Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Česku už testují mýtné pro osobní auta. Má být férovější než známky

Dálniční známka za 1 500 korun se zdá dnes drahá. Ale bude hůř. Práce na zavedení výkonového zpoplatnění, tedy mýtného, jsou dál než jen u prohlášení nového ministra dopravy. Rok a půl už běží pilotní projekt, který má hlavně nastavit ceny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32a16r73d10a 75S55o24k72o43l 1526718491341

Nejde o nic jiného než co nejvíc vyždímat z lidí zase jinou formou. Dnes jsou to dálnice,zítra daň ze střechy pozítří z počtu stromů na zahrádce atd.

+1/0
12.2.2014 7:17

M21o87n 48D60e54j68l 1273503395723

Vtipné... Takový keců a přitom to jde zas jenom na jednu velkou hromadu daní zvanou rozpočet a dál budeme hopsat po panelech, akorát to bude víc nasírat...

+2/0
6.2.2014 22:09

J63a83n 69O31p42i97s 3113748482695

Já jezdím celkem hodně po celé republice, ale už hromadu let jsem neviděl že by někde vážili kamiony. Většinou stojí celňáci u sjezdu s nastartovaným motorem aby mohli v zimě topit a v létě chladit, ale ven je nikdo nedostane.[>-]:-/

+2/−1
6.2.2014 14:15


P92a33v98e16l 90O30d68r37a81z29i42l 6234359277420

Mně rozčilují, když stojí na zebře pod majákama a hnípaj. Co kdyby si stoupli tak, aby nebyli překážkou v silničním provozu.

0/0
11.2.2014 21:08

J53i57ř59í 87N33ě45m13e92č42e19k 9253159349817

pokud bude 1 km za 40h, tak jim na tankodromy kašlu, raději pojedu pomaleji po okrsce, měli by se raději soustředit na přetížený kamiony a pořádně je zkasírovat , ty ničí silnice nejvíce

0/0
6.2.2014 13:25

L73a42d77i32s79l41a87v 87P42a68s34t98o88r67e20k 1403507578515

Co tak silniční daň zrušit, když už máte z PHM...

+2/0
6.2.2014 12:40

K87a87r50e50l 85V25o33j89t39a 6661957758242

Takze nas z dalnic vyzenou

+2/0
6.2.2014 7:17

J44i55ř17í 85Š63e90j55n85o54h64a 4242903634333

Zbytečné. Ten kdo hodně jezdí zaplatí hodně  na spotřební dani  a DPH.

Všechny silnice potřebují  údržbu. Městské, okresky i dálnice.

Problém je, že daně vybrané na PHM se zvětšiny prožerou, místo aby šly do silnic.

Mýtné by měly platit náklaďáky a  autobusy, protože vzhledem k opotřebení vozovky mají zanedbatelnou spořebu PHM.

+2/−1
5.2.2014 22:59

J55a45n 82L12i68b66i63c46h 9922338905903

Za ty naše tankodromy může platit jen blázen, stát by měl proplácet zničené podvozky aut. Pokud se peníze z mýtného a dálničních zámek z většina rozkradou nebo zaplatí režie, tak na údržbu dálnic zbyde jen minimum.

+1/0
5.2.2014 22:24
Foto

P17e55t51r 57A31c45h91i19l64l42e59s 6336752580120

aja,zase srovnavani cen se zapadni evropou.kdy si ti myslitele uvedomi,ze v zapadni evrope maji ctyrnasobne platy?brat v tydle republice 60 litru za "obycejnou praci",tak budu klidne davat 2 koruny za ujetej km po dalnici...

+2/−1
5.2.2014 19:57

S65t42e32f35a59n32o 90S76i53n56i64g37a18g60l96i62a 3838947713831

Ctyrnasobne platy??! A kdepak je maji, v parlamentu? Protoze prumerny plat italskeho delnika je v rozpeti 900-1400€ drahy pane.

