Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Michelin má zázračnou pneumatiku, vydrží skoro sto tisíc kilometrů

Na autosalonu v americkém Detroitu představil Michelin novou pneumatiku Premier A/S s technologií EverGrip. Díky nové konstrukci neztrácí pneumatika s najetými kilometry přilnavost a v brzdění na mokru dovede i opotřebená překonat nové špičkové pláště konkurence. Vše má pochopitelně své meze a pneumatika není věčná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B70o85n55i93f13á81c 34H80o19n52z18í67k 5872719143120

tak v USA je relativne standardni, ze se novy auta prodavaji na Allseason gumach

0/0
28.1.2014 16:34
Foto

P54a35v46e85l 84M85a71r73e40š 7632421926382

A pneumatikáři nebudou mít co žrát :-)...,

0/0
26.1.2014 8:55

D18a31v67i73d 49R77y93c66h78e32t12s44k17ý 9126631960910

Pokud někomu půjde o dlouhověkost pneumatiky a dobře si vybere (tzn. ne suprkůl nízkoprofilovky ale třeba 15") tak není problém se dostat i na sto tisíc. Tato pneumatika to třeba vydrží ale cenově bude nevýhodná.

0/0
23.1.2014 16:19


M43a34r55t74i94n 84H23o95u96b97a 6213241399698

proc by 15" plneu mela vydrzet vic nez treba 17" ?

+2/0
23.1.2014 17:11

J88i95n71d87ř83i44c27h 19Š76k47o33p31e33k 4115781820325

nějaký důvod, proč by se 17 '' měla ojet rychleji než 15 '' ?

+1/0
23.1.2014 17:16

M74a80r96t39i86n 27H42o33u18b71a 6753501669788

na opotrebeni gumy (pokud budu uvazovat, ze maji vsechny stejny vozrek, materia a zpracovani) ma vliv hlavne styl jizdy, rychlost, povrch vozovky, pokud prumer, tak spis naopak - mensi prumer (mensi obvod), vyssi opotrebeni.

Jeslit je guma nizka nebo vysoka to nemuze ovlivnit

+5/0
23.1.2014 17:22

D36a18v43i15d 72R29y28c29h78e82t65s86k31ý 9536711820430

Obvod je na stejném autě stejný.

+1/0
24.1.2014 10:25

A23l74e33š 40L26i10s82o70v63s47k78ý 9222674763518

No, zas nic tak zázračného. Mám SUV 4x4 a když to dobře půjde, tak na 2 sady pneumatik Dunlop (L+Z) najedu možná 160-180 tis.

0/0
23.1.2014 16:04

M97i20c24h86a27l 38P59a64v12l95á96t 9413513644739

Coz o to, pneumatiky z Ciny (PRC), ktere vydrzi 100 ticic km, uz se tu davno prodavaji (treba v hypermarketech). Ale jejich problem spociva v tom, ze se na nich neda bezpecne jezdit ani za sucha, natoz za mokra nebo nedej boze / prirodo v zime na snehu. Ale jsou fakt levne a sakra dlouho vydrzi. ;o)

+1/−1
23.1.2014 15:54

J69i50n73d58ř10i26c36h 61Š35k35o72p50e34k 4495161600115

to je jasný, vždy platilo, že buď pneu na silnici drží a rychleji se sjede, nebo má dlouhou výdrž

0/0
25.1.2014 17:51
Foto

R41o66m76a16n 65P53o54l83á58č71e37k 1420846580275

Nápad je tu super a věřím, že si své odběratele najde.

Na služební auto ve Španělsku (geofraficky), které těch 100 000 nalétá do 2 let naprosto ideální. Na auto pro běžného člověka, co těch 100 000 láme několik let na území jako ČR to moc vhodné není...

0/0
23.1.2014 15:43

M95i92c96h14a62l 66P59a25v45l84á88t 9243763144199

Bezny clovek v CR? Tri az ctyri roky jezdeni. Problem je v tom, ze jsou to univerzaly (nic moc v lete, nic moc v zime).

0/0
23.1.2014 16:01

M57a50r93t65i73n 74P57o18s26p94í89š98i38l 8885921766757

Pro běžného člověka tady je to cca 6 let

+1/0
23.1.2014 23:52
Foto

R17o75m57a36n 44P52o92l51á25č31e91k 1270506760495

Jenže základní údaj co mi tam chybí je i reálná životnost časová. Pokud to bude mít důchodce s nájezdem do 10 000 ročně, tak opravdu i po 10 letech bude mít stejnou výdrž?

