Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha chce přesvědčit lidi, aby se o auta podělili

Praha zvažuje zavedení takzvaného carsharingu, tedy sdílení a používání aut více obyvateli. Koncepci město vypracuje v rámci materiálu o rozšiřování zón placeného stání a má zohlednit potřeby obyvatel a možnosti carsharingu v Praze. Jeden projekt už se rozjíždí, stojí za ním prodejce škodovek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88i78ř84í 89Š37e60j94n32o70h79a 4932983954133

Pochopitelně.

Stejně tak vystačí jedna žena pro dva a více mužů ;-D

Vzato čistě ekonomicky a ekologicky.

Ale málokdy to dělá dobrotu.

0/0
5.2.2014 23:08

R25o84b94i90n 77Ž41i49ž49k91a 2108814866646

Pokud má někdo pocit, že po tom bude poptávka, ať si z toho udělá svůj byznys, ale proč by to měla proboha podporovat Praha? 

Když už by měla někde Praha investovat do ekologičnosti dopravy, ať zafinancuje víc spojů na vytížených linkách MHD a nepouští se do nového projektu, který skončí draze zaplaceným fiaskem.

0/0
3.2.2014 18:28

J62i79ř22í 90Š68e70j88n20o46h60a 4732733104213

Fiasko. Záleží na úhlu pohledu.

Opencard taky pro vybrané lidi nebylo fiasko ale naopak zlatý důl :-)

0/0
5.2.2014 23:10


K87a81r90e79l 72N20o58v73o14t56n57ý 7359866489386

CAR4WAY - za projektem totiž stojí Pavel Louda, majitel autosalonů Škody, Volkswagenu a Audi v Poděbradech, Kolíně a Pardubicích.

Pan Louda potřebuje někde udat auta která mu leží skladem za tržní cenu a magistrát v Praze mu vytvoří podmínky jako je vytvoření preferenčních pruhů, zvýhodněné parkování nebo pronájem lokalit nutných pro provoz carsharingu. Další příklad toho, že kdo maže, ten jede...

http://rejstrik-firem.kurzy.cz/osoby/pavel-louda/

+1/0
2.2.2014 14:18

P92e88t54r 72Z40d69e89n66ě12k 2394349244

Tohle řešení připomíná sovětské kuchyně v Moskvě, kdy jedna taková sloužila jako společná pro 7 rodin v sedmi pokojích. Děkuju nechci.

0/0
1.2.2014 22:54

J91a77n 33K31r26p77e29c 5606673104292

1. zahranicni i tuzemske zkusenosti ukazuji, ze projekt naprosto tragcky nefunguje, protoze se ho neucastni ani desetina procenta ridicu. kvuli tomuto zarizovat jakekoliv uprednostnovani v doprave je pouze omezeni vsech ostatnich.

2. velka cast, mozna i vetsina aut zaregistrovanych v praze nikdy v praze neujela jediny kilometr. straseni takovymi cisly pusobi jen na slaboduche. zaroven zde neni statistika a vozech ktere se odregistrovaly z prahy. takhle to vypada, ze kazdy prazak dela 4 pracovni smeny denne a na kazdou jezi jinym autem a pak ma jeste jedno jen na nakupy...

+1/0
30.1.2014 20:53

K19a76r15e88l 74D65r43d43a 6834502807

Auta v Praze je spíš problém Středočechů. Resp. Pražanů, kteří od roku 1990 z 1/3 přesídlili do okolí Prahy a pro nedostupnost MHD jsou závislí na autech a dojíždění za prací až do centra. Užívání P+R a přestup na MHD také není pro každého.

  Statistiky tady moc neplatí. Mnoho lidí si drží trvalý pobyt v Praze.

+4/0
31.1.2014 6:58

J53a71n 28K11r69p50e97c 5246883494472

hlavne jde o sidla firem a jejich firemni auta s prazskyma registracema, ktere jezdi po cele CR.

0/0
31.1.2014 20:19

L95u65k94á79š 34V41a57ň66u86r70a 1915694453943

Kazda firma chce mit centralu v Praze a pak jsou vsechna firemni auta registrovana v Praze, i kdyz v podsta jezdi a parkuji mimo Prahu. Naopak Moravaci maji problem, ze maji prazske spz.

0/0
1.2.2014 22:41

L34u80k24á11š 67V95a50ň72u21r33a 1615134253173

Souhlas, Prahu neucpavaji prazaci, ale stredocesi, kteri jsou lini pouzivat mhd a jezdi auty. Prazaci jezdi mhd.

