Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec slavné značky. Lancia bude živořit v Itálii

Konec Lancie začal někdy před deseti až patnácti lety. Dnešní trapné přežívání kdysi slavné italské značky se chýlí ke konci. Lancia se stáhne do Itálie, kde zůstane v nabídce jen maličký ypsilon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H30o94n69z16a 22T82a62r 3899302164412

Lancia to je podobný příběh Jako ALFA ROMEO .Mateřská společnost FIAT má problémy sama se sebou a svoje dceřinné společnosti opomíjí a nedává jim prostor k růstu;-( .

0/0
23.1.2014 1:42

D98a87v81i82d 42R66y65c43h37e88t33s96k56ý 9836171710530

Lancia má rozhodně charakter. Poslední dobou mám v okolí několik případů, kdy se česká rodina při shánění auta vyprdla na vylítanou Chrochtávii TDI z AAA a koupí si místo toho třeba Lybru. Je to trochu jiný zážitek při stejné ceně. Bez dvouzónové klimatizace se ani nevyráběla.

+1/0
14.1.2014 15:26

T40o89m12á10š 23K80a11p57l82a32n 8693479733813

Může redaktor vysvětlit, co si představuje pod slovem "protěžovaného"

+1/0
14.1.2014 10:38


J88o31s72e71f 68V59o17s34i10c79k56y 4623507966573

Asi chraneneho, preferovaneho, protekcniho, NE ?

0/−1
14.1.2014 13:44

M34a75r33t18i96n 25F85r82a79n18t84i81š68e61k 7655180593155

ne. spis tezenim prohlubovaneho.

+1/0
14.1.2014 14:54

J29i85ř33í 73N94e85u98m80e71i40s94t75e22r 2112535933421

Původní tvar toho slova je protežovaný. Je to ze slova protege. To, že to nezná a představuje si něco jiného pan novinář je ostuda, která ale dnes už nepřekvapí.

+3/−1
14.1.2014 15:03

J34o21s23e97f 58V79a34l56a 9850843783973

rekl bych, ze se jedna pouze o marketingove tanecky FIATu. Znacka mu patri od r 1969 a muze si s ni delat, co chce. je fakt, ze se Lancia pokousela o opravdu netradicni design a do dneska nechapu, proc Stratos a Delta HF "nekopali" za Fiat, ale za ve svete malo znamou Lancii. Ale zrejme proto, ze Fiat je obycejna tuctoiva znacka a s kabatem Lancie a s obrazky z WRC se dala technika FIATu lepe prodat. To same plati o dalsi majetek FIATu , a to Ferrari. A v Nemecku to udelali to same, kdyz techniku VW prodavaji pro znackou Porsche nebo Audi, protoze milionarske vozidlo se nemuze jmenovat Volkswagen (typicky priklad neuspesneho Phaetonu)

+2/0
14.1.2014 10:03

D48a28n20i94e96l 41S47o52b15o89t98a 9449114396860

No a, běžná věc? Toyota/Lexus, Nissan/Infinity... nic Vám to neříká?

0/0
14.1.2014 10:53

J11o18s76e88f 15V55a59l21a 9240263803173

nevim, co jste chtel sdelit - ja jsem chtel pouze napsat, ze znacka jako takova zde nema zadny vyznam, pouze se ulozi "k ledu" a Fiat ji zase oprasi, az bude chtit. Tedy marketingovy tanecek - viz moje prvni veta. Kapisto ?

0/0
14.1.2014 11:33

J71i35ř24í 24N60e51u94m85e61i96s36t93e89r 2582965113851

Zrovna Infinity a LExus je pro mne dodnes nepochopený fenomén, protože tak něco tak designově nepovedeného se mezi jejich konkurencí nevidí. Ale to jen na okraj.

+1/−1
14.1.2014 13:02

J68a17n 17J59a45n32e27č98e83k 9700303590226

Podle mě, kdyby nebylo trhu USA (kvůli kterým ty značky vlastně vznikly), tak by v Evropě neměly šanci.

+1/−1
14.1.2014 16:55

Z64b44y85n27ě30k 71J96e27h73l29i85č77k44a 8154328259911

přesně tak, obě značky vznikly jako "luxusní" odnož svých mateřských společností pro USA. Že se občas něco dostane do Evropy jsou drobky

0/0
16.1.2014 23:00

R78a61d69i62m 26K25a93l48a64s 2270646782381

Nechápu, proč vymýšleli nové modely a nepokusili se postavit novou Deltu s retro designem,tak jako se např. vrátil mustang, mini a další? Delta má pěkné tvary i dnes. A možná by stačilo, kdyby to bylo výkonné a "zábavné" auto pro radost z jízdy. Ne nutně výkřik posledních elektronických novinek. Maserati také v elektronice nepatrně pokulhává a přitom se mu daří celkem dobře.

+5/0
14.1.2014 8:44

A33l95e11x89a75n76d80r 35K23o20s82t65k95a 5209896849266

Klid, značka samozřejmě nekončí, jen bude na pár let položena do šuplíku. Podívejte se na Renault/Dacia.

0/0
14.1.2014 8:21

R45a49d63i77m 47K15a66l43a13s 2740336102141

Nerozumím, jak jste to myslel? Dacia přeci činnost neukončila a nebo ano?

