Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mazda chystá nová kouzla. Motory vyvíjí jinak než ostatní

Japonská Mazda je jednou z mála automobilek, které se neženou do downsizingu motorů. Přesto agregáty Skyactive dosahují zajímavých úspor a Mazda chce zajít ještě dál. Nová generace Skyactive 2 má oproti té stávající uspořit neuvěřitelných 30 procent paliva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T27o55m88á59š 16V57a63l31d38e57r 7423820399

Taky jsem měl turbo a spínalo už od 1500ot/min. Nepříjemné při rozjíždění. Turbo je asi vhodné pro řidiče co rádi předjíždějí za každou cenu a ty co mají rádi konstantní tah  do kopce a nechtějí si užívat řízení vozidla. Co jsem se vrátil k benzínu klasik se mi řídí s větším potěšením. Už se těším až budu mít technologii skyactiv doma.:-)

0/0
8.2.2014 1:40

K27a27r20e49l 23V60a62c61h51u77t 9973742899383

Jen jestli oni si Japonci vůbec všimli, že my tu platíme nějaké povinné ručení právě podle kubatúry?!  8-o :-( .. navíc třeba zrovna Češi jsou velmi nedochvilní a tak (když blikne zelená) nevydrží čekat, až se motoru zachce rozjet... proto jim (buhužel) asi více vyhovují ty turba, za jejichž pomocí auto tak úžasně vystřelí vpřed!  R^

(A proč? - Přece aby mohlo k další křižovatce opět přijet na ČERVENOU!) ..........;-D

0/0
3.2.2014 8:28

J55o43s33e57f 76L73e93b49d77u70š46k13a 4732193123745

Vyšší kompresní poměr znamená vyšší tlak. Vyšší tlak znamená vyšší namáhání a to je nižší životnost motoru.

0/0
31.1.2014 13:09

Z82b31y33n57ě48k 75J92e22h16l73i64č13k21a 8604418669351

a nebylo by lepší vykopat tu EU komisi co nařizuje nesmyslné normy?

+4/−3
30.1.2014 23:02

J37i82ř24í 18S34c61h52w32a69c71h 5516249597874

Jo ty bys chtěl 6 dní v týdnu smog jak v Pekingu? Já tedy ne.

Nevěřím na ty kecy okolo CO2, ale beru v potaz vedlejší efekt. Tlak na méně CO2 = tlak na menší spotřebu = méně ostatních škodlivin. 

Vůbec nemám zájem na tom, aby když jdu (jedu) po ulici plné aut, tak mi podkuřovali V8 s 15l/100km ve městě....

+4/−2
30.1.2014 23:47

M42a74r33t67i17n 17T69e97p94l57a64n 9647660305833

Jenže tak to právě není. Naopak turbomotory produkují narozdíl od atmosferických vysoké množství kacinogeních látek. Čili snížíme CO2 (u kterého jsou auta prakticky malým producentem) za cenu toho, že generujeme zbytečně prach způsobující rakovinu. Pak na to nasadíme filtry, čímž jen děláme někomu business a ty nejmenší a nejvíc škodlivé látky stejně nezachytí.

+2/0
31.1.2014 8:34

J73i59ř84í 71S16c82h74w91a91c73h 5966709147254

a to jsi jak na to přišel, že benzinový turbomotor, tedy s úplně stejným palivem jen vyšším plnícím tlakem produkuje více karcinogenních látek, když spotřebuje méně paliva než atmosféra?

Nebo jsi do toho jen nenápadně zapletl saze z turbodieselů? Ty saze však produkují i diesely bez turba....

0/−1
31.1.2014 10:56

J15i30ř70í 91P24e75l70n45á37ř 6725593286669

0/0
31.1.2014 11:01

J83i28ř60í 68S96c85h12w85a97c90h 5396879817584

v uvedeném článku je "údajný problém se sazemi" u všech benzínových motorů se vstřikováním tedy i u atmosfér ;-)

0/0
31.1.2014 11:54

M10a41r75t42i19n 98T93e78p52l43a93n 9747150185133

Já jsem na to nepřišel, přišli na to jiní viz třeba:  www.auto.cz

Jinak saze nejsou úměrné se spotřebou paliva. Navíc ty staré diesely produkovaly saze o větší velikosti. Naopak u turbo motorů vznikají spíš menší částice, které jsou více nebezpečné.

