Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec slavné značky. Lancia bude živořit v Itálii

Konec Lancie začal někdy před deseti až patnácti lety. Dnešní trapné přežívání kdysi slavné italské značky se chýlí ke konci. Lancia se stáhne do Itálie, kde zůstane v nabídce jen maličký ypsilon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H16o98n46z45a 77T11a23r 3979212324302

Lancia to je podobný příběh Jako ALFA ROMEO .Mateřská společnost FIAT má problémy sama se sebou a svoje dceřinné společnosti opomíjí a nedává jim prostor k růstu;-( .

0/0
23.1.2014 1:42

D50a98v52i38d 35R27y18c30h37e15t97s57k51ý 9156821730470

Lancia má rozhodně charakter. Poslední dobou mám v okolí několik případů, kdy se česká rodina při shánění auta vyprdla na vylítanou Chrochtávii TDI z AAA a koupí si místo toho třeba Lybru. Je to trochu jiný zážitek při stejné ceně. Bez dvouzónové klimatizace se ani nevyráběla.

+1/0
14.1.2014 15:26

T39o31m12á86š 81K68a29p71l89a50n 8873879133153

Může redaktor vysvětlit, co si představuje pod slovem "protěžovaného"

+1/0
14.1.2014 10:38

J11o39s16e36f 73V43o39s72i13c96k94y 4693267116253

Asi chraneneho, preferovaneho, protekcniho, NE ?

0/−1
14.1.2014 13:44

M71a97r47t78i21n 21F38r63a10n78t18i11š50e46k 7245130283965

ne. spis tezenim prohlubovaneho.

+1/0
14.1.2014 14:54

J97i70ř82í 18N74e19u70m50e43i61s84t84e65r 2952315333211

Původní tvar toho slova je protežovaný. Je to ze slova protege. To, že to nezná a představuje si něco jiného pan novinář je ostuda, která ale dnes už nepřekvapí.

+3/−1
14.1.2014 15:03

J39o75s59e49f 14V32a31l15a 9840363283363

rekl bych, ze se jedna pouze o marketingove tanecky FIATu. Znacka mu patri od r 1969 a muze si s ni delat, co chce. je fakt, ze se Lancia pokousela o opravdu netradicni design a do dneska nechapu, proc Stratos a Delta HF "nekopali" za Fiat, ale za ve svete malo znamou Lancii. Ale zrejme proto, ze Fiat je obycejna tuctoiva znacka a s kabatem Lancie a s obrazky z WRC se dala technika FIATu lepe prodat. To same plati o dalsi majetek FIATu , a to Ferrari. A v Nemecku to udelali to same, kdyz techniku VW prodavaji pro znackou Porsche nebo Audi, protoze milionarske vozidlo se nemuze jmenovat Volkswagen (typicky priklad neuspesneho Phaetonu)

+2/0
14.1.2014 10:03

D54a15n97i34e85l 18S36o16b11o57t13a 9279354356720

No a, běžná věc? Toyota/Lexus, Nissan/Infinity... nic Vám to neříká?

0/0
14.1.2014 10:53

J66o77s54e96f 70V74a86l74a 9970953743913

nevim, co jste chtel sdelit - ja jsem chtel pouze napsat, ze znacka jako takova zde nema zadny vyznam, pouze se ulozi "k ledu" a Fiat ji zase oprasi, az bude chtit. Tedy marketingovy tanecek - viz moje prvni veta. Kapisto ?

0/0
14.1.2014 11:33

J84i55ř88í 48N64e64u51m18e74i76s58t59e94r 2722295923131

Zrovna Infinity a LExus je pro mne dodnes nepochopený fenomén, protože tak něco tak designově nepovedeného se mezi jejich konkurencí nevidí. Ale to jen na okraj.

+1/−1
14.1.2014 13:02

J49a85n 82J36a77n34e44č20e48k 9530373570406

Podle mě, kdyby nebylo trhu USA (kvůli kterým ty značky vlastně vznikly), tak by v Evropě neměly šanci.

+1/−1
14.1.2014 16:55

Z15b49y40n28ě86k 50J46e15h94l52i58č76k22a 8704148349131

přesně tak, obě značky vznikly jako "luxusní" odnož svých mateřských společností pro USA. Že se občas něco dostane do Evropy jsou drobky

0/0
16.1.2014 23:00

R66a34d11i90m 71K27a50l57a73s 2160446212161

Nechápu, proč vymýšleli nové modely a nepokusili se postavit novou Deltu s retro designem,tak jako se např. vrátil mustang, mini a další? Delta má pěkné tvary i dnes. A možná by stačilo, kdyby to bylo výkonné a "zábavné" auto pro radost z jízdy. Ne nutně výkřik posledních elektronických novinek. Maserati také v elektronice nepatrně pokulhává a přitom se mu daří celkem dobře.

+5/0
14.1.2014 8:44

A34l45e68x43a57n70d19r 57K67o34s50t53k72a 5739216319526

Klid, značka samozřejmě nekončí, jen bude na pár let položena do šuplíku. Podívejte se na Renault/Dacia.

0/0
14.1.2014 8:21

R31a76d85i47m 61K64a40l88a56s 2740336822751

Nerozumím, jak jste to myslel? Dacia přeci činnost neukončila a nebo ano?