0/0
14.1.2014 8:45

R77a57d62i56m 64K17a48l20a19s 2300346262121

neukončila - v minulosti před převzetím Renaultem nepřerušila

0/0
14.1.2014 8:52

9371514530377

Velmi smutná zpráva. Ač čeští řidiči znají Lancie především jako rezavějící krámy, ne moc hezké a předražené, pro většinu světa je Lancia téměř synonymem pro motorsport. Většího jména v historii rally nikdy nebylo a nejspíš už ani nebude. Stratos, 037 a Delta jsou už dnes naprostými ikonami a jednou se svým vnukům budu chlubit: ,,Chlapci, já jsem se svezl v Deltě HF Integrale".  Bohužel, jak víme již mnoho let, italové vše vymyslí, ale prostě pořádně to udělat nedokáží. Ani tak slavná jména jako Ferrari nebo Maserati, které jsou, stejně jako Lancia pod křídly Fiatu neplatí za kvalitní vozy. Ano, jsou úžasné, jsou krásné, jsou jiné, málokdo se v takovém jižanském plnokrevníkovi netouží svézt, ale málokdo by si to koupil domů. Lancia měla naději, kdyby zůstala italskou značkou v pravém slova smyslu. Ale pak přišel hřebíček do rakve v podobě amerických aut se znakem Lancia, která měla v eleganci italských linií co dohánět. Mě bude Lancia chybět, přestože bych jí v garáži nechtěl. Sbohem

+7/0
14.1.2014 0:41

T79o62m91á83š 42J33u51r70e19č47k32a 3483862829603

Stratos, delta jsou slavné protože záhadným způsobem fungovaly. Stratos měl motor Ferrari jinak elektronika moc nefungovala, ale to bylo úplně jedno protože se dobře řídil a delta byla snad jediná u které víceméně fungovalo vše jak mělo. 037 trpěla hrozně na poruchy a když se podíváte na rozhovory závodníků co s ní jezdili, skoro všichni se shodli, že bylo peklo ji řídit. Beta, gamma, Alfa...to byla věc.... každá jednotlivost těchto aut měla něco do sebe, ale dohromady to prostě nefungovalo, buď se to rozpadalo, nebo to bylo téměř nepoužitelné auto. Přiznám se, že doteď mi na zdi v garáži visí Delta HF, Audi Sport Quattro S1, Opel Manta B2 400, Peugeot 205 Turbo 16 a Škoda Fabia WRC 04. Tato značka má svou minulost, ale bouhužel od 90. let nemá ani žádnou budoucnost.

+2/0
14.1.2014 6:14

D28a61n37i38e60l 38S10o52b67o27t79a 9509404326390

Nemyslel jste místo Alfy jiný typ? Protože zrovna Alfa je přes sto let starý model.

0/0
14.1.2014 10:52

R83a93d71i49m 16K18a28l84a54s 2550366762961

Nevím, ale Ferrari má image velmi dobrou. Je to kusovka, která během výroby prochází nesčetně kontrolami, bloky motorů se rentgenují, stejně tak švy na sedačkách atd. atd. Napsat, že je Ferrari nekvalitní bych si netroufal.

0/0
14.1.2014 8:50

R82a54d91i42m 22K98a28l58a76s 2330916102501

švy se samozřejmě neretgenují:-), ale kontrolují... asi bych dnes neměl nic psát...

0/0
14.1.2014 8:53

T11o63m82á88š 64J34u90r68e16č98k18a 3133882879783

A víte, že si to klidně troufnu. Dostal jsem se, není to tak dávno, do řeči s jedním pánem(majitel admiral casina) o jeho F430. Ze začátku jen chválil a já slintal a záviděl, ale později když se debata po třech pivech začala rozvíjet, tak to z něho lezlo.....tamto se mi furt s...e, a tamto a vyšlo mu, že je to auto v servisu víceméně každej měsíc.(opravy samozřejmě zdarma, ale moc si s tím neužije) no a jak se tak dívam, tak má teď Bentley continental GT.

0/0
14.1.2014 10:48

P55a28v19e75l 82Z53a26j90í30č96e94k 8484890276840

No nevim... jestli je to nekvalitou materialu nebo konstrukcni chyba ale u F40 vydrzi chladic necelých 35 000 km coz je tak obměna co dva roky a tech casti krom spotrebaku které jsou na tom podobne je povícero.

0/0
14.1.2014 9:07

9741234720817

kvalita ale není o tom, co vše se kontroluje, ale o tom, jak dlouho to po té kontrole vydrží. Znám 3 Ferrari, které měly po 20tis. km odvařenou převodovku. Jakto, že například u Porsche se to nestává?

0/0
14.1.2014 13:41

P26a28v43e53l 91Z52a86j41í57č63e33k 8354220896250

Také jsem se svezl v proslule delte hf martini.... a az jednou budu mit nejaky peniz bokem snad se podari ji mit v garazi... protože je to opravdu zážitek z rizeni

0/0
14.1.2014 9:08

J45o80s40e34f 80V38o72s73i14c93k72y 4673197906273

Ta Delta se zpocatku na rallye prosadila tim, ze jako prvni prisla s pohonem na vsechny kola (integrale). Obdivuhodne take bylo, ze si to prvenstvi dokazala udrzet i potom, kdyz i ostatni meli pohon 4 kol .

0/0
14.1.2014 13:38

P23e74t15r 72F12e89i42g38l 5618723130872

Nemyslím si, že byla první s 4x4...Quattro bylo podle mě dřív...ale možná se pletu...

0/0
14.1.2014 13:42

D48a40n24i63e15l 93S59o52b83o37t79a 9479124286200

První bylo Audi a právě 037 byla poslední zadokolka, která v rally dokázala vyhrát šampionát. Italové s 4x4 přišli o pár let později než Audi.

0/0
14.1.2014 14:20

J24i24ř67í 53K69o59č67í 9134989962567

První nebylo Audi ale anglická značka Jensen a ta začala montovat 4x4(torsen) do svých GT v roce 1956.Jinak jsem se svezl v Lancii Delta HF Integrále a je to úchvatný.

0/0
14.1.2014 17:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.