Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poruchovost aut: premianti z Japonska, škodovky jsou průměrné

Síť německých stanic technické kontroly TÜV zveřejnila každoroční přehled spolehlivosti starších vozů. Pomohou při výběru té správné ojetiny. Některé výsledky jsou velmi zajímavé, třeba jedenáct let stará Toyota RAV4 projde technickou kontrolou bez závady mnohem častěji než tříletá Dacia Logan.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33i38ř59í 46K49r74a87m83p77l 4806494346886

výborné, šéf ADAC odstoupil kvůli podezření z manipulace s výsledky spolehlivosti aut. Kde to bere TUV?

0/0
18.2.2014 17:03

P37e92t83r 89V79i36n66t23r65l84í32k 3916524631

Toyota Rav4 je super kára, měli jsme tu nejstarší verzi a žádná porucha 6 let...auto k nezaplacení R^

+1/0
16.2.2014 13:31

M50a86r25t91i92n 39K96u53c24h73a83r63í71k 7602337443171

tak se mi zdá, že jestli Dacia a Citroen zapracují na žárovkách a brzdových hadičkách, tak budou na špici jako Prius... anebo TUV trochu moc zjednodušuje.

+1/0
15.2.2014 16:43


V45l88a98d80a 81S18i88m59o56n21i45k 3679523363535

Na prvním místě Prius - ten Prius, co už měl tři svolávačky?

+3/−1
15.2.2014 8:29

M95i20r47e95k 62P88ě56n94i91č83k78a 2208163263633

Nesbíral tyhle informace taky ADAC,dnes se už podobným infirmacím,zavánějícím upřednostňováním některých značek nedá moc věřit.A jestli se špatné seřízení světel považuje za drobnou závadu? Je to zrovna tak nebezpečné jako vadné brzdy,auto,které oslňuje každé protijedoucí  by mělo být okamžitě vyřazeno z provozu,ale policii je to jedno i když jsou sami oslňováni.;-O

+1/−2
14.2.2014 18:09

P15a89v31e77l 86M12i53t82á68š 9784359423458

Pracuji v automobilovém průmyslu a výrobky na evropský trh můžou mít oficiální číslo nekvality 1,66 ppm a na japonský trh 1,37, tady je vidět jak jsou Japonci na své dodavatele nekompromisní, není to jen honba na snižování cen.

0/0
14.2.2014 21:14

L28u60d85v70í46k 39G66a60j23d36o80š27í88k 2935173964122

"...Jestliže pak třeba Škoda Octavia jezdívá ročně 20 tisíc kilometrů, je podezřelé, když pětiletý vůz bude v inzerátu nabízen se 40 tisíci kilometry na tachometru..."

.

Proboha co je na tom podezřelého? To jako nikdo nemůže najezdit míň než je obvyklý průměr? Já mám třeba dvouleté auto a má necelých 20 000km.

+2/−1
12.2.2014 19:15

T97o81m42á91š 15P55a45š73e48k 1511522372779

Asi tak nějak.Osobně najezdím ročně něco kolem 8tis.Sice jezdím deně,ale po městě,takže to moc neskáče.

0/0
12.2.2014 21:46

A27n36t56o20n76í40n 96S17e72b75e59r12a 7903628500609

Takové auta jsou v nejhorším stavu, denní jízdy a krátke trasy. A ještě po příšerných cestách, kanálech a přes tramvajové pásy ve městě. Převodovka v háji, motor dodrbaný, podvozek rozbitý. Rv

+3/0
13.2.2014 9:06

I96v17a45n84a 66V79e53s98e53l22á 2151503969975

dobrej blabol ... mame fiestu devet let stara, 110 tisic natoceno, stale bez jedine zavady, jezdila pulku zivota po Praze priskokem, jak Prahu po dopravni strance zname, zbytek let jezdi i mezi mesty ... pravidelne servisovana v poradnem servisu ... je to jen o peci a trosku stylu jezdeni, ne jen o tom kde jezdi ...

+1/0
17.2.2014 13:50

K87a23r33e45l 18F53a70i77t 1278763988942

Ne každý to najezdí. Tchán má oktávku 7 let a má najeto ani ne 10tisíc.

0/0
5.3.2014 8:35

M34a16r82t89i24n 91H94o23u51b43a 6173511219478

az si budu chtit kopit v bazaru auto, tam nebudu koukat na TUV reporty, protoze ty nehodnoti uroven spolehlivosti auta, ale uroven pripravy na STK.

