Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Michelin má zázračnou pneumatiku, vydrží skoro sto tisíc kilometrů

Na autosalonu v americkém Detroitu představil Michelin novou pneumatiku Premier A/S s technologií EverGrip. Díky nové konstrukci neztrácí pneumatika s najetými kilometry přilnavost a v brzdění na mokru dovede i opotřebená překonat nové špičkové pláště konkurence. Vše má pochopitelně své meze a pneumatika není věčná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B87o76n69i94f63á37c 25H44o26n10z65í56k 5152119783550

tak v USA je relativne standardni, ze se novy auta prodavaji na Allseason gumach

0/0
28.1.2014 16:34

P61a74v92e71l 28M18a85r51e50š 7322821846762

A pneumatikáři nebudou mít co žrát :-)...,

0/0
26.1.2014 8:55

D90a53v34i46d 54R97y91c54h53e65t62s10k16ý 9336351440720

Pokud někomu půjde o dlouhověkost pneumatiky a dobře si vybere (tzn. ne suprkůl nízkoprofilovky ale třeba 15") tak není problém se dostat i na sto tisíc. Tato pneumatika to třeba vydrží ale cenově bude nevýhodná.

0/0
23.1.2014 16:19

M37a14r80t19i95n 34H73o27u65b78a 6903271539408

proc by 15" plneu mela vydrzet vic nez treba 17" ?

+2/0
23.1.2014 17:11

J54i39n66d35ř55i41c19h 60Š12k85o10p17e18k 4405701210845

nějaký důvod, proč by se 17 '' měla ojet rychleji než 15 '' ?

+1/0
23.1.2014 17:16

M59a17r76t93i77n 13H67o93u29b60a 6293881299118

na opotrebeni gumy (pokud budu uvazovat, ze maji vsechny stejny vozrek, materia a zpracovani) ma vliv hlavne styl jizdy, rychlost, povrch vozovky, pokud prumer, tak spis naopak - mensi prumer (mensi obvod), vyssi opotrebeni.

Jeslit je guma nizka nebo vysoka to nemuze ovlivnit

+5/0
23.1.2014 17:22

D37a98v34i18d 69R49y97c79h13e62t76s12k93ý 9196871260420

Obvod je na stejném autě stejný.

+1/0
24.1.2014 10:25

A56l53e92š 40L20i75s45o75v36s98k40ý 9362794893708

No, zas nic tak zázračného. Mám SUV 4x4 a když to dobře půjde, tak na 2 sady pneumatik Dunlop (L+Z) najedu možná 160-180 tis.

0/0
23.1.2014 16:04

M82i84c72h18a82l 31P10a70v86l78á14t 9233273754189

Coz o to, pneumatiky z Ciny (PRC), ktere vydrzi 100 ticic km, uz se tu davno prodavaji (treba v hypermarketech). Ale jejich problem spociva v tom, ze se na nich neda bezpecne jezdit ani za sucha, natoz za mokra nebo nedej boze / prirodo v zime na snehu. Ale jsou fakt levne a sakra dlouho vydrzi. ;o)

+1/−1
23.1.2014 15:54

J57i15n13d27ř71i44c36h 69Š27k32o87p41e43k 4505661520325

to je jasný, vždy platilo, že buď pneu na silnici drží a rychleji se sjede, nebo má dlouhou výdrž

0/0
25.1.2014 17:51

R15o28m19a45n 79P42o20l55á82č16e60k 1150626280105

Nápad je tu super a věřím, že si své odběratele najde.

Na služební auto ve Španělsku (geofraficky), které těch 100 000 nalétá do 2 let naprosto ideální. Na auto pro běžného člověka, co těch 100 000 láme několik let na území jako ČR to moc vhodné není...

0/0
23.1.2014 15:43

M62i27c35h56a24l 55P84a93v89l66á30t 9303353804509

Bezny clovek v CR? Tri az ctyri roky jezdeni. Problem je v tom, ze jsou to univerzaly (nic moc v lete, nic moc v zime).

0/0
23.1.2014 16:01

M22a56r97t22i35n 69P16o26s61p29í19š21i69l 8695411256107

Pro běžného člověka tady je to cca 6 let

+1/0
23.1.2014 23:52

R40o29m68a54n 78P71o94l89á93č47e30k 1880616840345

Jenže základní údaj co mi tam chybí je i reálná životnost časová. Pokud to bude mít důchodce s nájezdem do 10 000 ročně, tak opravdu i po 10 letech bude mít stejnou výdrž?

