Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku už testují mýtné pro osobní auta. Má být férovější než známky

Dálniční známka za 1 500 korun se zdá dnes drahá. Ale bude hůř. Práce na zavedení výkonového zpoplatnění, tedy mýtného, jsou dál než jen u prohlášení nového ministra dopravy. Rok a půl už běží pilotní projekt, který má hlavně nastavit ceny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98a81r36d26a 13S84o53k66o96l 1956388621761

Nejde o nic jiného než co nejvíc vyždímat z lidí zase jinou formou. Dnes jsou to dálnice,zítra daň ze střechy pozítří z počtu stromů na zahrádce atd.

+1/0
12.2.2014 7:17

M57o21n 96D93e42j42l 1403453385673

Vtipné... Takový keců a přitom to jde zas jenom na jednu velkou hromadu daní zvanou rozpočet a dál budeme hopsat po panelech, akorát to bude víc nasírat...

+2/0
6.2.2014 22:09

J19a16n 83O11p77i96s 3343658322515

Já jezdím celkem hodně po celé republice, ale už hromadu let jsem neviděl že by někde vážili kamiony. Většinou stojí celňáci u sjezdu s nastartovaným motorem aby mohli v zimě topit a v létě chladit, ale ven je nikdo nedostane.[>-]:-/

+2/−1
6.2.2014 14:15

P48a40v34e89l 45O28d50r60a90z35i53l 6614139527670

Mně rozčilují, když stojí na zebře pod majákama a hnípaj. Co kdyby si stoupli tak, aby nebyli překážkou v silničním provozu.

0/0
11.2.2014 21:08

J60i43ř98í 36N57ě89m94e63č52e67k 9163959119517

pokud bude 1 km za 40h, tak jim na tankodromy kašlu, raději pojedu pomaleji po okrsce, měli by se raději soustředit na přetížený kamiony a pořádně je zkasírovat , ty ničí silnice nejvíce

0/0
6.2.2014 13:25

L87a98d71i72s40l35a19v 80P71a14s96t23o88r83e47k 1423657548805

Co tak silniční daň zrušit, když už máte z PHM...

+2/0
6.2.2014 12:40

K58a20r45e90l 66V94o92j58t44a 6701467768212

Takze nas z dalnic vyzenou

+2/0
6.2.2014 7:17

J54i59ř48í 46Š53e88j39n21o42h51a 4622363324603

Zbytečné. Ten kdo hodně jezdí zaplatí hodně  na spotřební dani  a DPH.

Všechny silnice potřebují  údržbu. Městské, okresky i dálnice.

Problém je, že daně vybrané na PHM se zvětšiny prožerou, místo aby šly do silnic.

Mýtné by měly platit náklaďáky a  autobusy, protože vzhledem k opotřebení vozovky mají zanedbatelnou spořebu PHM.

+2/−1
5.2.2014 22:59

J75a16n 78L15i34b50i51c30h 9922778635803

Za ty naše tankodromy může platit jen blázen, stát by měl proplácet zničené podvozky aut. Pokud se peníze z mýtného a dálničních zámek z většina rozkradou nebo zaplatí režie, tak na údržbu dálnic zbyde jen minimum.

+1/0
5.2.2014 22:24
Foto

P16e44t41r 59A45c11h66i29l11l43e34s 6986942220640

aja,zase srovnavani cen se zapadni evropou.kdy si ti myslitele uvedomi,ze v zapadni evrope maji ctyrnasobne platy?brat v tydle republice 60 litru za "obycejnou praci",tak budu klidne davat 2 koruny za ujetej km po dalnici...

+2/−1
5.2.2014 19:57

S50t46e76f93a38n39o 72S42i81n38i90g41a52g70l13i38a 3548677883181

Ctyrnasobne platy??! A kdepak je maji, v parlamentu? Protoze prumerny plat italskeho delnika je v rozpeti 900-1400€ drahy pane.

