Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opomíjená superstar: Mazda 6 je českým Autem roku právem

Krásná a velká šestka je nejlepším automobilem, který bude letos brázdit české silnice. Aspoň podle soutěže o Auto roku ČR, kde japonský stroj porazil ambiciózní octavii. Mazda 6 je skvělé auto a zároveň je to přehlídka moderní techniky. I když v trochu jiném pojetí než u ostatních značek. Titul si však rozhodně zaslouží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P67e25t46r 69A65c53h13i11l41l39e21s 6306342610570

zdravim,je tu nekdo,kdo dokaze objektivne porovnat mazdu 6 vs mondeo?mam mondeo kombi z roku 2003 dvoulitr benzin a po mazde 6 koukam porad.samozrejme mam favorita v novem mondeu,ale at uz je to poruchovost,spotreba,nebo vzhled vse hraje pro sestku.snad jen pozitek z rizeni by meli mit srovnatelne,ale mazdu jsem nikdy neridil.dekuji za nazory

0/0
15.2.2014 23:52

D46u85š98a40n 83P96e74š95e98k 3225209954770

Krásný a dobrý vůz. Ale v ČR mají lidé (bohužel pro Japonce i pro sebe), na očích klapky s nápisem Das Auto.

0/0
28.1.2014 17:24

P52e76t29r 59M40i25c19h28a45l 2330934541692

Das Auto je taky dobrý. Nejhorší jsou auta, co začínají na "F" - Ford, Fiat a fšechny francouzský. :-)

0/0
29.1.2014 1:26

S11t61a29n45i72s34l77a34v 42H78a24v33e48l96k92a 3280470562552

Ahoj, mámdoma dvě Mazdy. 5 let starou šestku a novou dvojku. Jediné co kdy odešlo, byloložisko v pravém předním kole (6), ale to mi opravil kamarád v BMW za 3210,- vč.práce (originál díl asi půlka ceny). Také jsem utrhnul roletu v kufru –oprava sám asi 0,00nic. Novou Mazdu musím mít!!!, je nádherná, ale vlastně jínepotřebuji. Moje 6ka má ještě stále co nabídnout, už tenkrát jsem v základudostal i věci, které jsem dodnes nepoužil, což Škoďáci neznaj. Jenom všemnedoporučuji ten servis. Za opravu rolety chtěl pán AutoPalace Spořilov 8tis a za novéložisko nevím, protože mě po sdělení technika probíraly z komatu. Atechnická úroveň tohoto autorizovaného servisu je také špatná. Mohl bych vyprávět,ale on by se toho někdo chytil a … Můžu srovnávat s Pass, A4 a nyní s c220,ale 6 mě prostě vzala V. VW byl větší, ale dnes je vyloženě ošklivej. A4 je furtkrásné auto, ale už není ono. Je nějak všude, kam se podívám. A Mercedes jevyloženě malej. Maximálně dva lidi. Vzadu není místo na nic. Nechci sem míchatlitry paliva nebo olejů a podobně, jen se na to dívám zvenku a hlavně od volantu. A také nenávidím dětské nožičky a botičky na zádech (A4 i c220) a to u 6ky nemám. Chápu, že někomu více sedí VW, také jsem měl jako malej Fávo a nedám na nějdopustit! Nakonec jsem ho vyměnil za svůj první digital a ten sežral pes. Prosté jsem tímto výlevem chtěl říct, že výjimečněs novináři souhlasím. 6ka je nejhezčí auto, které i velmi dobře jede.Stejně tak pěkně jede i ta Škůdka jenom jí VW drží designově u dna EU.

+3/0
28.1.2014 12:36

J57a34n 57J64a19d61a88m19u52s 2391101612154

Vzhledem k tomu, že s novou Mazdou 6 ve verzi sedan už jezdím půl roku, tak mužů potvrdit slova autora tohoto článku. Pokaždé, když sednu do auta, tak mám radost, že ji řídím. A co se týká vzhledu, tak hezčí auto ve střední třídě nenajdete, to se jim v Hirošimě povedlo. Navíc atmosférický benzínový motor s obsahem 2 litry a spotřebou 5,5l je úžasný. Mazda jde proti konvencím a jde ji to velmi dobře.