0/−2
6.2.2014 0:02

V98a43c96l43a78v 97K54u68b22i84s 5581351199647

Ja si deval na prumerne platy v Praze, Brne a srovnatelnych mestech na zapade. V Praze je prumerny plat kolem 30 tis v Londyne, Dublinu, Berline, Mnichove, Vidni, Milane atd je to mezi 70 a 90 tis. Platy nizkoprijmovych skupin se tolik nelysi ale u vyssich prijmovych skupin uz je to podstatnejsi (v prumeru je to 3x vic) . Bavil jsem se s kolegy v Rakousku, Nemecku a Irsku a porovnaval jsem kolik nabizi pobocka banky v CR tak to vychazi v IT na polovinu. V Risku a investmentu na dve tretiny a retailu a lidi na pobockach to vychazi ma polovinu a to mluvim o cistych penezich. Takze rozdil je sice o trochu mensi ale neni maly jak se nekteri snazi tvrdit

+3/0
6.2.2014 12:40

J96i14ř69í 97Š41e68j25n77o96h11a 4652183834573

Na prvníphled to vypadá rozumě. Ouřadové to ale  nasmlouvají s Kaschem tak "výhodně", že to nakonec bude pro průměrného řidiče   5x  dražší a do státní kasy  přijde  méně než teď.

Takže bych to raději neměnil. Nespravedlností máme mnohem více.

0/0
5.2.2014 18:50

K66l79i74m38e13n74t 13P31i45j88á55č60e77k 7327645682968

Italové platí průměrně 1,70 Kč, Francouzi 2,43, Chorvaté 1,43, Španělé 1,83 a třeba Portugalci 2,05 Kč za kilometr.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/mytne-na-dalnicich-v-cesku-09o-/automoto.aspx?c=A140204_122810_automoto_fdv

Italové platí průměrně 1,70 Kč, Francouzi 2,43, Chorvaté 1,43, Španělé 1,83 a třeba Portugalci 2,05 Kč za kilometr.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/mytne-na-dalnicich-v-cesku-09o-/automoto.aspx?c=A140204_122810_automoto_fdv

Italové platí průměrně 1,70 Kč, Francouzi 2,43, Chorvaté 1,43, Španělé 1,83 a třeba Portugalci 2,05 Kč za kilometr.

Proč nevzpomenou Slovinsko - ve skupině B2 - lehké dodávky, mikrobusy - trasa Šentilj - Maribor 16km 1100,-Kč (40,-Euro)  t.j. 68,75 Kč za km.  Při cestě zpět z dovolené musíte mít po týdnu novou vinětu zase za 40 Euro.

0/0
5.2.2014 13:16

K38l27i53m63e92n91t 85P62i13j67á30č46e95k 7777705242958

Kopírování části textu z článku je tady ošetřeno skutečně kouzelně. Při vložení textu sem nic nevidíte, při vložení přes Word je to vloženo už opakovaně i s linkem. To chce fištróna :-)

+1/0
5.2.2014 13:19

T11o42m20á30š 32C43h60r74a68s80t51n79ý 2908929239381

Průměrná mzda v mediánu k roku 2012

Španělsko 48 100 Kč

Itálie 50 300 Kč

Francie 65 800 Kč

ČR 20 407 Kč

+3/0
5.2.2014 13:46

T13o36m89á40š 92C73h87r88a74s10t17n81ý 2848489219841

U těhle diskuzí si vždy vzpomenu na kamaráda, co pracuje u letiště pro nějaké soukromé letecké cargo.

Jak se mu vyplatí mít být placen jako zahraniční zaměstnanec, mít zahraničního operátora, zahraniční bankovní účet, zahraniční registraci auta, a nechat si dovážet letadlem benzín v rámci cargo cesty.

Až sem jsme to dopracovali...

+4/0
5.2.2014 13:03
Foto

P46e80t31r 31A57c75h16i82l91l88e34s 6206442810210

musite myslet pozitivne.heledte,aspon ze to jde :) driv by to neslo ;-)

+1/−1
5.2.2014 20:00

J74a16k17u91b 50M79a82t13ě36j53ů 5305542311365

takze cela tahle saskarna je proto, ze 15% ridicu jezdi po dalnici bez znamky? takze proc to delat jednoduse a vymyslet snadny zpusob, jak techto 15% ridicu chytit potrestat a misto toho vymyslime kompletni drahou zmenu systemu. ze se v cr vubec divim...

+4/0
5.2.2014 12:42

V78í89t 29K69u66č43e20r70a 6904799379302

Pan Reyman do dole počítal pro cestování z Kladna do Prahy.

Já zkusím lepší variantu - Praha Brno (kdo zde jezdí ví, že dálnice není prázdná...)