Takže tak.

+1/0
31.1.2014 11:50

J23o56s97e56f 64L17e17b72d23u37š73k27a 4232293323785

Ono je to hlavně způsobeno biosložkami v PHM.

0/0
31.1.2014 13:07
Foto

M62i36r92o21s44l95a96v 26S18t67e88i49n18e34r 6128214953765

Termodynamika jim moc prostoru nedává. Plochu uzavřenou pod tím trojúhelníkem zvyšují kompresním tlakem, pak ale musí vstřikovat palivo v tuto chvíli. U benzinu to zatím dělalo problémy kvůli nedostatečné mazací schopnosti paliva. To je ovšem už minulost, bude zajímavé srovnat, jak se vyvine soutěž spotřeby u obou paliv.

Zkušený řidič ale ví, že komprese se během provozu motoru snižuje, písty a kroužky méně těsní. Takže druhý konec problému bude, jak dlouho bude takový moderní motor použitelný. Hodně přes půl miliónu km, jak bylo běžné u atmosférických dieslů Mercedesu, už asi nedokážou.

+1/0
30.1.2014 22:40

L93u77k81á88š 35K93m92e33n12t 5299817344750

Ano, musíme přeci šetřit, abychom neprodukovali CO2. Jako by tu ropu za nás nespálil někdo jiný. Je úplně jedno, kolik Evropa ušetří. Holt to bude Číně trval o rok nebo dva déle, než to spálí do poslední kapky. 

Je zcela jedno, kolik ropy tady ušetříme. Nakonec se stejně všechna spálí a na tom nikdo v EU nic nezmění. 

Pouze svými regulemi podkopává průmysl v Evropě a to nás bude za dvacet let opravdu mrzet, až to tu začne skupovat bohatá Čína.

+1/0
30.1.2014 22:35

J65i32ř20í 25S22c78h24w91a78c59h 5116399567484

ať si v Číně pálí co chtějí, jo hlavně je to laciný všechno vypouštět, trochu mne uklidňuje že ten jejich smog se k nám dostane už přefiltrovaný přes miliardu čínských plící. Ale nevidím proto důvod, aby moje plíce filtrovaly stejnej sajrajt....

0/0
30.1.2014 23:53

J27o33s14e12f 70L16e26b52d38u11š79k46a 4672273513725

EU svými programy na snižování CO2 dosáhla snížení celosvětové produkce CO2 v řádu desetin procenta, ovšem snížení výkonů své ekonomiky v řádu desítek procent. Je to tedy ohromný úspěch. Navíc od šílenství s globálním oteplováním se po provalení falzifikace dat ustupuje, zjišťuje se, že vliv CO2 je zanedbatelný a že v minulosti bylo na Zemi daleko tepleji i když bylo ve vzduchu CO2 daleko méně. Sice potichu, ale začíná se hovořit spíš o globálním ochlazování způsobeném aktivitou Slunce.

+2/0
31.1.2014 13:15

L93i96b35a 43R23u82s84n24á86k 2980274615121

Takže turbo vadí a kompresní poměr 18:1 je O.K.? Ty motory budou dostávat taky pořádně zabrat.

0/0
30.1.2014 19:11

V97a32c87l94a46v 53M15e78d25e78k 5621692495795

16:1 měly některé diesely už před 15 lety, a hravě bez větších problémů vydržely 750 tisíc km - tak v čem je problém?

0/0
30.1.2014 23:15

J81i24ř41í 41S56c74h36w86a16c42h 5316159147494

diesely měli kompresní poměr 18:1 už před 50 lety, jo vydržely, ale byla to poměrně těžká nevýkonná hovádka a nejlépe se hodila do traktorů....

+1/0
31.1.2014 0:11

A28l87e82x17a97n89d35r 12K56o58s71t79k96a 5669256819556

Mzda je fajn. Kamarád má 20! let starou a startuje na první ťuknutí. Kolik 20 let starých aut je vůbec provozuschopných, natož pak toto?