0/0
1.2.2014 22:38

D78a62n52i21e78l 70T80o48m92e93k 8409125858266

Asi bych si radši auto půjčil v půjčovně; moc se mi nepozdává zapojení magistrátu - to bohužel nesignalizuje dobrou věc... Proč magistrát dotuje jednu půjčovnu?

Ohledně nákladů - ta cena je v pořádku. Kdo tu operuje náklady 3 káble na kilometr, tak ale nejezdí novou škodovkou. Mám obyčejná auta, ale komplet reálné náklady mi vždy vyšly cca 7 Kč na km.

+3/0
30.1.2014 14:30

M62i19c61h11a81l 15P44a69v82l23á30t 9533963324549

Ono hodne zalezi na tom, jakou metodiku pouzijete pro vypocet. Ale prosty fakt je, ze je dost vyrazne levnejsich pujcoven, kde stari vozu nepresahuje 2-3 roky a nejedna se o zadne vraky. (To k doprave celkem staci, neni-li jedinym cilem machrovat pred sousedy. ;o) )

0/0
30.1.2014 15:07

T71o28m31á25š 49C87h33r28a80s89t74n24ý 2848879309691

No vidíte, mě reálně náklady vyšli 4,7 na Ford Focus :))

0/0
30.1.2014 15:59

L65u20k34á19š 12V71a59ň30u19r71a 1185794383903

To je naklad na 1km i s palivem, pojistkou a servisem? Ja mel dve Mondea a pod 7kc/km jsem se nedostal. A to jsem najel kolem 35000km/rok.

0/0
2.2.2014 10:27

R35o73b58i93n 31Ž75i18ž85k45a 2388394906806

Včetně ceny auta?

0/0
3.2.2014 18:19

Ř21e17h90o59ř 81V61l52a63s43á71k 2224514981676

Nemůžete pro to najít nějaký český termín?

0/0
30.1.2014 12:48

R11o16l77a78n52d 88M88i64k11l64o89s66z 8537603790739

Co třeba auto na půl. www.autonapul.cz

Nejlesi auto je auto na půl! :)

0/0
30.1.2014 15:38

L94u79k20á90š 48V22a27ň22u36r27a 1845364903113

Jsem pro podporu a zvýhodnění městských aut do délky 3,8 metru, šíře 1,7 metru a hmotnosti do 1,4 tuny. Těmto autům bych umožnil i levné parkování. Ostatním bych výrazně zpoplatnil vjezt do měst.

+1/−5
30.1.2014 12:23

T45o51m31á17š 17C78h67r58a85s12t90n56ý 2168359689241

Souhlas, víc místa pro moji turbínu ;-D

0/0
30.1.2014 12:25

L18u91k83á68š 75V42a41ň18u29r88a 1875644523343

Je videt, ze se majitele velkych vozu ozvali. :) Kdyz vidim s jakyma obludama stredocesi jezdi do Prahy do prace, tak se nedivim. Same SUV a MPV, delka pres 4,5 metru.

0/0
2.2.2014 10:30

K13a61r72e98l 29N48o44v46o53t10n16ý 7469926189986

Jasně, ať si ty přerostlé Octávie parkují na poli za Prahou ;-D.

Pravdou ale je, že ranní a odpolední špičku, včetně toho, že přes den nejde nikde zaparkovat do Prahy přináší právě dojíždění za prací. Pokud by fungovala příměstská doprava a nestála víc než doprava autem, byla by situace asi jiná.

Tohle banda bezmozků z magistrátu ale neřeší, ty koukají na to, z čeho kolik kápne.

0/0
2.2.2014 14:40

S90a15m91u53e21l 19R92a52z31i34m 4133200220861

Znal jsem jednu partu a ta tvrdila že každý bude pracovat podle svého nejlepšího svědomí a v výdejnách si bude brát jen to, co potřebuje. A jak to skončilo. ;)

I v jedné rodině jsou vždycky minimálně dva, kteří se o auto přetahují a tady takovýhle pseudokomunismus. A co když budou chtít třeba ujet z Prahy před povodní, jak se budou domlouvat?

+5/−1
30.1.2014 11:19

L28u90d12v16í60k 97G38a82j16d16o30š79í71k 2475823624392

Tohle je zase jen reklama na "autopůjčovnu", které to asi moc nejde.

Neřeší to v žádném případě dopravní situaci v hlavním městě.

Tu může vyřešit jedině buď úplný zákaz vjezdu nerezidentů, nebo mocně zpoplatněný vjezd aut do centra města. S tím ovšem musí jít ruku v ruce citelné posílení MHD.

Žádné jiné řešení NENÍ.

