Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Legenda zhubla. Chce být stále vládcem Ameriky

Z evropského pohledu je to poněkud zvláštní, ale je to tak. Nejprodávanějším autem v USA je 32 let bez přerušení Ford F150. Žádný sedan ani kompakt, ale pořádný americký "truck", po našem spíš velký pick-up. Nová generace přináší několik zásadních vylepšení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T44o33m32á29š 19C69h34r33a51s61t61n50ý 2168429429321

Prostě pracant. Žádná leštěnka. Nastartuje, oklepe ze sebe sníh, a jede :-)

0/0
5.2.2014 14:17

D91a38v88i54d 86P73r88a86ž22á87k 6314982822396

Das ist "Das Auto"

0/0
4.2.2014 12:28

J67i40ř32í 67Š66e17j66n81o52h15a 4722543454883

Jestli se někde Amíci dočtou o našem "boji s klimatickou katastrofou" tak se asi potrhají smíchy.

A dobře nám tak:-(.

+2/0
3.2.2014 23:10

L38u66k60á14š 93V79a72l16e28n22t91a 7563218446968

Líbí se mi že v USA neřeší nějaký Downsizing motorů. Je sice pravda že v USA ten výkon nevyužijí jelikož je tam na každém rohu policajt ale když už by ho chtěli tak ho mají, v tomhle je Evropa totálně mimo.

0/0
3.2.2014 20:02

L20u85k93á64š 20K39m93e83n97t 5749597794860

Ono to není o výkonu, ale o požadavcích na výdrž. Američan prostě od auta čeká, že ten motor najede až půl milionu kilometrů. Proto mají motory o větším objemu a přitom o něco nižším výkonu na litr objemu oproti Evropě nebo Asijcům. Současně chtějí, aby ten motor prostě jel i v nižších otáčkách, když šlápnou na plyn a to jde pouze vyšším objemem nebo turbem.

V Evropě se každý auta většinou zbaví, jakmile má přes 100 tisíc a většina motorů po 200 tisících kilometrech prostě mele z posledního. U nových malých turbomotorů se pak objevují problémy s výdrží ještě podstatně dříve. Viz. TSI a jejich rozvody v háji už kolem 30 tisíc najetých km. 

Američan prostě tolik neřeší spotřebu, protože ceny trochu jinde. A chce auto s motorem, který něco vydrží. Proto tam prostě malý přefoukaný čtyřválec nemá šanci. Ten si radostně koupíme my v EU, abychom se těšili papírovou spotřebou a mizernou výdrží za dvojnásobek ceny.

+1/−1
3.2.2014 21:00

J65i43ř18í 97S45c31h36w18a93c51h 5366759207544

Ale pánové ono to není o výkonu nebo u výdrži, je to o "tradici", co vyplynula z toho co je pro Evropu vhodné (a co je vhodné pro Ameriku vzhledem k potřebnému nájezdu). V celé poválečné historii se v Americe prodávala většinou auta s motory o objemu cca 3-5l a v celé poválečné historii byla v Evropě nejprodávanější jaká auta? Fiat 600, VW Brouk (1,2-1,6), v socdem státech auta s motory 1,0-1,2l. Takže to není jen o nějaké Evropské unii, jo ta tomu teď "napomáhá", ale není to jen o ní!!!

+3/0
3.2.2014 23:10

T48o75m56á31š 20J56u94r57e49č61k25a 3513152409903

Hlavně, Vám skoro každej američan, co je nucen jezdit domů po polních cestách a často třeba jezdí do hor, řekne, že pokud mám 8 válců a jeden odejde mám jich ještě 7. A zvlášť v horách na severu, kde není tel. signál a města jsou tam stovky mil od sebe.