0/0
24.1.2014 0:30

J21a15r52o29s37l10a62v 56M11y73š36á15k 8449259348581

Odpověděl jste si sám, nebude :)

0/0
24.1.2014 0:38

M50i29c88h16a22l 95N42e83z12v31a40l 9323844374

Ja mam v kufru rezervu, a ta vydrzela uz 180.000 km ... a porad jako nova.:-P

+17/0
23.1.2014 15:10

J98a44n83a 86P57e64t87ř95e71k40o66v22á 5533155450892

Tak málo. Já mám rezervu a ta vydržela 225 000km! A pořád je jako nová.

+1/0
23.1.2014 21:08

M55a77r23t71i48n 42P94o28s22p25í71š68i26l 8155681396707

A moje 330 tisíc a stále nová. To mne tak Napadá kolik nových pneu se takto vyhodí

0/0
23.1.2014 23:55
Foto

R73a73d90i31m 57K66r68o69u53t56i58l 7480981526379

To nebude fungovat.

To je proti zákonům plánovaného zastarávání. 

Vyrábět něco, co vydrží třikrát déle než podobné zboží, není dneska moderní.

+9/−1
23.1.2014 14:56

M48a22r75t61i19n 23H88o66u48b64a 6733421919298

a gumari nebudou mit co zrat

+8/0
23.1.2014 17:13

S79a66m 71S36e50l78d40r53i68c96k 8211537112935

;-D;-D;-D R^

0/0
23.1.2014 21:49

J84a46r79o22s72l44a30v 13M38y16š30á56k 8849179528651

Tak jak říkáte, my co děláme v gumárenství víme, že není nejmenší problém takovou pneu s touto běhounovou směsí vyrobit. Druhá věc je ovšem ta, že s "výdržností" běhounu jdou do háje ostatní užitné vlastnosti pneu. 

To co nyní Michelin na veletrhu je celoroční hybrid, který zajisté najde užití v oblastech s mírným klimatem. Do horských oblastí bych si tuto pneu věru nepořídil. 

Nicméně když nic jiného, tak jde o dobře rozjetou a dobře zaplacenou marketingovou akci, která, jak lze soudit dle tohoto článku, funguje dobře :))))

0/0
24.1.2014 0:42

R82u34d76o50l72f 89P85e22t57ř72e95k 4934526781

To platí i pro skláře!

0/0
25.1.2014 6:17

B50e65n 22P93a80v11k84a 1617683567981

Univerzálky hlavně nemají žádný ekonomický důvod oproti letní+zimní, když nepočítám skladování, pětikilo za přehoz v servisu či třeba že někdo v zimě nejezdí. Prostě v našem klimatu to je o ničem.

+3/−2
23.1.2014 13:31

J76i37ř64í 16K93o93c33u11r12e24k 6855754595318

Bože, to jsou gumy na Floridu!!! Ne do ČR! To že Vám se neoplatí, neznamená, že je to úplně stejné pro všecky lidi na celé planetě!

+2/−1
23.1.2014 13:52

B93e59n 66P63a10v47k35a 1597593657641

To byla spíš reakce na diskusi níže.

0/0
23.1.2014 14:01

M44i89c35h50a80l 30N64o30v51á95k 4625313167633

Víceméně s tebou souhlasím, ale jeden důvod uvedu - stárnutí. Pokud najedeš malý počet kilometrů, tak stejně po 5 a více letech jsou pneumatiky dost ztvrdlé a zralé na výměnu a to i přesto, že vzorek mají ok. A vyhazovat 2 sady pneu je přece jenom dražší než jednu.

+1/−1
23.1.2014 16:34

J77a71r92o49m63í63r 88S61v72o85b50o27d96a 2680181729267

Univerzálky, to je téma, které budí vášně. Kdo poznal, jezdí na nich a nestará se. Tady v ČR i jinde postačí v pohodě. V severských zemích, nebo na horách jasně zimní. Kecy o nedobrždění, jsou bezpředmětném dodržuje li se odstup a hlavně rychlost. Testy které se o tomto zmiňují a pneumatikáři je nikde neuvádí jsou zde:

http://www.auto.cz/testy-zimnich-pneumatik-2008-3-dil-rozmer-225-45-r-17-5927

Good year vector si tam nevede vůbec zle.

