- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Parádní Steam Punk! O reálnou funkčnost vůbec nejde, ale do nějakého Steam Punk Anime by to skvěle sedlo!
Proč nereálné? Myšlenka jeto zastaralá, a kdyby ten nápad nepocházel z hlavy studentadesignu Colbyho Higinse, o jehož původu není nikdy zmínka, řekl bych žese jedná o plagiát. Parní motocykl se účastnil, tuším, v roce 1992 závoduna čtvrt míle v Trutnově. Konstrukce to byla sice mamutí, přesto strojjel. A jel zatraceně rychle. A nejednalo se o žádný kostitřas. Rám i kapotáž byly stejné jako u běžného okruhového motocyklu.
Na design nekoukám, ale v principu není problém, aby něco takového fungovalo. Autoři některých níže uvedených názorů si patrně pod pojmem parní stroj představují parní lokomotivu, jejíž vývoj až na drobná vylepšení de facto ustal před cca 100 lety (což je možná škoda). Před 100 lety se zřejmě zasekl i autor článku. Není důvod, aby takovýto stroj měl výrazně vyšší spotřebu paliva než běžná motorka, s tou výhodou, že v kotli lze téměř dokonale spalovat podstatně méně kvalitní kapalné palivo než ve spalovacím motoru (v kotli lze topit i jinými palivy než dřevem a uhlím). Jistě by šlo o kotel (či parní generátor) vodotrubný (voda ohřívá v trubkách, kolem nichž proudí spaliny), který tím, že pracuje s minimálním objemem horké vody, není zdaleka tak nebezpečný jako kotel žárotrubný, který se používal u lokomotiv. Nehledě k tomu, že není problém jej odizolovat, podobně jako válce spalovacího motoru. Aktivace takového vozítka by jistě nebyla otázkou hodin (není to parní lokomotiva o 3000 koních), ale minut. Dnešní parní vozidlo by navíc nebyl problém prošpikovat elektronikou podobně jako vozidlo se spalovacím motorem, čímž by takový stroj mohl být dostatečně "blbuvzdorný".
S tím ukončením vývoje parních lokomotiv se trochu mýlíte, neskončil před 100 lety, pak ještě nastaly zásadní reformy v konstrukci a na svět tak přišly o dost silnější a rychlejší lokomotivy s lepší (= méně mizernou) účinností. Před 2. sv. válkou se jelo přes 200 km/h. Zajímavé jsou i modely do tisícikilometrových tras australskou pouští s kondenzací a rekuperací páry. Poslední zajímavý "výkřik" nastal někdy kolem 1980.
vypadá to dobře, ale jízda na tom by byl zřejmě slušný adrenalin
To bude mňamka, až jezdci ta ojnice chytne nohu.
To není sen,to je nesmysl.Pokud by to autor nakreslil pro dětský komiks tak čert to vem.S technického hlediska je to však nereálné,nefunkční,nepoužitelné a nebezpečné.Nemám nic protií odvážným návrhům ale musí mít alespoň minimální možnost uvedení do praxe byť třeba jen jako pokus.Tohle by prostě nefungovalo.
Souhlas, vážilo by to asi tak 4 metráky a možná by to mělo 20 koní. Nemluvě o tom, že mít před ksichtíkem natlakovanej kotel.....to by byl opravdu "adrenalín" Pokud designérovi vadí kryty a elektronika a chtěl retro, tak měl použít nějakej velkej pomaluběžnej čtyř nebo šestiválec....
Proč píšete o takový nesmyslech? Technicky úplná blbost. Způsob uchycení zadního tlumiče a vůbec celá zadní kyvka je totální nesmysl a kotel v obličeji?? Tohle zase dělal nějakej výtvarník co nemá ani PÁRU o tom co vymýšlí.
Staci zajit na Nabrezi paromilu v HK a lze tam spatrit napr. toto v provozu:
http://www.vlaky.net/upload/galeria/005489/177410.jpg
Povidani o cele akci z lonska: http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?id=5489&page=1
No, musím říct, že pánové Hildebrand & Wolfmüller zvládli to samé před 120 lety podstatně lépe...
je to především o designu.. v nějakém steampunkovém filmu nebo komiksu by to taky zafungovalo.