+2/0
4.2.2014 6:42

I10r34e16n23a 38P97e30l76h69r29i12m50o55v82s20k82a 3201711630

Pred pul rokem jsem si koupila novy F150. Ridit nekdy neco jineho bude pro me za trest. Jeste nedavno jsem F150 a podobne nakladaky povazovala za auta rednecku z jihu, ale jak jsem do toho sedla, (protoze v pujcovne nic jineho nebylo), tak jsem se doslova zblaznila. Muj partner to odmita ridit, nechapal, jak budu paraelne parkovat, paradoxne parkuji pouze paraelne a to i do kopce a z kopce a dostanu se mezi auta do mezer do 20 cm z kazde strany celkem rychle. Jediny problem je zaparkovat, kdyz stoji auta jedno vedle druheho, protoze si musim najizdet jako veliky nakladak a to do dneska to nedokazu odhadnout, takze kdyz nemuzu parkovat paraelne, tak je na me pohled jak na zenskou, ktera to ridi prvne a netrefi se do diry.

Ma to neuveritelny odpich, kdyz stojim na svetlech prvni a padne zelena, tak to vyrazi a to se dotknu jen lehoucce plynu, tak rychle, ze malokdo me z dalsich pruhu staci a jezdi to krasne 140 km/h.

+6/−1
3.2.2014 15:23

J47i61ř86í 28S63c31h46w14a28c66h 5916149397364

no tak chudáci ti sousedi co stojí vedle ve vzdálenosti 20cm, ti maji otlučené dveře.... Rv

Nebo čekáte až odjedou? ;-)

0/−2
3.2.2014 16:01

J83i86ř37í 96S77c88h77w77a55c53h 5806649727844

chtěl bych vidět minusovače jak vstoupí z auta mezerou 19 cm (zvláště třeba po dešti, nebo výjezdu z "amerického venkova") ;-)

0/0
3.2.2014 23:16

H74o39n88z61a 13Z53e52m72a45n 6128698192195

Pane Schwach, zamyslete se nad tím co píšete - myslím že jste špatně pochopil jak paní parkuje. Ono tomu možná nahrává to využití výrazu paraelně, ale z textu se to dá pochopit docela snadno, jak to paní myslí. ;-)

+1/0
4.2.2014 7:28

J40i38ř71í 39S91c27h63w27a85c42h 5926429937174

Ano, paní to jaksi domotala, z konce příspěvku asi vyplynulo, že slovem "paralelně" nemyslí to správné "vedle sebe" ale naopak "za sebou". :-(

Dále mě popletlo, že vlastně neumí ten zcela nejjednodušší způsob parkování tedy ten "vedle sebe". 

Pokud jí dělá problém si s tou "krávou" trochu nadjet a vlézt se napřímo předkem do mezery mezi dvě auta tak nevěřím jejímu "odhadu", že naprosto snadno zaparkuje "podélně" s 20 cm na každé straně. To těch jejích 20 cm odhaduji tak minimálně na 1 m na každé straně. Neboť "nacukat" takové monstrum do takové škvíry s automatem co vyrazí na "lehký dotyk plynu" nepovažuji u takové řidičky za příliš reálné, tedy bez otloukání aut před a za ní.;-)

0/0
4.2.2014 10:53

S92t80e31p55a78n 56T17o25t66h 8628489615668

Jenze tohle auto, aby zatocilo 90stupnu to stani "vedle sebe", potrebuje najet vic nez 5 metru do sirky, jinak se co? nemuze trefit, protoze zadni kole nekopiruji stopu a takhle dlouhy auto to proste logicky nemuze mit jednoduchy. Podelne staci ale jen par "decimetru". To ale nepochopi nikdo, kdo nesedel za volantem vetsiho auta.

0/0
5.2.2014 15:46

L89u80d26v27í86k 46G60a15j47d62o36š26í46k 2855513804952

Mezera z každé strany 20cm není nic výjimečného. V ČR ale jen těžko najdete mezeru velkou aspň jako vaše auto. Na šířku (vedle sebe) i na délku (za sebou).

