Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poruchovost aut: premianti z Japonska, škodovky jsou průměrné

Síť německých stanic technické kontroly TÜV zveřejnila každoroční přehled spolehlivosti starších vozů. Pomohou při výběru té správné ojetiny. Některé výsledky jsou velmi zajímavé, třeba jedenáct let stará Toyota RAV4 projde technickou kontrolou bez závady mnohem častěji než tříletá Dacia Logan.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80i66ř65í 17K87r90a70m29p97l 4596244456506

výborné, šéf ADAC odstoupil kvůli podezření z manipulace s výsledky spolehlivosti aut. Kde to bere TUV?

0/0
18.2.2014 17:03

P85e14t34r 12V36i86n82t31r89l75í74k 3726954931

Toyota Rav4 je super kára, měli jsme tu nejstarší verzi a žádná porucha 6 let...auto k nezaplacení R^

+1/0
16.2.2014 13:31

M95a85r38t65i67n 18K13u16c49h87a55r64í59k 7912937563421

tak se mi zdá, že jestli Dacia a Citroen zapracují na žárovkách a brzdových hadičkách, tak budou na špici jako Prius... anebo TUV trochu moc zjednodušuje.

+1/0
15.2.2014 16:43

V48l86a42d26a 40S25i45m86o14n69i42k 3939373983485

Na prvním místě Prius - ten Prius, co už měl tři svolávačky?

+3/−1
15.2.2014 8:29

M79i87r64e79k 20P14ě59n85i57č91k56a 2918633493543

Nesbíral tyhle informace taky ADAC,dnes se už podobným infirmacím,zavánějícím upřednostňováním některých značek nedá moc věřit.A jestli se špatné seřízení světel považuje za drobnou závadu? Je to zrovna tak nebezpečné jako vadné brzdy,auto,které oslňuje každé protijedoucí  by mělo být okamžitě vyřazeno z provozu,ale policii je to jedno i když jsou sami oslňováni.;-O

+1/−2
14.2.2014 18:09
Foto

P66a89v73e39l 87M67i35t61á11š 9584399263878

Pracuji v automobilovém průmyslu a výrobky na evropský trh můžou mít oficiální číslo nekvality 1,66 ppm a na japonský trh 1,37, tady je vidět jak jsou Japonci na své dodavatele nekompromisní, není to jen honba na snižování cen.

0/0
14.2.2014 21:14

L30u47d35v39í83k 94G78a11j98d46o64š78í98k 2425753364662

"...Jestliže pak třeba Škoda Octavia jezdívá ročně 20 tisíc kilometrů, je podezřelé, když pětiletý vůz bude v inzerátu nabízen se 40 tisíci kilometry na tachometru..."

.

Proboha co je na tom podezřelého? To jako nikdo nemůže najezdit míň než je obvyklý průměr? Já mám třeba dvouleté auto a má necelých 20 000km.

+2/−1
12.2.2014 19:15

T85o56m28á78š 18P40a45š97e81k 1591582492389

Asi tak nějak.Osobně najezdím ročně něco kolem 8tis.Sice jezdím deně,ale po městě,takže to moc neskáče.

0/0
12.2.2014 21:46

A50n36t18o80n83í58n 55S91e22b63e16r77a 7393338870819

Takové auta jsou v nejhorším stavu, denní jízdy a krátke trasy. A ještě po příšerných cestách, kanálech a přes tramvajové pásy ve městě. Převodovka v háji, motor dodrbaný, podvozek rozbitý. Rv

+3/0
13.2.2014 9:06

I69v88a26n30a 64V60e56s65e39l79á 2181843139755

dobrej blabol ... mame fiestu devet let stara, 110 tisic natoceno, stale bez jedine zavady, jezdila pulku zivota po Praze priskokem, jak Prahu po dopravni strance zname, zbytek let jezdi i mezi mesty ... pravidelne servisovana v poradnem servisu ... je to jen o peci a trosku stylu jezdeni, ne jen o tom kde jezdi ...

+1/0
17.2.2014 13:50

K24a93r52e53l 53F51a24i91t 1638453128772

Ne každý to najezdí. Tchán má oktávku 7 let a má najeto ani ne 10tisíc.

0/0
5.3.2014 8:35

M13a86r38t61i87n 74H84o50u25b30a 6783401539478

az si budu chtit kopit v bazaru auto, tam nebudu koukat na TUV reporty, protoze ty nehodnoti uroven spolehlivosti auta, ale uroven pripravy na STK.