0/0
24.1.2014 0:30

J74a10r30o42s75l20a83v 69M87y75š12á24k 8629389698321

Odpověděl jste si sám, nebude :)

0/0
24.1.2014 0:38

M67i18c80h47a28l 76N73e15z57v52a50l 9523824394

Ja mam v kufru rezervu, a ta vydrzela uz 180.000 km ... a porad jako nova.:-P

+17/0
23.1.2014 15:10

J66a49n55a 25P98e17t55ř26e65k91o47v87á 5803345300882

Tak málo. Já mám rezervu a ta vydržela 225 000km! A pořád je jako nová.

+1/0
23.1.2014 21:08

M64a80r92t62i82n 45P13o57s71p10í93š72i89l 8355671116397

A moje 330 tisíc a stále nová. To mne tak Napadá kolik nových pneu se takto vyhodí

0/0
23.1.2014 23:55
Foto

R30a36d56i98m 63K31r24o15u11t25i43l 7580471526539

To nebude fungovat.

To je proti zákonům plánovaného zastarávání. 

Vyrábět něco, co vydrží třikrát déle než podobné zboží, není dneska moderní.

+9/−1
23.1.2014 14:56

M26a91r71t57i88n 98H93o63u90b82a 6243151439658

a gumari nebudou mit co zrat

+8/0
23.1.2014 17:13

S90a97m 89S18e67l53d77r30i34c42k 8651867602675

;-D;-D;-D R^

0/0
23.1.2014 21:49

J12a53r20o29s56l77a80v 28M77y78š12á45k 8669459728831

Tak jak říkáte, my co děláme v gumárenství víme, že není nejmenší problém takovou pneu s touto běhounovou směsí vyrobit. Druhá věc je ovšem ta, že s "výdržností" běhounu jdou do háje ostatní užitné vlastnosti pneu. 

To co nyní Michelin na veletrhu je celoroční hybrid, který zajisté najde užití v oblastech s mírným klimatem. Do horských oblastí bych si tuto pneu věru nepořídil. 

Nicméně když nic jiného, tak jde o dobře rozjetou a dobře zaplacenou marketingovou akci, která, jak lze soudit dle tohoto článku, funguje dobře :))))

0/0
24.1.2014 0:42

R58u86d58o23l13f 35P35e90t92ř74e32k 4904586151

To platí i pro skláře!

0/0
25.1.2014 6:17

B73e57n 42P76a61v26k53a 1337853317221

Univerzálky hlavně nemají žádný ekonomický důvod oproti letní+zimní, když nepočítám skladování, pětikilo za přehoz v servisu či třeba že někdo v zimě nejezdí. Prostě v našem klimatu to je o ničem.

+3/−2
23.1.2014 13:31

J18i50ř70í 53K56o64c19u26r31e34k 6215104835468

Bože, to jsou gumy na Floridu!!! Ne do ČR! To že Vám se neoplatí, neznamená, že je to úplně stejné pro všecky lidi na celé planetě!

+2/−1
23.1.2014 13:52

B62e89n 84P70a86v24k13a 1967953797981

To byla spíš reakce na diskusi níže.

0/0
23.1.2014 14:01

M24i56c63h19a44l 50N40o34v14á77k 4275283537523

Víceméně s tebou souhlasím, ale jeden důvod uvedu - stárnutí. Pokud najedeš malý počet kilometrů, tak stejně po 5 a více letech jsou pneumatiky dost ztvrdlé a zralé na výměnu a to i přesto, že vzorek mají ok. A vyhazovat 2 sady pneu je přece jenom dražší než jednu.

+1/−1
23.1.2014 16:34

J30a95r72o72m94í24r 70S40v82o46b70o27d25a 2220701719397

Univerzálky, to je téma, které budí vášně. Kdo poznal, jezdí na nich a nestará se. Tady v ČR i jinde postačí v pohodě. V severských zemích, nebo na horách jasně zimní. Kecy o nedobrždění, jsou bezpředmětném dodržuje li se odstup a hlavně rychlost. Testy které se o tomto zmiňují a pneumatikáři je nikde neuvádí jsou zde:

http://www.auto.cz/testy-zimnich-pneumatik-2008-3-dil-rozmer-225-45-r-17-5927

Good year vector si tam nevede vůbec zle.

