Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec slavné značky. Lancia bude živořit v Itálii

Konec Lancie začal někdy před deseti až patnácti lety. Dnešní trapné přežívání kdysi slavné italské značky se chýlí ke konci. Lancia se stáhne do Itálie, kde zůstane v nabídce jen maličký ypsilon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H98o89n36z97a 59T57a15r 3809772524702

Lancia to je podobný příběh Jako ALFA ROMEO .Mateřská společnost FIAT má problémy sama se sebou a svoje dceřinné společnosti opomíjí a nedává jim prostor k růstu;-( .

0/0
23.1.2014 1:42

D84a34v67i55d 71R18y51c16h63e68t96s97k70ý 9486761630720

Lancia má rozhodně charakter. Poslední dobou mám v okolí několik případů, kdy se česká rodina při shánění auta vyprdla na vylítanou Chrochtávii TDI z AAA a koupí si místo toho třeba Lybru. Je to trochu jiný zážitek při stejné ceně. Bez dvouzónové klimatizace se ani nevyráběla.

+1/0
14.1.2014 15:26

T86o20m21á65š 44K45a64p68l13a28n 8573759923963

Může redaktor vysvětlit, co si představuje pod slovem "protěžovaného"

+1/0
14.1.2014 10:38

J95o40s12e56f 65V23o13s11i47c71k51y 4743517446313

Asi chraneneho, preferovaneho, protekcniho, NE ?

0/−1
14.1.2014 13:44

M39a98r88t18i38n 26F14r65a60n72t68i33š19e16k 7485480863165

ne. spis tezenim prohlubovaneho.

+1/0
14.1.2014 14:54

J92i13ř10í 73N18e73u16m17e72i16s20t27e71r 2932885273671

Původní tvar toho slova je protežovaný. Je to ze slova protege. To, že to nezná a představuje si něco jiného pan novinář je ostuda, která ale dnes už nepřekvapí.

+3/−1
14.1.2014 15:03

J96o27s75e13f 88V67a23l97a 9900153493443

rekl bych, ze se jedna pouze o marketingove tanecky FIATu. Znacka mu patri od r 1969 a muze si s ni delat, co chce. je fakt, ze se Lancia pokousela o opravdu netradicni design a do dneska nechapu, proc Stratos a Delta HF "nekopali" za Fiat, ale za ve svete malo znamou Lancii. Ale zrejme proto, ze Fiat je obycejna tuctoiva znacka a s kabatem Lancie a s obrazky z WRC se dala technika FIATu lepe prodat. To same plati o dalsi majetek FIATu , a to Ferrari. A v Nemecku to udelali to same, kdyz techniku VW prodavaji pro znackou Porsche nebo Audi, protoze milionarske vozidlo se nemuze jmenovat Volkswagen (typicky priklad neuspesneho Phaetonu)

+2/0
14.1.2014 10:03

D76a38n64i12e36l 63S38o38b35o98t24a 9989644196960

No a, běžná věc? Toyota/Lexus, Nissan/Infinity... nic Vám to neříká?

0/0
14.1.2014 10:53

J91o53s62e51f 61V25a26l31a 9800893883273

nevim, co jste chtel sdelit - ja jsem chtel pouze napsat, ze znacka jako takova zde nema zadny vyznam, pouze se ulozi "k ledu" a Fiat ji zase oprasi, az bude chtit. Tedy marketingovy tanecek - viz moje prvni veta. Kapisto ?

0/0
14.1.2014 11:33

J10i21ř16í 94N75e25u12m33e71i42s88t16e91r 2622625383671

Zrovna Infinity a LExus je pro mne dodnes nepochopený fenomén, protože tak něco tak designově nepovedeného se mezi jejich konkurencí nevidí. Ale to jen na okraj.

+1/−1
14.1.2014 13:02

J90a75n 87J88a13n13e10č98e60k 9860923250226

Podle mě, kdyby nebylo trhu USA (kvůli kterým ty značky vlastně vznikly), tak by v Evropě neměly šanci.

+1/−1
14.1.2014 16:55

Z47b79y54n72ě49k 21J35e87h18l14i87č93k94a 8684818309611

přesně tak, obě značky vznikly jako "luxusní" odnož svých mateřských společností pro USA. Že se občas něco dostane do Evropy jsou drobky

0/0
16.1.2014 23:00

R55a32d63i67m 51K31a96l50a21s 2310126902741

Nechápu, proč vymýšleli nové modely a nepokusili se postavit novou Deltu s retro designem,tak jako se např. vrátil mustang, mini a další? Delta má pěkné tvary i dnes. A možná by stačilo, kdyby to bylo výkonné a "zábavné" auto pro radost z jízdy. Ne nutně výkřik posledních elektronických novinek. Maserati také v elektronice nepatrně pokulhává a přitom se mu daří celkem dobře.

+5/0
14.1.2014 8:44

A25l50e45x78a26n75d67r 21K18o89s88t56k64a 5879796849246

Klid, značka samozřejmě nekončí, jen bude na pár let položena do šuplíku. Podívejte se na Renault/Dacia.

0/0
14.1.2014 8:21

R19a14d39i78m 66K40a69l89a83s 2210136502511

Nerozumím, jak jste to myslel? Dacia přeci činnost neukončila a nebo ano?

