Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mazda chystá nová kouzla. Motory vyvíjí jinak než ostatní

Japonská Mazda je jednou z mála automobilek, které se neženou do downsizingu motorů. Přesto agregáty Skyactive dosahují zajímavých úspor a Mazda chce zajít ještě dál. Nová generace Skyactive 2 má oproti té stávající uspořit neuvěřitelných 30 procent paliva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T53o93m78á25š 47V30a83l93d87e10r 7853840849

Taky jsem měl turbo a spínalo už od 1500ot/min. Nepříjemné při rozjíždění. Turbo je asi vhodné pro řidiče co rádi předjíždějí za každou cenu a ty co mají rádi konstantní tah  do kopce a nechtějí si užívat řízení vozidla. Co jsem se vrátil k benzínu klasik se mi řídí s větším potěšením. Už se těším až budu mít technologii skyactiv doma.:-)

0/0
8.2.2014 1:40

K27a27r13e88l 46V19a28c35h19u81t 9883932329243

Jen jestli oni si Japonci vůbec všimli, že my tu platíme nějaké povinné ručení právě podle kubatúry?!  8-o :-( .. navíc třeba zrovna Češi jsou velmi nedochvilní a tak (když blikne zelená) nevydrží čekat, až se motoru zachce rozjet... proto jim (buhužel) asi více vyhovují ty turba, za jejichž pomocí auto tak úžasně vystřelí vpřed!  R^

(A proč? - Přece aby mohlo k další křižovatce opět přijet na ČERVENOU!) ..........;-D

0/0
3.2.2014 8:28

J62o91s73e15f 19L96e65b91d79u64š81k70a 4292963823875

Vyšší kompresní poměr znamená vyšší tlak. Vyšší tlak znamená vyšší namáhání a to je nižší životnost motoru.

0/0
31.1.2014 13:09

Z63b44y76n80ě79k 78J20e33h89l84i49č75k33a 8194848379471

a nebylo by lepší vykopat tu EU komisi co nařizuje nesmyslné normy?

+4/−3
30.1.2014 23:02

J43i97ř19í 70S81c81h94w47a18c97h 5776799637294

Jo ty bys chtěl 6 dní v týdnu smog jak v Pekingu? Já tedy ne.

Nevěřím na ty kecy okolo CO2, ale beru v potaz vedlejší efekt. Tlak na méně CO2 = tlak na menší spotřebu = méně ostatních škodlivin. 

Vůbec nemám zájem na tom, aby když jdu (jedu) po ulici plné aut, tak mi podkuřovali V8 s 15l/100km ve městě....

+4/−2
30.1.2014 23:47

M34a13r93t28i95n 30T26e14p65l36a81n 9357540245943

Jenže tak to právě není. Naopak turbomotory produkují narozdíl od atmosferických vysoké množství kacinogeních látek. Čili snížíme CO2 (u kterého jsou auta prakticky malým producentem) za cenu toho, že generujeme zbytečně prach způsobující rakovinu. Pak na to nasadíme filtry, čímž jen děláme někomu business a ty nejmenší a nejvíc škodlivé látky stejně nezachytí.

+2/0
31.1.2014 8:34

J71i82ř80í 92S16c84h30w12a18c84h 5346529897944

a to jsi jak na to přišel, že benzinový turbomotor, tedy s úplně stejným palivem jen vyšším plnícím tlakem produkuje více karcinogenních látek, když spotřebuje méně paliva než atmosféra?

Nebo jsi do toho jen nenápadně zapletl saze z turbodieselů? Ty saze však produkují i diesely bez turba....

0/−1
31.1.2014 10:56

J38i43ř98í 79P98e22l38n88á20ř 6755663646619

http://auto.idnes.cz/filtr-pevnych-castic-benzinovy-motor-d8n-/automoto.aspx?c=A131201_220142_automoto_fdv

0/0
31.1.2014 11:01

J13i70ř62í 82S14c24h82w87a73c73h 5856449327144

v uvedeném článku je "údajný problém se sazemi" u všech benzínových motorů se vstřikováním tedy i u atmosfér ;-)

0/0
31.1.2014 11:54

M86a88r62t69i48n 89T59e50p41l19a52n 9727300875863

Já jsem na to nepřišel, přišli na to jiní viz třeba: http://www.auto.cz/filtr-pevnych-castic-benzinovy-motor-78088

Jinak saze nejsou úměrné se spotřebou paliva. Navíc ty staré diesely produkovaly saze o větší velikosti. Naopak u turbo motorů vznikají spíš menší částice, které jsou více nebezpečné.

