Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Polo(r)evoluce u Volkswagenu: stejné auto, nová technika

VW Polo je i po pětileté kariéře stále ve velmi dobré kondici a i když v Česku jeho prodeje váznou, v Německu jde o nejprodávanější auto své kategorie. Teď představuje rozsáhlou modernizaci, kterou se však na první pohled zrovna moc nechlubí. Nové polo už redakce iDNES.cz prozkoumala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a81n 40M77o21h46y36l68a 6772139959581

Já to nechápu, možná jsem mimozemšťan, ale ty výhrady jak si lidi otlačují nebo ošoupávají nohy a kolena o středový panel nějak nechápu. Ať sedím v jakémkoli autě, když si sednu tak, jak se sedět správně má, tak s tím problém nemívám. U vozů žádného koncernu.

0/0
7.2.2014 0:02

M68a80r29e96k 42M55a81l73ý 9849151717625

Das Auto

0/0
6.2.2014 12:37

T88o88m84á24š 37C70h56r28a22s51t63n93ý 2658639779661

Das šunto ;-D

+1/−6
6.2.2014 12:53

P47a28v50e68l 15S96v83r74č79i71n60a 1348831194697

Ty motory jsou velký úlet. No vidím to tak na 4 měsíce než Hjundaj Prijde s ohnutým displejem a Treba zbytečným foťákem s optickým zoomem a bude nám tvrdit ze je to jediné potřebujeme.

+1/0
6.2.2014 11:27
Foto

L88u20k76á87š 32N61o22v40o17t55n77ý 6456267278358

Krásná Dacia Sandero :)

0/−1
6.2.2014 9:22

A41l77e76x24a35n65d63r 13K56o90s14t19k43a 5659206329436

Sice mám (viz níže) k podobným motorům značné výhrady, ale za cenu jako ta Dacia by to bylo dobré vozítko. Mimochodem, už jsem viěl firmy, kde kompletně přecházejí na Dacie s tím, že nepotřebují image, ale jen a jen auto, které je levně a pokud možno spolehlivě doveze a odveze.

0/0
6.2.2014 10:58

M13i81c73h83a87l 74P55a15v34l86á43t 9223373614679

A ja uz videl i firmy, ktere takoveho rozhodnuti pomerne brzo litovaly. Ona uspora je dobra vec, ale ne za kazdou cenu.

0/0
6.2.2014 13:04

T57o53m39á81š 56C68h82r13a34s16t30n96ý 2288519779741

Aneb, jak nenápadně provést životně nutný upgrade, aniž by to vypadalo, že u minulé verze to totálně pokakali jak s úvodní generací Touranů...a ještě za to být oslavován ;-D

0/0
6.2.2014 9:08

A95l33e44x42a43n52d51r 53K12o31s19t11k77a 5299896299396

Až na tu litrovou zrůdnost v motorovém prostoru to zní docela dobře.

+2/−1
6.2.2014 8:35

K45a60r89e35l 37B74a73r29t78á49k 3769663772366

A jaký máte názor na Ford Focus 1.0 EcoBoost?

0/0
6.2.2014 8:46

A62l55e22x47a88n92d28r 33K15o12s85t79k35a 5599816349156

Totožný. Snižovat spotřebu ano, zmenšovat motory na úkor životnosti ne.

+2/−1
6.2.2014 9:05

P26e11t67r 81D90v87o48r67a58k 3691230647129

Ten motor ale neni menší na úkor životnosti. Zkontruovat dvoulitrový motor s 80kW s životností 300000km je stejné jako zkontruovat litrový motor se stejným výkonem se stejnou životností. Nechápu, kde laická veřejnost přišla k té hlouposti, že při stejném výkonu má menší motor nižší životnost. TO JE HLOUPOST !!!

Ten motor je od začátku konstruovaný na nějaké parametry a proto je schopen ten výkon vydržet !!!