Normalne pujdu do znackoveho servisu, pockam si na nekoho z dilny ci z prodeje, dam mu flasku (nebo jine vsimne) a on mi rekne, jak si ten ktery model, rocnik atd stoji.

jednou mi obchodnik znackoveho prodece VW rekl, ze co prisel jisty model Passata (jaky model nevim, nevyznam se v techto autech), tak nevidel tolik kyselych ksichtu jejich majitelu. Ovsem na STK jdou vzdy az po generalce napravy, takze je to vlastne idealni auto. takovy lidovy vuz

+2/−3
11.2.2014 18:11
Foto

M59i92r85o40s14l11a49v 96S71t52e42i37n54e83r 6948404373385

Byl to Passat 3B, vyráběný do r. 2000. Především přední osa, xenonová světla a hlavně špatné V6-TDI, známé také z Audi, těm se zadíraly vačkové hřídele. Tento model i jeho následovník 3BG (do 2005) také silně korodoval.

0/0
12.2.2014 11:16

P54a79v19e40l 45O59d48r64a47z52i81l 6384629477510

Jo, jenže to pak taky můžete dopadnout tak, že si koupíte bicykl;-)

+1/0
12.2.2014 21:59

L13u54k52á48š 30V18a57ň92u17r55a 1115334423943

Jediná věrohodná informace by byla ze servisů co posílají do továrny. Jenže to si úzkostlivě chrání, aby se to nedostalo na veřejnost.

+1/0
11.2.2014 16:18

D74u20š79a70n 39P75e15š93e77k 3645339924620

Dotaz na redakci.

Proč se stále dokola vydává TUV Report za žebříček spolehlivosti!

Podle mě nemají závady na STK nic společného se spolehlivostí aut.

Pokud přijede na STK auto se závadami, svědčí hlavně to o mizerné kvalitě servisu, do kterého auto jezdí, případně o lemplovství a skrblictví majitele, nikoliv o nekvalitě auta. Pokud má nějaká značka na STK dramaticky více závad než jiná, měl by výrobce vozů té značky postavit do latě své značkové servisy, aby nejezdily na STK auta jejich značky se závadami.

Skutečný žebříček spolehlivosti je podle mého počet výjezdů žlutých andělů k autům porouchaným na cestě.

+9/−1
11.2.2014 15:16

L96u94d54v32í31k 34G78a60j76d48o38š14í94k 2595143984592

Ano. Například závady u světlometů ve statistice zcela chápu. Proč bych měl jezdit do servisu (doma si světla neseřídím - nemám na to vybavení), když vím, že přijedu na STK, technik světla změří a když geometrie nesedí, tak otočí kolečkem a na místě to došteluje. Nikdy se mi nestalo, že by se kvůli tomu zaseknul a nedal technickou, nebo to uvedl jako závadu. Musí samozřejmě fungovat motorky naklápění. To ano.

+3/0
12.2.2014 19:22

F73r30a72n58t52i73s27e14k 69P84r53o18u98z29a 7278955381951

jeste bych k tomu dodal pocet zarucnich oprav pri servisnich prohlidkach... Ale to asi vyrobci delat nebudou, nehlede na to, ze ne kazdy jezdi na servisky, protoze se za to plati...

0/0
17.2.2014 9:03

J26a68n 27F96r37o82l89í75k 6596150495654

Provozujeme 5 let dodávkové Logany (6 ks motory 1,4 a 1,6 benzin) se kterými se jezdí po stavbách a žádné v článku avizované problémy nemáme. Nyní mají najeto lehce přes 100 tisíc.

+1/0
11.2.2014 12:08

P26e62t30r 60A59g62u17l18á88r 4957358150354

Pro toto použití je to vhodné vozidlo. Pro rodinu se to podle mne moc nehodí.

+3/−1
11.2.2014 14:51

L94u82k43á17š 31V41a75ň22u68r37a 1495534343643

To ale se spolehlivostí asi moc nesouvisí, že? Dacia je pod záštitou Renaultu a pod jeho značkou je také na některých trzích prodávána. Není to zázrak, ale poměr užitečnosti a ceny je velmi dobrý a pořád je to lepší, jak auta z Číny. Znám člověka, co si pořídil Duster na hory k chalupě, výrobek z Rumunska, konstrukce Renault, motor Nisan. Auto šlape jak hodinky a na nákupy a popojíždění po okolí je lepší jak Oktávia 4x4, co měli předtím.