+3/0
26.1.2014 9:27

P85e24t95r 22M75i62c49h84a28l 2530204961152

Tak před tím motorem nezbývá než smeknout. Teda předpokládám, že jezdíš běžný režim a ne nějakou eko jízdu.

Mně jezdí Oktávka 2.0 TDi CR 81 kW kolem 5 litrů na sto (kombinovaný provoz, teď v zimě je to cca 5,3 - 5,4), loni v létě Chorvatsko za 4,5. Ale u nafty to tak nepřekvapí, takže Japoncům gratulace k motoru. I proto, že, jak správně píšeš, jdou proti fanatixmu s downsizingem a udělali normální motor s normálním objemem a velmi slušnou spotřebou.

0/0
26.1.2014 19:10

J36i91ř28í 25S98c97h75w48a95c44h 5526959207834

Kolega Jadamus mluví o papírových 5,5 l/100 nebo super eko jízdě, skutečná spotřeba je okolo 7 - 8 l,  viz sprintmonitor, to jsou reálnější čisla, např.

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/251-6.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2013&constyear_e=2013&page=2&powerunit=2

to jsou reálnější čisla

0/0
26.1.2014 19:49

P82e24t34r 94M41i26c19h46a33l 2100794511832

Kolega Jadamus psal o tom, že s tím autem už jezdí půl roku, proto jsem se ptal. Mimochodem, já jsem na té stránce zadal specifikace mého auta a taky jsem došel k o něco vyšší spotřebě než píšu já o svém autě.

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=1&fuelsort=1&vehicletype=1&constyear_s=2013&constyear_e=2013&power_s=109&power_e=111&gearing=1&powerunit=2

Ale je pravda, že já ji mám starou rok a půl, najeto necelých 30 tisíc a protože jezdím i s náklaďákem, tak umím tak trochu eco run a snažím se využívat kinetickou energii auta a brzdnou sílu motoru, možná proto jsem se spotřebou o něco níž než na uvedené stránce.

Mimochodem, spotřebu počítám podle ujetých km a tankování, ne podle palubního počítače.

0/0
26.1.2014 20:10

V17í69ť39a 80K47r67u13t35i96š 1900364395127

Samozřejmě mluví o super eko jízdě. Pokud budu s daným autem a motorem jezdit naprosto "normálně" v kombinovaném provoze a tak, jak odpovídá hmotnosti auta a výkonovému potenciálu a objemu motoru, dostanu se prostě někde k těm 7 litrům.

Což je hodnota odpovídající dnešním obdobně výkoným motorům (viz. např. 1.4TSi). Tzn. žádný zázrak se nekoná.

0/0
26.1.2014 20:28

P85e65t88r 78M53i25c65h77a65l 2690924581782

Nevypadá špatně, ale nebudu hodnotit, nejel jsem s tím. Jen mám dvě otázky:

1. Kolik tahle reklama stála?

2. Kdo vymyslel systém start-stop pro přeplňovaný motor?

0/0
26.1.2014 1:28
Foto

P80a95v88l67a 27N44o57v23á 7688770668635

Je to opravdu moc pěkné auto. Těší mě, jak si už i tento národ začíná uvědomovat, že jsou i jiná (a lepší) auta než Octavie. R^

+3/−1
25.1.2014 13:55

L15i38b16a 58R85u33s96n65á39k 2400524575531

Jestli si o uvědomuje národ to nevím. Určitě ale pan František Dvořák, podepsaný pod touhle reklamou. Navíc 4x4 by mně chybělo, minimálně párkrát do roka. Doskrát jsem už zažil situaci, kde jsem s 4x4 jel tam kde ostatní stáli.

+2/0
26.1.2014 1:57

A56n64t85o15n50í98n 45S32t68e85d16i45n38a 4727902814870

no tak hlavně aby nehnila tak brutálně jako její starší varianty....

