Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čech, co skoncoval s auty, ujede na elektřinu 350 km. Má fešnou teslu

František Kubiš je nadšený elektromobilista. Auto, které by nabíjel elektřinou ze solárních článků na střeše svého domu, sháněl tenhle Rožnovan pět let. Předloni začal jezdit jako první v Česku elektrickým Nissanem Leaf a vzápětí si objednal velký sedan Tesla S. Od září s ním jezdí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86a59r71t98i81n 56V61o83k28o52u28n 9838923723506

mimochodem, vite o tom ze to je nejbezpecnejsi auto vsech dob?

0/0
8.4.2014 17:25

M54a42r41t32i75n 61V61o73k60o59u74n 9808833913856

Elon Musk nam umoznil nahlednout, jak budou auta vypadat za par let. Nyni to pusobi jako zjeveni, auto jako ze scifi, ale brzy to bude bezna vec. Dekujeme Elone!

0/0
8.4.2014 17:24

J65o22s97e75f 96N58o32s25k79a 8303385213777

Hodně se tu zmiňuje využití FVE k dobíjení (pan Kostelanský). Průměrný roční zisk kWh z 1m2 FV panelů viz.

http://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/fotovoltaicka_zarizeni/$FILE/oued-fotovoltaika_graf1-20100315.jpg

Problém jsou velké výkyvy v dodávaném výkonu v čase. V létě budou nespotřebované přebytky a v zimě naopak velký nedostatek. S autem navíc nejste neustále připojeni k FVE.

Tzn. panely na střeše běžného RD produkují od listopadu do února průměrně cca 200kWh měsíčně. Tj. max 4 plná dobití za předpokladu neustálého připojení když FVE vyrábí. Velká část elektřiny se však v tomto období primárně spotřebuje na provoz RD.

0/0
28.2.2014 11:19

D33a26v68i17d 66E82v94a42n 6303700411391

Největší vtip je jak vůbec nesvítí a auta kolem něj svítí, to je přesně to co by mi vadilo, pořád přemýšlet, jestli svítit, ačkoliv to je u nás povinné, jestli si můžu přitopit, jestli si můžu zapnout klimatizaci, navigaci, rádio, atd. Nejlepší řešení pro všechny ekology je dát si do Tesly na zimu naftová kamínka;-D

0/0
21.2.2014 9:19

O34t85a20k49a16r 75F77u90k41a 8861163841274

škoda,že se v článku neřeší,že tato auta nemají v čr homologaci a je s podivem, že dostaly registraci. na těch úřadech to asi funguje pořád stejně

0/0
4.2.2014 0:31

O75n91d32ř26e61j 12B46u49r82e49š 5430894673239

Něco málo o TESLE: http://www.youtube.com/watch?v=4oAJwlS0Wrs

0/0
29.1.2014 22:08

R10a95d53i45m 51K65a46l71a71s 2220756722541

Samozřejmě nás to jednou čeká všechny a Tesla nabízí zajímavý model, ale zatím je těch nevýhod poměrně hodně. Cena, dojezd, vyhřívání kabiny a neověřená životnost baterií. Jinak se na elektromotor, pokud jde o kroutící moment anebo hlučnost, těším. I když ve městě i přes dodatečný zvukový projev třeba z reproduktorů to asi nebude pro chodce nic moc.

0/0
27.1.2014 14:07

H60o29n45z46a 20T83a88r 3899902724252

Supercharged bez poplatků .

Tesla Road Trip - Europe gets Supercharged: Germany, Netherlands, A

http://www.youtube.com/watch?v=7F8cXHseMNc

0/0
23.1.2014 2:00

P67a68v94e88l 51N45e76č58á47s61e77k 3948872511649

Jsem zvědavý na cenu 6 - 7 let starých ojetin s výhledem na investici do již dožívajících baterií. Já si tipnu - 20% pořizovací ceny max.

0/0
21.1.2014 22:23

V29i79l14é29m 19B50a88r56á85k 1298463138328

Homer říkal, že s elektromobily jezdí jenom homosexuálové. Simsonovi jsou jediný pořad v televizi, kterému se dá věřit.

0/−1
16.1.2014 13:56

M16i77c32h18a32l 37K76o81ž69e56n30ý 4356455270342

Dokud to nepujde nabit za cas srovnatelny s tankovanim 70ti litrove nadrze, je to kram.

0/−5
16.1.2014 9:40

P81a34v57e93l 55M63a18r85e71š 7622741786222

Nabiješ to za půl hodinky. Čas akorát na jedno kafe. Pochopitelně, že rychlonabíjením, kteréžto asi nebudeš mít doma v garáži.

Ale zase nějakých 8 hodin z obyčejné domovní zásuvky ti doma nemusí vadit. nabiješ přes noc.

