Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha chce přesvědčit lidi, aby se o auta podělili

Praha zvažuje zavedení takzvaného carsharingu, tedy sdílení a používání aut více obyvateli. Koncepci město vypracuje v rámci materiálu o rozšiřování zón placeného stání a má zohlednit potřeby obyvatel a možnosti carsharingu v Praze. Jeden projekt už se rozjíždí, stojí za ním prodejce škodovek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43i55ř30í 75Š72e85j51n31o38h10a 4262583474733

Pochopitelně.

Stejně tak vystačí jedna žena pro dva a více mužů ;-D

Vzato čistě ekonomicky a ekologicky.

Ale málokdy to dělá dobrotu.

0/0
5.2.2014 23:08

R86o65b58i45n 57Ž76i73ž53k10a 2928234346186

Pokud má někdo pocit, že po tom bude poptávka, ať si z toho udělá svůj byznys, ale proč by to měla proboha podporovat Praha? 

Když už by měla někde Praha investovat do ekologičnosti dopravy, ať zafinancuje víc spojů na vytížených linkách MHD a nepouští se do nového projektu, který skončí draze zaplaceným fiaskem.

0/0
3.2.2014 18:28

J19i31ř36í 42Š66e13j45n23o53h76a 4382603594803

Fiasko. Záleží na úhlu pohledu.

Opencard taky pro vybrané lidi nebylo fiasko ale naopak zlatý důl :-)

0/0
5.2.2014 23:10

K64a12r47e86l 36N83o50v96o37t59n31ý 7659876269886

CAR4WAY - za projektem totiž stojí Pavel Louda, majitel autosalonů Škody, Volkswagenu a Audi v Poděbradech, Kolíně a Pardubicích.

Pan Louda potřebuje někde udat auta která mu leží skladem za tržní cenu a magistrát v Praze mu vytvoří podmínky jako je vytvoření preferenčních pruhů, zvýhodněné parkování nebo pronájem lokalit nutných pro provoz carsharingu. Další příklad toho, že kdo maže, ten jede...

http://rejstrik-firem.kurzy.cz/osoby/pavel-louda/

+1/0
2.2.2014 14:18

P54e37t61r 47Z77d42e10n11ě66k 2584549114

Tohle řešení připomíná sovětské kuchyně v Moskvě, kdy jedna taková sloužila jako společná pro 7 rodin v sedmi pokojích. Děkuju nechci.

0/0
1.2.2014 22:54

J59a43n 88K29r84p97e95c 5196513624152

1. zahranicni i tuzemske zkusenosti ukazuji, ze projekt naprosto tragcky nefunguje, protoze se ho neucastni ani desetina procenta ridicu. kvuli tomuto zarizovat jakekoliv uprednostnovani v doprave je pouze omezeni vsech ostatnich.

2. velka cast, mozna i vetsina aut zaregistrovanych v praze nikdy v praze neujela jediny kilometr. straseni takovymi cisly pusobi jen na slaboduche. zaroven zde neni statistika a vozech ktere se odregistrovaly z prahy. takhle to vypada, ze kazdy prazak dela 4 pracovni smeny denne a na kazdou jezi jinym autem a pak ma jeste jedno jen na nakupy...

+1/0
30.1.2014 20:53

K86a50r67e21l 93D76r21d11a 6254292347

Auta v Praze je spíš problém Středočechů. Resp. Pražanů, kteří od roku 1990 z 1/3 přesídlili do okolí Prahy a pro nedostupnost MHD jsou závislí na autech a dojíždění za prací až do centra. Užívání P+R a přestup na MHD také není pro každého.

  Statistiky tady moc neplatí. Mnoho lidí si drží trvalý pobyt v Praze.

+4/0
31.1.2014 6:58

J97a49n 76K22r81p47e63c 5106793374802

hlavne jde o sidla firem a jejich firemni auta s prazskyma registracema, ktere jezdi po cele CR.

0/0
31.1.2014 20:19

L81u89k62á47š 39V45a66ň90u16r46a 1905314743963

Kazda firma chce mit centralu v Praze a pak jsou vsechna firemni auta registrovana v Praze, i kdyz v podsta jezdi a parkuji mimo Prahu. Naopak Moravaci maji problem, ze maji prazske spz.

0/0
1.2.2014 22:41

L19u30k15á33š 55V57a39ň81u35r45a 1495524713253

Souhlas, Prahu neucpavaji prazaci, ale stredocesi, kteri jsou lini pouzivat mhd a jezdi auty. Prazaci jezdi mhd.

