Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Polo(r)evoluce u Volkswagenu: stejné auto, nová technika

VW Polo je i po pětileté kariéře stále ve velmi dobré kondici a i když v Česku jeho prodeje váznou, v Německu jde o nejprodávanější auto své kategorie. Teď představuje rozsáhlou modernizaci, kterou se však na první pohled zrovna moc nechlubí. Nové polo už redakce iDNES.cz prozkoumala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a10n 10M10o10h10y10l10a 6102109109101

Já to nechápu, možná jsem mimozemšťan, ale ty výhrady jak si lidi otlačují nebo ošoupávají nohy a kolena o středový panel nějak nechápu. Ať sedím v jakémkoli autě, když si sednu tak, jak se sedět správně má, tak s tím problém nemívám. U vozů žádného koncernu.

0/0
7.2.2014 0:02

M10a10r10e10k 10M10a10l10ý 9109101107105

Das Auto

0/0
6.2.2014 12:37

T10o10m10á10š 10C10h10r10a10s10t10n10ý 2108109109101

Das šunto ;-D

+1/−6
6.2.2014 12:53

P10a10v10e10l 10S10v10r10č10i10n10a 1108101104107

Ty motory jsou velký úlet. No vidím to tak na 4 měsíce než Hjundaj Prijde s ohnutým displejem a Treba zbytečným foťákem s optickým zoomem a bude nám tvrdit ze je to jediné potřebujeme.

+1/0
6.2.2014 11:27
Foto

L10u10k10á10š 10N10o10v10o10t10n10ý 6106107108108

Krásná Dacia Sandero :)

0/−1
6.2.2014 9:22

A10l10e10x10a10n10d10r 10K10o10s10t10k10a 5109106109106

Sice mám (viz níže) k podobným motorům značné výhrady, ale za cenu jako ta Dacia by to bylo dobré vozítko. Mimochodem, už jsem viěl firmy, kde kompletně přecházejí na Dacie s tím, že nepotřebují image, ale jen a jen auto, které je levně a pokud možno spolehlivě doveze a odveze.

0/0
6.2.2014 10:58

M10i10c10h10a10l 10P10a10v10l10á10t 9103103104109

A ja uz videl i firmy, ktere takoveho rozhodnuti pomerne brzo litovaly. Ona uspora je dobra vec, ale ne za kazdou cenu.

0/0
6.2.2014 13:04

T10o10m10á10š 10C10h10r10a10s10t10n10ý 2108109109101

Aneb, jak nenápadně provést životně nutný upgrade, aniž by to vypadalo, že u minulé verze to totálně pokakali jak s úvodní generací Touranů...a ještě za to být oslavován ;-D

0/0
6.2.2014 9:08

A10l10e10x10a10n10d10r 10K10o10s10t10k10a 5109106109106

Až na tu litrovou zrůdnost v motorovém prostoru to zní docela dobře.

+2/−1
6.2.2014 8:35

K10a10r10e10l 10B10a10r10t10á10k 3109103102106

A jaký máte názor na Ford Focus 1.0 EcoBoost?

0/0
6.2.2014 8:46

A10l10e10x10a10n10d10r 10K10o10s10t10k10a 5109106109106

Totožný. Snižovat spotřebu ano, zmenšovat motory na úkor životnosti ne.

+2/−1
6.2.2014 9:05

P10e10t10r 10D10v10o10r10a10k 3101100107109

Ten motor ale neni menší na úkor životnosti. Zkontruovat dvoulitrový motor s 80kW s životností 300000km je stejné jako zkontruovat litrový motor se stejným výkonem se stejnou životností. Nechápu, kde laická veřejnost přišla k té hlouposti, že při stejném výkonu má menší motor nižší životnost. TO JE HLOUPOST !!!

Ten motor je od začátku konstruovaný na nějaké parametry a proto je schopen ten výkon vydržet !!!