+3/−2
24.1.2014 18:19
Foto

V26o86j32t25ě48c86h 58V29o79p46a94ř92i48l 2504536416230

Zajímavé. Toto auto testovali v článku "Test Mazdy 6 Wagon 2,2-D: superb z Hirošimy" v tomto provedení již na Novinkách a tam kvality řízení celkem strhali  - laxní automat, těžkopádnost, snížení citlivosti řízení a jeho špatná zpětná vazba či výrok "Jízda na zatáčkovitých silnicích vás bavit nebude, ...". Tady se píše pravý opak "...Muší váha zaručuje ohromující obratnost, ovladatelnost a taky pocitovou lehkost. ...", "... dokonalé řízení. Je skvělé rychlé, přesné a citlivé. Někdy možná až moc přecitlivělé ...". Kde je pravda? ?

0/0
24.1.2014 18:11

R69a79d70e17k 28S78c30h41ö46n 2516983225565

nečtěte Novinky:-) pravdu zjistíte jedině vlastní zkušeností. Každý novinář píše něco jiného a něco jiného mu vyhovuje. A myslím, že polovina z nich ani o autech nic neví:-/

+3/0
24.1.2014 18:19

J59i16ř83í 50P23e64l35n38á18ř 6765363856699

I v plátcích, co se tváří jako kdo ví jak odborné, se člověk v recenzi na normální auto vyšší střední třídy dočte hlášky jako "je škoda že se nechová sportovněji" a podobně, jako kdyby to od toho auta někdo čekal. U té Mazdy se stačí podívat na technická data. Pravda, automat co má nižší maximálku, pomalejší zrychlení a vyšší spotřebu než manuál je dnes u aut vyšších tříd k smíchu. Jenže tenhle levný povoz pro plivače na Oktávky není vyšší třída...

+1/−2
24.1.2014 18:34

D62u50š39a29n 45P62e14š24e13k 3215209794970

Ten plus je jen za první půlku příspěvku.

0/0
28.1.2014 17:28

J18o11s83e11f 44U58l16m33a85n 8880190978365

Spíše bych se přikláněl k redakci idnes, avšak bohužel ne na základě vlastní zkušenosti ale okolností. Kdyby toto auto bylo tak špatné, jak citujete, tak by zřejmě nevyhrálo Auto roku. Uznávám ale, že takové odvození není příliš hodnotné. :-)

0/0
24.1.2014 21:58

T87o16m84á61š 12V44a31l57d26e79r 7113260169

Rozdíl může být ve váze motoru. Diesely jsou všeobecně těžší na předek než benzíny v podobném obsahu. S benzínem se mi jezdí serpentíny lépe.

0/0
24.1.2014 23:22

M46o18j41m56í93r 72O69h24n56o33u54t16k42a 4766797452762

Mazda dělá auta, která je radost řídit. Pochopit to lze jen tehdy, když si to člověk vyzkouší a může pak porovnat. Nejde o výkon motoru, ale o jízdní vlastnosti. To že se tolik u nás neprodává je dáno tím, že evropa není hlavním trhem této automobilky. (Mimochodem v USA prodávali M6 s motorem o výkonu 270 koní.) Záleží však na člověku, co upřednostňuje. Proto ať si každý jezdí v čem je libo.

+3/0
24.1.2014 17:27

F60r30a31n18t73i97s39e51k 18M74i58k49e91s 8313817840382

Je to tu samy odbornik a expert;-)

+2/0
24.1.2014 17:03

K22a96r91e38l 93N45o37v22o41t81n39ý 7549696679516

Taky mám z redaktorů takový pocit...

+1/0
24.1.2014 21:08

D21a49v28i80d 94H96o71l20m11a15n 7855975213739

Tak opravdu nevím... Jedná se o reklamní článek nebo neskutečně pochvalné hodnocení redaktora ? ...lehká, skvělá, ladná, svěží.... Mazda určitě není špatné auto, nic to však nemění na tom, že se mi tento moderní a vychvalovaný tvar vůbec nelíbí a spletu si ho s korejcema, oplama a frantíkama.

+1/−5
24.1.2014 16:06

J63i12ř72í 31N14e63u81m53e47i66s84t92e95r 2422255103951

Skoro bych doporučil očního, v tom případě.

