Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jednostopý retro sen: motorka na páru

V době moderních technologií a všudypřítomné elektroniky potěší nápad studenta designu Colbyho Higinse,, který navrhl studii parního motocyklu. Říká mu Train Wreck.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72a36n 15S17k90ý93p82a61l44a 7987662272641

Parádní Steam Punk! O reálnou funkčnost vůbec nejde, ale do nějakého Steam Punk Anime by to skvěle sedlo!

0/0
9.1.2014 16:30

F74r78a75n63t34i26š79e23k 75B54o21č39e65k 2458737158343

Proč nereálné? Myšlenka jeto zastaralá, a kdyby ten nápad nepocházel z hlavy studentadesignu Colbyho Higinse, o jehož původu není nikdy zmínka, řekl bych žese jedná o plagiát. Parní motocykl se účastnil, tuším, v roce 1992 závoduna čtvrt míle v Trutnově. Konstrukce to byla sice mamutí, přesto strojjel. A jel zatraceně rychle. A nejednalo se o žádný kostitřas. Rám i kapotáž byly stejné jako u běžného okruhového motocyklu.

0/0
9.1.2014 9:16

P98a90v98e76l 17M86a77t69o77u14š30e73k 5900837738514

Na design nekoukám, ale v principu není problém, aby něco takového fungovalo. Autoři některých níže uvedených názorů si patrně pod pojmem parní stroj představují parní lokomotivu, jejíž vývoj až na drobná vylepšení de facto ustal před cca 100 lety (což je možná škoda). Před 100 lety se zřejmě zasekl i autor článku. Není důvod, aby takovýto stroj měl výrazně vyšší spotřebu paliva než běžná motorka, s tou výhodou, že v kotli lze téměř dokonale spalovat podstatně méně kvalitní kapalné palivo než ve spalovacím motoru (v kotli lze topit i jinými palivy než dřevem a uhlím). Jistě by šlo o kotel (či parní generátor) vodotrubný (voda ohřívá v trubkách, kolem nichž proudí spaliny), který tím, že pracuje s minimálním objemem horké vody, není zdaleka tak nebezpečný jako kotel žárotrubný, který se používal u lokomotiv. Nehledě k tomu, že není problém jej odizolovat, podobně jako válce spalovacího motoru. Aktivace takového vozítka by jistě nebyla otázkou hodin (není to parní lokomotiva o 3000 koních), ale minut. Dnešní parní vozidlo by navíc nebyl problém prošpikovat elektronikou podobně jako vozidlo se spalovacím motorem, čímž by takový stroj mohl být dostatečně "blbuvzdorný".

0/0
9.1.2014 8:24


J12i29r50k48a 85D34v52o19ř71á11k 4475830363368

S tím ukončením vývoje parních lokomotiv se trochu mýlíte, neskončil před 100 lety, pak ještě nastaly zásadní reformy v konstrukci a na svět tak přišly o dost silnější a rychlejší lokomotivy s lepší (= méně mizernou) účinností. Před 2. sv. válkou se jelo přes 200 km/h. Zajímavé jsou i modely do tisícikilometrových tras australskou pouští s kondenzací a rekuperací páry. Poslední zajímavý "výkřik" nastal někdy kolem 1980.

0/0
10.1.2014 12:00

P78e18t58r 59H96l75o42u65š57e61k 9586133985491

vypadá to dobře, ale jízda na tom by byl zřejmě slušný adrenalin ;-D

0/0
9.1.2014 0:11

M88a70r88t59i43n 22J85i28r25o15u20s21e13k 7776185235808

To bude mňamka, až jezdci ta ojnice chytne nohu. :-);-D

+2/0
8.1.2014 20:41
Foto

P98e41t23r 36P58r80o69c95h70á73z12k24a 3252336192284

To není sen,to je nesmysl.Pokud by to autor nakreslil pro dětský komiks tak čert to vem.S technického hlediska je to však nereálné,nefunkční,nepoužitelné a nebezpečné.Nemám nic protií odvážným návrhům ale musí mít alespoň minimální možnost uvedení do praxe byť třeba jen jako pokus.Tohle by prostě nefungovalo.

+4/−1
8.1.2014 17:29

J19i19ř76í 60S92c52h49w85a72c64h 5576449797594

Souhlas, vážilo by to asi tak 4 metráky a možná by to mělo 20 koní. Nemluvě o tom, že mít před ksichtíkem natlakovanej kotel.....to by byl opravdu "adrenalín" Pokud designérovi vadí kryty a elektronika a chtěl retro, tak měl použít nějakej velkej pomaluběžnej čtyř nebo šestiválec....;-)

+4/0
8.1.2014 18:25

J70a84n 23V39e88l28e63k 2716488825137

Z technického hlediska tam vidím problémů víc, ale třeba hlavně nemůžu najít odvod spalin. A s palivem a vodou by to asi byl taky trošku problém.

