Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šestikolový kanadský dělník zdolá každý terén a uveze i kulomet

Do České republiky nedávno dorazil stroj, nad kterým zůstává tak trochu rozum stát. Zepředu klasická terénní čtyřkolka Can-am, ale ze strany zaujme nezvyklá délka a hlavně dvě nápravy pod zadní korbou. Díky českému dovozci jsme měli exkluzivní možnost si žhavou novinku z Kanady vyzkoušet jako první v republice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71a26r24t25i44n 22H87o11r14ň17á36k 7441361122

A taky to tak řve jako ostatní benzínové 4kolky?

0/0
12.2.2014 18:24

V60l18a32d93i81m34í46r 36R75o10z49e32h94n65a97l 5938660467126

připomíná vzdáleně KETTEN KRAD HK 101 bez pásů;-D

0/0
12.2.2014 17:56

I44v84a22n 73M44a38r66e59k 6354288962

Nová jednotka hmotnosti & nosnosti vozidla >>>> 1kulomet R^ ;-D

0/0
12.2.2014 15:04

Z93u38z14a42n66a 59K20u70b36á83t55o70v76á 1906293786234

Já bych na tom blbla až do rozlámání kostrče! Povedený kousek...

+3/0
12.2.2014 12:35

A93l43e66x14a90n59d23r 38K25o79s64t43k55a 5159496429466

Ale přesně k tomu to není (primárně) určené. Ono se také dá s Mercedesem Unimog jezdit terénem šíleně jako na lehké bugině, ale primárně je to pracovní stroj pro stavby, údržbu a podobně. Mimochodem, znáte vtip, že nejlepším teréňákem je služební Fabie? Kdo nezkusil, ten netuší, kam až se dá projet Trabantem.. (Z horské lesní cesty jsme se zbaběle vrátili, když to začalo vypadat, že se zužuje a nemuseli bychom se otočit. Ale jízdně to stále šlo. Na 30 let starý vrak s vlastnoručně vařenou vlaštovkou!)

+3/0
12.2.2014 13:02

Z94u16z64a45n54a 37K66u81b90á40t67o92v92á 1946313446324

Tady už se člověk nemůže pro nic nadchnout. Já vím, že to není určené pro rekreační drandění, jenže já mám pro terénní vozítka všeho druhu opravdu slabost :-) S Fabií jsem něco najezdila a je to přesně tak, jak říkáte. Kdo to nezkusí, ten to auto bude podceňovat.

0/0
12.2.2014 13:11

A91l30e36x46a79n10d88r 62K12o25s63t64k86a 5519186749706

Podobnou slabost cítím i já. Co jsem měl možnost se u kamaráda ve Španělsku projet lahůdkou.. Autíčko veterán, Mercedes zaný Pagoda, rok výroby asi 60 něco. Hliníková karosérie, tudíž velmi lehké, motor asi 150 nebo kolik koní (na tunu), čili dodnes velmi solidní odpich, Na místní dálnici se s tím dalo jet cca 200, a jaké bylo vyblbnutí na pobřežní silnici, serpentiny nad mořem.. Plus ještě ke všemu kabriolet.. Jeho šéf to koupil jako vrak a právě kámoš to dával dohromady.. Neskutečná krása, kůže, tmavozelená metalíza, chrom.. A druhé, co tam měli byl Rolls Royce Silver Shadow II, v podobném technickém stavu. Oprati méďovi v nádherné tmavomodré, plus již v té době s kliamtizací.. Motor dvojité zapalování, magnetto a ještě svíčky, snad 4.5 litru objem.. Také neskutečně krásný stroj. A pak jsem měl třetí možnost se potkat s velmi unikátním veteránem.. Kluk, který v ČR koupil za pár tisíc pojízdnou leč velmi solidně vrakovitou Corvettu. Bral mě tím chlápek na chalupě stopem.. Koupil to v bazaru, že si to opraví. Také zážitek na celý život.

0/0
12.2.2014 14:51
Foto

J35á83c33h84y36m 61L75u73k33e65š 2309421933442

pár sousedů má tenhle typ "čtyřkolek", měl jsem to půjčené od kamaráda a docela pěkně to jelo. Myslím, že to byl Polaris. překvapivě to jede stejně svižně jako moje malinká Honda Fourtrax. Lidi to tu hlavně používají na stahování losů z lesa a na lov celkově.

0/0
12.2.2014 12:17

A41l50e35x77a12n61d45r 16K52o62s29t90k71a 5799396819656

Na to je to určené, ne pro legraci jezdit o víkendu ničit les. Nebo třeba tady v praze máme 4kolky modifikované vysavačem a používá se to na vysávání psích ee z ulic. A viděl jsem silničáře používat verzi s kabinkou, právě že to projede všude a přiveze člověka i s lehčím nákladem.

0/0
12.2.2014 12:35

K96a67t18e70ř45i17n70a 26S56l13a80v59í66k93o27v69á 6733385850833

Jen škoda, že neumí plavat.