+2/0
6.2.2014 9:10

A73l85e34x93a56n54d65r 81K11o35s20t21k54a 5869486579496

Ano, při dodržení všech vstupních parametrů tu trvanlivost teoreticky má. V praxi stačí trošičku odlišné palivo a bum, najednou je motor po 100 tisících zralý na generálku. Kdyby se raději soustředili na hmotnost vozidla, nahradit vše co jde hliníkem nebo plastem. Auto velikosti Pola s hmotností 600 kg (bez řidiče), by mělo s 50 kw motorem nádherně svižnou akceleraci a ještě o hodně menší spotřebu samo o sobě.

+1/0
6.2.2014 9:16

J24i46ř53í 44S60c65h19w54a70c67h 5726789397324

600 kg pro auto velikosti Pola dnes je naprosto nereálná.

I Trabant 601 měl pohotovostní hmotnost 615 kg a to měl jen dvouválcový dvoutakt 600 ccm, plastovou kastli, žádnou dnešní výbavu (tak -100kg), žádnou dnešní bezpečnost (dalších -100 kg ale spíš o něco více) a to byl o půl metru kratší a téměř o 20 cm užší!

+1/0
6.2.2014 9:44

A15l68e12x38a10n54d40r 12K37o67s32t24k74a 5579696459106

Jenže ta plastová kastle Trabantu byla dost těžká. Totéž podvozek. Dnes máme jednak pevnější materiály, dvak umíme využitím různých profilů a podobně dosáhnout větší pevnosti materiálu, při současné větší pevnosti. Motor, spojka, převodovka se vejde do 100 kg váhy. Podvozek a kola dalších max 200, těch 600-650 není nereálných. Uvědomte si, že váha zmiňovaných systémů (třeba ABS) se z velké části odvíjí od toho, jak těžké auto musí zvládat. Neboli ABS pro 2 tunové auto je "trochu" masivnější, než pro tunové.

+1/0
6.2.2014 10:20

V10í20ť19a 54K75r20u67t23i30š 1240494845857

Ano, teoreticky je to snad možné. Jenže pak je to taky otázka ceny jednotlivých materiálů a nutných výrobních postupů a technologií. Jenže dnešníauta jsou proti tomu trabantu ověšena takovým příslušenstvím a, asistenty, výbavou a elektronikou, že pak deka a kila skáčou ...

0/0
6.2.2014 10:37

P91e13t70r 12D15v52o51r58a47k 3121180217189

Stejně jako u toho dvoulitru...

POCHOPTE, ŽE ZADÁNÍ NENI VZÍT LITROVÝ MOTOR S VÝKONEM 40kW A "PŘEČIPOVAT" NA 80kW.

ZADÁNÍ JE VYVINOUT MOTOR SE SPOTŘEBOU 3 LITRY/100km A STANDARTNÍ ŽIVOTNOSTÍ 300000km.

NĚJAKOU CESTOU JDE MAZDA SE SKYACTIVE A NĚJAKOU CESTOU JDE VW, FORD...S PŘEPLŇOVÁNÍM MENŠÍCH MOTORŮ

+2/0
6.2.2014 10:30

T84o21m45á89š 61V83e35s66e72l68ý 5305778380589

zásadní omyl. Zadáním je vyrobit motor, který plní nesmyslné "ekologické" normy a vydrží o dva dny déle, než je na něj záruka. Stejně jako je to čím dál tím běžnější ve všech oborech.

+2/−1
6.2.2014 13:26

J44o24s79e40f 90V27o50s75i29c53k71y 4523277926503

Pan Dvorak ma pravdu. Zadani je, mimo splneni Eura 6, take dosahnout uspornosti dieslaku. V nekterych pripadech se to jiz podarilo. Neni duvod, proc by to nemelo byt, vzdyt obe paliva maji stejnou vyhrevnost. Benzinaci jsou za nizkych otacek brzdeny vakuem pri ssani. Take maji v tehto otackach prilis nizkou kompresi 1:6 ! Na obou problemech se pracuje.  Lide kteri ctou, nediskutuji, a naopak. Typicky diskuter si precte nadpis a jiz hyka a nadava !

0/0
6.2.2014 13:28

H61o17n10z42a 66K34o56p 1776404620641

Výkon možná chvilku ano, ale ty 1l přeturbený motůrky se rozpadnou někde mezi 100-150tk.

