Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Záhadný prototyp hvězdou Paříže: škodovka maskovaná za tatrovku

Tahle škodovka je jednou z hvězd veteránského autosalonu v Paříži. Návštěvníci výstave Rétromobile znalecky prohlížejí unikátní prototyp, který sem přivezli z mladoboleslavské restaurátorské dílny. A ptají se, proč na stánku Škodovky stojí tatrovka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P69e64t33r 86M90a46r63š20o47u94n 5365298706516

že by to byla ukázka tehdejšího reverse engineering? ;-D

0/0
8.2.2014 0:00

P13a56v75e84l 72J56e85ř77á42b18e50k 7461712174817

Možná to měli předci vychytané, ale jestli trubka na vodu chlazení vedla tou nádrží bez tepelné izolace, či odděleně od benzinu, tak asi ten benzin celkem ohřívala.

Celkově to vidím nepraktické - velký chladič, velké blatníky, kabelku do prostoru pro zavazadla aby jeden dával vidlemi, protože dle mne je to dost na nahnutí přes blatník. Ale třeba to konstruktér tak postavil pro okolo jdoucí muže ve chvíli, kdy by zavazadla nakládala nějaká sličná dáma.

0/0
7.2.2014 21:56

O89n53d17ř94e36j 27Š82r94á69m35e60k 3523340491229

S tím benzínem jsem si to také říkal, ale jestli trubka vedoucí vodu od motoru do chladiče vedla jinudy nebyl to asi problém.

0/0
8.2.2014 15:23

D47a49l16i50b24o12r 79R16o60z57s96y90p32a25l 7450543736559

Koukám předchůdce Š 105,120 motor vzadu, chlazení vepředu, vedlo se to trubkami pod autem, obsah chladící kapaliny nějakých 10 l. Velké nároky na čerpadlo, občas to někde teklo a stejně byly problémy s chlazením.

+1/−2
7.2.2014 17:56

J38i57ř51í 28E34r43b34e29n 1613164586217

Akorát že Š105/120/130 má řadový motor skloněný vpravo, nemá kompaktní boxer s jednoduchým příslušenstvím nahoře a sběrný dvojvýfuk po stranách.

Motorový prostor škodověnek je nedomyšlený - je tam obrovské množství nepotřebného místa, které člově využije leda při výměně tlumiče výfuku nebo vodního čerpadla. Na ostatní a podstatně běžnější práce - denní čerpání benzínu do karbecu, roční výměna svíček/oleje/vzduchového filtru, občasná výměna klínového řemene apod., tam je místa tak pro ruce gynekologa. Tohle všechno šéfkonstruktér motoru Müller v 60. letech totálně zvoral... i když, on to vlastně zase musel přizpůsobit zástavbě chladiče vlevo od motoru u embéček.

+1/0
7.2.2014 18:21

M14i61r38o30s69l11a39v 30S92i78n19d46e55l46a38r 2365607794342

Zas bych to tak nedramatizoval... jedine pokud nekdo chtel docerpavat palivo, hrozilo, ze si uspini odev. Zbytek bude clovek delat v primerenem odevu. Vymena vzduchoveho filtru byla i pro "blondynu" - dva klipsy a jedna kridlovka, pristup k remenu take ok. Pro vymenu olejoveho filtru bylo nejlepsi sundat kryci plech motoru (2-3 srouby a 2 matky) a udelat to zespoda, alespon se pak snando dalo presvedcit, ze po montazi netece olej kolem.

0/0
8.2.2014 0:04

M80i86r95o94s91l70a29v 25S71i26n93d50e73l56a49r 2535457624112

Problemy s chlazenim byly spis vinou odflakle udrzby. Oproti S1000/S100, ktere mely problem s chlazenim hlavne pri vyssich rychlostech, bylo chlazeni vyborne. Zdroje problemu byly hlavne dva: bud uhnile kontakty od spinace ventilatoru dochlazovani, nebo podfoukle tesneni pod hlavou. Pak jeste lidova tvorivost, kdy nekdo vymyslel skvely napad povolit vicko expnzni nadoby, aby "eventuelni bubliny mohly ven".... S funkcni chladici soustavou to auto v podstate neslo uvarit, ze zkusenosti vim, ze dokazala uchladit i cca 100k motor.

