Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Michelin má zázračnou pneumatiku, vydrží skoro sto tisíc kilometrů

Na autosalonu v americkém Detroitu představil Michelin novou pneumatiku Premier A/S s technologií EverGrip. Díky nové konstrukci neztrácí pneumatika s najetými kilometry přilnavost a v brzdění na mokru dovede i opotřebená překonat nové špičkové pláště konkurence. Vše má pochopitelně své meze a pneumatika není věčná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B85o40n14i47f41á79c 80H28o17n78z20í84k 5572259643120

tak v USA je relativne standardni, ze se novy auta prodavaji na Allseason gumach

0/0
28.1.2014 16:34
Foto

P29a97v29e84l 33M18a84r51e14š 7212181136622

A pneumatikáři nebudou mít co žrát :-)...,

0/0
26.1.2014 8:55

D78a50v42i33d 25R97y11c91h30e23t76s66k69ý 9746211820160

Pokud někomu půjde o dlouhověkost pneumatiky a dobře si vybere (tzn. ne suprkůl nízkoprofilovky ale třeba 15") tak není problém se dostat i na sto tisíc. Tato pneumatika to třeba vydrží ale cenově bude nevýhodná.

0/0
23.1.2014 16:19

M36a77r71t35i43n 95H25o69u28b62a 6323291949378

proc by 15" plneu mela vydrzet vic nez treba 17" ?

+2/0
23.1.2014 17:11

J67i72n25d53ř10i68c52h 34Š98k65o11p37e76k 4155171650475

nějaký důvod, proč by se 17 '' měla ojet rychleji než 15 '' ?

+1/0
23.1.2014 17:16

M19a39r30t15i80n 34H89o52u17b46a 6183541799488

na opotrebeni gumy (pokud budu uvazovat, ze maji vsechny stejny vozrek, materia a zpracovani) ma vliv hlavne styl jizdy, rychlost, povrch vozovky, pokud prumer, tak spis naopak - mensi prumer (mensi obvod), vyssi opotrebeni.

Jeslit je guma nizka nebo vysoka to nemuze ovlivnit

+5/0
23.1.2014 17:22

D68a10v27i49d 98R96y59c66h82e47t83s53k71ý 9696421680470

Obvod je na stejném autě stejný.

+1/0
24.1.2014 10:25

A64l21e95š 83L20i65s17o62v91s89k62ý 9562604153258

No, zas nic tak zázračného. Mám SUV 4x4 a když to dobře půjde, tak na 2 sady pneumatik Dunlop (L+Z) najedu možná 160-180 tis.

0/0
23.1.2014 16:04

M54i85c61h67a76l 87P66a66v50l58á71t 9463663954799

Coz o to, pneumatiky z Ciny (PRC), ktere vydrzi 100 ticic km, uz se tu davno prodavaji (treba v hypermarketech). Ale jejich problem spociva v tom, ze se na nich neda bezpecne jezdit ani za sucha, natoz za mokra nebo nedej boze / prirodo v zime na snehu. Ale jsou fakt levne a sakra dlouho vydrzi. ;o)

+1/−1
23.1.2014 15:54

J27i82n74d77ř70i89c67h 51Š84k88o61p42e45k 4155681130365

to je jasný, vždy platilo, že buď pneu na silnici drží a rychleji se sjede, nebo má dlouhou výdrž

0/0
25.1.2014 17:51
Foto

R85o77m37a27n 83P79o11l70á75č53e38k 1430616920695

Nápad je tu super a věřím, že si své odběratele najde.

Na služební auto ve Španělsku (geofraficky), které těch 100 000 nalétá do 2 let naprosto ideální. Na auto pro běžného člověka, co těch 100 000 láme několik let na území jako ČR to moc vhodné není...

0/0
23.1.2014 15:43

M94i94c20h44a73l 85P37a54v63l27á19t 9813863354349

Bezny clovek v CR? Tri az ctyri roky jezdeni. Problem je v tom, ze jsou to univerzaly (nic moc v lete, nic moc v zime).

0/0
23.1.2014 16:01

M30a44r88t67i20n 80P27o52s10p97í94š76i98l 8235231236507

Pro běžného člověka tady je to cca 6 let

+1/0
23.1.2014 23:52
Foto

R37o68m71a50n 20P58o68l61á98č50e82k 1620656690285

Jenže základní údaj co mi tam chybí je i reálná životnost časová. Pokud to bude mít důchodce s nájezdem do 10 000 ročně, tak opravdu i po 10 letech bude mít stejnou výdrž?

