Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku už testují mýtné pro osobní auta. Má být férovější než známky

Dálniční známka za 1 500 korun se zdá dnes drahá. Ale bude hůř. Práce na zavedení výkonového zpoplatnění, tedy mýtného, jsou dál než jen u prohlášení nového ministra dopravy. Rok a půl už běží pilotní projekt, který má hlavně nastavit ceny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71a67r80d40a 66S21o34k84o88l 1236418171451

Nejde o nic jiného než co nejvíc vyždímat z lidí zase jinou formou. Dnes jsou to dálnice,zítra daň ze střechy pozítří z počtu stromů na zahrádce atd.

+1/0
12.2.2014 7:17

M63o63n 76D87e73j46l 1873343385863

Vtipné... Takový keců a přitom to jde zas jenom na jednu velkou hromadu daní zvanou rozpočet a dál budeme hopsat po panelech, akorát to bude víc nasírat...

+2/0
6.2.2014 22:09

J19a36n 89O25p26i93s 3513418182405

Já jezdím celkem hodně po celé republice, ale už hromadu let jsem neviděl že by někde vážili kamiony. Většinou stojí celňáci u sjezdu s nastartovaným motorem aby mohli v zimě topit a v létě chladit, ale ven je nikdo nedostane.[>-]:-/

+2/−1
6.2.2014 14:15

P17a61v23e77l 67O82d30r90a91z58i34l 6354589467830

Mně rozčilují, když stojí na zebře pod majákama a hnípaj. Co kdyby si stoupli tak, aby nebyli překážkou v silničním provozu.

0/0
11.2.2014 21:08

J31i20ř39í 40N57ě52m38e43č79e71k 9133759949177

pokud bude 1 km za 40h, tak jim na tankodromy kašlu, raději pojedu pomaleji po okrsce, měli by se raději soustředit na přetížený kamiony a pořádně je zkasírovat , ty ničí silnice nejvíce

0/0
6.2.2014 13:25

L89a47d80i32s75l37a12v 50P97a29s90t25o95r41e78k 1623827778535

Co tak silniční daň zrušit, když už máte z PHM...

+2/0
6.2.2014 12:40

K40a94r83e22l 11V59o87j78t27a 6421167648162

Takze nas z dalnic vyzenou

+2/0
6.2.2014 7:17

J34i83ř11í 21Š52e12j82n18o81h80a 4212193484423

Zbytečné. Ten kdo hodně jezdí zaplatí hodně  na spotřební dani  a DPH.

Všechny silnice potřebují  údržbu. Městské, okresky i dálnice.

Problém je, že daně vybrané na PHM se zvětšiny prožerou, místo aby šly do silnic.

Mýtné by měly platit náklaďáky a  autobusy, protože vzhledem k opotřebení vozovky mají zanedbatelnou spořebu PHM.

+2/−1
5.2.2014 22:59

J55a95n 64L27i88b35i32c64h 9222168345793

Za ty naše tankodromy může platit jen blázen, stát by měl proplácet zničené podvozky aut. Pokud se peníze z mýtného a dálničních zámek z většina rozkradou nebo zaplatí režie, tak na údržbu dálnic zbyde jen minimum.

+1/0
5.2.2014 22:24
Foto

P72e87t58r 83A17c91h64i84l89l22e40s 6666192790930

aja,zase srovnavani cen se zapadni evropou.kdy si ti myslitele uvedomi,ze v zapadni evrope maji ctyrnasobne platy?brat v tydle republice 60 litru za "obycejnou praci",tak budu klidne davat 2 koruny za ujetej km po dalnici...

+2/−1
5.2.2014 19:57

S44t58e23f71a12n61o 27S41i81n62i25g27a39g83l69i71a 3948857723391

Ctyrnasobne platy??! A kdepak je maji, v parlamentu? Protoze prumerny plat italskeho delnika je v rozpeti 900-1400€ drahy pane.