0/0
23.1.2014 11:18

J98i11n10d80ř79i92c85h 95Š15k29o43p46e42k 4755661690825

univerzálka nikdy nemůže plně nahradit klasickou zimní pneu. Nejsem proti jejich používání, ale stanovil bych, že na zasněžený úsek silnice jen na klasických zimákách.

Opravdu nevidím důvod, proč by měli lidi trčet v kolonách pod kopcem jen proto, že někdo šetří a nekoupí pravé zimáky nebo je lempl a nechce se mu vylézt z kabiny a nasadit řetězy (platí pro kamionisty)

+2/−3
23.1.2014 11:22

J85a32r35o97m79í22r 19S91v17o54b87o53d50a 2920471739367

A díval jste se na ty testy? Propadly renomované značky. To není o pocitech.  A s univerálkami pod kopcem trčet nebudete sám. Spolu s ostatními na zimákách před Vámi a garantuji vám, že tam, kde vy budete nasazovat řetězy, jaá s haldexem a na univerálkách pojedu dál

good luck!

+1/0
23.1.2014 11:54

T19o76m66á74š 79R33ó96t16h 2784106442249

Já jsem se díval, a ty Vaše Vectory dopadly na sněhu dost špatně.

0/0
23.1.2014 12:13

J88a63r67o39m23í77r 73S82v10o79b76o13d97a 2730551929917

Oproti jakým? V jaké disciplíně? Jak často jste ročně na sněhu? 

Univerzálky jsou pro možná 80% řidičů dobrá volba. 

A jen na odlehčení...nosíte taky stále prezervativ nasazený, co kdyby náhodou? ;-D

0/0
23.1.2014 13:04

T81o29m94á55š 90R55ó48t38h 2294616342289

Oproti zimním, brzdná dráha, trakce na sněhu (celková známka uspokojivá) pokaždé když nasněží (psal jsem že u lidí kteří mohou cestu odložit problém nevidím), pokud souložím tak ano

0/0
23.1.2014 13:09

J28a78r77o94m13í52r 86S58v39o71b29o63d73a 2550421729687

OK, o kolik metrů?? O 2,5m  oproti nejlepším!!! Sorry, ale to je mimo diskuzi. V testu se píše:

Pro příležitostné použití na tomto povrchu ale obstojně poslouží i celoroční Goodyear Vector+ či stejně typizovaný vredestein. Věhlasné značky Michelin a Bridgestone zůstaly v testu ovladatelnosti na sněhu za očekáváním, 

Tudíž soudím, že na hory na horskou chatu to nebude OK, ale pro lidi občas jedoucí do hor poslouží. A to je celé.  Takže jak jsem psal 80% a možná i více je to OK.

0/0
23.1.2014 13:14

T10o34m40á15š 34R59ó15t87h 2324426252399

A k tomu Vašemu Heladexu: pět let jsem pracoval v penzionu na horách a vsadím se v Vámi o co chcete že já s zimákama vyjedu víc než vy u univerzálama a Heladexem, a to se vůbec nebavím o brždění.

0/0
23.1.2014 12:18

J19a61r53o55m64í31r 12S81v10o54b86o95d63a 2290621649317

Jasně, máte pravdu. Já to vyzkoušel a vím, že to tak není. Haldex není všespasitelný, ale vím co dovede. A Ty univerzálky jsou opravdu dobré. Zkuste a uvidéíte. Jediné co vidím, jsou vášně, přesně jak jsem předpověděl. Boj za každou cenu OK. To není můj boj.

0/0
23.1.2014 13:02

T10o58m82á79š 37R94ó30t28h 2934676732889

Ale já je zkusil a vím že na sněhu ledu a v léte dobré nejsou, i váš test říká že jsou jen uspokojivé. S heladexem budete lepší ve vysokém sněhu ale na ledu a ujetém sněhu ne. Viděl jsem spousty 4x4 s univerzálama jak nezvládly to co já s zimákama, až trošku nasněží tak můžete přijed a já Vá protáhnu nějakou neudržovanou horskou silničkou.

Já hlavně nechápu proč? To šetříte? Kolik tím ušetříte?

+1/0
23.1.2014 13:18

J71i69ř37í 56K48o76c28u73r98e52k 6535594725238

Pokud ale někdo jezdí jenom po Brně, tak skutečné zimáky nepoužije. Proč mu je přikazovat, když 16% stoupání a led nemusí za 20 roků vůbec potkat, narozdíl od těch, co na tom jezdí 100 dnů v roce?

