Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jednostopý retro sen: motorka na páru

V době moderních technologií a všudypřítomné elektroniky potěší nápad studenta designu Colbyho Higinse,, který navrhl studii parního motocyklu. Říká mu Train Wreck.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27a26n 22S12k15ý67p89a74l70a 7667542182371

Parádní Steam Punk! O reálnou funkčnost vůbec nejde, ale do nějakého Steam Punk Anime by to skvěle sedlo!

0/0
9.1.2014 16:30

F76r67a73n90t42i28š53e97k 94B76o59č50e14k 2438667968283

Proč nereálné? Myšlenka jeto zastaralá, a kdyby ten nápad nepocházel z hlavy studentadesignu Colbyho Higinse, o jehož původu není nikdy zmínka, řekl bych žese jedná o plagiát. Parní motocykl se účastnil, tuším, v roce 1992 závoduna čtvrt míle v Trutnově. Konstrukce to byla sice mamutí, přesto strojjel. A jel zatraceně rychle. A nejednalo se o žádný kostitřas. Rám i kapotáž byly stejné jako u běžného okruhového motocyklu.

0/0
9.1.2014 9:16

P48a13v23e26l 17M95a60t13o39u18š38e66k 5780367528454

Na design nekoukám, ale v principu není problém, aby něco takového fungovalo. Autoři některých níže uvedených názorů si patrně pod pojmem parní stroj představují parní lokomotivu, jejíž vývoj až na drobná vylepšení de facto ustal před cca 100 lety (což je možná škoda). Před 100 lety se zřejmě zasekl i autor článku. Není důvod, aby takovýto stroj měl výrazně vyšší spotřebu paliva než běžná motorka, s tou výhodou, že v kotli lze téměř dokonale spalovat podstatně méně kvalitní kapalné palivo než ve spalovacím motoru (v kotli lze topit i jinými palivy než dřevem a uhlím). Jistě by šlo o kotel (či parní generátor) vodotrubný (voda ohřívá v trubkách, kolem nichž proudí spaliny), který tím, že pracuje s minimálním objemem horké vody, není zdaleka tak nebezpečný jako kotel žárotrubný, který se používal u lokomotiv. Nehledě k tomu, že není problém jej odizolovat, podobně jako válce spalovacího motoru. Aktivace takového vozítka by jistě nebyla otázkou hodin (není to parní lokomotiva o 3000 koních), ale minut. Dnešní parní vozidlo by navíc nebyl problém prošpikovat elektronikou podobně jako vozidlo se spalovacím motorem, čímž by takový stroj mohl být dostatečně "blbuvzdorný".

0/0
9.1.2014 8:24

J29i17r15k98a 54D38v88o33ř94á31k 4485610603108

S tím ukončením vývoje parních lokomotiv se trochu mýlíte, neskončil před 100 lety, pak ještě nastaly zásadní reformy v konstrukci a na svět tak přišly o dost silnější a rychlejší lokomotivy s lepší (= méně mizernou) účinností. Před 2. sv. válkou se jelo přes 200 km/h. Zajímavé jsou i modely do tisícikilometrových tras australskou pouští s kondenzací a rekuperací páry. Poslední zajímavý "výkřik" nastal někdy kolem 1980.

0/0
10.1.2014 12:00

P34e33t76r 52H27l50o94u21š68e71k 9236863125191

vypadá to dobře, ale jízda na tom by byl zřejmě slušný adrenalin ;-D

0/0
9.1.2014 0:11

M25a40r25t49i16n 14J84i36r60o97u72s19e23k 7896305845568

To bude mňamka, až jezdci ta ojnice chytne nohu. :-);-D

+2/0
8.1.2014 20:41
Foto

P97e51t39r 82P14r88o36c18h12á50z18k47a 3432846662364

To není sen,to je nesmysl.Pokud by to autor nakreslil pro dětský komiks tak čert to vem.S technického hlediska je to však nereálné,nefunkční,nepoužitelné a nebezpečné.Nemám nic protií odvážným návrhům ale musí mít alespoň minimální možnost uvedení do praxe byť třeba jen jako pokus.Tohle by prostě nefungovalo.

+4/−1
8.1.2014 17:29

J79i17ř64í 15S98c54h55w25a97c71h 5786789177364

Souhlas, vážilo by to asi tak 4 metráky a možná by to mělo 20 koní. Nemluvě o tom, že mít před ksichtíkem natlakovanej kotel.....to by byl opravdu "adrenalín" Pokud designérovi vadí kryty a elektronika a chtěl retro, tak měl použít nějakej velkej pomaluběžnej čtyř nebo šestiválec....;-)

+4/0
8.1.2014 18:25

J14a89n 83V24e24l45e72k 2356208505887

Z technického hlediska tam vidím problémů víc, ale třeba hlavně nemůžu najít odvod spalin. A s palivem a vodou by to asi byl taky trošku problém.