0/−2
6.2.2014 0:02

V33a75c10l90a27v 35K64u40b73i71s 5541151389387

Ja si deval na prumerne platy v Praze, Brne a srovnatelnych mestech na zapade. V Praze je prumerny plat kolem 30 tis v Londyne, Dublinu, Berline, Mnichove, Vidni, Milane atd je to mezi 70 a 90 tis. Platy nizkoprijmovych skupin se tolik nelysi ale u vyssich prijmovych skupin uz je to podstatnejsi (v prumeru je to 3x vic) . Bavil jsem se s kolegy v Rakousku, Nemecku a Irsku a porovnaval jsem kolik nabizi pobocka banky v CR tak to vychazi v IT na polovinu. V Risku a investmentu na dve tretiny a retailu a lidi na pobockach to vychazi ma polovinu a to mluvim o cistych penezich. Takze rozdil je sice o trochu mensi ale neni maly jak se nekteri snazi tvrdit

+3/0
6.2.2014 12:40

J85i79ř56í 11Š69e52j75n71o97h76a 4162193354763

Na prvníphled to vypadá rozumě. Ouřadové to ale  nasmlouvají s Kaschem tak "výhodně", že to nakonec bude pro průměrného řidiče   5x  dražší a do státní kasy  přijde  méně než teď.

Takže bych to raději neměnil. Nespravedlností máme mnohem více.

0/0
5.2.2014 18:50

K40l40i94m53e37n32t 55P26i69j76á12č21e14k 7177125182668

Italové platí průměrně 1,70 Kč, Francouzi 2,43, Chorvaté 1,43, Španělé 1,83 a třeba Portugalci 2,05 Kč za kilometr.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/mytne-na-dalnicich-v-cesku-09o-/automoto.aspx?c=A140204_122810_automoto_fdv

Italové platí průměrně 1,70 Kč, Francouzi 2,43, Chorvaté 1,43, Španělé 1,83 a třeba Portugalci 2,05 Kč za kilometr.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/mytne-na-dalnicich-v-cesku-09o-/automoto.aspx?c=A140204_122810_automoto_fdv

Italové platí průměrně 1,70 Kč, Francouzi 2,43, Chorvaté 1,43, Španělé 1,83 a třeba Portugalci 2,05 Kč za kilometr.

Proč nevzpomenou Slovinsko - ve skupině B2 - lehké dodávky, mikrobusy - trasa Šentilj - Maribor 16km 1100,-Kč (40,-Euro)  t.j. 68,75 Kč za km.  Při cestě zpět z dovolené musíte mít po týdnu novou vinětu zase za 40 Euro.

0/0
5.2.2014 13:16

K46l35i23m41e26n58t 97P66i29j65á57č14e11k 7237205252388

Kopírování části textu z článku je tady ošetřeno skutečně kouzelně. Při vložení textu sem nic nevidíte, při vložení přes Word je to vloženo už opakovaně i s linkem. To chce fištróna :-)

+1/0
5.2.2014 13:19

T62o42m40á59š 61C11h16r39a62s85t34n67ý 2418719639951

Průměrná mzda v mediánu k roku 2012

Španělsko 48 100 Kč

Itálie 50 300 Kč

Francie 65 800 Kč

ČR 20 407 Kč

+3/0
5.2.2014 13:46

T68o48m72á10š 63C98h23r45a55s69t12n89ý 2688659749871

U těhle diskuzí si vždy vzpomenu na kamaráda, co pracuje u letiště pro nějaké soukromé letecké cargo.

Jak se mu vyplatí mít být placen jako zahraniční zaměstnanec, mít zahraničního operátora, zahraniční bankovní účet, zahraniční registraci auta, a nechat si dovážet letadlem benzín v rámci cargo cesty.

Až sem jsme to dopracovali...

+4/0
5.2.2014 13:03
Foto

P10e87t77r 48A74c36h86i72l21l34e85s 6946212420610

musite myslet pozitivne.heledte,aspon ze to jde :) driv by to neslo ;-)

+1/−1
5.2.2014 20:00

J33a85k49u15b 54M71a52t38ě98j43ů 5265232161405

takze cela tahle saskarna je proto, ze 15% ridicu jezdi po dalnici bez znamky? takze proc to delat jednoduse a vymyslet snadny zpusob, jak techto 15% ridicu chytit potrestat a misto toho vymyslime kompletni drahou zmenu systemu. ze se v cr vubec divim...

+4/0
5.2.2014 12:42

V14í49t 93K30u58č79e41r82a 6854579929212

Pan Reyman do dole počítal pro cestování z Kladna do Prahy.

Já zkusím lepší variantu - Praha Brno (kdo zde jezdí ví, že dálnice není prázdná...)