0/−2
6.2.2014 0:02

V93a59c96l73a29v 53K63u51b43i65s 5961171189407

Ja si deval na prumerne platy v Praze, Brne a srovnatelnych mestech na zapade. V Praze je prumerny plat kolem 30 tis v Londyne, Dublinu, Berline, Mnichove, Vidni, Milane atd je to mezi 70 a 90 tis. Platy nizkoprijmovych skupin se tolik nelysi ale u vyssich prijmovych skupin uz je to podstatnejsi (v prumeru je to 3x vic) . Bavil jsem se s kolegy v Rakousku, Nemecku a Irsku a porovnaval jsem kolik nabizi pobocka banky v CR tak to vychazi v IT na polovinu. V Risku a investmentu na dve tretiny a retailu a lidi na pobockach to vychazi ma polovinu a to mluvim o cistych penezich. Takze rozdil je sice o trochu mensi ale neni maly jak se nekteri snazi tvrdit

+3/0
6.2.2014 12:40

J86i16ř97í 44Š32e27j54n55o75h31a 4912743354113

Na prvníphled to vypadá rozumě. Ouřadové to ale  nasmlouvají s Kaschem tak "výhodně", že to nakonec bude pro průměrného řidiče   5x  dražší a do státní kasy  přijde  méně než teď.

Takže bych to raději neměnil. Nespravedlností máme mnohem více.

0/0
5.2.2014 18:50

K30l49i45m80e46n50t 98P84i60j49á51č57e97k 7757965262648

Italové platí průměrně 1,70 Kč, Francouzi 2,43, Chorvaté 1,43, Španělé 1,83 a třeba Portugalci 2,05 Kč za kilometr.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/mytne-na-dalnicich-v-cesku-09o-/automoto.aspx?c=A140204_122810_automoto_fdv

Italové platí průměrně 1,70 Kč, Francouzi 2,43, Chorvaté 1,43, Španělé 1,83 a třeba Portugalci 2,05 Kč za kilometr.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/mytne-na-dalnicich-v-cesku-09o-/automoto.aspx?c=A140204_122810_automoto_fdv

Italové platí průměrně 1,70 Kč, Francouzi 2,43, Chorvaté 1,43, Španělé 1,83 a třeba Portugalci 2,05 Kč za kilometr.

Proč nevzpomenou Slovinsko - ve skupině B2 - lehké dodávky, mikrobusy - trasa Šentilj - Maribor 16km 1100,-Kč (40,-Euro)  t.j. 68,75 Kč za km.  Při cestě zpět z dovolené musíte mít po týdnu novou vinětu zase za 40 Euro.

0/0
5.2.2014 13:16

K17l19i98m95e63n72t 59P63i54j84á48č83e75k 7807545282628

Kopírování části textu z článku je tady ošetřeno skutečně kouzelně. Při vložení textu sem nic nevidíte, při vložení přes Word je to vloženo už opakovaně i s linkem. To chce fištróna :-)

+1/0
5.2.2014 13:19

T31o92m29á26š 70C66h40r11a54s58t91n73ý 2288789579581

Průměrná mzda v mediánu k roku 2012

Španělsko 48 100 Kč

Itálie 50 300 Kč

Francie 65 800 Kč

ČR 20 407 Kč

+3/0
5.2.2014 13:46

T65o83m65á36š 14C65h76r84a27s90t64n60ý 2118849679961

U těhle diskuzí si vždy vzpomenu na kamaráda, co pracuje u letiště pro nějaké soukromé letecké cargo.

Jak se mu vyplatí mít být placen jako zahraniční zaměstnanec, mít zahraničního operátora, zahraniční bankovní účet, zahraniční registraci auta, a nechat si dovážet letadlem benzín v rámci cargo cesty.

Až sem jsme to dopracovali...

+4/0
5.2.2014 13:03
Foto

P39e45t53r 14A95c48h46i51l67l94e18s 6236672880360

musite myslet pozitivne.heledte,aspon ze to jde :) driv by to neslo ;-)

+1/−1
5.2.2014 20:00

J16a89k34u19b 95M88a91t57ě64j26ů 5445982781115

takze cela tahle saskarna je proto, ze 15% ridicu jezdi po dalnici bez znamky? takze proc to delat jednoduse a vymyslet snadny zpusob, jak techto 15% ridicu chytit potrestat a misto toho vymyslime kompletni drahou zmenu systemu. ze se v cr vubec divim...

+4/0
5.2.2014 12:42

V78í98t 69K90u94č44e82r34a 6534629279472

Pan Reyman do dole počítal pro cestování z Kladna do Prahy.

Já zkusím lepší variantu - Praha Brno (kdo zde jezdí ví, že dálnice není prázdná...)