Normalne pujdu do znackoveho servisu, pockam si na nekoho z dilny ci z prodeje, dam mu flasku (nebo jine vsimne) a on mi rekne, jak si ten ktery model, rocnik atd stoji.

jednou mi obchodnik znackoveho prodece VW rekl, ze co prisel jisty model Passata (jaky model nevim, nevyznam se v techto autech), tak nevidel tolik kyselych ksichtu jejich majitelu. Ovsem na STK jdou vzdy az po generalce napravy, takze je to vlastne idealni auto. takovy lidovy vuz

+2/−3
11.2.2014 18:11
Foto

M82i56r66o63s34l56a20v 74S87t45e78i55n54e95r 1885285898683

Byl to Passat 3B, vyráběný do r. 2000. Především přední osa, xenonová světla a hlavně špatné V6-TDI, známé také z Audi, těm se zadíraly vačkové hřídele. Tento model i jeho následovník 3BG (do 2005) také silně korodoval.

0/0
12.2.2014 11:16

P85a70v54e46l 26O62d97r23a54z82i56l 6534169807340

Jo, jenže to pak taky můžete dopadnout tak, že si koupíte bicykl;-)

+1/0
12.2.2014 21:59

L70u69k24á21š 62V51a52ň83u59r27a 1465204683473

Jediná věrohodná informace by byla ze servisů co posílají do továrny. Jenže to si úzkostlivě chrání, aby se to nedostalo na veřejnost.

+1/0
11.2.2014 16:18

D52u47š65a49n 91P45e39š13e65k 3215119364280

Dotaz na redakci.

Proč se stále dokola vydává TUV Report za žebříček spolehlivosti!

Podle mě nemají závady na STK nic společného se spolehlivostí aut.

Pokud přijede na STK auto se závadami, svědčí hlavně to o mizerné kvalitě servisu, do kterého auto jezdí, případně o lemplovství a skrblictví majitele, nikoliv o nekvalitě auta. Pokud má nějaká značka na STK dramaticky více závad než jiná, měl by výrobce vozů té značky postavit do latě své značkové servisy, aby nejezdily na STK auta jejich značky se závadami.

Skutečný žebříček spolehlivosti je podle mého počet výjezdů žlutých andělů k autům porouchaným na cestě.

+9/−1
11.2.2014 15:16

L97u30d82v35í74k 17G36a26j42d86o94š29í79k 2525383744552

Ano. Například závady u světlometů ve statistice zcela chápu. Proč bych měl jezdit do servisu (doma si světla neseřídím - nemám na to vybavení), když vím, že přijedu na STK, technik světla změří a když geometrie nesedí, tak otočí kolečkem a na místě to došteluje. Nikdy se mi nestalo, že by se kvůli tomu zaseknul a nedal technickou, nebo to uvedl jako závadu. Musí samozřejmě fungovat motorky naklápění. To ano.

+3/0
12.2.2014 19:22

F33r10a67n24t83i78s34e84k 18P95r40o50u57z41a 7828175221471

jeste bych k tomu dodal pocet zarucnich oprav pri servisnich prohlidkach... Ale to asi vyrobci delat nebudou, nehlede na to, ze ne kazdy jezdi na servisky, protoze se za to plati...

0/0
17.2.2014 9:03

J63a72n 58F24r25o31l32í62k 6966260585604

Provozujeme 5 let dodávkové Logany (6 ks motory 1,4 a 1,6 benzin) se kterými se jezdí po stavbách a žádné v článku avizované problémy nemáme. Nyní mají najeto lehce přes 100 tisíc.

+1/0
11.2.2014 12:08

P36e45t54r 76A93g43u70l82á46r 4147118890984

Pro toto použití je to vhodné vozidlo. Pro rodinu se to podle mne moc nehodí.

+3/−1
11.2.2014 14:51

L40u85k91á38š 62V45a72ň39u90r21a 1825104193833

To ale se spolehlivostí asi moc nesouvisí, že? Dacia je pod záštitou Renaultu a pod jeho značkou je také na některých trzích prodávána. Není to zázrak, ale poměr užitečnosti a ceny je velmi dobrý a pořád je to lepší, jak auta z Číny. Znám člověka, co si pořídil Duster na hory k chalupě, výrobek z Rumunska, konstrukce Renault, motor Nisan. Auto šlape jak hodinky a na nákupy a popojíždění po okolí je lepší jak Oktávia 4x4, co měli předtím.