Takže pokud nyní počítají "průměr" 0,4Kč/km (jak je v článku uvedeno) tak to bychom měli :

Praha Brno a zpět 400 km

1500 Kč za známku / 0,4 = 3 750 km za cenu roční známky

3750/400 = 9,4 - takže asi 10x krát bychom za tuto cenu mohli za rok navštívit Prahu (to je jednou za měsíc) Tak nevím kde na těch "průměrných" cenách byli...

+1/0
5.2.2014 12:21

I85v36o 51J73a37n50á43č37e49k 8653823261692

Tak trochu mám pocit, že stát chce opět zvýšit nezaměstnanost, další překážka v cestě za prací na obzoru.

0/0
5.2.2014 12:18

V42i37k45y49r 48B41o19h72u66m79i30l 46S10t90r82a81n91s12k63y 9567608606669

Čsl a česká realita. Jako kluk se pamatuji, že se zrušila "silniční daň" a jako spravedlivější bylo zvoleno řešení zatížit daní pohonné hmoty dle logického že kdo víc jezdí, víc "projezdí". Postupně si stát navěšel na PHM další a další daně a i to nestačilo a tak se vymyslela dálniční známka. Nyní jí máme za "pakatel" 1500 Kč/p.a., přičemž po D1 se ejzdit nedá, ostatní jsou v jednom pruhu často zcela zaplněné náklaďáky a od jara do pozdního podzima máme (viz poděbradská, mladoboleslavská atd.) osttaní vždy nejméně v délce cca 19-15 km v "rekonstrukci" firem, které nejenom že odfláknou kvalitu, ale nedělají o víkendech, natož v noci. No a nyní si k tomu všemu opět uděláme TU ZRUŠENOU silniční daň. Vítejte v reálstánu.

+7/0
5.2.2014 11:44

R12a56d68o88v71a72n 12D63l82u21g14o88s46z 3136471468196

Tak to je, bohužel. Pokud hlidací pes demokracie nezačne na tato svinstva a manipulace a lží poukazovat a vytvářet tím tlak na příslušné instituce, nic se nezmění. S krátkodobou paměti lidi operuji mocní od nepaměti. Tady něco slibíme, a za nějaký ten pátek, až lidé zapomenou proč byla změna učiněna, co se slibovalo, tak se zavede to, co mělo být dle původního slibu nepřípustné.

+1/0
5.2.2014 12:02

M61i12r22o68s70l53a89v 49U51r54b67a72n 1796617221819

Tak dlouho budou napinat strunu, az praskne... jako se SD na PHM...chteli moc a nakonec jsou radi, ze maji to same, protoze ti co nas vyuzivaji jen jako tranzit, tak natankuji v zahranici a nemame z toho nic a cele to dopadlo jen na tuzemske ridice..

+7/0
5.2.2014 11:39

R76a78d46o90v72a30n 10D93l76u66g63o88s86z 3926451888646

Člověk se zdravým úsudkem toto věděl od počátku. Nutno za každou změnou, politickou, v ČR vidět zkryté úmysly, osobní zájmy.

+1/0
5.2.2014 12:04

J27i47ř97í 58K53r42a84m25p98l 4326314576956

současný systém je nespravedlivý pro ty, co jezdí po dálnici málo a mají více aut. Mnohem lepší řešení by bylo platit je za to, co ujedete a můžete to přenášet i mezi více auty. Známku musíte koupit pro každé auto a ještě za paušál. Možná proto to stát nezavedl, protože by tratil

+2/−1
5.2.2014 11:36

J19a41k51u76b 63M36a68t98ě27j88ů 5805212741925

eh... neplati se timto zpusobem uz spotrebni dan za benzin? Asi neni uplny problem, pokud mate vicero aut, jezdit po dalnici jen s jednim. Jen si spocitejte, jake vsechny dane platite pri provozu auta od koupe az po koncovy prodej, kdy se auta zbavujete...

+1/0
5.2.2014 12:38

J86i36ř60í 63N61o32v83o25t44n74y 2828281343139

Vám připadá normální platit další poplatky. Nebylo by lepší zpoplatnění dálnic zrušit?

0/0
9.2.2014 8:40

M15i57r31o77s72l29a70v 53Š57i45m26k80o 7625953272305

V článku není nic  konkrétního o cenách v souvislosti s nájezdem km. Ten, kdo jezdí denně do práce, tak by se nedoplatil. Takže nějaký strop? Při současných mzdách je to nesmysl. Naopak sváteční řidič, co jede párkrát za rok po dálnici by platil pár korun? Takže nějaký minimální poplatek, i kdyby nejel vůbec? Umím si představit, že by to nebyla symbolická suma.

