Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Legenda zhubla. Chce být stále vládcem Ameriky

Z evropského pohledu je to poněkud zvláštní, ale je to tak. Nejprodávanějším autem v USA je 32 let bez přerušení Ford F150. Žádný sedan ani kompakt, ale pořádný americký "truck", po našem spíš velký pick-up. Nová generace přináší několik zásadních vylepšení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T11o40m42á37š 55C73h68r61a69s96t54n83ý 2518389509791

Prostě pracant. Žádná leštěnka. Nastartuje, oklepe ze sebe sníh, a jede :-)

0/0
5.2.2014 14:17

D52a42v47i93d 42P35r44a51ž41á39k 6974782302526

Das ist "Das Auto"

0/0
4.2.2014 12:28

J45i92ř12í 16Š41e36j65n60o67h68a 4932493834133

Jestli se někde Amíci dočtou o našem "boji s klimatickou katastrofou" tak se asi potrhají smíchy.

A dobře nám tak:-(.

+2/0
3.2.2014 23:10

L91u21k26á65š 26V92a42l33e27n22t49a 7753958896948

Líbí se mi že v USA neřeší nějaký Downsizing motorů. Je sice pravda že v USA ten výkon nevyužijí jelikož je tam na každém rohu policajt ale když už by ho chtěli tak ho mají, v tomhle je Evropa totálně mimo.

0/0
3.2.2014 20:02

L25u75k88á40š 26K61m60e80n44t 5959247244900

Ono to není o výkonu, ale o požadavcích na výdrž. Američan prostě od auta čeká, že ten motor najede až půl milionu kilometrů. Proto mají motory o větším objemu a přitom o něco nižším výkonu na litr objemu oproti Evropě nebo Asijcům. Současně chtějí, aby ten motor prostě jel i v nižších otáčkách, když šlápnou na plyn a to jde pouze vyšším objemem nebo turbem.

V Evropě se každý auta většinou zbaví, jakmile má přes 100 tisíc a většina motorů po 200 tisících kilometrech prostě mele z posledního. U nových malých turbomotorů se pak objevují problémy s výdrží ještě podstatně dříve. Viz. TSI a jejich rozvody v háji už kolem 30 tisíc najetých km. 

Američan prostě tolik neřeší spotřebu, protože ceny trochu jinde. A chce auto s motorem, který něco vydrží. Proto tam prostě malý přefoukaný čtyřválec nemá šanci. Ten si radostně koupíme my v EU, abychom se těšili papírovou spotřebou a mizernou výdrží za dvojnásobek ceny.

+1/−1
3.2.2014 21:00

J74i77ř98í 92S50c41h59w29a23c41h 5616379207224

Ale pánové ono to není o výkonu nebo u výdrži, je to o "tradici", co vyplynula z toho co je pro Evropu vhodné (a co je vhodné pro Ameriku vzhledem k potřebnému nájezdu). V celé poválečné historii se v Americe prodávala většinou auta s motory o objemu cca 3-5l a v celé poválečné historii byla v Evropě nejprodávanější jaká auta? Fiat 600, VW Brouk (1,2-1,6), v socdem státech auta s motory 1,0-1,2l. Takže to není jen o nějaké Evropské unii, jo ta tomu teď "napomáhá", ale není to jen o ní!!!

+3/0
3.2.2014 23:10

T75o89m65á64š 40J74u65r51e92č15k19a 3663502419403

Hlavně, Vám skoro každej američan, co je nucen jezdit domů po polních cestách a často třeba jezdí do hor, řekne, že pokud mám 8 válců a jeden odejde mám jich ještě 7. A zvlášť v horách na severu, kde není tel. signál a města jsou tam stovky mil od sebe.

