Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Legenda zhubla. Chce být stále vládcem Ameriky

Z evropského pohledu je to poněkud zvláštní, ale je to tak. Nejprodávanějším autem v USA je 32 let bez přerušení Ford F150. Žádný sedan ani kompakt, ale pořádný americký "truck", po našem spíš velký pick-up. Nová generace přináší několik zásadních vylepšení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T33o67m81á74š 65C85h84r72a32s62t27n68ý 2918139289381

Prostě pracant. Žádná leštěnka. Nastartuje, oklepe ze sebe sníh, a jede :-)

0/0
5.2.2014 14:17

D35a23v39i12d 30P83r59a81ž21á81k 6694352962356

Das ist "Das Auto"

0/0
4.2.2014 12:28

J71i32ř81í 77Š34e95j58n25o75h59a 4722473234723

Jestli se někde Amíci dočtou o našem "boji s klimatickou katastrofou" tak se asi potrhají smíchy.

A dobře nám tak:-(.

+2/0
3.2.2014 23:10


L25u58k74á96š 45V24a38l29e80n46t59a 7103268806858

Líbí se mi že v USA neřeší nějaký Downsizing motorů. Je sice pravda že v USA ten výkon nevyužijí jelikož je tam na každém rohu policajt ale když už by ho chtěli tak ho mají, v tomhle je Evropa totálně mimo.

0/0
3.2.2014 20:02

L54u34k85á43š 96K18m64e14n45t 5799767504670

Ono to není o výkonu, ale o požadavcích na výdrž. Američan prostě od auta čeká, že ten motor najede až půl milionu kilometrů. Proto mají motory o větším objemu a přitom o něco nižším výkonu na litr objemu oproti Evropě nebo Asijcům. Současně chtějí, aby ten motor prostě jel i v nižších otáčkách, když šlápnou na plyn a to jde pouze vyšším objemem nebo turbem.

V Evropě se každý auta většinou zbaví, jakmile má přes 100 tisíc a většina motorů po 200 tisících kilometrech prostě mele z posledního. U nových malých turbomotorů se pak objevují problémy s výdrží ještě podstatně dříve. Viz. TSI a jejich rozvody v háji už kolem 30 tisíc najetých km. 

Američan prostě tolik neřeší spotřebu, protože ceny trochu jinde. A chce auto s motorem, který něco vydrží. Proto tam prostě malý přefoukaný čtyřválec nemá šanci. Ten si radostně koupíme my v EU, abychom se těšili papírovou spotřebou a mizernou výdrží za dvojnásobek ceny.

+1/−1
3.2.2014 21:00

J64i41ř29í 42S35c54h68w82a22c68h 5516219147484

Ale pánové ono to není o výkonu nebo u výdrži, je to o "tradici", co vyplynula z toho co je pro Evropu vhodné (a co je vhodné pro Ameriku vzhledem k potřebnému nájezdu). V celé poválečné historii se v Americe prodávala většinou auta s motory o objemu cca 3-5l a v celé poválečné historii byla v Evropě nejprodávanější jaká auta? Fiat 600, VW Brouk (1,2-1,6), v socdem státech auta s motory 1,0-1,2l. Takže to není jen o nějaké Evropské unii, jo ta tomu teď "napomáhá", ale není to jen o ní!!!

+3/0
3.2.2014 23:10

T86o91m38á29š 69J34u64r65e17č82k36a 3883602969253

Hlavně, Vám skoro každej američan, co je nucen jezdit domů po polních cestách a často třeba jezdí do hor, řekne, že pokud mám 8 válců a jeden odejde mám jich ještě 7. A zvlášť v horách na severu, kde není tel. signál a města jsou tam stovky mil od sebe.