S toule obludou tu nemáte šanci zaparkovat prakticky nikde. Leda tak na benzínce v sekci pro kamiony. :-)

0/−1
3.2.2014 17:15

M93a53r20t71i30n 27H66o55r61ň92á52k 7771891202

naprosto chápu :) vaše rozhodnutí i pocity, a to parkování, jak bych to jen popsal, ještě se mi nestalo, že bych z Ikea na Zličíně odjel na první pokus, protože nikdo ještě nepochopil že s takovýmhle autem se musí najíždět jako s náklaďákem, a když si nemohu najet do "křižovatky" a chci couvat tak to nejde, protože se mi hned lepí na prdel, takže tam samozřejmě velkým autem jezdím jen když není zbytí

0/0
3.2.2014 18:41

P72a12v45e46l 10J97e95ř42á36b55e53k 7661632844687

Na Zličíně se dobře parkuje za budovami co je nějaký plot s parkovištěm komunální techniky. A k naložení se potom jen přejede.

Ale jinak, když se někdo lepí, tak to chce klid. Ono mu dojde, že když necouvne, že se nikam nedostane.

0/0
3.2.2014 23:47

P37a74v20e30l 23J52e75ř40á49b33e35k 7641342444677

Pro Evropu stačí menší příbuzný. I tak jsou tato auta v městě ke zlosti, když těch něco přes pět metrů délky musíte někde zaparkovat.

Navíc to co v domovině F150 její majitel najede od garáže na ulici, to tady v Čechách považujeme za celodenní výlet. Takže jiná země, jiné rozměry, jiné potřeby a nároky na auto.

Mimochodem - tady na korbu takového typu auta, pokud tam něco vozíte, potřebujete nástavbu se zámkem. Hodit na volnou korbu vidle a zajít si pro svačinu skoro znamená rovnou jít pro vidle do druhého krámu.

Jen těch 140 km/h tady v Čechách nějak nepovažujeme za rychlost. Takovou rychlostí se nezřídka i z kopce kde je 80km/h řítí nejedno evropské či japonské auto.

+3/0
3.2.2014 20:50

R69o94l74a60n89d 79M46i87k55l48o69s48z 8987533180459

Tohle a GT jsou dvě jediná auta od Forda, která bych chtěl vidět v garáži. I když, ta f150 by stačila ve vjezdu :)

0/0
3.2.2014 14:03

V58o39j80t51ě72c39h 35D24r78á33p77a20l 1813740638374

Ehm haló tady Mustang?? F150 je auto jak řemen a GT je jeden z nejhezčích supersportů, ale opomenout při vyjmenování Fordů co by kdo chtěl v garáži Mustanga je trestuhodné.

0/0
5.2.2014 15:59

J71o41s80e91f 75B82r47o79ž80k35a 6504812238977

Četl jsem, že Fordu T150 se v Americe prodá za rok i přes 1 mil. ks. A že se tím zároveň stává nejprodávanějším autem na světě.

0/0
3.2.2014 13:34

D66a93v90i93d 53R23y60c14h42e55t25s50k82ý 9786971700330

24 tisíc dolarů za pickup s poctivým 3,7L atmosférickým motorem. Příplatek za 5,0 V8 je dalších tisíc (!) babek. Zatlačil jsem slzu...

+12/0
3.2.2014 12:51

Š27t75ě37p66á17n 76V34a97n77ě57k 3543109897267

To jo, tady si za to koupíme Škoda Octavia v provedení Elegance. ;-€

0/0
3.2.2014 13:41

J36i56ř84í 42S82c65h67w24a58c93h 5266269407194

jo a další slzy by ti vytekly, až bys vytřesenej někde na D1 tankoval....ne, tráva kolem silnice tomu opravdu nestačí....

+2/−2
3.2.2014 14:28

D96a84v75i56d 63R59y22c25h15e31t42s94k22ý 9466981220690

To v USA není problém, protože 60% ceny benzínu netvoří daň jako v naší eurokomunistické zemi. Pro použití v našich zeměpisných délkách si to přímo říká o předělání na LPG. A ten 3,7L agregát je tovární FFV (bere i E85). 

Třeba v Golfu je v americe základem 2,5L motor, který běžně žere tak 8,5L/100, což bude žrát i vaše 1,2 TSI pokud od něj budete něco chtít - ale ta životnost bude jiná...

