Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opomíjená superstar: Mazda 6 je českým Autem roku právem

Krásná a velká šestka je nejlepším automobilem, který bude letos brázdit české silnice. Aspoň podle soutěže o Auto roku ČR, kde japonský stroj porazil ambiciózní octavii. Mazda 6 je skvělé auto a zároveň je to přehlídka moderní techniky. I když v trochu jiném pojetí než u ostatních značek. Titul si však rozhodně zaslouží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P54e15t32r 60A66c18h31i68l87l57e18s 6506702710160

zdravim,je tu nekdo,kdo dokaze objektivne porovnat mazdu 6 vs mondeo?mam mondeo kombi z roku 2003 dvoulitr benzin a po mazde 6 koukam porad.samozrejme mam favorita v novem mondeu,ale at uz je to poruchovost,spotreba,nebo vzhled vse hraje pro sestku.snad jen pozitek z rizeni by meli mit srovnatelne,ale mazdu jsem nikdy neridil.dekuji za nazory

0/0
15.2.2014 23:52

D40u90š90a82n 53P41e81š73e90k 3685709284940

Krásný a dobrý vůz. Ale v ČR mají lidé (bohužel pro Japonce i pro sebe), na očích klapky s nápisem Das Auto.

0/0
28.1.2014 17:24

P66e77t11r 13M65i17c32h39a64l 2600484271102

Das Auto je taky dobrý. Nejhorší jsou auta, co začínají na "F" - Ford, Fiat a fšechny francouzský. :-)

0/0
29.1.2014 1:26

S49t98a36n86i53s69l91a29v 23H46a50v41e27l89k79a 3230630892472

Ahoj, mámdoma dvě Mazdy. 5 let starou šestku a novou dvojku. Jediné co kdy odešlo, byloložisko v pravém předním kole (6), ale to mi opravil kamarád v BMW za 3210,- vč.práce (originál díl asi půlka ceny). Také jsem utrhnul roletu v kufru –oprava sám asi 0,00nic. Novou Mazdu musím mít!!!, je nádherná, ale vlastně jínepotřebuji. Moje 6ka má ještě stále co nabídnout, už tenkrát jsem v základudostal i věci, které jsem dodnes nepoužil, což Škoďáci neznaj. Jenom všemnedoporučuji ten servis. Za opravu rolety chtěl pán AutoPalace Spořilov 8tis a za novéložisko nevím, protože mě po sdělení technika probíraly z komatu. Atechnická úroveň tohoto autorizovaného servisu je také špatná. Mohl bych vyprávět,ale on by se toho někdo chytil a … Můžu srovnávat s Pass, A4 a nyní s c220,ale 6 mě prostě vzala V. VW byl větší, ale dnes je vyloženě ošklivej. A4 je furtkrásné auto, ale už není ono. Je nějak všude, kam se podívám. A Mercedes jevyloženě malej. Maximálně dva lidi. Vzadu není místo na nic. Nechci sem míchatlitry paliva nebo olejů a podobně, jen se na to dívám zvenku a hlavně od volantu. A také nenávidím dětské nožičky a botičky na zádech (A4 i c220) a to u 6ky nemám. Chápu, že někomu více sedí VW, také jsem měl jako malej Fávo a nedám na nějdopustit! Nakonec jsem ho vyměnil za svůj první digital a ten sežral pes. Prosté jsem tímto výlevem chtěl říct, že výjimečněs novináři souhlasím. 6ka je nejhezčí auto, které i velmi dobře jede.Stejně tak pěkně jede i ta Škůdka jenom jí VW drží designově u dna EU.

+3/0
28.1.2014 12:36

J22a63n 90J86a54d52a43m48u41s 2501791512724

Vzhledem k tomu, že s novou Mazdou 6 ve verzi sedan už jezdím půl roku, tak mužů potvrdit slova autora tohoto článku. Pokaždé, když sednu do auta, tak mám radost, že ji řídím. A co se týká vzhledu, tak hezčí auto ve střední třídě nenajdete, to se jim v Hirošimě povedlo. Navíc atmosférický benzínový motor s obsahem 2 litry a spotřebou 5,5l je úžasný. Mazda jde proti konvencím a jde ji to velmi dobře.