0/0
12.2.2014 11:21

P89a72v67e27l 72J63e42ř23á56b31e92k 7181362974227

Na to je MX II a nebo MAX IV, případně šesti či osmikolka od Havla (český výrobce). A jsou se střechou, uvezou stejně, lépe se ovládají a plavou.

0/0
12.2.2014 12:26

I71v58a37n 70M34a77r74e31k 6124778222

Nové měřítko "kvality" vozidel >>>>"uveze i kulomet " ! ! !  8-o ;-D R^ R^ R^

+8/0
12.2.2014 10:37

S34t91a54n62i84s95l49a19v 96H78a94v53r37a32n 9609495332489

Otázka je, jestli i se střelivem, nebo bez něj. Kulomet má asi 13 kg, dostatek střeliva vydá za jednoho spolujezdce. Takže ideální stroj do terénu, nejlépe tam, kde je vysoký výskyt vysoké nebo hajných.

0/0
12.2.2014 11:08

K76a82t46e93ř44i89n98a 49D59r21a61h87o93k54o91u79p18i79l37o59v81á 9836201562123

Já zásadně preferuji pouze vozidla, která kulomet uvezou. Nechci ve spěchu nastoupit do vozidla a zjistit, že kulomet neuveze. To by mě velice zkazilo den.

+5/0
12.2.2014 13:30

I67v44a36n 76M30a10r39e97k 6484648832

R^ R^ R^ ;-D

0/0
12.2.2014 15:03

R76o44b91e15r12t 73K43r60o25k 2513852242444

Na nějaký transsibiřský čundr by to mohlo být ideální s tím úložným prostorem.

0/0
12.2.2014 9:55

P57a93v10e67l 48N37o29v79á78k 7591186239773

Půl míče? Asi si radši koupim starou dobrou V3S :-P

0/0
12.2.2014 8:51

M48i30c22h23a33l 20M76o57u86c13h76a 9628269303674

Nojo, ta sice uveze víc, ale zase bude mít trochu problém s manévrováním mezi stromy :-)

+3/0
12.2.2014 8:54

A68l70e87x32a85n41d75r 62K60o11s78t67k84a 5339686309246

A 30% náklon se té V3S také nebude líbit, kdežto tahle šestikolka by měla zvládnout i horší.

0/−1
12.2.2014 8:58

R65o81m61a29n 37K14o73s37t36a41l 7793418829467

No tak to bych teda trochu oponoval - kdo dělá dřevo, tak ví, že se neproplétá mezi stromy, tedy pokud nekrade a nebo nesbírá větve. A  30% náklon ? 30 % je asi 15 stupňů pane....Naopak, V3S zvládne 100% náklon - to je 45 stupňů.....Jel jste v tom někdy ?

+7/0
12.2.2014 9:39

A80l68e57x90a56n73d75r 46K24o86s28t43k55a 5479856189366

Aha, díky za vysvětlení. V klasické vejtřesce jsem jel, ale jen po silnici a polňačce, ne v těžkém terénu.

0/0
12.2.2014 9:53

P72a47v94e11l 95J91e63ř93á42b60e90k 7151102924257

35% mám v obyčejném pick-upu který je postaven na jízdu lehce blátivých polňaček. To není žádný sklon, jen kdo sedí za volantem je z takového sklonu napoprvé trochu vyplašen.

Praga V3S dodnes v terénu moc konkurence nemá. Když si vzpomenu kam s nimi chlapi na stavbách, v lesích a v zemědělství jezdili, tam se dnes snad dostanou pravé offroady. A co se neprojelo, tak se protáhlo navijákem.

0/0
12.2.2014 11:24

P79a42v30e75l 38N59o91v83á98k 7771626289733

Ale nebude, když jede vejtra holt občas litaji třísky ;-D

+1/0
12.2.2014 8:59

Z89d28e65n11ě63k 92W84e39r86n54h27a73r25t 6407645672758

Ta si cestu udělá. Proto taky má tu traverzu místo nárazníku...

0/0
12.2.2014 9:08

A53n98t16o84n22í78n 18S36e25b52e73r68a 7423828320129

To vypadá jak ten vozík složený ze dvou, co sestavil Jeremy v Top Gearu. Vidím že koncept se ujal.R^

+2/0
12.2.2014 8:48

A45l38e41š 96L96i30s69o16v70s62k68ý 9152454733908

Hurá!! To chci! NAstartuju a do lesa cestou necestou!!!!

0/0
12.2.2014 8:46
Foto

P25a40v98e70l 76P15o94k80o90r49n57ý 2886344520562

Uveze přibližně to samé, co můj přívěs za autem. Ani na vožení dříví z lesa to není. A píše se něco o zatáčení, čtyřkolka v terénu úplně dobře nezatáčí, tahle na to bude ještě hůře. A kde je u nás terén na čtyřkolky, aniž by se tím něco ničilo, typicky lesní cesta, tedy pokud jí nezničili již dřevaři...

