Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku už testují mýtné pro osobní auta. Má být férovější než známky

Dálniční známka za 1 500 korun se zdá dnes drahá. Ale bude hůř. Práce na zavedení výkonového zpoplatnění, tedy mýtného, jsou dál než jen u prohlášení nového ministra dopravy. Rok a půl už běží pilotní projekt, který má hlavně nastavit ceny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a36r44d44a 22S13o73k86o18l 1246538271791

Nejde o nic jiného než co nejvíc vyždímat z lidí zase jinou formou. Dnes jsou to dálnice,zítra daň ze střechy pozítří z počtu stromů na zahrádce atd.

+1/0
12.2.2014 7:17

M83o55n 89D44e51j26l 1223743695743

Vtipné... Takový keců a přitom to jde zas jenom na jednu velkou hromadu daní zvanou rozpočet a dál budeme hopsat po panelech, akorát to bude víc nasírat...

+2/0
6.2.2014 22:09

J51a92n 83O75p68i27s 3543618212585

Já jezdím celkem hodně po celé republice, ale už hromadu let jsem neviděl že by někde vážili kamiony. Většinou stojí celňáci u sjezdu s nastartovaným motorem aby mohli v zimě topit a v létě chladit, ale ven je nikdo nedostane.[>-]:-/

+2/−1
6.2.2014 14:15

P19a18v70e16l 86O83d33r75a54z63i68l 6574839967350

Mně rozčilují, když stojí na zebře pod majákama a hnípaj. Co kdyby si stoupli tak, aby nebyli překážkou v silničním provozu.

0/0
11.2.2014 21:08

J71i40ř15í 21N25ě21m42e31č42e59k 9683529849287

pokud bude 1 km za 40h, tak jim na tankodromy kašlu, raději pojedu pomaleji po okrsce, měli by se raději soustředit na přetížený kamiony a pořádně je zkasírovat , ty ničí silnice nejvíce

0/0
6.2.2014 13:25

L34a95d65i44s19l18a77v 68P16a20s74t70o58r15e21k 1893537678225

Co tak silniční daň zrušit, když už máte z PHM...

+2/0
6.2.2014 12:40

K44a63r16e39l 49V78o36j75t57a 6121627118642

Takze nas z dalnic vyzenou

+2/0
6.2.2014 7:17

J98i78ř88í 28Š59e49j16n38o29h60a 4642433614193

Zbytečné. Ten kdo hodně jezdí zaplatí hodně  na spotřební dani  a DPH.

Všechny silnice potřebují  údržbu. Městské, okresky i dálnice.

Problém je, že daně vybrané na PHM se zvětšiny prožerou, místo aby šly do silnic.

Mýtné by měly platit náklaďáky a  autobusy, protože vzhledem k opotřebení vozovky mají zanedbatelnou spořebu PHM.

+2/−1
5.2.2014 22:59

J10a51n 76L73i47b33i88c78h 9872838275383

Za ty naše tankodromy může platit jen blázen, stát by měl proplácet zničené podvozky aut. Pokud se peníze z mýtného a dálničních zámek z většina rozkradou nebo zaplatí režie, tak na údržbu dálnic zbyde jen minimum.

+1/0
5.2.2014 22:24
Foto

P68e61t15r 24A67c50h21i95l80l39e55s 6716832250480

aja,zase srovnavani cen se zapadni evropou.kdy si ti myslitele uvedomi,ze v zapadni evrope maji ctyrnasobne platy?brat v tydle republice 60 litru za "obycejnou praci",tak budu klidne davat 2 koruny za ujetej km po dalnici...

+2/−1
5.2.2014 19:57

S60t78e29f53a30n49o 36S58i11n19i77g73a31g75l24i61a 3608597973431

Ctyrnasobne platy??! A kdepak je maji, v parlamentu? Protoze prumerny plat italskeho delnika je v rozpeti 900-1400€ drahy pane.