0/0
1.2.2014 22:38

D57a54n50i82e76l 15T67o76m57e55k 8479755438336

Asi bych si radši auto půjčil v půjčovně; moc se mi nepozdává zapojení magistrátu - to bohužel nesignalizuje dobrou věc... Proč magistrát dotuje jednu půjčovnu?

Ohledně nákladů - ta cena je v pořádku. Kdo tu operuje náklady 3 káble na kilometr, tak ale nejezdí novou škodovkou. Mám obyčejná auta, ale komplet reálné náklady mi vždy vyšly cca 7 Kč na km.

+3/0
30.1.2014 14:30

M22i86c16h27a12l 25P71a26v58l75á34t 9793513104649

Ono hodne zalezi na tom, jakou metodiku pouzijete pro vypocet. Ale prosty fakt je, ze je dost vyrazne levnejsich pujcoven, kde stari vozu nepresahuje 2-3 roky a nejedna se o zadne vraky. (To k doprave celkem staci, neni-li jedinym cilem machrovat pred sousedy. ;o) )

0/0
30.1.2014 15:07

T27o97m85á72š 50C43h61r94a18s53t68n38ý 2428719599851

No vidíte, mě reálně náklady vyšli 4,7 na Ford Focus :))

0/0
30.1.2014 15:59

L79u23k15á69š 47V38a31ň50u56r53a 1405954733583

To je naklad na 1km i s palivem, pojistkou a servisem? Ja mel dve Mondea a pod 7kc/km jsem se nedostal. A to jsem najel kolem 35000km/rok.

0/0
2.2.2014 10:27

R96o62b66i22n 40Ž56i60ž12k91a 2898604906976

Včetně ceny auta?

0/0
3.2.2014 18:19

Ř72e42h85o39ř 53V98l89a53s65á45k 2404264871756

Nemůžete pro to najít nějaký český termín?

0/0
30.1.2014 12:48

R45o25l96a13n65d 30M58i56k15l71o29s41z 8127343760319

Co třeba auto na půl. www.autonapul.cz

Nejlesi auto je auto na půl! :)

0/0
30.1.2014 15:38

L25u19k56á40š 58V17a70ň23u85r96a 1835144403273

Jsem pro podporu a zvýhodnění městských aut do délky 3,8 metru, šíře 1,7 metru a hmotnosti do 1,4 tuny. Těmto autům bych umožnil i levné parkování. Ostatním bych výrazně zpoplatnil vjezt do měst.

+1/−5
30.1.2014 12:23

T36o95m51á80š 25C85h93r85a94s69t48n26ý 2368249199221

Souhlas, víc místa pro moji turbínu ;-D

0/0
30.1.2014 12:25

L96u65k76á44š 30V30a69ň57u27r38a 1545824263683

Je videt, ze se majitele velkych vozu ozvali. :) Kdyz vidim s jakyma obludama stredocesi jezdi do Prahy do prace, tak se nedivim. Same SUV a MPV, delka pres 4,5 metru.

0/0
2.2.2014 10:30

K46a54r25e87l 44N33o88v30o18t89n36ý 7389246859906

Jasně, ať si ty přerostlé Octávie parkují na poli za Prahou ;-D.

Pravdou ale je, že ranní a odpolední špičku, včetně toho, že přes den nejde nikde zaparkovat do Prahy přináší právě dojíždění za prací. Pokud by fungovala příměstská doprava a nestála víc než doprava autem, byla by situace asi jiná.

Tohle banda bezmozků z magistrátu ale neřeší, ty koukají na to, z čeho kolik kápne.

0/0
2.2.2014 14:40

S41a79m55u13e72l 98R27a37z95i95m 4153350920621

Znal jsem jednu partu a ta tvrdila že každý bude pracovat podle svého nejlepšího svědomí a v výdejnách si bude brát jen to, co potřebuje. A jak to skončilo. ;)

I v jedné rodině jsou vždycky minimálně dva, kteří se o auto přetahují a tady takovýhle pseudokomunismus. A co když budou chtít třeba ujet z Prahy před povodní, jak se budou domlouvat?

+5/−1
30.1.2014 11:19

L86u41d21v69í36k 32G93a10j48d79o85š32í75k 2565853184902

Tohle je zase jen reklama na "autopůjčovnu", které to asi moc nejde.

Neřeší to v žádném případě dopravní situaci v hlavním městě.

Tu může vyřešit jedině buď úplný zákaz vjezdu nerezidentů, nebo mocně zpoplatněný vjezd aut do centra města. S tím ovšem musí jít ruku v ruce citelné posílení MHD.

Žádné jiné řešení NENÍ.