+1/−1
30.1.2014 18:36

P79a52v43e15l 41N72o66v84á15k 7371706449803

hodně... pořádně se rozhlédněte kolem sebe dost aut už těch 20 let má...

+2/0
30.1.2014 21:52

J62i25ř47í 11S38c95h90w78a61c50h 5896569217834

A čím je mzda vyšší, tím je více fajn.;-)

+2/0
30.1.2014 23:58

M82a83r93c38e30l 90P60a74v35l60í15k 7231554208509

i*iotské socialistické regulatívy nám prinášajú zhoršovanie životného prostredia. napríklad CO2 je odbúrateľný "dýchaním rastlín". avšak, ak sa "spáli" určité množstvo uhľovodíkov a z toho iba časť sa premení na plyn, zvyšok je tuhá zložka  - SA(D)ZE! a tých je vo výfukoch moderných benzínových automobilov ... no skúste prstom (nie bielou vreckovkou).+

+2/−2
30.1.2014 17:40

M23i84c96h40a22e76l 19K64o59n64e85č84n63ý 6102903929259

Jak se Vám líbí -Magda;-D;-D;-D

0/−2
30.1.2014 16:01

A84n60t81o11n31í43n 42K23o89u12d49e22l49k33a 1815445686212

Nechápu, proč se tolik ohrnuje nos nad downsizingem motorů s turbem. Věřím, že za pár let to bude běžný trend automobilek.

+2/−4
30.1.2014 13:32

V36í15ť58a 80K71r16u73t39i78š 1650154745207

On je to běžný trend už teď a možná stejně jako u nafty, časem se to překlopí úplně ..

0/0
30.1.2014 14:13

J34i69ř21í 97P70e58l68n21á62ř 6635973976869

Já proti němu nic nemám, pokud je proveden v rozumné míře. Například když se místo motoru 4,2 FSI použije 4,0 TFSI, tak se to dá přežít...

+14/0
30.1.2014 16:45

J17i24ř47í 24S62c12h29w40a79c66h 5196359797194

jen to většina místních diskutérů coby nové nemůže zaplatit....;-)

+1/0
31.1.2014 0:01

M94a56r14c62e57l 84P36a39v86l79í21k 7831734208519

začali to pred viac ako 50 rokmi japonci, motor pod liter a mnoho tisíc otáčok. tuná sa vtedy ešte motory zabiehali R\R na stolici a plynom) ... platila úmera - vyššie otáčky, výkonejší motor, nižšia životnosť. spomínam, ako skúšali zabiehať jawy a čezety (diaľnice vo švajčiarsku) na jeden záťah.

0/0
30.1.2014 17:45

P24a51v93e82l 72N28o66v24á41k 7501516719903

nvm mě se to prsotě nelibí ;-) radši 1.8 atmosferu než 1.2 s turbem ;-)

+3/0
30.1.2014 21:54

J92i89ř54í 87Z44ý78k58a 9269163591440

takové pidimotůrky mi pod kapotu nesmí. Jak to nemá kolem 2,5litru, ideálně s turbem, tak mne to nezajímá.

0/0
31.1.2014 9:56

D49a12v79i84d 59R44y50c28h54e30t37s51k67ý 9416951450750

Můžou mi eurounijní ekofašisti vysvětlit, proč v roce 2014 pořád hlídáme produkci plynu který je v sodovce? A ničíme s tím auta? Ve chvíli kdy (jedna) největší nákladní loď světa vyrobí tolik CO2 jako auta v celé Evropě?

+17/−1
30.1.2014 12:52

P88a88v31e17l 42N63o47v92á89k 4653958385411

Je to jako s predbihanim ve fronte.

0/0
30.1.2014 13:08

J91i97ř44í 44K47o32c26u86r39e80k 6165114535458

Navíc, když nárůst koncentrace CO2 není příčinou ale dost možná naopak důsledkem GO. Nejvíc se oteplilo na přelomu 18 a 19 století, přičemž průmyslové využití uhlí přišlo o 1/4 až 1/2 století později.