+1/−2
6.2.2014 10:09

J59i29ř29í 43S49c34h75w92a17c44h 5676719267934

to je pěkná hloupost....;-D

+1/−1
6.2.2014 10:17

J67a19n 91K90o27t19l66í41n 9259204605307

možná špatná zkušenost, mám taky jednu - do firmy se kupovalo pár Fabek 1.2TSi, všechny měly plný servis, kvalitní olej, bralo se palivo ze z čerpacích stanic známých firem. Přesto u jedné odešlo turbo dvakrát (15, 35 tisíc) u druhé jednou (25 tisíc). Je pravda, že ne každý kdo s nimi jezdil se k nim určitě choval hezky, ale stejně...je to auto, mělo by něco vydržet.

0/0
6.2.2014 11:11

J44i71ř34í 86S46c49h77w35a66c31h 5556849137474

no to je právě to "možná nechoval se hezky". Zátěž coby referentského vozidla a u soukromníka, to je nebe a dudy. 

Jeden můj známý pracuje ve firmě kde si mohli vybrat svoje služebáky, které mají napevno přidělené i pro soukromé účely. Vybrali si C5 (diesely za cca 700tis.), tuším celkem 4 ks. A v průběhu nájezdu cca 40 000 (za cca  rok a půl) s tím úplně všichni měli nějaké problémy. On konkrétně se spojkou a homokloubem. U ostatních nevím, ale říkal mi, že nikdo z nich by do toho auta podruhý nešel. A podle mne by takto bylo možné jít napříč každou značkou ve služebním poměru a vždycky by se něco našlo....;-)

Mám dva známý co mají TSI soukromě a ani jeden z nich problémy s turbem zatím neměl (30 a 60 tisíc km)

+1/0
6.2.2014 13:04

T75o33m84á16š 92C45h82r48a98s24t63n85ý 2228529979271

Když mi nedownsize TDCi chytřejší než opice na premiové benzínce při natankování prémiové nafty v ČR napsal, že na to nepojede, že požaduje minimálně naftu s 45 cetanem, na stojanu bylo deklarováno 60 cetanů a přechtřelej autokrám detekoval 39 cetanů...

Tak bych řekl že nějaký "designer automobilky ze země, kde do auta tankujete naftu, ne LTO, říká že to 300K vydrží" řeči to auto a jeho výdrž common railu, čerpadla, turba, a milionu a jedné další wifik...součástek tak trochu asi zajímat nebude... ;-€

0/0
6.2.2014 11:14

A13l18e82x29a89n14d68r 29K97o28s93t90k36a 5459636169876

Věřil bych "přechytřelému autokrámu". Papír (stojan benzínky) snese cokoliv, chudák motor asi ne.

+1/0
6.2.2014 11:47

V79í42ť42a 55K18r27u25t46i95š 1710194335597

TDCi je vlastně ještě větší downsize, než diskutované benzínové motory. Benzínová atmosféra má běžně litrový výkon někde mezi 55-60kW, s turbem se momentálně bavíme o 66-92. Takže nárůst řádově do 50%, u extrémních HH pak o nějakých 110kW/l (+80%).

Atmosférický diesel se pohyboval okolo 25kW/l, zatímco u TDCi se bavíme až o 60kW/l (+ 140%), u nejvýkonnějších dieselů ale už o 93kW/l (+270%).

+1/0
6.2.2014 12:19

R36a34d37i49m 28K46a12l83a56s 2710636642181

Možná je to dobré auto, ale ten design už je pro mě osobně poněkud únavný. Ale nejspíš je to tak, že v Německu je to vlastně druhé auto na nákupy a omlácení do města. A není potřeba k němu chovat nějaké vášně či snad dokonce city:-).

0/0
6.2.2014 8:34

M74a51r91t21i63n 60R57a97y42m20a65n 4702938903668

Ta by me zajimalo, jestli budou tak nemecky "spolehlive" jako predchozi TSi. ;-D Neni nad atm. dvoulitr v nove Mazde.

0/0
6.2.2014 8:22

K92a41r59e95l 47B90a68r62t86á27k 3269143142326

Do Pola. To je moudrý názor. Osobně bych tam doporučil min 3.6 V6, co?

