Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Záhadný prototyp hvězdou Paříže: škodovka maskovaná za tatrovku

Tahle škodovka je jednou z hvězd veteránského autosalonu v Paříži. Návštěvníci výstave Rétromobile znalecky prohlížejí unikátní prototyp, který sem přivezli z mladoboleslavské restaurátorské dílny. A ptají se, proč na stánku Škodovky stojí tatrovka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P34e89t25r 38M56a18r29š79o35u16n 5585218286466

že by to byla ukázka tehdejšího reverse engineering? ;-D

0/0
8.2.2014 0:00

P86a10v73e23l 61J75e27ř32á97b95e17k 7341892324247

Možná to měli předci vychytané, ale jestli trubka na vodu chlazení vedla tou nádrží bez tepelné izolace, či odděleně od benzinu, tak asi ten benzin celkem ohřívala.

Celkově to vidím nepraktické - velký chladič, velké blatníky, kabelku do prostoru pro zavazadla aby jeden dával vidlemi, protože dle mne je to dost na nahnutí přes blatník. Ale třeba to konstruktér tak postavil pro okolo jdoucí muže ve chvíli, kdy by zavazadla nakládala nějaká sličná dáma.

0/0
7.2.2014 21:56

O12n65d68ř93e22j 49Š54r26á77m14e17k 3833940731809

S tím benzínem jsem si to také říkal, ale jestli trubka vedoucí vodu od motoru do chladiče vedla jinudy nebyl to asi problém.

0/0
8.2.2014 15:23

D84a38l44i92b42o17r 24R49o50z54s29y11p90a28l 7300313276969

Koukám předchůdce Š 105,120 motor vzadu, chlazení vepředu, vedlo se to trubkami pod autem, obsah chladící kapaliny nějakých 10 l. Velké nároky na čerpadlo, občas to někde teklo a stejně byly problémy s chlazením.

+1/−2
7.2.2014 17:56

J65i33ř50í 88E26r16b95e41n 1823944196547

Akorát že Š105/120/130 má řadový motor skloněný vpravo, nemá kompaktní boxer s jednoduchým příslušenstvím nahoře a sběrný dvojvýfuk po stranách.

Motorový prostor škodověnek je nedomyšlený - je tam obrovské množství nepotřebného místa, které člově využije leda při výměně tlumiče výfuku nebo vodního čerpadla. Na ostatní a podstatně běžnější práce - denní čerpání benzínu do karbecu, roční výměna svíček/oleje/vzduchového filtru, občasná výměna klínového řemene apod., tam je místa tak pro ruce gynekologa. Tohle všechno šéfkonstruktér motoru Müller v 60. letech totálně zvoral... i když, on to vlastně zase musel přizpůsobit zástavbě chladiče vlevo od motoru u embéček.

+1/0
7.2.2014 18:21

M91i31r58o27s21l78a88v 96S88i16n86d25e28l49a91r 2485627974562

Zas bych to tak nedramatizoval... jedine pokud nekdo chtel docerpavat palivo, hrozilo, ze si uspini odev. Zbytek bude clovek delat v primerenem odevu. Vymena vzduchoveho filtru byla i pro "blondynu" - dva klipsy a jedna kridlovka, pristup k remenu take ok. Pro vymenu olejoveho filtru bylo nejlepsi sundat kryci plech motoru (2-3 srouby a 2 matky) a udelat to zespoda, alespon se pak snando dalo presvedcit, ze po montazi netece olej kolem.

0/0
8.2.2014 0:04

M81i88r85o39s49l39a94v 21S38i95n11d33e28l39a95r 2615967514732

Problemy s chlazenim byly spis vinou odflakle udrzby. Oproti S1000/S100, ktere mely problem s chlazenim hlavne pri vyssich rychlostech, bylo chlazeni vyborne. Zdroje problemu byly hlavne dva: bud uhnile kontakty od spinace ventilatoru dochlazovani, nebo podfoukle tesneni pod hlavou. Pak jeste lidova tvorivost, kdy nekdo vymyslel skvely napad povolit vicko expnzni nadoby, aby "eventuelni bubliny mohly ven".... S funkcni chladici soustavou to auto v podstate neslo uvarit, ze zkusenosti vim, ze dokazala uchladit i cca 100k motor.

