Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čech, co skoncoval s auty, ujede na elektřinu 350 km. Má fešnou teslu

František Kubiš je nadšený elektromobilista. Auto, které by nabíjel elektřinou ze solárních článků na střeše svého domu, sháněl tenhle Rožnovan pět let. Předloni začal jezdit jako první v Česku elektrickým Nissanem Leaf a vzápětí si objednal velký sedan Tesla S. Od září s ním jezdí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38a24r52t41i42n 32V52o70k63o25u61n 9338483573736

mimochodem, vite o tom ze to je nejbezpecnejsi auto vsech dob?

0/0
8.4.2014 17:25

M59a46r22t63i30n 26V51o59k40o89u86n 9318843153386

Elon Musk nam umoznil nahlednout, jak budou auta vypadat za par let. Nyni to pusobi jako zjeveni, auto jako ze scifi, ale brzy to bude bezna vec. Dekujeme Elone!

0/0
8.4.2014 17:24

J44o58s60e73f 29N60o18s47k47a 8423185613797

Hodně se tu zmiňuje využití FVE k dobíjení (pan Kostelanský). Průměrný roční zisk kWh z 1m2 FV panelů viz.

http://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/fotovoltaicka_zarizeni/$FILE/oued-fotovoltaika_graf1-20100315.jpg

Problém jsou velké výkyvy v dodávaném výkonu v čase. V létě budou nespotřebované přebytky a v zimě naopak velký nedostatek. S autem navíc nejste neustále připojeni k FVE.

Tzn. panely na střeše běžného RD produkují od listopadu do února průměrně cca 200kWh měsíčně. Tj. max 4 plná dobití za předpokladu neustálého připojení když FVE vyrábí. Velká část elektřiny se však v tomto období primárně spotřebuje na provoz RD.

0/0
28.2.2014 11:19


D68a76v76i30d 95E77v81a93n 6683710151951

Největší vtip je jak vůbec nesvítí a auta kolem něj svítí, to je přesně to co by mi vadilo, pořád přemýšlet, jestli svítit, ačkoliv to je u nás povinné, jestli si můžu přitopit, jestli si můžu zapnout klimatizaci, navigaci, rádio, atd. Nejlepší řešení pro všechny ekology je dát si do Tesly na zimu naftová kamínka;-D

0/0
21.2.2014 9:19

O18t97a10k81a12r 41F64u49k77a 8201333871884

škoda,že se v článku neřeší,že tato auta nemají v čr homologaci a je s podivem, že dostaly registraci. na těch úřadech to asi funguje pořád stejně

0/0
4.2.2014 0:31

O95n98d40ř85e14j 26B81u83r43e96š 5590314203549

Něco málo o TESLE: http://www.youtube.com/watch?v=4oAJwlS0Wrs

0/0
29.1.2014 22:08

R64a19d60i62m 64K91a12l24a63s 2980486462591

Samozřejmě nás to jednou čeká všechny a Tesla nabízí zajímavý model, ale zatím je těch nevýhod poměrně hodně. Cena, dojezd, vyhřívání kabiny a neověřená životnost baterií. Jinak se na elektromotor, pokud jde o kroutící moment anebo hlučnost, těším. I když ve městě i přes dodatečný zvukový projev třeba z reproduktorů to asi nebude pro chodce nic moc.

0/0
27.1.2014 14:07

H15o30n24z29a 97T66a96r 3179872844942

Supercharged bez poplatků .

Tesla Road Trip - Europe gets Supercharged: Germany, Netherlands, A

http://www.youtube.com/watch?v=7F8cXHseMNc

0/0
23.1.2014 2:00

P38a85v11e79l 36N24e66č84á52s20e54k 3948232111719

Jsem zvědavý na cenu 6 - 7 let starých ojetin s výhledem na investici do již dožívajících baterií. Já si tipnu - 20% pořizovací ceny max.

0/0
21.1.2014 22:23

V44i11l22é86m 66B11a72r76á68k 1628263228838

Homer říkal, že s elektromobily jezdí jenom homosexuálové. Simsonovi jsou jediný pořad v televizi, kterému se dá věřit.

0/−1
16.1.2014 13:56

M71i34c79h74a62l 19K69o33ž83e65n34ý 4806625790972

Dokud to nepujde nabit za cas srovnatelny s tankovanim 70ti litrove nadrze, je to kram.

0/−5
16.1.2014 9:40
Foto

P22a63v94e12l 91M89a38r17e17š 7182411176552

Nabiješ to za půl hodinky. Čas akorát na jedno kafe. Pochopitelně, že rychlonabíjením, kteréžto asi nebudeš mít doma v garáži.

Ale zase nějakých 8 hodin z obyčejné domovní zásuvky ti doma nemusí vadit. nabiješ přes noc.