+8/−2
24.1.2014 16:25

D48a17v17i38d 51H12o10l88m41a50n 7865895333189

K očnímu pane pravidelně chodím. Ale co s tím naděláte ? Uvedená Mazda se mi prostě nelíbí !

0/0
24.1.2014 20:57

J46i26ř47í 76Č79e65r33n64ý 9138683662116

Krásné:-)  Interiér na úrovni Evropy před 10 lety...R^

0/0
24.1.2014 14:28

T61o95m11á10š 39C93h11r18a47s89t13n45ý 2218989729411

Takto je vlastně lichotka, jelikož Evropa ho nemění už 90tých let :D

+3/0
24.1.2014 17:03

P72e23t93r 63Š23i58m47e76č58e64k 2450435721822

Tchán z německa měl dvě protože u nich pracuje, ale obě šli po dvou letech dál. Teď má passata a zatím dobré. Jak píše kolega, kdyby se mě někdo ptal na seznam značek tak mezi prvními deseti by určitě Mazda nefigurovala. koukněte na ceny někde v bazaru u těchhle aut. Jsou na třetině ceny po 4tech letech, proč asi?! Já osobně mám octavku 4x4 z aaaček z Olomouce a už 4roky si nemůžu stěžovat, kromě nafty a oleje jednou za rok, jsem do ní nevrazil ještě ani korunu.;-D

+3/−5
24.1.2014 13:40

V14o47j70t49ě50c13h 87R40o21z92s88í25v69a56l 5220113645794

ukazte mi jedno auto (typ), ktere neni v po 4 letech na tretine ceny. na tretinu cena auta pada cca uz po dvou letech.

+6/−1
24.1.2014 15:01

P92e91t91r 89Š73i13m87e13č58e33k 2500735571662

Octavka a fabka stačí se koouknout do bazarů nebo na net (třeba tady:  http://www.aaaauto.cz/cz/skoda-octavia/car.html?id=29042461&make=109&model=261&ymin=2010&ymax=2010&power=103-103 nová stála 500tis.......:-/

0/0
28.1.2014 22:32

R45a63d85e64k 74S71c58h68ö52n 2416113115735

Dobrý den,

můžu se zeptat, kolik km za rok najedete? Já totiž jezdím v Octavii TDi 4x4 a horší auto, co se poruchovosti týče, jsem v životě nemělRv Mám za dva roky 100.000km a v servisu jsem co měsíc;-O a nejsou to žádné maličkosti. 2x! haldex s diferákem, prasklé zadní pružiny, prorezlý chladič (ano po dvou letech), ložiska v kolech atd.atd.atd.

0/0
24.1.2014 17:59

L97i87b89a 64R57u98s65n49á80k 2890234735661

Se Scautem jsem za 5 let najel 200 tis km a kromě pravidelného servisu se s tím autem nemuselo dělat vůbec nic.

0/0
26.1.2014 2:02

P61e46t54r 63Š89i46m45e31č78e15k 2690565351922

Ta moje byla bouraná (to mi v bazaru řekli) a najezdím cca 40tis za rok (Ostarva - Praha -Ostrava). Mám ji 4tým rokem a jak říkám, nevrazil jsem do ní ani korunu. Profesionálně opraveno, žádný problém s geometrií, 4x4 funguje nadmíru dobře, vše OK. Jaký máte rok?8-o

0/0
28.1.2014 22:36
Foto

M30a34r48t59i87n 72K38o88k25e67š 3688924741900

Já jsem prodal pěkně zachovalou a udržovanou po čtyřech a půl letech se 108000 km za cca 45% původní ceny.

0/0
25.1.2014 14:49

H26o63n72z71a 90K17o19p 1226244870511

To je jednoduchá odpověd proč. Protože podprůměrná inteligence kupuje oktávky, který jsou předražený a ti chytří, kterých je jak šafránu si zajdou pro lepší, luxusnější a levněkší mazdu.

