Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mazda chystá nová kouzla. Motory vyvíjí jinak než ostatní

Japonská Mazda je jednou z mála automobilek, které se neženou do downsizingu motorů. Přesto agregáty Skyactive dosahují zajímavých úspor a Mazda chce zajít ještě dál. Nová generace Skyactive 2 má oproti té stávající uspořit neuvěřitelných 30 procent paliva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T32o37m49á75š 53V56a71l10d41e22r 7653510629

Taky jsem měl turbo a spínalo už od 1500ot/min. Nepříjemné při rozjíždění. Turbo je asi vhodné pro řidiče co rádi předjíždějí za každou cenu a ty co mají rádi konstantní tah  do kopce a nechtějí si užívat řízení vozidla. Co jsem se vrátil k benzínu klasik se mi řídí s větším potěšením. Už se těším až budu mít technologii skyactiv doma.:-)

0/0
8.2.2014 1:40

K58a48r97e62l 56V25a76c82h85u86t 9853832499863

Jen jestli oni si Japonci vůbec všimli, že my tu platíme nějaké povinné ručení právě podle kubatúry?!  8-o :-( .. navíc třeba zrovna Češi jsou velmi nedochvilní a tak (když blikne zelená) nevydrží čekat, až se motoru zachce rozjet... proto jim (buhužel) asi více vyhovují ty turba, za jejichž pomocí auto tak úžasně vystřelí vpřed!  R^

(A proč? - Přece aby mohlo k další křižovatce opět přijet na ČERVENOU!) ..........;-D

0/0
3.2.2014 8:28

J23o30s82e80f 51L75e57b34d66u92š69k17a 4222563463125

Vyšší kompresní poměr znamená vyšší tlak. Vyšší tlak znamená vyšší namáhání a to je nižší životnost motoru.

0/0
31.1.2014 13:09


Z57b60y30n49ě42k 63J91e41h17l84i45č61k46a 8494638909141

a nebylo by lepší vykopat tu EU komisi co nařizuje nesmyslné normy?

+4/−3
30.1.2014 23:02

J68i58ř79í 58S40c23h74w14a34c81h 5146919497124

Jo ty bys chtěl 6 dní v týdnu smog jak v Pekingu? Já tedy ne.

Nevěřím na ty kecy okolo CO2, ale beru v potaz vedlejší efekt. Tlak na méně CO2 = tlak na menší spotřebu = méně ostatních škodlivin. 

Vůbec nemám zájem na tom, aby když jdu (jedu) po ulici plné aut, tak mi podkuřovali V8 s 15l/100km ve městě....

+4/−2
30.1.2014 23:47

M29a45r83t38i34n 62T98e54p58l37a50n 9727650395953

Jenže tak to právě není. Naopak turbomotory produkují narozdíl od atmosferických vysoké množství kacinogeních látek. Čili snížíme CO2 (u kterého jsou auta prakticky malým producentem) za cenu toho, že generujeme zbytečně prach způsobující rakovinu. Pak na to nasadíme filtry, čímž jen děláme někomu business a ty nejmenší a nejvíc škodlivé látky stejně nezachytí.

+2/0
31.1.2014 8:34

J87i27ř39í 77S12c53h97w66a52c27h 5476549457184

a to jsi jak na to přišel, že benzinový turbomotor, tedy s úplně stejným palivem jen vyšším plnícím tlakem produkuje více karcinogenních látek, když spotřebuje méně paliva než atmosféra?

Nebo jsi do toho jen nenápadně zapletl saze z turbodieselů? Ty saze však produkují i diesely bez turba....

0/−1
31.1.2014 10:56

J80i87ř49í 67P81e26l25n61á20ř 6385383156239

http://auto.idnes.cz/filtr-pevnych-castic-benzinovy-motor-d8n-/automoto.aspx?c=A131201_220142_automoto_fdv

0/0
31.1.2014 11:01

J98i51ř18í 66S56c45h18w45a64c73h 5236469587314

v uvedeném článku je "údajný problém se sazemi" u všech benzínových motorů se vstřikováním tedy i u atmosfér ;-)

0/0
31.1.2014 11:54

M78a41r21t86i17n 62T46e77p49l10a14n 9827230795353

Já jsem na to nepřišel, přišli na to jiní viz třeba: http://www.auto.cz/filtr-pevnych-castic-benzinovy-motor-78088

Jinak saze nejsou úměrné se spotřebou paliva. Navíc ty staré diesely produkovaly saze o větší velikosti. Naopak u turbo motorů vznikají spíš menší částice, které jsou více nebezpečné.