+2/−1
11.2.2014 16:15

M91a31r81t17i35n 57H68o93u94b79a 6473491459398

rekneme to tak, ze podvozek a prevodovka nisan, motor renault, kastle dacie. at je to jak chce, dacii se lidi vysmivaj, renault pomlouvaji a nisany jsou pry velmi kvalitni neb japonske, prestoze je to vse vyrobek jedne firmy.

+1/−1
11.2.2014 17:58

J11i59ř71í 68N25o84v44o40t33n43y 2798851303459

Proč by se nehodila. Do teď jezdí některé rodiny ve Škodě Forman či Felicia, tak proč ne Logan?

0/0
16.2.2014 18:35

D34a71v76i84d 58R33y90c24h32e92t63s51k70ý 9906951580250

Japonci jsou opravdu nejspolehlivější, je to ale dáno použitou technologií. Co si občas dovolí koncern připomíná experimentování na lidech (třeba první TSI). 

Češi kteří kupují ojeté turbodiesely na zimní cesty do Lídlu za cenu nového atmosférického benzínu se nemůžou divit. Spolehlivost je o výběru konkrétního modelu a motorizace, včetně ročníku (ke konci výroby jsou vychytané vady).

+2/0
11.2.2014 11:16

V95l36a10d89i61m21í40r 92V98o11n60d97r47á37k 5483362334695

Když ptáčka lapají, hezky mu zpívají, aneb jednání se zákazníkem při nákupu koncernového auta... a pokud má nějakou závadu, tak hned je 1000 výluk, proč na TSI, nebo na TDI nelze uplatnit záruku.

0/0
11.2.2014 13:31

A33l13e61x90a21n48d85r 36C77h14y73t23i53l 2434742285831

Nevim jak v Nemecku, ale u nas se to da porad jeste uplatit...dokonce si nekteri rikaji o penize, i kdyz tam neni zadny zavazny problem. A kdyztak jsou schopni zarazit sroubovak az po rukojet do prahu a pak rict...je to zrezly. Jooo nase STK stanice. Ty jsou nej.

0/0
11.2.2014 11:12

I58v30a54n71a 60V45e90s58e31l39á 2261843659255

ale prosimvas ... zase si nevymejslejte ... to s tim uplacenim jeste jo ale ten zbytek je vtipnej ...

0/0
11.2.2014 14:00

A46l30e72x55a62n15d25r 61C14h34y42t35i28l 2844572275331

to není výmysl. tohle mi jeden udělal před cca 7 lety:)

0/0
11.2.2014 14:13

M29a53r88t16i78n 97H72o66u70b41a 6883181699518

papir resp. anonymni diskuse snese vsechno.

na druhou stranu jestli se nekomu podarilo zarazit sroubovak do prahu, tak to auto ma fakticky problem, neb prah je nosna cast karoserie a tak shnile auto na ni nema co delat

+4/0
11.2.2014 14:42

I22v88a59n76a 32V70e28s64e78l43á 2671503469285

pokud tohle nekdo udela je to na udani, v rodine mame a provozujeme aut hodne, ja sama dve, jedno stary jedno novejsi a nikdo se s timhle pristupem nesetkal ... normalne probehla kontrola bez buzeraci, uplatku a zbytecnych reci a to u nekolika stk .. pokud je auto ve stavu v jakem ma byt nevim co bych mela resit ...

+1/0
11.2.2014 15:15

A20l71e73x73a22n92d64r 21C35h17y67t32i10l 2884912725351

buďte ráda, já už jezdím jinam :)

0/0
11.2.2014 15:49

P52e44t82r 29V46á68c18l35a56v14e63k 6745558489387

tyto statistiky mají několik chyb.

1. to co je "těžká" závada pro STK nemusí být vůbec skutečně těžká závada. např. pokud nesvítí světlo auto STK neprojde. Pokud ale je svařené ze dvou kusů, tak tak se na něm udělá geometrie, žere olej tak to není závada kvůli které by přes STK auto neprošlo

2. Němci - co si budeme nalhávat, vždycky budou upřednostňovat své výrobky i když třeba takový motor 2.0TDI  2007 byl pěknej šmejd

3. Po fixlování s autem roku od Německého ADACu bych se ani nedivil kdyby toto bylo tak trošku podvrh

+4/0
11.2.2014 10:36

P60a53v55e97l 66F25l95a75j85š10h62a51n18s 5980697396725

Ano, Němci vždycky upřednostňují své výrobky, až z toho prakticky vždy vítězí japonská auta... ;-D;-D;-D