+1/0
28.1.2014 9:04

R63a65d51i28m 81K30a17l31a15s 2450256412401

Nevím čím to je, ale když si tak představím, že si mám koupit auto, napadnou mě všechny možné značky, ale mazda v nich asi nebude. To není hodnocení kvality -  to je jen popis toho, na co si první vzpomenu. (A aby mě někdo nenapadal, nepomýšlím hned zrovna na mercedes s bmw.) A také to neznamená, že z toho myšlenkového výčtu značek považuji všechny za kvalitní. Zkrátka mazda v mém podvědomí příliš nefiguruje a skoro bych řekl, že nejsem sám. Nefunkční reklama, marketing? To už bych (když zůstanu u japonců) spíš měl asi tendenci uvažovat nad toyotou.

Jinak k autu - z venku pěkné, snad jen ten zadek je takový tuctovní, interiér mě nestrhnul, ale špatný není. Také bych se ozval proti tomu strachu z turba, nejsem přítelem downsizingu, ale turbo považuji dnes za naprosto standardní součást motoru. A když se k němu člověk chová slušně, není s ním problém. Navíc také dnes jeho výměna přijde na cca 12 tisíc, takže to zase není takové drama. A ozval bych se také proti strachu z elektroniky. Jezdím autem, která má čidla všeho možného i dost elektroniky, a jestli jsem měl s něčím problém, tak to bylo standardní čidlo teploty za tři stovky, které má na autě úplně každý.

0/0
24.1.2014 13:31
Foto

M34a10r38t72i31n 85K94o95k71e53š 3158254411970

Nefunkční prodej . to je jako ptát se, jestli bylo dřív vejce nebo slepice. Mazda je malá a samostatná automobilka z druhého konce světa a tuzemský ani evropský trh pro ni není prioritou. Drtívá většina produkce se prodává v USA, Rusku, Austrálii, Japonsku a až pak přijde na čadu Evropa. Tomu odpovídá i podpora zastoupení, které zase nemůže zahrát velké divadlo s malým kašpárkem. Netvrdím, že ten současný importér je ideální, ale za skomírajícího Auto Palace bylo definitivně hůř.

0/0
25.1.2014 14:54

L65u27k83a18s 19B59u18c34h17t85a 8699420474607

Já to říkám stále. Jezdím tady Mazdou, 6 pár let starou z áček a když sednu do něčeho jiného stýská se mi po samuraji...

+5/0
24.1.2014 12:36

M70a68r55t10i31n 42K46u89c78h46a89r37í92k 7542907213461

auto je to supr (máme ročník 2010) a svezení je skvělé. V porovnání s mondeem, passatem nebo oktafkou je patrná zejména obtížně popsatelná atmosféra vevnitř a při jízdě - klid, ticho, pohodlná sedadla a nadbytek místa, přitom je však útulná a s každým dotekem cítite bytelnost. Palubní počítač je nic-moc intuitivní, červené osvětlení já osobně nemusím, ale přežiju... ovládaní na volantu šipkama (jakoby roletkování z menu) dost odvádí pozornosť. A také je nemožné něco nastavit od spolujezdce! Kombík má větruvzdornou roletku, takže vám nenafouká dovnitř během nakládání věcí do kufru. Mám benzín, s kterým nebyl naprosto žádný problém, a má teď 160 tisíc. Bohužel má pětikvalt a spotřeba je tudíž pořád nad 8,5-9. Ale zas je to obrovské auto, takže se nebudu šklebit pro pár deci benzínu...

+4/−1
24.1.2014 12:32

V13l49a31d51i13m31i36r 15K81r31a10u92s 6511128884480

myslim, ze si vitezstvi zaslouzi. stejne jako oktavka druhe misto. ani jedno z nich neni vubec spatne auto. navic cenova politika mazdy vubec neni mimo misu, narozdil treba od me oblibene hondy. exterier mi prijde trochu moc radikalni, vice se mi libil posledni facelift minnule generace. interier je ale super, to je presne muj styl. kazdopadne pro mazdu R^

+1/0
24.1.2014 12:24

R44o35m13a96n 14K92r97a60t74o48c46h28v81í66l 6626427946494

Cenová politika?

Mě se podle ceníku Mazdy zdají drahé.