Takže tak.

+1/0
31.1.2014 11:50

J62o78s84e30f 60L76e21b22d56u89š53k19a 4942263153205

Ono je to hlavně způsobeno biosložkami v PHM.

0/0
31.1.2014 13:07
Foto

M69i33r54o72s37l17a14v 14S80t56e87i86n73e19r 6398384473645

Termodynamika jim moc prostoru nedává. Plochu uzavřenou pod tím trojúhelníkem zvyšují kompresním tlakem, pak ale musí vstřikovat palivo v tuto chvíli. U benzinu to zatím dělalo problémy kvůli nedostatečné mazací schopnosti paliva. To je ovšem už minulost, bude zajímavé srovnat, jak se vyvine soutěž spotřeby u obou paliv.

Zkušený řidič ale ví, že komprese se během provozu motoru snižuje, písty a kroužky méně těsní. Takže druhý konec problému bude, jak dlouho bude takový moderní motor použitelný. Hodně přes půl miliónu km, jak bylo běžné u atmosférických dieslů Mercedesu, už asi nedokážou.

+1/0
30.1.2014 22:40

L69u86k95á81š 62K65m95e39n22t 5389387474850

Ano, musíme přeci šetřit, abychom neprodukovali CO2. Jako by tu ropu za nás nespálil někdo jiný. Je úplně jedno, kolik Evropa ušetří. Holt to bude Číně trval o rok nebo dva déle, než to spálí do poslední kapky. 

Je zcela jedno, kolik ropy tady ušetříme. Nakonec se stejně všechna spálí a na tom nikdo v EU nic nezmění. 

Pouze svými regulemi podkopává průmysl v Evropě a to nás bude za dvacet let opravdu mrzet, až to tu začne skupovat bohatá Čína.

+1/0
30.1.2014 22:35

J29i52ř32í 88S92c45h66w35a85c67h 5716739697334

ať si v Číně pálí co chtějí, jo hlavně je to laciný všechno vypouštět, trochu mne uklidňuje že ten jejich smog se k nám dostane už přefiltrovaný přes miliardu čínských plící. Ale nevidím proto důvod, aby moje plíce filtrovaly stejnej sajrajt....

0/0
30.1.2014 23:53

J11o27s40e84f 42L49e70b70d41u81š61k29a 4502913793295

EU svými programy na snižování CO2 dosáhla snížení celosvětové produkce CO2 v řádu desetin procenta, ovšem snížení výkonů své ekonomiky v řádu desítek procent. Je to tedy ohromný úspěch. Navíc od šílenství s globálním oteplováním se po provalení falzifikace dat ustupuje, zjišťuje se, že vliv CO2 je zanedbatelný a že v minulosti bylo na Zemi daleko tepleji i když bylo ve vzduchu CO2 daleko méně. Sice potichu, ale začíná se hovořit spíš o globálním ochlazování způsobeném aktivitou Slunce.

+2/0
31.1.2014 13:15

L26i40b71a 26R58u49s18n49á52k 2410654125141

Takže turbo vadí a kompresní poměr 18:1 je O.K.? Ty motory budou dostávat taky pořádně zabrat.

0/0
30.1.2014 19:11

V90a66c68l33a36v 57M52e91d84e16k 5581922835845

16:1 měly některé diesely už před 15 lety, a hravě bez větších problémů vydržely 750 tisíc km - tak v čem je problém?

0/0
30.1.2014 23:15

J95i13ř35í 72S92c64h62w66a54c43h 5846899607554

diesely měli kompresní poměr 18:1 už před 50 lety, jo vydržely, ale byla to poměrně těžká nevýkonná hovádka a nejlépe se hodila do traktorů....

+1/0
31.1.2014 0:11

A68l52e60x86a51n30d49r 12K42o13s20t29k62a 5699766319326

Mzda je fajn. Kamarád má 20! let starou a startuje na první ťuknutí. Kolik 20 let starých aut je vůbec provozuschopných, natož pak toto?