0/−2
6.2.2014 0:02

V90a70c77l48a68v 62K32u62b38i67s 5611351869547

Ja si deval na prumerne platy v Praze, Brne a srovnatelnych mestech na zapade. V Praze je prumerny plat kolem 30 tis v Londyne, Dublinu, Berline, Mnichove, Vidni, Milane atd je to mezi 70 a 90 tis. Platy nizkoprijmovych skupin se tolik nelysi ale u vyssich prijmovych skupin uz je to podstatnejsi (v prumeru je to 3x vic) . Bavil jsem se s kolegy v Rakousku, Nemecku a Irsku a porovnaval jsem kolik nabizi pobocka banky v CR tak to vychazi v IT na polovinu. V Risku a investmentu na dve tretiny a retailu a lidi na pobockach to vychazi ma polovinu a to mluvim o cistych penezich. Takze rozdil je sice o trochu mensi ale neni maly jak se nekteri snazi tvrdit

+3/0
6.2.2014 12:40

J68i34ř67í 43Š89e78j66n51o36h50a 4452733954443

Na prvníphled to vypadá rozumě. Ouřadové to ale  nasmlouvají s Kaschem tak "výhodně", že to nakonec bude pro průměrného řidiče   5x  dražší a do státní kasy  přijde  méně než teď.

Takže bych to raději neměnil. Nespravedlností máme mnohem více.

0/0
5.2.2014 18:50

K30l79i57m37e92n54t 69P21i19j66á31č66e21k 7687965752328

Italové platí průměrně 1,70 Kč, Francouzi 2,43, Chorvaté 1,43, Španělé 1,83 a třeba Portugalci 2,05 Kč za kilometr.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/mytne-na-dalnicich-v-cesku-09o-/automoto.aspx?c=A140204_122810_automoto_fdv

Italové platí průměrně 1,70 Kč, Francouzi 2,43, Chorvaté 1,43, Španělé 1,83 a třeba Portugalci 2,05 Kč za kilometr.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/mytne-na-dalnicich-v-cesku-09o-/automoto.aspx?c=A140204_122810_automoto_fdv

Italové platí průměrně 1,70 Kč, Francouzi 2,43, Chorvaté 1,43, Španělé 1,83 a třeba Portugalci 2,05 Kč za kilometr.

Proč nevzpomenou Slovinsko - ve skupině B2 - lehké dodávky, mikrobusy - trasa Šentilj - Maribor 16km 1100,-Kč (40,-Euro)  t.j. 68,75 Kč za km.  Při cestě zpět z dovolené musíte mít po týdnu novou vinětu zase za 40 Euro.

0/0
5.2.2014 13:16

K33l14i96m18e80n70t 80P91i55j17á49č34e14k 7527345412518

Kopírování části textu z článku je tady ošetřeno skutečně kouzelně. Při vložení textu sem nic nevidíte, při vložení přes Word je to vloženo už opakovaně i s linkem. To chce fištróna :-)

+1/0
5.2.2014 13:19

T15o10m73á16š 64C74h45r12a13s10t31n31ý 2808909299131

Průměrná mzda v mediánu k roku 2012

Španělsko 48 100 Kč

Itálie 50 300 Kč

Francie 65 800 Kč

ČR 20 407 Kč

+3/0
5.2.2014 13:46

T46o47m65á25š 72C48h86r11a29s52t29n65ý 2688839349781

U těhle diskuzí si vždy vzpomenu na kamaráda, co pracuje u letiště pro nějaké soukromé letecké cargo.

Jak se mu vyplatí mít být placen jako zahraniční zaměstnanec, mít zahraničního operátora, zahraniční bankovní účet, zahraniční registraci auta, a nechat si dovážet letadlem benzín v rámci cargo cesty.

Až sem jsme to dopracovali...

+4/0
5.2.2014 13:03
Foto

P61e20t93r 90A20c56h87i11l92l17e58s 6496982110360

musite myslet pozitivne.heledte,aspon ze to jde :) driv by to neslo ;-)

+1/−1
5.2.2014 20:00

J13a13k86u48b 36M60a91t64ě13j80ů 5315852971165

takze cela tahle saskarna je proto, ze 15% ridicu jezdi po dalnici bez znamky? takze proc to delat jednoduse a vymyslet snadny zpusob, jak techto 15% ridicu chytit potrestat a misto toho vymyslime kompletni drahou zmenu systemu. ze se v cr vubec divim...

+4/0
5.2.2014 12:42

V60í76t 33K48u20č36e89r79a 6714259449532

Pan Reyman do dole počítal pro cestování z Kladna do Prahy.

Já zkusím lepší variantu - Praha Brno (kdo zde jezdí ví, že dálnice není prázdná...)

