Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poruchovost aut: premianti z Japonska, škodovky jsou průměrné

Síť německých stanic technické kontroly TÜV zveřejnila každoroční přehled spolehlivosti starších vozů. Pomohou při výběru té správné ojetiny. Některé výsledky jsou velmi zajímavé, třeba jedenáct let stará Toyota RAV4 projde technickou kontrolou bez závady mnohem častěji než tříletá Dacia Logan.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60i15ř17í 24K90r26a25m56p25l 4156924696116

výborné, šéf ADAC odstoupil kvůli podezření z manipulace s výsledky spolehlivosti aut. Kde to bere TUV?

0/0
18.2.2014 17:03

P41e40t62r 43V42i50n38t69r54l84í62k 3836234281

Toyota Rav4 je super kára, měli jsme tu nejstarší verzi a žádná porucha 6 let...auto k nezaplacení R^

+1/0
16.2.2014 13:31

M24a19r49t81i86n 22K60u88c43h23a33r22í65k 7572877653761

tak se mi zdá, že jestli Dacia a Citroen zapracují na žárovkách a brzdových hadičkách, tak budou na špici jako Prius... anebo TUV trochu moc zjednodušuje.

+1/0
15.2.2014 16:43

V83l83a53d12a 15S12i58m27o63n97i75k 3899593313615

Na prvním místě Prius - ten Prius, co už měl tři svolávačky?

+3/−1
15.2.2014 8:29

M16i12r95e41k 16P64ě20n82i87č80k51a 2298293193373

Nesbíral tyhle informace taky ADAC,dnes se už podobným infirmacím,zavánějícím upřednostňováním některých značek nedá moc věřit.A jestli se špatné seřízení světel považuje za drobnou závadu? Je to zrovna tak nebezpečné jako vadné brzdy,auto,které oslňuje každé protijedoucí  by mělo být okamžitě vyřazeno z provozu,ale policii je to jedno i když jsou sami oslňováni.;-O

+1/−2
14.2.2014 18:09
Foto

P71a21v66e28l 84M98i38t74á21š 9134479323688

Pracuji v automobilovém průmyslu a výrobky na evropský trh můžou mít oficiální číslo nekvality 1,66 ppm a na japonský trh 1,37, tady je vidět jak jsou Japonci na své dodavatele nekompromisní, není to jen honba na snižování cen.

0/0
14.2.2014 21:14

L57u62d23v52í63k 11G60a58j55d90o33š69í28k 2735693234342

"...Jestliže pak třeba Škoda Octavia jezdívá ročně 20 tisíc kilometrů, je podezřelé, když pětiletý vůz bude v inzerátu nabízen se 40 tisíci kilometry na tachometru..."

.

Proboha co je na tom podezřelého? To jako nikdo nemůže najezdit míň než je obvyklý průměr? Já mám třeba dvouleté auto a má necelých 20 000km.

+2/−1
12.2.2014 19:15

T60o39m96á54š 69P13a77š91e12k 1751162732319

Asi tak nějak.Osobně najezdím ročně něco kolem 8tis.Sice jezdím deně,ale po městě,takže to moc neskáče.

0/0
12.2.2014 21:46

A30n13t27o87n23í39n 27S37e75b65e17r76a 7233658740949

Takové auta jsou v nejhorším stavu, denní jízdy a krátke trasy. A ještě po příšerných cestách, kanálech a přes tramvajové pásy ve městě. Převodovka v háji, motor dodrbaný, podvozek rozbitý. Rv

+3/0
13.2.2014 9:06

I24v80a64n14a 97V78e85s92e71l13á 2911203739705

dobrej blabol ... mame fiestu devet let stara, 110 tisic natoceno, stale bez jedine zavady, jezdila pulku zivota po Praze priskokem, jak Prahu po dopravni strance zname, zbytek let jezdi i mezi mesty ... pravidelne servisovana v poradnem servisu ... je to jen o peci a trosku stylu jezdeni, ne jen o tom kde jezdi ...

+1/0
17.2.2014 13:50

K98a83r51e80l 69F13a66i10t 1858563828162

Ne každý to najezdí. Tchán má oktávku 7 let a má najeto ani ne 10tisíc.

0/0
5.3.2014 8:35

M33a63r41t46i92n 88H22o27u17b60a 6353181279318

az si budu chtit kopit v bazaru auto, tam nebudu koukat na TUV reporty, protoze ty nehodnoti uroven spolehlivosti auta, ale uroven pripravy na STK.

