Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Záhadný prototyp hvězdou Paříže: škodovka maskovaná za tatrovku

Tahle škodovka je jednou z hvězd veteránského autosalonu v Paříži. Návštěvníci výstave Rétromobile znalecky prohlížejí unikátní prototyp, který sem přivezli z mladoboleslavské restaurátorské dílny. A ptají se, proč na stánku Škodovky stojí tatrovka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P43e46t59r 29M22a10r34š11o78u14n 5835568876216

že by to byla ukázka tehdejšího reverse engineering? ;-D

0/0
8.2.2014 0:00

P84a63v93e82l 55J39e28ř93á63b65e49k 7971412774537

Možná to měli předci vychytané, ale jestli trubka na vodu chlazení vedla tou nádrží bez tepelné izolace, či odděleně od benzinu, tak asi ten benzin celkem ohřívala.

Celkově to vidím nepraktické - velký chladič, velké blatníky, kabelku do prostoru pro zavazadla aby jeden dával vidlemi, protože dle mne je to dost na nahnutí přes blatník. Ale třeba to konstruktér tak postavil pro okolo jdoucí muže ve chvíli, kdy by zavazadla nakládala nějaká sličná dáma.

0/0
7.2.2014 21:56

O51n26d32ř59e60j 65Š52r94á80m85e87k 3313280621259

S tím benzínem jsem si to také říkal, ale jestli trubka vedoucí vodu od motoru do chladiče vedla jinudy nebyl to asi problém.

0/0
8.2.2014 15:23


D10a27l74i25b26o40r 61R67o23z49s82y92p79a23l 7680563576469

Koukám předchůdce Š 105,120 motor vzadu, chlazení vepředu, vedlo se to trubkami pod autem, obsah chladící kapaliny nějakých 10 l. Velké nároky na čerpadlo, občas to někde teklo a stejně byly problémy s chlazením.

+1/−2
7.2.2014 17:56

J11i42ř39í 64E60r33b97e51n 1863744536407

Akorát že Š105/120/130 má řadový motor skloněný vpravo, nemá kompaktní boxer s jednoduchým příslušenstvím nahoře a sběrný dvojvýfuk po stranách.

Motorový prostor škodověnek je nedomyšlený - je tam obrovské množství nepotřebného místa, které člově využije leda při výměně tlumiče výfuku nebo vodního čerpadla. Na ostatní a podstatně běžnější práce - denní čerpání benzínu do karbecu, roční výměna svíček/oleje/vzduchového filtru, občasná výměna klínového řemene apod., tam je místa tak pro ruce gynekologa. Tohle všechno šéfkonstruktér motoru Müller v 60. letech totálně zvoral... i když, on to vlastně zase musel přizpůsobit zástavbě chladiče vlevo od motoru u embéček.

+1/0
7.2.2014 18:21

M71i44r13o33s97l24a13v 37S24i70n88d58e19l20a77r 2715717814212

Zas bych to tak nedramatizoval... jedine pokud nekdo chtel docerpavat palivo, hrozilo, ze si uspini odev. Zbytek bude clovek delat v primerenem odevu. Vymena vzduchoveho filtru byla i pro "blondynu" - dva klipsy a jedna kridlovka, pristup k remenu take ok. Pro vymenu olejoveho filtru bylo nejlepsi sundat kryci plech motoru (2-3 srouby a 2 matky) a udelat to zespoda, alespon se pak snando dalo presvedcit, ze po montazi netece olej kolem.

0/0
8.2.2014 0:04

M27i29r85o44s65l50a27v 74S53i85n24d81e76l47a89r 2555257544532

Problemy s chlazenim byly spis vinou odflakle udrzby. Oproti S1000/S100, ktere mely problem s chlazenim hlavne pri vyssich rychlostech, bylo chlazeni vyborne. Zdroje problemu byly hlavne dva: bud uhnile kontakty od spinace ventilatoru dochlazovani, nebo podfoukle tesneni pod hlavou. Pak jeste lidova tvorivost, kdy nekdo vymyslel skvely napad povolit vicko expnzni nadoby, aby "eventuelni bubliny mohly ven".... S funkcni chladici soustavou to auto v podstate neslo uvarit, ze zkusenosti vim, ze dokazala uchladit i cca 100k motor.