Takže pokud nyní počítají "průměr" 0,4Kč/km (jak je v článku uvedeno) tak to bychom měli :

Praha Brno a zpět 400 km

1500 Kč za známku / 0,4 = 3 750 km za cenu roční známky

3750/400 = 9,4 - takže asi 10x krát bychom za tuto cenu mohli za rok navštívit Prahu (to je jednou za měsíc) Tak nevím kde na těch "průměrných" cenách byli...

+1/0
5.2.2014 12:21

I24v67o 18J57a62n27á37č64e58k 8703763741702

Tak trochu mám pocit, že stát chce opět zvýšit nezaměstnanost, další překážka v cestě za prací na obzoru.

0/0
5.2.2014 12:18

V18i46k86y87r 86B61o49h67u49m88i94l 48S32t71r54a52n80s45k71y 9917588746339

Čsl a česká realita. Jako kluk se pamatuji, že se zrušila "silniční daň" a jako spravedlivější bylo zvoleno řešení zatížit daní pohonné hmoty dle logického že kdo víc jezdí, víc "projezdí". Postupně si stát navěšel na PHM další a další daně a i to nestačilo a tak se vymyslela dálniční známka. Nyní jí máme za "pakatel" 1500 Kč/p.a., přičemž po D1 se ejzdit nedá, ostatní jsou v jednom pruhu často zcela zaplněné náklaďáky a od jara do pozdního podzima máme (viz poděbradská, mladoboleslavská atd.) osttaní vždy nejméně v délce cca 19-15 km v "rekonstrukci" firem, které nejenom že odfláknou kvalitu, ale nedělají o víkendech, natož v noci. No a nyní si k tomu všemu opět uděláme TU ZRUŠENOU silniční daň. Vítejte v reálstánu.

+7/0
5.2.2014 11:44

R49a17d62o27v70a23n 52D17l32u93g29o85s96z 3946451658106

Tak to je, bohužel. Pokud hlidací pes demokracie nezačne na tato svinstva a manipulace a lží poukazovat a vytvářet tím tlak na příslušné instituce, nic se nezmění. S krátkodobou paměti lidi operuji mocní od nepaměti. Tady něco slibíme, a za nějaký ten pátek, až lidé zapomenou proč byla změna učiněna, co se slibovalo, tak se zavede to, co mělo být dle původního slibu nepřípustné.

+1/0
5.2.2014 12:02

M76i79r73o78s23l18a39v 54U81r21b77a35n 1156827221439

Tak dlouho budou napinat strunu, az praskne... jako se SD na PHM...chteli moc a nakonec jsou radi, ze maji to same, protoze ti co nas vyuzivaji jen jako tranzit, tak natankuji v zahranici a nemame z toho nic a cele to dopadlo jen na tuzemske ridice..

+7/0
5.2.2014 11:39

R22a47d80o34v44a77n 53D96l80u71g53o13s85z 3576571448786

Člověk se zdravým úsudkem toto věděl od počátku. Nutno za každou změnou, politickou, v ČR vidět zkryté úmysly, osobní zájmy.

+1/0
5.2.2014 12:04

J70i24ř78í 10K54r35a97m32p71l 4886114736816

současný systém je nespravedlivý pro ty, co jezdí po dálnici málo a mají více aut. Mnohem lepší řešení by bylo platit je za to, co ujedete a můžete to přenášet i mezi více auty. Známku musíte koupit pro každé auto a ještě za paušál. Možná proto to stát nezavedl, protože by tratil

+2/−1
5.2.2014 11:36

J27a20k16u52b 83M56a64t41ě65j98ů 5355762971505

eh... neplati se timto zpusobem uz spotrebni dan za benzin? Asi neni uplny problem, pokud mate vicero aut, jezdit po dalnici jen s jednim. Jen si spocitejte, jake vsechny dane platite pri provozu auta od koupe az po koncovy prodej, kdy se auta zbavujete...

+1/0
5.2.2014 12:38

J63i36ř68í 34N63o43v55o44t68n43y 2428671213819

Vám připadá normální platit další poplatky. Nebylo by lepší zpoplatnění dálnic zrušit?

0/0
9.2.2014 8:40

M11i71r88o52s32l97a54v 43Š95i42m72k10o 7785463142255

V článku není nic  konkrétního o cenách v souvislosti s nájezdem km. Ten, kdo jezdí denně do práce, tak by se nedoplatil. Takže nějaký strop? Při současných mzdách je to nesmysl. Naopak sváteční řidič, co jede párkrát za rok po dálnici by platil pár korun? Takže nějaký minimální poplatek, i kdyby nejel vůbec? Umím si představit, že by to nebyla symbolická suma.