Normalne pujdu do znackoveho servisu, pockam si na nekoho z dilny ci z prodeje, dam mu flasku (nebo jine vsimne) a on mi rekne, jak si ten ktery model, rocnik atd stoji.

jednou mi obchodnik znackoveho prodece VW rekl, ze co prisel jisty model Passata (jaky model nevim, nevyznam se v techto autech), tak nevidel tolik kyselych ksichtu jejich majitelu. Ovsem na STK jdou vzdy az po generalce napravy, takze je to vlastne idealni auto. takovy lidovy vuz

+2/−3
11.2.2014 18:11
Foto

M34i41r93o51s36l35a27v 11S93t18e91i70n83e15r 6908574793785

Byl to Passat 3B, vyráběný do r. 2000. Především přední osa, xenonová světla a hlavně špatné V6-TDI, známé také z Audi, těm se zadíraly vačkové hřídele. Tento model i jeho následovník 3BG (do 2005) také silně korodoval.

0/0
12.2.2014 11:16

P57a24v71e62l 39O39d65r98a30z61i53l 6904339257720

Jo, jenže to pak taky můžete dopadnout tak, že si koupíte bicykl;-)

+1/0
12.2.2014 21:59

L52u80k42á68š 90V15a55ň80u15r61a 1475384103283

Jediná věrohodná informace by byla ze servisů co posílají do továrny. Jenže to si úzkostlivě chrání, aby se to nedostalo na veřejnost.

+1/0
11.2.2014 16:18

D37u21š26a13n 55P39e68š17e61k 3785649214700

Dotaz na redakci.

Proč se stále dokola vydává TUV Report za žebříček spolehlivosti!

Podle mě nemají závady na STK nic společného se spolehlivostí aut.

Pokud přijede na STK auto se závadami, svědčí hlavně to o mizerné kvalitě servisu, do kterého auto jezdí, případně o lemplovství a skrblictví majitele, nikoliv o nekvalitě auta. Pokud má nějaká značka na STK dramaticky více závad než jiná, měl by výrobce vozů té značky postavit do latě své značkové servisy, aby nejezdily na STK auta jejich značky se závadami.

Skutečný žebříček spolehlivosti je podle mého počet výjezdů žlutých andělů k autům porouchaným na cestě.

+9/−1
11.2.2014 15:16

L35u96d49v49í26k 68G54a21j62d19o25š20í87k 2525673894562

Ano. Například závady u světlometů ve statistice zcela chápu. Proč bych měl jezdit do servisu (doma si světla neseřídím - nemám na to vybavení), když vím, že přijedu na STK, technik světla změří a když geometrie nesedí, tak otočí kolečkem a na místě to došteluje. Nikdy se mi nestalo, že by se kvůli tomu zaseknul a nedal technickou, nebo to uvedl jako závadu. Musí samozřejmě fungovat motorky naklápění. To ano.

+3/0
12.2.2014 19:22

F76r91a36n97t12i33s42e74k 29P69r43o82u73z79a 7898355931841

jeste bych k tomu dodal pocet zarucnich oprav pri servisnich prohlidkach... Ale to asi vyrobci delat nebudou, nehlede na to, ze ne kazdy jezdi na servisky, protoze se za to plati...

0/0
17.2.2014 9:03

J54a18n 22F96r21o41l72í26k 6576160865454

Provozujeme 5 let dodávkové Logany (6 ks motory 1,4 a 1,6 benzin) se kterými se jezdí po stavbách a žádné v článku avizované problémy nemáme. Nyní mají najeto lehce přes 100 tisíc.

+1/0
11.2.2014 12:08

P50e26t49r 70A31g86u28l43á37r 4947258160514

Pro toto použití je to vhodné vozidlo. Pro rodinu se to podle mne moc nehodí.

+3/−1
11.2.2014 14:51

L48u84k77á79š 45V44a30ň61u57r81a 1455484643933

To ale se spolehlivostí asi moc nesouvisí, že? Dacia je pod záštitou Renaultu a pod jeho značkou je také na některých trzích prodávána. Není to zázrak, ale poměr užitečnosti a ceny je velmi dobrý a pořád je to lepší, jak auta z Číny. Znám člověka, co si pořídil Duster na hory k chalupě, výrobek z Rumunska, konstrukce Renault, motor Nisan. Auto šlape jak hodinky a na nákupy a popojíždění po okolí je lepší jak Oktávia 4x4, co měli předtím.