+2/−1
11.2.2014 16:15

M56a95r32t23i66n 51H61o75u63b21a 6733241909108

rekneme to tak, ze podvozek a prevodovka nisan, motor renault, kastle dacie. at je to jak chce, dacii se lidi vysmivaj, renault pomlouvaji a nisany jsou pry velmi kvalitni neb japonske, prestoze je to vse vyrobek jedne firmy.

+1/−1
11.2.2014 17:58

J54i61ř18í 46N84o30v24o23t61n36y 2158801843199

Proč by se nehodila. Do teď jezdí některé rodiny ve Škodě Forman či Felicia, tak proč ne Logan?

0/0
16.2.2014 18:35

D29a39v16i92d 18R11y41c53h76e31t21s23k35ý 9506311350700

Japonci jsou opravdu nejspolehlivější, je to ale dáno použitou technologií. Co si občas dovolí koncern připomíná experimentování na lidech (třeba první TSI). 

Češi kteří kupují ojeté turbodiesely na zimní cesty do Lídlu za cenu nového atmosférického benzínu se nemůžou divit. Spolehlivost je o výběru konkrétního modelu a motorizace, včetně ročníku (ke konci výroby jsou vychytané vady).

+2/0
11.2.2014 11:16

V45l20a60d98i16m11í43r 72V49o54n36d66r26á30k 5583492294315

Když ptáčka lapají, hezky mu zpívají, aneb jednání se zákazníkem při nákupu koncernového auta... a pokud má nějakou závadu, tak hned je 1000 výluk, proč na TSI, nebo na TDI nelze uplatnit záruku.

0/0
11.2.2014 13:31

A85l88e62x10a65n59d33r 36C47h11y74t68i25l 2164602915411

Nevim jak v Nemecku, ale u nas se to da porad jeste uplatit...dokonce si nekteri rikaji o penize, i kdyz tam neni zadny zavazny problem. A kdyztak jsou schopni zarazit sroubovak az po rukojet do prahu a pak rict...je to zrezly. Jooo nase STK stanice. Ty jsou nej.

0/0
11.2.2014 11:12

I41v39a81n62a 23V84e43s67e80l19á 2671863689205

ale prosimvas ... zase si nevymejslejte ... to s tim uplacenim jeste jo ale ten zbytek je vtipnej ...

0/0
11.2.2014 14:00

A57l74e26x93a86n68d69r 50C45h91y55t18i11l 2414192725731

to není výmysl. tohle mi jeden udělal před cca 7 lety:)

0/0
11.2.2014 14:13

M53a40r85t89i68n 20H63o97u30b51a 6513891429398

papir resp. anonymni diskuse snese vsechno.

na druhou stranu jestli se nekomu podarilo zarazit sroubovak do prahu, tak to auto ma fakticky problem, neb prah je nosna cast karoserie a tak shnile auto na ni nema co delat

+4/0
11.2.2014 14:42

I49v78a40n34a 33V33e60s51e90l10á 2321663179185

pokud tohle nekdo udela je to na udani, v rodine mame a provozujeme aut hodne, ja sama dve, jedno stary jedno novejsi a nikdo se s timhle pristupem nesetkal ... normalne probehla kontrola bez buzeraci, uplatku a zbytecnych reci a to u nekolika stk .. pokud je auto ve stavu v jakem ma byt nevim co bych mela resit ...

+1/0
11.2.2014 15:15

A81l98e53x98a70n55d68r 66C27h68y66t41i86l 2544182385451

buďte ráda, já už jezdím jinam :)

0/0
11.2.2014 15:49

P26e22t41r 13V27á10c19l51a64v64e70k 6415428909967

tyto statistiky mají několik chyb.

1. to co je "těžká" závada pro STK nemusí být vůbec skutečně těžká závada. např. pokud nesvítí světlo auto STK neprojde. Pokud ale je svařené ze dvou kusů, tak tak se na něm udělá geometrie, žere olej tak to není závada kvůli které by přes STK auto neprošlo

2. Němci - co si budeme nalhávat, vždycky budou upřednostňovat své výrobky i když třeba takový motor 2.0TDI  2007 byl pěknej šmejd

3. Po fixlování s autem roku od Německého ADACu bych se ani nedivil kdyby toto bylo tak trošku podvrh

+4/0
11.2.2014 10:36

P63a94v41e13l 82F84l58a55j83š41h49a93n17s 5210907566335

Ano, Němci vždycky upřednostňují své výrobky, až z toho prakticky vždy vítězí japonská auta... ;-D;-D;-D

