Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha chce přesvědčit lidi, aby se o auta podělili

Praha zvažuje zavedení takzvaného carsharingu, tedy sdílení a používání aut více obyvateli. Koncepci město vypracuje v rámci materiálu o rozšiřování zón placeného stání a má zohlednit potřeby obyvatel a možnosti carsharingu v Praze. Jeden projekt už se rozjíždí, stojí za ním prodejce škodovek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83i97ř80í 52Š17e74j41n74o25h14a 4922463654873

Pochopitelně.

Stejně tak vystačí jedna žena pro dva a více mužů ;-D

Vzato čistě ekonomicky a ekologicky.

Ale málokdy to dělá dobrotu.

0/0
5.2.2014 23:08

R54o97b92i20n 14Ž98i70ž82k38a 2588804406796

Pokud má někdo pocit, že po tom bude poptávka, ať si z toho udělá svůj byznys, ale proč by to měla proboha podporovat Praha? 

Když už by měla někde Praha investovat do ekologičnosti dopravy, ať zafinancuje víc spojů na vytížených linkách MHD a nepouští se do nového projektu, který skončí draze zaplaceným fiaskem.

0/0
3.2.2014 18:28

J11i98ř50í 72Š11e79j34n97o33h16a 4132483714573

Fiasko. Záleží na úhlu pohledu.

Opencard taky pro vybrané lidi nebylo fiasko ale naopak zlatý důl :-)

0/0
5.2.2014 23:10

K73a74r38e80l 14N46o88v10o20t31n47ý 7909316949346

CAR4WAY - za projektem totiž stojí Pavel Louda, majitel autosalonů Škody, Volkswagenu a Audi v Poděbradech, Kolíně a Pardubicích.

Pan Louda potřebuje někde udat auta která mu leží skladem za tržní cenu a magistrát v Praze mu vytvoří podmínky jako je vytvoření preferenčních pruhů, zvýhodněné parkování nebo pronájem lokalit nutných pro provoz carsharingu. Další příklad toho, že kdo maže, ten jede...

http://rejstrik-firem.kurzy.cz/osoby/pavel-louda/

+1/0
2.2.2014 14:18

P27e49t71r 15Z74d90e12n23ě33k 2674489414

Tohle řešení připomíná sovětské kuchyně v Moskvě, kdy jedna taková sloužila jako společná pro 7 rodin v sedmi pokojích. Děkuju nechci.

0/0
1.2.2014 22:54

J80a50n 59K31r62p40e33c 5416123334212

1. zahranicni i tuzemske zkusenosti ukazuji, ze projekt naprosto tragcky nefunguje, protoze se ho neucastni ani desetina procenta ridicu. kvuli tomuto zarizovat jakekoliv uprednostnovani v doprave je pouze omezeni vsech ostatnich.

2. velka cast, mozna i vetsina aut zaregistrovanych v praze nikdy v praze neujela jediny kilometr. straseni takovymi cisly pusobi jen na slaboduche. zaroven zde neni statistika a vozech ktere se odregistrovaly z prahy. takhle to vypada, ze kazdy prazak dela 4 pracovni smeny denne a na kazdou jezi jinym autem a pak ma jeste jedno jen na nakupy...

+1/0
30.1.2014 20:53

K90a40r69e79l 61D59r50d15a 6544172577

Auta v Praze je spíš problém Středočechů. Resp. Pražanů, kteří od roku 1990 z 1/3 přesídlili do okolí Prahy a pro nedostupnost MHD jsou závislí na autech a dojíždění za prací až do centra. Užívání P+R a přestup na MHD také není pro každého.

  Statistiky tady moc neplatí. Mnoho lidí si drží trvalý pobyt v Praze.

+4/0
31.1.2014 6:58

J60a11n 37K56r68p43e49c 5176893484332

hlavne jde o sidla firem a jejich firemni auta s prazskyma registracema, ktere jezdi po cele CR.

0/0
31.1.2014 20:19

L94u39k77á57š 90V23a58ň28u70r23a 1365194123353

Kazda firma chce mit centralu v Praze a pak jsou vsechna firemni auta registrovana v Praze, i kdyz v podsta jezdi a parkuji mimo Prahu. Naopak Moravaci maji problem, ze maji prazske spz.

0/0
1.2.2014 22:41

L23u41k61á18š 77V60a89ň79u78r22a 1135624283893

Souhlas, Prahu neucpavaji prazaci, ale stredocesi, kteri jsou lini pouzivat mhd a jezdi auty. Prazaci jezdi mhd.

