Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec slavné značky. Lancia bude živořit v Itálii

Konec Lancie začal někdy před deseti až patnácti lety. Dnešní trapné přežívání kdysi slavné italské značky se chýlí ke konci. Lancia se stáhne do Itálie, kde zůstane v nabídce jen maličký ypsilon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H19o40n57z94a 96T43a88r 3569472884812

Lancia to je podobný příběh Jako ALFA ROMEO .Mateřská společnost FIAT má problémy sama se sebou a svoje dceřinné společnosti opomíjí a nedává jim prostor k růstu;-( .

0/0
23.1.2014 1:42

D39a77v20i51d 55R60y77c46h74e13t71s11k96ý 9336961360800

Lancia má rozhodně charakter. Poslední dobou mám v okolí několik případů, kdy se česká rodina při shánění auta vyprdla na vylítanou Chrochtávii TDI z AAA a koupí si místo toho třeba Lybru. Je to trochu jiný zážitek při stejné ceně. Bez dvouzónové klimatizace se ani nevyráběla.

+1/0
14.1.2014 15:26

T26o42m25á42š 40K45a32p63l83a32n 8883829123823

Může redaktor vysvětlit, co si představuje pod slovem "protěžovaného"

+1/0
14.1.2014 10:38


J86o35s11e37f 66V36o39s63i91c72k55y 4683627156683

Asi chraneneho, preferovaneho, protekcniho, NE ?

0/−1
14.1.2014 13:44

M55a96r72t46i62n 74F30r55a66n96t46i74š29e90k 7755540573905

ne. spis tezenim prohlubovaneho.

+1/0
14.1.2014 14:54

J11i87ř23í 71N31e68u69m54e86i78s33t68e84r 2752685583251

Původní tvar toho slova je protežovaný. Je to ze slova protege. To, že to nezná a představuje si něco jiného pan novinář je ostuda, která ale dnes už nepřekvapí.

+3/−1
14.1.2014 15:03

J76o90s19e64f 30V22a14l55a 9700693883643

rekl bych, ze se jedna pouze o marketingove tanecky FIATu. Znacka mu patri od r 1969 a muze si s ni delat, co chce. je fakt, ze se Lancia pokousela o opravdu netradicni design a do dneska nechapu, proc Stratos a Delta HF "nekopali" za Fiat, ale za ve svete malo znamou Lancii. Ale zrejme proto, ze Fiat je obycejna tuctoiva znacka a s kabatem Lancie a s obrazky z WRC se dala technika FIATu lepe prodat. To same plati o dalsi majetek FIATu , a to Ferrari. A v Nemecku to udelali to same, kdyz techniku VW prodavaji pro znackou Porsche nebo Audi, protoze milionarske vozidlo se nemuze jmenovat Volkswagen (typicky priklad neuspesneho Phaetonu)

+2/0
14.1.2014 10:03

D43a10n96i10e21l 70S13o79b41o34t51a 9769924306430

No a, běžná věc? Toyota/Lexus, Nissan/Infinity... nic Vám to neříká?

0/0
14.1.2014 10:53

J76o43s37e61f 97V59a42l59a 9770653813453

nevim, co jste chtel sdelit - ja jsem chtel pouze napsat, ze znacka jako takova zde nema zadny vyznam, pouze se ulozi "k ledu" a Fiat ji zase oprasi, az bude chtit. Tedy marketingovy tanecek - viz moje prvni veta. Kapisto ?

0/0
14.1.2014 11:33

J67i11ř67í 75N97e98u64m31e44i32s71t83e64r 2962545443441

Zrovna Infinity a LExus je pro mne dodnes nepochopený fenomén, protože tak něco tak designově nepovedeného se mezi jejich konkurencí nevidí. Ale to jen na okraj.

+1/−1
14.1.2014 13:02

J66a67n 86J36a90n69e77č37e41k 9370653820676

Podle mě, kdyby nebylo trhu USA (kvůli kterým ty značky vlastně vznikly), tak by v Evropě neměly šanci.

+1/−1
14.1.2014 16:55

Z46b32y54n88ě66k 22J39e66h75l78i92č64k21a 8424208649771

přesně tak, obě značky vznikly jako "luxusní" odnož svých mateřských společností pro USA. Že se občas něco dostane do Evropy jsou drobky

0/0
16.1.2014 23:00

R42a61d86i25m 42K98a23l58a40s 2200966962701

Nechápu, proč vymýšleli nové modely a nepokusili se postavit novou Deltu s retro designem,tak jako se např. vrátil mustang, mini a další? Delta má pěkné tvary i dnes. A možná by stačilo, kdyby to bylo výkonné a "zábavné" auto pro radost z jízdy. Ne nutně výkřik posledních elektronických novinek. Maserati také v elektronice nepatrně pokulhává a přitom se mu daří celkem dobře.

+5/0
14.1.2014 8:44

A67l37e65x60a63n35d60r 19K18o86s32t15k98a 5919186439366

Klid, značka samozřejmě nekončí, jen bude na pár let položena do šuplíku. Podívejte se na Renault/Dacia.

0/0
14.1.2014 8:21

R57a45d26i75m 58K32a31l80a31s 2880556742181

Nerozumím, jak jste to myslel? Dacia přeci činnost neukončila a nebo ano?