0/0
24.1.2014 0:30

J83a49r29o17s97l71a34v 59M23y76š66á44k 8749909608551

Odpověděl jste si sám, nebude :)

0/0
24.1.2014 0:38

M50i13c95h41a58l 66N61e79z34v40a98l 9573804764

Ja mam v kufru rezervu, a ta vydrzela uz 180.000 km ... a porad jako nova.:-P

+17/0
23.1.2014 15:10

J69a46n41a 34P58e25t73ř93e15k51o65v43á 5223365420902

Tak málo. Já mám rezervu a ta vydržela 225 000km! A pořád je jako nová.

+1/0
23.1.2014 21:08

M33a86r18t89i37n 22P62o72s85p35í81š66i37l 8735411346117

A moje 330 tisíc a stále nová. To mne tak Napadá kolik nových pneu se takto vyhodí

0/0
23.1.2014 23:55
Foto

R42a98d96i96m 42K65r11o39u75t19i90l 7880911326499

To nebude fungovat.

To je proti zákonům plánovaného zastarávání. 

Vyrábět něco, co vydrží třikrát déle než podobné zboží, není dneska moderní.

+9/−1
23.1.2014 14:56

M52a90r48t75i70n 72H86o41u34b78a 6613711899908

a gumari nebudou mit co zrat

+8/0
23.1.2014 17:13

S36a76m 77S34e19l21d93r42i92c35k 8531517872965

;-D;-D;-D R^

0/0
23.1.2014 21:49

J45a53r80o95s42l58a27v 83M81y91š58á39k 8699229648721

Tak jak říkáte, my co děláme v gumárenství víme, že není nejmenší problém takovou pneu s touto běhounovou směsí vyrobit. Druhá věc je ovšem ta, že s "výdržností" běhounu jdou do háje ostatní užitné vlastnosti pneu. 

To co nyní Michelin na veletrhu je celoroční hybrid, který zajisté najde užití v oblastech s mírným klimatem. Do horských oblastí bych si tuto pneu věru nepořídil. 

Nicméně když nic jiného, tak jde o dobře rozjetou a dobře zaplacenou marketingovou akci, která, jak lze soudit dle tohoto článku, funguje dobře :))))

0/0
24.1.2014 0:42

R63u14d39o49l84f 81P24e21t67ř23e38k 4584586541

To platí i pro skláře!

0/0
25.1.2014 6:17

B49e27n 30P97a44v87k34a 1797753577411

Univerzálky hlavně nemají žádný ekonomický důvod oproti letní+zimní, když nepočítám skladování, pětikilo za přehoz v servisu či třeba že někdo v zimě nejezdí. Prostě v našem klimatu to je o ničem.

+3/−2
23.1.2014 13:31

J19i92ř95í 41K59o80c33u29r37e62k 6895474585578

Bože, to jsou gumy na Floridu!!! Ne do ČR! To že Vám se neoplatí, neznamená, že je to úplně stejné pro všecky lidi na celé planetě!

+2/−1
23.1.2014 13:52

B60e71n 66P84a73v45k87a 1357323467191

To byla spíš reakce na diskusi níže.

0/0
23.1.2014 14:01

M22i49c24h30a84l 38N34o63v91á53k 4715303247353

Víceméně s tebou souhlasím, ale jeden důvod uvedu - stárnutí. Pokud najedeš malý počet kilometrů, tak stejně po 5 a více letech jsou pneumatiky dost ztvrdlé a zralé na výměnu a to i přesto, že vzorek mají ok. A vyhazovat 2 sady pneu je přece jenom dražší než jednu.

+1/−1
23.1.2014 16:34

J62a56r34o38m26í85r 37S82v49o86b37o62d22a 2890821949307

Univerzálky, to je téma, které budí vášně. Kdo poznal, jezdí na nich a nestará se. Tady v ČR i jinde postačí v pohodě. V severských zemích, nebo na horách jasně zimní. Kecy o nedobrždění, jsou bezpředmětném dodržuje li se odstup a hlavně rychlost. Testy které se o tomto zmiňují a pneumatikáři je nikde neuvádí jsou zde:

http://www.auto.cz/testy-zimnich-pneumatik-2008-3-dil-rozmer-225-45-r-17-5927

Good year vector si tam nevede vůbec zle.

