Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Automobilky se zatím neshodly na obraně proti stáčení tachometrů

Automobilky se začínají bránit snahám o přetáčení tachometrů u ojetých vozidel. Jednotný postup v této oblasti však dosud nenašly. Nejčastějšími metodami jsou zamykání přístupu do paměti řídící jednotky nebo elektronické servisní knížky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P66e23t28r 29P96r20á70š36i49l 7466911303638

Osobně jsem se v bazaru už 2x napálil, vystřídal jsem už 11 automobilů a nyní, po poslední zkušenosti, mohu říct, že už nikdy nebudu kupovat vůz bez pomoci odborníka. Stočené km jsou u nás snad už úplně normální, horší a nebezpečnější ale je auto po těžké havárii, které je opraveno jakoby ,,na prodej,, Já se obrátil na odborníky ze společnosti Kontrola vozu a mohu jen doporučit. Mam nyní perfektní Octavii, rok 2009 a jsem s ní plně spokojen a vím, co má vůz za sebou, i jaké opravy mě do budoucna čekají. Skutečně doporučuji www.kontrolavozu.cz R^

0/−1
1.2.2014 11:04

O83l93a70f 42F58r24a45n55t91i88š72e15k 5250700505313

Toyota to má vymáklé. Každý si může auto ověřit a v tu chvíli pozná podvodníky prodejce a ví, kde nekupovat. Ať ostatní automobilky udělaj to samé a uvidíme jak budou mizet autobazary. R^

+1/0
29.1.2014 14:25

P62e84t14r 77N64e98s25v43a32d93b77a 2464725956559

Nejlepší ochranou by bylo kdyby lidé kupovali auta a ne tachometry zejména pak v ČR.

0/0
10.1.2014 19:32


J14i20n87d82ř87i24c90h 83Š11k39o50p73e33k 4555241810495

pokud by se cena auta odvíjela od jeho stavu a nikoli km, pak souhlasím

0/0
11.1.2014 12:47

P30e14t86r 60N86e52s98v84a77d36b19a 2644465986819

To by nastalo v případě kdyby lidi dělali to co jsem psal.

0/0
11.1.2014 15:27

J95i43n68d94ř36i87c61h 17Š70k10o12p47e23k 4345911870185

Shodnout se nemusí, mohou klidně přijít každá se svým řešením

0/0
10.1.2014 18:35

J21a38n 26U67l18m 7930269666882

Kupci si za to můžou sami. Když chce každý fešnou 15 let starou ojetinu z Německa se 120 tis. km, tak jim jenom šmelináři plněji sny

+1/0
9.1.2014 21:00

J96i19n86d81ř29i64c40h 67Š76k88o85p28e54k 4605671960255

tohle je jeden z nejhloupějších argumentů, které se občas u článků se stočenýma km objevují ;-D;-D

0/−1
10.1.2014 7:18

J59a84n 15U84l59m 7850489106532

u Oplů je to zbytečný, ty stejně dřív schnijou

+2/−1
9.1.2014 20:59

R17o82m24a87n 48V52a37v47ř89í51č29e88k 7806475178554

nechápu proč tady všichni volají po trestech pro prodejce. pokud si koupím ojeté auto, aniž bych si ověřil kilometry buďto přes Cebii, nebo si nechám prohlédnout od někoho kdo tomu rozumí a pak přijdu na to, že auto bylo stočený, tak jsem sprominutím idiot, dobře mi tak a nemám si na co stěžovat. no a pokud při přověřování přijdu na nějakou nesrovnalost, tak se prostě otočím a jdu pryč. co je větším trestem pro nepoctivého prodejce. vleklý soudní spor, kdy se minimálně dvakrát odvolá a během toho napálí další hlupáky, nebo když mu budou na dvoře stát auta v kterých má peníze a o který nemá nikdo zájem?

+1/−6
9.1.2014 11:42

M57a13r11t89i65n 76H57o70u91b44a 6413611139478

proc? protoze je to podvod/ stocenim km prodejce ziskava financi prospech, zcela jednoduse vycislistelny a naprosto nechapu, jak muze nejaky pisalek napsat, ze podvod v CR neni trestny

+6/0
9.1.2014 11:45

R33o48m80a74n 56V56a53v88ř49í43č89e17k 7706255768364

kdy získá finanční prospěch? až si to auto někdo koupí. a když si ho nikdo nekoupí, tak kde je ten finanční prospěch? v té části těla, na které člověk sedává.