Takže tak.

+1/0
31.1.2014 11:50

J16o11s49e95f 39L98e24b43d59u89š19k37a 4712263233355

Ono je to hlavně způsobeno biosložkami v PHM.

0/0
31.1.2014 13:07
Foto

M30i33r93o46s30l98a51v 30S51t76e31i11n17e61r 1725325378193

Termodynamika jim moc prostoru nedává. Plochu uzavřenou pod tím trojúhelníkem zvyšují kompresním tlakem, pak ale musí vstřikovat palivo v tuto chvíli. U benzinu to zatím dělalo problémy kvůli nedostatečné mazací schopnosti paliva. To je ovšem už minulost, bude zajímavé srovnat, jak se vyvine soutěž spotřeby u obou paliv.

Zkušený řidič ale ví, že komprese se během provozu motoru snižuje, písty a kroužky méně těsní. Takže druhý konec problému bude, jak dlouho bude takový moderní motor použitelný. Hodně přes půl miliónu km, jak bylo běžné u atmosférických dieslů Mercedesu, už asi nedokážou.

+1/0
30.1.2014 22:40

L58u72k73á49š 29K32m63e96n60t 5959977354730

Ano, musíme přeci šetřit, abychom neprodukovali CO2. Jako by tu ropu za nás nespálil někdo jiný. Je úplně jedno, kolik Evropa ušetří. Holt to bude Číně trval o rok nebo dva déle, než to spálí do poslední kapky. 

Je zcela jedno, kolik ropy tady ušetříme. Nakonec se stejně všechna spálí a na tom nikdo v EU nic nezmění. 

Pouze svými regulemi podkopává průmysl v Evropě a to nás bude za dvacet let opravdu mrzet, až to tu začne skupovat bohatá Čína.

+1/0
30.1.2014 22:35

J61i36ř73í 83S59c28h42w15a17c58h 5286549617774

ať si v Číně pálí co chtějí, jo hlavně je to laciný všechno vypouštět, trochu mne uklidňuje že ten jejich smog se k nám dostane už přefiltrovaný přes miliardu čínských plící. Ale nevidím proto důvod, aby moje plíce filtrovaly stejnej sajrajt....

0/0
30.1.2014 23:53

J23o35s96e27f 85L98e62b67d50u61š80k13a 4712823323475

EU svými programy na snižování CO2 dosáhla snížení celosvětové produkce CO2 v řádu desetin procenta, ovšem snížení výkonů své ekonomiky v řádu desítek procent. Je to tedy ohromný úspěch. Navíc od šílenství s globálním oteplováním se po provalení falzifikace dat ustupuje, zjišťuje se, že vliv CO2 je zanedbatelný a že v minulosti bylo na Zemi daleko tepleji i když bylo ve vzduchu CO2 daleko méně. Sice potichu, ale začíná se hovořit spíš o globálním ochlazování způsobeném aktivitou Slunce.

+2/0
31.1.2014 13:15

L55i32b26a 13R69u74s42n77á22k 2140934145501

Takže turbo vadí a kompresní poměr 18:1 je O.K.? Ty motory budou dostávat taky pořádně zabrat.

0/0
30.1.2014 19:11

V23a54c94l67a54v 50M70e63d77e22k 5351212925845

16:1 měly některé diesely už před 15 lety, a hravě bez větších problémů vydržely 750 tisíc km - tak v čem je problém?

0/0
30.1.2014 23:15

J22i12ř56í 55S59c81h69w13a95c37h 5576179477924

diesely měli kompresní poměr 18:1 už před 50 lety, jo vydržely, ale byla to poměrně těžká nevýkonná hovádka a nejlépe se hodila do traktorů....

+1/0
31.1.2014 0:11

A28l14e80x15a58n26d36r 17K84o45s27t41k60a 5839766199896

Mzda je fajn. Kamarád má 20! let starou a startuje na první ťuknutí. Kolik 20 let starých aut je vůbec provozuschopných, natož pak toto?