+1/0
30.1.2014 10:37

D16a82n66i84e57l97a 79U52r68b29a27n29o90v38á 2964950665316

Aha, tak že žádné carsharing to vlastně není - nevlastní jedno auto víc lidí, prostě je to jen trochu jiný typ autopůjčovny.:-/ No nevím, ty ceny podle mne většinu lidí odradí, protože uvažovat o tomhle budou podle mého názoru hlavně chudší a střední vrstvy - ti pro koho koupě auta není "obrovská" žátěž pro rozpočet podle mého názoru budou mít stejně raději vlastní i když by je při součtu všech nákladů to půjčené vyšlo asi o něco levněji.

+1/0
30.1.2014 9:32

J58a25r68o87s62l96a41v 41M75a27j50s33t69r 6506861151984

všem, kteří mají pocit, že je to drahé, vzkazuji.....zatím ano

0/0
30.1.2014 9:18

K52a36r77e39l 42D41r26d66a 6134762807

Nerozumím k čemu by mi takové auto bylo?

  Dojet si na velký nákup za cca 500,-? Pak auto postavit zpět a vracet se hodinu domu MHD? Ehm?

  Vyjet si v létě na koupaliště za cca 1200,- za dopravu asi moc nehrozí, natož víkend na chatě za 3.500-4.500. Kouzlo auta, že jsem za 20 minut doma, třeba večer z tréninku, se vytrácí, pokud nebudu parkovat přímo před domem. 

   Při představě cen aut a benzínu, mi ty ceny přijdou neskutečné. Jistě, rozpočítat nové auto, amortizaci, provoz... budu na podobných částkách. Jenže, vlastním autem, které nemám potřebu vyměnit každé 4 roky za nové, teď jezdím za 1/10 těchto cen.

  A podpora města? To je řeč o parkovném. Platit k tomu komerční parkovné by takový projekt zazdilo již zcela.

  Navíc v práci střídám auta. Není to příliš bezpečné sednout do neznámého auta a pustit se obratem do pražského provozu. Motivovat vysokou cenou řidiče k neježdění je cesta do pekel, co se týká bezpečné jízdy.   Při počtu takových aut, nechápu jak by to pražskému provozu mohlo významně pomoci?   Podivná aktivita.

+14/0
30.1.2014 7:02

L56u50k88á36š 18V35a37ň92u32r28a 1305694533253

Jediné řešení je podpora malých aut ve městech (výrazné daňové úlevy) a vysoké daňové znevýhodnění a poplatky za parkování velkých aut.

+1/−2
30.1.2014 12:18

T31o61m12á44š 59C76h42r85a39s54t69n88ý 2918259839511

Já mám malý vůz, na rozměry, seč s vysokým obsahem s E3 a podporou termické turbíny jejíž klasifikaci EURO raději neodhaduji. 

Taky dostanu slevu? ;-D

0/0
30.1.2014 16:21

J30o59z29e60f 84H34r38i24c24i44š22i93n 4823790320656

No ale včem se situace zlepší. Malé auto zabere stejné park místo jak to velké a na silnici zabírají větší prostor rozestupy než auta samotné.

+2/0
30.1.2014 19:58

L34u23k21á78š 24V32a52ň10u47r70a 1215434653293

Malé auto zabere méně místa. Bohužel dnešní norma definuje velikost parkovacího místa 3x6 metrů. Malému autu by stačilo místo 2,5x4,5 metru. Je to krásně vidět třeba v Japonsku.

+1/0
30.1.2014 20:29

D42a21v19i79d 97R69y49c92h40e95t33s86k29ý 9256631480120

Tunel jako obvykle. Magistrát zakáže auta a pak si s nimi udělá kšeft.

"Zkušenosti ze zahraničí ukazují, že carsharing potřebuje podporu regionálních a místních orgánů."

+6/0
30.1.2014 4:35

F58r32a13n64t78i14š14e37k 97S16o29k22o23l 7235934571946

Já to vidím skepticky. Zrovna říkám utopie. Navíc drahé. 5 Kč/km, 90 Kč/hod, navíc roční registrace 2000 Kč. Silně budou konkurovat například autopůjčovny. Co se mne týče, raději si ponechám své auto.

+7/0
29.1.2014 23:28

M11a10r83e13k 81H61r26u40b81y 6247542361128

Parada, takze budu moc jezdit s pujcenou skodovkou v protismeru jako na ilustracnim obrazku? ;-)

+4/0
29.1.2014 23:17

P37a45v98e67l 62M21o62r63a63v17e14c 1514105624297

Ne děkuji

+2/0
29.1.2014 22:24

J80i26ř82í 38S39m34a23z62a63l 2987762694862

V čechách nerealizovatelné. Buď ho nabourají nebo ukradnou, případně ukradnou co není přišroubované. RvRvRv

+2/−1
29.1.2014 21:37

M33a95r89e59k 11H94r78u83b22y 6557602811948

Staci jak dopadl projekt pujcovani jizdnich kol v Karline - pravda, stojany zustaly ;-)

+2/0
29.1.2014 23:18

F40r47a92n79t60i81š98e95k 59S65o40k25o95l 7775234811456

:-)Hlavně že ty stojany zůstaly.