0/0
9.1.2014 11:48

M77a47r96t39i12n 82H46o20u86b40a 6353521949148

je chybou se domnivat, ze cin se stane tresnym ve chvili dokonceni, dotazeni do konce. trestne ciny ve stadiu pokusu maji stejne sazby jako ciny dokonane

0/0
9.1.2014 11:52

R20o75m43a51n 28V80a18v15ř89í60č11e67k 7626665988584

podvod je trestný už ve stadiu přípravy, to samozřejmě vím. ale zkuste si pořádně přečíst co jsem psal, zvláště tu část o tom, kde se ptám, co je pro takového podvodníka horší.

0/0
9.1.2014 11:57

M15a42r92t65i65n 93H63o73u45b49a 6123701879268

financni prospech se v tomto da vycislit i bez realizace prodeje kazdy vi u auta konkretni znacky a konkretniho rocniku a stavu, jakou bude mit cenu pri urcitem najezdu km.

0/0
9.1.2014 12:03

R31o10m93a44n 32V24a72v29ř95í95č27e71k 7566465378434

vidíte a já žil v tom, že cenu určuje jednání mezi prodejcem a kupujícím a nikoliv nějaká zázračná tabulka.

0/0
9.1.2014 12:12

V30l78a21d37i35s91l58a39v 48B26u22r69y16š78e78k 1479272737394

cenu určuje vždy kupující a pokud jeho touha získat prospěch mu zatemní mysl, měl by si následky nést sám a nebo se u prodejce domáhat zrušení smlouvy a to i soudně

0/−1
9.1.2014 12:38

M11a73r27t43i84n 85H85o45u96b47a 6923461269468

cena obvykla.

az pujdes pro hypoteku, tak se taky nebou ptat, na kolika jste se dohodli, ale jaky je odhad, prave podle "tech zazracnych tabulek"

+1/0
9.1.2014 12:41

R11o29m32a59n 59V89a38v51ř64í95č16e11k 7136225278274

jenže odhad dělá odhadce a dva odhady od dvou dohadců mohou dosti rozdílné, konkrétně u bytu to činilo 50 tisíc u dvou růzmých odhadců v rozmezí 3 týdnů. že by každý z nich měl jinou tabulku?

0/0
9.1.2014 12:49

M79a54r82t17i36n 69H12o44u35b51a 6483561619908

v pripadech sporu se stanovuje odhadce soudem a to je pak ten spravny. stejne jako banka rika, od ktereho odhadce ten odhad pozaduje (a ne, ze si klient privede sveho vlastniho)

 ale tato diskuse jaksi postrada smyslu, permanentni zpochybnovani fakt a pravidel nesmyslnymi argumenty nezmeni nic na tom, ze je to podvod. Jedine, co je v tomto slozite, je dukazni bremeno (je to podvod, ale tezko se podari zjistit vinika).

0/0
9.1.2014 13:13

R54o79m94a32n 15V58a55v86ř66í82č10e58k 7196315378824

nezpochybňuji, že se jedná o podvod. já zpochybňuji řešení této situace prostřednictvím zákona, protože jak píšete, je velmi težké zjistit viníka a jednání někomu nadevší pochybnost dokázat. a pokud nemáte viníka na kterém se můžete případně domáhat vzniklé škody, tak jediný co vám zbude, je holé konstatování, že jste byl hlupák, že jste se nechal napálit. já naopak navrhuji používat vlastní hlavu a taková auta nekupovat, protože, kde není poptávka, nebude brzo ani nabídka.

a jen tak na okraj pro doplnění, odhadci byli každý z jiné banky.

