Diskuze

Záhadný prototyp hvězdou Paříže: škodovka maskovaná za tatrovku

Tahle škodovka je jednou z hvězd veteránského autosalonu v Paříži. Návštěvníci výstave Rétromobile znalecky prohlížejí unikátní prototyp, který sem přivezli z mladoboleslavské restaurátorské dílny. A ptají se, proč na stánku Škodovky stojí tatrovka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PM

že by to byla ukázka tehdejšího reverse engineering? ;-D

0 0
možnosti
PJ

Možná to měli předci vychytané, ale jestli trubka na vodu chlazení vedla tou nádrží bez tepelné izolace, či odděleně od benzinu, tak asi ten benzin celkem ohřívala.

Celkově to vidím nepraktické - velký chladič, velké blatníky, kabelku do prostoru pro zavazadla aby jeden dával vidlemi, protože dle mne je to dost na nahnutí přes blatník. Ale třeba to konstruktér tak postavil pro okolo jdoucí muže ve chvíli, kdy by zavazadla nakládala nějaká sličná dáma.

0 0
možnosti

S tím benzínem jsem si to také říkal, ale jestli trubka vedoucí vodu od motoru do chladiče vedla jinudy nebyl to asi problém.

0 0
možnosti
DR

Koukám předchůdce Š 105,120 motor vzadu, chlazení vepředu, vedlo se to trubkami pod autem, obsah chladící kapaliny nějakých 10 l. Velké nároky na čerpadlo, občas to někde teklo a stejně byly problémy s chlazením.

1 2
možnosti
Foto

J59i30ř49í 26E44r39b16e35n

7. 2. 2014 18:21

Akorát že Š105/120/130 má řadový motor skloněný vpravo, nemá kompaktní boxer s jednoduchým příslušenstvím nahoře a sběrný dvojvýfuk po stranách.

Motorový prostor škodověnek je nedomyšlený - je tam obrovské množství nepotřebného místa, které člově využije leda při výměně tlumiče výfuku nebo vodního čerpadla. Na ostatní a podstatně běžnější práce - denní čerpání benzínu do karbecu, roční výměna svíček/oleje/vzduchového filtru, občasná výměna klínového řemene apod., tam je místa tak pro ruce gynekologa. Tohle všechno šéfkonstruktér motoru Müller v 60. letech totálně zvoral... i když, on to vlastně zase musel přizpůsobit zástavbě chladiče vlevo od motoru u embéček.

1 0
možnosti
FK

Tak nevím jak se autor článku orientuje v konstrukci automobilů, motory Tatra jsou narozdíl od Škody vzduchem, nikoliv vodou chlazené, válce mají uspořádané do V, nikoliv boxer......:-/

3 3
možnosti