0/0
5.2.2014 11:28

V52i32k56y83r 43B95o13h63u47m39i35l 82S51t72r19a26n44s81k40y 9937198826539

Podmínkou tohoto systému musí ovšem být zcela přijatelný stav lokálních silnic a ne ty dnešní tankodormy. Všimněmež si toho, že např. tak kde ve Španělsku byla postavena dálnice a s ní NEEXISTUJE souběžná státní silnice, tak se za tyto úseky neplatí, neboť stát - který je placen občany - nenabízí levnější variantu. Totéž by mělo platit v ČR. Chceš ušětřit /nebo máš čas či se chceš kochat krásami krajiny/, jeď DOBRÝMI státovkami. Spěcháš? Jedeš za kšeftem, který to všechno vynahradí? Zaplať. Mám ovšem obavu, že český ystém dopadne tak, že budeme všichni platit více za stále méně.

+2/0
5.2.2014 11:48

P98e95t30r 39H35o60f62m63a19n39n 6539894205200

Nemuze se ten nekdo za praci radeji prestehovat nez dojizdet autem? Usetri penize, nervy, cas a zivotni prostredi.

0/0
6.2.2014 15:22
Foto

M37a48r14t68i35n 14K91o71k70e90š 3338324561640

Panu ministrovi by měl někdo vysvětlit, že dálnice se opotřebovávají především těžkými nákladními automobily, pokud takový automobil přetížíte o pouhých 10 % proti normě, opotřebení běžné asfaltové vozovky stoupne o 45 %.

+5/0
5.2.2014 10:58

V95i16k20y15r 69B77o57h87u22m66i76l 12S83t75r26a52n97s81k98y 9157178436359

Též pak silnice tím, že zemědělci, dřevaři /viz např. úsek z obce Butoves na Miličeves/ absolutně nečistí kola stálě větších a těžších mechanismů a tak se stařičké silnice 3. třídy stavěné  "pro koníčka se žebřiňákem" nejenom hroutí pod vahou, ale drolí z bahna, kamenů, kusů větví těžařskou/zemědělskou - dnes vždy soukromou - společností. A policie, starostové atd. pochopitelně netrestají pokutou nic.

+5/0
5.2.2014 11:51

T34o83m77á60š 36B35í38l15ý 2135140967

Chybí mi tam poplatek za dálnice našeho souseda - Německa. :-/

Prorok 2013 stanovilaspolková vláda hranici chudoby pro německé občany 

napříjem 1150Euro měsíčně( cca28.750,- Kč ).

Každýobčan s nižším příjmem má právo na plnou sociální podporu, příspěvekna bydlení, energie a pod. a na dorovnání příjmu do hranicechudoby...

…Stát, kterýrozpoutal dvě války, jednu dokonce světovou.

+5/0
5.2.2014 10:41

T66o12m29á47š 30B41í62l48ý 2355470917

Oprava:

Pro rok 2013 stanovila spolková vláda hranici chudoby pro německé občany 

na příjem 1150 Euro měsíčně ( cca 28.750,- Kč ).

Každý občan s nižším příjmem má právo na plnou sociální podporu, příspěvek na bydlení, energie a pod. a na dorovnání příjmu do hranice chudoby...

…stát, který rozpoutal dvě války, jednu dokonce světovou.

0/0
5.2.2014 17:20

D32a29n 26K55u27t92a 6500336508579

člověče, co ten Váš kurz EURA??? Už nežijeme v pravěku ..... máme ho teď lepší, větší .....

0/0
6.2.2014 13:14

J62i80ř84í 31S90v26i30t62á83k 6606723977867

Nemám co bych ještě dodal do diskuse, vše již bylo řečeno a jak všichni víme zcela zbytečně , názory lidu se nikdo zabývat nebude protože nejsou podstané ale co je nejdůležitější všichni co o tom rozhodují by přišli o zdroje financí a jak známo jakmile sáhnete politikovi na penězovod ihned začne křičet že je to nelegální a na politickou objednávku. Jsem pro to aby se hledali schopní jedinci nejlépe v kosmu protože v Česku, jak ukazuje více jak 20 letá historie je to samej zloděj, kontrolor, funkcionář, politik a sem tam nějakej muzikant.