0/0
9.1.2014 13:31

M81a72r27t79i66n 48H62o19u20b40a 6273871339188

no dobra, tak to vypada, ze ve finale to vidime prakticky stejne. nejvetsi nesmysl je samozrejme zminen v clanku, kde pisalek uvadi, ze v cr toto neni trestne. a protoze lidi prilis veri bulvaru, nikoliv odbornikum, tak to pak plodi dalsi a dalsi nesmysly a pocit bezbranosti

a propos. jedna z praktik, aby se prodejci vyhnuli potizim je i to,ze uz se na autech prevazne neuvadi "kolik ma najeto" ale pouze "stav tachometru" pak totiz nikdo nikoho jakoby nechce podvest

0/0
9.1.2014 13:43

Z50d81e88n72e50k 35V15r79b17a 8689705913867

To není nic divného. Znalci jsou také lidé. Narazil jsem na odhad ceny nemovitosti 500 tisic a za rok milion. Nemovitost pritom byla ve zcela stejnem stavu a v obou pripadech znalec hodnotil barak jen z venci (jedno oceneni pro nedobrovolnou drazbu, druhou po necelem roce pro exekuci). U nemovitostí je to horší pro to, že znalec většinou stejně popíše 2/5 odhadku jen popisem literatuty podle které nakonec ocenění neprovede, pětina je jakýsi výpočet z kterého vyjde nepoužitelné hausnumero a nakonec dojde k ceně "porovnávací" metodou, kdy se podívá na internet za kolik nabízejí v dané lokalitě srovnatelné nemovitosti realitky. Zbylé dvě pětiny odhadu je kopie katastru, popis nemovitosti ve tvaru "čtvercový barák s plochou střechou" a technický stav nemovitosti se scvrkne na jednu větu o nefunkční izolaci proti zemní vlhkosti. Zvládla by to i sekretářka bez jakýchkoliv znalostí. Samozřejmě banka se potřebuje něčeho chytit, aby nenaletěla podvodníkům, kteří si vezmou úvěr na milion a zastaví nemovitost za 300 tisíc. Stejně tak by si měl počínat kupec auta, pokud tomu nerozumí, právě pro to, aby zadraho nekoupil křáp s mizivou cenou.

0/0
14.1.2014 18:18

L10u16d76v60í80k 16G52a68j74d38o80š33í16k 2275853224732

Asi jediné spolehlivé řešení je opravdu online servisní knížka provozovaná výrobcem automobilů.

Potíž je v tom, že to jsou náklady navíc a automobilky nemají nejmenší důvod tento problém řešit.

0/0
9.1.2014 11:27

J41i67ř63í 58K41r28a69m45p79l 4126764126656

a teď si představte, že se budou el. servisní knížky integrovat s naším úžasným registrem vozidel 8-o

0/0
9.1.2014 11:28

J58i18n74d60ř62i12c42h 79Š45k80o80p48e74k 4525181490445

mohou fungovat oba systémy i vedle sebe

0/0
10.1.2014 7:22

T18o29m67á42š 37K13o38c38i67a86n 9174259117146

A když budu servisovat auto u Pepíka v garáži? Nikdo mně nemůže donutit jezdit do autorizovaného servisu.

+1/0
9.1.2014 11:33

V74l66a19d78i72s58l55a63v 83B78u93r94y85š82e19k 1659752617954

nejlepší by bylo, kdybyste to pak nemohl prodat, jenže to tak asi nefunguje, pokud se chytne správnej hejl a prodavač ho umí správně nabulíkovat, auto je pryč a majitel, kteréj ušetřil za servis si spokojeně mne ruce

0/0
9.1.2014 11:40

M44a92r57t43i32n 31H14o45u31b94a 6243351639448

nikdo te nemuze nutit, ale logicky bys pak mel nizsi prodejni cenu, protoze by auto melo nejasny puvod

0/0
9.1.2014 11:44

T76o15m81á65š 73K44o89c87i54a45n 9874489427276

Nic proti, ale kolikrát je servis u soukromníka kvalitnější, jak autorizovaný. Servisní historii mohu taky dokázat fakturami. Pokud tam bude co půl roku prohlídka po 20 tisících a najednou 2 roky pauza, tak je někde chyba ne? Jestli budete argumentovat falšováním dokladů, tak zajisté, ale zase je to trestné. Zfalšovat se konec konců dá i el. servisní knížka.