+1/−1
30.1.2014 18:36

P91a75v88e30l 74N65o57v44á31k 7801196579673

hodně... pořádně se rozhlédněte kolem sebe dost aut už těch 20 let má...

+2/0
30.1.2014 21:52

J19i46ř12í 77S44c72h40w30a61c76h 5586149277214

A čím je mzda vyšší, tím je více fajn.;-)

+2/0
30.1.2014 23:58

M38a27r31c85e36l 85P46a65v41l58í71k 7531484338709

i*iotské socialistické regulatívy nám prinášajú zhoršovanie životného prostredia. napríklad CO2 je odbúrateľný "dýchaním rastlín". avšak, ak sa "spáli" určité množstvo uhľovodíkov a z toho iba časť sa premení na plyn, zvyšok je tuhá zložka  - SA(D)ZE! a tých je vo výfukoch moderných benzínových automobilov ... no skúste prstom (nie bielou vreckovkou).+

+2/−2
30.1.2014 17:40

M37i45c27h58a27e35l 79K39o82n49e13č78n69ý 6392973409259

Jak se Vám líbí -Magda;-D;-D;-D

0/−2
30.1.2014 16:01

A57n53t29o26n10í94n 82K70o30u52d14e53l15k90a 1345175596342

Nechápu, proč se tolik ohrnuje nos nad downsizingem motorů s turbem. Věřím, že za pár let to bude běžný trend automobilek.

+2/−4
30.1.2014 13:32

V41í40ť54a 10K84r57u87t47i45š 1330174765357

On je to běžný trend už teď a možná stejně jako u nafty, časem se to překlopí úplně ..

0/0
30.1.2014 14:13

J42i27ř55í 94P93e13l53n37á49ř 6435873956819

Já proti němu nic nemám, pokud je proveden v rozumné míře. Například když se místo motoru 4,2 FSI použije 4,0 TFSI, tak se to dá přežít...

+14/0
30.1.2014 16:45

J75i84ř76í 57S77c70h20w14a66c98h 5706579687704

jen to většina místních diskutérů coby nové nemůže zaplatit....;-)

+1/0
31.1.2014 0:01

M37a61r58c58e62l 53P27a70v36l59í94k 7391134158969

začali to pred viac ako 50 rokmi japonci, motor pod liter a mnoho tisíc otáčok. tuná sa vtedy ešte motory zabiehali R\R na stolici a plynom) ... platila úmera - vyššie otáčky, výkonejší motor, nižšia životnosť. spomínam, ako skúšali zabiehať jawy a čezety (diaľnice vo švajčiarsku) na jeden záťah.

0/0
30.1.2014 17:45

P90a95v66e13l 12N81o12v70á87k 7541456659303

nvm mě se to prsotě nelibí ;-) radši 1.8 atmosferu než 1.2 s turbem ;-)

+3/0
30.1.2014 21:54

J75i27ř84í 46Z35ý41k26a 9749903841340

takové pidimotůrky mi pod kapotu nesmí. Jak to nemá kolem 2,5litru, ideálně s turbem, tak mne to nezajímá.

0/0
31.1.2014 9:56

D51a64v14i58d 26R62y48c66h14e17t74s12k14ý 9536651880350

Můžou mi eurounijní ekofašisti vysvětlit, proč v roce 2014 pořád hlídáme produkci plynu který je v sodovce? A ničíme s tím auta? Ve chvíli kdy (jedna) největší nákladní loď světa vyrobí tolik CO2 jako auta v celé Evropě?

+17/−1
30.1.2014 12:52

P89a70v14e26l 86N95o94v18á73k 4573148715881

Je to jako s predbihanim ve fronte.

0/0
30.1.2014 13:08

J31i10ř21í 41K60o46c76u53r53e34k 6155784615238

Navíc, když nárůst koncentrace CO2 není příčinou ale dost možná naopak důsledkem GO. Nejvíc se oteplilo na přelomu 18 a 19 století, přičemž průmyslové využití uhlí přišlo o 1/4 až 1/2 století později.

