Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jednostopý retro sen: motorka na páru

V době moderních technologií a všudypřítomné elektroniky potěší nápad studenta designu Colbyho Higinse,, který navrhl studii parního motocyklu. Říká mu Train Wreck.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24a88n 34S12k33ý64p26a45l83a 7877912662671

Parádní Steam Punk! O reálnou funkčnost vůbec nejde, ale do nějakého Steam Punk Anime by to skvěle sedlo!

0/0
9.1.2014 16:30

F34r40a30n27t12i85š10e54k 55B62o82č46e18k 2218177938823

Proč nereálné? Myšlenka jeto zastaralá, a kdyby ten nápad nepocházel z hlavy studentadesignu Colbyho Higinse, o jehož původu není nikdy zmínka, řekl bych žese jedná o plagiát. Parní motocykl se účastnil, tuším, v roce 1992 závoduna čtvrt míle v Trutnově. Konstrukce to byla sice mamutí, přesto strojjel. A jel zatraceně rychle. A nejednalo se o žádný kostitřas. Rám i kapotáž byly stejné jako u běžného okruhového motocyklu.

0/0
9.1.2014 9:16

P53a21v68e83l 64M82a97t50o78u68š59e60k 5790477438494

Na design nekoukám, ale v principu není problém, aby něco takového fungovalo. Autoři některých níže uvedených názorů si patrně pod pojmem parní stroj představují parní lokomotivu, jejíž vývoj až na drobná vylepšení de facto ustal před cca 100 lety (což je možná škoda). Před 100 lety se zřejmě zasekl i autor článku. Není důvod, aby takovýto stroj měl výrazně vyšší spotřebu paliva než běžná motorka, s tou výhodou, že v kotli lze téměř dokonale spalovat podstatně méně kvalitní kapalné palivo než ve spalovacím motoru (v kotli lze topit i jinými palivy než dřevem a uhlím). Jistě by šlo o kotel (či parní generátor) vodotrubný (voda ohřívá v trubkách, kolem nichž proudí spaliny), který tím, že pracuje s minimálním objemem horké vody, není zdaleka tak nebezpečný jako kotel žárotrubný, který se používal u lokomotiv. Nehledě k tomu, že není problém jej odizolovat, podobně jako válce spalovacího motoru. Aktivace takového vozítka by jistě nebyla otázkou hodin (není to parní lokomotiva o 3000 koních), ale minut. Dnešní parní vozidlo by navíc nebyl problém prošpikovat elektronikou podobně jako vozidlo se spalovacím motorem, čímž by takový stroj mohl být dostatečně "blbuvzdorný".

0/0
9.1.2014 8:24

J37i70r85k62a 39D53v45o32ř62á68k 4365500643248

S tím ukončením vývoje parních lokomotiv se trochu mýlíte, neskončil před 100 lety, pak ještě nastaly zásadní reformy v konstrukci a na svět tak přišly o dost silnější a rychlejší lokomotivy s lepší (= méně mizernou) účinností. Před 2. sv. válkou se jelo přes 200 km/h. Zajímavé jsou i modely do tisícikilometrových tras australskou pouští s kondenzací a rekuperací páry. Poslední zajímavý "výkřik" nastal někdy kolem 1980.

0/0
10.1.2014 12:00

P53e19t50r 10H43l80o97u83š69e56k 9326753325261

vypadá to dobře, ale jízda na tom by byl zřejmě slušný adrenalin ;-D

0/0
9.1.2014 0:11

M49a92r74t24i49n 96J80i49r30o40u52s10e74k 7456305945568

To bude mňamka, až jezdci ta ojnice chytne nohu. :-);-D

+2/0
8.1.2014 20:41
Foto

P57e85t64r 25P50r20o78c14h62á51z53k11a 3392406632304

To není sen,to je nesmysl.Pokud by to autor nakreslil pro dětský komiks tak čert to vem.S technického hlediska je to však nereálné,nefunkční,nepoužitelné a nebezpečné.Nemám nic protií odvážným návrhům ale musí mít alespoň minimální možnost uvedení do praxe byť třeba jen jako pokus.Tohle by prostě nefungovalo.

+4/−1
8.1.2014 17:29

J28i81ř68í 92S21c11h66w43a13c87h 5196569427164

Souhlas, vážilo by to asi tak 4 metráky a možná by to mělo 20 koní. Nemluvě o tom, že mít před ksichtíkem natlakovanej kotel.....to by byl opravdu "adrenalín" Pokud designérovi vadí kryty a elektronika a chtěl retro, tak měl použít nějakej velkej pomaluběžnej čtyř nebo šestiválec....;-)

+4/0
8.1.2014 18:25

J61a62n 73V10e73l89e67k 2116988825947

Z technického hlediska tam vidím problémů víc, ale třeba hlavně nemůžu najít odvod spalin. A s palivem a vodou by to asi byl taky trošku problém.