+2/−1
11.2.2014 16:15

M25a65r38t17i83n 67H42o33u91b65a 6333191689488

rekneme to tak, ze podvozek a prevodovka nisan, motor renault, kastle dacie. at je to jak chce, dacii se lidi vysmivaj, renault pomlouvaji a nisany jsou pry velmi kvalitni neb japonske, prestoze je to vse vyrobek jedne firmy.

+1/−1
11.2.2014 17:58

J74i50ř26í 23N95o90v68o92t86n48y 2778701523259

Proč by se nehodila. Do teď jezdí některé rodiny ve Škodě Forman či Felicia, tak proč ne Logan?

0/0
16.2.2014 18:35

D88a67v66i35d 81R32y33c28h71e65t18s31k82ý 9166601840230

Japonci jsou opravdu nejspolehlivější, je to ale dáno použitou technologií. Co si občas dovolí koncern připomíná experimentování na lidech (třeba první TSI). 

Češi kteří kupují ojeté turbodiesely na zimní cesty do Lídlu za cenu nového atmosférického benzínu se nemůžou divit. Spolehlivost je o výběru konkrétního modelu a motorizace, včetně ročníku (ke konci výroby jsou vychytané vady).

+2/0
11.2.2014 11:16

V21l35a60d23i81m41í28r 35V67o13n55d72r50á68k 5163962884185

Když ptáčka lapají, hezky mu zpívají, aneb jednání se zákazníkem při nákupu koncernového auta... a pokud má nějakou závadu, tak hned je 1000 výluk, proč na TSI, nebo na TDI nelze uplatnit záruku.

0/0
11.2.2014 13:31

A13l96e66x82a85n26d51r 31C54h56y87t68i84l 2864362625631

Nevim jak v Nemecku, ale u nas se to da porad jeste uplatit...dokonce si nekteri rikaji o penize, i kdyz tam neni zadny zavazny problem. A kdyztak jsou schopni zarazit sroubovak az po rukojet do prahu a pak rict...je to zrezly. Jooo nase STK stanice. Ty jsou nej.

0/0
11.2.2014 11:12

I58v26a63n74a 84V34e16s56e63l30á 2711983249485

ale prosimvas ... zase si nevymejslejte ... to s tim uplacenim jeste jo ale ten zbytek je vtipnej ...

0/0
11.2.2014 14:00

A25l85e26x52a81n26d54r 51C73h96y40t19i72l 2774792445691

to není výmysl. tohle mi jeden udělal před cca 7 lety:)

0/0
11.2.2014 14:13

M84a24r15t51i48n 71H54o37u21b41a 6763391619318

papir resp. anonymni diskuse snese vsechno.

na druhou stranu jestli se nekomu podarilo zarazit sroubovak do prahu, tak to auto ma fakticky problem, neb prah je nosna cast karoserie a tak shnile auto na ni nema co delat

+4/0
11.2.2014 14:42

I58v55a42n48a 52V98e69s83e80l47á 2131743889775

pokud tohle nekdo udela je to na udani, v rodine mame a provozujeme aut hodne, ja sama dve, jedno stary jedno novejsi a nikdo se s timhle pristupem nesetkal ... normalne probehla kontrola bez buzeraci, uplatku a zbytecnych reci a to u nekolika stk .. pokud je auto ve stavu v jakem ma byt nevim co bych mela resit ...

+1/0
11.2.2014 15:15

A54l24e42x77a83n84d12r 23C98h43y72t47i53l 2964542145231

buďte ráda, já už jezdím jinam :)

0/0
11.2.2014 15:49

P74e44t44r 19V60á27c44l40a90v70e25k 6405348149447

tyto statistiky mají několik chyb.

1. to co je "těžká" závada pro STK nemusí být vůbec skutečně těžká závada. např. pokud nesvítí světlo auto STK neprojde. Pokud ale je svařené ze dvou kusů, tak tak se na něm udělá geometrie, žere olej tak to není závada kvůli které by přes STK auto neprošlo

2. Němci - co si budeme nalhávat, vždycky budou upřednostňovat své výrobky i když třeba takový motor 2.0TDI  2007 byl pěknej šmejd

3. Po fixlování s autem roku od Německého ADACu bych se ani nedivil kdyby toto bylo tak trošku podvrh

+4/0
11.2.2014 10:36

P96a64v58e66l 26F43l60a77j45š56h42a42n15s 5790617256855

Ano, Němci vždycky upřednostňují své výrobky, až z toho prakticky vždy vítězí japonská auta... ;-D;-D;-D

