- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
v 60. letech podepisovali lidé v Anglii petici za zrušení halogenových světel, neboť ta oslňovala více, než tehdy běžné klasické žárovky. O podepisování petice při přechodu z petrolejky na žárovky žádné zmínky sice nejsou, ale i tak věřím, že se to lidem nelíbilo. Zkrátka se, milí diskutující, smiřte s tím, že technologický pokrok jde kupředu. Xenony nemohou za vaše oslnění, za to mohou pitomci, kteří ty xenony neumí použít. Já mám xenony na autě 5 let. Na druhém mám teď full LED světlomety a nikdy se mi nestalo, že by mě někdo problikl, že oslňuji. Nivelace a ostřik funguje a světla jsou vždy perfektně seřízena
Technologický pokrok dopředu nejde, kdyby šel, tak výrobci navrhují světlomety, které neoslňují. Jenomže ve skutečnosti navrhují světlomety, které oslňují čím dál více. Kupříkladu včera jsem stál na křižovatce a přes nic v protisměru auta do kopce. Pitomec nepitomec, svíili mi do ksichtu a těžko to mohli nějak ovlivnit. Samozřejmě auta s víc svítícími světly mě oslňovala víc. Logicky.
Laserová světla asi nemá cenu moc komentovat, vzhledem ke směru diskuze, ale rád bych něco vyvrátil. Padlo zde, že xenony mají automatickou nivelanci a řidič do toho nemůže sáhnout. Opak je pravdou. Minimálně u jedné značky se to dá komplet vypnout a světla svítí ještě o kousek výše, než při zapnuté a horní poloze (neboli s prázdným kufrem).
když budeš chtít, nechají se světla upravit u každý značky. Spíš by to chtělo uvažovat běžný stav, bez zásahů.
nemůže sáhnout - nebylo to myšleno tak, že to dělá automatika (tedy pokud ji neupraví), že nemusí prostě točit regulačním kolečkem ?
Proc tu nejsou obrazky jak to sviti a porovnani s ostatnimi druhy svetel?
Prijde mi ze je pomalu cas prejit ze skel na velke OLED monitory misto celnich skel. A bude po problemu s oslnenim. Zvysi se tuhost karoserie, nebudou potreba zrcatka. Proste sama vyhoda.
a až zhasne OLED zakrývající celé sklo, tak jedeš naslepo
Nevím, ale na rozdíl od většiny mi nevadí xenony, ale neseřízená světla... S tím se na silnici potkávám častěji než s tím, že by špatně fungovala automatická nivelace. Plus se k tomu někdy přidávají dálková světla od auta, které jede za vámi.
není reálné, že by u většiny xenonů, co potkáš nechodila autonivelace. Xenony se nedělají zas tak dlouho, že by již byly ve větší míře poškozené provozem.
To co potkáváš jsou xenony dodělaný a ty zpravidla autonivelaci nikdy nemají, protože na to kutilové už nemají prachy.
těším se, až dostanu tímhle do xichtu. xenony stačí.
Tady je ta pravděpodobnost oslnění o dost menší.
Já myslím, že ještě větší čuňárna je automatické přepínání potkávacích a dálkových. Nevím jestli mám vadný kus, ale ten můj krám (když mám tohle zapnutý), tak přepíná na potkávačky až v posledním možném okamžiku (pozdě), kdy ten protijedoucí řidič už musí být zákonitě oslněn. Takže to opět přepínám ručně. Ale děsím se toho potkat nějakou mařku, která si to zapne a pak se diví, proč na ní všichni protijedoucí blikají...
nastesti tohle mi do auta nedali, ale ono staci uz jenom to, ze Audi nema kontrolku klopenych svetel a clovek nevi, jestli automatika nechava zapnuta jenom svetla pro denni sviceni nebo uz mam klopena svetla. Jedine voditko pro klopena svetla je nocni vzhled navigace
Koukám, že nejsem jediný, komu vadí rozštelované svělomety na starých a všelijak různě upravovaných autech. Vždyť to seřízení tolik nestojí.
Tohle není o seřízení světlometů na starém autu, ale nevychytané funkci u nového.
Bezte s nema do haje! Uz tak me ty modre LED nebo Xenony (nebo co to je) oslnuji jako prase a to i za bileho dne. Normalni zarovky me zdalek tak neoslnuji i kdyz se divam do dalkovych...
já nevím, ale klasická modrá zářivka svítí nahouby, takže tipuju, že spíše než oslnění vadí její nezvyklé světlo
Chceš-li vidět v noci kulový, dej si do světel modrý žárovky
No, to bude silniční masakr. Doufám, že se to moc rychle nerozšíří, protože už teď je u nás spousta bl*bečků kteří neví jaký je rozdíl mezi světly potkávacími a dálkovými a nechávají zapnuté dálkovky nonstop. Nebo jak už tu padlo v diskusi, neseřízená světla jsou taky bomba. Nebo když si někdo do kufru naloží metrák a světla nechá v původní poloze. Na světla kategorie Xenony a vyšší by se měl dělat speciální zbrojní pas (nebo alespoň nový řidičák, kde by podmínkou byl plný počet bodů z testů a praktická zkouška nastavování světlometů).
origo xenony mají automatickou nivelaci.
Za HID sady a další nepovolené úpravy bych natvrdo sbíral řidičáky