0/0
30.1.2014 22:16

J10i24ř80í 92S68c52h89w84a29c79h 5176649687194

Ten nesmysl s tou lodí je na tomto fóru nesmrtelnej....;-D;-D;-D

0/−2
30.1.2014 23:56

L50a52d14i43s94l24a84v 73K89v71a91s29n22i81č46k45a 1973477353815

Ono jde o to, že ten CO2 není jenom v sodovce, ale i tam odkud se do té sodovky získává. A kterápak loď to je, určitě to víte, konkrétně, když je jedna. Nejspíš jste si to poletl s diskusemi o emisích pevných částic dieslových motorů podle  "studie" kterou někdo vypustil do světa, kterak X největších nákladních lodí vypustí do ovzduší víc škodlivin než všechna dieslová auta v celém známém světě. No a ono se to chytlo, je to jednoduché a vypadá to chytře, když to někdo použije v hospodě ( že v centru měst žije a dýchá víc lidí, než na otevřeném moři nikoho samostatně nenapadne). Chce se to víc učit, jaké bylo vysvědčení ?

0/−1
31.1.2014 10:02

D93a92v92i64d 45R28y97c46h80e41t34s95k77ý 9666121110300

Internetový hrdina je osoba nízkého sebevědomí, která si svůj komplex řeší urážlivými výlevy v diskuzích. Ty jsou pravým opakem toho co si dovolí v reálném světě, protože by byl k smíchu nebo dostal přes hubu.

0/0
31.1.2014 15:19

J71a82n 46L38i36b34i19c10h 9492408185483

Musím přiznat, že Mazda měla průkopnické motory a techniku vždycky, ať už šlo o rotační motory Wankelova typu nebo klasické spalovací s upraveným cyklem a vždy se výhybala turbu a kompresorům. Převodovky řadí plynule a jistě, to je u japonských aut celkem obvyklé (špatně na tom není ani Honda, Suzuki, Mitshubishi ad.), ale přeci jen Mazda s Hondou jsou o krok dál. Teď začala Mazda měnit i design, ale na inovativní Hondu zatím nemá. Je však dobře, že zatím nezkopírovala evropský styl jako některé nejmenované značky, podvozky už nejsou sice tak poctivé jako dříve, ale jsou levnější a pokud bude servis slušnější a náhradní díly cenově dostupnější, tak Mazda bude stále velmi dobrou volbou pro skutečné řidiče. Ještě bacha na korozi, první Mazdy 6 jí neskonale trpěly.

+2/0
30.1.2014 12:18

C83y80r68i38l 85P25a56v58e49l97k75a 4266482928585

Alespoň někde mají rozum. R^Netradiční cestou jde VW s těmi polozm... s turbem a ne Mazda s poctivým motorem, pane autore.

+21/−1
30.1.2014 10:40

M46a94r50t54i78n 44H25e36r64i87n53k 4679686836649

super auta;-D!!

0/0
30.1.2014 9:44

M95i87c88h97a96l 60N64o67v90á51k 4555523807733

Jako dlouholetý uživatel vozů Mazda 6 můžu potvrdit, že současná generace motorů Skyactive je opravdu poměrně úsporná. Moje benzínová Mazda 6 jezdí za průměrných 7l/100km, 90% cest je po městě (spotřeba je brána z počítače v autě, reálná bude o 2-3 desetinky vyšší).

Jediným negativem nového motoru je, že se blíží charakteru nafťáku - v podstatě vás nutí dát 6 rychlostní stupeň v 70km/h rychlosti, normální spektrum otáček považuje 1500-2500. Naštěstí kultivovanost benzíňáku zůstala.

+9/0
30.1.2014 8:29

K16r30y89š42t74o71f 14L97a84n39í13k 1679540145505

mohu se vas zeptat na zkusenosti? dosluhuje mi Avensis (spis moralne nez technicky) a puvodne jsem jej chtel nahradit jen novym modelem, ale abych pravdu rekl, Mazda 6 se mi libi vice a hlavne je ve verzi kombi vyrazne levnejsi. jde mi predevsim o poruchovost a korozi (benzinove motory jsou o neco slabsi, ale dvoulitr se asi vyrovna osmnactistovce u Avensise), zda je to u mazdy problem. prepokladam ze na urovni toyoty to asi nebude, ale pri najezdu nejakych 20.000 km rocne by to snad mohlo 10 let vydrzet bez vetsich problemu, ne?