+2/0
4.2.2014 6:42

I15r16e22n21a 35P35e27l62h26r78i64m60o39v62s85k73a 3531541530

Pred pul rokem jsem si koupila novy F150. Ridit nekdy neco jineho bude pro me za trest. Jeste nedavno jsem F150 a podobne nakladaky povazovala za auta rednecku z jihu, ale jak jsem do toho sedla, (protoze v pujcovne nic jineho nebylo), tak jsem se doslova zblaznila. Muj partner to odmita ridit, nechapal, jak budu paraelne parkovat, paradoxne parkuji pouze paraelne a to i do kopce a z kopce a dostanu se mezi auta do mezer do 20 cm z kazde strany celkem rychle. Jediny problem je zaparkovat, kdyz stoji auta jedno vedle druheho, protoze si musim najizdet jako veliky nakladak a to do dneska to nedokazu odhadnout, takze kdyz nemuzu parkovat paraelne, tak je na me pohled jak na zenskou, ktera to ridi prvne a netrefi se do diry.

Ma to neuveritelny odpich, kdyz stojim na svetlech prvni a padne zelena, tak to vyrazi a to se dotknu jen lehoucce plynu, tak rychle, ze malokdo me z dalsich pruhu staci a jezdi to krasne 140 km/h.

+6/−1
3.2.2014 15:23

J93i56ř92í 23S28c83h78w87a78c68h 5386219507144

no tak chudáci ti sousedi co stojí vedle ve vzdálenosti 20cm, ti maji otlučené dveře.... Rv

Nebo čekáte až odjedou? ;-)

0/−2
3.2.2014 16:01

J73i66ř73í 68S27c85h51w55a24c38h 5736359667424

chtěl bych vidět minusovače jak vstoupí z auta mezerou 19 cm (zvláště třeba po dešti, nebo výjezdu z "amerického venkova") ;-)

0/0
3.2.2014 23:16

H33o93n22z98a 53Z31e26m20a75n 6118788832595

Pane Schwach, zamyslete se nad tím co píšete - myslím že jste špatně pochopil jak paní parkuje. Ono tomu možná nahrává to využití výrazu paraelně, ale z textu se to dá pochopit docela snadno, jak to paní myslí. ;-)

+1/0
4.2.2014 7:28

J62i56ř36í 61S32c74h92w49a25c60h 5106379787484

Ano, paní to jaksi domotala, z konce příspěvku asi vyplynulo, že slovem "paralelně" nemyslí to správné "vedle sebe" ale naopak "za sebou". :-(

Dále mě popletlo, že vlastně neumí ten zcela nejjednodušší způsob parkování tedy ten "vedle sebe". 

Pokud jí dělá problém si s tou "krávou" trochu nadjet a vlézt se napřímo předkem do mezery mezi dvě auta tak nevěřím jejímu "odhadu", že naprosto snadno zaparkuje "podélně" s 20 cm na každé straně. To těch jejích 20 cm odhaduji tak minimálně na 1 m na každé straně. Neboť "nacukat" takové monstrum do takové škvíry s automatem co vyrazí na "lehký dotyk plynu" nepovažuji u takové řidičky za příliš reálné, tedy bez otloukání aut před a za ní.;-)

0/0
4.2.2014 10:53

S36t92e61p81a24n 74T35o95t64h 8898319905518

Jenze tohle auto, aby zatocilo 90stupnu to stani "vedle sebe", potrebuje najet vic nez 5 metru do sirky, jinak se co? nemuze trefit, protoze zadni kole nekopiruji stopu a takhle dlouhy auto to proste logicky nemuze mit jednoduchy. Podelne staci ale jen par "decimetru". To ale nepochopi nikdo, kdo nesedel za volantem vetsiho auta.

0/0
5.2.2014 15:46

L92u40d73v36í52k 89G66a81j57d13o70š71í46k 2155143154642

Mezera z každé strany 20cm není nic výjimečného. V ČR ale jen těžko najdete mezeru velkou aspň jako vaše auto. Na šířku (vedle sebe) i na délku (za sebou).