0/0
23.1.2014 11:18

J76i98n50d58ř13i97c59h 31Š92k31o55p18e34k 4415381600105

univerzálka nikdy nemůže plně nahradit klasickou zimní pneu. Nejsem proti jejich používání, ale stanovil bych, že na zasněžený úsek silnice jen na klasických zimákách.

Opravdu nevidím důvod, proč by měli lidi trčet v kolonách pod kopcem jen proto, že někdo šetří a nekoupí pravé zimáky nebo je lempl a nechce se mu vylézt z kabiny a nasadit řetězy (platí pro kamionisty)

+2/−3
23.1.2014 11:22

J31a75r42o20m95í11r 74S81v27o48b10o63d33a 2940211779797

A díval jste se na ty testy? Propadly renomované značky. To není o pocitech.  A s univerálkami pod kopcem trčet nebudete sám. Spolu s ostatními na zimákách před Vámi a garantuji vám, že tam, kde vy budete nasazovat řetězy, jaá s haldexem a na univerálkách pojedu dál

good luck!

+1/0
23.1.2014 11:54

T85o31m64á14š 73R73ó42t28h 2704426432529

Já jsem se díval, a ty Vaše Vectory dopadly na sněhu dost špatně.

0/0
23.1.2014 12:13

J47a54r21o65m96í47r 42S40v16o80b97o74d76a 2850581589677

Oproti jakým? V jaké disciplíně? Jak často jste ročně na sněhu? 

Univerzálky jsou pro možná 80% řidičů dobrá volba. 

A jen na odlehčení...nosíte taky stále prezervativ nasazený, co kdyby náhodou? ;-D

0/0
23.1.2014 13:04

T69o35m43á39š 54R55ó16t95h 2944566112989

Oproti zimním, brzdná dráha, trakce na sněhu (celková známka uspokojivá) pokaždé když nasněží (psal jsem že u lidí kteří mohou cestu odložit problém nevidím), pokud souložím tak ano

0/0
23.1.2014 13:09

J90a35r67o41m38í79r 93S87v96o35b57o78d47a 2730151339887

OK, o kolik metrů?? O 2,5m  oproti nejlepším!!! Sorry, ale to je mimo diskuzi. V testu se píše:

Pro příležitostné použití na tomto povrchu ale obstojně poslouží i celoroční Goodyear Vector+ či stejně typizovaný vredestein. Věhlasné značky Michelin a Bridgestone zůstaly v testu ovladatelnosti na sněhu za očekáváním, 

Tudíž soudím, že na hory na horskou chatu to nebude OK, ale pro lidi občas jedoucí do hor poslouží. A to je celé.  Takže jak jsem psal 80% a možná i více je to OK.

0/0
23.1.2014 13:14

T37o87m24á83š 60R10ó16t98h 2224916982159

A k tomu Vašemu Heladexu: pět let jsem pracoval v penzionu na horách a vsadím se v Vámi o co chcete že já s zimákama vyjedu víc než vy u univerzálama a Heladexem, a to se vůbec nebavím o brždění.

0/0
23.1.2014 12:18

J69a11r89o41m40í24r 55S39v43o47b16o64d70a 2690431779647

Jasně, máte pravdu. Já to vyzkoušel a vím, že to tak není. Haldex není všespasitelný, ale vím co dovede. A Ty univerzálky jsou opravdu dobré. Zkuste a uvidéíte. Jediné co vidím, jsou vášně, přesně jak jsem předpověděl. Boj za každou cenu OK. To není můj boj.

0/0
23.1.2014 13:02

T91o80m49á81š 16R67ó68t85h 2254396342609

Ale já je zkusil a vím že na sněhu ledu a v léte dobré nejsou, i váš test říká že jsou jen uspokojivé. S heladexem budete lepší ve vysokém sněhu ale na ledu a ujetém sněhu ne. Viděl jsem spousty 4x4 s univerzálama jak nezvládly to co já s zimákama, až trošku nasněží tak můžete přijed a já Vá protáhnu nějakou neudržovanou horskou silničkou.

Já hlavně nechápu proč? To šetříte? Kolik tím ušetříte?

+1/0
23.1.2014 13:18

J41i25ř86í 93K82o37c34u66r47e17k 6585584925558

Pokud ale někdo jezdí jenom po Brně, tak skutečné zimáky nepoužije. Proč mu je přikazovat, když 16% stoupání a led nemusí za 20 roků vůbec potkat, narozdíl od těch, co na tom jezdí 100 dnů v roce?