+1/0
30.1.2014 10:37

D48a32n18i37e82l95a 21U40r25b19a19n50o74v25á 2374310585356

Aha, tak že žádné carsharing to vlastně není - nevlastní jedno auto víc lidí, prostě je to jen trochu jiný typ autopůjčovny.:-/ No nevím, ty ceny podle mne většinu lidí odradí, protože uvažovat o tomhle budou podle mého názoru hlavně chudší a střední vrstvy - ti pro koho koupě auta není "obrovská" žátěž pro rozpočet podle mého názoru budou mít stejně raději vlastní i když by je při součtu všech nákladů to půjčené vyšlo asi o něco levněji.

+1/0
30.1.2014 9:32

J19a13r39o41s19l69a18v 98M85a33j41s47t55r 6686681931644

všem, kteří mají pocit, že je to drahé, vzkazuji.....zatím ano

0/0
30.1.2014 9:18

K87a14r59e45l 93D89r75d45a 6884292427

Nerozumím k čemu by mi takové auto bylo?

  Dojet si na velký nákup za cca 500,-? Pak auto postavit zpět a vracet se hodinu domu MHD? Ehm?

  Vyjet si v létě na koupaliště za cca 1200,- za dopravu asi moc nehrozí, natož víkend na chatě za 3.500-4.500. Kouzlo auta, že jsem za 20 minut doma, třeba večer z tréninku, se vytrácí, pokud nebudu parkovat přímo před domem. 

   Při představě cen aut a benzínu, mi ty ceny přijdou neskutečné. Jistě, rozpočítat nové auto, amortizaci, provoz... budu na podobných částkách. Jenže, vlastním autem, které nemám potřebu vyměnit každé 4 roky za nové, teď jezdím za 1/10 těchto cen.

  A podpora města? To je řeč o parkovném. Platit k tomu komerční parkovné by takový projekt zazdilo již zcela.

  Navíc v práci střídám auta. Není to příliš bezpečné sednout do neznámého auta a pustit se obratem do pražského provozu. Motivovat vysokou cenou řidiče k neježdění je cesta do pekel, co se týká bezpečné jízdy.   Při počtu takových aut, nechápu jak by to pražskému provozu mohlo významně pomoci?   Podivná aktivita.

+14/0
30.1.2014 7:02

L41u89k91á57š 22V22a73ň59u10r16a 1225474293833

Jediné řešení je podpora malých aut ve městech (výrazné daňové úlevy) a vysoké daňové znevýhodnění a poplatky za parkování velkých aut.

+1/−2
30.1.2014 12:18

T97o76m63á49š 81C79h60r48a27s97t89n24ý 2228629959301

Já mám malý vůz, na rozměry, seč s vysokým obsahem s E3 a podporou termické turbíny jejíž klasifikaci EURO raději neodhaduji. 

Taky dostanu slevu? ;-D

0/0
30.1.2014 16:21

J74o66z94e40f 83H34r42i94c19i92š57i74n 4653390600836

No ale včem se situace zlepší. Malé auto zabere stejné park místo jak to velké a na silnici zabírají větší prostor rozestupy než auta samotné.

+2/0
30.1.2014 19:58

L12u76k67á34š 79V59a61ň39u52r39a 1235314593463

Malé auto zabere méně místa. Bohužel dnešní norma definuje velikost parkovacího místa 3x6 metrů. Malému autu by stačilo místo 2,5x4,5 metru. Je to krásně vidět třeba v Japonsku.

+1/0
30.1.2014 20:29

D46a20v91i96d 53R26y24c57h24e52t30s54k72ý 9856131730600

Tunel jako obvykle. Magistrát zakáže auta a pak si s nimi udělá kšeft.

"Zkušenosti ze zahraničí ukazují, že carsharing potřebuje podporu regionálních a místních orgánů."

+6/0
30.1.2014 4:35

F68r38a39n20t85i37š94e70k 25S14o65k86o53l 7205214441716

Já to vidím skepticky. Zrovna říkám utopie. Navíc drahé. 5 Kč/km, 90 Kč/hod, navíc roční registrace 2000 Kč. Silně budou konkurovat například autopůjčovny. Co se mne týče, raději si ponechám své auto.

+7/0
29.1.2014 23:28

M55a47r82e68k 84H43r68u53b61y 6257142341868

Parada, takze budu moc jezdit s pujcenou skodovkou v protismeru jako na ilustracnim obrazku? ;-)

+4/0
29.1.2014 23:17

P74a35v78e77l 54M92o29r35a60v81e95c 1354385224587

Ne děkuji

+2/0
29.1.2014 22:24

J69i70ř41í 19S19m10a39z65a89l 2917822934702

V čechách nerealizovatelné. Buď ho nabourají nebo ukradnou, případně ukradnou co není přišroubované. RvRvRv

+2/−1
29.1.2014 21:37

M65a33r22e90k 45H38r39u39b17y 6747652271258

Staci jak dopadl projekt pujcovani jizdnich kol v Karline - pravda, stojany zustaly ;-)

+2/0
29.1.2014 23:18

F46r94a64n86t42i56š31e19k 83S90o83k93o25l 7855444691886

:-)Hlavně že ty stojany zůstaly.