+1/0
8.1.2014 19:44

J72i98r89k32a 45D74v65o37ř29á20k 4975190543798

Pro váš názor nevidím argument.

0/0
10.1.2014 12:01

M74a69r28t70i80n 68D48u49r47c73h61á98n53e73k 7389387336

Proč píšete o takový nesmyslech? Technicky úplná blbost. Způsob uchycení zadního tlumiče a vůbec celá zadní kyvka je totální nesmysl a kotel v obličeji?? Tohle zase dělal  nějakej výtvarník co nemá ani PÁRU o tom co vymýšlí.

+3/−1
8.1.2014 16:48

P72e66t79r 26Š32i49n35d19e62l14á98ř 5929532770378

Staci zajit na Nabrezi paromilu v HK a lze tam spatrit napr. toto v provozu:

http://www.vlaky.net/upload/galeria/005489/177410.jpg

Povidani o cele akci z lonska: http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?id=5489&page=1

+3/0
8.1.2014 16:46

J31i73r71i 41C65e33e 5355621862438

No, musím říct, že pánové Hildebrand & Wolfmüller zvládli to samé před 120 lety podstatně lépe...

0/0
8.1.2014 16:32

V29r85á94t47n13ý 91K81a62r31e56l 7890645880213

je to především o designu.. v nějakém steampunkovém filmu nebo komiksu by to taky zafungovalo.

+2/0
8.1.2014 15:42

O11n24d50ř74e91j 42V83í18t84e84k 7450836168816

Nápad určitě zajímavý, ale student designu si asi ještě nikdy nesedl na rozpálený kotel ;-D

+5/0
8.1.2014 15:06

L56i85b80o29r 84J89e87l47í48n47e68k 9488430875636

Čistá krása! :) R^

+1/0
8.1.2014 14:07

D32a14v19i53d 67J62e95ž62e74k 8122160535970

Já bych tento design nezavrhoval, naopak si myslím, že kdyby se to udělalo jako model, tak by mohla být ozdobou kdejaké místnosti. Reálně by se na ní moc jezdit asi nedalo ale je nádherná :-)

+9/0
8.1.2014 13:59

Z54d52e20n75ě87k 30W57e73r56n38h51a67r97t 6737475202408

Tak to se hlásím. V mém obýváku by to rozhodně místo našlo...

+3/0
8.1.2014 14:03

O84n49d71ř65e58j 32P30a11v42e88l 3710170366450

To je motorka pro člověka bez pravé nohy. Zdravému tu pravou nohu beztak ojnice urve...:-/

+5/0
8.1.2014 12:04

Z33d28e95n69ě56k 28W40e94r77n23h57a57r80t 6117105642318

No, hodně custom motorek má podobně otevřeně umístěný primární převod řemenem. A že to je pořádný řemen! A vzhledem k tomu, že se nikdo nezmiňoval o nějakém nadstandardním množství úrazů, tak to asi problém nebude. Spíš bude dělat problémy kmitavý pohyb sem a tam poměrně velké masy té ojnice, to rozhodí stabilitu motorky - ale popravdě řečeno - ono se na tom stejně jezdit nebude, to je hlavně na koukání... R^

0/0
8.1.2014 12:24

J65a29k92u27b 48Š11a14f90a91n10d89a 7715587181101

Spíš by mě zajímalo, jak se to občas s tou jednou ojnicí rozjede.

Myslím, že u nás máme v muzeu motorku, sice s benzínovým motorem ale klikovku nahrazuje osa zadního kola. Ale je to myslím 2válec se dvěma ojnicemi.

0/0
8.1.2014 12:37

P73e18t86r 14T28á86b67o19r35s90k17ý 6540146331257

Asi se bude muset trochu inspirovat u parních lokomotiv. U malých snad stačil dvojčinný s posunem o 90°. Tady u toho by byl mrtvý úhel a dost vibrace. Hlavně ale myslím měla lokomotiva větší spotřebu vody než uhlí. Asi tak 8x.

Ale jako stroj je to nádherný.

+2/0
8.1.2014 12:52

Z70d40e53n40ě39k 69W19e50r93n42h15a23r77t 6747295342588

To možná i víc, než 8x. Albatros dojel s plným tendrem uhlí z Prahy do Budějovic, ale vodu musel dozbrojovat několikrát. A to tendr 935.0 má 14 kubíků uhlí a 35 kubíků vody.

0/0
8.1.2014 13:03

Z21d83e23n58ě32k 65W35e69r78n85h67a69r47t 6737105122388

Občas se to chytne naopak, alespoň bude nějaká legrace, ne? ;-D

+5/0
8.1.2014 13:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.