Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šestikolový kanadský dělník zdolá každý terén a uveze i kulomet

Do České republiky nedávno dorazil stroj, nad kterým zůstává tak trochu rozum stát. Zepředu klasická terénní čtyřkolka Can-am, ale ze strany zaujme nezvyklá délka a hlavně dvě nápravy pod zadní korbou. Díky českému dovozci jsme měli exkluzivní možnost si žhavou novinku z Kanady vyzkoušet jako první v republice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M54a32r48t19i74n 28H30o82r78ň86á51k 7551421912

A taky to tak řve jako ostatní benzínové 4kolky?

0/0
12.2.2014 18:24

V65l22a92d19i81m23í76r 82R36o39z64e29h34n61a98l 5958260167916

připomíná vzdáleně KETTEN KRAD HK 101 bez pásů;-D

0/0
12.2.2014 17:56

I18v67a68n 25M97a48r50e52k 6444198362

Nová jednotka hmotnosti & nosnosti vozidla >>>> 1kulomet R^ ;-D

0/0
12.2.2014 15:04


Z50u67z33a19n42a 98K83u38b48á41t73o41v54á 1656823456634

Já bych na tom blbla až do rozlámání kostrče! Povedený kousek...

+3/0
12.2.2014 12:35

A10l57e26x86a55n38d35r 98K57o53s33t92k83a 5739356409906

Ale přesně k tomu to není (primárně) určené. Ono se také dá s Mercedesem Unimog jezdit terénem šíleně jako na lehké bugině, ale primárně je to pracovní stroj pro stavby, údržbu a podobně. Mimochodem, znáte vtip, že nejlepším teréňákem je služební Fabie? Kdo nezkusil, ten netuší, kam až se dá projet Trabantem.. (Z horské lesní cesty jsme se zbaběle vrátili, když to začalo vypadat, že se zužuje a nemuseli bychom se otočit. Ale jízdně to stále šlo. Na 30 let starý vrak s vlastnoručně vařenou vlaštovkou!)

+3/0
12.2.2014 13:02

Z29u38z78a66n38a 88K63u26b31á63t68o36v93á 1836523826674

Tady už se člověk nemůže pro nic nadchnout. Já vím, že to není určené pro rekreační drandění, jenže já mám pro terénní vozítka všeho druhu opravdu slabost :-) S Fabií jsem něco najezdila a je to přesně tak, jak říkáte. Kdo to nezkusí, ten to auto bude podceňovat.

0/0
12.2.2014 13:11

A16l80e19x77a33n79d76r 79K16o98s35t83k24a 5479896669286

Podobnou slabost cítím i já. Co jsem měl možnost se u kamaráda ve Španělsku projet lahůdkou.. Autíčko veterán, Mercedes zaný Pagoda, rok výroby asi 60 něco. Hliníková karosérie, tudíž velmi lehké, motor asi 150 nebo kolik koní (na tunu), čili dodnes velmi solidní odpich, Na místní dálnici se s tím dalo jet cca 200, a jaké bylo vyblbnutí na pobřežní silnici, serpentiny nad mořem.. Plus ještě ke všemu kabriolet.. Jeho šéf to koupil jako vrak a právě kámoš to dával dohromady.. Neskutečná krása, kůže, tmavozelená metalíza, chrom.. A druhé, co tam měli byl Rolls Royce Silver Shadow II, v podobném technickém stavu. Oprati méďovi v nádherné tmavomodré, plus již v té době s kliamtizací.. Motor dvojité zapalování, magnetto a ještě svíčky, snad 4.5 litru objem.. Také neskutečně krásný stroj. A pak jsem měl třetí možnost se potkat s velmi unikátním veteránem.. Kluk, který v ČR koupil za pár tisíc pojízdnou leč velmi solidně vrakovitou Corvettu. Bral mě tím chlápek na chalupě stopem.. Koupil to v bazaru, že si to opraví. Také zážitek na celý život.

0/0
12.2.2014 14:51
Foto

J34á91c26h34y31m 90L87u97k91e22š 2149451883272

pár sousedů má tenhle typ "čtyřkolek", měl jsem to půjčené od kamaráda a docela pěkně to jelo. Myslím, že to byl Polaris. překvapivě to jede stejně svižně jako moje malinká Honda Fourtrax. Lidi to tu hlavně používají na stahování losů z lesa a na lov celkově.

0/0
12.2.2014 12:17

A39l19e40x89a67n34d19r 20K60o54s86t60k18a 5569266949786

Na to je to určené, ne pro legraci jezdit o víkendu ničit les. Nebo třeba tady v praze máme 4kolky modifikované vysavačem a používá se to na vysávání psích ee z ulic. A viděl jsem silničáře používat verzi s kabinkou, právě že to projede všude a přiveze člověka i s lehčím nákladem.

0/0
12.2.2014 12:35

K53a87t14e26ř34i58n75a 88S55l86a86v45í80k84o67v12á 6633465660843

Jen škoda, že neumí plavat.