0/0
9.1.2014 13:41

J54i28n11d21ř55i29c65h 20Š26k32o86p57e67k 4225331680685

neatorizovaný servis není problém. Dle rozhodnutí EU mohou (bez ztráty záruky) provádět záruční opravy i neautorizované servisy, pokud dodrží výrobcem stanovené postupy

0/0
10.1.2014 7:23

R52o39m59a19n 76V37a10v12ř26í15č55e48k 7226545828874

a proč by to výrobci dělali? pokud narazím na podezřelé auto, tak ho snad nekupuju. a když si koupím auto, který má nejeto málo kilometrů a já nemám 100% jistotu, že kilometry jsou pravé, a já neudělám nic pro prověření skutečného stavu, tak jsem hlupák, patří mi to a nemám si co stěžovat.

+2/0
9.1.2014 11:36

M86a90r12t92i12n 79H44o78u65b87a 6583781259758

a ja neudelam nic .... a co muzes dnes ofiko udelat?  nic. muzes aximlane jit do autorizovaneho servisu, dat jim nejakouobalku a zeptat se, kolik melo naposled na garancce a kdy to bylo

0/0
9.1.2014 11:38

V77l64a84d76i44s18l81a18v 76B90u11r19y38š23e19k 1709142777134

chodím do autorizovanýho servisu a lidi se tam běžně ptají na stav auta, které chtějí koupit, čekám na příjem a technik složitě vysvětluje zájemci podrobnosti o opravách a průběžném stavu kilometrů, žádné obálky

0/0
9.1.2014 11:44

M68a80r31t30i75n 65H72o93u80b52a 6873781319858

takze prodejci ztraceji  cas vyrizovanim zakazniku jinych prodejcu (bazaru)?? a co z toho maji??

prakticka zkusenost z Renualt servisu, ze bez TP tedy kdyz nejsem vlastnik minic nereknou. a prosim jako namitku neuvadet cosi o francouzich

0/0
9.1.2014 11:47

V49l36a90d63i45s19l73a16v 77B23u21r90y92š50e30k 1689932837794

já mám za to, že tam nevolávají bazaristi ani jiní prodejci, ale potencionální kupci, kteří to chtějí od někoho koupit na inzerát, nevím jak renault, ale ford tyto informace telefonicky poskytuje, co z toho mají nevím, možná čekají, že nový majitel bude rovněž využívat jejich služby nebo je to služba prodávajícímu, že u nich auto servisoval, koupí si nový a bude v tom pokračovat, nevím, ale zítra tem zrovna jdu, tak se zeptám

0/0
9.1.2014 11:58

R74o56m93a56n 43V19a20v71ř24í11č64e88k 7216795338874

no pokud si k autu nevezmu někoho kdo tomu rozumí, neprověřím auto přes Cebii, není mi divný že třeba 4 roky starý naftový auto má najeto 80 tisíc, a věřím jen slovům prodejce, tak platí to co jsem napsal.

0/0
9.1.2014 11:46

M86a27r17t68i67n 38H62o13u17b19a 6833721319728

proc by to melo byt divny. mam doma 3 roky stare naftove auto a ma najeto cca 60t, takze 20t rocne

0/0
9.1.2014 11:49

R21o58m14a97n 55V39a55v79ř57í53č34e47k 7596145238344

a to je právě příklad situace, kdy bych já zpozorněl a začal prověřovat, proč má vůz tak málo, když nafťáky najíždí většinou mnohem víc (já ačkoliv používám auto pouze k soukromým účelům, tak najedu 25 tis). samozřejmě záleží i na typu vozu. a to je právě to o čem mluvím. nespokojit se s tvrzením prodejce, ale přemýšlet a hlavně nespoléhat na to, že za mě něco vyřeší stát nějakým nařízením.

0/0
9.1.2014 11:56

M98a20r68t61i43n 50H85o24u22b46a 6923901489338

ale jo s tim souhlasim, nejdulezitjesi je pouzivat rozum.

jinak ja treba s naftou najezdim rozcen cca 60000 take pouze soukrome, ale treba manzelka taky s naftou tak 10-12. vim, ze je pro ni ta nafta zbytecna a lepsi bybyl benzin (jezdi prevazne po meste na krakte cesty), ale nahoda ti zaridila takto - puvodne jsem s tim autem mel jezdit ja

0/0
9.1.2014 13:17

V34l47a49s50t89i15m83i23l 34H92a42l16b69i62c44h 8303775586888

Já mám 4 roky Dacii a najel jsem celkem 7754 km.