+1/0
8.1.2014 19:44

J20i86r55k36a 48D90v10o88ř78á55k 4635600123448

Pro váš názor nevidím argument.

0/0
10.1.2014 12:01

M56a28r30t22i62n 10D31u70r56c89h89á37n38e65k 7729627276

Proč píšete o takový nesmyslech? Technicky úplná blbost. Způsob uchycení zadního tlumiče a vůbec celá zadní kyvka je totální nesmysl a kotel v obličeji?? Tohle zase dělal  nějakej výtvarník co nemá ani PÁRU o tom co vymýšlí.

+3/−1
8.1.2014 16:48

P81e85t96r 11Š24i21n16d64e95l19á67ř 5629592960128

Staci zajit na Nabrezi paromilu v HK a lze tam spatrit napr. toto v provozu:

http://www.vlaky.net/upload/galeria/005489/177410.jpg

Povidani o cele akci z lonska: http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?id=5489&page=1

+3/0
8.1.2014 16:46

J71i65r27i 70C46e88e 5465811722488

No, musím říct, že pánové Hildebrand & Wolfmüller zvládli to samé před 120 lety podstatně lépe...

0/0
8.1.2014 16:32

V40r65á46t20n62ý 43K25a26r38e80l 7740145430423

je to především o designu.. v nějakém steampunkovém filmu nebo komiksu by to taky zafungovalo.

+2/0
8.1.2014 15:42

O17n23d56ř65e90j 63V17í95t91e87k 7650726488126

Nápad určitě zajímavý, ale student designu si asi ještě nikdy nesedl na rozpálený kotel ;-D

+5/0
8.1.2014 15:06

L26i38b45o13r 34J61e83l55í69n53e43k 9748510465306

Čistá krása! :) R^

+1/0
8.1.2014 14:07

D37a66v31i84d 62J32e41ž79e89k 8192410435720

Já bych tento design nezavrhoval, naopak si myslím, že kdyby se to udělalo jako model, tak by mohla být ozdobou kdejaké místnosti. Reálně by se na ní moc jezdit asi nedalo ale je nádherná :-)

+9/0
8.1.2014 13:59

Z57d54e89n94ě23k 10W10e45r70n79h81a57r60t 6527135322268

Tak to se hlásím. V mém obýváku by to rozhodně místo našlo...

+3/0
8.1.2014 14:03

O22n69d75ř75e60j 97P50a62v49e92l 3950640236240

To je motorka pro člověka bez pravé nohy. Zdravému tu pravou nohu beztak ojnice urve...:-/

+5/0
8.1.2014 12:04

Z30d49e81n22ě98k 53W79e37r46n30h79a65r86t 6497365112788

No, hodně custom motorek má podobně otevřeně umístěný primární převod řemenem. A že to je pořádný řemen! A vzhledem k tomu, že se nikdo nezmiňoval o nějakém nadstandardním množství úrazů, tak to asi problém nebude. Spíš bude dělat problémy kmitavý pohyb sem a tam poměrně velké masy té ojnice, to rozhodí stabilitu motorky - ale popravdě řečeno - ono se na tom stejně jezdit nebude, to je hlavně na koukání... R^

0/0
8.1.2014 12:24

J38a57k73u95b 70Š66a96f96a55n48d42a 7735177131801

Spíš by mě zajímalo, jak se to občas s tou jednou ojnicí rozjede.

Myslím, že u nás máme v muzeu motorku, sice s benzínovým motorem ale klikovku nahrazuje osa zadního kola. Ale je to myslím 2válec se dvěma ojnicemi.

0/0
8.1.2014 12:37

P56e64t61r 17T77á40b13o78r46s83k33ý 6550956931207

Asi se bude muset trochu inspirovat u parních lokomotiv. U malých snad stačil dvojčinný s posunem o 90°. Tady u toho by byl mrtvý úhel a dost vibrace. Hlavně ale myslím měla lokomotiva větší spotřebu vody než uhlí. Asi tak 8x.

Ale jako stroj je to nádherný.

+2/0
8.1.2014 12:52

Z11d35e47n23ě67k 17W48e28r58n82h84a24r53t 6147465632398

To možná i víc, než 8x. Albatros dojel s plným tendrem uhlí z Prahy do Budějovic, ale vodu musel dozbrojovat několikrát. A to tendr 935.0 má 14 kubíků uhlí a 35 kubíků vody.

0/0
8.1.2014 13:03

Z27d97e19n32ě87k 28W33e48r34n77h37a21r47t 6217105122448

Občas se to chytne naopak, alespoň bude nějaká legrace, ne? ;-D

+5/0
8.1.2014 13:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.