+2/0
6.2.2014 9:10

A10l10e10x10a10n10d10r 10K10o10s10t10k10a 5109106109106

Ano, při dodržení všech vstupních parametrů tu trvanlivost teoreticky má. V praxi stačí trošičku odlišné palivo a bum, najednou je motor po 100 tisících zralý na generálku. Kdyby se raději soustředili na hmotnost vozidla, nahradit vše co jde hliníkem nebo plastem. Auto velikosti Pola s hmotností 600 kg (bez řidiče), by mělo s 50 kw motorem nádherně svižnou akceleraci a ještě o hodně menší spotřebu samo o sobě.

+1/0
6.2.2014 9:16

J10i10ř10í 10S10c10h10w10a10c10h 5106109107104

600 kg pro auto velikosti Pola dnes je naprosto nereálná.

I Trabant 601 měl pohotovostní hmotnost 615 kg a to měl jen dvouválcový dvoutakt 600 ccm, plastovou kastli, žádnou dnešní výbavu (tak -100kg), žádnou dnešní bezpečnost (dalších -100 kg ale spíš o něco více) a to byl o půl metru kratší a téměř o 20 cm užší!

+1/0
6.2.2014 9:44

A10l10e10x10a10n10d10r 10K10o10s10t10k10a 5109106109106

Jenže ta plastová kastle Trabantu byla dost těžká. Totéž podvozek. Dnes máme jednak pevnější materiály, dvak umíme využitím různých profilů a podobně dosáhnout větší pevnosti materiálu, při současné větší pevnosti. Motor, spojka, převodovka se vejde do 100 kg váhy. Podvozek a kola dalších max 200, těch 600-650 není nereálných. Uvědomte si, že váha zmiňovaných systémů (třeba ABS) se z velké části odvíjí od toho, jak těžké auto musí zvládat. Neboli ABS pro 2 tunové auto je "trochu" masivnější, než pro tunové.

+1/0
6.2.2014 10:20

V10í10ť10a 10K10r10u10t10i10š 1100104105107

Ano, teoreticky je to snad možné. Jenže pak je to taky otázka ceny jednotlivých materiálů a nutných výrobních postupů a technologií. Jenže dnešníauta jsou proti tomu trabantu ověšena takovým příslušenstvím a, asistenty, výbavou a elektronikou, že pak deka a kila skáčou ...

0/0
6.2.2014 10:37

P10e10t10r 10D10v10o10r10a10k 3101100107109

Stejně jako u toho dvoulitru...

POCHOPTE, ŽE ZADÁNÍ NENI VZÍT LITROVÝ MOTOR S VÝKONEM 40kW A "PŘEČIPOVAT" NA 80kW.

ZADÁNÍ JE VYVINOUT MOTOR SE SPOTŘEBOU 3 LITRY/100km A STANDARTNÍ ŽIVOTNOSTÍ 300000km.

NĚJAKOU CESTOU JDE MAZDA SE SKYACTIVE A NĚJAKOU CESTOU JDE VW, FORD...S PŘEPLŇOVÁNÍM MENŠÍCH MOTORŮ

+2/0
6.2.2014 10:30

T10o10m10á10š 10V10e10s10e10l10ý 5105108100109

zásadní omyl. Zadáním je vyrobit motor, který plní nesmyslné "ekologické" normy a vydrží o dva dny déle, než je na něj záruka. Stejně jako je to čím dál tím běžnější ve všech oborech.

+2/−1
6.2.2014 13:26

J10o10s10e10f 10V10o10s10i10c10k10y 4103107106103

Pan Dvorak ma pravdu. Zadani je, mimo splneni Eura 6, take dosahnout uspornosti dieslaku. V nekterych pripadech se to jiz podarilo. Neni duvod, proc by to nemelo byt, vzdyt obe paliva maji stejnou vyhrevnost. Benzinaci jsou za nizkych otacek brzdeny vakuem pri ssani. Take maji v tehto otackach prilis nizkou kompresi 1:6 ! Na obou problemech se pracuje.  Lide kteri ctou, nediskutuji, a naopak. Typicky diskuter si precte nadpis a jiz hyka a nadava !

0/0
6.2.2014 13:28

H10o10n10z10a 10K10o10p 1106104100101

Výkon možná chvilku ano, ale ty 1l přeturbený motůrky se rozpadnou někde mezi 100-150tk.