0/0
1.2.2014 22:38

D26a50n63i10e25l 61T61o21m88e47k 8109315438416

Asi bych si radši auto půjčil v půjčovně; moc se mi nepozdává zapojení magistrátu - to bohužel nesignalizuje dobrou věc... Proč magistrát dotuje jednu půjčovnu?

Ohledně nákladů - ta cena je v pořádku. Kdo tu operuje náklady 3 káble na kilometr, tak ale nejezdí novou škodovkou. Mám obyčejná auta, ale komplet reálné náklady mi vždy vyšly cca 7 Kč na km.

+3/0
30.1.2014 14:30

M79i48c58h75a24l 24P17a35v71l55á10t 9673533814369

Ono hodne zalezi na tom, jakou metodiku pouzijete pro vypocet. Ale prosty fakt je, ze je dost vyrazne levnejsich pujcoven, kde stari vozu nepresahuje 2-3 roky a nejedna se o zadne vraky. (To k doprave celkem staci, neni-li jedinym cilem machrovat pred sousedy. ;o) )

0/0
30.1.2014 15:07

T25o38m10á96š 17C64h70r96a74s56t89n45ý 2758419399731

No vidíte, mě reálně náklady vyšli 4,7 na Ford Focus :))

0/0
30.1.2014 15:59

L45u79k50á31š 13V97a87ň54u92r28a 1695504943553

To je naklad na 1km i s palivem, pojistkou a servisem? Ja mel dve Mondea a pod 7kc/km jsem se nedostal. A to jsem najel kolem 35000km/rok.

0/0
2.2.2014 10:27

R43o34b46i82n 87Ž49i91ž66k72a 2448154906676

Včetně ceny auta?

0/0
3.2.2014 18:19

Ř39e48h82o77ř 61V35l75a58s45á50k 2834474691456

Nemůžete pro to najít nějaký český termín?

0/0
30.1.2014 12:48

R81o36l66a68n25d 63M49i20k17l57o35s48z 8717113110739

Co třeba auto na půl. www.autonapul.cz

Nejlesi auto je auto na půl! :)

0/0
30.1.2014 15:38

L59u63k72á59š 15V76a41ň91u93r90a 1585154583863

Jsem pro podporu a zvýhodnění městských aut do délky 3,8 metru, šíře 1,7 metru a hmotnosti do 1,4 tuny. Těmto autům bych umožnil i levné parkování. Ostatním bych výrazně zpoplatnil vjezt do měst.

+1/−5
30.1.2014 12:23

T75o46m16á22š 35C97h57r80a65s80t59n81ý 2228439159601

Souhlas, víc místa pro moji turbínu ;-D

0/0
30.1.2014 12:25

L34u11k98á81š 76V34a42ň92u14r88a 1425744193193

Je videt, ze se majitele velkych vozu ozvali. :) Kdyz vidim s jakyma obludama stredocesi jezdi do Prahy do prace, tak se nedivim. Same SUV a MPV, delka pres 4,5 metru.

0/0
2.2.2014 10:30

K14a62r43e69l 51N22o22v73o53t30n17ý 7779136909466

Jasně, ať si ty přerostlé Octávie parkují na poli za Prahou ;-D.

Pravdou ale je, že ranní a odpolední špičku, včetně toho, že přes den nejde nikde zaparkovat do Prahy přináší právě dojíždění za prací. Pokud by fungovala příměstská doprava a nestála víc než doprava autem, byla by situace asi jiná.

Tohle banda bezmozků z magistrátu ale neřeší, ty koukají na to, z čeho kolik kápne.

0/0
2.2.2014 14:40

S70a70m80u67e91l 91R76a37z34i53m 4813420260791

Znal jsem jednu partu a ta tvrdila že každý bude pracovat podle svého nejlepšího svědomí a v výdejnách si bude brát jen to, co potřebuje. A jak to skončilo. ;)

I v jedné rodině jsou vždycky minimálně dva, kteří se o auto přetahují a tady takovýhle pseudokomunismus. A co když budou chtít třeba ujet z Prahy před povodní, jak se budou domlouvat?

+5/−1
30.1.2014 11:19

L59u87d47v75í13k 46G88a39j10d30o41š16í14k 2925303774842

Tohle je zase jen reklama na "autopůjčovnu", které to asi moc nejde.

Neřeší to v žádném případě dopravní situaci v hlavním městě.

Tu může vyřešit jedině buď úplný zákaz vjezdu nerezidentů, nebo mocně zpoplatněný vjezd aut do centra města. S tím ovšem musí jít ruku v ruce citelné posílení MHD.

Žádné jiné řešení NENÍ.