+2/0
23.1.2014 13:39

T88o81m59á22š 89R66ó38t44h 2304206582329

s tím souhlasím, pokud má tu soudnost a při kalamitě zůstane doma

+2/0
23.1.2014 14:06

J62i42n31d54ř24i84c31h 78Š11k31o28p70e87k 4425181200275

souhlasím, kdo po sněhu nejezdí, ať zimu přežije s univerzálama. Ale ať proboha na nich nejede na dovolenou do hor !

0/0
23.1.2014 18:06

P84e32t89r 88H59á77j86e36k 4120482661314

haldex, awd, 4x4 a já nevim co ještě je dobré pro trakci. Ale brždění neokecáte.

0/0
23.1.2014 15:43

J96a94n 76F44r59o73l90í45k 6916910735374

Kdysi jsme jezdili na letních diagonálkách celý rok a taky to fungovalo. Jezdil jsem služebně často na podtatranských silnicích nebo v Jeseníkách a žádný problém. Prostě kdo umí umí. Připouštím, že byl daleko menší provoz a nemusel jsem zastavovat v koloně v kopci.

0/0
23.1.2014 13:53

M24i53c67h62a88l 34P57a58v27l27á45t 9873673434129

Jak tehdejsi "letni diagonalky" vypadaly, to si take jeste pamatujete? Srovnejte s dnesnimi letnimi pneu.

Cim jste tehdy jezdil, S125? Srovnejte s dnesnimi vozy s typicky dvojnasobnou hmotnosti.

Ale jiste, kdo umi, ten umi. Jenze minimalne tretina ridicu NEumi ani na suchu. :o(

0/0
23.1.2014 16:00

T63o43m28á21š 45R63ó56t14h 2364516352379

Já je poznal a ten rozdíl  na sněhu nebo ledu oproti zimní pneumatice je obrovský, navíc v létě se víc opotřebovávájí takže se vyplatí je tomu kdo jezdí málo.

Já je doporučuju jen lidem kteří najedou málo km a můžou cestu odložit když nasněží.

0/0
23.1.2014 11:33

J68a26r74o34m91í58r 61S73v16o20b33o47d77a 2900181139787

Dříve jsme jezdili na MP11 tuším a to bylo. Ale taky jsme to dali i v Liberci, jen se jezdilo o dost opatrněni. Univerálky jsou fajn, jen to chce méně mediální masáže.

0/0
23.1.2014 11:56

T58o87m76á26š 70R37ó11t73h 2794386732679

Já jsem dřív jezdil na totálně sjetejch zimácích a taky jsem dal ale přece nebudu tvrdit že to bylo dobrý.

0/0
23.1.2014 12:15

J49a40r21o62m96í88r 41S52v91o53b38o15d68a 2950531209807

Ne, nebylo to dobrý, ale dali jsme to. Proč zimáky a ne univrzálky? Proč s kanonem na vrabce? A mohl bych pokračovat. Univerzálky mají své místo na trhu a špatné rozhodně nejsou. Zkuste je a pak pište. Já můžu. Mám zkušenosti.

0/0
23.1.2014 13:05

T43o53m55á52š 34R76ó62t58h 2214966882729

Naposledy, já jsem jel s univerzály (ne jednou) a dobrý to nebylo.

Rozumím že Vám to vyhovuje, klidně si na tom jezděte ale netvrdte lidem jek je to supr.

Proč zimáky? Protože jízdní vlastnosti jsou o hodně lepší při minimálním navýšení nákladů.

btw. mě ten rozdíl při brždění vychází 5m a ve vámi obhajovaném testu je výsledek (pro kombinaci povrchů) USPOKOJIVÉ tj. to co jsem psal na začátku, je to pro řidiče kteří najezdí málo a když je kalamita tak prostě nevyjedou

0/0
23.1.2014 14:03

J60a21n 30F87r16o65l78í22k 6836800125764

OR 11 Gumárně Púchov. Strašné gumy, ale jezdilo se.;-)

0/0
23.1.2014 13:55

M60i86c15h58a70l 56P73a82v90l91á45t 9833283254249

Ten test je v prikrem rozporu s vysledky jinych renomovanych testu. Rozhodne v porovnani zimnich pneumatik mezi sebou. Co si pak ma clovek myslet o tom, co namerili tem univerzalum? A mozna jste to nejak prehledl, ale je to test 6 let starych modelu pneumatik. Pritom rozdily i mezirocne nejsou vubec zanedbatelne.

0/0
23.1.2014 15:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.