Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výrobci aut žádají sjednocení nároků na bezpečnost aut v Evropě a USA

Automobilky z obou stran Atlantského oceánu v poslední době hodně lobují za sjednocení homologací aut v Evropě a USA. Jako další krok pak žádají sjednocení nároků na bezpečnost aut takovým způsobem, aby nemusely upravovat auta pro různé druhy crash testů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R42a57d82o67v93a18n 83D73l24u73g62o10s62z 3716831538756

Jakékoliv sjednocení bylo vždy považováno za socialistický a komunistický přežitek hodný stalého ponižování a znevažování a vida, dnes se děje přesně to, co bylo nedávno (a někdy ještě je) kritizováno. Nazváno jinak, leč se stejným smyslem a je to hned lepší, kůl, in a moderní a nutné. Směšná tato doba atrapovitá, hrající si na něco více.

0/0
8.2.2014 11:32

R33a37d60o41v81a43n 78D36l83u42g35o80s58z 3796671638756

A propo, abych se vyjádřil také k tématu. Americké testy se zdají být v některých ohledech více vtaženy k reálu, než evropské.

0/0
8.2.2014 11:34

D12a63v38i25d 19R79y23c40h50e48t60s57k42ý 9986921640880

Tak ona je ostuda už jenom to, že se auta staví právě jenom aby vyhověla normovaným střetům, což rozhodně neznamená bezpečnost. Mám z toho takový pocit jako když Peugeot 3008 automaticky rozpozná evropský měřící cyklus a vypne dobíjení baterie a další věci.

0/−1
7.2.2014 15:13

J44a21n 70M27o59h24y13l41a 6192759579911

Víte, když o něčem nic nevím, tak většinou slušně mlčím a třeba poslouchám, abych se něco naučil. Fakt, že něco používám ještě neznamená, že tomu i rozumím.

+1/−1
7.2.2014 20:28

D65a93v94i46d 85R68y30c25h60e24t57s47k11ý 9416931280770

Teď jsem moudřejší o Váš bezobsažný blábol.

0/0
10.2.2014 12:19

D51a42v42i25d 68P44r56a91ž58á51k 6484342822986

Prosil bych převzít americké požadavky na automobily komplet. Aspoň by evropská auta mohla vypadat zase slušně i designově

+2/−1
7.2.2014 11:33

R14a64d48e84k 54P65r21o55c39h72á49z38k30a 2623339268

A co se takhle na jakékoliv povinné testy vykašlat, ať si každý vybere podle jakých pravidel a zkoušek je jeho auto testované? Maximálně by šlo ponechat povinné testy na ochranu chodců, protože chodec si nemůže vybrat, jaké auto do něj narazí.

0/0
7.2.2014 10:40

J28a29n 84N63o66v42á24k 9755958584475

Tyhle tedty o kterých se píše nejsou povinné - jak se v článku píše, je to nad rámec homologace.

0/0
7.2.2014 17:48

M53a37r27t80i89n 76Š24t53ě81p62á55n48e61k 3657953123691

Takze se automobilky odkopaly v tom,  ze pripravuji auta na specificke testy a to ze by auto melo vydrzet byt jen o kousek vic jim vadi. Udelat auto tak, aby bylo bezpecne vseobecne se jim nechce.

Ale jo, ja jsem za. Proste spojte oba testy, nic nevynechejte a mate to sjednocene...

+1/−1
7.2.2014 10:29

R75a40d24e92k 68P42r33o28c49h29á41z70k50a 2713879948

Podívejte se třeba na u.s. verze evropských aut, všechna mají mohutnější nárazníky. V Evropě ne, protože by byly dražší a lidi by brblali :-)

0/0
7.2.2014 10:45

L27e66o28š 22K90a59ň61a 6153191502637

A přitom jsou v USA auta levnější.