0/0
30.1.2014 22:16

J72i61ř13í 29S13c81h22w49a26c69h 5236429697254

Ten nesmysl s tou lodí je na tomto fóru nesmrtelnej....;-D;-D;-D

0/−2
30.1.2014 23:56

L46a66d53i84s32l26a88v 44K52v33a96s57n23i59č12k59a 1503107403205

Ono jde o to, že ten CO2 není jenom v sodovce, ale i tam odkud se do té sodovky získává. A kterápak loď to je, určitě to víte, konkrétně, když je jedna. Nejspíš jste si to poletl s diskusemi o emisích pevných částic dieslových motorů podle  "studie" kterou někdo vypustil do světa, kterak X největších nákladních lodí vypustí do ovzduší víc škodlivin než všechna dieslová auta v celém známém světě. No a ono se to chytlo, je to jednoduché a vypadá to chytře, když to někdo použije v hospodě ( že v centru měst žije a dýchá víc lidí, než na otevřeném moři nikoho samostatně nenapadne). Chce se to víc učit, jaké bylo vysvědčení ?

0/−1
31.1.2014 10:02

D12a30v37i62d 75R35y58c78h58e27t73s34k89ý 9566701910240

Internetový hrdina je osoba nízkého sebevědomí, která si svůj komplex řeší urážlivými výlevy v diskuzích. Ty jsou pravým opakem toho co si dovolí v reálném světě, protože by byl k smíchu nebo dostal přes hubu.

0/0
31.1.2014 15:19

J61a26n 31L29i83b26i60c95h 9162338985893

Musím přiznat, že Mazda měla průkopnické motory a techniku vždycky, ať už šlo o rotační motory Wankelova typu nebo klasické spalovací s upraveným cyklem a vždy se výhybala turbu a kompresorům. Převodovky řadí plynule a jistě, to je u japonských aut celkem obvyklé (špatně na tom není ani Honda, Suzuki, Mitshubishi ad.), ale přeci jen Mazda s Hondou jsou o krok dál. Teď začala Mazda měnit i design, ale na inovativní Hondu zatím nemá. Je však dobře, že zatím nezkopírovala evropský styl jako některé nejmenované značky, podvozky už nejsou sice tak poctivé jako dříve, ale jsou levnější a pokud bude servis slušnější a náhradní díly cenově dostupnější, tak Mazda bude stále velmi dobrou volbou pro skutečné řidiče. Ještě bacha na korozi, první Mazdy 6 jí neskonale trpěly.

+2/0
30.1.2014 12:18

C24y20r71i41l 38P15a43v45e25l32k55a 4906392648925

Alespoň někde mají rozum. R^Netradiční cestou jde VW s těmi polozm... s turbem a ne Mazda s poctivým motorem, pane autore.

+21/−1
30.1.2014 10:40

M15a32r33t32i12n 41H66e36r48i24n87k 4819466206119

super auta;-D!!

0/0
30.1.2014 9:44

M78i28c35h79a68l 13N63o61v57á28k 4645573777463

Jako dlouholetý uživatel vozů Mazda 6 můžu potvrdit, že současná generace motorů Skyactive je opravdu poměrně úsporná. Moje benzínová Mazda 6 jezdí za průměrných 7l/100km, 90% cest je po městě (spotřeba je brána z počítače v autě, reálná bude o 2-3 desetinky vyšší).

Jediným negativem nového motoru je, že se blíží charakteru nafťáku - v podstatě vás nutí dát 6 rychlostní stupeň v 70km/h rychlosti, normální spektrum otáček považuje 1500-2500. Naštěstí kultivovanost benzíňáku zůstala.

+9/0
30.1.2014 8:29

K93r74y38š54t61o66f 90L82a10n75í86k 1829520455925

mohu se vas zeptat na zkusenosti? dosluhuje mi Avensis (spis moralne nez technicky) a puvodne jsem jej chtel nahradit jen novym modelem, ale abych pravdu rekl, Mazda 6 se mi libi vice a hlavne je ve verzi kombi vyrazne levnejsi. jde mi predevsim o poruchovost a korozi (benzinove motory jsou o neco slabsi, ale dvoulitr se asi vyrovna osmnactistovce u Avensise), zda je to u mazdy problem. prepokladam ze na urovni toyoty to asi nebude, ale pri najezdu nejakych 20.000 km rocne by to snad mohlo 10 let vydrzet bez vetsich problemu, ne?