+3/0
26.1.2014 9:27

P81e13t42r 54M86i46c97h77a97l 2810294371682

Tak před tím motorem nezbývá než smeknout. Teda předpokládám, že jezdíš běžný režim a ne nějakou eko jízdu.

Mně jezdí Oktávka 2.0 TDi CR 81 kW kolem 5 litrů na sto (kombinovaný provoz, teď v zimě je to cca 5,3 - 5,4), loni v létě Chorvatsko za 4,5. Ale u nafty to tak nepřekvapí, takže Japoncům gratulace k motoru. I proto, že, jak správně píšeš, jdou proti fanatixmu s downsizingem a udělali normální motor s normálním objemem a velmi slušnou spotřebou.

0/0
26.1.2014 19:10

J84i74ř36í 18S74c74h22w36a62c19h 5626539837534

Kolega Jadamus mluví o papírových 5,5 l/100 nebo super eko jízdě, skutečná spotřeba je okolo 7 - 8 l,  viz sprintmonitor, to jsou reálnější čisla, např.

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/251-6.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2013&constyear_e=2013&page=2&powerunit=2

to jsou reálnější čisla

0/0
26.1.2014 19:49

P15e37t51r 49M70i73c67h38a84l 2440924751642

Kolega Jadamus psal o tom, že s tím autem už jezdí půl roku, proto jsem se ptal. Mimochodem, já jsem na té stránce zadal specifikace mého auta a taky jsem došel k o něco vyšší spotřebě než píšu já o svém autě.

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=1&fuelsort=1&vehicletype=1&constyear_s=2013&constyear_e=2013&power_s=109&power_e=111&gearing=1&powerunit=2

Ale je pravda, že já ji mám starou rok a půl, najeto necelých 30 tisíc a protože jezdím i s náklaďákem, tak umím tak trochu eco run a snažím se využívat kinetickou energii auta a brzdnou sílu motoru, možná proto jsem se spotřebou o něco níž než na uvedené stránce.

Mimochodem, spotřebu počítám podle ujetých km a tankování, ne podle palubního počítače.

0/0
26.1.2014 20:10

V21í48ť39a 43K62r28u68t76i16š 1390664745667

Samozřejmě mluví o super eko jízdě. Pokud budu s daným autem a motorem jezdit naprosto "normálně" v kombinovaném provoze a tak, jak odpovídá hmotnosti auta a výkonovému potenciálu a objemu motoru, dostanu se prostě někde k těm 7 litrům.

Což je hodnota odpovídající dnešním obdobně výkoným motorům (viz. např. 1.4TSi). Tzn. žádný zázrak se nekoná.

0/0
26.1.2014 20:28

P25e20t72r 50M87i70c42h40a70l 2360584201552

Nevypadá špatně, ale nebudu hodnotit, nejel jsem s tím. Jen mám dvě otázky:

1. Kolik tahle reklama stála?

2. Kdo vymyslel systém start-stop pro přeplňovaný motor?

0/0
26.1.2014 1:28
Foto

P68a40v10l40a 43N41o20v62á 7728950288555

Je to opravdu moc pěkné auto. Těší mě, jak si už i tento národ začíná uvědomovat, že jsou i jiná (a lepší) auta než Octavie. R^

+3/−1
25.1.2014 13:55

L44i83b17a 47R75u70s75n82á55k 2620944865951

Jestli si o uvědomuje národ to nevím. Určitě ale pan František Dvořák, podepsaný pod touhle reklamou. Navíc 4x4 by mně chybělo, minimálně párkrát do roka. Doskrát jsem už zažil situaci, kde jsem s 4x4 jel tam kde ostatní stáli.

+2/0
26.1.2014 1:57

A73n59t44o93n84í89n 29S87t93e86d67i46n71a 4967552224920

no tak hlavně aby nehnila tak brutálně jako její starší varianty....

