Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výrobci aut žádají sjednocení nároků na bezpečnost aut v Evropě a USA

Automobilky z obou stran Atlantského oceánu v poslední době hodně lobují za sjednocení homologací aut v Evropě a USA. Jako další krok pak žádají sjednocení nároků na bezpečnost aut takovým způsobem, aby nemusely upravovat auta pro různé druhy crash testů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R74a31d59o30v87a57n 86D33l59u29g74o73s16z 3596421868676

Jakékoliv sjednocení bylo vždy považováno za socialistický a komunistický přežitek hodný stalého ponižování a znevažování a vida, dnes se děje přesně to, co bylo nedávno (a někdy ještě je) kritizováno. Nazváno jinak, leč se stejným smyslem a je to hned lepší, kůl, in a moderní a nutné. Směšná tato doba atrapovitá, hrající si na něco více.

0/0
8.2.2014 11:32

R20a52d43o43v73a83n 82D71l74u39g24o34s66z 3206941328856

A propo, abych se vyjádřil také k tématu. Americké testy se zdají být v některých ohledech více vtaženy k reálu, než evropské.

0/0
8.2.2014 11:34

D22a60v58i82d 60R63y82c61h61e86t53s96k24ý 9346341370360

Tak ona je ostuda už jenom to, že se auta staví právě jenom aby vyhověla normovaným střetům, což rozhodně neznamená bezpečnost. Mám z toho takový pocit jako když Peugeot 3008 automaticky rozpozná evropský měřící cyklus a vypne dobíjení baterie a další věci.

0/−1
7.2.2014 15:13

J31a45n 27M66o41h87y85l45a 6152859219931

Víte, když o něčem nic nevím, tak většinou slušně mlčím a třeba poslouchám, abych se něco naučil. Fakt, že něco používám ještě neznamená, že tomu i rozumím.

+1/−1
7.2.2014 20:28

D45a94v18i62d 20R37y56c74h16e60t69s82k79ý 9896321300840

Teď jsem moudřejší o Váš bezobsažný blábol.

0/0
10.2.2014 12:19

D31a41v98i98d 41P81r68a10ž49á93k 6934272932736

Prosil bych převzít americké požadavky na automobily komplet. Aspoň by evropská auta mohla vypadat zase slušně i designově

+2/−1
7.2.2014 11:33

R27a76d75e49k 91P18r12o16c70h24á98z78k56a 2383659958

A co se takhle na jakékoliv povinné testy vykašlat, ať si každý vybere podle jakých pravidel a zkoušek je jeho auto testované? Maximálně by šlo ponechat povinné testy na ochranu chodců, protože chodec si nemůže vybrat, jaké auto do něj narazí.

0/0
7.2.2014 10:40

J58a18n 94N23o84v11á89k 9615458944755

Tyhle tedty o kterých se píše nejsou povinné - jak se v článku píše, je to nad rámec homologace.

0/0
7.2.2014 17:48

M80a51r37t16i79n 21Š43t74ě18p61á23n55e79k 3917223383921

Takze se automobilky odkopaly v tom,  ze pripravuji auta na specificke testy a to ze by auto melo vydrzet byt jen o kousek vic jim vadi. Udelat auto tak, aby bylo bezpecne vseobecne se jim nechce.

Ale jo, ja jsem za. Proste spojte oba testy, nic nevynechejte a mate to sjednocene...

+1/−1
7.2.2014 10:29

R38a27d81e88k 53P21r37o97c68h85á78z13k91a 2743599408

Podívejte se třeba na u.s. verze evropských aut, všechna mají mohutnější nárazníky. V Evropě ne, protože by byly dražší a lidi by brblali :-)

0/0
7.2.2014 10:45

L71e17o40š 89K72a71ň72a 6753271322307

A přitom jsou v USA auta levnější.