+2/0
4.2.2014 6:42

I80r68e12n78a 50P57e48l22h56r34i63m40o74v12s43k36a 3131161490

Pred pul rokem jsem si koupila novy F150. Ridit nekdy neco jineho bude pro me za trest. Jeste nedavno jsem F150 a podobne nakladaky povazovala za auta rednecku z jihu, ale jak jsem do toho sedla, (protoze v pujcovne nic jineho nebylo), tak jsem se doslova zblaznila. Muj partner to odmita ridit, nechapal, jak budu paraelne parkovat, paradoxne parkuji pouze paraelne a to i do kopce a z kopce a dostanu se mezi auta do mezer do 20 cm z kazde strany celkem rychle. Jediny problem je zaparkovat, kdyz stoji auta jedno vedle druheho, protoze si musim najizdet jako veliky nakladak a to do dneska to nedokazu odhadnout, takze kdyz nemuzu parkovat paraelne, tak je na me pohled jak na zenskou, ktera to ridi prvne a netrefi se do diry.

Ma to neuveritelny odpich, kdyz stojim na svetlech prvni a padne zelena, tak to vyrazi a to se dotknu jen lehoucce plynu, tak rychle, ze malokdo me z dalsich pruhu staci a jezdi to krasne 140 km/h.

+6/−1
3.2.2014 15:23

J83i89ř78í 40S83c48h35w32a84c93h 5826829897274

no tak chudáci ti sousedi co stojí vedle ve vzdálenosti 20cm, ti maji otlučené dveře.... Rv

Nebo čekáte až odjedou? ;-)

0/−2
3.2.2014 16:01

J88i41ř71í 59S57c69h63w36a76c18h 5406759447894

chtěl bych vidět minusovače jak vstoupí z auta mezerou 19 cm (zvláště třeba po dešti, nebo výjezdu z "amerického venkova") ;-)

0/0
3.2.2014 23:16

H48o59n77z16a 60Z11e56m49a12n 6388288402245

Pane Schwach, zamyslete se nad tím co píšete - myslím že jste špatně pochopil jak paní parkuje. Ono tomu možná nahrává to využití výrazu paraelně, ale z textu se to dá pochopit docela snadno, jak to paní myslí. ;-)

+1/0
4.2.2014 7:28

J34i63ř27í 73S51c73h22w85a70c70h 5766549457844

Ano, paní to jaksi domotala, z konce příspěvku asi vyplynulo, že slovem "paralelně" nemyslí to správné "vedle sebe" ale naopak "za sebou". :-(

Dále mě popletlo, že vlastně neumí ten zcela nejjednodušší způsob parkování tedy ten "vedle sebe". 

Pokud jí dělá problém si s tou "krávou" trochu nadjet a vlézt se napřímo předkem do mezery mezi dvě auta tak nevěřím jejímu "odhadu", že naprosto snadno zaparkuje "podélně" s 20 cm na každé straně. To těch jejích 20 cm odhaduji tak minimálně na 1 m na každé straně. Neboť "nacukat" takové monstrum do takové škvíry s automatem co vyrazí na "lehký dotyk plynu" nepovažuji u takové řidičky za příliš reálné, tedy bez otloukání aut před a za ní.;-)

0/0
4.2.2014 10:53

S56t22e69p10a17n 13T45o83t34h 8268769315878

Jenze tohle auto, aby zatocilo 90stupnu to stani "vedle sebe", potrebuje najet vic nez 5 metru do sirky, jinak se co? nemuze trefit, protoze zadni kole nekopiruji stopu a takhle dlouhy auto to proste logicky nemuze mit jednoduchy. Podelne staci ale jen par "decimetru". To ale nepochopi nikdo, kdo nesedel za volantem vetsiho auta.

0/0
5.2.2014 15:46

L70u48d39v43í41k 27G54a38j72d59o44š87í11k 2325143774872

Mezera z každé strany 20cm není nic výjimečného. V ČR ale jen těžko najdete mezeru velkou aspň jako vaše auto. Na šířku (vedle sebe) i na délku (za sebou).

