Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výrobci aut žádají sjednocení nároků na bezpečnost aut v Evropě a USA

Automobilky z obou stran Atlantského oceánu v poslední době hodně lobují za sjednocení homologací aut v Evropě a USA. Jako další krok pak žádají sjednocení nároků na bezpečnost aut takovým způsobem, aby nemusely upravovat auta pro různé druhy crash testů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R69a87d98o92v38a33n 60D32l96u43g32o81s66z 3336731168846

Jakékoliv sjednocení bylo vždy považováno za socialistický a komunistický přežitek hodný stalého ponižování a znevažování a vida, dnes se děje přesně to, co bylo nedávno (a někdy ještě je) kritizováno. Nazváno jinak, leč se stejným smyslem a je to hned lepší, kůl, in a moderní a nutné. Směšná tato doba atrapovitá, hrající si na něco více.

0/0
8.2.2014 11:32

R55a15d35o60v80a35n 52D56l58u70g87o64s76z 3786151818946

A propo, abych se vyjádřil také k tématu. Americké testy se zdají být v některých ohledech více vtaženy k reálu, než evropské.

0/0
8.2.2014 11:34

D79a18v35i35d 37R49y17c86h49e60t97s10k43ý 9766311680160

Tak ona je ostuda už jenom to, že se auta staví právě jenom aby vyhověla normovaným střetům, což rozhodně neznamená bezpečnost. Mám z toho takový pocit jako když Peugeot 3008 automaticky rozpozná evropský měřící cyklus a vypne dobíjení baterie a další věci.

0/−1
7.2.2014 15:13


J76a53n 27M87o61h56y46l78a 6612729679301

Víte, když o něčem nic nevím, tak většinou slušně mlčím a třeba poslouchám, abych se něco naučil. Fakt, že něco používám ještě neznamená, že tomu i rozumím.

+1/−1
7.2.2014 20:28

D64a27v98i70d 53R65y79c59h28e65t27s72k40ý 9746531550250

Teď jsem moudřejší o Váš bezobsažný blábol.

0/0
10.2.2014 12:19

D93a65v95i70d 76P37r38a77ž90á55k 6774882572876

Prosil bych převzít americké požadavky na automobily komplet. Aspoň by evropská auta mohla vypadat zase slušně i designově

+2/−1
7.2.2014 11:33

R44a29d29e95k 80P11r71o32c64h87á55z81k21a 2363539568

A co se takhle na jakékoliv povinné testy vykašlat, ať si každý vybere podle jakých pravidel a zkoušek je jeho auto testované? Maximálně by šlo ponechat povinné testy na ochranu chodců, protože chodec si nemůže vybrat, jaké auto do něj narazí.

0/0
7.2.2014 10:40

J86a12n 89N62o66v16á70k 9585868884705

Tyhle tedty o kterých se píše nejsou povinné - jak se v článku píše, je to nad rámec homologace.

0/0
7.2.2014 17:48

M92a61r20t11i70n 70Š77t81ě52p20á78n71e54k 3537703113181

Takze se automobilky odkopaly v tom,  ze pripravuji auta na specificke testy a to ze by auto melo vydrzet byt jen o kousek vic jim vadi. Udelat auto tak, aby bylo bezpecne vseobecne se jim nechce.

Ale jo, ja jsem za. Proste spojte oba testy, nic nevynechejte a mate to sjednocene...

+1/−1
7.2.2014 10:29

R24a94d26e11k 34P44r67o75c97h93á31z38k58a 2703199908

Podívejte se třeba na u.s. verze evropských aut, všechna mají mohutnější nárazníky. V Evropě ne, protože by byly dražší a lidi by brblali :-)

0/0
7.2.2014 10:45

L61e43o90š 72K68a68ň27a 6513351722757

A přitom jsou v USA auta levnější.