Takže pokud nyní počítají "průměr" 0,4Kč/km (jak je v článku uvedeno) tak to bychom měli :

Praha Brno a zpět 400 km

1500 Kč za známku / 0,4 = 3 750 km za cenu roční známky

3750/400 = 9,4 - takže asi 10x krát bychom za tuto cenu mohli za rok navštívit Prahu (to je jednou za měsíc) Tak nevím kde na těch "průměrných" cenách byli...

+1/0
5.2.2014 12:21

I57v66o 33J49a84n74á26č49e42k 8273423321422

Tak trochu mám pocit, že stát chce opět zvýšit nezaměstnanost, další překážka v cestě za prací na obzoru.

0/0
5.2.2014 12:18

V24i57k39y72r 14B21o50h36u34m69i68l 47S22t18r31a63n87s67k42y 9897688376529

Čsl a česká realita. Jako kluk se pamatuji, že se zrušila "silniční daň" a jako spravedlivější bylo zvoleno řešení zatížit daní pohonné hmoty dle logického že kdo víc jezdí, víc "projezdí". Postupně si stát navěšel na PHM další a další daně a i to nestačilo a tak se vymyslela dálniční známka. Nyní jí máme za "pakatel" 1500 Kč/p.a., přičemž po D1 se ejzdit nedá, ostatní jsou v jednom pruhu často zcela zaplněné náklaďáky a od jara do pozdního podzima máme (viz poděbradská, mladoboleslavská atd.) osttaní vždy nejméně v délce cca 19-15 km v "rekonstrukci" firem, které nejenom že odfláknou kvalitu, ale nedělají o víkendech, natož v noci. No a nyní si k tomu všemu opět uděláme TU ZRUŠENOU silniční daň. Vítejte v reálstánu.

+7/0
5.2.2014 11:44

R78a38d63o81v53a80n 72D37l44u18g90o80s62z 3856671318876

Tak to je, bohužel. Pokud hlidací pes demokracie nezačne na tato svinstva a manipulace a lží poukazovat a vytvářet tím tlak na příslušné instituce, nic se nezmění. S krátkodobou paměti lidi operuji mocní od nepaměti. Tady něco slibíme, a za nějaký ten pátek, až lidé zapomenou proč byla změna učiněna, co se slibovalo, tak se zavede to, co mělo být dle původního slibu nepřípustné.

+1/0
5.2.2014 12:02

M20i83r88o29s20l40a63v 21U38r80b10a37n 1726947891459

Tak dlouho budou napinat strunu, az praskne... jako se SD na PHM...chteli moc a nakonec jsou radi, ze maji to same, protoze ti co nas vyuzivaji jen jako tranzit, tak natankuji v zahranici a nemame z toho nic a cele to dopadlo jen na tuzemske ridice..

+7/0
5.2.2014 11:39

R29a74d89o60v40a76n 97D88l61u76g66o58s32z 3626421988576

Člověk se zdravým úsudkem toto věděl od počátku. Nutno za každou změnou, politickou, v ČR vidět zkryté úmysly, osobní zájmy.

+1/0
5.2.2014 12:04

J57i11ř49í 26K21r24a27m35p11l 4526534106426

současný systém je nespravedlivý pro ty, co jezdí po dálnici málo a mají více aut. Mnohem lepší řešení by bylo platit je za to, co ujedete a můžete to přenášet i mezi více auty. Známku musíte koupit pro každé auto a ještě za paušál. Možná proto to stát nezavedl, protože by tratil

+2/−1
5.2.2014 11:36

J54a71k71u15b 72M34a36t53ě89j30ů 5315212621615

eh... neplati se timto zpusobem uz spotrebni dan za benzin? Asi neni uplny problem, pokud mate vicero aut, jezdit po dalnici jen s jednim. Jen si spocitejte, jake vsechny dane platite pri provozu auta od koupe az po koncovy prodej, kdy se auta zbavujete...

+1/0
5.2.2014 12:38

J17i10ř77í 38N33o51v36o33t78n77y 2308111493889

Vám připadá normální platit další poplatky. Nebylo by lepší zpoplatnění dálnic zrušit?

0/0
9.2.2014 8:40

M18i86r76o65s44l88a15v 60Š85i97m35k87o 7195363352885

V článku není nic  konkrétního o cenách v souvislosti s nájezdem km. Ten, kdo jezdí denně do práce, tak by se nedoplatil. Takže nějaký strop? Při současných mzdách je to nesmysl. Naopak sváteční řidič, co jede párkrát za rok po dálnici by platil pár korun? Takže nějaký minimální poplatek, i kdyby nejel vůbec? Umím si představit, že by to nebyla symbolická suma.