+2/0
19.1.2014 11:10

P98a98v58e65l 51O79d13r47a42z51i63l 6574749667740

Ovšem pro Kýekaunt megasejls manažéry, neboli obchoďáky, to moc vhodné není, zejména proto, že si na to v životě nevydělají a žádná firma jim to nekoupí

0/0
22.1.2014 21:16

R76a38d31o42v29a19n 95S70t50a62s26t80n79y 7435512665542

Jediny problem ze nemuze jezdit s otevrenymi dvermi? Muze mi nekdo vysvetlit co to znamena?8-o Jinak auta nad milion nejsou o setreni ale proto ze na to mam. Stejne jako tahle Tesla tak i S-classe a Bentley si najde sve majitele a ti urcite nepotrebuji setrit.

+3/0
15.1.2014 19:34

P10a37v26l37a 65T35o32m96á38š27o19v25á 9625605374428

Problém to dělá třeba ve chvíli, kdy si chcete odvézt z obchodu skříň nebo prkna, která se do auta nevejdou celá, aniž by musel být otevřený kufr, a s otevřeným kufrem auto prostě nejede.. ovšem pochybuju,že to by v tomhle autě vozil :-P

0/0
17.3.2014 16:25

J62o50s42e40f 13P84e23t78r88á61s93e11k 4274855657613

Už před 10 lety jsem říkal, že moje další nové auto bude na baterky, zatím mi LPG Oktávka slouží výborně, a já se snažim na to ušetřit.. Pánovi nezávidím, jako několik diskutujích tady, ale naopak velice fandím! Tohle je cesta kterou musí někdo razit, není to kalkulace, ta zatím úplně nevychází. Tohle budoucnost, jak se zbavit závislosti na parchantech kterým teče ze země ropa.( zajímavé, kromě Norska a USA neumí ty země zhola nic než si pozvat firmu, a pak nesmyslně utrácet)

+2/0
15.1.2014 8:42

J18a22n 89D29l65o46u60h10ý 8656160953220

Já jsem míval 120tku a taky byla na baterky.... Věčně v servisu. Hm, asi jsem byl už tenkrát pokrokový... ;-D

+1/0
16.1.2014 12:16
Foto

P67a52v40e46l 63M30a52r11e87š 7262221686332

Ono základní cena té TESLY je srovnatelná s novým lépe vybaveným BMW 5kové řady.

A to má kde který lépe vydělávající člověk

+1/0
19.1.2014 11:13

J40a23r85o45s70l12a37v 10Z33a58h10r51a24d51n42í83č95e79k 7135290164811

Neřešte cenu baterie, stejně se nedopočítáte. Baterie vydrží 10 let v klidu a kdo ví co bude za 10 let za baterie nebo kolik budou stát. Za 10 let klidně můžou stát třetinovou částku, oproti dnešní době.

+2/0
14.1.2014 17:20

K55a41r26e88l 30N20o17v13á67k 8773608668296

Taky může být za deset let ráj na Zemi a pečení holuby budou lítat do našich úst.

Tak proč řešit cokoliv ?

+2/−4
15.1.2014 0:59

J11a23r90o44s90l77a35v 86Z82a59h26r50a45d56n66í62č97e61k 7925680664811

Může, ale ráj nebude. Vy řešíte v případě koupi auta, kolik po 10 let bude stát nový např. motor?

+3/0
18.1.2014 8:31
Foto

P57a77v41e90l 17M91a18r78e74š 7122571586722

Za deset let to auto majitel prodá a koupí nový model. 

Takže baterie ho nemusí trápit

0/0
19.1.2014 11:14

P33a16v73e71l 43O45d79r30a54z42i38l 6134699717560

No, nejspíš bude trápit toho, kdo to bude kupovat, že, a ten tomu přizpůsobí svou cenovou nabídku, že.

+1/0
22.1.2014 21:18

K10a24r61e14l 35Z42a55c18e85k 7231459431787

Pořizovací cena je šílená, v životě se nemohou náklady vrátit po dobu životnosti auta. Snad, když s tím najezdíte 500 tisíc km, ale to u mě nehrozí ani za celý život.

+2/−2
14.1.2014 2:50
Foto

P89a50v46e75l 42M98a18r88e74š 7552281956332

Pořizovací cena je srovnatelná s limuzínami od BMW nebo MB. Druhý jmenovaný dokáže být i o hodně dražší.