Takže pokud nyní počítají "průměr" 0,4Kč/km (jak je v článku uvedeno) tak to bychom měli :

Praha Brno a zpět 400 km

1500 Kč za známku / 0,4 = 3 750 km za cenu roční známky

3750/400 = 9,4 - takže asi 10x krát bychom za tuto cenu mohli za rok navštívit Prahu (to je jednou za měsíc) Tak nevím kde na těch "průměrných" cenách byli...

+1/0
5.2.2014 12:21

I16v47o 14J48a76n54á92č87e41k 8743763561692

Tak trochu mám pocit, že stát chce opět zvýšit nezaměstnanost, další překážka v cestě za prací na obzoru.

0/0
5.2.2014 12:18

V14i62k76y93r 77B37o31h83u56m22i98l 15S50t77r48a10n13s24k37y 9647298726459

Čsl a česká realita. Jako kluk se pamatuji, že se zrušila "silniční daň" a jako spravedlivější bylo zvoleno řešení zatížit daní pohonné hmoty dle logického že kdo víc jezdí, víc "projezdí". Postupně si stát navěšel na PHM další a další daně a i to nestačilo a tak se vymyslela dálniční známka. Nyní jí máme za "pakatel" 1500 Kč/p.a., přičemž po D1 se ejzdit nedá, ostatní jsou v jednom pruhu často zcela zaplněné náklaďáky a od jara do pozdního podzima máme (viz poděbradská, mladoboleslavská atd.) osttaní vždy nejméně v délce cca 19-15 km v "rekonstrukci" firem, které nejenom že odfláknou kvalitu, ale nedělají o víkendech, natož v noci. No a nyní si k tomu všemu opět uděláme TU ZRUŠENOU silniční daň. Vítejte v reálstánu.

+7/0
5.2.2014 11:44

R97a86d76o75v61a43n 93D13l22u71g98o61s79z 3426761238526

Tak to je, bohužel. Pokud hlidací pes demokracie nezačne na tato svinstva a manipulace a lží poukazovat a vytvářet tím tlak na příslušné instituce, nic se nezmění. S krátkodobou paměti lidi operuji mocní od nepaměti. Tady něco slibíme, a za nějaký ten pátek, až lidé zapomenou proč byla změna učiněna, co se slibovalo, tak se zavede to, co mělo být dle původního slibu nepřípustné.

+1/0
5.2.2014 12:02

M15i45r59o35s15l43a36v 75U53r86b37a59n 1496917501409

Tak dlouho budou napinat strunu, az praskne... jako se SD na PHM...chteli moc a nakonec jsou radi, ze maji to same, protoze ti co nas vyuzivaji jen jako tranzit, tak natankuji v zahranici a nemame z toho nic a cele to dopadlo jen na tuzemske ridice..

+7/0
5.2.2014 11:39

R27a78d16o10v60a68n 50D61l19u85g42o50s25z 3676671368116

Člověk se zdravým úsudkem toto věděl od počátku. Nutno za každou změnou, politickou, v ČR vidět zkryté úmysly, osobní zájmy.

+1/0
5.2.2014 12:04

J83i58ř83í 23K19r92a52m50p10l 4186554656536

současný systém je nespravedlivý pro ty, co jezdí po dálnici málo a mají více aut. Mnohem lepší řešení by bylo platit je za to, co ujedete a můžete to přenášet i mezi více auty. Známku musíte koupit pro každé auto a ještě za paušál. Možná proto to stát nezavedl, protože by tratil

+2/−1
5.2.2014 11:36

J72a79k58u30b 62M63a69t22ě91j45ů 5935962261285

eh... neplati se timto zpusobem uz spotrebni dan za benzin? Asi neni uplny problem, pokud mate vicero aut, jezdit po dalnici jen s jednim. Jen si spocitejte, jake vsechny dane platite pri provozu auta od koupe az po koncovy prodej, kdy se auta zbavujete...

+1/0
5.2.2014 12:38

J11i84ř60í 84N29o10v58o64t42n65y 2278171843629

Vám připadá normální platit další poplatky. Nebylo by lepší zpoplatnění dálnic zrušit?

0/0
9.2.2014 8:40

M59i60r60o94s94l64a23v 62Š91i94m15k13o 7665873912225

V článku není nic  konkrétního o cenách v souvislosti s nájezdem km. Ten, kdo jezdí denně do práce, tak by se nedoplatil. Takže nějaký strop? Při současných mzdách je to nesmysl. Naopak sváteční řidič, co jede párkrát za rok po dálnici by platil pár korun? Takže nějaký minimální poplatek, i kdyby nejel vůbec? Umím si představit, že by to nebyla symbolická suma.