+2/0
19.1.2014 11:10

P19a69v14e42l 53O52d69r38a69z71i59l 6734819587330

Ovšem pro Kýekaunt megasejls manažéry, neboli obchoďáky, to moc vhodné není, zejména proto, že si na to v životě nevydělají a žádná firma jim to nekoupí

0/0
22.1.2014 21:16

R82a92d73o33v63a62n 13S94t88a18s76t51n68y 7455452685612

Jediny problem ze nemuze jezdit s otevrenymi dvermi? Muze mi nekdo vysvetlit co to znamena?8-o Jinak auta nad milion nejsou o setreni ale proto ze na to mam. Stejne jako tahle Tesla tak i S-classe a Bentley si najde sve majitele a ti urcite nepotrebuji setrit.

+3/0
15.1.2014 19:34

P97a69v60l86a 26T92o90m73á64š64o22v61á 9965305734158

Problém to dělá třeba ve chvíli, kdy si chcete odvézt z obchodu skříň nebo prkna, která se do auta nevejdou celá, aniž by musel být otevřený kufr, a s otevřeným kufrem auto prostě nejede.. ovšem pochybuju,že to by v tomhle autě vozil :-P

0/0
17.3.2014 16:25

J84o13s78e88f 51P24e58t15r74á24s34e76k 4104105917333

Už před 10 lety jsem říkal, že moje další nové auto bude na baterky, zatím mi LPG Oktávka slouží výborně, a já se snažim na to ušetřit.. Pánovi nezávidím, jako několik diskutujích tady, ale naopak velice fandím! Tohle je cesta kterou musí někdo razit, není to kalkulace, ta zatím úplně nevychází. Tohle budoucnost, jak se zbavit závislosti na parchantech kterým teče ze země ropa.( zajímavé, kromě Norska a USA neumí ty země zhola nic než si pozvat firmu, a pak nesmyslně utrácet)

+2/0
15.1.2014 8:42

J12a97n 75D22l96o46u66h10ý 8826580983970

Já jsem míval 120tku a taky byla na baterky.... Věčně v servisu. Hm, asi jsem byl už tenkrát pokrokový... ;-D

+1/0
16.1.2014 12:16

P90a42v90e87l 13M45a83r42e66š 7792201826212

Ono základní cena té TESLY je srovnatelná s novým lépe vybaveným BMW 5kové řady.

A to má kde který lépe vydělávající člověk

+1/0
19.1.2014 11:13

J55a22r11o68s24l72a63v 71Z88a59h98r53a60d18n48í45č77e15k 7925250594241

Neřešte cenu baterie, stejně se nedopočítáte. Baterie vydrží 10 let v klidu a kdo ví co bude za 10 let za baterie nebo kolik budou stát. Za 10 let klidně můžou stát třetinovou částku, oproti dnešní době.

+2/0
14.1.2014 17:20

K41a32r45e73l 63N26o58v65á32k 8873928108516

Taky může být za deset let ráj na Zemi a pečení holuby budou lítat do našich úst.

Tak proč řešit cokoliv ?

+2/−4
15.1.2014 0:59

J34a65r41o68s84l44a35v 12Z82a91h43r51a37d45n96í87č73e26k 7675600404791

Může, ale ráj nebude. Vy řešíte v případě koupi auta, kolik po 10 let bude stát nový např. motor?

+3/0
18.1.2014 8:31

P77a32v50e19l 47M23a32r36e21š 7602601656232

Za deset let to auto majitel prodá a koupí nový model. 

Takže baterie ho nemusí trápit

0/0
19.1.2014 11:14

P78a46v46e17l 79O33d21r58a40z11i32l 6364809607760

No, nejspíš bude trápit toho, kdo to bude kupovat, že, a ten tomu přizpůsobí svou cenovou nabídku, že.

+1/0
22.1.2014 21:18

K57a70r35e48l 20Z53a87c18e28k 7751969221787

Pořizovací cena je šílená, v životě se nemohou náklady vrátit po dobu životnosti auta. Snad, když s tím najezdíte 500 tisíc km, ale to u mě nehrozí ani za celý život.

+2/−2
14.1.2014 2:50

P55a79v82e89l 71M31a27r51e36š 7182861376292

Pořizovací cena je srovnatelná s limuzínami od BMW nebo MB. Druhý jmenovaný dokáže být i o hodně dražší.