+3/0
11.2.2014 14:41

P36e43t88r 98V54á42c44l63a25v42e53k 6935418969677

no pokud je někdo o hodně hodně lepší na TK tak by to vypadalo divně že?   Nicméně si dokážu představit jak německý technik prasklou žárovku na VW označí za lehkou závadu, zatímco na dacii to samé označí v dotazníku za těžkou závadou.

nemusíme chodit daleko, polovina čechů řekne že škodovka je super auto, polovina francouzů to řekne renaultu a němec prohlásí že nejlepší je vw golf a proto stojí za to i falšovat statistiky jak jsme viděli u ADACu

+4/−1
11.2.2014 16:21
Foto

M18i68r12o56s42l94a46v 96S41t82e66i73n13e84r 6118344213185

Tedy zase přesně- 170 HP 2.0 l PD to byl. Od najetých 120 tis.km jste nevěděl, zda dojedete.

0/0
12.2.2014 11:20

R98o54l97a70n55d 97M20i25k32l61o27s27z 8347513250449

U většiny aut se kilometry stáčí. Jen u Francouzů se vytáčí. To aby na technické stav odpovídal nájezdu :D

+11/−2
11.2.2014 10:18

M74a96r20t59i68n 52N40e95r90m66u70t 9757707608409

tak já mám na tachometru čtvrt melounu (a to bylo v 80t kupován v áčkách),  během deseti let jsem dvakrát nenastartoval a to jenom kvůli vybité baterce (světla), odtah nikdy, celková péče prodprůměrná, z důležitých součástí vyměněny jen přední ramena a tlumiče, asi mám dobrý kus

+1/−2
14.2.2014 18:28

R41o28l81a32n96d 23M20i96k56l58o32s78z 8247453230659

Asi úterní kousek ;)

+1/0
14.2.2014 19:32
Foto

P41a32v87e49l 36M37i10t58á40š 9114669743638

A teď ještě tu o šípkové růžence, fakt miluju tyhle sedmilháře.Rv

0/0
14.2.2014 21:08

M40a48r48t60i11n 86N85e15r68m91u46t 9607857238139

měnil jsem samozřejmě kromě ramen a tlumičů ještě jiné věci jako kotouče, výfuk, rozvod jednou, pomocný rozvod, baterku asi dvakrát, oleje a filtry že ano, žárovky, a taky jsem jezdil dva týdny s prasklým předehřívátkem nafty, a nesvítí mi pár kontrolek, neměří teplotu motou a začala být unavená spojka, taky pod palubkou jeden čas bydleli potkani, ale citron vždycky vyjel a dojel i dlouhé trasy a nepotřeboval nikdy akutní servis.  (radši to ale zaklepu)

0/0
14.2.2014 23:55

F19r30a61n80t55i53š15e44k 48N71á89v14a90r81a 4725656211522

podstatně více by mě zajímaly poruchy se kterými majitel na tu technickou kontrolu vůbec nedojel. Jak často odchází vstřiky, turba, katalyzátory, čerpadla, za jak dlouho proreziví chladič klimatizace, nebo za jak dlouho u kterých modelů odejde řídící jednotka. A hlavně by mě zajímalo kdy to odejde po záruce. Nikoliv záruční opravy o kterých je zřejmě v článku řeč.

+7/0
11.2.2014 10:10

F32r91a28n82t39i63š44e35k 78N35á62v94a13r75a 4505866551312

...a kdy se vysype převodovka, odejde spojka, upadne výfuk, ucpe se egr ventil, nebo přestane fungovat škrtící klapka. To jsou závady se kterými se na technickou kontrolu nejezdí a při kterých majitelova peněženka krvácí.

+3/0
11.2.2014 10:15

P80e15t92r 17V85á43c14l22a38v96e81k 6245858289797

přesně tak, to je problém tohoto žebříčku, pokud vám nebude svítit světlo tak ořes STK neprojdete ale pokud vám každých 25000km odejde váha vzduchu tak to nikdo neregistruje

+2/0
11.2.2014 10:38
Foto

P49a42v89e20l 90M46a31k27o21v27e35c 8188845751

Při normách kvality nastavených ve výrobě aut to spíše vypovídá o péči majitelů o svá auta. Majitel Porsche se o své auto asi lépe stará než majitel Dacie...

+4/−1
11.2.2014 10:09

J85i37ř49í 94H27r44a39d47e39c 9848417490344

Zajímalo by mě, jak vypadá 9ti letá Toyota Verso. Je to Yaris Verso, Avensis Verso, Corolla Verso?