0/0
14.1.2014 8:45

R43a22d69i35m 18K11a15l13a23s 2460986612221

neukončila - v minulosti před převzetím Renaultem nepřerušila

0/0
14.1.2014 8:52

9611364790507

Velmi smutná zpráva. Ač čeští řidiči znají Lancie především jako rezavějící krámy, ne moc hezké a předražené, pro většinu světa je Lancia téměř synonymem pro motorsport. Většího jména v historii rally nikdy nebylo a nejspíš už ani nebude. Stratos, 037 a Delta jsou už dnes naprostými ikonami a jednou se svým vnukům budu chlubit: ,,Chlapci, já jsem se svezl v Deltě HF Integrale".  Bohužel, jak víme již mnoho let, italové vše vymyslí, ale prostě pořádně to udělat nedokáží. Ani tak slavná jména jako Ferrari nebo Maserati, které jsou, stejně jako Lancia pod křídly Fiatu neplatí za kvalitní vozy. Ano, jsou úžasné, jsou krásné, jsou jiné, málokdo se v takovém jižanském plnokrevníkovi netouží svézt, ale málokdo by si to koupil domů. Lancia měla naději, kdyby zůstala italskou značkou v pravém slova smyslu. Ale pak přišel hřebíček do rakve v podobě amerických aut se znakem Lancia, která měla v eleganci italských linií co dohánět. Mě bude Lancia chybět, přestože bych jí v garáži nechtěl. Sbohem

+7/0
14.1.2014 0:41

T74o28m80á87š 67J82u55r75e44č87k92a 3203732939753

Stratos, delta jsou slavné protože záhadným způsobem fungovaly. Stratos měl motor Ferrari jinak elektronika moc nefungovala, ale to bylo úplně jedno protože se dobře řídil a delta byla snad jediná u které víceméně fungovalo vše jak mělo. 037 trpěla hrozně na poruchy a když se podíváte na rozhovory závodníků co s ní jezdili, skoro všichni se shodli, že bylo peklo ji řídit. Beta, gamma, Alfa...to byla věc.... každá jednotlivost těchto aut měla něco do sebe, ale dohromady to prostě nefungovalo, buď se to rozpadalo, nebo to bylo téměř nepoužitelné auto. Přiznám se, že doteď mi na zdi v garáži visí Delta HF, Audi Sport Quattro S1, Opel Manta B2 400, Peugeot 205 Turbo 16 a Škoda Fabia WRC 04. Tato značka má svou minulost, ale bouhužel od 90. let nemá ani žádnou budoucnost.

+2/0
14.1.2014 6:14

D45a96n98i42e52l 66S70o97b83o52t68a 9639344216810

Nemyslel jste místo Alfy jiný typ? Protože zrovna Alfa je přes sto let starý model.

0/0
14.1.2014 10:52

R23a64d70i75m 86K64a10l29a66s 2770806412971

Nevím, ale Ferrari má image velmi dobrou. Je to kusovka, která během výroby prochází nesčetně kontrolami, bloky motorů se rentgenují, stejně tak švy na sedačkách atd. atd. Napsat, že je Ferrari nekvalitní bych si netroufal.

0/0
14.1.2014 8:50

R36a21d36i76m 48K10a29l69a93s 2650816662311

švy se samozřejmě neretgenují:-), ale kontrolují... asi bych dnes neměl nic psát...

0/0
14.1.2014 8:53

T58o26m63á56š 10J42u20r72e22č16k54a 3733732189673

A víte, že si to klidně troufnu. Dostal jsem se, není to tak dávno, do řeči s jedním pánem(majitel admiral casina) o jeho F430. Ze začátku jen chválil a já slintal a záviděl, ale později když se debata po třech pivech začala rozvíjet, tak to z něho lezlo.....tamto se mi furt s...e, a tamto a vyšlo mu, že je to auto v servisu víceméně každej měsíc.(opravy samozřejmě zdarma, ale moc si s tím neužije) no a jak se tak dívam, tak má teď Bentley continental GT.

0/0
14.1.2014 10:48

P26a66v44e26l 55Z43a30j44í52č49e93k 8394550986550

No nevim... jestli je to nekvalitou materialu nebo konstrukcni chyba ale u F40 vydrzi chladic necelých 35 000 km coz je tak obměna co dva roky a tech casti krom spotrebaku které jsou na tom podobne je povícero.

0/0
14.1.2014 9:07

9431214590337

kvalita ale není o tom, co vše se kontroluje, ale o tom, jak dlouho to po té kontrole vydrží. Znám 3 Ferrari, které měly po 20tis. km odvařenou převodovku. Jakto, že například u Porsche se to nestává?

0/0
14.1.2014 13:41

P18a98v86e55l 14Z68a35j52í62č46e28k 8184320426840

Také jsem se svezl v proslule delte hf martini.... a az jednou budu mit nejaky peniz bokem snad se podari ji mit v garazi... protože je to opravdu zážitek z rizeni

0/0
14.1.2014 9:08

J53o47s31e60f 32V78o19s31i33c11k11y 4853767616613

Ta Delta se zpocatku na rallye prosadila tim, ze jako prvni prisla s pohonem na vsechny kola (integrale). Obdivuhodne take bylo, ze si to prvenstvi dokazala udrzet i potom, kdyz i ostatni meli pohon 4 kol .

0/0
14.1.2014 13:38

P82e45t73r 86F61e63i57g40l 5908623190242

Nemyslím si, že byla první s 4x4...Quattro bylo podle mě dřív...ale možná se pletu...

0/0
14.1.2014 13:42

D22a21n19i64e50l 90S33o48b33o63t12a 9379984176970

První bylo Audi a právě 037 byla poslední zadokolka, která v rally dokázala vyhrát šampionát. Italové s 4x4 přišli o pár let později než Audi.

0/0
14.1.2014 14:20

J10i77ř51í 16K52o16č88í 9584669542737

První nebylo Audi ale anglická značka Jensen a ta začala montovat 4x4(torsen) do svých GT v roce 1956.Jinak jsem se svezl v Lancii Delta HF Integrále a je to úchvatný.

0/0
14.1.2014 17:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.