+1/0
8.1.2014 19:44

J40i14r63k75a 88D26v22o16ř82á43k 4815650783578

Pro váš názor nevidím argument.

0/0
10.1.2014 12:01

M52a94r23t84i42n 20D56u11r74c45h28á62n29e70k 7319627536

Proč píšete o takový nesmyslech? Technicky úplná blbost. Způsob uchycení zadního tlumiče a vůbec celá zadní kyvka je totální nesmysl a kotel v obličeji?? Tohle zase dělal  nějakej výtvarník co nemá ani PÁRU o tom co vymýšlí.

+3/−1
8.1.2014 16:48

P96e23t26r 67Š50i91n49d19e54l66á72ř 5339912310338

Staci zajit na Nabrezi paromilu v HK a lze tam spatrit napr. toto v provozu:

http://www.vlaky.net/upload/galeria/005489/177410.jpg

Povidani o cele akci z lonska: http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?id=5489&page=1

+3/0
8.1.2014 16:46

J14i65r70i 49C58e50e 5775401412398

No, musím říct, že pánové Hildebrand & Wolfmüller zvládli to samé před 120 lety podstatně lépe...

0/0
8.1.2014 16:32

V38r28á56t35n96ý 51K84a30r89e84l 7520625890123

je to především o designu.. v nějakém steampunkovém filmu nebo komiksu by to taky zafungovalo.

+2/0
8.1.2014 15:42

O13n73d75ř86e52j 83V76í82t23e94k 7580626988806

Nápad určitě zajímavý, ale student designu si asi ještě nikdy nesedl na rozpálený kotel ;-D

+5/0
8.1.2014 15:06

L13i13b28o81r 83J37e22l72í91n82e57k 9258860135126

Čistá krása! :) R^

+1/0
8.1.2014 14:07

D46a79v50i75d 68J46e84ž73e89k 8872570615550

Já bych tento design nezavrhoval, naopak si myslím, že kdyby se to udělalo jako model, tak by mohla být ozdobou kdejaké místnosti. Reálně by se na ní moc jezdit asi nedalo ale je nádherná :-)

+9/0
8.1.2014 13:59

Z14d61e75n44ě51k 14W26e86r65n70h78a61r88t 6397815912398

Tak to se hlásím. V mém obýváku by to rozhodně místo našlo...

+3/0
8.1.2014 14:03

O37n95d72ř79e76j 24P17a85v39e43l 3280380376930

To je motorka pro člověka bez pravé nohy. Zdravému tu pravou nohu beztak ojnice urve...:-/

+5/0
8.1.2014 12:04

Z35d75e65n68ě39k 17W23e72r82n86h24a79r19t 6717245782168

No, hodně custom motorek má podobně otevřeně umístěný primární převod řemenem. A že to je pořádný řemen! A vzhledem k tomu, že se nikdo nezmiňoval o nějakém nadstandardním množství úrazů, tak to asi problém nebude. Spíš bude dělat problémy kmitavý pohyb sem a tam poměrně velké masy té ojnice, to rozhodí stabilitu motorky - ale popravdě řečeno - ono se na tom stejně jezdit nebude, to je hlavně na koukání... R^

0/0
8.1.2014 12:24

J12a80k60u59b 61Š88a74f37a47n67d57a 7215697961581

Spíš by mě zajímalo, jak se to občas s tou jednou ojnicí rozjede.

Myslím, že u nás máme v muzeu motorku, sice s benzínovým motorem ale klikovku nahrazuje osa zadního kola. Ale je to myslím 2válec se dvěma ojnicemi.

0/0
8.1.2014 12:37

P37e76t53r 85T32á70b51o84r25s64k22ý 6850656951147

Asi se bude muset trochu inspirovat u parních lokomotiv. U malých snad stačil dvojčinný s posunem o 90°. Tady u toho by byl mrtvý úhel a dost vibrace. Hlavně ale myslím měla lokomotiva větší spotřebu vody než uhlí. Asi tak 8x.

Ale jako stroj je to nádherný.

+2/0
8.1.2014 12:52

Z45d70e60n36ě25k 56W76e43r73n85h90a40r91t 6487645602238

To možná i víc, než 8x. Albatros dojel s plným tendrem uhlí z Prahy do Budějovic, ale vodu musel dozbrojovat několikrát. A to tendr 935.0 má 14 kubíků uhlí a 35 kubíků vody.

0/0
8.1.2014 13:03

Z88d65e52n42ě28k 38W55e45r60n95h44a94r48t 6127185412438

Občas se to chytne naopak, alespoň bude nějaká legrace, ne? ;-D

+5/0
8.1.2014 13:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.