S toule obludou tu nemáte šanci zaparkovat prakticky nikde. Leda tak na benzínce v sekci pro kamiony. :-)

0/−1
3.2.2014 17:15

M20a48r31t40i56n 66H65o44r54ň11á66k 7651901452

naprosto chápu :) vaše rozhodnutí i pocity, a to parkování, jak bych to jen popsal, ještě se mi nestalo, že bych z Ikea na Zličíně odjel na první pokus, protože nikdo ještě nepochopil že s takovýmhle autem se musí najíždět jako s náklaďákem, a když si nemohu najet do "křižovatky" a chci couvat tak to nejde, protože se mi hned lepí na prdel, takže tam samozřejmě velkým autem jezdím jen když není zbytí

0/0
3.2.2014 18:41

P39a40v33e10l 18J51e34ř56á47b22e65k 7781882894207

Na Zličíně se dobře parkuje za budovami co je nějaký plot s parkovištěm komunální techniky. A k naložení se potom jen přejede.

Ale jinak, když se někdo lepí, tak to chce klid. Ono mu dojde, že když necouvne, že se nikam nedostane.

0/0
3.2.2014 23:47

P76a69v30e89l 98J79e82ř69á21b45e73k 7171902974877

Pro Evropu stačí menší příbuzný. I tak jsou tato auta v městě ke zlosti, když těch něco přes pět metrů délky musíte někde zaparkovat.

Navíc to co v domovině F150 její majitel najede od garáže na ulici, to tady v Čechách považujeme za celodenní výlet. Takže jiná země, jiné rozměry, jiné potřeby a nároky na auto.

Mimochodem - tady na korbu takového typu auta, pokud tam něco vozíte, potřebujete nástavbu se zámkem. Hodit na volnou korbu vidle a zajít si pro svačinu skoro znamená rovnou jít pro vidle do druhého krámu.

Jen těch 140 km/h tady v Čechách nějak nepovažujeme za rychlost. Takovou rychlostí se nezřídka i z kopce kde je 80km/h řítí nejedno evropské či japonské auto.

+3/0
3.2.2014 20:50

R26o65l66a40n40d 23M14i95k63l40o62s11z 8197733770769

Tohle a GT jsou dvě jediná auta od Forda, která bych chtěl vidět v garáži. I když, ta f150 by stačila ve vjezdu :)

0/0
3.2.2014 14:03

V74o34j77t41ě46c74h 90D65r56á70p22a63l 1433430428584

Ehm haló tady Mustang?? F150 je auto jak řemen a GT je jeden z nejhezčích supersportů, ale opomenout při vyjmenování Fordů co by kdo chtěl v garáži Mustanga je trestuhodné.

0/0
5.2.2014 15:59

J58o22s48e23f 31B59r78o63ž64k34a 6364682268817

Četl jsem, že Fordu T150 se v Americe prodá za rok i přes 1 mil. ks. A že se tím zároveň stává nejprodávanějším autem na světě.

0/0
3.2.2014 13:34

D59a46v67i95d 41R66y29c55h62e51t73s11k82ý 9696101500610

24 tisíc dolarů za pickup s poctivým 3,7L atmosférickým motorem. Příplatek za 5,0 V8 je dalších tisíc (!) babek. Zatlačil jsem slzu...

+12/0
3.2.2014 12:51

Š29t96ě14p51á95n 34V63a54n25ě54k 3233769227477

To jo, tady si za to koupíme Škoda Octavia v provedení Elegance. ;-€

0/0
3.2.2014 13:41

J32i49ř74í 20S74c95h47w11a74c38h 5136599967484

jo a další slzy by ti vytekly, až bys vytřesenej někde na D1 tankoval....ne, tráva kolem silnice tomu opravdu nestačí....

+2/−2
3.2.2014 14:28

D30a75v19i62d 24R71y16c70h21e40t63s22k13ý 9516261220160

To v USA není problém, protože 60% ceny benzínu netvoří daň jako v naší eurokomunistické zemi. Pro použití v našich zeměpisných délkách si to přímo říká o předělání na LPG. A ten 3,7L agregát je tovární FFV (bere i E85). 

Třeba v Golfu je v americe základem 2,5L motor, který běžně žere tak 8,5L/100, což bude žrát i vaše 1,2 TSI pokud od něj budete něco chtít - ale ta životnost bude jiná...