+3/0
11.2.2014 14:41

P89e90t79r 11V52á47c50l65a61v11e16k 6605368639437

no pokud je někdo o hodně hodně lepší na TK tak by to vypadalo divně že?   Nicméně si dokážu představit jak německý technik prasklou žárovku na VW označí za lehkou závadu, zatímco na dacii to samé označí v dotazníku za těžkou závadou.

nemusíme chodit daleko, polovina čechů řekne že škodovka je super auto, polovina francouzů to řekne renaultu a němec prohlásí že nejlepší je vw golf a proto stojí za to i falšovat statistiky jak jsme viděli u ADACu

+4/−1
11.2.2014 16:21
Foto

M83i18r84o12s23l67a43v 37S15t30e84i79n37e19r 6398504223275

Tedy zase přesně- 170 HP 2.0 l PD to byl. Od najetých 120 tis.km jste nevěděl, zda dojedete.

0/0
12.2.2014 11:20

R30o74l79a88n89d 13M67i77k68l98o75s72z 8537703720159

U většiny aut se kilometry stáčí. Jen u Francouzů se vytáčí. To aby na technické stav odpovídal nájezdu :D

+11/−2
11.2.2014 10:18

M65a12r89t15i76n 95N79e61r38m88u34t 9267757858729

tak já mám na tachometru čtvrt melounu (a to bylo v 80t kupován v áčkách),  během deseti let jsem dvakrát nenastartoval a to jenom kvůli vybité baterce (světla), odtah nikdy, celková péče prodprůměrná, z důležitých součástí vyměněny jen přední ramena a tlumiče, asi mám dobrý kus

+1/−2
14.2.2014 18:28

R20o13l91a58n93d 44M17i45k41l40o49s61z 8767353240249

Asi úterní kousek ;)

+1/0
14.2.2014 19:32
Foto

P18a82v56e56l 10M60i87t10á54š 9874169773868

A teď ještě tu o šípkové růžence, fakt miluju tyhle sedmilháře.Rv

0/0
14.2.2014 21:08

M21a19r82t33i90n 40N40e23r31m21u37t 9407877748969

měnil jsem samozřejmě kromě ramen a tlumičů ještě jiné věci jako kotouče, výfuk, rozvod jednou, pomocný rozvod, baterku asi dvakrát, oleje a filtry že ano, žárovky, a taky jsem jezdil dva týdny s prasklým předehřívátkem nafty, a nesvítí mi pár kontrolek, neměří teplotu motou a začala být unavená spojka, taky pod palubkou jeden čas bydleli potkani, ale citron vždycky vyjel a dojel i dlouhé trasy a nepotřeboval nikdy akutní servis.  (radši to ale zaklepu)

0/0
14.2.2014 23:55

F92r48a33n61t77i11š33e71k 86N78á93v33a91r81a 4755706531762

podstatně více by mě zajímaly poruchy se kterými majitel na tu technickou kontrolu vůbec nedojel. Jak často odchází vstřiky, turba, katalyzátory, čerpadla, za jak dlouho proreziví chladič klimatizace, nebo za jak dlouho u kterých modelů odejde řídící jednotka. A hlavně by mě zajímalo kdy to odejde po záruce. Nikoliv záruční opravy o kterých je zřejmě v článku řeč.

+7/0
11.2.2014 10:10

F14r28a18n38t33i46š47e48k 27N25á44v33a94r32a 4595636381662

...a kdy se vysype převodovka, odejde spojka, upadne výfuk, ucpe se egr ventil, nebo přestane fungovat škrtící klapka. To jsou závady se kterými se na technickou kontrolu nejezdí a při kterých majitelova peněženka krvácí.

+3/0
11.2.2014 10:15

P18e22t54r 94V38á43c21l78a23v35e22k 6145928869907

přesně tak, to je problém tohoto žebříčku, pokud vám nebude svítit světlo tak ořes STK neprojdete ale pokud vám každých 25000km odejde váha vzduchu tak to nikdo neregistruje

+2/0
11.2.2014 10:38
Foto

P92a48v57e81l 57M24a37k39o27v46e94c 8148775661

Při normách kvality nastavených ve výrobě aut to spíše vypovídá o péči majitelů o svá auta. Majitel Porsche se o své auto asi lépe stará než majitel Dacie...

+4/−1
11.2.2014 10:09

J48i37ř62í 48H63r90a39d51e90c 9238257500424

Zajímalo by mě, jak vypadá 9ti letá Toyota Verso. Je to Yaris Verso, Avensis Verso, Corolla Verso?

