Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Polo(r)evoluce u Volkswagenu: stejné auto, nová technika

VW Polo je i po pětileté kariéře stále ve velmi dobré kondici a i když v Česku jeho prodeje váznou, v Německu jde o nejprodávanější auto své kategorie. Teď představuje rozsáhlou modernizaci, kterou se však na první pohled zrovna moc nechlubí. Nové polo už redakce iDNES.cz prozkoumala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75a16n 25M14o25h31y10l70a 6412549289981

Já to nechápu, možná jsem mimozemšťan, ale ty výhrady jak si lidi otlačují nebo ošoupávají nohy a kolena o středový panel nějak nechápu. Ať sedím v jakémkoli autě, když si sednu tak, jak se sedět správně má, tak s tím problém nemívám. U vozů žádného koncernu.

0/0
7.2.2014 0:02

M63a33r41e86k 79M46a61l16ý 9499101747625

Das Auto

0/0
6.2.2014 12:37

T72o12m78á22š 89C86h78r45a16s68t23n84ý 2818419949691

Das šunto ;-D

+1/−6
6.2.2014 12:53


P78a25v84e93l 59S55v24r54č38i87n26a 1778961194317

Ty motory jsou velký úlet. No vidím to tak na 4 měsíce než Hjundaj Prijde s ohnutým displejem a Treba zbytečným foťákem s optickým zoomem a bude nám tvrdit ze je to jediné potřebujeme.

+1/0
6.2.2014 11:27
Foto

L90u86k47á78š 16N73o35v16o33t84n25ý 6736737878838

Krásná Dacia Sandero :)

0/−1
6.2.2014 9:22

A67l52e59x28a82n43d28r 44K26o50s33t53k19a 5609186439816

Sice mám (viz níže) k podobným motorům značné výhrady, ale za cenu jako ta Dacia by to bylo dobré vozítko. Mimochodem, už jsem viěl firmy, kde kompletně přecházejí na Dacie s tím, že nepotřebují image, ale jen a jen auto, které je levně a pokud možno spolehlivě doveze a odveze.

0/0
6.2.2014 10:58

M49i65c53h83a43l 89P86a29v33l90á10t 9653383594629

A ja uz videl i firmy, ktere takoveho rozhodnuti pomerne brzo litovaly. Ona uspora je dobra vec, ale ne za kazdou cenu.

0/0
6.2.2014 13:04

T77o47m67á16š 54C39h47r33a62s72t97n58ý 2528279779861

Aneb, jak nenápadně provést životně nutný upgrade, aniž by to vypadalo, že u minulé verze to totálně pokakali jak s úvodní generací Touranů...a ještě za to být oslavován ;-D

0/0
6.2.2014 9:08

A51l11e83x45a51n31d28r 70K53o18s21t45k41a 5779916559426

Až na tu litrovou zrůdnost v motorovém prostoru to zní docela dobře.

+2/−1
6.2.2014 8:35

K94a74r68e24l 84B66a31r40t29á10k 3519403612196

A jaký máte názor na Ford Focus 1.0 EcoBoost?

0/0
6.2.2014 8:46

A84l72e39x12a75n98d85r 51K86o31s74t78k40a 5639496949196

Totožný. Snižovat spotřebu ano, zmenšovat motory na úkor životnosti ne.

+2/−1
6.2.2014 9:05

P95e20t70r 28D18v47o22r16a10k 3201390617759

Ten motor ale neni menší na úkor životnosti. Zkontruovat dvoulitrový motor s 80kW s životností 300000km je stejné jako zkontruovat litrový motor se stejným výkonem se stejnou životností. Nechápu, kde laická veřejnost přišla k té hlouposti, že při stejném výkonu má menší motor nižší životnost. TO JE HLOUPOST !!!

Ten motor je od začátku konstruovaný na nějaké parametry a proto je schopen ten výkon vydržet !!!