S toule obludou tu nemáte šanci zaparkovat prakticky nikde. Leda tak na benzínce v sekci pro kamiony. :-)

0/−1
3.2.2014 17:15

M10a61r25t26i98n 36H41o37r20ň36á78k 7501381112

naprosto chápu :) vaše rozhodnutí i pocity, a to parkování, jak bych to jen popsal, ještě se mi nestalo, že bych z Ikea na Zličíně odjel na první pokus, protože nikdo ještě nepochopil že s takovýmhle autem se musí najíždět jako s náklaďákem, a když si nemohu najet do "křižovatky" a chci couvat tak to nejde, protože se mi hned lepí na prdel, takže tam samozřejmě velkým autem jezdím jen když není zbytí

0/0
3.2.2014 18:41

P95a29v84e51l 46J41e36ř45á36b90e56k 7831622354217

Na Zličíně se dobře parkuje za budovami co je nějaký plot s parkovištěm komunální techniky. A k naložení se potom jen přejede.

Ale jinak, když se někdo lepí, tak to chce klid. Ono mu dojde, že když necouvne, že se nikam nedostane.

0/0
3.2.2014 23:47

P16a80v41e15l 45J25e25ř16á71b70e21k 7961152304907

Pro Evropu stačí menší příbuzný. I tak jsou tato auta v městě ke zlosti, když těch něco přes pět metrů délky musíte někde zaparkovat.

Navíc to co v domovině F150 její majitel najede od garáže na ulici, to tady v Čechách považujeme za celodenní výlet. Takže jiná země, jiné rozměry, jiné potřeby a nároky na auto.

Mimochodem - tady na korbu takového typu auta, pokud tam něco vozíte, potřebujete nástavbu se zámkem. Hodit na volnou korbu vidle a zajít si pro svačinu skoro znamená rovnou jít pro vidle do druhého krámu.

Jen těch 140 km/h tady v Čechách nějak nepovažujeme za rychlost. Takovou rychlostí se nezřídka i z kopce kde je 80km/h řítí nejedno evropské či japonské auto.

+3/0
3.2.2014 20:50

R75o86l43a57n47d 68M25i79k66l46o61s64z 8347343690259

Tohle a GT jsou dvě jediná auta od Forda, která bych chtěl vidět v garáži. I když, ta f150 by stačila ve vjezdu :)

0/0
3.2.2014 14:03

V72o16j26t13ě54c46h 45D91r84á80p22a23l 1793340438304

Ehm haló tady Mustang?? F150 je auto jak řemen a GT je jeden z nejhezčích supersportů, ale opomenout při vyjmenování Fordů co by kdo chtěl v garáži Mustanga je trestuhodné.

0/0
5.2.2014 15:59

J45o24s68e49f 15B86r51o89ž10k73a 6684832608907

Četl jsem, že Fordu T150 se v Americe prodá za rok i přes 1 mil. ks. A že se tím zároveň stává nejprodávanějším autem na světě.

0/0
3.2.2014 13:34

D81a12v55i48d 90R88y27c46h38e51t51s72k66ý 9566111100410

24 tisíc dolarů za pickup s poctivým 3,7L atmosférickým motorem. Příplatek za 5,0 V8 je dalších tisíc (!) babek. Zatlačil jsem slzu...

+12/0
3.2.2014 12:51

Š12t40ě50p87á19n 10V74a67n29ě73k 3233539727757

To jo, tady si za to koupíme Škoda Octavia v provedení Elegance. ;-€

0/0
3.2.2014 13:41

J17i34ř89í 39S21c33h85w52a41c96h 5986849277974

jo a další slzy by ti vytekly, až bys vytřesenej někde na D1 tankoval....ne, tráva kolem silnice tomu opravdu nestačí....

+2/−2
3.2.2014 14:28

D41a29v94i87d 10R41y66c53h20e12t72s12k80ý 9796711240130

To v USA není problém, protože 60% ceny benzínu netvoří daň jako v naší eurokomunistické zemi. Pro použití v našich zeměpisných délkách si to přímo říká o předělání na LPG. A ten 3,7L agregát je tovární FFV (bere i E85). 

Třeba v Golfu je v americe základem 2,5L motor, který běžně žere tak 8,5L/100, což bude žrát i vaše 1,2 TSI pokud od něj budete něco chtít - ale ta životnost bude jiná...