+3/0
7.2.2014 12:39

J50a56n 81M66o14h18y76l32a 6522659579971

KRistova noho, když nic nevíte, tak držte zobák. NELZE technicky zkonstruovat vůz pro "všeobecně bezpečné"!! PRoto se auta navrhují pro normované testy, protože ty odpovídají nejčastějším typům nárazů. Což je (což ale se svým IQ nepochopíte) logické, neboť když nelze zachránit všechny, je tak nějak humánní zachraňovat co největší podíl.

0/−1
7.2.2014 20:31

T61o83m94á51š 23Z73e88m38a57n 3305808304605

Ty americké testy mi přijdou smysluplnější.

Tuhost střechy, nižší přesah, náraz zezadu atd..

+6/0
7.2.2014 9:17

J50a31r61o48m54í20r 26S76v93o14b76o28d39a 2950461869657

Jsou zajímavé ty mýty o bezpečných autech. Již nikde se neříká, že je to jen do určité rychlosti. Poté je jedno co řídíte, fyzika je neúprosná a jak dopadnou vnitřní orgány po srážce např. se stromem ve 130 km rychlosti mohou vyprávět patologové :-/

0/0
7.2.2014 9:03

J81a18n 29J50e82l90í20n87e77k 8343135582416

No, už když se podíváte, jak dopadají auta při NCAPu, tak je to taky slušný a to je jen 64km/h.

+1/0
7.2.2014 9:09

P21e97t60r 85S83v57o36b11o89d27a 9127878440172

Furt je lepší narazit ve 130 do stromu s pětihvězdičkovým autem než s nějakou starou šunkou. Samozřejmě tě hvězdičky neochrání před zraněním, ale můžou zachránit život.

0/0
7.2.2014 10:10

R11a47d45o55v58a42n 21D43l25u47g52o30s79z 3786561438316

Zajisté. V 5 hvězdovém z vás bude doživotní apalik, frontál či vigil, ve staré šunce budete ihned KO ;)

0/0
8.2.2014 11:35

P48e51t89r 55S45v16o40b45o60d12a 9177548160392

Hned KO asi nebudete. Poškození vnitřních orgánů a vnitřní krvácení není žádná rychlá smrt. Dále při čelní srážce poranění páteře moc nehrozí, takže pokud to člověk přežije, tak má dobrou šanci na plné zatavení.

0/0
8.2.2014 12:21

J32i79ř13í 75Z80ý76k86a 9679123811780

takže se de facto přiznávají k tomu, že auta staví jen odolná crash testům a o bezpečnost posádky jim vůbec nejde.

Ještěže jezdím Volvem, kde je takové pitomosti nenapadají.

0/−1
7.2.2014 9:00

J86a27n 69J45e14l16í30n20e70k 8683655952646

To dělají skoro všichni. Na IIHS jsou i takové koráby jako Audi A4 hodnoceny v kategorii small overlap tou nejhorší známkou. Nedávno tam ještě bylo volvo samotné, které mělo všude nejlepší známku.

http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volvo/s80/2014

0/−1
7.2.2014 9:13

J20i90ř10í 48Z28ý96k60a 9409173921450

legrace by byla, kdyby se dělaly testy podle současných interních testů Volva (čelní náraz na sloup, kutálení přes střechu, náraz zezadu, náraz z boku-z úhlu ...). By neprošlo téměř nic.

0/0
7.2.2014 9:34

R89a56d98e52k 67P50r71o64c31h52á62z37k53a 2273899668

Ale napadají. I Volvo musí projít testy a i kdyby měli své vlastní testy super dokonalé, tak přesto musí přežít i ty povinné, i kdyby nevystihovaly reálný provoz.

0/0
7.2.2014 10:42

J12i47ř85í 28Z61ý20k47a 9789263651940

to je snad samozřejmé. Těmi pitomostmi jsem ale měl na mysli to skuhrání, že se musí upravovat auta pro každý trh zvlášť podle místních crashtestů. To Volvo nedělá. Na všechny trhy dodává stejná vozidla (samozřejmě rozdílné jsou tachometry, skla zpětných zrcátek, světlomety, rádio, sw motoru atp. podle místních norem). Když to auto navrhnete komplexně bezpečné, nemusíte řešit, jestli to projde tím či oním testem. Projde i nově vymyšleným (viz XC90 a small overlap, IIHS).