+1/0
30.1.2014 10:37

D86a70n32i33e31l49a 82U42r81b79a18n60o37v34á 2424610845166

Aha, tak že žádné carsharing to vlastně není - nevlastní jedno auto víc lidí, prostě je to jen trochu jiný typ autopůjčovny.:-/ No nevím, ty ceny podle mne většinu lidí odradí, protože uvažovat o tomhle budou podle mého názoru hlavně chudší a střední vrstvy - ti pro koho koupě auta není "obrovská" žátěž pro rozpočet podle mého názoru budou mít stejně raději vlastní i když by je při součtu všech nákladů to půjčené vyšlo asi o něco levněji.

+1/0
30.1.2014 9:32

J53a14r41o23s61l46a49v 39M73a63j98s70t97r 6526461811594

všem, kteří mají pocit, že je to drahé, vzkazuji.....zatím ano

0/0
30.1.2014 9:18

K18a94r39e76l 55D64r95d94a 6844612147

Nerozumím k čemu by mi takové auto bylo?

  Dojet si na velký nákup za cca 500,-? Pak auto postavit zpět a vracet se hodinu domu MHD? Ehm?

  Vyjet si v létě na koupaliště za cca 1200,- za dopravu asi moc nehrozí, natož víkend na chatě za 3.500-4.500. Kouzlo auta, že jsem za 20 minut doma, třeba večer z tréninku, se vytrácí, pokud nebudu parkovat přímo před domem. 

   Při představě cen aut a benzínu, mi ty ceny přijdou neskutečné. Jistě, rozpočítat nové auto, amortizaci, provoz... budu na podobných částkách. Jenže, vlastním autem, které nemám potřebu vyměnit každé 4 roky za nové, teď jezdím za 1/10 těchto cen.

  A podpora města? To je řeč o parkovném. Platit k tomu komerční parkovné by takový projekt zazdilo již zcela.

  Navíc v práci střídám auta. Není to příliš bezpečné sednout do neznámého auta a pustit se obratem do pražského provozu. Motivovat vysokou cenou řidiče k neježdění je cesta do pekel, co se týká bezpečné jízdy.   Při počtu takových aut, nechápu jak by to pražskému provozu mohlo významně pomoci?   Podivná aktivita.

+14/0
30.1.2014 7:02

L66u67k55á10š 59V88a88ň64u33r50a 1305914593663

Jediné řešení je podpora malých aut ve městech (výrazné daňové úlevy) a vysoké daňové znevýhodnění a poplatky za parkování velkých aut.

+1/−2
30.1.2014 12:18

T50o21m43á39š 42C35h11r28a39s12t84n39ý 2508579189551

Já mám malý vůz, na rozměry, seč s vysokým obsahem s E3 a podporou termické turbíny jejíž klasifikaci EURO raději neodhaduji. 

Taky dostanu slevu? ;-D

0/0
30.1.2014 16:21

J61o56z78e80f 83H72r13i19c81i43š28i95n 4603670580376

No ale včem se situace zlepší. Malé auto zabere stejné park místo jak to velké a na silnici zabírají větší prostor rozestupy než auta samotné.

+2/0
30.1.2014 19:58

L88u65k21á35š 63V68a83ň42u74r64a 1825254593123

Malé auto zabere méně místa. Bohužel dnešní norma definuje velikost parkovacího místa 3x6 metrů. Malému autu by stačilo místo 2,5x4,5 metru. Je to krásně vidět třeba v Japonsku.

+1/0
30.1.2014 20:29

D79a43v12i76d 70R49y18c85h63e40t38s10k20ý 9456731420680

Tunel jako obvykle. Magistrát zakáže auta a pak si s nimi udělá kšeft.

"Zkušenosti ze zahraničí ukazují, že carsharing potřebuje podporu regionálních a místních orgánů."

+6/0
30.1.2014 4:35

F12r22a29n27t25i92š48e70k 29S80o23k97o67l 7225114391486

Já to vidím skepticky. Zrovna říkám utopie. Navíc drahé. 5 Kč/km, 90 Kč/hod, navíc roční registrace 2000 Kč. Silně budou konkurovat například autopůjčovny. Co se mne týče, raději si ponechám své auto.

+7/0
29.1.2014 23:28

M40a51r35e21k 58H71r73u58b36y 6217242271948

Parada, takze budu moc jezdit s pujcenou skodovkou v protismeru jako na ilustracnim obrazku? ;-)

+4/0
29.1.2014 23:17

P50a72v71e52l 63M97o44r18a40v71e82c 1944565504507

Ne děkuji

+2/0
29.1.2014 22:24

J73i62ř11í 89S68m68a20z61a83l 2957382624912

V čechách nerealizovatelné. Buď ho nabourají nebo ukradnou, případně ukradnou co není přišroubované. RvRvRv

+2/−1
29.1.2014 21:37

M16a10r75e53k 29H55r19u70b43y 6687772911978

Staci jak dopadl projekt pujcovani jizdnich kol v Karline - pravda, stojany zustaly ;-)

+2/0
29.1.2014 23:18

F75r57a56n77t70i18š97e21k 57S46o51k55o17l 7425664751436

:-)Hlavně že ty stojany zůstaly.