A Tesla není žádný holobyt, konfort a interiér je minimálně s BMW na srovnatelné úrovni

+2/0
19.1.2014 11:19
Foto

P45a76v57e86l 57M77a87r48e17š 7272111426962

tak pro vás tohle auto evidentně není, tohle je pro člověka s ročním nájezdem 50.000 a více. Takoví si obvykle kupují auta od BMW, cenově srovnatelná s Teslou

+2/0
19.1.2014 11:21
Foto

K67a96r73e27l 62P56r32ů44š85a 1745528869650

Jedno nabití někde okolo 400-500Kč (dle tarifu) --- To se teda se vyplatí :) to je sice 2x levnější než benzín, ale ty nevýhody, čekání , pořizovací cena, akumulátory mají omezenou životnost a jsou hodně drahé....no já nevím.....

+2/−5
14.1.2014 1:32

L92u38k57á91š 34O85m58á17č45k32a 5721184651586

Máš ty počty nějaké divné... Při běžném tarifu D22d, kdy máte bojler je cena při nočním proudu kolem 2 stovek za plné nabití, při přímotopném tarifu i přes den nabijete za cenu cca 250,- Kč.

+4/0
14.1.2014 12:46

M84a11t12e12j 39F57i40l65i21p 9302764816

Ten tarif který myslíte je D25d (obyčejný s bojlerem, 8h nočního proudu), ne D22d. Jen opravuji název tarifu, jinak souhlas.

0/0
14.1.2014 15:17

L10u42k75á23š 42O70m21á15č89k31a 5541774691196

Ano přesně to je on.

0/0
14.1.2014 16:12

T17o20m19á89š 37J94u89r47e65č84k10a 3733502849363

Shrnuto podtrženo, nesmíte si zapnout topení, klimatizaci prostě cokoli co je na elektřinu( na duc duc v autě zapomeňte) protože jinak nikam nedojedete. Řekl bych, že pánovi je ekologie u zádele a kvalita jízdy taky, prostě chtěl být jen první borec v ČR

+3/−14
13.1.2014 11:25

J87o31s57e10f 20P86e54t15r52á38s56e57k 4694475647153

Kolikrát za rok ujedete za den víc než 250 Km???

+2/0
15.1.2014 8:44

V94l19a79d77i38m13í11r 43H83r34u49b40ý 1714701477302

Kolikrát za rok? Přesně tolikrát, kolikrát potřebuji nebo jen chci. Ovšem to platí pro auto se spalovacím motorem.

.

Nebo snad chcete tvrdit, že auto za 2.5 mega má sloužit k ježdění do obchodu a zpátky?

.

Dokážu si představit, že se omezenému dojezdu a složitému doplňování energie přizpůsobím a nebudu jezdit delší trasy, nebo budu plánovat každých 300km nocleh s dobitím. Ale stačí jedna sněhová kalamita nebo hromadná nehoda na cestě, pár hodin čekání v mrazu a veškeré plánování je v ***, akumulátory prázné a auto nepojízdné - a elektřinu z kanystru někde u krajnice prostě nedolijete.

0/−1
16.1.2014 8:06

I63v69a38n 75D56o75l42e79ž92a31l 3311115596276

Ehm, do firmy a na letiště to dojede. Kam jinam byste potřeboval jezdit když si teslu koupíte jako čtvrté auto do rodiny.

0/0
16.1.2014 14:21
Foto

P12a27v33e98l 24M15a84r46e79š 7192921546982

Proč nocleh?

Dnes už existuje síť rychlonabíjecích stanic ( 30 minut až hodinka) kolem 300 km od sebe. Takže tím klidně přejedete západní Evropu.

Myslím, že je to zmíněno i v článku

+1/0
19.1.2014 11:29
Foto

P76a13v30e64l 22M65a85r20e49š 7832931766292

Pravdu máte v tom, že elektromobil není o ekologii. Baterie obsahuje spoustu materiálů ne zrovna enviromental friendly a jejich těžba fakt není ekologická.

Elektromobil je o provozních nákladech a o nulových emisích z provozu.

A ano v této chvíli také o jisté vyjímečnosti. Ale někdo musí být první.

první automobily si také pořizovali boháči a kůň s bryčkou by je vyšel levněji

+1/−1
19.1.2014 11:26

M61a14r45t57i20n 78V22o81k73o32u38n 9548463473156

ano a vsech tech asi 30tis lidi, kteri si to auto koupili a jsou z nej nadesni (ma jednoz nejvyssich indexu spokojenosti zakazniku) jsou uplne trotlove

0/0
8.4.2014 17:25

L58i84b90o94r 47M82a87l79í25č28e10k 6458475616262

To, že nabíjení elektromobilu je nezatíženo daní je jen dočasné. Pokud se elektromobily rozšíří, čeká spotřební daň na elektřinu k dobíjení. Stejné jako u CNG. Kdysi dočsně bez spotřební daně, dnes se musí platit. Pokud máte plnící stanici doma jste povinni si pořídit měřák množství natankovaného plynu. To samé čeká elektřinu.