0/0
12.2.2014 8:36

A64l52e81x44a83n43d66r 47K16o47s37t52k26a 5179436449446

Předpokládám, že toto nemá být čtřkolka na hraní, ale pracovní nástroj. Asi by se tím dalo i tahat ono dříví z lesa, ale spíš to vidím na dopravu člověka plus materiálu tam a zpátky. Třeba kamarád dělal jeden čas na hranici obnovu hraničních kamenů. Ano, měli pravý teréňák, starý gazik. Jenže kvůli stromům museli dost často zaparkovat třeba kilometr od cíle. A neste si kilometr přes les metrákový hraniční kámen. Tato mašina by zřejmě v pohodě dojela až na místo s patníkem přivázaným na korbě. A díky hodně širokým gumám by to nemělo ani moc ničit přírodu.

+1/0
12.2.2014 8:49
Foto

P98a21v73e96l 64P76o36k31o53r88n82ý 2176724760222

Tahání patníků mě tedy opravdu nenapadlo... Já mám hraniční patníky úplně malé...

0/0
12.2.2014 9:24

P51a28v80e33l 31J11e16ř53á19b92e71k 7281602974617

Ten metrákový kámen doveze třeba na velmi levním pásovém transportéru (cena se pohybuje od 50 tisíc s nosností okolo 300 kg) . Osobně používám železného koně (ten ale levný není, pokud se nesežene starší) a když jsem začínal, tahal jsem ho za  škodovkou.

Tím ale nechci říci, že ta  šestikolka pro práce v lese nebyla od věci. jen ta cena je pro velkou část lesních či jiných terénních pracovníků trochu nad jejich možnosti. Ale třeba se vykalkuluje, že návratnost takové investice, díky užitným vlastnostem bude přiměřená. Ale obávám se, že za tuto cenu se nechá koupit celkem dobrý pick-up s pohonem obou náprav a tak kam neprojede, se převeze lehkou mechanizací

0/0
12.2.2014 11:18

M45i55c49h46a25l 36M86o79u37c30h37a 9548109363934

Proč nad tímto strojem zůstává rozum stát? Vždyť je to zcela logické, oproti čtyřkolce to přináší větší ložnou plochu, větší užitečné zatížení, větší stabilitu v podélném směru a lepší trakci a prostupnost terénem. Na dřevo, kamení, hrabání sněhu atd. je to ideální.

.

Čtyřkolka je primárně pracovní stroj a ani fakt, že se na tom hromady primitivů o víkendech prohání po lese, z toho volnočasové vozítko neudělá... ;-)

0/0
12.2.2014 8:36

M69i92c94h19a71l 91R85o41u38č90a 7896280120781

nepostradtelný pomocník při jízdě do tesca na nákup.

nebo si zajet do stavebnin pro kolečko písku a dva pytle cementu

za půl míče ze mně budou všichni paf8-o

0/0
12.2.2014 8:33

M14i78c74h85a97l 49M46o91u45c89h42a 9238969533784

Záleží, na co to člověk používá. Na chatku v zahrádkářské kolonii samozřejmě stačí Škoda Favorit a vozík domácí výroby. Pokud budeš stavět něco v kopcích uprostřed lesa, jinak než takovýmhle strojem tam ten písek a cement nedostaneš...;-)

0/0
12.2.2014 8:40

M30a74r22e83k 25S96l61a56b67i21h29o16u64d58e27k 7228571822103

Kolik tam naloží český chalupář dětí bez helmy?

+1/0
12.2.2014 8:09

M61a44r39t15i63n 43V57o79j60á81č21e27k 9233657661266

všechny;-D

0/0
12.2.2014 8:56

S17i73d30n50e32y 45S67i55s78k43a 3897282782875

Kdyby kulomet ... bezzakluzovy kanon se za tim taha.

+2/0
12.2.2014 7:51

A17l41e61x61a24n73d66r 40K63o14s63t25k49a 5389546559626

A já si hned říkal, že to bude trochu jinak. I těžký kulomet přeci unese jeden chlap, kdežto toto má nosnost skoro půl tuny. Ano, bezzákluzový kanon menší ráže plus nějaká munice, to by odpovídalo spíš.

+1/0
12.2.2014 8:18

R89i56c83h96a71r35d 46P42o16d65z95i24m45e63k 2691717296

Hlavně obojí má ve střední Evropě široký uplatnění ;-D

+2/0
12.2.2014 8:31

T29o59m13á49š 98Z35e61m13a20n 3155108924905

Co není, může být;)

0/0
12.2.2014 13:11

A21n92t87o85n16í30n 17J62a69n97č55a95ř27í58k 3309761935414

Jasně, ale tohle uveze kulomet ve předu, ne vzadu. Dozadu lze přidat malý kanónek.

+1/0
12.2.2014 8:34

J44i94ř89í 35K14o56c37u38r53e73k 6915714415548

Minometnou četu ...

0/0
16.2.2014 19:50

L31u23d77ě20k 18N24ě56m17e12c 5305731622844

Popravdě - s těžkým kulometem bych se tahat nechtěl.

+1/0
12.2.2014 10:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.