0/0
12.2.2014 11:21

P37a58v76e59l 10J81e16ř73á76b13e36k 7891442954187

Na to je MX II a nebo MAX IV, případně šesti či osmikolka od Havla (český výrobce). A jsou se střechou, uvezou stejně, lépe se ovládají a plavou.

0/0
12.2.2014 12:26

I66v44a38n 34M92a16r41e91k 6444638322

Nové měřítko "kvality" vozidel >>>>"uveze i kulomet " ! ! !  8-o ;-D R^ R^ R^

+8/0
12.2.2014 10:37

S73t18a16n75i50s54l62a58v 21H68a60v55r49a73n 9579935812809

Otázka je, jestli i se střelivem, nebo bez něj. Kulomet má asi 13 kg, dostatek střeliva vydá za jednoho spolujezdce. Takže ideální stroj do terénu, nejlépe tam, kde je vysoký výskyt vysoké nebo hajných.

0/0
12.2.2014 11:08

K19a82t18e90ř49i71n92a 96D12r38a60h43o52k44o67u65p27i83l10o68v96á 9606491882433

Já zásadně preferuji pouze vozidla, která kulomet uvezou. Nechci ve spěchu nastoupit do vozidla a zjistit, že kulomet neuveze. To by mě velice zkazilo den.

+5/0
12.2.2014 13:30

I59v54a75n 76M78a53r41e83k 6974628812

R^ R^ R^ ;-D

0/0
12.2.2014 15:03

R23o89b98e25r35t 77K60r64o56k 2813172262124

Na nějaký transsibiřský čundr by to mohlo být ideální s tím úložným prostorem.

0/0
12.2.2014 9:55

P14a15v91e75l 97N79o50v85á57k 7511596389433

Půl míče? Asi si radši koupim starou dobrou V3S :-P

0/0
12.2.2014 8:51

M51i36c60h81a89l 20M60o69u13c44h69a 9208689803354

Nojo, ta sice uveze víc, ale zase bude mít trochu problém s manévrováním mezi stromy :-)

+3/0
12.2.2014 8:54

A70l38e77x13a72n67d60r 75K48o36s91t31k63a 5119716139516

A 30% náklon se té V3S také nebude líbit, kdežto tahle šestikolka by měla zvládnout i horší.

0/−1
12.2.2014 8:58

R72o74m49a27n 23K29o30s35t35a91l 7533458889417

No tak to bych teda trochu oponoval - kdo dělá dřevo, tak ví, že se neproplétá mezi stromy, tedy pokud nekrade a nebo nesbírá větve. A  30% náklon ? 30 % je asi 15 stupňů pane....Naopak, V3S zvládne 100% náklon - to je 45 stupňů.....Jel jste v tom někdy ?

+7/0
12.2.2014 9:39

A37l69e80x14a32n79d31r 60K40o78s67t10k15a 5509836679476

Aha, díky za vysvětlení. V klasické vejtřesce jsem jel, ale jen po silnici a polňačce, ne v těžkém terénu.

0/0
12.2.2014 9:53

P48a42v96e16l 27J17e59ř30á21b63e82k 7511412344827

35% mám v obyčejném pick-upu který je postaven na jízdu lehce blátivých polňaček. To není žádný sklon, jen kdo sedí za volantem je z takového sklonu napoprvé trochu vyplašen.

Praga V3S dodnes v terénu moc konkurence nemá. Když si vzpomenu kam s nimi chlapi na stavbách, v lesích a v zemědělství jezdili, tam se dnes snad dostanou pravé offroady. A co se neprojelo, tak se protáhlo navijákem.

0/0
12.2.2014 11:24

P93a89v13e89l 35N41o89v97á29k 7921536889853

Ale nebude, když jede vejtra holt občas litaji třísky ;-D

+1/0
12.2.2014 8:59

Z44d60e30n30ě83k 18W84e96r49n97h39a63r63t 6957725592208

Ta si cestu udělá. Proto taky má tu traverzu místo nárazníku...

0/0
12.2.2014 9:08

A95n57t37o36n74í31n 55S92e64b57e22r11a 7173178960249

To vypadá jak ten vozík složený ze dvou, co sestavil Jeremy v Top Gearu. Vidím že koncept se ujal.R^

+2/0
12.2.2014 8:48

A15l41e34š 28L31i30s21o49v74s19k91ý 9622904953778

Hurá!! To chci! NAstartuju a do lesa cestou necestou!!!!

0/0
12.2.2014 8:46
Foto

P36a12v56e43l 43P91o37k17o34r54n97ý 2376244290492

Uveze přibližně to samé, co můj přívěs za autem. Ani na vožení dříví z lesa to není. A píše se něco o zatáčení, čtyřkolka v terénu úplně dobře nezatáčí, tahle na to bude ještě hůře. A kde je u nás terén na čtyřkolky, aniž by se tím něco ničilo, typicky lesní cesta, tedy pokud jí nezničili již dřevaři...