+1/−1
30.1.2014 18:36

P73a26v82e15l 44N61o74v95á78k 7761426249753

hodně... pořádně se rozhlédněte kolem sebe dost aut už těch 20 let má...

+2/0
30.1.2014 21:52

J47i30ř98í 58S18c10h19w54a67c20h 5916409507674

A čím je mzda vyšší, tím je více fajn.;-)

+2/0
30.1.2014 23:58

M27a58r79c71e15l 98P73a41v39l73í14k 7481134578549

i*iotské socialistické regulatívy nám prinášajú zhoršovanie životného prostredia. napríklad CO2 je odbúrateľný "dýchaním rastlín". avšak, ak sa "spáli" určité množstvo uhľovodíkov a z toho iba časť sa premení na plyn, zvyšok je tuhá zložka  - SA(D)ZE! a tých je vo výfukoch moderných benzínových automobilov ... no skúste prstom (nie bielou vreckovkou).+

+2/−2
30.1.2014 17:40

M48i19c29h48a71e35l 87K96o88n53e92č25n86ý 6222513859369

Jak se Vám líbí -Magda;-D;-D;-D

0/−2
30.1.2014 16:01

A66n28t60o29n40í56n 43K64o67u47d20e53l90k96a 1175775146982

Nechápu, proč se tolik ohrnuje nos nad downsizingem motorů s turbem. Věřím, že za pár let to bude běžný trend automobilek.

+2/−4
30.1.2014 13:32

V91í43ť60a 77K62r28u83t47i42š 1400944355387

On je to běžný trend už teď a možná stejně jako u nafty, časem se to překlopí úplně ..

0/0
30.1.2014 14:13

J80i28ř64í 38P83e19l81n22á30ř 6315583286419

Já proti němu nic nemám, pokud je proveden v rozumné míře. Například když se místo motoru 4,2 FSI použije 4,0 TFSI, tak se to dá přežít...

+14/0
30.1.2014 16:45

J72i20ř76í 11S17c88h29w92a90c65h 5946209837944

jen to většina místních diskutérů coby nové nemůže zaplatit....;-)

+1/0
31.1.2014 0:01

M61a92r45c89e72l 69P40a41v49l91í15k 7721274358459

začali to pred viac ako 50 rokmi japonci, motor pod liter a mnoho tisíc otáčok. tuná sa vtedy ešte motory zabiehali R\R na stolici a plynom) ... platila úmera - vyššie otáčky, výkonejší motor, nižšia životnosť. spomínam, ako skúšali zabiehať jawy a čezety (diaľnice vo švajčiarsku) na jeden záťah.

0/0
30.1.2014 17:45

P73a58v23e44l 31N33o58v18á61k 7221396959543

nvm mě se to prsotě nelibí ;-) radši 1.8 atmosferu než 1.2 s turbem ;-)

+3/0
30.1.2014 21:54

J70i46ř52í 18Z61ý59k62a 9799573201810

takové pidimotůrky mi pod kapotu nesmí. Jak to nemá kolem 2,5litru, ideálně s turbem, tak mne to nezajímá.

0/0
31.1.2014 9:56

D26a34v83i90d 82R20y50c92h19e19t94s13k12ý 9736931310910

Můžou mi eurounijní ekofašisti vysvětlit, proč v roce 2014 pořád hlídáme produkci plynu který je v sodovce? A ničíme s tím auta? Ve chvíli kdy (jedna) největší nákladní loď světa vyrobí tolik CO2 jako auta v celé Evropě?

+17/−1
30.1.2014 12:52

P62a13v49e80l 64N66o24v24á55k 4413248135891

Je to jako s predbihanim ve fronte.

0/0
30.1.2014 13:08

J23i49ř10í 14K82o19c93u62r63e89k 6745864875918

Navíc, když nárůst koncentrace CO2 není příčinou ale dost možná naopak důsledkem GO. Nejvíc se oteplilo na přelomu 18 a 19 století, přičemž průmyslové využití uhlí přišlo o 1/4 až 1/2 století později.