0/0
24.1.2014 12:49

T66o91m25á18š 66C47h28r93a49s21t46n96ý 2368449119881

Odpovídající kvalitě Mazdy, a nekvalitě konkurence :)

+1/−1
24.1.2014 13:09

R57o28m87a23n 41K20r50a70t75o64c83h18v33í24l 6676667966124

Takže levná není.

0/0
24.1.2014 15:20

T44o95m32á35š 68C65h78r20a52s86t24n77ý 2218129279921

Nechtěj slevu zadarmo ;-)

+2/0
24.1.2014 17:04

C18y43r53i80l 17P55a51v54e41l11k62a 4206702348525

Mazda 6 má vše, co od auta očekávám. Motor bez turba s dostatečný objemem a výkonem, krásný design, je velká, má perfektní jízdní vlastnosti, nestaví své kvality na elektronických kurvítkách a ne škrabce ve víčku nádrže, cena je přiměřená. Asi proto vyhrála anketu. Perfekt. R^

+9/−1
24.1.2014 11:38

R78a98d34i98m 14K65a31l59a32s 2440316662631

Já se na škrabce ve víčku nádrže také nerozplývám a nikdy jsem škodovku neměl, ale... Při každodenním ježdění člověk ocení ty úplně nejobyčejnější věci, které sice nejsou cenově nákladné, ale mají smysl a řidič jich využívá velmi často. Ať jsou to odkládací prostory v autě, ať je to způsob zavírání kufru (pokud není v elektrice), protože mít každý den špinavou ruku a sedat s tím do auta, je celkem otrava. Když se pak posunu dál, tak je to vyhřívání volantu, teď v zimě než se to všechno zahřeje a vyhřeje (ne všechny modely aut mají tuhle možnost v příplatku). Dnes také říkám, že když kupovat auto tak buď rovnou s nezávislým topením anebo ho tam aspoň nechat dodělat. Protože ta ranní rozmrazování jsou celkem otravná, nehledě na to, že se ničí motor. Zásuvka v zavazadelníku, možnost gumové podlážky, úchytky, aby věci v kufru nelítaly atd. atd.To jsou věci, se kterými se potýká každý, ale kolik aut je podobnými prvky vybaveno? A při popisu a hodnocení vozu hodnotí (někteří novináři), jestli je tlačítko klimatizace kulaté nebo hranaté a jestli je pěkný nebo hnusný klíček/karta k autu...

+5/0
24.1.2014 13:45

R56a97d53e80k 90K40l16u33d23s25k93ý 9879541771929

auto roku, ale ať se podívám kam se podívám, tak všude píšou Mazda 6, přitom správně je to Mazda6, bez té mezery mezi Mazda a číslovkou 6 ;-) to je takový problém, to napsat správně??? To si toho profíci novináři nevšimli, jak se to píše? jak píšu, je to téměř na všech webech, není to kritika tohoto konkrétního článku, ale všeobecná otázka.

0/0
24.1.2014 10:39

D66a12n67i49e28l 44K44r78o85n13e22r 7364864836317

The Mazda6 or Mazda 6 (known as the Mazda Atenza in China and Japan) is a large family car produced by the Japanese car manufacturer Mazda since 2002, now in its third generation.

+3/0
24.1.2014 11:24

S46i85l88v87e96s43t57r 80Ž28i39l28k28a 3652820399206

Bez stálého pohonu všech kol  nemá automobil smysl. Kdo jednou pohon všech kol vyzkouší  nemění.  Měl jsem řadu automobilů včetně Audi, BMW, Mazda....ale prostě po vyzkoušení Subaru Impreza jsem propadl kouzlu stálého pohonu a již značku neměním.  Dnes mám Subaru Forester turbo, perfektní.

+1/−13
24.1.2014 10:30

J86a38n 92H29a75v80r47d28a 4211299664779

Píšete hlouposti. Vy jste klidně mohl propadnout kouzlu pohonu 4x4, ale obecně tvrdit, že auto bez stálého pohonu všech kol nemá smysl může jenom popleta.

+14/0
24.1.2014 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.