+3/−2
24.1.2014 18:19
Foto

V28o90j26t16ě13c62h 94V64o10p59a75ř63i91l 2734526136650

Zajímavé. Toto auto testovali v článku "Test Mazdy 6 Wagon 2,2-D: superb z Hirošimy" v tomto provedení již na Novinkách a tam kvality řízení celkem strhali  - laxní automat, těžkopádnost, snížení citlivosti řízení a jeho špatná zpětná vazba či výrok "Jízda na zatáčkovitých silnicích vás bavit nebude, ...". Tady se píše pravý opak "...Muší váha zaručuje ohromující obratnost, ovladatelnost a taky pocitovou lehkost. ...", "... dokonalé řízení. Je skvělé rychlé, přesné a citlivé. Někdy možná až moc přecitlivělé ...". Kde je pravda? ?

0/0
24.1.2014 18:11

R82a95d25e76k 82S76c40h61ö56n 2266703745775

nečtěte Novinky:-) pravdu zjistíte jedině vlastní zkušeností. Každý novinář píše něco jiného a něco jiného mu vyhovuje. A myslím, že polovina z nich ani o autech nic neví:-/

+3/0
24.1.2014 18:19

J24i63ř88í 37P70e77l80n92á20ř 6645793936359

I v plátcích, co se tváří jako kdo ví jak odborné, se člověk v recenzi na normální auto vyšší střední třídy dočte hlášky jako "je škoda že se nechová sportovněji" a podobně, jako kdyby to od toho auta někdo čekal. U té Mazdy se stačí podívat na technická data. Pravda, automat co má nižší maximálku, pomalejší zrychlení a vyšší spotřebu než manuál je dnes u aut vyšších tříd k smíchu. Jenže tenhle levný povoz pro plivače na Oktávky není vyšší třída...

+1/−2
24.1.2014 18:34

D24u64š94a30n 43P63e79š87e10k 3395459194510

Ten plus je jen za první půlku příspěvku.

0/0
28.1.2014 17:28

J60o64s59e86f 91U29l86m84a95n 8850360308945

Spíše bych se přikláněl k redakci idnes, avšak bohužel ne na základě vlastní zkušenosti ale okolností. Kdyby toto auto bylo tak špatné, jak citujete, tak by zřejmě nevyhrálo Auto roku. Uznávám ale, že takové odvození není příliš hodnotné. :-)

0/0
24.1.2014 21:58

T71o20m54á28š 26V31a51l68d22e44r 7403220619

Rozdíl může být ve váze motoru. Diesely jsou všeobecně těžší na předek než benzíny v podobném obsahu. S benzínem se mi jezdí serpentíny lépe.

0/0
24.1.2014 23:22

M89o85j76m83í28r 78O85h20n23o31u15t27k45a 4926187382372

Mazda dělá auta, která je radost řídit. Pochopit to lze jen tehdy, když si to člověk vyzkouší a může pak porovnat. Nejde o výkon motoru, ale o jízdní vlastnosti. To že se tolik u nás neprodává je dáno tím, že evropa není hlavním trhem této automobilky. (Mimochodem v USA prodávali M6 s motorem o výkonu 270 koní.) Záleží však na člověku, co upřednostňuje. Proto ať si každý jezdí v čem je libo.

+3/0
24.1.2014 17:27

F37r73a35n70t53i34s69e83k 18M92i50k38e25s 8333467350122

Je to tu samy odbornik a expert;-)

+2/0
24.1.2014 17:03

K42a19r10e77l 16N50o20v80o50t14n37ý 7829336229226

Taky mám z redaktorů takový pocit...

+1/0
24.1.2014 21:08

D41a83v70i15d 50H17o64l26m92a75n 7345385563939

Tak opravdu nevím... Jedná se o reklamní článek nebo neskutečně pochvalné hodnocení redaktora ? ...lehká, skvělá, ladná, svěží.... Mazda určitě není špatné auto, nic to však nemění na tom, že se mi tento moderní a vychvalovaný tvar vůbec nelíbí a spletu si ho s korejcema, oplama a frantíkama.

+1/−5
24.1.2014 16:06

J88i83ř79í 25N12e82u17m60e30i85s63t53e30r 2482965863601

Skoro bych doporučil očního, v tom případě.