0/0
30.1.2014 22:16

J21i82ř71í 59S50c77h45w55a73c29h 5976159827894

Ten nesmysl s tou lodí je na tomto fóru nesmrtelnej....;-D;-D;-D

0/−2
30.1.2014 23:56

L80a73d25i47s89l44a24v 72K21v49a69s54n50i37č94k88a 1353347333525

Ono jde o to, že ten CO2 není jenom v sodovce, ale i tam odkud se do té sodovky získává. A kterápak loď to je, určitě to víte, konkrétně, když je jedna. Nejspíš jste si to poletl s diskusemi o emisích pevných částic dieslových motorů podle  "studie" kterou někdo vypustil do světa, kterak X největších nákladních lodí vypustí do ovzduší víc škodlivin než všechna dieslová auta v celém známém světě. No a ono se to chytlo, je to jednoduché a vypadá to chytře, když to někdo použije v hospodě ( že v centru měst žije a dýchá víc lidí, než na otevřeném moři nikoho samostatně nenapadne). Chce se to víc učit, jaké bylo vysvědčení ?

0/−1
31.1.2014 10:02

D20a33v42i90d 23R98y17c13h55e47t49s91k44ý 9176731710780

Internetový hrdina je osoba nízkého sebevědomí, která si svůj komplex řeší urážlivými výlevy v diskuzích. Ty jsou pravým opakem toho co si dovolí v reálném světě, protože by byl k smíchu nebo dostal přes hubu.

0/0
31.1.2014 15:19

J90a24n 37L50i42b46i25c85h 9302798405723

Musím přiznat, že Mazda měla průkopnické motory a techniku vždycky, ať už šlo o rotační motory Wankelova typu nebo klasické spalovací s upraveným cyklem a vždy se výhybala turbu a kompresorům. Převodovky řadí plynule a jistě, to je u japonských aut celkem obvyklé (špatně na tom není ani Honda, Suzuki, Mitshubishi ad.), ale přeci jen Mazda s Hondou jsou o krok dál. Teď začala Mazda měnit i design, ale na inovativní Hondu zatím nemá. Je však dobře, že zatím nezkopírovala evropský styl jako některé nejmenované značky, podvozky už nejsou sice tak poctivé jako dříve, ale jsou levnější a pokud bude servis slušnější a náhradní díly cenově dostupnější, tak Mazda bude stále velmi dobrou volbou pro skutečné řidiče. Ještě bacha na korozi, první Mazdy 6 jí neskonale trpěly.

+2/0
30.1.2014 12:18

C82y48r33i89l 45P10a46v59e51l35k50a 4746692328825

Alespoň někde mají rozum. R^Netradiční cestou jde VW s těmi polozm... s turbem a ne Mazda s poctivým motorem, pane autore.

+21/−1
30.1.2014 10:40

M53a80r28t25i14n 52H77e11r91i41n38k 4219266386459

super auta;-D!!

0/0
30.1.2014 9:44

M75i59c24h68a48l 72N77o23v52á91k 4465303467533

Jako dlouholetý uživatel vozů Mazda 6 můžu potvrdit, že současná generace motorů Skyactive je opravdu poměrně úsporná. Moje benzínová Mazda 6 jezdí za průměrných 7l/100km, 90% cest je po městě (spotřeba je brána z počítače v autě, reálná bude o 2-3 desetinky vyšší).

Jediným negativem nového motoru je, že se blíží charakteru nafťáku - v podstatě vás nutí dát 6 rychlostní stupeň v 70km/h rychlosti, normální spektrum otáček považuje 1500-2500. Naštěstí kultivovanost benzíňáku zůstala.

+9/0
30.1.2014 8:29

K98r51y29š62t16o52f 12L81a55n49í37k 1829110735475

mohu se vas zeptat na zkusenosti? dosluhuje mi Avensis (spis moralne nez technicky) a puvodne jsem jej chtel nahradit jen novym modelem, ale abych pravdu rekl, Mazda 6 se mi libi vice a hlavne je ve verzi kombi vyrazne levnejsi. jde mi predevsim o poruchovost a korozi (benzinove motory jsou o neco slabsi, ale dvoulitr se asi vyrovna osmnactistovce u Avensise), zda je to u mazdy problem. prepokladam ze na urovni toyoty to asi nebude, ale pri najezdu nejakych 20.000 km rocne by to snad mohlo 10 let vydrzet bez vetsich problemu, ne?