0/0
30.1.2014 9:00

M42i57c86h73a84l 11N86o36v49á95k 4965803377593

Kryštofe, jak jsem psal, jsem dlouholetý uživatel, čiže moje rady určitě nebudou nestranné ;-D Co se týká poruchovosti, tak Mazda 6 má dle TUV v podstatě stejnou poruchovost, jako Avensis - obě tyto auta jsou na špici. Koroze bývala problémem Mazd, ale od minulé generace už také vymizela. Osobně jsem za posledních 10 let nepotřeboval jiný servis, než výměnu plniv.

Avensis znám jen povrchně, jel jsem s ním 2x-3x, ale musím konstatovat, že jízdní vlastnosti má zcela určitě lepší Mazda, Avensis má lepší diesel a je pohodlnější. Výkon se špatně porovnává, nová Mazda 6 je o více než 200kg lehčí, než Avensis. Mám motor 2.0 165k, a u 1340kg těžkého auta je to skoro až předimenzované ;-D

Zajděte si do salonu Mazdy, rádi vás nechají projet vybraným autem - osobní dojem je prostě nenahraditelný.

+2/−1
30.1.2014 10:42

M12a32r91c44e62l 57P66a63v34l92í22k 7591964128589

?

kúpil som sedemročný p405 1.9 grd s 220 tis km, za desať rokov najazdil 150 tis km, začali hrdzavieť podbehy, motor stále s 6.5 litra spotreby- investície - potreboval repasiu zadnej nápravy, výmenu gumičiek palivovej sústavy (bio palivo), spojka a ložiská kolies.

0/−2
30.1.2014 17:53

Z94d38e16n60ě26k 58M93á67č77a95l71a 1283925499450

Jako také dlouholetý uživatel vozu Mazda6 první generace s benzínem 2.0 a s pětikvaltem mohu také potvrdit průměrnou spotřebu dle palubního počítače rovných 7 litrů na 100 Km. 60% dálnice, 20% okreska, 20% město. A to nemám Skyactive. Svezení super, motor jde krásně za plynem. Bere vše od Naturalu 91 až po 100 Oct. Moje předchozí Mazda626 taká 2.0 benzín jezdila za 7,5L / 100Km

0/0
30.1.2014 9:04

E77r89i75k 48Ř82i16h20o33š90e55k 9821781329939

Taky jsem měl Mazdu 6, 1,8 benzín. Skvělý podvozek a svižný motor, pokud ho dostatečně vytáčíte. Nicméně při jen mírně sportovní jízdě na výše zmíněný "sporožiro" spotřeby můžete zapomenout a budete kolem 12 litrů rádi. Ve srovnání s tím BMW 330d (dvojnásobný výkon a téměř dvojnásobný motor) a měřím stejný způsob jízdy mou osobou a spotřeba 8,3 litru.

+2/0
30.1.2014 10:20

P61a34v14e84l 76N54o67v90á30k 7211116189643

no já ještě nedávno měl Fiat 126p (Maluch) o objemu 0,65 a jezdil jsem v průmeru za 6litrů. Sice to nebyl žádnej zázrak vědy a techniky, ale otočil se za ním každej R^

+1/0
30.1.2014 21:58

M24i48r90o39s72l23a88v 25J31o82c58h 3292521833148

2 litrový benzín za 7 ve městě 8-o. Člověče vy jste kouzelník, nebo jezdíte pořád z kopce. :-)

+1/0
30.1.2014 10:43

M24i15r43o78s70l72a25v 70Š67i43m26k94o 7775853692645

Mám Hyundaie 2,0, 16 let starého a spotřebu mám jako píší výše. U jízdy po městě záleží na tom, jak dlouho stojíte v zácpách. Pokud ale tak nějak jedete, jde to.

0/0
30.1.2014 11:12

J47i73ř51í 95N84e10u25m19e64i43s78t40e50r 2542645343691

A to je mi logika. ;-D

0/0
30.1.2014 17:42

Z62b76y24n77ě31k 46J90e98h76l33i94č56k28a 8214398619281

logika tam je - nejvic všechna auta žerou při rozjíždění

0/0
30.1.2014 23:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.