0/0
23.1.2014 11:18

J66i72n94d50ř68i83c15h 17Š77k60o22p93e65k 4165981450705

univerzálka nikdy nemůže plně nahradit klasickou zimní pneu. Nejsem proti jejich používání, ale stanovil bych, že na zasněžený úsek silnice jen na klasických zimákách.

Opravdu nevidím důvod, proč by měli lidi trčet v kolonách pod kopcem jen proto, že někdo šetří a nekoupí pravé zimáky nebo je lempl a nechce se mu vylézt z kabiny a nasadit řetězy (platí pro kamionisty)

+2/−3
23.1.2014 11:22

J48a81r41o10m93í30r 32S83v65o73b43o57d74a 2210721189577

A díval jste se na ty testy? Propadly renomované značky. To není o pocitech.  A s univerálkami pod kopcem trčet nebudete sám. Spolu s ostatními na zimákách před Vámi a garantuji vám, že tam, kde vy budete nasazovat řetězy, jaá s haldexem a na univerálkách pojedu dál

good luck!

+1/0
23.1.2014 11:54

T50o63m50á40š 22R87ó49t32h 2194186752699

Já jsem se díval, a ty Vaše Vectory dopadly na sněhu dost špatně.

0/0
23.1.2014 12:13

J54a31r30o62m76í29r 43S23v88o66b77o73d27a 2830281409737

Oproti jakým? V jaké disciplíně? Jak často jste ročně na sněhu? 

Univerzálky jsou pro možná 80% řidičů dobrá volba. 

A jen na odlehčení...nosíte taky stále prezervativ nasazený, co kdyby náhodou? ;-D

0/0
23.1.2014 13:04

T29o85m11á31š 56R58ó58t81h 2294176692529

Oproti zimním, brzdná dráha, trakce na sněhu (celková známka uspokojivá) pokaždé když nasněží (psal jsem že u lidí kteří mohou cestu odložit problém nevidím), pokud souložím tak ano

0/0
23.1.2014 13:09

J59a71r21o24m18í95r 29S22v36o21b44o53d73a 2430601959717

OK, o kolik metrů?? O 2,5m  oproti nejlepším!!! Sorry, ale to je mimo diskuzi. V testu se píše:

Pro příležitostné použití na tomto povrchu ale obstojně poslouží i celoroční Goodyear Vector+ či stejně typizovaný vredestein. Věhlasné značky Michelin a Bridgestone zůstaly v testu ovladatelnosti na sněhu za očekáváním, 

Tudíž soudím, že na hory na horskou chatu to nebude OK, ale pro lidi občas jedoucí do hor poslouží. A to je celé.  Takže jak jsem psal 80% a možná i více je to OK.

0/0
23.1.2014 13:14

T65o93m13á31š 90R44ó87t89h 2674336732709

A k tomu Vašemu Heladexu: pět let jsem pracoval v penzionu na horách a vsadím se v Vámi o co chcete že já s zimákama vyjedu víc než vy u univerzálama a Heladexem, a to se vůbec nebavím o brždění.

0/0
23.1.2014 12:18

J14a93r98o36m53í46r 16S16v62o13b75o31d21a 2610921739667

Jasně, máte pravdu. Já to vyzkoušel a vím, že to tak není. Haldex není všespasitelný, ale vím co dovede. A Ty univerzálky jsou opravdu dobré. Zkuste a uvidéíte. Jediné co vidím, jsou vášně, přesně jak jsem předpověděl. Boj za každou cenu OK. To není můj boj.

0/0
23.1.2014 13:02

T76o81m24á96š 84R56ó51t74h 2494386792759

Ale já je zkusil a vím že na sněhu ledu a v léte dobré nejsou, i váš test říká že jsou jen uspokojivé. S heladexem budete lepší ve vysokém sněhu ale na ledu a ujetém sněhu ne. Viděl jsem spousty 4x4 s univerzálama jak nezvládly to co já s zimákama, až trošku nasněží tak můžete přijed a já Vá protáhnu nějakou neudržovanou horskou silničkou.

Já hlavně nechápu proč? To šetříte? Kolik tím ušetříte?

+1/0
23.1.2014 13:18

J35i27ř37í 94K47o65c16u50r53e47k 6895244895658

Pokud ale někdo jezdí jenom po Brně, tak skutečné zimáky nepoužije. Proč mu je přikazovat, když 16% stoupání a led nemusí za 20 roků vůbec potkat, narozdíl od těch, co na tom jezdí 100 dnů v roce?