0/0
11.2.2014 10:00
Foto

M50i15r37o96s21l76a75v 32S35t17e95i45n39e43r 6828754953675

O tomto typu se píše:" Dělá radost rodinám". Váš dotaz se týká Toyoty Corolly Verso Typ R1, vyráběn 2004 až 2009. Tento typ může být vybaven i třetí, sklopnou řadou sedadel. Redakce doporučuje hledat ojetou verzi Linea Sol s perfektní klimaautomatikou a rádiem. Podvozek je spíš sportovně laděný. Benzinové motory běží velmi kultivovaně, ale moc netáhnou. V Německu nejrozšířenější a nejoblíbenější jsou 2 l diesly, do konce r. 2004 115 koní, koncem  2005 byl motor změněn na 2,2l se 136 koni. Současně pak byl zaveden i 2,2l diesel se 177 koni. Těch 177 koní často zničí převodovku, má 400Nm kroutící moment. Dvoulitr mívá problémy se zpětným vedením výfukových plynů, 136 koní mívá často ucpaný filtr částic. 70% tohoto typu projde technickou i po 9 letech bez závady, pokud je závada, je to na osvětlení, případně opotřebené části brzd. Poruchovost je zhruba poloviční, než je průměr celého testu. V testu stojí také typický nájezd 9 roků starého vozu: 104 tisíce km.   Já osobně bych si vybral versi LineaSol s 136 hp dieslem.  R^

+1/0
11.2.2014 10:21
Foto

M17i95r37o61s20l53a73v 90S11t44e19i93n60e35r 6598954963755

Doplňuji: zde najdete typického zástupce popisovaného vozu:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=244501547&asrc=st

V Německu u seriózního obchodníka takový vůz pořídíte za 5.500€, v případě exportu vám dá rád nejméně 10% slevu, odpadne mu záruka!!

0/0
11.2.2014 10:29

J16i89ř38í 95H17r10a63d12e41c 9978817150954

Děkuji za odpověď... Můj dotaz byl spíš šťouravě řečnický... V roce 2004/2005 bylo možno označit Versem mnou zmiňované modely, kdežto Toyota Verso se začala vyrábět někdy koncem roku 2009 (tuším)... Jinak byl jsem majitelem jak Corolly, tak Yarise Verso, a mohu jen doporučit.

0/0
11.2.2014 10:43
Foto

M64i62r88o72s42l37a23v 52S26t52e46i85n74e87r 6268224453205

Já jsem vám přeložil jenom to, co stojí na to téma Verso v citovaném sešitě. Kupuji si ty zprávy z německé TK už několik let po sobě, je vidět, jak se vše mění. Vozy, kterých testovali méně, než 100 tisíc, se neuvádějí. Vloni třeba Yeti ještě nebyl, letos poprvé ano. Nejcennější jsou ovšem informace o typických závadách určitého typu v určitých letech. Mnohé "prestižní" a drahé vozy, třeba Volvo, v těch komentářích hodně ztrácí. I některé německé vozy ze statistiky vyjdou s dost odřeným lakem, třeba Mercedesy A , C nebo E- Klasse před 2003.

0/0
11.2.2014 17:15
Foto

M78i47r85o98s89l77a77v 10S29t61e56i51n42e91r 6298394233395

U Škodovek přibyl Yeti, což znamená, že jich kontrolovali přes 100 tisíc. Také jich na německých silnicích potkávám více. Výsledek Yeti byl opravdu dobrý, shodný s VW Tiguan, jehož technika slouží i v Yeti. Nejméně poruchový byl 2 l diesel, závady mohou být ale u všech VW- motorů, občas potí trochu olej. Yeti posledních 2 roků budou jistě ještě lepší, několik chybiček se vychytalo. Bohužel však Yeti není levné auto, pokud bychom chtěli srovnávat třeba s Felicií. Ve srovnání s Tiguanem však je Yeti nejenom velmi zřetelně levnější, ale i uvnitř prostornější, což vysvětluje jeho oblibu v Německu. Nejvíc se ale prodalo Fabií, je to na německém venkově typické auto, ve kterém se dítě sveze do školky, maminka s ním jede na nákup nebo na odpolední kávu s dortem s kamarádkami. Proto tak málo kilometrů. Roomster si chválí naše trafikantka, která si v něm vozí zboží. Oktávie je zase levnější a prostornější než Golf, nejoblíbenější auto Němců. Na ježdění denně do práce, to bývá v Německu často i desítky kilometrů, je to ideální vůz.

0/0
11.2.2014 9:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.