A Tesla není žádný holobyt, konfort a interiér je minimálně s BMW na srovnatelné úrovni

+2/0
19.1.2014 11:19

P30a46v30e27l 81M65a61r54e78š 7502341216552

tak pro vás tohle auto evidentně není, tohle je pro člověka s ročním nájezdem 50.000 a více. Takoví si obvykle kupují auta od BMW, cenově srovnatelná s Teslou

+2/0
19.1.2014 11:21

K68a90r37e28l 41P81r20ů42š13a 1605278419630

Jedno nabití někde okolo 400-500Kč (dle tarifu) --- To se teda se vyplatí :) to je sice 2x levnější než benzín, ale ty nevýhody, čekání , pořizovací cena, akumulátory mají omezenou životnost a jsou hodně drahé....no já nevím.....

+2/−5
14.1.2014 1:32

L58u43k35á30š 61O47m21á90č33k50a 5871104921406

Máš ty počty nějaké divné... Při běžném tarifu D22d, kdy máte bojler je cena při nočním proudu kolem 2 stovek za plné nabití, při přímotopném tarifu i přes den nabijete za cenu cca 250,- Kč.

+4/0
14.1.2014 12:46

M60a33t75e39j 58F78i26l61i35p 9232184756

Ten tarif který myslíte je D25d (obyčejný s bojlerem, 8h nočního proudu), ne D22d. Jen opravuji název tarifu, jinak souhlas.

0/0
14.1.2014 15:17

L15u26k86á27š 85O12m85á27č17k28a 5291574871866

Ano přesně to je on.

0/0
14.1.2014 16:12

T10o63m45á50š 48J28u48r50e59č18k36a 3303682619473

Shrnuto podtrženo, nesmíte si zapnout topení, klimatizaci prostě cokoli co je na elektřinu( na duc duc v autě zapomeňte) protože jinak nikam nedojedete. Řekl bych, že pánovi je ekologie u zádele a kvalita jízdy taky, prostě chtěl být jen první borec v ČR

+3/−14
13.1.2014 11:25

J95o17s21e22f 84P42e93t14r15á64s85e23k 4744335417143

Kolikrát za rok ujedete za den víc než 250 Km???

+2/0
15.1.2014 8:44

V28l51a70d78i61m26í84r 73H88r37u63b66ý 1774891647422

Kolikrát za rok? Přesně tolikrát, kolikrát potřebuji nebo jen chci. Ovšem to platí pro auto se spalovacím motorem.

.

Nebo snad chcete tvrdit, že auto za 2.5 mega má sloužit k ježdění do obchodu a zpátky?

.

Dokážu si představit, že se omezenému dojezdu a složitému doplňování energie přizpůsobím a nebudu jezdit delší trasy, nebo budu plánovat každých 300km nocleh s dobitím. Ale stačí jedna sněhová kalamita nebo hromadná nehoda na cestě, pár hodin čekání v mrazu a veškeré plánování je v ***, akumulátory prázné a auto nepojízdné - a elektřinu z kanystru někde u krajnice prostě nedolijete.

0/−1
16.1.2014 8:06

I34v79a20n 21D18o45l12e53ž15a59l 3391855626156

Ehm, do firmy a na letiště to dojede. Kam jinam byste potřeboval jezdit když si teslu koupíte jako čtvrté auto do rodiny.

0/0
16.1.2014 14:21

P72a27v27e14l 18M78a96r82e85š 7792311466322

Proč nocleh?

Dnes už existuje síť rychlonabíjecích stanic ( 30 minut až hodinka) kolem 300 km od sebe. Takže tím klidně přejedete západní Evropu.

Myslím, že je to zmíněno i v článku

+1/0
19.1.2014 11:29

P57a78v37e35l 24M98a52r88e94š 7232301946812

Pravdu máte v tom, že elektromobil není o ekologii. Baterie obsahuje spoustu materiálů ne zrovna enviromental friendly a jejich těžba fakt není ekologická.

Elektromobil je o provozních nákladech a o nulových emisích z provozu.

A ano v této chvíli také o jisté vyjímečnosti. Ale někdo musí být první.

první automobily si také pořizovali boháči a kůň s bryčkou by je vyšel levněji

+1/−1
19.1.2014 11:26

M48a27r72t11i85n 98V20o83k63o46u48n 9738813853446

ano a vsech tech asi 30tis lidi, kteri si to auto koupili a jsou z nej nadesni (ma jednoz nejvyssich indexu spokojenosti zakazniku) jsou uplne trotlove

0/0
8.4.2014 17:25

L50i92b39o88r 70M22a54l74í77č34e24k 6858205256772

To, že nabíjení elektromobilu je nezatíženo daní je jen dočasné. Pokud se elektromobily rozšíří, čeká spotřební daň na elektřinu k dobíjení. Stejné jako u CNG. Kdysi dočsně bez spotřební daně, dnes se musí platit. Pokud máte plnící stanici doma jste povinni si pořídit měřák množství natankovaného plynu. To samé čeká elektřinu.