0/0
29.1.2014 23:22

A85u70g97u57s68t 36F69o15r89m98á81n29e62k 6945749900926

Nebylo by lepší zlepšit a hlavně zlevnit MHD alespoň na úroveň před rokem 1989 ?

0/−5
29.1.2014 21:16

V63á44c10l13a59v 36J71e60b81a42v37ý 8950309523936

Myslíte zavřít bezdomovce do dolů a zredukovat počet aut na 1/4, aby měla MHD volnou cestu? No asi by to mohlo fungovat :)

V Praze je rozhodně lepší MHD než byla před 89. Akorát vyřešit ty dva problémy...

+5/−1
29.1.2014 21:41

Ř68e28h88o93ř 29V66l76a67s94á80k 2524564481896

A posílit. Zvlášť po optimalizaci je v některých spojích hlava na hlavě.

+1/0
30.1.2014 12:49

A31l95e18n13a 31J32a98n69d84o36v44á 7359968861935

Hudeček + a automati, max. ještě www.dopravní federace a podobní cucalové grantů a dotací. Pořád  chtějí mluvit do toho, co dělají druzí! Příkazy - DO práce na kole, sdílej auto, choď pěšky - co na tom, že Praha je samý kopec a každému není dvacet nebo třicet, že musí vodit děti nebo tahat tašky....

Nechte to na lidech, oni si sami vyberou, co je pro ně dobré...

+9/0
29.1.2014 21:00

V41á19c68l56a86v 59J43e15b80a71v35ý 8850769153316

Co je dobré pro jednoho, nemusí být dobré pro druhého. V autobuse nebo tramvaji může jet nějakých 50-80 lidí. Když tihle lidé pojedou každý svým autem, tak bude silnice ucpaná a ani to MHD se nikam nedostane. O tom to celé je, ale to je na více přemýšlení než co dneska asi udělá doktor Hanák.

+1/−5
29.1.2014 21:46

T16o78m32á69š 60Z46e29m92a97n 3295948984425

50-80 lidí kteří jedou každý odjinud a jinam, kteří by jeli o trochu jindy kdyby nemuseli jet dle řádu.

+4/−1
29.1.2014 22:57

Ř62e59h92o69ř 89V73l63a71s82á98k 2614404861896

Irelevantní. Jeli by plusmínus po stejných hlavních tazích, kudy jezdí dnes ty tramvaje a autobusy. Ano, možná by mezi nimi přejeli někdy někudy jinudy, ale rozhodně by nejeli nějakými bočními uličkami.

A ve špičkách jsou ve městě intervaly v řádu minut, "trochu jindy" by nemělo vliv.

0/0
30.1.2014 12:51

J37a40n 95V45a32s64e63k 9291649139361

Pokud chapu tak chteji udelat neco jako https://de.drive-now.com/en/#!/howto :-/

0/0
29.1.2014 20:51

J21a26n70a 37L91e60p10p52e30l78t64o95v13á 3504597323790

Pro více informací se můžete obrátit na Facebook CAR4WAY.

0/0
5.2.2014 13:06

R70o39b72e56r91t 61Š12i83m71e44č78e43k 6945891438638

90 kč/hodina + 5kč/km a ještě 2000 czk/ročně? to je nějaká sranda, ne?

+7/−1
29.1.2014 20:23

P25a51v55e22l 71N68o78v85á46k 7171616409483

tak nějak to vydělat musí :) Pro někoho kdo auto opravdu nepotřebuje denně ale jen párkrát do měsíce je to v pohodě :) otázkou je ovšem jeslti není nakonec levnější ta autopůjčovna....

+2/0
29.1.2014 20:41

L29u23d13ě95k 83Š41i95š61á11k 3297638679524

Presne tak. V půjčovně malé auto velikosti Fabie stojí i pod 1tis Kč na den a pak se už platí jen za phm...

+5/0
29.1.2014 21:06

A30u26g31u19s34t 88F31o42r86m98á13n19e17k 6125599850196

Celej žhavej budu půjčovat svýho Jaguára nějaký socce, aby mi to někde roztřískal. On bude bez starosti a já budu platit servis, benzín a nakonec přijdu jeho  vinou o body, protože dnes se netrestá řidič, ale majitel.

0/−1
29.1.2014 21:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.