+8/0
3.2.2014 14:48
Foto

P87a16v98e39l 18D98v23o39ř56á74k 7339599210369

To žere (i víc) moje HTP Fóbie kombi s rakví na střeše. Když jsem jel ve 4 lidech po dálnici 130 (reálných). Tak mi to žralo 12,9 l/100 km.

0/0
3.2.2014 16:05

J96i78ř49í 31S30c93h94w87a74c20h 5146249887294

Fabia s HTP není samozřejmě primárně určená coby dálniční "křižník" a jízda s ním nad 100km/hod vede k rapidnímu navyšování spotřeby. Plyn neustále na podlaze už může dát ty tvoje čísla.

Ale v příměstském provoze se s tím dá jezdit okolo 6-7 litrů a ve městě okolo 7-8, což je zase zásadní problém pro V8 5l. To je skoro zázrak, když spotřeba ve městě klesne pod 14 litrů.

0/0
3.2.2014 16:22

D46a65v55i53d 69R86y26c85h31e20t83s54k28ý 9816401980110

Reálná spotřeba je něco mezi 13-15L, s LPG 17L, tedy finanční ekvivalent cca 9L benzínu. Při provozu na E85 to nesežere víc prachů než 3.0 TDI. A hodně lidí má V8 jako stroj pro radost na pár tisíc km a spotřebu neřeší.

0/0
3.2.2014 16:52

D88a18v51i91d 72R90y52c14h33e94t77s12k83ý 9496881610560

HTP je tím proslavené, ale i TSI při vyšším zatížení chladí katalyzátor palivem, takže při dálničních rychlostech zdaleka není střídmé navzdory konstrukčním předpokladům.

0/0
3.2.2014 16:24

J82i13ř14í 45S42c34h14w85a94c94h 5126489627944

zdaleka ne jako HTP. Nevím jak 1,2TSI, ale 1,4 TSI v Octě při 140 tacho ukazuje na computeru cca 6 l/100. 

A té poznámce, že "chladí katalyzátor palivem" moc nerozumím... chladit něco tak "rozžhaveného" jako je katalyzátor ve výfuku palivem nepovažuji za "efektivní"

0/0
3.2.2014 16:35

J86i85ř11í 61S31c25h37w93a61c31h 5576919847424

ještě doplním k té Octě, že měla 7st-dvouspojku ;-)

0/0
3.2.2014 16:46

D45a41v57i37d 70R25y76c93h65e75t83s31k56ý 9966691520880

V zatížení řídící jednotka obohatí směs a katalyzátor se chladí nespáleným palivem. Ono se dá rozžhavené chladit i hořlavinami, pokud u toho není kyslík. Proto TSÍčka žerou při zatížení, dělá to i to Vaše.

0/0
3.2.2014 16:57

J18i46ř18í 75S49c61h34w61a67c93h 5606549227594

no něco jsem "zaslechl", že přímý vstřik paliva se využívá pro chlazení válce přeplňovaného motoru, kam se vhání už horký stlačený vzduch ale chlazení katalyzátoru??? A chlazení palivem??? Vždyť to by snad šlo zařídit třeba prodloužením výfukového potrubí mezi motorem a katalyzátorem ne? Nejsem v této problematice odborník, ale vstřikovat palivo do motoru tak aby šlo i do výfuku a tedy i z výfuku? To by tam  i smrdělo a šlo zapálit, to mi říká můj "selský rozum"....

0/0
3.2.2014 23:25

M10i87c72h38a67l 33P86a70v68l39á20t 9113793154349

To mate jedno, stejne je to zanedbatelne. Po dalnici se da se stoosmdesatikonovou 1.4 jezdit velice svizne podstatne levneji nez s tou HTP. ;o)

0/0
4.2.2014 13:05

Š54t83ě15p53á83n 48V25a44n79ě21k 3783899427197

Tohle je auto a ne nějaký angličáky z Evropy.