0/0
29.1.2014 23:22

A67u84g51u74s40t 67F27o54r50m14á83n45e68k 6695329560446

Nebylo by lepší zlepšit a hlavně zlevnit MHD alespoň na úroveň před rokem 1989 ?

0/−5
29.1.2014 21:16

V92á75c69l83a48v 94J70e90b73a39v58ý 8430149273646

Myslíte zavřít bezdomovce do dolů a zredukovat počet aut na 1/4, aby měla MHD volnou cestu? No asi by to mohlo fungovat :)

V Praze je rozhodně lepší MHD než byla před 89. Akorát vyřešit ty dva problémy...

+5/−1
29.1.2014 21:41

Ř11e75h87o74ř 40V29l10a78s75á34k 2194764241596

A posílit. Zvlášť po optimalizaci je v některých spojích hlava na hlavě.

+1/0
30.1.2014 12:49

A90l94e18n68a 61J83a47n22d61o29v89á 7799838651375

Hudeček + a automati, max. ještě www.dopravní federace a podobní cucalové grantů a dotací. Pořád  chtějí mluvit do toho, co dělají druzí! Příkazy - DO práce na kole, sdílej auto, choď pěšky - co na tom, že Praha je samý kopec a každému není dvacet nebo třicet, že musí vodit děti nebo tahat tašky....

Nechte to na lidech, oni si sami vyberou, co je pro ně dobré...

+9/0
29.1.2014 21:00

V67á21c46l85a29v 44J91e81b57a25v24ý 8910959933586

Co je dobré pro jednoho, nemusí být dobré pro druhého. V autobuse nebo tramvaji může jet nějakých 50-80 lidí. Když tihle lidé pojedou každý svým autem, tak bude silnice ucpaná a ani to MHD se nikam nedostane. O tom to celé je, ale to je na více přemýšlení než co dneska asi udělá doktor Hanák.

+1/−5
29.1.2014 21:46

T38o27m56á40š 82Z44e50m73a51n 3425278874245

50-80 lidí kteří jedou každý odjinud a jinam, kteří by jeli o trochu jindy kdyby nemuseli jet dle řádu.

+4/−1
29.1.2014 22:57

Ř68e83h60o45ř 44V51l17a23s72á90k 2944254971236

Irelevantní. Jeli by plusmínus po stejných hlavních tazích, kudy jezdí dnes ty tramvaje a autobusy. Ano, možná by mezi nimi přejeli někdy někudy jinudy, ale rozhodně by nejeli nějakými bočními uličkami.

A ve špičkách jsou ve městě intervaly v řádu minut, "trochu jindy" by nemělo vliv.

0/0
30.1.2014 12:51

J59a53n 46V91a50s28e12k 9891719339531

Pokud chapu tak chteji udelat neco jako https://de.drive-now.com/en/#!/howto :-/

0/0
29.1.2014 20:51

J82a92n26a 46L93e52p12p55e77l23t72o64v78á 3574547853450

Pro více informací se můžete obrátit na Facebook CAR4WAY.

0/0
5.2.2014 13:06

R65o35b61e24r83t 31Š89i29m14e50č75e69k 6215771228368

90 kč/hodina + 5kč/km a ještě 2000 czk/ročně? to je nějaká sranda, ne?

+7/−1
29.1.2014 20:23

P90a60v58e89l 75N77o48v91á69k 7301986869883

tak nějak to vydělat musí :) Pro někoho kdo auto opravdu nepotřebuje denně ale jen párkrát do měsíce je to v pohodě :) otázkou je ovšem jeslti není nakonec levnější ta autopůjčovna....

+2/0
29.1.2014 20:41

L67u43d95ě42k 66Š34i45š71á38k 3987718369274

Presne tak. V půjčovně malé auto velikosti Fabie stojí i pod 1tis Kč na den a pak se už platí jen za phm...

+5/0
29.1.2014 21:06

A89u11g35u85s66t 45F60o37r86m96á95n94e68k 6865869680546

Celej žhavej budu půjčovat svýho Jaguára nějaký socce, aby mi to někde roztřískal. On bude bez starosti a já budu platit servis, benzín a nakonec přijdu jeho  vinou o body, protože dnes se netrestá řidič, ale majitel.

0/−1
29.1.2014 21:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.