+4/0
12.1.2014 19:50

M17a83r25t30i38n 65K84a75r72á44s43e29k 9648303568428

No sledovani elektriny bude trochu slozitejsi ...... napischnout to mimo spesl merak totiz bude extremne jednoduche. Spis se to bude resit silnicni dani i pro nepodnikatele nebo mytem.... ale to je hodne vzdalena budoucnot podle me..

+2/0
13.1.2014 10:27
Foto

J83a20r48o71m44í35r 18V84e33g24r 2307570762940

Svět se mění a elektromobily ho změní ještě více. Chvilku bude boom prodávat červené FV panely, neboť modré spočítá každý úředník na snímku z družice či letadla. Pak jen napaří daně.  Zatím to tak není a tak si svá auta nabíjím z klasických FV panelů a stačí to mnohdy i na 350 km denně.

+2/0
13.1.2014 10:58

P60e21t46r 35V70i21n47t62r32l83í29k 3296154291

tak teď jen vymyslet benzinky na elektřinu aby si to lidi nemohli nabíjet doma a nebude problém to sehnat, ne jak dnes, že si to může člověk nabít doma + další nesmyslné zákonné regulace, stk apod ;-)

0/0
12.1.2014 17:21
Foto

P73a48v53e60l 60M96a53r13e63š 7502761446492

Doma to normálně nabijete. Teda pokud máte garáž, nebo dostatečně dlouhou prodlužovačku

+1/0
19.1.2014 11:32

P88e21t52r 41V70i54n25t66r48l67í52k 3836304711

myslel jsem to ironicky, protože i auta na spalovací motory reguluje zákon tak aby na tom stát vydělal ;-)

0/0
19.1.2014 16:41

H71o71n85z48a 59T15a88r 3799142494812

Test TESLA S

http://play.iprima.cz/autosalon/autosalon-2014-2

0/0
12.1.2014 13:55
Foto

M13i26r43o62s67l42a71v 29S44t12e23i42n72e76r 1875445738583

Životnost těch akumulátorů vyjádřená v ujetých kilometrech bude zatím ve srovnání s životností spalovacího motoru nehorázně nízká, cena nové baterie vysoká. To bude rozhodující bod. Zatím jsou moderní malé spalovací motory v hospodárnosti nepřekonatelné. Kde taky chcete brát miliony tun lithia vhodného na akumulátory?[>-]

+6/−2
10.1.2014 21:39

L80u14k91á17š 23Š33l40e90h78o90f95e88r 1833329725379

Asi to s zivotnosti baterii nebude uplne spatne, kdyz na ne vyrobce dava zaruku 8 let a neomezene km... ;-)

+8/0
10.1.2014 22:36

P31a71v21e49l 14O15d84r50a57z51i37l 6684719157860

Podívejte se, pane ŠLehofere, tady pan Pytlík vám to snad jasně vysvětlil, takže šlus a hotovo deset. Je přece logické, srovnávat životnost akumulátoru a motoru, to pan Pytlík musí vědět nejlíp, protože bydlí v Mnichově.

0/0
22.1.2014 21:22

H37o10n44z39a 90T11a98r 3349362494432

Něco na čtení pro nevěřící .

http://www.hybrid.cz/tesla-model-s-po-80000km

+1/0
11.1.2014 0:45

V11l79a50d52i16m33í58r 49H14r60u23b12ý 1464401987862

Každá liška si chválí svůj ocas ...

.

Ale tenhle majitel tu záruku asi využije, pokud by každý rok najel 80000km, tak je to za 8 let minimálně 1600 plných nabíjecích cyklů a to ty akumulátory vydržet nemůžou - opravdu ne, bez ohledu na to, co kdo kde napsal nebo co vy si "myslíte".

.

Jiná věc je, jestli mu pak tesla tu záruku uzná, když tak hrubě porušuje záruční podmíky - má jezdit do servisu každých 20000km, ale on tam jede jen 1x za rok (=až po 80000km), protože "autu nic není a prohlídka stojí moc peněz".

+4/−1
11.1.2014 10:21

H32o72n75z88a 63T19a28r 3899122564322

Kde jste přišel na tu životnost akumulátoru .Vždyt už u Akumulátoru Hi-MH

deklaroval Panasonic životnost 1500 plných cyklů.Když ostatní výrobci se zmohli sotva na 500.Vy jste snad tyto akumulátory typ 18650 měl možnost odskoušet/testovat,že tady uvádíte tyto údaje ?

http://www.hybrid.cz/tagy/liion-baterie?page=1

Test BMW i3 (od 34:10 min)

http://play.iprima.cz/autosalon/autosalon-47-1

+1/0
11.1.2014 20:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.