+8/0
3.2.2014 14:48
Foto

P91a65v74e43l 47D75v27o89ř76á55k 7589979520889

To žere (i víc) moje HTP Fóbie kombi s rakví na střeše. Když jsem jel ve 4 lidech po dálnici 130 (reálných). Tak mi to žralo 12,9 l/100 km.

0/0
3.2.2014 16:05

J33i81ř75í 35S98c78h34w53a40c19h 5636249877664

Fabia s HTP není samozřejmě primárně určená coby dálniční "křižník" a jízda s ním nad 100km/hod vede k rapidnímu navyšování spotřeby. Plyn neustále na podlaze už může dát ty tvoje čísla.

Ale v příměstském provoze se s tím dá jezdit okolo 6-7 litrů a ve městě okolo 7-8, což je zase zásadní problém pro V8 5l. To je skoro zázrak, když spotřeba ve městě klesne pod 14 litrů.

0/0
3.2.2014 16:22

D19a52v16i80d 26R92y16c29h52e64t93s53k77ý 9976321850170

Reálná spotřeba je něco mezi 13-15L, s LPG 17L, tedy finanční ekvivalent cca 9L benzínu. Při provozu na E85 to nesežere víc prachů než 3.0 TDI. A hodně lidí má V8 jako stroj pro radost na pár tisíc km a spotřebu neřeší.

0/0
3.2.2014 16:52

D54a66v22i48d 29R14y53c72h45e77t48s35k64ý 9786331870600

HTP je tím proslavené, ale i TSI při vyšším zatížení chladí katalyzátor palivem, takže při dálničních rychlostech zdaleka není střídmé navzdory konstrukčním předpokladům.

0/0
3.2.2014 16:24

J80i33ř49í 77S80c59h82w14a38c21h 5416559117364

zdaleka ne jako HTP. Nevím jak 1,2TSI, ale 1,4 TSI v Octě při 140 tacho ukazuje na computeru cca 6 l/100. 

A té poznámce, že "chladí katalyzátor palivem" moc nerozumím... chladit něco tak "rozžhaveného" jako je katalyzátor ve výfuku palivem nepovažuji za "efektivní"

0/0
3.2.2014 16:35

J30i53ř12í 18S56c75h27w88a47c61h 5186809247674

ještě doplním k té Octě, že měla 7st-dvouspojku ;-)

0/0
3.2.2014 16:46

D93a87v85i69d 64R27y27c98h46e38t72s17k39ý 9446891920210

V zatížení řídící jednotka obohatí směs a katalyzátor se chladí nespáleným palivem. Ono se dá rozžhavené chladit i hořlavinami, pokud u toho není kyslík. Proto TSÍčka žerou při zatížení, dělá to i to Vaše.

0/0
3.2.2014 16:57

J26i44ř51í 27S80c61h69w75a22c42h 5906849867694

no něco jsem "zaslechl", že přímý vstřik paliva se využívá pro chlazení válce přeplňovaného motoru, kam se vhání už horký stlačený vzduch ale chlazení katalyzátoru??? A chlazení palivem??? Vždyť to by snad šlo zařídit třeba prodloužením výfukového potrubí mezi motorem a katalyzátorem ne? Nejsem v této problematice odborník, ale vstřikovat palivo do motoru tak aby šlo i do výfuku a tedy i z výfuku? To by tam  i smrdělo a šlo zapálit, to mi říká můj "selský rozum"....

0/0
3.2.2014 23:25

M10i44c25h19a50l 34P71a89v83l19á31t 9173723444499

To mate jedno, stejne je to zanedbatelne. Po dalnici se da se stoosmdesatikonovou 1.4 jezdit velice svizne podstatne levneji nez s tou HTP. ;o)

0/0
4.2.2014 13:05

Š46t81ě98p54á49n 90V46a72n49ě22k 3353259927527

Tohle je auto a ne nějaký angličáky z Evropy.