+1/0
3.2.2014 12:33

T69o64m43á64š 86F20i92r87b73a82c80h30e77r 9360170954440

To ano. Pro řemeslníky nebo zemědělce.

+3/−1
3.2.2014 12:46

L37u78d76v62í50k 75G15a95j25d29o76š92í47k 2345233264152

A tam kde neprší a tolik se tam nekrade...

+1/0
3.2.2014 12:53

Š34t73ě32p89á85n 26V60a71n13ě83k 3743579417287

Nejen, nejsem ani jedno, ale pro toto auto bych měl rozhodně využití. Ale kupovat nové + provozní náklady to tady v Evropě zatlučou do země bohužel.

0/0
3.2.2014 13:43

S98t52e42p12a37n 91T42o64t68h 8288459205278

Tak s E85 by provoz nemusel byt tak spatny. Ja srazil na svym aute naklady o 1,5kc/km, coz je po sezone s ujetyma 4500 bahate odpracovana jednotka za 5000kc.Auto mam na praci a pracuje. A o tom to je. Jestli tohle bude bastit kolem 20l, tak je to naklad kolem 5kc na kilak, ale svezenicko paradni a prace jeste vic. Da se u nas koupit i plynak a to sme nekde na 3,5kc/km. Na nase pomery hodne. Ja mam na kokte nejakych 1,5/km, ale tohle je proste paradni pracant.

0/0
5.2.2014 15:36

D54a62n59i66e75l 95S14c13h26a19c27h76e17r73l 9773755282726

Nejvíc mě při tom posezu baví ten středovej panel.V Jak barovej pult ;) škoda, že většina evropskejch aut má mezi sedačkama grand canyon :-)

0/0
3.2.2014 12:06

P77e25t76r 44T90i20c42h79ý 4610461155384

A co teprve F150 raptor!

0/0
3.2.2014 11:19

M22a72r41e62k 10Z15a36h87r69a53d25i18l 6814759355371

A co teprve F-22 raptor!!

+4/0
3.2.2014 11:32

P58e25t24r 90T90i12c67h75ý 4360431305784

to uz jsme nekde jinde ;)

+1/0
3.2.2014 11:36

V14á38c89l74a90v 52R77o63s75e11n46b88e15r73g 6579687432117

Mě se víc líbí F650 :-P http://musclecarwear.com/wp-content/uploads/2014/01/ford-trucks-2012-147.jpg

0/0
3.2.2014 10:44

M18a63r60e26k 65Z69a55h12r70a45d46i96l 6424309105971

Jo, takhle si majitelé čtyřkolek představují ideální egobudič... ;-D

0/0
3.2.2014 11:32

D97a93v61i72d 40Č27e98r33n89o69h20o49r43s31k68ý 1656664716816

do toho se leze po žebříku ne ? ;-D

0/0
3.2.2014 11:48
Foto

P13ř23e43m82e86k 14H55o16m79o31l54a 5118485895216

me se libi jaky na to maj skoro vsichni uzasny kola. obrovsky a blejskavy, a rozhodne tim nejezdi jen na venkove :)

0/0
3.2.2014 9:26

M22a83r38t26i11n 84H72o90r16ň26á36k 7331431142

Jedno z mála aut za kterým se ohlídnu.

+6/0
3.2.2014 7:56

M77i73l25a38n 17K65r25á20l 8883168651591

Já taky ale viděl jsem ho jen jednou

0/0
3.2.2014 8:29

M94a54r32e50k 78Z98a37h58r92a52d64i81l 6984909965961

No, a mohlo to mít ještě mohutnější předek a kola, ať si majitel připadá ještě důležitější a respektnahánějící ;-DRv...

+1/−6
3.2.2014 9:28

M17a59r53t10i76n 41H64o91r47ň44á33k 7781311152

tak o tom to zrovna není, tohle je auto na farmu, velký aby hodně uvezlo, když vrazí do krávy lidem se nic nestane a podobně, to moc lidí tady nepochopí, tady jsme odkojený downsizing alá HTP das Auto a jak si plno lidí mlaská.....

0/0
3.2.2014 18:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.