0/0
29.1.2014 23:22

A88u70g91u44s42t 85F52o36r84m84á16n80e94k 6695129230206

Nebylo by lepší zlepšit a hlavně zlevnit MHD alespoň na úroveň před rokem 1989 ?

0/−5
29.1.2014 21:16

V22á41c90l74a97v 27J15e55b63a53v68ý 8210619783756

Myslíte zavřít bezdomovce do dolů a zredukovat počet aut na 1/4, aby měla MHD volnou cestu? No asi by to mohlo fungovat :)

V Praze je rozhodně lepší MHD než byla před 89. Akorát vyřešit ty dva problémy...

+5/−1
29.1.2014 21:41

Ř81e71h76o43ř 59V21l33a31s70á91k 2634374131506

A posílit. Zvlášť po optimalizaci je v některých spojích hlava na hlavě.

+1/0
30.1.2014 12:49

A54l33e40n43a 74J51a90n77d25o83v25á 7379898721745

Hudeček + a automati, max. ještě www.dopravní federace a podobní cucalové grantů a dotací. Pořád  chtějí mluvit do toho, co dělají druzí! Příkazy - DO práce na kole, sdílej auto, choď pěšky - co na tom, že Praha je samý kopec a každému není dvacet nebo třicet, že musí vodit děti nebo tahat tašky....

Nechte to na lidech, oni si sami vyberou, co je pro ně dobré...

+9/0
29.1.2014 21:00

V89á56c19l13a43v 13J61e20b90a88v88ý 8510489363476

Co je dobré pro jednoho, nemusí být dobré pro druhého. V autobuse nebo tramvaji může jet nějakých 50-80 lidí. Když tihle lidé pojedou každý svým autem, tak bude silnice ucpaná a ani to MHD se nikam nedostane. O tom to celé je, ale to je na více přemýšlení než co dneska asi udělá doktor Hanák.

+1/−5
29.1.2014 21:46

T93o75m59á32š 32Z20e92m69a69n 3115598964565

50-80 lidí kteří jedou každý odjinud a jinam, kteří by jeli o trochu jindy kdyby nemuseli jet dle řádu.

+4/−1
29.1.2014 22:57

Ř49e53h85o45ř 43V73l60a88s29á33k 2514404631436

Irelevantní. Jeli by plusmínus po stejných hlavních tazích, kudy jezdí dnes ty tramvaje a autobusy. Ano, možná by mezi nimi přejeli někdy někudy jinudy, ale rozhodně by nejeli nějakými bočními uličkami.

A ve špičkách jsou ve městě intervaly v řádu minut, "trochu jindy" by nemělo vliv.

0/0
30.1.2014 12:51

J51a91n 36V24a53s82e48k 9331929149781

Pokud chapu tak chteji udelat neco jako https://de.drive-now.com/en/#!/howto :-/

0/0
29.1.2014 20:51

J79a15n29a 55L59e15p86p63e18l33t54o54v24á 3894597173230

Pro více informací se můžete obrátit na Facebook CAR4WAY.

0/0
5.2.2014 13:06

R52o45b94e87r80t 28Š65i54m26e27č20e72k 6625441738158

90 kč/hodina + 5kč/km a ještě 2000 czk/ročně? to je nějaká sranda, ne?

+7/−1
29.1.2014 20:23

P39a24v28e10l 82N41o69v42á16k 7191886369113

tak nějak to vydělat musí :) Pro někoho kdo auto opravdu nepotřebuje denně ale jen párkrát do měsíce je to v pohodě :) otázkou je ovšem jeslti není nakonec levnější ta autopůjčovna....

+2/0
29.1.2014 20:41

L76u16d39ě39k 13Š38i15š33á60k 3237598129374

Presne tak. V půjčovně malé auto velikosti Fabie stojí i pod 1tis Kč na den a pak se už platí jen za phm...

+5/0
29.1.2014 21:06

A49u41g34u28s43t 28F24o39r95m89á75n74e53k 6205399840976

Celej žhavej budu půjčovat svýho Jaguára nějaký socce, aby mi to někde roztřískal. On bude bez starosti a já budu platit servis, benzín a nakonec přijdu jeho  vinou o body, protože dnes se netrestá řidič, ale majitel.

0/−1
29.1.2014 21:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.