0/0
30.1.2014 9:00

M19i58c71h88a29l 52N95o92v50á17k 4785103127263

Kryštofe, jak jsem psal, jsem dlouholetý uživatel, čiže moje rady určitě nebudou nestranné ;-D Co se týká poruchovosti, tak Mazda 6 má dle TUV v podstatě stejnou poruchovost, jako Avensis - obě tyto auta jsou na špici. Koroze bývala problémem Mazd, ale od minulé generace už také vymizela. Osobně jsem za posledních 10 let nepotřeboval jiný servis, než výměnu plniv.

Avensis znám jen povrchně, jel jsem s ním 2x-3x, ale musím konstatovat, že jízdní vlastnosti má zcela určitě lepší Mazda, Avensis má lepší diesel a je pohodlnější. Výkon se špatně porovnává, nová Mazda 6 je o více než 200kg lehčí, než Avensis. Mám motor 2.0 165k, a u 1340kg těžkého auta je to skoro až předimenzované ;-D

Zajděte si do salonu Mazdy, rádi vás nechají projet vybraným autem - osobní dojem je prostě nenahraditelný.

+2/−1
30.1.2014 10:42

M32a71r24c66e84l 63P95a62v61l11í68k 7961124808119

?

kúpil som sedemročný p405 1.9 grd s 220 tis km, za desať rokov najazdil 150 tis km, začali hrdzavieť podbehy, motor stále s 6.5 litra spotreby- investície - potreboval repasiu zadnej nápravy, výmenu gumičiek palivovej sústavy (bio palivo), spojka a ložiská kolies.

0/−2
30.1.2014 17:53

Z26d56e35n56ě75k 97M91á94č10a83l46a 1553485479160

Jako také dlouholetý uživatel vozu Mazda6 první generace s benzínem 2.0 a s pětikvaltem mohu také potvrdit průměrnou spotřebu dle palubního počítače rovných 7 litrů na 100 Km. 60% dálnice, 20% okreska, 20% město. A to nemám Skyactive. Svezení super, motor jde krásně za plynem. Bere vše od Naturalu 91 až po 100 Oct. Moje předchozí Mazda626 taká 2.0 benzín jezdila za 7,5L / 100Km

0/0
30.1.2014 9:04

E66r25i28k 79M81o12r27a33v39i83a 9281661629779

Taky jsem měl Mazdu 6, 1,8 benzín. Skvělý podvozek a svižný motor, pokud ho dostatečně vytáčíte. Nicméně při jen mírně sportovní jízdě na výše zmíněný "sporožiro" spotřeby můžete zapomenout a budete kolem 12 litrů rádi. Ve srovnání s tím BMW 330d (dvojnásobný výkon a téměř dvojnásobný motor) a měřím stejný způsob jízdy mou osobou a spotřeba 8,3 litru.

+2/0
30.1.2014 10:20

P48a21v72e94l 89N33o84v16á85k 7451416679753

no já ještě nedávno měl Fiat 126p (Maluch) o objemu 0,65 a jezdil jsem v průmeru za 6litrů. Sice to nebyl žádnej zázrak vědy a techniky, ale otočil se za ním každej R^

+1/0
30.1.2014 21:58

M61i15r83o94s97l59a79v 98J52o50c75h 3332341273638

2 litrový benzín za 7 ve městě 8-o. Člověče vy jste kouzelník, nebo jezdíte pořád z kopce. :-)

+1/0
30.1.2014 10:43

M40i56r91o60s46l55a62v 76Š79i40m29k66o 7335643962935

Mám Hyundaie 2,0, 16 let starého a spotřebu mám jako píší výše. U jízdy po městě záleží na tom, jak dlouho stojíte v zácpách. Pokud ale tak nějak jedete, jde to.

0/0
30.1.2014 11:12

J50i96ř82í 60N70e61u45m16e92i66s86t24e36r 2652195543911

A to je mi logika. ;-D

0/0
30.1.2014 17:42

Z26b40y34n39ě56k 72J76e11h35l84i52č57k82a 8554738349861

logika tam je - nejvic všechna auta žerou při rozjíždění

0/0
30.1.2014 23:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.