0/0
11.2.2014 10:00
Foto

M53i97r90o45s66l29a94v 64S14t22e67i33n87e51r 6738274413885

O tomto typu se píše:" Dělá radost rodinám". Váš dotaz se týká Toyoty Corolly Verso Typ R1, vyráběn 2004 až 2009. Tento typ může být vybaven i třetí, sklopnou řadou sedadel. Redakce doporučuje hledat ojetou verzi Linea Sol s perfektní klimaautomatikou a rádiem. Podvozek je spíš sportovně laděný. Benzinové motory běží velmi kultivovaně, ale moc netáhnou. V Německu nejrozšířenější a nejoblíbenější jsou 2 l diesly, do konce r. 2004 115 koní, koncem  2005 byl motor změněn na 2,2l se 136 koni. Současně pak byl zaveden i 2,2l diesel se 177 koni. Těch 177 koní často zničí převodovku, má 400Nm kroutící moment. Dvoulitr mívá problémy se zpětným vedením výfukových plynů, 136 koní mívá často ucpaný filtr částic. 70% tohoto typu projde technickou i po 9 letech bez závady, pokud je závada, je to na osvětlení, případně opotřebené části brzd. Poruchovost je zhruba poloviční, než je průměr celého testu. V testu stojí také typický nájezd 9 roků starého vozu: 104 tisíce km.   Já osobně bych si vybral versi LineaSol s 136 hp dieslem.  R^

+1/0
11.2.2014 10:21
Foto

M79i30r49o71s43l97a87v 51S54t47e93i56n21e24r 6388294723355

Doplňuji: zde najdete typického zástupce popisovaného vozu:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=244501547&asrc=st

V Německu u seriózního obchodníka takový vůz pořídíte za 5.500€, v případě exportu vám dá rád nejméně 10% slevu, odpadne mu záruka!!

0/0
11.2.2014 10:29

J15i78ř71í 25H35r91a31d94e73c 9688427510664

Děkuji za odpověď... Můj dotaz byl spíš šťouravě řečnický... V roce 2004/2005 bylo možno označit Versem mnou zmiňované modely, kdežto Toyota Verso se začala vyrábět někdy koncem roku 2009 (tuším)... Jinak byl jsem majitelem jak Corolly, tak Yarise Verso, a mohu jen doporučit.

0/0
11.2.2014 10:43
Foto

M17i92r35o73s95l93a58v 51S78t30e37i10n32e39r 6988434953175

Já jsem vám přeložil jenom to, co stojí na to téma Verso v citovaném sešitě. Kupuji si ty zprávy z německé TK už několik let po sobě, je vidět, jak se vše mění. Vozy, kterých testovali méně, než 100 tisíc, se neuvádějí. Vloni třeba Yeti ještě nebyl, letos poprvé ano. Nejcennější jsou ovšem informace o typických závadách určitého typu v určitých letech. Mnohé "prestižní" a drahé vozy, třeba Volvo, v těch komentářích hodně ztrácí. I některé německé vozy ze statistiky vyjdou s dost odřeným lakem, třeba Mercedesy A , C nebo E- Klasse před 2003.

0/0
11.2.2014 17:15
Foto

M62i58r52o31s67l30a46v 78S81t64e50i72n24e54r 6598874523775

U Škodovek přibyl Yeti, což znamená, že jich kontrolovali přes 100 tisíc. Také jich na německých silnicích potkávám více. Výsledek Yeti byl opravdu dobrý, shodný s VW Tiguan, jehož technika slouží i v Yeti. Nejméně poruchový byl 2 l diesel, závady mohou být ale u všech VW- motorů, občas potí trochu olej. Yeti posledních 2 roků budou jistě ještě lepší, několik chybiček se vychytalo. Bohužel však Yeti není levné auto, pokud bychom chtěli srovnávat třeba s Felicií. Ve srovnání s Tiguanem však je Yeti nejenom velmi zřetelně levnější, ale i uvnitř prostornější, což vysvětluje jeho oblibu v Německu. Nejvíc se ale prodalo Fabií, je to na německém venkově typické auto, ve kterém se dítě sveze do školky, maminka s ním jede na nákup nebo na odpolední kávu s dortem s kamarádkami. Proto tak málo kilometrů. Roomster si chválí naše trafikantka, která si v něm vozí zboží. Oktávie je zase levnější a prostornější než Golf, nejoblíbenější auto Němců. Na ježdění denně do práce, to bývá v Německu často i desítky kilometrů, je to ideální vůz.

0/0
11.2.2014 9:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.