+8/0
3.2.2014 14:48
Foto

P78a50v13e51l 61D18v58o34ř53á24k 7279329750479

To žere (i víc) moje HTP Fóbie kombi s rakví na střeše. Když jsem jel ve 4 lidech po dálnici 130 (reálných). Tak mi to žralo 12,9 l/100 km.

0/0
3.2.2014 16:05

J49i44ř60í 61S49c41h60w37a44c56h 5626919957844

Fabia s HTP není samozřejmě primárně určená coby dálniční "křižník" a jízda s ním nad 100km/hod vede k rapidnímu navyšování spotřeby. Plyn neustále na podlaze už může dát ty tvoje čísla.

Ale v příměstském provoze se s tím dá jezdit okolo 6-7 litrů a ve městě okolo 7-8, což je zase zásadní problém pro V8 5l. To je skoro zázrak, když spotřeba ve městě klesne pod 14 litrů.

0/0
3.2.2014 16:22

D62a31v33i18d 93R96y68c66h59e37t69s57k88ý 9486441910260

Reálná spotřeba je něco mezi 13-15L, s LPG 17L, tedy finanční ekvivalent cca 9L benzínu. Při provozu na E85 to nesežere víc prachů než 3.0 TDI. A hodně lidí má V8 jako stroj pro radost na pár tisíc km a spotřebu neřeší.

0/0
3.2.2014 16:52

D84a87v26i76d 76R55y26c11h71e89t33s73k12ý 9716611280420

HTP je tím proslavené, ale i TSI při vyšším zatížení chladí katalyzátor palivem, takže při dálničních rychlostech zdaleka není střídmé navzdory konstrukčním předpokladům.

0/0
3.2.2014 16:24

J23i37ř42í 27S65c81h84w32a91c91h 5526219917514

zdaleka ne jako HTP. Nevím jak 1,2TSI, ale 1,4 TSI v Octě při 140 tacho ukazuje na computeru cca 6 l/100. 

A té poznámce, že "chladí katalyzátor palivem" moc nerozumím... chladit něco tak "rozžhaveného" jako je katalyzátor ve výfuku palivem nepovažuji za "efektivní"

0/0
3.2.2014 16:35

J39i77ř13í 78S18c84h75w17a17c32h 5166449917574

ještě doplním k té Octě, že měla 7st-dvouspojku ;-)

0/0
3.2.2014 16:46

D65a17v39i55d 78R89y77c88h51e69t60s93k91ý 9326341190290

V zatížení řídící jednotka obohatí směs a katalyzátor se chladí nespáleným palivem. Ono se dá rozžhavené chladit i hořlavinami, pokud u toho není kyslík. Proto TSÍčka žerou při zatížení, dělá to i to Vaše.

0/0
3.2.2014 16:57

J92i58ř49í 34S83c77h16w30a20c21h 5306889367654

no něco jsem "zaslechl", že přímý vstřik paliva se využívá pro chlazení válce přeplňovaného motoru, kam se vhání už horký stlačený vzduch ale chlazení katalyzátoru??? A chlazení palivem??? Vždyť to by snad šlo zařídit třeba prodloužením výfukového potrubí mezi motorem a katalyzátorem ne? Nejsem v této problematice odborník, ale vstřikovat palivo do motoru tak aby šlo i do výfuku a tedy i z výfuku? To by tam  i smrdělo a šlo zapálit, to mi říká můj "selský rozum"....

0/0
3.2.2014 23:25

M83i61c95h42a12l 73P50a36v42l27á23t 9923523814979

To mate jedno, stejne je to zanedbatelne. Po dalnici se da se stoosmdesatikonovou 1.4 jezdit velice svizne podstatne levneji nez s tou HTP. ;o)

0/0
4.2.2014 13:05

Š12t37ě13p70á85n 72V58a88n31ě94k 3223709687407

Tohle je auto a ne nějaký angličáky z Evropy.