+8/−2
24.1.2014 16:25

D94a80v19i53d 54H27o94l27m46a26n 7265345533779

K očnímu pane pravidelně chodím. Ale co s tím naděláte ? Uvedená Mazda se mi prostě nelíbí !

0/0
24.1.2014 20:57

J92i26ř90í 66Č34e21r79n49ý 9158603202976

Krásné:-)  Interiér na úrovni Evropy před 10 lety...R^

0/0
24.1.2014 14:28

T17o61m30á68š 66C38h42r80a52s29t12n48ý 2718889629781

Takto je vlastně lichotka, jelikož Evropa ho nemění už 90tých let :D

+3/0
24.1.2014 17:03

P85e66t82r 17Š52i91m46e61č62e23k 2850165201892

Tchán z německa měl dvě protože u nich pracuje, ale obě šli po dvou letech dál. Teď má passata a zatím dobré. Jak píše kolega, kdyby se mě někdo ptal na seznam značek tak mezi prvními deseti by určitě Mazda nefigurovala. koukněte na ceny někde v bazaru u těchhle aut. Jsou na třetině ceny po 4tech letech, proč asi?! Já osobně mám octavku 4x4 z aaaček z Olomouce a už 4roky si nemůžu stěžovat, kromě nafty a oleje jednou za rok, jsem do ní nevrazil ještě ani korunu.;-D

+3/−5
24.1.2014 13:40

V29o97j55t47ě65c73h 57R78o86z83s53í10v58a90l 5760293765714

ukazte mi jedno auto (typ), ktere neni v po 4 letech na tretine ceny. na tretinu cena auta pada cca uz po dvou letech.

+6/−1
24.1.2014 15:01

P42e93t82r 31Š53i67m15e69č98e66k 2540805311312

Octavka a fabka stačí se koouknout do bazarů nebo na net (třeba tady:  http://www.aaaauto.cz/cz/skoda-octavia/car.html?id=29042461&make=109&model=261&ymin=2010&ymax=2010&power=103-103 nová stála 500tis.......:-/

0/0
28.1.2014 22:32

R90a32d30e56k 10S15c24h14ö98n 2976823395165

Dobrý den,

můžu se zeptat, kolik km za rok najedete? Já totiž jezdím v Octavii TDi 4x4 a horší auto, co se poruchovosti týče, jsem v životě nemělRv Mám za dva roky 100.000km a v servisu jsem co měsíc;-O a nejsou to žádné maličkosti. 2x! haldex s diferákem, prasklé zadní pružiny, prorezlý chladič (ano po dvou letech), ložiska v kolech atd.atd.atd.

0/0
24.1.2014 17:59

L92i11b69a 41R84u51s52n22á37k 2670754395501

Se Scautem jsem za 5 let najel 200 tis km a kromě pravidelného servisu se s tím autem nemuselo dělat vůbec nic.

0/0
26.1.2014 2:02

P77e65t16r 12Š96i65m61e62č77e37k 2430755231622

Ta moje byla bouraná (to mi v bazaru řekli) a najezdím cca 40tis za rok (Ostarva - Praha -Ostrava). Mám ji 4tým rokem a jak říkám, nevrazil jsem do ní ani korunu. Profesionálně opraveno, žádný problém s geometrií, 4x4 funguje nadmíru dobře, vše OK. Jaký máte rok?8-o

0/0
28.1.2014 22:36
Foto

M66a42r95t98i91n 47K73o13k10e67š 3818124371190

Já jsem prodal pěkně zachovalou a udržovanou po čtyřech a půl letech se 108000 km za cca 45% původní ceny.

0/0
25.1.2014 14:49

H92o32n56z89a 16K32o49p 1176114110421

To je jednoduchá odpověd proč. Protože podprůměrná inteligence kupuje oktávky, který jsou předražený a ti chytří, kterých je jak šafránu si zajdou pro lepší, luxusnější a levněkší mazdu.