S cerpadlem po zmene "vrtulky" 1983? problemy nebyly. Pokud to nekde teklo, tak to neudrzelo tlak a nelze se divit, ze se pak varilo. Co jsem kdysi zkoumal, tak s pretlakovym vikem se zacla voda v okruhu varit nekdy pri 116-120C (mereno v miste termostatu).

0/0
7.2.2014 23:56

L29u32d40v52í80k 54G50a54j35d78o14š63í24k 2105863274822

Ono to teklo, protože vedení bylo tak dlouhé, že muselo mít bezpočet spojů bezvadných jako zdroj úniku. Zvláště pak ty "zahradní" spojovací hadice pod autem. K tomu přidejte mizerné termostaty které zůstávaly zaseknuté a spínač dochlazovacího větráku umístěný tak, že okamžitě urezl.

A to pomíjím, že při skoro 12l chladící kapaliny to v zimě netopilo.

+4/0
8.2.2014 14:11

M47i62r57o61s20l48a26v 13S44i36n43d40e81l26a66r 2665847204612

Jake zahradni hadice pod autem? Tam byly hadice naprosto stejneho typu, jako ve zbytku auta. Zmineny spoj pod autem byl na servis hodne nestastny, ale hadice tam nastesti vydrzely pomerne dlouho, driv odesly motex pasky kolem. Hadice to chtelo preventivne tak za 10 let vsechny vyhodit, dat nove a byl klid. Spinac urezl asi tak za 10 let...

12l vody by sam o sobe problem nebyl (ono se ji do otevreni termostatu ohrivalo mnohem mene), problem byla nedostatecna cirkulace vody v topicim okruhu (hlavne pri mensi zatezi v nizkych otackach)...

0/0
10.2.2014 1:12

F85r76a14n89t25i94š91e95k 48K32o98p80e88c29k16ý 6185629950905

Tak nevím jak se autor článku orientuje v konstrukci automobilů, motory Tatra jsou narozdíl od Škody vzduchem, nikoliv vodou chlazené, válce mají uspořádané do V, nikoliv boxer......:-/

+3/−3
7.2.2014 14:35
Foto

J19a82r23o49m46í27r 16K24o52b62e47l95k38a 7894344411165

Tatra 11 a další?

0/0
7.2.2014 16:33

J42i66ř28í 52E76r79b44e55n 1533204746177

A co tatraplan - T600? Neměl vzadu náhodou (vzduchem chlazený) čtyřválcový plochý dvoulitr?

0/0
7.2.2014 18:13

M13a69r93t11i78n 71K37y67p71r 2182805484434

Ne jenom T600. Boxer je pro meziválečné konstrukce Tatra.poměrně charakteristický. Vždy mě pobaví, když má někdo s nepříliš širokými znalostmi potřebu poučovat autora.;-D

0/0
8.2.2014 11:26

L10u35d70ě90k 64K87r98a75t89o62c34h90v40í45l 9685124711624

T-10 - vodník, T-11 - boxer, T-12 - boxer, T-17 - vodník, T-20, vodník, T-70 - vodník ..........mám pokračovat?  Vzduchy do V se vyráběly až po válce.

+4/0
7.2.2014 18:51

M13i77l54a44n 36Š44v87a55g68r78o74v10s34k84ý 9782189765548

Cez válku a po válce.

0/0
7.2.2014 19:28

P72a63v88e32l 75Š41e23b16e69k 8204483352670

dovolím si nesouhlasit a to konkrétně T77 vyráběné od roku 34 a její následovnice T87 oba modely mají osmiválcové V

0/0
8.2.2014 12:35

L64u98d54ě76k 70K87r65a98t35o12c18h29v30í10l 9885374481214

To máte pravdu, ale byla to spíš vyjímka.

0/0
8.2.2014 13:22
Foto

E31d68u23a38r18d 73M80y12s23l30o29v73i77č 6171421209192

Motory Tatra 57, autojeřáby detto, jak BMW.

0/0
7.2.2014 20:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.