S cerpadlem po zmene "vrtulky" 1983? problemy nebyly. Pokud to nekde teklo, tak to neudrzelo tlak a nelze se divit, ze se pak varilo. Co jsem kdysi zkoumal, tak s pretlakovym vikem se zacla voda v okruhu varit nekdy pri 116-120C (mereno v miste termostatu).

0/0
7.2.2014 23:56

L16u51d42v30í18k 58G45a34j70d75o24š57í78k 2845483364642

Ono to teklo, protože vedení bylo tak dlouhé, že muselo mít bezpočet spojů bezvadných jako zdroj úniku. Zvláště pak ty "zahradní" spojovací hadice pod autem. K tomu přidejte mizerné termostaty které zůstávaly zaseknuté a spínač dochlazovacího větráku umístěný tak, že okamžitě urezl.

A to pomíjím, že při skoro 12l chladící kapaliny to v zimě netopilo.

+4/0
8.2.2014 14:11

M15i91r19o87s25l66a60v 10S87i82n68d84e32l87a93r 2955887904142

Jake zahradni hadice pod autem? Tam byly hadice naprosto stejneho typu, jako ve zbytku auta. Zmineny spoj pod autem byl na servis hodne nestastny, ale hadice tam nastesti vydrzely pomerne dlouho, driv odesly motex pasky kolem. Hadice to chtelo preventivne tak za 10 let vsechny vyhodit, dat nove a byl klid. Spinac urezl asi tak za 10 let...

12l vody by sam o sobe problem nebyl (ono se ji do otevreni termostatu ohrivalo mnohem mene), problem byla nedostatecna cirkulace vody v topicim okruhu (hlavne pri mensi zatezi v nizkych otackach)...

0/0
10.2.2014 1:12

F49r68a77n79t13i14š34e44k 23K48o32p48e79c13k40ý 6555159420845

Tak nevím jak se autor článku orientuje v konstrukci automobilů, motory Tatra jsou narozdíl od Škody vzduchem, nikoliv vodou chlazené, válce mají uspořádané do V, nikoliv boxer......:-/

+3/−3
7.2.2014 14:35
Foto

J90a84r80o30m29í75r 76K48o48b87e29l61k88a 7934434861955

Tatra 11 a další?

0/0
7.2.2014 16:33

J37i21ř15í 82E90r31b46e61n 1653444876817

A co tatraplan - T600? Neměl vzadu náhodou (vzduchem chlazený) čtyřválcový plochý dvoulitr?

0/0
7.2.2014 18:13

M90a41r88t62i13n 98K29y67p47r 2572145364644

Ne jenom T600. Boxer je pro meziválečné konstrukce Tatra.poměrně charakteristický. Vždy mě pobaví, když má někdo s nepříliš širokými znalostmi potřebu poučovat autora.;-D

0/0
8.2.2014 11:26

L84u56d92ě85k 42K53r45a25t43o28c92h37v12í98l 9635444671634

T-10 - vodník, T-11 - boxer, T-12 - boxer, T-17 - vodník, T-20, vodník, T-70 - vodník ..........mám pokračovat?  Vzduchy do V se vyráběly až po válce.

+4/0
7.2.2014 18:51

M41i87l66a56n 55Š40v97a84g93r24o29v57s78k17ý 9782289155748

Cez válku a po válce.

0/0
7.2.2014 19:28

P52a74v32e89l 52Š66e57b23e94k 8354113102640

dovolím si nesouhlasit a to konkrétně T77 vyráběné od roku 34 a její následovnice T87 oba modely mají osmiválcové V

0/0
8.2.2014 12:35

L32u79d93ě72k 47K97r38a10t61o87c57h59v31í94l 9845484851574

To máte pravdu, ale byla to spíš vyjímka.

0/0
8.2.2014 13:22
Foto

E82d93u87a90r92d 40M50y45s98l98o42v45i71č 6821931589952

Motory Tatra 57, autojeřáby detto, jak BMW.

0/0
7.2.2014 20:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.