0/0
5.2.2014 11:28

V19i76k42y67r 90B37o71h71u66m95i72l 35S25t16r12a80n18s43k94y 9217418596439

Podmínkou tohoto systému musí ovšem být zcela přijatelný stav lokálních silnic a ne ty dnešní tankodormy. Všimněmež si toho, že např. tak kde ve Španělsku byla postavena dálnice a s ní NEEXISTUJE souběžná státní silnice, tak se za tyto úseky neplatí, neboť stát - který je placen občany - nenabízí levnější variantu. Totéž by mělo platit v ČR. Chceš ušětřit /nebo máš čas či se chceš kochat krásami krajiny/, jeď DOBRÝMI státovkami. Spěcháš? Jedeš za kšeftem, který to všechno vynahradí? Zaplať. Mám ovšem obavu, že český ystém dopadne tak, že budeme všichni platit více za stále méně.

+2/0
5.2.2014 11:48

P12e73t26r 82H12o28f45m50a31n29n 6279534735510

Nemuze se ten nekdo za praci radeji prestehovat nez dojizdet autem? Usetri penize, nervy, cas a zivotni prostredi.

0/0
6.2.2014 15:22
Foto

M45a24r29t58i15n 15K33o96k28e41š 3388234101530

Panu ministrovi by měl někdo vysvětlit, že dálnice se opotřebovávají především těžkými nákladními automobily, pokud takový automobil přetížíte o pouhých 10 % proti normě, opotřebení běžné asfaltové vozovky stoupne o 45 %.

+5/0
5.2.2014 10:58

V31i18k77y26r 97B64o27h21u88m68i48l 60S32t13r95a88n57s17k65y 9517598966229

Též pak silnice tím, že zemědělci, dřevaři /viz např. úsek z obce Butoves na Miličeves/ absolutně nečistí kola stálě větších a těžších mechanismů a tak se stařičké silnice 3. třídy stavěné  "pro koníčka se žebřiňákem" nejenom hroutí pod vahou, ale drolí z bahna, kamenů, kusů větví těžařskou/zemědělskou - dnes vždy soukromou - společností. A policie, starostové atd. pochopitelně netrestají pokutou nic.

+5/0
5.2.2014 11:51

T11o37m95á50š 29B64í70l88ý 2315500767

Chybí mi tam poplatek za dálnice našeho souseda - Německa. :-/

Prorok 2013 stanovilaspolková vláda hranici chudoby pro německé občany 

napříjem 1150Euro měsíčně( cca28.750,- Kč ).

Každýobčan s nižším příjmem má právo na plnou sociální podporu, příspěvekna bydlení, energie a pod. a na dorovnání příjmu do hranicechudoby...

…Stát, kterýrozpoutal dvě války, jednu dokonce světovou.

+5/0
5.2.2014 10:41

T66o94m44á94š 34B92í80l95ý 2175680467

Oprava:

Pro rok 2013 stanovila spolková vláda hranici chudoby pro německé občany 

na příjem 1150 Euro měsíčně ( cca 28.750,- Kč ).

Každý občan s nižším příjmem má právo na plnou sociální podporu, příspěvek na bydlení, energie a pod. a na dorovnání příjmu do hranice chudoby...

…stát, který rozpoutal dvě války, jednu dokonce světovou.

0/0
5.2.2014 17:20

D66a71n 73K24u44t49a 6650926878209

člověče, co ten Váš kurz EURA??? Už nežijeme v pravěku ..... máme ho teď lepší, větší .....

0/0
6.2.2014 13:14

J71i21ř65í 24S70v67i75t91á34k 6966583387807

Nemám co bych ještě dodal do diskuse, vše již bylo řečeno a jak všichni víme zcela zbytečně , názory lidu se nikdo zabývat nebude protože nejsou podstané ale co je nejdůležitější všichni co o tom rozhodují by přišli o zdroje financí a jak známo jakmile sáhnete politikovi na penězovod ihned začne křičet že je to nelegální a na politickou objednávku. Jsem pro to aby se hledali schopní jedinci nejlépe v kosmu protože v Česku, jak ukazuje více jak 20 letá historie je to samej zloděj, kontrolor, funkcionář, politik a sem tam nějakej muzikant.