0/0
5.2.2014 11:28

V85i64k14y23r 48B95o77h10u27m75i62l 76S50t69r65a82n26s49k76y 9337858426169

Podmínkou tohoto systému musí ovšem být zcela přijatelný stav lokálních silnic a ne ty dnešní tankodormy. Všimněmež si toho, že např. tak kde ve Španělsku byla postavena dálnice a s ní NEEXISTUJE souběžná státní silnice, tak se za tyto úseky neplatí, neboť stát - který je placen občany - nenabízí levnější variantu. Totéž by mělo platit v ČR. Chceš ušětřit /nebo máš čas či se chceš kochat krásami krajiny/, jeď DOBRÝMI státovkami. Spěcháš? Jedeš za kšeftem, který to všechno vynahradí? Zaplať. Mám ovšem obavu, že český ystém dopadne tak, že budeme všichni platit více za stále méně.

+2/0
5.2.2014 11:48

P11e74t19r 74H89o29f95m25a46n46n 6249724175620

Nemuze se ten nekdo za praci radeji prestehovat nez dojizdet autem? Usetri penize, nervy, cas a zivotni prostredi.

0/0
6.2.2014 15:22
Foto

M52a21r17t69i10n 12K66o47k44e94š 3128804851200

Panu ministrovi by měl někdo vysvětlit, že dálnice se opotřebovávají především těžkými nákladními automobily, pokud takový automobil přetížíte o pouhých 10 % proti normě, opotřebení běžné asfaltové vozovky stoupne o 45 %.

+5/0
5.2.2014 10:58

V84i49k92y82r 84B88o93h48u57m76i80l 84S79t38r48a13n43s17k22y 9717198796759

Též pak silnice tím, že zemědělci, dřevaři /viz např. úsek z obce Butoves na Miličeves/ absolutně nečistí kola stálě větších a těžších mechanismů a tak se stařičké silnice 3. třídy stavěné  "pro koníčka se žebřiňákem" nejenom hroutí pod vahou, ale drolí z bahna, kamenů, kusů větví těžařskou/zemědělskou - dnes vždy soukromou - společností. A policie, starostové atd. pochopitelně netrestají pokutou nic.

+5/0
5.2.2014 11:51

T30o28m93á70š 15B71í37l87ý 2785430567

Chybí mi tam poplatek za dálnice našeho souseda - Německa. :-/

Prorok 2013 stanovilaspolková vláda hranici chudoby pro německé občany 

napříjem 1150Euro měsíčně( cca28.750,- Kč ).

Každýobčan s nižším příjmem má právo na plnou sociální podporu, příspěvekna bydlení, energie a pod. a na dorovnání příjmu do hranicechudoby...

…Stát, kterýrozpoutal dvě války, jednu dokonce světovou.

+5/0
5.2.2014 10:41

T31o63m61á34š 77B67í14l75ý 2395320887

Oprava:

Pro rok 2013 stanovila spolková vláda hranici chudoby pro německé občany 

na příjem 1150 Euro měsíčně ( cca 28.750,- Kč ).

Každý občan s nižším příjmem má právo na plnou sociální podporu, příspěvek na bydlení, energie a pod. a na dorovnání příjmu do hranice chudoby...

…stát, který rozpoutal dvě války, jednu dokonce světovou.

0/0
5.2.2014 17:20

D70a63n 63K13u37t81a 6400716168449

člověče, co ten Váš kurz EURA??? Už nežijeme v pravěku ..... máme ho teď lepší, větší .....

0/0
6.2.2014 13:14

J64i30ř98í 21S78v27i66t59á78k 6426343627257

Nemám co bych ještě dodal do diskuse, vše již bylo řečeno a jak všichni víme zcela zbytečně , názory lidu se nikdo zabývat nebude protože nejsou podstané ale co je nejdůležitější všichni co o tom rozhodují by přišli o zdroje financí a jak známo jakmile sáhnete politikovi na penězovod ihned začne křičet že je to nelegální a na politickou objednávku. Jsem pro to aby se hledali schopní jedinci nejlépe v kosmu protože v Česku, jak ukazuje více jak 20 letá historie je to samej zloděj, kontrolor, funkcionář, politik a sem tam nějakej muzikant.