S cerpadlem po zmene "vrtulky" 1983? problemy nebyly. Pokud to nekde teklo, tak to neudrzelo tlak a nelze se divit, ze se pak varilo. Co jsem kdysi zkoumal, tak s pretlakovym vikem se zacla voda v okruhu varit nekdy pri 116-120C (mereno v miste termostatu).

0/0
7.2.2014 23:56

L54u44d24v52í62k 58G48a14j71d86o15š97í67k 2805813774342

Ono to teklo, protože vedení bylo tak dlouhé, že muselo mít bezpočet spojů bezvadných jako zdroj úniku. Zvláště pak ty "zahradní" spojovací hadice pod autem. K tomu přidejte mizerné termostaty které zůstávaly zaseknuté a spínač dochlazovacího větráku umístěný tak, že okamžitě urezl.

A to pomíjím, že při skoro 12l chladící kapaliny to v zimě netopilo.

+4/0
8.2.2014 14:11

M18i65r45o59s50l84a67v 14S97i38n44d88e16l92a92r 2725597344882

Jake zahradni hadice pod autem? Tam byly hadice naprosto stejneho typu, jako ve zbytku auta. Zmineny spoj pod autem byl na servis hodne nestastny, ale hadice tam nastesti vydrzely pomerne dlouho, driv odesly motex pasky kolem. Hadice to chtelo preventivne tak za 10 let vsechny vyhodit, dat nove a byl klid. Spinac urezl asi tak za 10 let...

12l vody by sam o sobe problem nebyl (ono se ji do otevreni termostatu ohrivalo mnohem mene), problem byla nedostatecna cirkulace vody v topicim okruhu (hlavne pri mensi zatezi v nizkych otackach)...

0/0
10.2.2014 1:12

F66r43a42n45t53i65š56e37k 66K28o35p68e91c78k25ý 6445799260515

Tak nevím jak se autor článku orientuje v konstrukci automobilů, motory Tatra jsou narozdíl od Škody vzduchem, nikoliv vodou chlazené, válce mají uspořádané do V, nikoliv boxer......:-/

+3/−3
7.2.2014 14:35
Foto

J14a58r56o48m64í30r 13K24o65b93e21l34k18a 7564914211905

Tatra 11 a další?

0/0
7.2.2014 16:33

J74i29ř91í 92E93r57b10e85n 1713694526207

A co tatraplan - T600? Neměl vzadu náhodou (vzduchem chlazený) čtyřválcový plochý dvoulitr?

0/0
7.2.2014 18:13

M90a57r22t55i17n 29K40y20p93r 2772255494514

Ne jenom T600. Boxer je pro meziválečné konstrukce Tatra.poměrně charakteristický. Vždy mě pobaví, když má někdo s nepříliš širokými znalostmi potřebu poučovat autora.;-D

0/0
8.2.2014 11:26

L89u43d54ě92k 27K21r98a67t34o68c59h34v57í20l 9105554611914

T-10 - vodník, T-11 - boxer, T-12 - boxer, T-17 - vodník, T-20, vodník, T-70 - vodník ..........mám pokračovat?  Vzduchy do V se vyráběly až po válce.

+4/0
7.2.2014 18:51

M60i59l14a74n 45Š98v77a10g37r61o10v95s96k14ý 9512519135248

Cez válku a po válce.

0/0
7.2.2014 19:28

P55a91v54e57l 53Š51e66b88e62k 8314593182390

dovolím si nesouhlasit a to konkrétně T77 vyráběné od roku 34 a její následovnice T87 oba modely mají osmiválcové V

0/0
8.2.2014 12:35

L63u42d84ě64k 89K46r25a96t55o24c26h83v47í66l 9385704551824

To máte pravdu, ale byla to spíš vyjímka.

0/0
8.2.2014 13:22

E16d17u85a10r69d 47M12y16s61l18o56v45i56č 6501281319462

Motory Tatra 57, autojeřáby detto, jak BMW.

0/0
7.2.2014 20:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.