+1/0
28.1.2014 9:04

R30a76d37i65m 67K92a27l32a84s 2190266372751

Nevím čím to je, ale když si tak představím, že si mám koupit auto, napadnou mě všechny možné značky, ale mazda v nich asi nebude. To není hodnocení kvality -  to je jen popis toho, na co si první vzpomenu. (A aby mě někdo nenapadal, nepomýšlím hned zrovna na mercedes s bmw.) A také to neznamená, že z toho myšlenkového výčtu značek považuji všechny za kvalitní. Zkrátka mazda v mém podvědomí příliš nefiguruje a skoro bych řekl, že nejsem sám. Nefunkční reklama, marketing? To už bych (když zůstanu u japonců) spíš měl asi tendenci uvažovat nad toyotou.

Jinak k autu - z venku pěkné, snad jen ten zadek je takový tuctovní, interiér mě nestrhnul, ale špatný není. Také bych se ozval proti tomu strachu z turba, nejsem přítelem downsizingu, ale turbo považuji dnes za naprosto standardní součást motoru. A když se k němu člověk chová slušně, není s ním problém. Navíc také dnes jeho výměna přijde na cca 12 tisíc, takže to zase není takové drama. A ozval bych se také proti strachu z elektroniky. Jezdím autem, která má čidla všeho možného i dost elektroniky, a jestli jsem měl s něčím problém, tak to bylo standardní čidlo teploty za tři stovky, které má na autě úplně každý.

0/0
24.1.2014 13:31
Foto

M37a65r46t77i97n 34K98o69k56e67š 3398314461370

Nefunkční prodej . to je jako ptát se, jestli bylo dřív vejce nebo slepice. Mazda je malá a samostatná automobilka z druhého konce světa a tuzemský ani evropský trh pro ni není prioritou. Drtívá většina produkce se prodává v USA, Rusku, Austrálii, Japonsku a až pak přijde na čadu Evropa. Tomu odpovídá i podpora zastoupení, které zase nemůže zahrát velké divadlo s malým kašpárkem. Netvrdím, že ten současný importér je ideální, ale za skomírajícího Auto Palace bylo definitivně hůř.

0/0
25.1.2014 14:54

L53u73k54a64s 41B62u78c24h19t18a 8459160494587

Já to říkám stále. Jezdím tady Mazdou, 6 pár let starou z áček a když sednu do něčeho jiného stýská se mi po samuraji...

+5/0
24.1.2014 12:36

M27a27r91t65i55n 28K34u68c54h51a82r11í41k 7852617463161

auto je to supr (máme ročník 2010) a svezení je skvělé. V porovnání s mondeem, passatem nebo oktafkou je patrná zejména obtížně popsatelná atmosféra vevnitř a při jízdě - klid, ticho, pohodlná sedadla a nadbytek místa, přitom je však útulná a s každým dotekem cítite bytelnost. Palubní počítač je nic-moc intuitivní, červené osvětlení já osobně nemusím, ale přežiju... ovládaní na volantu šipkama (jakoby roletkování z menu) dost odvádí pozornosť. A také je nemožné něco nastavit od spolujezdce! Kombík má větruvzdornou roletku, takže vám nenafouká dovnitř během nakládání věcí do kufru. Mám benzín, s kterým nebyl naprosto žádný problém, a má teď 160 tisíc. Bohužel má pětikvalt a spotřeba je tudíž pořád nad 8,5-9. Ale zas je to obrovské auto, takže se nebudu šklebit pro pár deci benzínu...

+4/−1
24.1.2014 12:32

V28l39a49d53i76m30i77r 62K58r60a28u56s 6111708574740

myslim, ze si vitezstvi zaslouzi. stejne jako oktavka druhe misto. ani jedno z nich neni vubec spatne auto. navic cenova politika mazdy vubec neni mimo misu, narozdil treba od me oblibene hondy. exterier mi prijde trochu moc radikalni, vice se mi libil posledni facelift minnule generace. interier je ale super, to je presne muj styl. kazdopadne pro mazdu R^

+1/0
24.1.2014 12:24

R81o51m63a12n 83K13r22a68t97o31c71h62v10í76l 6266777136884

Cenová politika?

Mě se podle ceníku Mazdy zdají drahé.