0/0
14.1.2014 8:45

R70a24d65i15m 22K23a77l54a32s 2120136852861

neukončila - v minulosti před převzetím Renaultem nepřerušila

0/0
14.1.2014 8:52

9201554770617

Velmi smutná zpráva. Ač čeští řidiči znají Lancie především jako rezavějící krámy, ne moc hezké a předražené, pro většinu světa je Lancia téměř synonymem pro motorsport. Většího jména v historii rally nikdy nebylo a nejspíš už ani nebude. Stratos, 037 a Delta jsou už dnes naprostými ikonami a jednou se svým vnukům budu chlubit: ,,Chlapci, já jsem se svezl v Deltě HF Integrale".  Bohužel, jak víme již mnoho let, italové vše vymyslí, ale prostě pořádně to udělat nedokáží. Ani tak slavná jména jako Ferrari nebo Maserati, které jsou, stejně jako Lancia pod křídly Fiatu neplatí za kvalitní vozy. Ano, jsou úžasné, jsou krásné, jsou jiné, málokdo se v takovém jižanském plnokrevníkovi netouží svézt, ale málokdo by si to koupil domů. Lancia měla naději, kdyby zůstala italskou značkou v pravém slova smyslu. Ale pak přišel hřebíček do rakve v podobě amerických aut se znakem Lancia, která měla v eleganci italských linií co dohánět. Mě bude Lancia chybět, přestože bych jí v garáži nechtěl. Sbohem

+7/0
14.1.2014 0:41

T73o42m61á40š 45J87u81r69e85č71k77a 3483562859823

Stratos, delta jsou slavné protože záhadným způsobem fungovaly. Stratos měl motor Ferrari jinak elektronika moc nefungovala, ale to bylo úplně jedno protože se dobře řídil a delta byla snad jediná u které víceméně fungovalo vše jak mělo. 037 trpěla hrozně na poruchy a když se podíváte na rozhovory závodníků co s ní jezdili, skoro všichni se shodli, že bylo peklo ji řídit. Beta, gamma, Alfa...to byla věc.... každá jednotlivost těchto aut měla něco do sebe, ale dohromady to prostě nefungovalo, buď se to rozpadalo, nebo to bylo téměř nepoužitelné auto. Přiznám se, že doteď mi na zdi v garáži visí Delta HF, Audi Sport Quattro S1, Opel Manta B2 400, Peugeot 205 Turbo 16 a Škoda Fabia WRC 04. Tato značka má svou minulost, ale bouhužel od 90. let nemá ani žádnou budoucnost.

+2/0
14.1.2014 6:14

D10a14n48i47e85l 50S32o73b72o11t40a 9599174756630

Nemyslel jste místo Alfy jiný typ? Protože zrovna Alfa je přes sto let starý model.

0/0
14.1.2014 10:52

R53a81d78i38m 42K50a75l19a18s 2820306272401

Nevím, ale Ferrari má image velmi dobrou. Je to kusovka, která během výroby prochází nesčetně kontrolami, bloky motorů se rentgenují, stejně tak švy na sedačkách atd. atd. Napsat, že je Ferrari nekvalitní bych si netroufal.

0/0
14.1.2014 8:50

R52a91d81i54m 63K55a10l14a20s 2500396242871

švy se samozřejmě neretgenují:-), ale kontrolují... asi bych dnes neměl nic psát...

0/0
14.1.2014 8:53

T90o39m66á72š 86J50u20r77e94č24k93a 3743162539663

A víte, že si to klidně troufnu. Dostal jsem se, není to tak dávno, do řeči s jedním pánem(majitel admiral casina) o jeho F430. Ze začátku jen chválil a já slintal a záviděl, ale později když se debata po třech pivech začala rozvíjet, tak to z něho lezlo.....tamto se mi furt s...e, a tamto a vyšlo mu, že je to auto v servisu víceméně každej měsíc.(opravy samozřejmě zdarma, ale moc si s tím neužije) no a jak se tak dívam, tak má teď Bentley continental GT.

0/0
14.1.2014 10:48

P62a71v37e76l 66Z11a56j42í57č48e76k 8614220176530

No nevim... jestli je to nekvalitou materialu nebo konstrukcni chyba ale u F40 vydrzi chladic necelých 35 000 km coz je tak obměna co dva roky a tech casti krom spotrebaku které jsou na tom podobne je povícero.

0/0
14.1.2014 9:07

9761674870137

kvalita ale není o tom, co vše se kontroluje, ale o tom, jak dlouho to po té kontrole vydrží. Znám 3 Ferrari, které měly po 20tis. km odvařenou převodovku. Jakto, že například u Porsche se to nestává?

0/0
14.1.2014 13:41

P36a87v27e78l 26Z56a40j88í41č23e86k 8394680806920

Také jsem se svezl v proslule delte hf martini.... a az jednou budu mit nejaky peniz bokem snad se podari ji mit v garazi... protože je to opravdu zážitek z rizeni

0/0
14.1.2014 9:08

J59o53s87e67f 86V20o34s37i20c40k38y 4123427256813

Ta Delta se zpocatku na rallye prosadila tim, ze jako prvni prisla s pohonem na vsechny kola (integrale). Obdivuhodne take bylo, ze si to prvenstvi dokazala udrzet i potom, kdyz i ostatni meli pohon 4 kol .

0/0
14.1.2014 13:38

P17e49t96r 48F65e62i36g82l 5198973500532

Nemyslím si, že byla první s 4x4...Quattro bylo podle mě dřív...ale možná se pletu...

0/0
14.1.2014 13:42

D26a52n25i34e89l 32S52o35b60o27t24a 9109454496770

První bylo Audi a právě 037 byla poslední zadokolka, která v rally dokázala vyhrát šampionát. Italové s 4x4 přišli o pár let později než Audi.

0/0
14.1.2014 14:20

J92i51ř16í 26K11o85č98í 9964149322297

První nebylo Audi ale anglická značka Jensen a ta začala montovat 4x4(torsen) do svých GT v roce 1956.Jinak jsem se svezl v Lancii Delta HF Integrále a je to úchvatný.

0/0
14.1.2014 17:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.