+2/0
6.2.2014 9:10

A21l83e90x71a15n27d19r 70K77o42s64t49k68a 5819986369426

Ano, při dodržení všech vstupních parametrů tu trvanlivost teoreticky má. V praxi stačí trošičku odlišné palivo a bum, najednou je motor po 100 tisících zralý na generálku. Kdyby se raději soustředili na hmotnost vozidla, nahradit vše co jde hliníkem nebo plastem. Auto velikosti Pola s hmotností 600 kg (bez řidiče), by mělo s 50 kw motorem nádherně svižnou akceleraci a ještě o hodně menší spotřebu samo o sobě.

+1/0
6.2.2014 9:16

J11i85ř46í 49S22c15h10w13a94c11h 5716429767124

600 kg pro auto velikosti Pola dnes je naprosto nereálná.

I Trabant 601 měl pohotovostní hmotnost 615 kg a to měl jen dvouválcový dvoutakt 600 ccm, plastovou kastli, žádnou dnešní výbavu (tak -100kg), žádnou dnešní bezpečnost (dalších -100 kg ale spíš o něco více) a to byl o půl metru kratší a téměř o 20 cm užší!

+1/0
6.2.2014 9:44

A20l26e46x38a11n39d56r 19K42o13s65t45k98a 5959826919496

Jenže ta plastová kastle Trabantu byla dost těžká. Totéž podvozek. Dnes máme jednak pevnější materiály, dvak umíme využitím různých profilů a podobně dosáhnout větší pevnosti materiálu, při současné větší pevnosti. Motor, spojka, převodovka se vejde do 100 kg váhy. Podvozek a kola dalších max 200, těch 600-650 není nereálných. Uvědomte si, že váha zmiňovaných systémů (třeba ABS) se z velké části odvíjí od toho, jak těžké auto musí zvládat. Neboli ABS pro 2 tunové auto je "trochu" masivnější, než pro tunové.

+1/0
6.2.2014 10:20

V72í89ť89a 37K65r37u22t95i94š 1720464585597

Ano, teoreticky je to snad možné. Jenže pak je to taky otázka ceny jednotlivých materiálů a nutných výrobních postupů a technologií. Jenže dnešníauta jsou proti tomu trabantu ověšena takovým příslušenstvím a, asistenty, výbavou a elektronikou, že pak deka a kila skáčou ...

0/0
6.2.2014 10:37

P35e34t87r 10D40v53o87r33a41k 3151660207609

Stejně jako u toho dvoulitru...

POCHOPTE, ŽE ZADÁNÍ NENI VZÍT LITROVÝ MOTOR S VÝKONEM 40kW A "PŘEČIPOVAT" NA 80kW.

ZADÁNÍ JE VYVINOUT MOTOR SE SPOTŘEBOU 3 LITRY/100km A STANDARTNÍ ŽIVOTNOSTÍ 300000km.

NĚJAKOU CESTOU JDE MAZDA SE SKYACTIVE A NĚJAKOU CESTOU JDE VW, FORD...S PŘEPLŇOVÁNÍM MENŠÍCH MOTORŮ

+2/0
6.2.2014 10:30

T82o33m10á45š 34V10e96s84e77l34ý 5165378720699

zásadní omyl. Zadáním je vyrobit motor, který plní nesmyslné "ekologické" normy a vydrží o dva dny déle, než je na něj záruka. Stejně jako je to čím dál tím běžnější ve všech oborech.

+2/−1
6.2.2014 13:26

J98o80s72e66f 83V30o14s44i90c36k61y 4883577786333

Pan Dvorak ma pravdu. Zadani je, mimo splneni Eura 6, take dosahnout uspornosti dieslaku. V nekterych pripadech se to jiz podarilo. Neni duvod, proc by to nemelo byt, vzdyt obe paliva maji stejnou vyhrevnost. Benzinaci jsou za nizkych otacek brzdeny vakuem pri ssani. Take maji v tehto otackach prilis nizkou kompresi 1:6 ! Na obou problemech se pracuje.  Lide kteri ctou, nediskutuji, a naopak. Typicky diskuter si precte nadpis a jiz hyka a nadava !

0/0
6.2.2014 13:28

H46o89n59z98a 12K48o91p 1886844670551

Výkon možná chvilku ano, ale ty 1l přeturbený motůrky se rozpadnou někde mezi 100-150tk.