+3/0
7.2.2014 12:39

J71a79n 32M97o70h40y54l10a 6652439549841

KRistova noho, když nic nevíte, tak držte zobák. NELZE technicky zkonstruovat vůz pro "všeobecně bezpečné"!! PRoto se auta navrhují pro normované testy, protože ty odpovídají nejčastějším typům nárazů. Což je (což ale se svým IQ nepochopíte) logické, neboť když nelze zachránit všechny, je tak nějak humánní zachraňovat co největší podíl.

0/−1
7.2.2014 20:31

T94o92m61á49š 56Z81e82m41a89n 3675538434975

Ty americké testy mi přijdou smysluplnější.

Tuhost střechy, nižší přesah, náraz zezadu atd..

+6/0
7.2.2014 9:17

J76a88r77o26m77í18r 82S28v77o61b47o26d31a 2690391959717

Jsou zajímavé ty mýty o bezpečných autech. Již nikde se neříká, že je to jen do určité rychlosti. Poté je jedno co řídíte, fyzika je neúprosná a jak dopadnou vnitřní orgány po srážce např. se stromem ve 130 km rychlosti mohou vyprávět patologové :-/

0/0
7.2.2014 9:03

J31a61n 72J81e32l29í39n19e14k 8333365182726

No, už když se podíváte, jak dopadají auta při NCAPu, tak je to taky slušný a to je jen 64km/h.

+1/0
7.2.2014 9:09

P14e36t87r 98S92v51o75b83o87d34a 9707668260412

Furt je lepší narazit ve 130 do stromu s pětihvězdičkovým autem než s nějakou starou šunkou. Samozřejmě tě hvězdičky neochrání před zraněním, ale můžou zachránit život.

0/0
7.2.2014 10:10

R32a35d21o52v45a28n 45D91l70u26g53o68s48z 3166721848566

Zajisté. V 5 hvězdovém z vás bude doživotní apalik, frontál či vigil, ve staré šunce budete ihned KO ;)

0/0
8.2.2014 11:35

P19e15t57r 21S38v31o76b87o29d87a 9437368120252

Hned KO asi nebudete. Poškození vnitřních orgánů a vnitřní krvácení není žádná rychlá smrt. Dále při čelní srážce poranění páteře moc nehrozí, takže pokud to člověk přežije, tak má dobrou šanci na plné zatavení.

0/0
8.2.2014 12:21

J16i87ř25í 86Z78ý21k83a 9729543671440

takže se de facto přiznávají k tomu, že auta staví jen odolná crash testům a o bezpečnost posádky jim vůbec nejde.

Ještěže jezdím Volvem, kde je takové pitomosti nenapadají.

0/−1
7.2.2014 9:00

J27a82n 48J81e36l76í24n49e23k 8563215832126

To dělají skoro všichni. Na IIHS jsou i takové koráby jako Audi A4 hodnoceny v kategorii small overlap tou nejhorší známkou. Nedávno tam ještě bylo volvo samotné, které mělo všude nejlepší známku.

http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volvo/s80/2014

0/−1
7.2.2014 9:13

J93i13ř44í 64Z25ý39k11a 9649673101470

legrace by byla, kdyby se dělaly testy podle současných interních testů Volva (čelní náraz na sloup, kutálení přes střechu, náraz zezadu, náraz z boku-z úhlu ...). By neprošlo téměř nic.

0/0
7.2.2014 9:34

R32a28d93e73k 72P46r59o88c75h20á48z37k15a 2923209298

Ale napadají. I Volvo musí projít testy a i kdyby měli své vlastní testy super dokonalé, tak přesto musí přežít i ty povinné, i kdyby nevystihovaly reálný provoz.

0/0
7.2.2014 10:42

J20i60ř93í 36Z82ý64k17a 9589323291800

to je snad samozřejmé. Těmi pitomostmi jsem ale měl na mysli to skuhrání, že se musí upravovat auta pro každý trh zvlášť podle místních crashtestů. To Volvo nedělá. Na všechny trhy dodává stejná vozidla (samozřejmě rozdílné jsou tachometry, skla zpětných zrcátek, světlomety, rádio, sw motoru atp. podle místních norem). Když to auto navrhnete komplexně bezpečné, nemusíte řešit, jestli to projde tím či oním testem. Projde i nově vymyšleným (viz XC90 a small overlap, IIHS).