0/0
14.1.2014 8:45

R81a29d68i77m 18K35a37l55a80s 2560396262331

neukončila - v minulosti před převzetím Renaultem nepřerušila

0/0
14.1.2014 8:52

9531104910377

Velmi smutná zpráva. Ač čeští řidiči znají Lancie především jako rezavějící krámy, ne moc hezké a předražené, pro většinu světa je Lancia téměř synonymem pro motorsport. Většího jména v historii rally nikdy nebylo a nejspíš už ani nebude. Stratos, 037 a Delta jsou už dnes naprostými ikonami a jednou se svým vnukům budu chlubit: ,,Chlapci, já jsem se svezl v Deltě HF Integrale".  Bohužel, jak víme již mnoho let, italové vše vymyslí, ale prostě pořádně to udělat nedokáží. Ani tak slavná jména jako Ferrari nebo Maserati, které jsou, stejně jako Lancia pod křídly Fiatu neplatí za kvalitní vozy. Ano, jsou úžasné, jsou krásné, jsou jiné, málokdo se v takovém jižanském plnokrevníkovi netouží svézt, ale málokdo by si to koupil domů. Lancia měla naději, kdyby zůstala italskou značkou v pravém slova smyslu. Ale pak přišel hřebíček do rakve v podobě amerických aut se znakem Lancia, která měla v eleganci italských linií co dohánět. Mě bude Lancia chybět, přestože bych jí v garáži nechtěl. Sbohem

+7/0
14.1.2014 0:41

T98o31m49á95š 82J48u60r54e90č77k42a 3393822149703

Stratos, delta jsou slavné protože záhadným způsobem fungovaly. Stratos měl motor Ferrari jinak elektronika moc nefungovala, ale to bylo úplně jedno protože se dobře řídil a delta byla snad jediná u které víceméně fungovalo vše jak mělo. 037 trpěla hrozně na poruchy a když se podíváte na rozhovory závodníků co s ní jezdili, skoro všichni se shodli, že bylo peklo ji řídit. Beta, gamma, Alfa...to byla věc.... každá jednotlivost těchto aut měla něco do sebe, ale dohromady to prostě nefungovalo, buď se to rozpadalo, nebo to bylo téměř nepoužitelné auto. Přiznám se, že doteď mi na zdi v garáži visí Delta HF, Audi Sport Quattro S1, Opel Manta B2 400, Peugeot 205 Turbo 16 a Škoda Fabia WRC 04. Tato značka má svou minulost, ale bouhužel od 90. let nemá ani žádnou budoucnost.

+2/0
14.1.2014 6:14

D63a42n77i49e85l 40S23o10b18o97t12a 9649684466410

Nemyslel jste místo Alfy jiný typ? Protože zrovna Alfa je přes sto let starý model.

0/0
14.1.2014 10:52

R98a76d80i38m 61K55a53l68a84s 2450296272631

Nevím, ale Ferrari má image velmi dobrou. Je to kusovka, která během výroby prochází nesčetně kontrolami, bloky motorů se rentgenují, stejně tak švy na sedačkách atd. atd. Napsat, že je Ferrari nekvalitní bych si netroufal.

0/0
14.1.2014 8:50

R43a58d23i50m 72K35a55l68a21s 2310526512681

švy se samozřejmě neretgenují:-), ale kontrolují... asi bych dnes neměl nic psát...

0/0
14.1.2014 8:53

T18o49m87á83š 46J95u84r54e45č42k62a 3123752199173

A víte, že si to klidně troufnu. Dostal jsem se, není to tak dávno, do řeči s jedním pánem(majitel admiral casina) o jeho F430. Ze začátku jen chválil a já slintal a záviděl, ale později když se debata po třech pivech začala rozvíjet, tak to z něho lezlo.....tamto se mi furt s...e, a tamto a vyšlo mu, že je to auto v servisu víceméně každej měsíc.(opravy samozřejmě zdarma, ale moc si s tím neužije) no a jak se tak dívam, tak má teď Bentley continental GT.

0/0
14.1.2014 10:48

P88a19v64e49l 20Z94a46j73í48č87e23k 8944200856390

No nevim... jestli je to nekvalitou materialu nebo konstrukcni chyba ale u F40 vydrzi chladic necelých 35 000 km coz je tak obměna co dva roky a tech casti krom spotrebaku které jsou na tom podobne je povícero.

0/0
14.1.2014 9:07

9651584850207

kvalita ale není o tom, co vše se kontroluje, ale o tom, jak dlouho to po té kontrole vydrží. Znám 3 Ferrari, které měly po 20tis. km odvařenou převodovku. Jakto, že například u Porsche se to nestává?

0/0
14.1.2014 13:41

P85a44v29e95l 60Z81a30j77í88č23e80k 8874700596460

Také jsem se svezl v proslule delte hf martini.... a az jednou budu mit nejaky peniz bokem snad se podari ji mit v garazi... protože je to opravdu zážitek z rizeni

0/0
14.1.2014 9:08

J61o31s21e86f 11V58o22s13i23c45k57y 4813887436583

Ta Delta se zpocatku na rallye prosadila tim, ze jako prvni prisla s pohonem na vsechny kola (integrale). Obdivuhodne take bylo, ze si to prvenstvi dokazala udrzet i potom, kdyz i ostatni meli pohon 4 kol .

0/0
14.1.2014 13:38

P12e95t52r 88F97e30i53g89l 5688883370742

Nemyslím si, že byla první s 4x4...Quattro bylo podle mě dřív...ale možná se pletu...

0/0
14.1.2014 13:42

D67a84n35i17e34l 34S60o49b77o43t46a 9979194376320

První bylo Audi a právě 037 byla poslední zadokolka, která v rally dokázala vyhrát šampionát. Italové s 4x4 přišli o pár let později než Audi.

0/0
14.1.2014 14:20

J25i81ř25í 33K47o88č54í 9634779902277

První nebylo Audi ale anglická značka Jensen a ta začala montovat 4x4(torsen) do svých GT v roce 1956.Jinak jsem se svezl v Lancii Delta HF Integrále a je to úchvatný.

0/0
14.1.2014 17:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.