+1/−2
6.2.2014 10:09

J31i36ř42í 66S96c67h67w77a54c94h 5356759657754

to je pěkná hloupost....;-D

+1/−1
6.2.2014 10:17

J77a94n 51K89o89t24l64í65n 9679264655817

možná špatná zkušenost, mám taky jednu - do firmy se kupovalo pár Fabek 1.2TSi, všechny měly plný servis, kvalitní olej, bralo se palivo ze z čerpacích stanic známých firem. Přesto u jedné odešlo turbo dvakrát (15, 35 tisíc) u druhé jednou (25 tisíc). Je pravda, že ne každý kdo s nimi jezdil se k nim určitě choval hezky, ale stejně...je to auto, mělo by něco vydržet.

0/0
6.2.2014 11:11

J89i98ř17í 17S90c86h98w37a98c77h 5116339397924

no to je právě to "možná nechoval se hezky". Zátěž coby referentského vozidla a u soukromníka, to je nebe a dudy. 

Jeden můj známý pracuje ve firmě kde si mohli vybrat svoje služebáky, které mají napevno přidělené i pro soukromé účely. Vybrali si C5 (diesely za cca 700tis.), tuším celkem 4 ks. A v průběhu nájezdu cca 40 000 (za cca  rok a půl) s tím úplně všichni měli nějaké problémy. On konkrétně se spojkou a homokloubem. U ostatních nevím, ale říkal mi, že nikdo z nich by do toho auta podruhý nešel. A podle mne by takto bylo možné jít napříč každou značkou ve služebním poměru a vždycky by se něco našlo....;-)

Mám dva známý co mají TSI soukromě a ani jeden z nich problémy s turbem zatím neměl (30 a 60 tisíc km)

+1/0
6.2.2014 13:04

T31o79m34á38š 21C24h92r33a34s53t49n98ý 2938529909641

Když mi nedownsize TDCi chytřejší než opice na premiové benzínce při natankování prémiové nafty v ČR napsal, že na to nepojede, že požaduje minimálně naftu s 45 cetanem, na stojanu bylo deklarováno 60 cetanů a přechtřelej autokrám detekoval 39 cetanů...

Tak bych řekl že nějaký "designer automobilky ze země, kde do auta tankujete naftu, ne LTO, říká že to 300K vydrží" řeči to auto a jeho výdrž common railu, čerpadla, turba, a milionu a jedné další wifik...součástek tak trochu asi zajímat nebude... ;-€

0/0
6.2.2014 11:14

A67l25e11x24a76n67d69r 46K13o47s76t37k75a 5989926289596

Věřil bych "přechytřelému autokrámu". Papír (stojan benzínky) snese cokoliv, chudák motor asi ne.

+1/0
6.2.2014 11:47

V96í92ť83a 41K39r15u50t88i66š 1740634665917

TDCi je vlastně ještě větší downsize, než diskutované benzínové motory. Benzínová atmosféra má běžně litrový výkon někde mezi 55-60kW, s turbem se momentálně bavíme o 66-92. Takže nárůst řádově do 50%, u extrémních HH pak o nějakých 110kW/l (+80%).

Atmosférický diesel se pohyboval okolo 25kW/l, zatímco u TDCi se bavíme až o 60kW/l (+ 140%), u nejvýkonnějších dieselů ale už o 93kW/l (+270%).

+1/0
6.2.2014 12:19

R92a55d46i44m 19K85a31l25a25s 2620206862351

Možná je to dobré auto, ale ten design už je pro mě osobně poněkud únavný. Ale nejspíš je to tak, že v Německu je to vlastně druhé auto na nákupy a omlácení do města. A není potřeba k němu chovat nějaké vášně či snad dokonce city:-).

0/0
6.2.2014 8:34

M72a47r64t56i34n 59R31a49y96m59a16n 4322388203598

Ta by me zajimalo, jestli budou tak nemecky "spolehlive" jako predchozi TSi. ;-D Neni nad atm. dvoulitr v nove Mazde.

0/0
6.2.2014 8:22

K34a20r92e15l 79B21a54r30t90á41k 3899173952446

Do Pola. To je moudrý názor. Osobně bych tam doporučil min 3.6 V6, co?