+3/0
7.2.2014 12:39

J45a62n 83M35o34h95y36l27a 6282709209531

KRistova noho, když nic nevíte, tak držte zobák. NELZE technicky zkonstruovat vůz pro "všeobecně bezpečné"!! PRoto se auta navrhují pro normované testy, protože ty odpovídají nejčastějším typům nárazů. Což je (což ale se svým IQ nepochopíte) logické, neboť když nelze zachránit všechny, je tak nějak humánní zachraňovat co největší podíl.

0/−1
7.2.2014 20:31

T22o44m29á91š 89Z19e91m30a28n 3965238514615

Ty americké testy mi přijdou smysluplnější.

Tuhost střechy, nižší přesah, náraz zezadu atd..

+6/0
7.2.2014 9:17

J18a82r95o96m77í79r 48S14v66o83b69o92d66a 2270271809147

Jsou zajímavé ty mýty o bezpečných autech. Již nikde se neříká, že je to jen do určité rychlosti. Poté je jedno co řídíte, fyzika je neúprosná a jak dopadnou vnitřní orgány po srážce např. se stromem ve 130 km rychlosti mohou vyprávět patologové :-/

0/0
7.2.2014 9:03

J49a44n 90J57e16l39í65n33e10k 8763405772916

No, už když se podíváte, jak dopadají auta při NCAPu, tak je to taky slušný a to je jen 64km/h.

+1/0
7.2.2014 9:09

P98e66t25r 24S82v95o78b41o50d92a 9887138410242

Furt je lepší narazit ve 130 do stromu s pětihvězdičkovým autem než s nějakou starou šunkou. Samozřejmě tě hvězdičky neochrání před zraněním, ale můžou zachránit život.

0/0
7.2.2014 10:10

R80a74d80o95v47a17n 72D50l19u27g79o60s46z 3516701838796

Zajisté. V 5 hvězdovém z vás bude doživotní apalik, frontál či vigil, ve staré šunce budete ihned KO ;)

0/0
8.2.2014 11:35

P59e11t67r 28S73v79o10b62o78d72a 9177988430152

Hned KO asi nebudete. Poškození vnitřních orgánů a vnitřní krvácení není žádná rychlá smrt. Dále při čelní srážce poranění páteře moc nehrozí, takže pokud to člověk přežije, tak má dobrou šanci na plné zatavení.

0/0
8.2.2014 12:21

J30i77ř96í 69Z28ý17k16a 9929173391950

takže se de facto přiznávají k tomu, že auta staví jen odolná crash testům a o bezpečnost posádky jim vůbec nejde.

Ještěže jezdím Volvem, kde je takové pitomosti nenapadají.

0/−1
7.2.2014 9:00

J43a68n 44J65e50l75í22n58e81k 8493805522766

To dělají skoro všichni. Na IIHS jsou i takové koráby jako Audi A4 hodnoceny v kategorii small overlap tou nejhorší známkou. Nedávno tam ještě bylo volvo samotné, které mělo všude nejlepší známku.

http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volvo/s80/2014

0/−1
7.2.2014 9:13

J73i65ř93í 37Z31ý90k13a 9269813851880

legrace by byla, kdyby se dělaly testy podle současných interních testů Volva (čelní náraz na sloup, kutálení přes střechu, náraz zezadu, náraz z boku-z úhlu ...). By neprošlo téměř nic.

0/0
7.2.2014 9:34

R28a68d43e86k 56P44r80o63c33h36á71z34k72a 2733559178

Ale napadají. I Volvo musí projít testy a i kdyby měli své vlastní testy super dokonalé, tak přesto musí přežít i ty povinné, i kdyby nevystihovaly reálný provoz.

0/0
7.2.2014 10:42

J63i33ř97í 53Z12ý45k63a 9359603781150

to je snad samozřejmé. Těmi pitomostmi jsem ale měl na mysli to skuhrání, že se musí upravovat auta pro každý trh zvlášť podle místních crashtestů. To Volvo nedělá. Na všechny trhy dodává stejná vozidla (samozřejmě rozdílné jsou tachometry, skla zpětných zrcátek, světlomety, rádio, sw motoru atp. podle místních norem). Když to auto navrhnete komplexně bezpečné, nemusíte řešit, jestli to projde tím či oním testem. Projde i nově vymyšleným (viz XC90 a small overlap, IIHS).