0/0
9.1.2014 13:48

L82u19k73á13š 68O38m69á71č89k84a 5181454631406

K čemu sis proboha pořizoval naftu na nájezd 20 tisíc ročně? 8-o

0/0
9.1.2014 16:02

V33l29a86d96i19s23l17a49v 84B85u75r29y36š80e32k 1799912677444

některý auta se na benzín skoro nedělají, samozřejmě fábia s dieselem je nesmysl, ale zkuste si koupit třeba jen kompaktní SUV 4x4, tiguán, Q3, jeti, X3, kuga, jeden z nejvíce prodávaných segmentů a zjistíte, že v benzínu je to kravina, sice to existuje, ale je to dražší než benzín a s dvojnásobnou spotřebou a přitom jsou to auta pro volný čas, takže ne žádní hltači kilonetrů, normání městská auta

0/0
9.1.2014 17:20

M12a65r23t60i44n 80H21o29u43b93a 6373251569778

v konecnem dusledku to poskozuje i automobilky  (udrzuje v provozu auta, ktera by uz jinak nikdo nechtel, zvysuje se poruchovovst pri opticky nizsim najezdu..). jednoduchym resenim by bylo, kdyby automobilky netajily data ze servisnich systemu (VIN, datum a pocet km pri poslednim servisu a status servisu - nehoda, porucha, garance)

0/0
9.1.2014 11:43

R75o45m43a57n 32V68a44v80ř42í34č86e37k 7496115878494

a kde berete ten pocit, že data ze servisních systémů jsou směrodatná. dnes vás nikdo nenutí jezdit třeba garančky do autorizovanýho servisu. a kde berete jistotu, že servis v garáži, který mi na autě vymění olej, zadá data do nějakýho systému?

0/0
9.1.2014 11:51

M20a92r49t11i61n 73H20o68u52b26a 6963931739558

nejsou smerodatna, ale je to aspon neco. elektornicke servisni knizky je totiz stejnynesmysl -  kdo me muze nutit delat na aute servisni prohlidky, dyt vetsinou jde jen o olej a to se da udelat v krajnim pripade i na parkovisti

0/0
9.1.2014 11:54

V57í70ť28a 50K60r45u88t31i68š 1980984305337

Má to 2 háčky. Garážový servis je výrazně levnější, i za použití originálních dílů klidně za polovičku.

A druhý je kvalita, která ani v autorizáku není jednoznačná. Mne obyčejná "odborná" výměna oleje (auto ještě bylo u přechozího majitele) v autorizáku vyšla následně desítku za opravy kvůli použitíoleje, který neodpovídal předepsané specifikaci.

Takže za dobu používání auta jde o rozdíl klidně několika desítek tisíc, které ale naopak při prodeji se serviskou těžko získáte zpět.

0/0
9.1.2014 13:59

J88a72n 16F41r19o40l92í83k 6446740555264

Dalším řešením je "servisní knížka" provozovaná státem přes STK ve sqělém informačním systému MD.;-)

0/0
9.1.2014 17:17

T12o35m74á15š 16K71o50c16i85a75n 9264199977506

Ale vždyť je to trestné. Je to uvedení v omyl s účelem se obohatit. Pokud jsem první majitel a prodávám auto přímo, tak pokud se přijde na to, že km nesedí, tak to jde za prvním majitelem. Pokud prodává bazar, tak při vystavení auta se sepíše smlouva a na ní jsou uvedeny km. Pokud se po prodeji auta nový majitel dozví, že km nesedí, tak jde do bazaru, podívají se na smlouvu s minulým majitelem a pokud jsou km nižší, tak je na vině bazar, pokud vyšší a stejně nesedí, tak je na vině předchozí majitel. Na toto není potřeba vymýšlet zákony, když je máme.

0/0
9.1.2014 11:22

J52i59ř87í 33K50r11a41m49p30l 4946454836866

přesně tak, jenom právní systém a stav práva u nás umožňuje neskutečné kličky podvodníků a šmejdů

+1/0
9.1.2014 11:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.