0/0
5.2.2014 11:28

V88i25k92y73r 51B64o49h32u35m64i93l 18S46t91r12a54n78s16k61y 9417848986129

Podmínkou tohoto systému musí ovšem být zcela přijatelný stav lokálních silnic a ne ty dnešní tankodormy. Všimněmež si toho, že např. tak kde ve Španělsku byla postavena dálnice a s ní NEEXISTUJE souběžná státní silnice, tak se za tyto úseky neplatí, neboť stát - který je placen občany - nenabízí levnější variantu. Totéž by mělo platit v ČR. Chceš ušětřit /nebo máš čas či se chceš kochat krásami krajiny/, jeď DOBRÝMI státovkami. Spěcháš? Jedeš za kšeftem, který to všechno vynahradí? Zaplať. Mám ovšem obavu, že český ystém dopadne tak, že budeme všichni platit více za stále méně.

+2/0
5.2.2014 11:48

P60e15t48r 91H64o78f26m43a69n71n 6299754125230

Nemuze se ten nekdo za praci radeji prestehovat nez dojizdet autem? Usetri penize, nervy, cas a zivotni prostredi.

0/0
6.2.2014 15:22
Foto

M20a21r94t21i38n 68K39o70k15e25š 3988914601340

Panu ministrovi by měl někdo vysvětlit, že dálnice se opotřebovávají především těžkými nákladními automobily, pokud takový automobil přetížíte o pouhých 10 % proti normě, opotřebení běžné asfaltové vozovky stoupne o 45 %.

+5/0
5.2.2014 10:58

V60i35k60y37r 88B23o42h68u13m71i83l 52S19t31r33a45n26s26k10y 9407678946669

Též pak silnice tím, že zemědělci, dřevaři /viz např. úsek z obce Butoves na Miličeves/ absolutně nečistí kola stálě větších a těžších mechanismů a tak se stařičké silnice 3. třídy stavěné  "pro koníčka se žebřiňákem" nejenom hroutí pod vahou, ale drolí z bahna, kamenů, kusů větví těžařskou/zemědělskou - dnes vždy soukromou - společností. A policie, starostové atd. pochopitelně netrestají pokutou nic.

+5/0
5.2.2014 11:51

T29o56m40á71š 89B10í33l92ý 2725280917

Chybí mi tam poplatek za dálnice našeho souseda - Německa. :-/

Prorok 2013 stanovilaspolková vláda hranici chudoby pro německé občany 

napříjem 1150Euro měsíčně( cca28.750,- Kč ).

Každýobčan s nižším příjmem má právo na plnou sociální podporu, příspěvekna bydlení, energie a pod. a na dorovnání příjmu do hranicechudoby...

…Stát, kterýrozpoutal dvě války, jednu dokonce světovou.

+5/0
5.2.2014 10:41

T81o44m21á91š 85B87í80l51ý 2175320367

Oprava:

Pro rok 2013 stanovila spolková vláda hranici chudoby pro německé občany 

na příjem 1150 Euro měsíčně ( cca 28.750,- Kč ).

Každý občan s nižším příjmem má právo na plnou sociální podporu, příspěvek na bydlení, energie a pod. a na dorovnání příjmu do hranice chudoby...

…stát, který rozpoutal dvě války, jednu dokonce světovou.

0/0
5.2.2014 17:20

D84a58n 18K46u68t97a 6820906298659

člověče, co ten Váš kurz EURA??? Už nežijeme v pravěku ..... máme ho teď lepší, větší .....

0/0
6.2.2014 13:14

J65i68ř40í 80S58v50i52t67á79k 6786213347277

Nemám co bych ještě dodal do diskuse, vše již bylo řečeno a jak všichni víme zcela zbytečně , názory lidu se nikdo zabývat nebude protože nejsou podstané ale co je nejdůležitější všichni co o tom rozhodují by přišli o zdroje financí a jak známo jakmile sáhnete politikovi na penězovod ihned začne křičet že je to nelegální a na politickou objednávku. Jsem pro to aby se hledali schopní jedinci nejlépe v kosmu protože v Česku, jak ukazuje více jak 20 letá historie je to samej zloděj, kontrolor, funkcionář, politik a sem tam nějakej muzikant.