0/0
7.2.2014 11:13

J66i62n63d81ř35i85c61h 52Š68k26o72p21e28k 4105241340985

Jsem zvědav, jak se byrokrati poperou se zmíněným sjednocením pravidel pro homologaci. Že bychom se konečně dočkali např. červených blinkrů ?

0/−1
7.2.2014 7:52

Š87t47ě46p20á73n 78V69a73n14ě54k 3593709947877

No to doufám, že nepoperou, červený blinkr je fakt hnus.

+2/0
7.2.2014 8:50

R15a87d34e16k 69P64r88o98c55h27á41z37k24a 2433319228

Řídil jste někdy v USA? A připadly Vám ty červené blinkry smysluplné? Mně tedy ne ;-D

+1/0
7.2.2014 10:46

J17i43n20d32ř54i26c76h 56Š29k52o88p12e65k 4225571960195

je neřeším jestli je to ok nebo ne. Já řeším, že to i tady třeba bude.

0/0
7.2.2014 10:50

V54l77a32d22i22m89í28r 38V33o57n47d64r56á47k 5423592704335

Doufám, že ke sloučení norem v crashtestech nedojde, to by tak nahrálo VW do karet a nemusel by se snažit, když by mu stačilo plnit pouze nenáročné evropské crash testy a ne crash testy s 25% přesahem, které jsou mnohem náročnější...

+6/−1
7.2.2014 7:44

M46i63c61h77a81l 43P17a38v22l44á46t 9203533614289

Nenarocne? Jak v cem. Navic se v Evrope resi ty kraviny s bezpecnosti chodcu, boduji se nesmyslne "bezpecnostni systemy",.. To taky neni uplne jednoduche.

+1/−2
7.2.2014 8:19

J79i26ř34í 76Z44ý83k30a 9969423361870

až srazíte chodce a tak bude rád, že Vám pocuchal měkkou kapotu a skončil "pouze s otřesem mozku". Také by se mohlo stát, že skončí s mozkem na kapotě. Možná si říkáte "co je mi do něj?" ... dle rozsahu jeho zranění se určuje výše vašeho trestu. A přijde mi mnohem lepší přijít o řidičák na půl roku, než o svou svobodu.

+4/−1
7.2.2014 9:03

J52a97n 81N86o41v64á32k 9615868724715

Nejlepší je nesrážet chodce vlastní vinou - co co se týká těch co si za to můžou sami, co je mi do nich.

+1/−3
7.2.2014 18:06

J90a26n 54M40o78h81y88l25a 6882219379211

To si povíme, až se budete potýkat s tím, že jste někoho zabil a třeba jste ho mohl jen lehce zranit. Ale co, jak je vidět, tak vola prostě nepodojíš.

+1/−1
7.2.2014 23:15

M93i28c61h42a45l 55P12a78v40l79á49t 9163293854249

A neni lepsi mit auto, jehoz strecha nebo narazniky neco vydrzi? O to jde - ze ty americke pozadavky jsou mnohem logictejsi. ;o)

0/0
10.2.2014 13:29

P61e58t77r 87P38r66u92s 7527615859282

Presne tak. stacilo by auta vyladit tak, aby vyhovovaly jen na jeden typ narazu. To by se jim libilo... :-)

0/0
7.2.2014 8:33
Foto

J39i89ř28í 59K47w71o63l86e54k 5753467468699

Tak tohle je zbožné přání. Tedy jednou to málem vyšlo, když chtěl Carter přejít na metrický systém. Ale nakonec to nedopadlo a v US zůstaly palce (značení průměrů ve zlomcích je totální masakr - například 3/8"), stopy, galony... Jedni i druzí jsou rozhodně jediné ti "best in the world" :-)

0/0
7.2.2014 1:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.