+1/0
3.2.2014 12:33

T66o49m56á32š 45F38i57r30b66a25c31h20e90r 9340340314170

To ano. Pro řemeslníky nebo zemědělce.

+3/−1
3.2.2014 12:46

L82u27d28v50í92k 35G72a74j47d89o12š81í94k 2835863194372

A tam kde neprší a tolik se tam nekrade...

+1/0
3.2.2014 12:53

Š85t41ě51p78á91n 74V22a64n15ě43k 3673209147867

Nejen, nejsem ani jedno, ale pro toto auto bych měl rozhodně využití. Ale kupovat nové + provozní náklady to tady v Evropě zatlučou do země bohužel.

0/0
3.2.2014 13:43

S46t46e33p75a22n 84T24o72t24h 8838579975488

Tak s E85 by provoz nemusel byt tak spatny. Ja srazil na svym aute naklady o 1,5kc/km, coz je po sezone s ujetyma 4500 bahate odpracovana jednotka za 5000kc.Auto mam na praci a pracuje. A o tom to je. Jestli tohle bude bastit kolem 20l, tak je to naklad kolem 5kc na kilak, ale svezenicko paradni a prace jeste vic. Da se u nas koupit i plynak a to sme nekde na 3,5kc/km. Na nase pomery hodne. Ja mam na kokte nejakych 1,5/km, ale tohle je proste paradni pracant.

0/0
5.2.2014 15:36

D55a48n70i41e44l 11S62c48h91a79c37h90e52r16l 9853865902146

Nejvíc mě při tom posezu baví ten středovej panel.V Jak barovej pult ;) škoda, že většina evropskejch aut má mezi sedačkama grand canyon :-)

0/0
3.2.2014 12:06

P63e42t12r 65T45i71c18h73ý 4330231225264

A co teprve F150 raptor!

0/0
3.2.2014 11:19

M67a31r92e35k 66Z25a43h12r32a19d50i48l 6534659945831

A co teprve F-22 raptor!!

+4/0
3.2.2014 11:32

P69e78t37r 85T33i78c93h64ý 4450881135984

to uz jsme nekde jinde ;)

+1/0
3.2.2014 11:36

V32á70c76l48a35v 75R22o16s96e26n49b69e52r88g 6819537912637

Mě se víc líbí F650 :-P http://musclecarwear.com/wp-content/uploads/2014/01/ford-trucks-2012-147.jpg

0/0
3.2.2014 10:44

M21a78r75e33k 14Z54a84h36r92a87d36i37l 6884769225441

Jo, takhle si majitelé čtyřkolek představují ideální egobudič... ;-D

0/0
3.2.2014 11:32

D78a61v42i11d 22Č77e53r87n85o52h38o67r42s43k95ý 1496724816766

do toho se leze po žebříku ne ? ;-D

0/0
3.2.2014 11:48

P34ř32e98m65e32k 63H98o81m33o78l69a 5368715575186

me se libi jaky na to maj skoro vsichni uzasny kola. obrovsky a blejskavy, a rozhodne tim nejezdi jen na venkove :)

0/0
3.2.2014 9:26

M19a30r21t89i50n 43H34o87r46ň60á25k 7271921582

Jedno z mála aut za kterým se ohlídnu.

+6/0
3.2.2014 7:56

M91i86l64a16n 98K86r21á79l 8943198471231

Já taky ale viděl jsem ho jen jednou

0/0
3.2.2014 8:29

M94a30r18e26k 25Z66a19h33r33a75d38i82l 6414439985441

No, a mohlo to mít ještě mohutnější předek a kola, ať si majitel připadá ještě důležitější a respektnahánějící ;-DRv...

+1/−6
3.2.2014 9:28

M61a15r16t45i15n 32H40o91r15ň29á72k 7691961392

tak o tom to zrovna není, tohle je auto na farmu, velký aby hodně uvezlo, když vrazí do krávy lidem se nic nestane a podobně, to moc lidí tady nepochopí, tady jsme odkojený downsizing alá HTP das Auto a jak si plno lidí mlaská.....

0/0
3.2.2014 18:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.