+1/0
5.2.2014 10:28

T18o24m33á59š 61H66u52d68e18č87e42k 3613573449803

"Kdo využívá infrastrukturu víc, měl by nést větší břímě"

Ale to už platí více než dostatečně. Kdo víc najede, načerpá více paliva. Litr paliva je v současné době zdaněn 50%, takže pokud automobil jezdí za 3Kč/km, platí z každého km 1,50Kč do státní kasy. Ano pokud by nebylo daní, platili byste u čerpačku za litr nafty/benzínu kolem 18Kč/l.

Tak si to prosím opakujme každý den a nenechme se špehovat tou bandou idioutů, kteří si říkají "veřejná správa".

+15/0
5.2.2014 9:52

M17a45r64t79i63n 49R14a31y44m26a38n 4242428853518

To je sice pravda, ale je dokazany ze prujezd jednoho kamionu plne nalozeneho, ma na podlozi a komunikaci stejne velky dopad jako prujez 90 000 aut. Myslim ze myto pro auto nebude ani 9x levnejsi natoz 90 000x...

+2/0
5.2.2014 13:00

Z85b28y34n42ě18k 40Č93e42c88h 4658978875541

Myslím, že stát přichází stále o hodně peněz.

Zavedl bych nové daně -např: Za odebírání vzduchu, lesovné,., 

Nějak mi rychle došel dech :-/ za všechno ostatní už vlastně daně platíme...8-o

+4/0
5.2.2014 9:45

J91i51ř69í 42K81ü48h55r 2480956920436

Co takhle daň na blbé kecy?

0/−3
5.2.2014 10:06

T46o13m92a87s 43N32o51v20o81t66n11y 3241366248359

To byste se nedoplatil

+2/0
5.2.2014 10:06

Z50b22y12n74ě23k 64Č60e58c38h 4918568945421

To by stát přišel na hunt...

0/0
5.2.2014 10:33

V92e40r12o89n34i89k95a 14R47o16t98t65o23v86á 9160875905365

Ještě by to člověk pochopil, kdyby ruku s mýtným byla zavedena možnost odečtu mýtného a paliva z příjmu v zaměstnání. To by snižovalo nezaměstnanost a lidi s dojížděním nelikvidovalo.

0/0
5.2.2014 9:37

M42a28r56t97i42n 46R30a79y77m84a54n 4632948853368

Tak si to spocitam. Jezdim denne Kladno Praha a zpatky. Po dalnici jedim 15km. To je 30km/den. Pracovnich dni mam 23/mesic. Kouknu-li se na zbytek Evropy a budu-li doufat, ze daji sazbu 1kc/1km, tak nam to dela 690kc/mesic. A mesicu, jak vime, do roka je 12 - 1 mesic dovolene, takze 11 mesicu. To mame 7590 kc/rok. A to jeste nepocitam, cesty ktere jezdim po dalnici mimo praci. Dopadne to jednoduse. Vstavat budu o 5 minut driv a vesnice v okoli dalnice se maji na co tesit. A to si myslim ze cesta z Kladna do Prahy po R6 neni dlouha. Takze jediny auta co budou jezdit po dalnici budou sluzebni protoze firma si to da do nakladu.

+10/−1
5.2.2014 9:15

V19e26r51o63n20i89k46a 28R30o12t15t12o18v98á 9770545705475

To  mně by to vyšlo 35 420 Kč :-/

0/0
5.2.2014 9:26

M64a23r76t84i93n 96R65a69y53m21a21n 4592828203228

No prave, to ja jezdim docela kratkou trasu. A opravdu si nemuzu dovolit naklady na dopravu zvysit ze 4000 mesicne za benzin jeste o 700 za dalnici.

0/0
5.2.2014 9:42

V39a13c69l63a33v 79H46a95j98e35k 3956379439

a co takhle zkusit vlak??

+3/−2
5.2.2014 9:28

V21e79r10o39n82i26k39a 71R58o33t32t53o96v50á 9450345165705

Z Kladna možná. Jak to mám pane Hájku udělat já?

+1/0
5.2.2014 9:31

V28a94c88l78a95v 17H89a46j66e28k 3276779599

vy nemáte nějakou veřejnou dopravu?? Třeba bus, nebo kombinaci bus+vlak??

0/−6
5.2.2014 9:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.