+1/0
5.2.2014 10:28

T76o24m34á75š 12H46u41d85e89č14e66k 3643893429333

"Kdo využívá infrastrukturu víc, měl by nést větší břímě"

Ale to už platí více než dostatečně. Kdo víc najede, načerpá více paliva. Litr paliva je v současné době zdaněn 50%, takže pokud automobil jezdí za 3Kč/km, platí z každého km 1,50Kč do státní kasy. Ano pokud by nebylo daní, platili byste u čerpačku za litr nafty/benzínu kolem 18Kč/l.

Tak si to prosím opakujme každý den a nenechme se špehovat tou bandou idioutů, kteří si říkají "veřejná správa".

+15/0
5.2.2014 9:52

M40a65r81t44i78n 35R32a51y81m17a21n 4172358423158

To je sice pravda, ale je dokazany ze prujezd jednoho kamionu plne nalozeneho, ma na podlozi a komunikaci stejne velky dopad jako prujez 90 000 aut. Myslim ze myto pro auto nebude ani 9x levnejsi natoz 90 000x...

+2/0
5.2.2014 13:00

Z69b72y93n48ě38k 37Č35e44c98h 4848258395971

Myslím, že stát přichází stále o hodně peněz.

Zavedl bych nové daně -např: Za odebírání vzduchu, lesovné,., 

Nějak mi rychle došel dech :-/ za všechno ostatní už vlastně daně platíme...8-o

+4/0
5.2.2014 9:45

J65i18ř78í 55K85ü10h77r 2440626970396

Co takhle daň na blbé kecy?

0/−3
5.2.2014 10:06

T72o93m17a23s 68N76o13v35o26t26n20y 3271366628179

To byste se nedoplatil

+2/0
5.2.2014 10:06

Z87b41y80n65ě14k 80Č69e24c72h 4368308215391

To by stát přišel na hunt...

0/0
5.2.2014 10:33

V89e79r16o40n98i98k41a 25R68o57t40t72o67v98á 9280795395555

Ještě by to člověk pochopil, kdyby ruku s mýtným byla zavedena možnost odečtu mýtného a paliva z příjmu v zaměstnání. To by snižovalo nezaměstnanost a lidi s dojížděním nelikvidovalo.

0/0
5.2.2014 9:37

M70a66r53t29i21n 39R81a38y24m10a66n 4852128383858

Tak si to spocitam. Jezdim denne Kladno Praha a zpatky. Po dalnici jedim 15km. To je 30km/den. Pracovnich dni mam 23/mesic. Kouknu-li se na zbytek Evropy a budu-li doufat, ze daji sazbu 1kc/1km, tak nam to dela 690kc/mesic. A mesicu, jak vime, do roka je 12 - 1 mesic dovolene, takze 11 mesicu. To mame 7590 kc/rok. A to jeste nepocitam, cesty ktere jezdim po dalnici mimo praci. Dopadne to jednoduse. Vstavat budu o 5 minut driv a vesnice v okoli dalnice se maji na co tesit. A to si myslim ze cesta z Kladna do Prahy po R6 neni dlouha. Takze jediny auta co budou jezdit po dalnici budou sluzebni protoze firma si to da do nakladu.

+10/−1
5.2.2014 9:15

V33e28r85o26n20i85k20a 93R59o56t68t22o66v85á 9100405685125

To  mně by to vyšlo 35 420 Kč :-/

0/0
5.2.2014 9:26

M68a76r90t27i60n 96R77a25y98m41a54n 4232398703178

No prave, to ja jezdim docela kratkou trasu. A opravdu si nemuzu dovolit naklady na dopravu zvysit ze 4000 mesicne za benzin jeste o 700 za dalnici.

0/0
5.2.2014 9:42

V53a81c82l17a93v 28H60a21j20e83k 3166549539

a co takhle zkusit vlak??

+3/−2
5.2.2014 9:28

V80e97r55o97n97i18k20a 21R35o35t50t70o26v78á 9400965645875

Z Kladna možná. Jak to mám pane Hájku udělat já?

+1/0
5.2.2014 9:31

V49a25c40l83a77v 16H21a17j89e58k 3916839729

vy nemáte nějakou veřejnou dopravu?? Třeba bus, nebo kombinaci bus+vlak??

0/−6
5.2.2014 9:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.