+3/0
11.2.2014 14:41

P15e18t24r 15V63á97c72l13a65v47e65k 6885118469797

no pokud je někdo o hodně hodně lepší na TK tak by to vypadalo divně že?   Nicméně si dokážu představit jak německý technik prasklou žárovku na VW označí za lehkou závadu, zatímco na dacii to samé označí v dotazníku za těžkou závadou.

nemusíme chodit daleko, polovina čechů řekne že škodovka je super auto, polovina francouzů to řekne renaultu a němec prohlásí že nejlepší je vw golf a proto stojí za to i falšovat statistiky jak jsme viděli u ADACu

+4/−1
11.2.2014 16:21
Foto

M68i39r71o55s42l92a15v 19S56t67e95i28n82e26r 1985365858733

Tedy zase přesně- 170 HP 2.0 l PD to byl. Od najetých 120 tis.km jste nevěděl, zda dojedete.

0/0
12.2.2014 11:20

R89o68l46a33n32d 95M54i82k93l11o77s40z 8867833630829

U většiny aut se kilometry stáčí. Jen u Francouzů se vytáčí. To aby na technické stav odpovídal nájezdu :D

+11/−2
11.2.2014 10:18

M82a78r36t24i96n 78N98e97r67m47u67t 9797897858659

tak já mám na tachometru čtvrt melounu (a to bylo v 80t kupován v áčkách),  během deseti let jsem dvakrát nenastartoval a to jenom kvůli vybité baterce (světla), odtah nikdy, celková péče prodprůměrná, z důležitých součástí vyměněny jen přední ramena a tlumiče, asi mám dobrý kus

+1/−2
14.2.2014 18:28

R21o78l24a21n76d 42M45i17k75l10o59s98z 8147413260809

Asi úterní kousek ;)

+1/0
14.2.2014 19:32

P21a64v10e43l 30M98i71t76á20š 9694489653838

A teď ještě tu o šípkové růžence, fakt miluju tyhle sedmilháře.Rv

0/0
14.2.2014 21:08

M38a74r91t18i44n 65N60e72r72m85u49t 9467707608239

měnil jsem samozřejmě kromě ramen a tlumičů ještě jiné věci jako kotouče, výfuk, rozvod jednou, pomocný rozvod, baterku asi dvakrát, oleje a filtry že ano, žárovky, a taky jsem jezdil dva týdny s prasklým předehřívátkem nafty, a nesvítí mi pár kontrolek, neměří teplotu motou a začala být unavená spojka, taky pod palubkou jeden čas bydleli potkani, ale citron vždycky vyjel a dojel i dlouhé trasy a nepotřeboval nikdy akutní servis.  (radši to ale zaklepu)

0/0
14.2.2014 23:55

F65r51a66n55t25i88š51e44k 22N17á46v10a17r93a 4795326471352

podstatně více by mě zajímaly poruchy se kterými majitel na tu technickou kontrolu vůbec nedojel. Jak často odchází vstřiky, turba, katalyzátory, čerpadla, za jak dlouho proreziví chladič klimatizace, nebo za jak dlouho u kterých modelů odejde řídící jednotka. A hlavně by mě zajímalo kdy to odejde po záruce. Nikoliv záruční opravy o kterých je zřejmě v článku řeč.

+7/0
11.2.2014 10:10

F66r89a68n75t64i18š48e77k 59N96á58v47a57r40a 4405736811242

...a kdy se vysype převodovka, odejde spojka, upadne výfuk, ucpe se egr ventil, nebo přestane fungovat škrtící klapka. To jsou závady se kterými se na technickou kontrolu nejezdí a při kterých majitelova peněženka krvácí.

+3/0
11.2.2014 10:15

P27e81t59r 13V65á98c53l53a35v71e77k 6555668489237

přesně tak, to je problém tohoto žebříčku, pokud vám nebude svítit světlo tak ořes STK neprojdete ale pokud vám každých 25000km odejde váha vzduchu tak to nikdo neregistruje

+2/0
11.2.2014 10:38
Foto

P87a79v89e35l 89M85a58k17o46v38e54c 8858745591

Při normách kvality nastavených ve výrobě aut to spíše vypovídá o péči majitelů o svá auta. Majitel Porsche se o své auto asi lépe stará než majitel Dacie...

+4/−1
11.2.2014 10:09

J16i69ř42í 21H64r14a64d74e63c 9338687310214

Zajímalo by mě, jak vypadá 9ti letá Toyota Verso. Je to Yaris Verso, Avensis Verso, Corolla Verso?