+2/0
6.2.2014 8:48

T70o77m90á10š 51V73e53s83e18l58ý 5745618920249

já bych do pola nejraději 1.8T 20V 132 kW z přelomu tisíciletí ;-)

viděl jsem někde popis vestavby do Fabie I, takže realizovatelné to je.

0/0
6.2.2014 13:30

J71i77ř33í 55S44c10h62w40a14c67h 5696829817384

a proč takovou "vykopávku", když můžeš mít Polo R WRC s 2.0 TSI o výkonu 162 kW ;-)

0/0
6.2.2014 14:19

T34o45m43á52š 92V20e49s86e79l93ý 5485928390199

nostalgie ;-)

ale dobře, tomuhle bych se taky nebránil ;-D

+1/0
6.2.2014 14:56

M33i10r30o84s97l54a90v 19S92i70n68d13e68l39a73r 2325397684912

No nacpany jsem ho videl i v eRku ci S1xx.... takze jde lecos.

0/0
6.2.2014 22:42

J24i59ř71í 24S32c67h82w74a83c96h 5396169507704

Teď ještě sehnat Mazdu s dvoulitrem za 350 tisíc :-)

0/0
6.2.2014 8:53

V53a16c14l47a83v 84M36e46d24e52k 5721832895505

Tak 6ka to za ty prachy nebude, ta je kategorie Passatu

0/0
6.2.2014 23:35

J19i22ř57í 63S79c11h24w58a60c84h 5976279247794

ad spolehlivost nový Skyactive versus nové TSI:

zatímco nová TSI ve "druhé" generaci může díky vychytaným muškám získat na spolehlivosti, tak nový Skyactive díky "totálnímu odlehčování při navyšování komprese" nemusí být až takový držák jako předchůdci. Každopádně na nějaké jednoznačné hodnocení obého uplynulo zatím hodně málo času...

+1/0
6.2.2014 10:36

A16l21e63x63a28n42d24r 33K69o83s54t83k64a 5769446299516

Ano, ta Mazda už takový držák být nemusí. Ovšem, doposud je známa faktem, že motory testuje na výdrž velmi důkladně.

0/0
6.2.2014 16:57

P48e77t41r 65M71a48r74e36č49e55k 1943551289488

Ty motory to je šílenost :-/ . Když jsem kdysi viděl  Superba s jednadvojkou tak mi to hlava nebrala. A teď tohle ;-D.  Čtyři válce jsou absolutním minimem.

+2/−1
6.2.2014 1:04

K66a69r55e39l 13B87a18r64t56á36k 3859523722196

Kdybyste se trošku vyznal v motorech, věděl byste, že minimum je 6 válců.:-P

+3/0
6.2.2014 8:49

V95í45ť47a 23K41r43u59t48i81š 1240444725877

Mně by to hlava také nebrala ... Už jen z toho důvodu, že žádný SuperB 1.2 nikdy nebyl ...

+1/0
6.2.2014 9:20

J37i77ř85í 28S76c50h45w86a23c19h 5466419407424

"....nabídka benziňáků obsahuje ještě tříválec 1,2 TSI.... v šestnáctiventilovém provedení" ???

To jako, že ve dvou válcích je po pěti ventilech a v tom třetím je ventilů šest??? ;-)

+6/0
6.2.2014 0:29

9821304150787

Autor je asi znalec.1,2 TSI jsou čtyřválce. Dnes ve variantách 63 a 77 kW, u tohoto vozu a všech dalších se výkon zvýšil na oněch 66 a 81 kW.

0/0
6.2.2014 0:41

J28i74n65d40ř13i18c81h 24Š83k87o28p87e40k 4945401980805

ne, tři válce po pěti ventilech a poslední ventil je do rezervy

+1/0
6.2.2014 7:51

J86a70n 17K18o11t37l31í81n 9369104815107

nebo u rezervy...v kufru...náhradní ;-D

0/0
6.2.2014 11:13

J10i76n27d76ř44i26c96h 32Š96k74o77p46e62k 4655561680355

tak jsem to myslel

0/0
6.2.2014 11:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.