0/0
7.2.2014 11:13

J78i79n41d52ř76i19c35h 29Š96k53o88p44e32k 4955601650355

Jsem zvědav, jak se byrokrati poperou se zmíněným sjednocením pravidel pro homologaci. Že bychom se konečně dočkali např. červených blinkrů ?

0/−1
7.2.2014 7:52

Š14t88ě61p10á21n 46V57a43n19ě86k 3193199687697

No to doufám, že nepoperou, červený blinkr je fakt hnus.

+2/0
7.2.2014 8:50

R34a94d84e10k 78P50r57o33c93h32á98z77k96a 2303259718

Řídil jste někdy v USA? A připadly Vám ty červené blinkry smysluplné? Mně tedy ne ;-D

+1/0
7.2.2014 10:46

J39i31n97d80ř54i43c66h 80Š67k42o83p19e67k 4325261190375

je neřeším jestli je to ok nebo ne. Já řeším, že to i tady třeba bude.

0/0
7.2.2014 10:50

V83l64a49d47i94m81í25r 77V80o93n39d10r42á49k 5363272464565

Doufám, že ke sloučení norem v crashtestech nedojde, to by tak nahrálo VW do karet a nemusel by se snažit, když by mu stačilo plnit pouze nenáročné evropské crash testy a ne crash testy s 25% přesahem, které jsou mnohem náročnější...

+6/−1
7.2.2014 7:44

M86i21c87h24a90l 37P14a42v45l65á48t 9643713154899

Nenarocne? Jak v cem. Navic se v Evrope resi ty kraviny s bezpecnosti chodcu, boduji se nesmyslne "bezpecnostni systemy",.. To taky neni uplne jednoduche.

+1/−2
7.2.2014 8:19

J49i23ř65í 75Z33ý43k49a 9829133731480

až srazíte chodce a tak bude rád, že Vám pocuchal měkkou kapotu a skončil "pouze s otřesem mozku". Také by se mohlo stát, že skončí s mozkem na kapotě. Možná si říkáte "co je mi do něj?" ... dle rozsahu jeho zranění se určuje výše vašeho trestu. A přijde mi mnohem lepší přijít o řidičák na půl roku, než o svou svobodu.

+4/−1
7.2.2014 9:03

J37a79n 34N92o56v90á30k 9745398974495

Nejlepší je nesrážet chodce vlastní vinou - co co se týká těch co si za to můžou sami, co je mi do nich.

+1/−3
7.2.2014 18:06

J68a73n 21M43o62h46y58l39a 6262319349201

To si povíme, až se budete potýkat s tím, že jste někoho zabil a třeba jste ho mohl jen lehce zranit. Ale co, jak je vidět, tak vola prostě nepodojíš.

+1/−1
7.2.2014 23:15

M91i36c70h50a23l 22P47a37v83l50á51t 9103333184519

A neni lepsi mit auto, jehoz strecha nebo narazniky neco vydrzi? O to jde - ze ty americke pozadavky jsou mnohem logictejsi. ;o)

0/0
10.2.2014 13:29

P19e56t43r 96P74r90u98s 7537915649892

Presne tak. stacilo by auta vyladit tak, aby vyhovovaly jen na jeden typ narazu. To by se jim libilo... :-)

0/0
7.2.2014 8:33
Foto

J80i12ř33í 73K56w26o12l68e41k 5663857508179

Tak tohle je zbožné přání. Tedy jednou to málem vyšlo, když chtěl Carter přejít na metrický systém. Ale nakonec to nedopadlo a v US zůstaly palce (značení průměrů ve zlomcích je totální masakr - například 3/8"), stopy, galony... Jedni i druzí jsou rozhodně jediné ti "best in the world" :-)

0/0
7.2.2014 1:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.