0/0
7.2.2014 11:13

J92i25n90d63ř61i81c54h 47Š80k41o34p12e46k 4675271280495

Jsem zvědav, jak se byrokrati poperou se zmíněným sjednocením pravidel pro homologaci. Že bychom se konečně dočkali např. červených blinkrů ?

0/−1
7.2.2014 7:52

Š72t20ě51p27á36n 73V75a39n30ě60k 3843849277237

No to doufám, že nepoperou, červený blinkr je fakt hnus.

+2/0
7.2.2014 8:50

R33a29d56e51k 26P41r51o69c76h49á68z64k74a 2333979348

Řídil jste někdy v USA? A připadly Vám ty červené blinkry smysluplné? Mně tedy ne ;-D

+1/0
7.2.2014 10:46

J91i83n16d30ř87i69c16h 89Š12k42o12p57e70k 4975511400955

je neřeším jestli je to ok nebo ne. Já řeším, že to i tady třeba bude.

0/0
7.2.2014 10:50

V96l53a91d68i10m82í48r 91V13o29n19d72r94á73k 5573862564645

Doufám, že ke sloučení norem v crashtestech nedojde, to by tak nahrálo VW do karet a nemusel by se snažit, když by mu stačilo plnit pouze nenáročné evropské crash testy a ne crash testy s 25% přesahem, které jsou mnohem náročnější...

+6/−1
7.2.2014 7:44

M55i82c56h14a88l 19P87a70v24l12á48t 9913333944429

Nenarocne? Jak v cem. Navic se v Evrope resi ty kraviny s bezpecnosti chodcu, boduji se nesmyslne "bezpecnostni systemy",.. To taky neni uplne jednoduche.

+1/−2
7.2.2014 8:19

J44i70ř82í 51Z94ý59k21a 9679643311720

až srazíte chodce a tak bude rád, že Vám pocuchal měkkou kapotu a skončil "pouze s otřesem mozku". Také by se mohlo stát, že skončí s mozkem na kapotě. Možná si říkáte "co je mi do něj?" ... dle rozsahu jeho zranění se určuje výše vašeho trestu. A přijde mi mnohem lepší přijít o řidičák na půl roku, než o svou svobodu.

+4/−1
7.2.2014 9:03

J49a73n 76N37o96v25á34k 9555638894485

Nejlepší je nesrážet chodce vlastní vinou - co co se týká těch co si za to můžou sami, co je mi do nich.

+1/−3
7.2.2014 18:06

J69a68n 77M67o93h87y62l38a 6822569569611

To si povíme, až se budete potýkat s tím, že jste někoho zabil a třeba jste ho mohl jen lehce zranit. Ale co, jak je vidět, tak vola prostě nepodojíš.

+1/−1
7.2.2014 23:15

M87i83c67h33a83l 23P43a24v91l82á25t 9683243924869

A neni lepsi mit auto, jehoz strecha nebo narazniky neco vydrzi? O to jde - ze ty americke pozadavky jsou mnohem logictejsi. ;o)

0/0
10.2.2014 13:29

P15e32t67r 76P40r52u95s 7117245739362

Presne tak. stacilo by auta vyladit tak, aby vyhovovaly jen na jeden typ narazu. To by se jim libilo... :-)

0/0
7.2.2014 8:33
Foto

J64i32ř14í 35K47w26o92l22e87k 5523387918509

Tak tohle je zbožné přání. Tedy jednou to málem vyšlo, když chtěl Carter přejít na metrický systém. Ale nakonec to nedopadlo a v US zůstaly palce (značení průměrů ve zlomcích je totální masakr - například 3/8"), stopy, galony... Jedni i druzí jsou rozhodně jediné ti "best in the world" :-)

0/0
7.2.2014 1:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.