+2/0
23.1.2014 13:39

T12o90m36á10š 78R82ó94t25h 2114556902569

s tím souhlasím, pokud má tu soudnost a při kalamitě zůstane doma

+2/0
23.1.2014 14:06

J17i18n52d83ř77i96c77h 35Š86k77o57p93e25k 4235361660265

souhlasím, kdo po sněhu nejezdí, ať zimu přežije s univerzálama. Ale ať proboha na nich nejede na dovolenou do hor !

0/0
23.1.2014 18:06

P32e43t34r 81H94á90j48e83k 4220372101914

haldex, awd, 4x4 a já nevim co ještě je dobré pro trakci. Ale brždění neokecáte.

0/0
23.1.2014 15:43

J40a11n 35F48r55o19l98í41k 6116630215274

Kdysi jsme jezdili na letních diagonálkách celý rok a taky to fungovalo. Jezdil jsem služebně často na podtatranských silnicích nebo v Jeseníkách a žádný problém. Prostě kdo umí umí. Připouštím, že byl daleko menší provoz a nemusel jsem zastavovat v koloně v kopci.

0/0
23.1.2014 13:53

M21i39c25h23a77l 16P62a69v67l58á84t 9323563324349

Jak tehdejsi "letni diagonalky" vypadaly, to si take jeste pamatujete? Srovnejte s dnesnimi letnimi pneu.

Cim jste tehdy jezdil, S125? Srovnejte s dnesnimi vozy s typicky dvojnasobnou hmotnosti.

Ale jiste, kdo umi, ten umi. Jenze minimalne tretina ridicu NEumi ani na suchu. :o(

0/0
23.1.2014 16:00

T22o61m45á93š 83R49ó34t94h 2464556672769

Já je poznal a ten rozdíl  na sněhu nebo ledu oproti zimní pneumatice je obrovský, navíc v létě se víc opotřebovávájí takže se vyplatí je tomu kdo jezdí málo.

Já je doporučuju jen lidem kteří najedou málo km a můžou cestu odložit když nasněží.

0/0
23.1.2014 11:33

J66a27r66o83m31í79r 22S64v83o60b33o70d43a 2310471329717

Dříve jsme jezdili na MP11 tuším a to bylo. Ale taky jsme to dali i v Liberci, jen se jezdilo o dost opatrněni. Univerálky jsou fajn, jen to chce méně mediální masáže.

0/0
23.1.2014 11:56

T52o50m25á97š 86R73ó28t49h 2284276422709

Já jsem dřív jezdil na totálně sjetejch zimácích a taky jsem dal ale přece nebudu tvrdit že to bylo dobrý.

0/0
23.1.2014 12:15

J14a29r75o31m47í85r 12S50v90o11b11o76d19a 2690381109217

Ne, nebylo to dobrý, ale dali jsme to. Proč zimáky a ne univrzálky? Proč s kanonem na vrabce? A mohl bych pokračovat. Univerzálky mají své místo na trhu a špatné rozhodně nejsou. Zkuste je a pak pište. Já můžu. Mám zkušenosti.

0/0
23.1.2014 13:05

T32o50m27á86š 72R74ó13t26h 2604686402919

Naposledy, já jsem jel s univerzály (ne jednou) a dobrý to nebylo.

Rozumím že Vám to vyhovuje, klidně si na tom jezděte ale netvrdte lidem jek je to supr.

Proč zimáky? Protože jízdní vlastnosti jsou o hodně lepší při minimálním navýšení nákladů.

btw. mě ten rozdíl při brždění vychází 5m a ve vámi obhajovaném testu je výsledek (pro kombinaci povrchů) USPOKOJIVÉ tj. to co jsem psal na začátku, je to pro řidiče kteří najezdí málo a když je kalamita tak prostě nevyjedou

0/0
23.1.2014 14:03

J64a81n 61F94r31o22l55í13k 6946210825604

OR 11 Gumárně Púchov. Strašné gumy, ale jezdilo se.;-)

0/0
23.1.2014 13:55

M29i30c61h49a24l 31P76a14v89l48á16t 9933913534279

Ten test je v prikrem rozporu s vysledky jinych renomovanych testu. Rozhodne v porovnani zimnich pneumatik mezi sebou. Co si pak ma clovek myslet o tom, co namerili tem univerzalum? A mozna jste to nejak prehledl, ale je to test 6 let starych modelu pneumatik. Pritom rozdily i mezirocne nejsou vubec zanedbatelne.

0/0
23.1.2014 15:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.