0/0
30.1.2014 9:00

M23i27c60h98a14l 30N75o71v13á84k 4335113687703

Kryštofe, jak jsem psal, jsem dlouholetý uživatel, čiže moje rady určitě nebudou nestranné ;-D Co se týká poruchovosti, tak Mazda 6 má dle TUV v podstatě stejnou poruchovost, jako Avensis - obě tyto auta jsou na špici. Koroze bývala problémem Mazd, ale od minulé generace už také vymizela. Osobně jsem za posledních 10 let nepotřeboval jiný servis, než výměnu plniv.

Avensis znám jen povrchně, jel jsem s ním 2x-3x, ale musím konstatovat, že jízdní vlastnosti má zcela určitě lepší Mazda, Avensis má lepší diesel a je pohodlnější. Výkon se špatně porovnává, nová Mazda 6 je o více než 200kg lehčí, než Avensis. Mám motor 2.0 165k, a u 1340kg těžkého auta je to skoro až předimenzované ;-D

Zajděte si do salonu Mazdy, rádi vás nechají projet vybraným autem - osobní dojem je prostě nenahraditelný.

+2/−1
30.1.2014 10:42

M74a83r75c18e57l 12P30a22v53l91í58k 7431874448349

?

kúpil som sedemročný p405 1.9 grd s 220 tis km, za desať rokov najazdil 150 tis km, začali hrdzavieť podbehy, motor stále s 6.5 litra spotreby- investície - potreboval repasiu zadnej nápravy, výmenu gumičiek palivovej sústavy (bio palivo), spojka a ložiská kolies.

0/−2
30.1.2014 17:53

Z13d81e30n20ě26k 64M14á47č96a77l41a 1723985669500

Jako také dlouholetý uživatel vozu Mazda6 první generace s benzínem 2.0 a s pětikvaltem mohu také potvrdit průměrnou spotřebu dle palubního počítače rovných 7 litrů na 100 Km. 60% dálnice, 20% okreska, 20% město. A to nemám Skyactive. Svezení super, motor jde krásně za plynem. Bere vše od Naturalu 91 až po 100 Oct. Moje předchozí Mazda626 taká 2.0 benzín jezdila za 7,5L / 100Km

0/0
30.1.2014 9:04

E75r42i88k 24M39o11r12a16v44i86a 9901911149179

Taky jsem měl Mazdu 6, 1,8 benzín. Skvělý podvozek a svižný motor, pokud ho dostatečně vytáčíte. Nicméně při jen mírně sportovní jízdě na výše zmíněný "sporožiro" spotřeby můžete zapomenout a budete kolem 12 litrů rádi. Ve srovnání s tím BMW 330d (dvojnásobný výkon a téměř dvojnásobný motor) a měřím stejný způsob jízdy mou osobou a spotřeba 8,3 litru.

+2/0
30.1.2014 10:20

P17a55v85e87l 36N78o81v51á80k 7581546209783

no já ještě nedávno měl Fiat 126p (Maluch) o objemu 0,65 a jezdil jsem v průmeru za 6litrů. Sice to nebyl žádnej zázrak vědy a techniky, ale otočil se za ním každej R^

+1/0
30.1.2014 21:58

M38i21r79o69s56l23a86v 50J81o11c97h 3302941113788

2 litrový benzín za 7 ve městě 8-o. Člověče vy jste kouzelník, nebo jezdíte pořád z kopce. :-)

+1/0
30.1.2014 10:43

M24i75r38o72s21l43a88v 70Š85i86m20k39o 7715933902175

Mám Hyundaie 2,0, 16 let starého a spotřebu mám jako píší výše. U jízdy po městě záleží na tom, jak dlouho stojíte v zácpách. Pokud ale tak nějak jedete, jde to.

0/0
30.1.2014 11:12

J64i84ř90í 33N76e32u17m30e44i89s29t65e72r 2842885153821

A to je mi logika. ;-D

0/0
30.1.2014 17:42

Z79b72y66n82ě25k 46J66e94h31l18i83č69k12a 8564788879201

logika tam je - nejvic všechna auta žerou při rozjíždění

0/0
30.1.2014 23:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.