Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Jednostopý retro sen: motorka na páru

V době moderních technologií a všudypřítomné elektroniky potěší nápad studenta designu Colbyho Higinse,, který navrhl studii parního motocyklu. Říká mu Train Wreck.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

Parádní Steam Punk! O reálnou funkčnost vůbec nejde, ale do nějakého Steam Punk Anime by to skvěle sedlo!

0 0
možnosti
FB

Proč nereálné? Myšlenka jeto zastaralá, a kdyby ten nápad nepocházel z hlavy studentadesignu Colbyho Higinse, o jehož původu není nikdy zmínka, řekl bych žese jedná o plagiát. Parní motocykl se účastnil, tuším, v roce 1992 závoduna čtvrt míle v Trutnově. Konstrukce to byla sice mamutí, přesto strojjel. A jel zatraceně rychle. A nejednalo se o žádný kostitřas. Rám i kapotáž byly stejné jako u běžného okruhového motocyklu.

0 0
možnosti
PM

Na design nekoukám, ale v principu není problém, aby něco takového fungovalo. Autoři některých níže uvedených názorů si patrně pod pojmem parní stroj představují parní lokomotivu, jejíž vývoj až na drobná vylepšení de facto ustal před cca 100 lety (což je možná škoda). Před 100 lety se zřejmě zasekl i autor článku. Není důvod, aby takovýto stroj měl výrazně vyšší spotřebu paliva než běžná motorka, s tou výhodou, že v kotli lze téměř dokonale spalovat podstatně méně kvalitní kapalné palivo než ve spalovacím motoru (v kotli lze topit i jinými palivy než dřevem a uhlím). Jistě by šlo o kotel (či parní generátor) vodotrubný (voda ohřívá v trubkách, kolem nichž proudí spaliny), který tím, že pracuje s minimálním objemem horké vody, není zdaleka tak nebezpečný jako kotel žárotrubný, který se používal u lokomotiv. Nehledě k tomu, že není problém jej odizolovat, podobně jako válce spalovacího motoru. Aktivace takového vozítka by jistě nebyla otázkou hodin (není to parní lokomotiva o 3000 koních), ale minut. Dnešní parní vozidlo by navíc nebyl problém prošpikovat elektronikou podobně jako vozidlo se spalovacím motorem, čímž by takový stroj mohl být dostatečně "blbuvzdorný".

0 0
možnosti
JD

S tím ukončením vývoje parních lokomotiv se trochu mýlíte, neskončil před 100 lety, pak ještě nastaly zásadní reformy v konstrukci a na svět tak přišly o dost silnější a rychlejší lokomotivy s lepší (= méně mizernou) účinností. Před 2. sv. válkou se jelo přes 200 km/h. Zajímavé jsou i modely do tisícikilometrových tras australskou pouští s kondenzací a rekuperací páry. Poslední zajímavý "výkřik" nastal někdy kolem 1980.

0 0
možnosti
PH

vypadá to dobře, ale jízda na tom by byl zřejmě slušný adrenalin ;-D

0 0
možnosti
MJ

To bude mňamka, až jezdci ta ojnice chytne nohu. :-);-D

2 0
možnosti
Foto

To není sen,to je nesmysl.Pokud by to autor nakreslil pro dětský komiks tak čert to vem.S technického hlediska je to však nereálné,nefunkční,nepoužitelné a nebezpečné.Nemám nic protií odvážným návrhům ale musí mít alespoň minimální možnost uvedení do praxe byť třeba jen jako pokus.Tohle by prostě nefungovalo.

4 1
možnosti
JS

Souhlas, vážilo by to asi tak 4 metráky a možná by to mělo 20 koní. Nemluvě o tom, že mít před ksichtíkem natlakovanej kotel.....to by byl opravdu "adrenalín" Pokud designérovi vadí kryty a elektronika a chtěl retro, tak měl použít nějakej velkej pomaluběžnej čtyř nebo šestiválec....;-)

4 0
možnosti
MD

Proč píšete o takový nesmyslech? Technicky úplná blbost. Způsob uchycení zadního tlumiče a vůbec celá zadní kyvka je totální nesmysl a kotel v obličeji?? Tohle zase dělal  nějakej výtvarník co nemá ani PÁRU o tom co vymýšlí.

3 1
možnosti

Staci zajit na Nabrezi paromilu v HK a lze tam spatrit napr. toto v provozu:

http://www.vlaky.net/upload/galeria/005489/177410.jpg

Povidani o cele akci z lonska: http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?id=5489&page=1

3 0
možnosti
JC

J47i38r17i 66C96e22e

8. 1. 2014 16:32

No, musím říct, že pánové Hildebrand & Wolfmüller zvládli to samé před 120 lety podstatně lépe...

0 0
možnosti
VK

je to především o designu.. v nějakém steampunkovém filmu nebo komiksu by to taky zafungovalo.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...