+1/0
3.2.2014 12:33

T83o35m23á58š 68F72i71r23b34a49c67h49e36r 9590410954730

To ano. Pro řemeslníky nebo zemědělce.

+3/−1
3.2.2014 12:46

L87u35d35v75í60k 90G40a46j77d63o71š75í96k 2245193774472

A tam kde neprší a tolik se tam nekrade...

+1/0
3.2.2014 12:53

Š10t82ě17p57á14n 71V77a32n56ě59k 3853109647857

Nejen, nejsem ani jedno, ale pro toto auto bych měl rozhodně využití. Ale kupovat nové + provozní náklady to tady v Evropě zatlučou do země bohužel.

0/0
3.2.2014 13:43

S40t52e48p47a88n 66T75o32t44h 8818229905198

Tak s E85 by provoz nemusel byt tak spatny. Ja srazil na svym aute naklady o 1,5kc/km, coz je po sezone s ujetyma 4500 bahate odpracovana jednotka za 5000kc.Auto mam na praci a pracuje. A o tom to je. Jestli tohle bude bastit kolem 20l, tak je to naklad kolem 5kc na kilak, ale svezenicko paradni a prace jeste vic. Da se u nas koupit i plynak a to sme nekde na 3,5kc/km. Na nase pomery hodne. Ja mam na kokte nejakych 1,5/km, ale tohle je proste paradni pracant.

0/0
5.2.2014 15:36

D10a47n37i34e57l 70S87c59h57a87c25h83e62r57l 9533135412536

Nejvíc mě při tom posezu baví ten středovej panel.V Jak barovej pult ;) škoda, že většina evropskejch aut má mezi sedačkama grand canyon :-)

0/0
3.2.2014 12:06

P45e23t76r 40T32i57c76h30ý 4200701765484

A co teprve F150 raptor!

0/0
3.2.2014 11:19

M35a45r23e61k 76Z83a28h34r38a38d75i36l 6814639325631

A co teprve F-22 raptor!!

+4/0
3.2.2014 11:32

P35e19t32r 28T12i38c75h76ý 4410691255794

to uz jsme nekde jinde ;)

+1/0
3.2.2014 11:36

V57á37c60l26a82v 19R62o79s69e11n80b68e84r17g 6259177462507

Mě se víc líbí F650 :-P http://musclecarwear.com/wp-content/uploads/2014/01/ford-trucks-2012-147.jpg

0/0
3.2.2014 10:44

M57a68r34e23k 93Z11a48h57r46a95d69i45l 6294179685481

Jo, takhle si majitelé čtyřkolek představují ideální egobudič... ;-D

0/0
3.2.2014 11:32

D76a10v77i58d 52Č72e10r52n92o34h37o62r43s93k23ý 1676394906216

do toho se leze po žebříku ne ? ;-D

0/0
3.2.2014 11:48
Foto

P55ř54e44m43e58k 77H34o71m66o20l34a 5808725105466

me se libi jaky na to maj skoro vsichni uzasny kola. obrovsky a blejskavy, a rozhodne tim nejezdi jen na venkove :)

0/0
3.2.2014 9:26

M40a24r39t86i96n 84H68o81r29ň68á72k 7841231512

Jedno z mála aut za kterým se ohlídnu.

+6/0
3.2.2014 7:56

M82i11l15a38n 95K22r92á41l 8663288801271

Já taky ale viděl jsem ho jen jednou

0/0
3.2.2014 8:29

M10a43r41e68k 53Z64a61h96r63a98d38i52l 6934369865721

No, a mohlo to mít ještě mohutnější předek a kola, ať si majitel připadá ještě důležitější a respektnahánějící ;-DRv...

+1/−6
3.2.2014 9:28

M24a73r85t91i20n 30H82o19r28ň51á76k 7871521972

tak o tom to zrovna není, tohle je auto na farmu, velký aby hodně uvezlo, když vrazí do krávy lidem se nic nestane a podobně, to moc lidí tady nepochopí, tady jsme odkojený downsizing alá HTP das Auto a jak si plno lidí mlaská.....

0/0
3.2.2014 18:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.