+1/0
5.2.2014 10:28

T36o39m92á22š 21H40u57d77e10č14e41k 3893393779543

"Kdo využívá infrastrukturu víc, měl by nést větší břímě"

Ale to už platí více než dostatečně. Kdo víc najede, načerpá více paliva. Litr paliva je v současné době zdaněn 50%, takže pokud automobil jezdí za 3Kč/km, platí z každého km 1,50Kč do státní kasy. Ano pokud by nebylo daní, platili byste u čerpačku za litr nafty/benzínu kolem 18Kč/l.

Tak si to prosím opakujme každý den a nenechme se špehovat tou bandou idioutů, kteří si říkají "veřejná správa".

+15/0
5.2.2014 9:52

M49a36r49t65i57n 88R55a33y33m39a20n 4312228293258

To je sice pravda, ale je dokazany ze prujezd jednoho kamionu plne nalozeneho, ma na podlozi a komunikaci stejne velky dopad jako prujez 90 000 aut. Myslim ze myto pro auto nebude ani 9x levnejsi natoz 90 000x...

+2/0
5.2.2014 13:00

Z44b48y18n42ě92k 86Č14e56c52h 4808568625921

Myslím, že stát přichází stále o hodně peněz.

Zavedl bych nové daně -např: Za odebírání vzduchu, lesovné,., 

Nějak mi rychle došel dech :-/ za všechno ostatní už vlastně daně platíme...8-o

+4/0
5.2.2014 9:45

J21i60ř82í 79K38ü97h47r 2830706190726

Co takhle daň na blbé kecy?

0/−3
5.2.2014 10:06

T33o47m82a69s 88N80o30v35o65t79n88y 3961516318449

To byste se nedoplatil

+2/0
5.2.2014 10:06

Z61b61y31n92ě22k 75Č42e92c39h 4228788375501

To by stát přišel na hunt...

0/0
5.2.2014 10:33

V83e31r76o59n77i98k68a 68R49o31t85t63o10v35á 9360375405715

Ještě by to člověk pochopil, kdyby ruku s mýtným byla zavedena možnost odečtu mýtného a paliva z příjmu v zaměstnání. To by snižovalo nezaměstnanost a lidi s dojížděním nelikvidovalo.

0/0
5.2.2014 9:37

M84a38r16t62i85n 31R48a26y60m57a14n 4882398763128

Tak si to spocitam. Jezdim denne Kladno Praha a zpatky. Po dalnici jedim 15km. To je 30km/den. Pracovnich dni mam 23/mesic. Kouknu-li se na zbytek Evropy a budu-li doufat, ze daji sazbu 1kc/1km, tak nam to dela 690kc/mesic. A mesicu, jak vime, do roka je 12 - 1 mesic dovolene, takze 11 mesicu. To mame 7590 kc/rok. A to jeste nepocitam, cesty ktere jezdim po dalnici mimo praci. Dopadne to jednoduse. Vstavat budu o 5 minut driv a vesnice v okoli dalnice se maji na co tesit. A to si myslim ze cesta z Kladna do Prahy po R6 neni dlouha. Takze jediny auta co budou jezdit po dalnici budou sluzebni protoze firma si to da do nakladu.

+10/−1
5.2.2014 9:15

V92e83r80o57n21i46k73a 32R75o91t22t10o16v57á 9740165665115

To  mně by to vyšlo 35 420 Kč :-/

0/0
5.2.2014 9:26

M80a16r51t22i76n 68R90a37y39m82a18n 4212448413568

No prave, to ja jezdim docela kratkou trasu. A opravdu si nemuzu dovolit naklady na dopravu zvysit ze 4000 mesicne za benzin jeste o 700 za dalnici.

0/0
5.2.2014 9:42

V86a96c41l51a56v 81H59a48j64e83k 3856929199

a co takhle zkusit vlak??

+3/−2
5.2.2014 9:28

V47e19r12o81n97i32k38a 94R94o51t71t13o87v30á 9180435495665

Z Kladna možná. Jak to mám pane Hájku udělat já?

+1/0
5.2.2014 9:31

V80a76c68l59a70v 77H73a25j54e97k 3566129579

vy nemáte nějakou veřejnou dopravu?? Třeba bus, nebo kombinaci bus+vlak??

0/−6
5.2.2014 9:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.