0/0
12.2.2014 8:36

A37l96e32x55a65n81d66r 27K84o76s36t16k25a 5359566469106

Předpokládám, že toto nemá být čtřkolka na hraní, ale pracovní nástroj. Asi by se tím dalo i tahat ono dříví z lesa, ale spíš to vidím na dopravu člověka plus materiálu tam a zpátky. Třeba kamarád dělal jeden čas na hranici obnovu hraničních kamenů. Ano, měli pravý teréňák, starý gazik. Jenže kvůli stromům museli dost často zaparkovat třeba kilometr od cíle. A neste si kilometr přes les metrákový hraniční kámen. Tato mašina by zřejmě v pohodě dojela až na místo s patníkem přivázaným na korbě. A díky hodně širokým gumám by to nemělo ani moc ničit přírodu.

+1/0
12.2.2014 8:49
Foto

P12a65v26e33l 79P15o50k80o71r48n96ý 2216954750222

Tahání patníků mě tedy opravdu nenapadlo... Já mám hraniční patníky úplně malé...

0/0
12.2.2014 9:24

P21a60v88e52l 35J93e72ř31á69b29e88k 7251572244107

Ten metrákový kámen doveze třeba na velmi levním pásovém transportéru (cena se pohybuje od 50 tisíc s nosností okolo 300 kg) . Osobně používám železného koně (ten ale levný není, pokud se nesežene starší) a když jsem začínal, tahal jsem ho za  škodovkou.

Tím ale nechci říci, že ta  šestikolka pro práce v lese nebyla od věci. jen ta cena je pro velkou část lesních či jiných terénních pracovníků trochu nad jejich možnosti. Ale třeba se vykalkuluje, že návratnost takové investice, díky užitným vlastnostem bude přiměřená. Ale obávám se, že za tuto cenu se nechá koupit celkem dobrý pick-up s pohonem obou náprav a tak kam neprojede, se převeze lehkou mechanizací

0/0
12.2.2014 11:18

M10i18c29h51a90l 23M27o83u20c72h51a 9498259103934

Proč nad tímto strojem zůstává rozum stát? Vždyť je to zcela logické, oproti čtyřkolce to přináší větší ložnou plochu, větší užitečné zatížení, větší stabilitu v podélném směru a lepší trakci a prostupnost terénem. Na dřevo, kamení, hrabání sněhu atd. je to ideální.

.

Čtyřkolka je primárně pracovní stroj a ani fakt, že se na tom hromady primitivů o víkendech prohání po lese, z toho volnočasové vozítko neudělá... ;-)

0/0
12.2.2014 8:36

M77i87c65h39a40l 12R23o94u57č57a 7766700520111

nepostradtelný pomocník při jízdě do tesca na nákup.

nebo si zajet do stavebnin pro kolečko písku a dva pytle cementu

za půl míče ze mně budou všichni paf8-o

0/0
12.2.2014 8:33

M20i84c60h65a23l 34M95o20u87c55h70a 9308469703684

Záleží, na co to člověk používá. Na chatku v zahrádkářské kolonii samozřejmě stačí Škoda Favorit a vozík domácí výroby. Pokud budeš stavět něco v kopcích uprostřed lesa, jinak než takovýmhle strojem tam ten písek a cement nedostaneš...;-)

0/0
12.2.2014 8:40

M24a31r30e80k 53S29l93a46b69i58h70o69u15d15e55k 7428651502223

Kolik tam naloží český chalupář dětí bez helmy?

+1/0
12.2.2014 8:09

M67a70r40t64i63n 44V79o53j90á54č51e83k 9413927581856

všechny;-D

0/0
12.2.2014 8:56

S88i61d49n31e30y 65S65i65s28k53a 3757352502815

Kdyby kulomet ... bezzakluzovy kanon se za tim taha.

+2/0
12.2.2014 7:51

A50l25e86x80a30n55d56r 59K88o26s89t84k24a 5919786139296

A já si hned říkal, že to bude trochu jinak. I těžký kulomet přeci unese jeden chlap, kdežto toto má nosnost skoro půl tuny. Ano, bezzákluzový kanon menší ráže plus nějaká munice, to by odpovídalo spíš.

+1/0
12.2.2014 8:18

R84i73c22h95a55r76d 87P72o45d50z74i98m96e25k 2361777656

Hlavně obojí má ve střední Evropě široký uplatnění ;-D

+2/0
12.2.2014 8:31

T13o68m43á25š 15Z77e65m42a15n 3885418134755

Co není, může být;)

0/0
12.2.2014 13:11

A79n51t35o74n71í16n 64J17a38n28č40a14ř41í82k 3209181245274

Jasně, ale tohle uveze kulomet ve předu, ne vzadu. Dozadu lze přidat malý kanónek.

+1/0
12.2.2014 8:34

J92i69ř86í 24K22o98c59u51r58e16k 6285894435828

Minometnou četu ...

0/0
16.2.2014 19:50

L82u13d47ě98k 28N54ě88m61e16c 5595481602154

Popravdě - s těžkým kulometem bych se tahat nechtěl.

+1/0
12.2.2014 10:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.