+2/0
6.2.2014 8:48

T80o39m73á54š 13V42e13s33e20l49ý 5145458510949

já bych do pola nejraději 1.8T 20V 132 kW z přelomu tisíciletí ;-)

viděl jsem někde popis vestavby do Fabie I, takže realizovatelné to je.

0/0
6.2.2014 13:30

J94i39ř21í 79S74c71h89w15a68c14h 5176249287264

a proč takovou "vykopávku", když můžeš mít Polo R WRC s 2.0 TSI o výkonu 162 kW ;-)

0/0
6.2.2014 14:19

T73o24m44á52š 35V15e26s29e41l77ý 5355778550119

nostalgie ;-)

ale dobře, tomuhle bych se taky nebránil ;-D

+1/0
6.2.2014 14:56

M58i72r40o46s63l68a51v 14S48i49n34d31e78l58a62r 2855647434172

No nacpany jsem ho videl i v eRku ci S1xx.... takze jde lecos.

0/0
6.2.2014 22:42

J69i76ř92í 93S79c13h17w65a13c19h 5726159137674

Teď ještě sehnat Mazdu s dvoulitrem za 350 tisíc :-)

0/0
6.2.2014 8:53

V98a26c44l49a41v 37M82e55d10e60k 5281672775115

Tak 6ka to za ty prachy nebude, ta je kategorie Passatu

0/0
6.2.2014 23:35

J36i18ř63í 63S85c91h20w71a24c90h 5576239277464

ad spolehlivost nový Skyactive versus nové TSI:

zatímco nová TSI ve "druhé" generaci může díky vychytaným muškám získat na spolehlivosti, tak nový Skyactive díky "totálnímu odlehčování při navyšování komprese" nemusí být až takový držák jako předchůdci. Každopádně na nějaké jednoznačné hodnocení obého uplynulo zatím hodně málo času...

+1/0
6.2.2014 10:36

A75l22e34x16a38n93d54r 18K29o21s57t36k12a 5529916289206

Ano, ta Mazda už takový držák být nemusí. Ovšem, doposud je známa faktem, že motory testuje na výdrž velmi důkladně.

0/0
6.2.2014 16:57

P57e80t20r 88M72a11r65e87č51e63k 1683321739408

Ty motory to je šílenost :-/ . Když jsem kdysi viděl  Superba s jednadvojkou tak mi to hlava nebrala. A teď tohle ;-D.  Čtyři válce jsou absolutním minimem.

+2/−1
6.2.2014 1:04

K54a64r54e61l 41B30a36r55t39á98k 3389393952116

Kdybyste se trošku vyznal v motorech, věděl byste, že minimum je 6 válců.:-P

+3/0
6.2.2014 8:49

V52í83ť46a 47K29r56u41t96i94š 1970194125517

Mně by to hlava také nebrala ... Už jen z toho důvodu, že žádný SuperB 1.2 nikdy nebyl ...

+1/0
6.2.2014 9:20

J38i47ř14í 98S61c15h56w53a91c57h 5806289517234

"....nabídka benziňáků obsahuje ještě tříválec 1,2 TSI.... v šestnáctiventilovém provedení" ???

To jako, že ve dvou válcích je po pěti ventilech a v tom třetím je ventilů šest??? ;-)

+6/0
6.2.2014 0:29

9251864720637

Autor je asi znalec.1,2 TSI jsou čtyřválce. Dnes ve variantách 63 a 77 kW, u tohoto vozu a všech dalších se výkon zvýšil na oněch 66 a 81 kW.

0/0
6.2.2014 0:41

J72i56n45d63ř68i56c93h 20Š49k46o64p17e50k 4575821920275

ne, tři válce po pěti ventilech a poslední ventil je do rezervy

+1/0
6.2.2014 7:51

J39a42n 58K28o21t41l79í60n 9479594535837

nebo u rezervy...v kufru...náhradní ;-D

0/0
6.2.2014 11:13

J37i33n62d15ř47i84c33h 82Š86k53o67p92e61k 4235931760195

tak jsem to myslel

0/0
6.2.2014 11:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.