+1/−2
6.2.2014 10:09

J10i10ř10í 10S10c10h10w10a10c10h 5106109107104

to je pěkná hloupost....;-D

+1/−1
6.2.2014 10:17

J10a10n 10K10o10t10l10í10n 9109104105107

možná špatná zkušenost, mám taky jednu - do firmy se kupovalo pár Fabek 1.2TSi, všechny měly plný servis, kvalitní olej, bralo se palivo ze z čerpacích stanic známých firem. Přesto u jedné odešlo turbo dvakrát (15, 35 tisíc) u druhé jednou (25 tisíc). Je pravda, že ne každý kdo s nimi jezdil se k nim určitě choval hezky, ale stejně...je to auto, mělo by něco vydržet.

0/0
6.2.2014 11:11

J10i10ř10í 10S10c10h10w10a10c10h 5106109107104

no to je právě to "možná nechoval se hezky". Zátěž coby referentského vozidla a u soukromníka, to je nebe a dudy. 

Jeden můj známý pracuje ve firmě kde si mohli vybrat svoje služebáky, které mají napevno přidělené i pro soukromé účely. Vybrali si C5 (diesely za cca 700tis.), tuším celkem 4 ks. A v průběhu nájezdu cca 40 000 (za cca  rok a půl) s tím úplně všichni měli nějaké problémy. On konkrétně se spojkou a homokloubem. U ostatních nevím, ale říkal mi, že nikdo z nich by do toho auta podruhý nešel. A podle mne by takto bylo možné jít napříč každou značkou ve služebním poměru a vždycky by se něco našlo....;-)

Mám dva známý co mají TSI soukromě a ani jeden z nich problémy s turbem zatím neměl (30 a 60 tisíc km)

+1/0
6.2.2014 13:04

T10o10m10á10š 10C10h10r10a10s10t10n10ý 2108109109101

Když mi nedownsize TDCi chytřejší než opice na premiové benzínce při natankování prémiové nafty v ČR napsal, že na to nepojede, že požaduje minimálně naftu s 45 cetanem, na stojanu bylo deklarováno 60 cetanů a přechtřelej autokrám detekoval 39 cetanů...

Tak bych řekl že nějaký "designer automobilky ze země, kde do auta tankujete naftu, ne LTO, říká že to 300K vydrží" řeči to auto a jeho výdrž common railu, čerpadla, turba, a milionu a jedné další wifik...součástek tak trochu asi zajímat nebude... ;-€

0/0
6.2.2014 11:14

A10l10e10x10a10n10d10r 10K10o10s10t10k10a 5109106109106

Věřil bych "přechytřelému autokrámu". Papír (stojan benzínky) snese cokoliv, chudák motor asi ne.

+1/0
6.2.2014 11:47

V10í10ť10a 10K10r10u10t10i10š 1100104105107

TDCi je vlastně ještě větší downsize, než diskutované benzínové motory. Benzínová atmosféra má běžně litrový výkon někde mezi 55-60kW, s turbem se momentálně bavíme o 66-92. Takže nárůst řádově do 50%, u extrémních HH pak o nějakých 110kW/l (+80%).

Atmosférický diesel se pohyboval okolo 25kW/l, zatímco u TDCi se bavíme až o 60kW/l (+ 140%), u nejvýkonnějších dieselů ale už o 93kW/l (+270%).

+1/0
6.2.2014 12:19

R10a10d10i10m 10K10a10l10a10s 2100106102101

Možná je to dobré auto, ale ten design už je pro mě osobně poněkud únavný. Ale nejspíš je to tak, že v Německu je to vlastně druhé auto na nákupy a omlácení do města. A není potřeba k němu chovat nějaké vášně či snad dokonce city:-).

0/0
6.2.2014 8:34

M10a10r10t10i10n 10R10a10y10m10a10n 4102108103108

Ta by me zajimalo, jestli budou tak nemecky "spolehlive" jako predchozi TSi. ;-D Neni nad atm. dvoulitr v nove Mazde.

0/0
6.2.2014 8:22

K10a10r10e10l 10B10a10r10t10á10k 3109103102106

Do Pola. To je moudrý názor. Osobně bych tam doporučil min 3.6 V6, co?