+1/0
5.2.2014 10:28

T48o88m34á34š 39H22u59d25e86č44e92k 3703813639523

"Kdo využívá infrastrukturu víc, měl by nést větší břímě"

Ale to už platí více než dostatečně. Kdo víc najede, načerpá více paliva. Litr paliva je v současné době zdaněn 50%, takže pokud automobil jezdí za 3Kč/km, platí z každého km 1,50Kč do státní kasy. Ano pokud by nebylo daní, platili byste u čerpačku za litr nafty/benzínu kolem 18Kč/l.

Tak si to prosím opakujme každý den a nenechme se špehovat tou bandou idioutů, kteří si říkají "veřejná správa".

+15/0
5.2.2014 9:52

M40a34r20t80i98n 35R26a75y79m20a37n 4472378823378

To je sice pravda, ale je dokazany ze prujezd jednoho kamionu plne nalozeneho, ma na podlozi a komunikaci stejne velky dopad jako prujez 90 000 aut. Myslim ze myto pro auto nebude ani 9x levnejsi natoz 90 000x...

+2/0
5.2.2014 13:00

Z52b25y59n40ě68k 57Č44e72c52h 4788688495771

Myslím, že stát přichází stále o hodně peněz.

Zavedl bych nové daně -např: Za odebírání vzduchu, lesovné,., 

Nějak mi rychle došel dech :-/ za všechno ostatní už vlastně daně platíme...8-o

+4/0
5.2.2014 9:45

J33i47ř19í 76K86ü10h37r 2540686390356

Co takhle daň na blbé kecy?

0/−3
5.2.2014 10:06

T91o32m23a54s 23N11o73v32o42t59n90y 3761216508949

To byste se nedoplatil

+2/0
5.2.2014 10:06

Z94b95y60n66ě11k 39Č84e47c51h 4418108605601

To by stát přišel na hunt...

0/0
5.2.2014 10:33

V37e55r81o83n84i34k48a 46R44o88t58t51o14v46á 9170285425695

Ještě by to člověk pochopil, kdyby ruku s mýtným byla zavedena možnost odečtu mýtného a paliva z příjmu v zaměstnání. To by snižovalo nezaměstnanost a lidi s dojížděním nelikvidovalo.

0/0
5.2.2014 9:37

M97a35r90t14i40n 93R12a37y94m16a83n 4702228233508

Tak si to spocitam. Jezdim denne Kladno Praha a zpatky. Po dalnici jedim 15km. To je 30km/den. Pracovnich dni mam 23/mesic. Kouknu-li se na zbytek Evropy a budu-li doufat, ze daji sazbu 1kc/1km, tak nam to dela 690kc/mesic. A mesicu, jak vime, do roka je 12 - 1 mesic dovolene, takze 11 mesicu. To mame 7590 kc/rok. A to jeste nepocitam, cesty ktere jezdim po dalnici mimo praci. Dopadne to jednoduse. Vstavat budu o 5 minut driv a vesnice v okoli dalnice se maji na co tesit. A to si myslim ze cesta z Kladna do Prahy po R6 neni dlouha. Takze jediny auta co budou jezdit po dalnici budou sluzebni protoze firma si to da do nakladu.

+10/−1
5.2.2014 9:15

V23e94r85o76n16i91k85a 12R57o60t16t11o25v96á 9920765285195

To  mně by to vyšlo 35 420 Kč :-/

0/0
5.2.2014 9:26

M71a12r35t68i32n 24R87a81y56m39a41n 4622728763458

No prave, to ja jezdim docela kratkou trasu. A opravdu si nemuzu dovolit naklady na dopravu zvysit ze 4000 mesicne za benzin jeste o 700 za dalnici.

0/0
5.2.2014 9:42

V10a90c51l30a51v 35H77a22j33e43k 3536339919

a co takhle zkusit vlak??

+3/−2
5.2.2014 9:28

V86e40r11o39n64i61k49a 20R25o53t71t71o88v34á 9440565695945

Z Kladna možná. Jak to mám pane Hájku udělat já?

+1/0
5.2.2014 9:31

V86a38c65l24a15v 51H55a76j82e92k 3886119359

vy nemáte nějakou veřejnou dopravu?? Třeba bus, nebo kombinaci bus+vlak??

0/−6
5.2.2014 9:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.