+2/0
23.1.2014 13:39

T23o37m75á85š 70R94ó82t87h 2734596442129

s tím souhlasím, pokud má tu soudnost a při kalamitě zůstane doma

+2/0
23.1.2014 14:06

J24i40n34d60ř95i57c22h 20Š39k27o39p57e85k 4105881640785

souhlasím, kdo po sněhu nejezdí, ať zimu přežije s univerzálama. Ale ať proboha na nich nejede na dovolenou do hor !

0/0
23.1.2014 18:06

P56e97t20r 65H23á67j53e41k 4330722891114

haldex, awd, 4x4 a já nevim co ještě je dobré pro trakci. Ale brždění neokecáte.

0/0
23.1.2014 15:43

J96a20n 91F54r33o45l92í22k 6136930405494

Kdysi jsme jezdili na letních diagonálkách celý rok a taky to fungovalo. Jezdil jsem služebně často na podtatranských silnicích nebo v Jeseníkách a žádný problém. Prostě kdo umí umí. Připouštím, že byl daleko menší provoz a nemusel jsem zastavovat v koloně v kopci.

0/0
23.1.2014 13:53

M42i95c82h78a89l 85P80a39v14l41á75t 9493783874569

Jak tehdejsi "letni diagonalky" vypadaly, to si take jeste pamatujete? Srovnejte s dnesnimi letnimi pneu.

Cim jste tehdy jezdil, S125? Srovnejte s dnesnimi vozy s typicky dvojnasobnou hmotnosti.

Ale jiste, kdo umi, ten umi. Jenze minimalne tretina ridicu NEumi ani na suchu. :o(

0/0
23.1.2014 16:00

T85o91m37á32š 66R20ó23t29h 2344846332499

Já je poznal a ten rozdíl  na sněhu nebo ledu oproti zimní pneumatice je obrovský, navíc v létě se víc opotřebovávájí takže se vyplatí je tomu kdo jezdí málo.

Já je doporučuju jen lidem kteří najedou málo km a můžou cestu odložit když nasněží.

0/0
23.1.2014 11:33

J16a75r61o83m25í58r 77S68v40o87b63o55d51a 2430841699317

Dříve jsme jezdili na MP11 tuším a to bylo. Ale taky jsme to dali i v Liberci, jen se jezdilo o dost opatrněni. Univerálky jsou fajn, jen to chce méně mediální masáže.

0/0
23.1.2014 11:56

T69o23m66á76š 58R11ó84t79h 2364296362229

Já jsem dřív jezdil na totálně sjetejch zimácích a taky jsem dal ale přece nebudu tvrdit že to bylo dobrý.

0/0
23.1.2014 12:15

J71a97r55o49m78í15r 77S29v26o26b71o19d57a 2670321469857

Ne, nebylo to dobrý, ale dali jsme to. Proč zimáky a ne univrzálky? Proč s kanonem na vrabce? A mohl bych pokračovat. Univerzálky mají své místo na trhu a špatné rozhodně nejsou. Zkuste je a pak pište. Já můžu. Mám zkušenosti.

0/0
23.1.2014 13:05

T88o81m50á90š 59R21ó28t55h 2904156902809

Naposledy, já jsem jel s univerzály (ne jednou) a dobrý to nebylo.

Rozumím že Vám to vyhovuje, klidně si na tom jezděte ale netvrdte lidem jek je to supr.

Proč zimáky? Protože jízdní vlastnosti jsou o hodně lepší při minimálním navýšení nákladů.

btw. mě ten rozdíl při brždění vychází 5m a ve vámi obhajovaném testu je výsledek (pro kombinaci povrchů) USPOKOJIVÉ tj. to co jsem psal na začátku, je to pro řidiče kteří najezdí málo a když je kalamita tak prostě nevyjedou

0/0
23.1.2014 14:03

J56a94n 32F64r96o41l42í24k 6766460645644

OR 11 Gumárně Púchov. Strašné gumy, ale jezdilo se.;-)

0/0
23.1.2014 13:55

M53i14c97h13a18l 19P36a63v98l90á54t 9783443624609

Ten test je v prikrem rozporu s vysledky jinych renomovanych testu. Rozhodne v porovnani zimnich pneumatik mezi sebou. Co si pak ma clovek myslet o tom, co namerili tem univerzalum? A mozna jste to nejak prehledl, ale je to test 6 let starych modelu pneumatik. Pritom rozdily i mezirocne nejsou vubec zanedbatelne.

0/0
23.1.2014 15:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.