+2/0
6.2.2014 8:48

T10o10m10á10š 10V10e10s10e10l10ý 5105108100109

já bych do pola nejraději 1.8T 20V 132 kW z přelomu tisíciletí ;-)

viděl jsem někde popis vestavby do Fabie I, takže realizovatelné to je.

0/0
6.2.2014 13:30

J10i10ř10í 10S10c10h10w10a10c10h 5106109107104

a proč takovou "vykopávku", když můžeš mít Polo R WRC s 2.0 TSI o výkonu 162 kW ;-)

0/0
6.2.2014 14:19

T10o10m10á10š 10V10e10s10e10l10ý 5105108100109

nostalgie ;-)

ale dobře, tomuhle bych se taky nebránil ;-D

+1/0
6.2.2014 14:56

M10i10r10o10s10l10a10v 10S10i10n10d10e10l10a10r 2105107104102

No nacpany jsem ho videl i v eRku ci S1xx.... takze jde lecos.

0/0
6.2.2014 22:42

J10i10ř10í 10S10c10h10w10a10c10h 5106109107104

Teď ještě sehnat Mazdu s dvoulitrem za 350 tisíc :-)

0/0
6.2.2014 8:53

V10a10c10l10a10v 10M10e10d10e10k 5101102105105

Tak 6ka to za ty prachy nebude, ta je kategorie Passatu

0/0
6.2.2014 23:35

J10i10ř10í 10S10c10h10w10a10c10h 5106109107104

ad spolehlivost nový Skyactive versus nové TSI:

zatímco nová TSI ve "druhé" generaci může díky vychytaným muškám získat na spolehlivosti, tak nový Skyactive díky "totálnímu odlehčování při navyšování komprese" nemusí být až takový držák jako předchůdci. Každopádně na nějaké jednoznačné hodnocení obého uplynulo zatím hodně málo času...

+1/0
6.2.2014 10:36

A10l10e10x10a10n10d10r 10K10o10s10t10k10a 5109106109106

Ano, ta Mazda už takový držák být nemusí. Ovšem, doposud je známa faktem, že motory testuje na výdrž velmi důkladně.

0/0
6.2.2014 16:57

P10e10t10r 10M10a10r10e10č10e10k 1103101109108

Ty motory to je šílenost :-/ . Když jsem kdysi viděl  Superba s jednadvojkou tak mi to hlava nebrala. A teď tohle ;-D.  Čtyři válce jsou absolutním minimem.

+2/−1
6.2.2014 1:04

K10a10r10e10l 10B10a10r10t10á10k 3109103102106

Kdybyste se trošku vyznal v motorech, věděl byste, že minimum je 6 válců.:-P

+3/0
6.2.2014 8:49

V10í10ť10a 10K10r10u10t10i10š 1100104105107

Mně by to hlava také nebrala ... Už jen z toho důvodu, že žádný SuperB 1.2 nikdy nebyl ...

+1/0
6.2.2014 9:20

J10i10ř10í 10S10c10h10w10a10c10h 5106109107104

"....nabídka benziňáků obsahuje ještě tříválec 1,2 TSI.... v šestnáctiventilovém provedení" ???

To jako, že ve dvou válcích je po pěti ventilech a v tom třetím je ventilů šest??? ;-)

+6/0
6.2.2014 0:29

9101104100107

Autor je asi znalec.1,2 TSI jsou čtyřválce. Dnes ve variantách 63 a 77 kW, u tohoto vozu a všech dalších se výkon zvýšil na oněch 66 a 81 kW.

0/0
6.2.2014 0:41

J10i10n10d10ř10i10c10h 10Š10k10o10p10e10k 4105101100105

ne, tři válce po pěti ventilech a poslední ventil je do rezervy

+1/0
6.2.2014 7:51

J10a10n 10K10o10t10l10í10n 9109104105107

nebo u rezervy...v kufru...náhradní ;-D

0/0
6.2.2014 11:13

J10i10n10d10ř10i10c10h 10Š10k10o10p10e10k 4105101100105

tak jsem to myslel

0/0
6.2.2014 11:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.