0/0
24.1.2014 12:49

T15o66m94á80š 96C49h39r17a94s10t76n66ý 2838929179291

Odpovídající kvalitě Mazdy, a nekvalitě konkurence :)

+1/−1
24.1.2014 13:09

R88o31m59a62n 13K16r70a50t32o15c66h77v85í41l 6826247666944

Takže levná není.

0/0
24.1.2014 15:20

T13o62m93á84š 12C34h94r88a13s44t11n24ý 2378639439201

Nechtěj slevu zadarmo ;-)

+2/0
24.1.2014 17:04

C54y66r25i10l 82P44a26v72e75l39k70a 4526752218845

Mazda 6 má vše, co od auta očekávám. Motor bez turba s dostatečný objemem a výkonem, krásný design, je velká, má perfektní jízdní vlastnosti, nestaví své kvality na elektronických kurvítkách a ne škrabce ve víčku nádrže, cena je přiměřená. Asi proto vyhrála anketu. Perfekt. R^

+9/−1
24.1.2014 11:38

R19a70d79i40m 23K43a86l96a64s 2730106712681

Já se na škrabce ve víčku nádrže také nerozplývám a nikdy jsem škodovku neměl, ale... Při každodenním ježdění člověk ocení ty úplně nejobyčejnější věci, které sice nejsou cenově nákladné, ale mají smysl a řidič jich využívá velmi často. Ať jsou to odkládací prostory v autě, ať je to způsob zavírání kufru (pokud není v elektrice), protože mít každý den špinavou ruku a sedat s tím do auta, je celkem otrava. Když se pak posunu dál, tak je to vyhřívání volantu, teď v zimě než se to všechno zahřeje a vyhřeje (ne všechny modely aut mají tuhle možnost v příplatku). Dnes také říkám, že když kupovat auto tak buď rovnou s nezávislým topením anebo ho tam aspoň nechat dodělat. Protože ta ranní rozmrazování jsou celkem otravná, nehledě na to, že se ničí motor. Zásuvka v zavazadelníku, možnost gumové podlážky, úchytky, aby věci v kufru nelítaly atd. atd.To jsou věci, se kterými se potýká každý, ale kolik aut je podobnými prvky vybaveno? A při popisu a hodnocení vozu hodnotí (někteří novináři), jestli je tlačítko klimatizace kulaté nebo hranaté a jestli je pěkný nebo hnusný klíček/karta k autu...

+5/0
24.1.2014 13:45

R35a93d50e32k 67K40l73u67d24s83k60ý 9869881271549

auto roku, ale ať se podívám kam se podívám, tak všude píšou Mazda 6, přitom správně je to Mazda6, bez té mezery mezi Mazda a číslovkou 6 ;-) to je takový problém, to napsat správně??? To si toho profíci novináři nevšimli, jak se to píše? jak píšu, je to téměř na všech webech, není to kritika tohoto konkrétního článku, ale všeobecná otázka.

0/0
24.1.2014 10:39

D40a80n28i76e27l 34K40r44o95n50e98r 7324564126507

The Mazda6 or Mazda 6 (known as the Mazda Atenza in China and Japan) is a large family car produced by the Japanese car manufacturer Mazda since 2002, now in its third generation.

+3/0
24.1.2014 11:24

S98i20l75v89e78s34t16r 13Ž22i12l53k69a 3352200929516

Bez stálého pohonu všech kol  nemá automobil smysl. Kdo jednou pohon všech kol vyzkouší  nemění.  Měl jsem řadu automobilů včetně Audi, BMW, Mazda....ale prostě po vyzkoušení Subaru Impreza jsem propadl kouzlu stálého pohonu a již značku neměním.  Dnes mám Subaru Forester turbo, perfektní.

+1/−13
24.1.2014 10:30

J94a87n 56H26a45v95r81d46a 4371909964989

Píšete hlouposti. Vy jste klidně mohl propadnout kouzlu pohonu 4x4, ale obecně tvrdit, že auto bez stálého pohonu všech kol nemá smysl může jenom popleta.

+14/0
24.1.2014 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.