+4/0
12.1.2014 19:50

M13a96r18t35i39n 79K19a83r92á31s35e48k 9928413878608

No sledovani elektriny bude trochu slozitejsi ...... napischnout to mimo spesl merak totiz bude extremne jednoduche. Spis se to bude resit silnicni dani i pro nepodnikatele nebo mytem.... ale to je hodne vzdalena budoucnot podle me..

+2/0
13.1.2014 10:27
Foto

J42a22r17o47m11í82r 40V34e69g93r 2517940762710

Svět se mění a elektromobily ho změní ještě více. Chvilku bude boom prodávat červené FV panely, neboť modré spočítá každý úředník na snímku z družice či letadla. Pak jen napaří daně.  Zatím to tak není a tak si svá auta nabíjím z klasických FV panelů a stačí to mnohdy i na 350 km denně.

+2/0
13.1.2014 10:58

P22e10t67r 85V42i51n65t56r56l63í41k 3186454671

tak teď jen vymyslet benzinky na elektřinu aby si to lidi nemohli nabíjet doma a nebude problém to sehnat, ne jak dnes, že si to může člověk nabít doma + další nesmyslné zákonné regulace, stk apod ;-)

0/0
12.1.2014 17:21

P44a73v61e42l 88M72a81r73e12š 7762751296652

Doma to normálně nabijete. Teda pokud máte garáž, nebo dostatečně dlouhou prodlužovačku

+1/0
19.1.2014 11:32

P82e65t45r 38V23i16n31t18r34l79í16k 3986464941

myslel jsem to ironicky, protože i auta na spalovací motory reguluje zákon tak aby na tom stát vydělal ;-)

0/0
19.1.2014 16:41

H84o65n53z15a 92T46a72r 3889942424182

Test TESLA S

http://play.iprima.cz/autosalon/autosalon-2014-2

0/0
12.1.2014 13:55
Foto

M15i14r89o48s97l89a19v 22S84t81e90i21n35e28r 6118244583195

Životnost těch akumulátorů vyjádřená v ujetých kilometrech bude zatím ve srovnání s životností spalovacího motoru nehorázně nízká, cena nové baterie vysoká. To bude rozhodující bod. Zatím jsou moderní malé spalovací motory v hospodárnosti nepřekonatelné. Kde taky chcete brát miliony tun lithia vhodného na akumulátory?[>-]

+6/−2
10.1.2014 21:39

L92u54k43á52š 76Š95l18e58h71o82f82e91r 1923699135309

Asi to s zivotnosti baterii nebude uplne spatne, kdyz na ne vyrobce dava zaruku 8 let a neomezene km... ;-)

+8/0
10.1.2014 22:36

P17a12v41e69l 36O88d95r85a60z22i93l 6534289867900

Podívejte se, pane ŠLehofere, tady pan Pytlík vám to snad jasně vysvětlil, takže šlus a hotovo deset. Je přece logické, srovnávat životnost akumulátoru a motoru, to pan Pytlík musí vědět nejlíp, protože bydlí v Mnichově.

0/0
22.1.2014 21:22

H32o24n79z12a 86T74a62r 3369922394492

Něco na čtení pro nevěřící .

http://www.hybrid.cz/tesla-model-s-po-80000km

+1/0
11.1.2014 0:45

V28l36a39d92i87m30í18r 14H20r98u82b87ý 1824141577562

Každá liška si chválí svůj ocas ...

.

Ale tenhle majitel tu záruku asi využije, pokud by každý rok najel 80000km, tak je to za 8 let minimálně 1600 plných nabíjecích cyklů a to ty akumulátory vydržet nemůžou - opravdu ne, bez ohledu na to, co kdo kde napsal nebo co vy si "myslíte".

.

Jiná věc je, jestli mu pak tesla tu záruku uzná, když tak hrubě porušuje záruční podmíky - má jezdit do servisu každých 20000km, ale on tam jede jen 1x za rok (=až po 80000km), protože "autu nic není a prohlídka stojí moc peněz".

+4/−1
11.1.2014 10:21

H91o64n11z63a 40T84a90r 3599772234672

Kde jste přišel na tu životnost akumulátoru .Vždyt už u Akumulátoru Hi-MH

deklaroval Panasonic životnost 1500 plných cyklů.Když ostatní výrobci se zmohli sotva na 500.Vy jste snad tyto akumulátory typ 18650 měl možnost odskoušet/testovat,že tady uvádíte tyto údaje ?

http://www.hybrid.cz/tagy/liion-baterie?page=1

Test BMW i3 (od 34:10 min)

http://play.iprima.cz/autosalon/autosalon-47-1

+1/0
11.1.2014 20:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.