0/0
11.2.2014 10:00
Foto

M81i75r10o14s39l20a33v 69S60t49e47i91n37e68r 1735225738213

O tomto typu se píše:" Dělá radost rodinám". Váš dotaz se týká Toyoty Corolly Verso Typ R1, vyráběn 2004 až 2009. Tento typ může být vybaven i třetí, sklopnou řadou sedadel. Redakce doporučuje hledat ojetou verzi Linea Sol s perfektní klimaautomatikou a rádiem. Podvozek je spíš sportovně laděný. Benzinové motory běží velmi kultivovaně, ale moc netáhnou. V Německu nejrozšířenější a nejoblíbenější jsou 2 l diesly, do konce r. 2004 115 koní, koncem  2005 byl motor změněn na 2,2l se 136 koni. Současně pak byl zaveden i 2,2l diesel se 177 koni. Těch 177 koní často zničí převodovku, má 400Nm kroutící moment. Dvoulitr mívá problémy se zpětným vedením výfukových plynů, 136 koní mívá často ucpaný filtr částic. 70% tohoto typu projde technickou i po 9 letech bez závady, pokud je závada, je to na osvětlení, případně opotřebené části brzd. Poruchovost je zhruba poloviční, než je průměr celého testu. V testu stojí také typický nájezd 9 roků starého vozu: 104 tisíce km.   Já osobně bych si vybral versi LineaSol s 136 hp dieslem.  R^

+1/0
11.2.2014 10:21
Foto

M23i78r92o29s12l44a43v 11S43t58e22i25n65e66r 1675735768413

Doplňuji: zde najdete typického zástupce popisovaného vozu:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=244501547&asrc=st

V Německu u seriózního obchodníka takový vůz pořídíte za 5.500€, v případě exportu vám dá rád nejméně 10% slevu, odpadne mu záruka!!

0/0
11.2.2014 10:29

J45i34ř25í 74H50r89a54d29e93c 9298377450894

Děkuji za odpověď... Můj dotaz byl spíš šťouravě řečnický... V roce 2004/2005 bylo možno označit Versem mnou zmiňované modely, kdežto Toyota Verso se začala vyrábět někdy koncem roku 2009 (tuším)... Jinak byl jsem majitelem jak Corolly, tak Yarise Verso, a mohu jen doporučit.

0/0
11.2.2014 10:43
Foto

M61i89r22o54s52l27a61v 72S64t69e37i76n73e56r 1445835808333

Já jsem vám přeložil jenom to, co stojí na to téma Verso v citovaném sešitě. Kupuji si ty zprávy z německé TK už několik let po sobě, je vidět, jak se vše mění. Vozy, kterých testovali méně, než 100 tisíc, se neuvádějí. Vloni třeba Yeti ještě nebyl, letos poprvé ano. Nejcennější jsou ovšem informace o typických závadách určitého typu v určitých letech. Mnohé "prestižní" a drahé vozy, třeba Volvo, v těch komentářích hodně ztrácí. I některé německé vozy ze statistiky vyjdou s dost odřeným lakem, třeba Mercedesy A , C nebo E- Klasse před 2003.

0/0
11.2.2014 17:15
Foto

M62i91r42o76s48l95a48v 37S13t73e81i49n24e73r 1975675598353

U Škodovek přibyl Yeti, což znamená, že jich kontrolovali přes 100 tisíc. Také jich na německých silnicích potkávám více. Výsledek Yeti byl opravdu dobrý, shodný s VW Tiguan, jehož technika slouží i v Yeti. Nejméně poruchový byl 2 l diesel, závady mohou být ale u všech VW- motorů, občas potí trochu olej. Yeti posledních 2 roků budou jistě ještě lepší, několik chybiček se vychytalo. Bohužel však Yeti není levné auto, pokud bychom chtěli srovnávat třeba s Felicií. Ve srovnání s Tiguanem však je Yeti nejenom velmi zřetelně levnější, ale i uvnitř prostornější, což vysvětluje jeho oblibu v Německu. Nejvíc se ale prodalo Fabií, je to na německém venkově typické auto, ve kterém se dítě sveze do školky, maminka s ním jede na nákup nebo na odpolední kávu s dortem s kamarádkami. Proto tak málo kilometrů. Roomster si chválí naše trafikantka, která si v něm vozí zboží. Oktávie je zase levnější a prostornější než Golf, nejoblíbenější auto Němců. Na ježdění denně do práce, to bývá v Německu často i desítky kilometrů, je to ideální vůz.

0/0
11.2.2014 9:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.