Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šestikolový kanadský dělník zdolá každý terén a uveze i kulomet

Do České republiky nedávno dorazil stroj, nad kterým zůstává tak trochu rozum stát. Zepředu klasická terénní čtyřkolka Can-am, ale ze strany zaujme nezvyklá délka a hlavně dvě nápravy pod zadní korbou. Díky českému dovozci jsme měli exkluzivní možnost si žhavou novinku z Kanady vyzkoušet jako první v republice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M22a42r50t11i24n 90H38o42r88ň72á34k 7851831552

A taky to tak řve jako ostatní benzínové 4kolky?

0/0
12.2.2014 18:24

V98l95a73d23i35m86í19r 88R85o97z65e61h91n63a73l 5528130217546

připomíná vzdáleně KETTEN KRAD HK 101 bez pásů;-D

0/0
12.2.2014 17:56

I19v70a72n 40M22a10r98e11k 6944858102

Nová jednotka hmotnosti & nosnosti vozidla >>>> 1kulomet R^ ;-D

0/0
12.2.2014 15:04

Z88u12z70a80n38a 48K58u84b80á43t90o32v55á 1516443616984

Já bych na tom blbla až do rozlámání kostrče! Povedený kousek...

+3/0
12.2.2014 12:35

A73l68e45x68a22n40d73r 84K35o65s61t22k36a 5859236129856

Ale přesně k tomu to není (primárně) určené. Ono se také dá s Mercedesem Unimog jezdit terénem šíleně jako na lehké bugině, ale primárně je to pracovní stroj pro stavby, údržbu a podobně. Mimochodem, znáte vtip, že nejlepším teréňákem je služební Fabie? Kdo nezkusil, ten netuší, kam až se dá projet Trabantem.. (Z horské lesní cesty jsme se zbaběle vrátili, když to začalo vypadat, že se zužuje a nemuseli bychom se otočit. Ale jízdně to stále šlo. Na 30 let starý vrak s vlastnoručně vařenou vlaštovkou!)

+3/0
12.2.2014 13:02

Z19u62z90a20n35a 34K93u28b40á21t28o47v27á 1876763486984

Tady už se člověk nemůže pro nic nadchnout. Já vím, že to není určené pro rekreační drandění, jenže já mám pro terénní vozítka všeho druhu opravdu slabost :-) S Fabií jsem něco najezdila a je to přesně tak, jak říkáte. Kdo to nezkusí, ten to auto bude podceňovat.

0/0
12.2.2014 13:11

A36l36e49x40a75n71d96r 95K13o82s95t71k53a 5579776309686

Podobnou slabost cítím i já. Co jsem měl možnost se u kamaráda ve Španělsku projet lahůdkou.. Autíčko veterán, Mercedes zaný Pagoda, rok výroby asi 60 něco. Hliníková karosérie, tudíž velmi lehké, motor asi 150 nebo kolik koní (na tunu), čili dodnes velmi solidní odpich, Na místní dálnici se s tím dalo jet cca 200, a jaké bylo vyblbnutí na pobřežní silnici, serpentiny nad mořem.. Plus ještě ke všemu kabriolet.. Jeho šéf to koupil jako vrak a právě kámoš to dával dohromady.. Neskutečná krása, kůže, tmavozelená metalíza, chrom.. A druhé, co tam měli byl Rolls Royce Silver Shadow II, v podobném technickém stavu. Oprati méďovi v nádherné tmavomodré, plus již v té době s kliamtizací.. Motor dvojité zapalování, magnetto a ještě svíčky, snad 4.5 litru objem.. Také neskutečně krásný stroj. A pak jsem měl třetí možnost se potkat s velmi unikátním veteránem.. Kluk, který v ČR koupil za pár tisíc pojízdnou leč velmi solidně vrakovitou Corvettu. Bral mě tím chlápek na chalupě stopem.. Koupil to v bazaru, že si to opraví. Také zážitek na celý život.

0/0
12.2.2014 14:51
Foto

J42á80c70h88y48m 44L50u49k80e29š 2559461183772

pár sousedů má tenhle typ "čtyřkolek", měl jsem to půjčené od kamaráda a docela pěkně to jelo. Myslím, že to byl Polaris. překvapivě to jede stejně svižně jako moje malinká Honda Fourtrax. Lidi to tu hlavně používají na stahování losů z lesa a na lov celkově.

0/0
12.2.2014 12:17

A84l73e36x58a85n62d54r 43K90o93s23t31k51a 5979556869626

Na to je to určené, ne pro legraci jezdit o víkendu ničit les. Nebo třeba tady v praze máme 4kolky modifikované vysavačem a používá se to na vysávání psích ee z ulic. A viděl jsem silničáře používat verzi s kabinkou, právě že to projede všude a přiveze člověka i s lehčím nákladem.

0/0
12.2.2014 12:35

K50a27t57e55ř94i76n20a 86S91l98a89v93í51k50o58v93á 6153215960273

Jen škoda, že neumí plavat.

0/0
12.2.2014 11:21

P97a90v66e24l 98J88e76ř74á26b92e52k 7931932664157

Na to je MX II a nebo MAX IV, případně šesti či osmikolka od Havla (český výrobce). A jsou se střechou, uvezou stejně, lépe se ovládají a plavou.

0/0
12.2.2014 12:26

I29v60a31n 88M96a26r71e93k 6634638482

Nové měřítko "kvality" vozidel >>>>"uveze i kulomet " ! ! !  8-o ;-D R^ R^ R^

+8/0
12.2.2014 10:37

S49t52a63n37i46s85l57a69v 63H59a59v42r55a15n 9109445692979

Otázka je, jestli i se střelivem, nebo bez něj. Kulomet má asi 13 kg, dostatek střeliva vydá za jednoho spolujezdce. Takže ideální stroj do terénu, nejlépe tam, kde je vysoký výskyt vysoké nebo hajných.

0/0
12.2.2014 11:08

K55a95t98e83ř45i39n43a 82D31r10a10h36o95k13o59u59p49i34l20o88v56á 9656451342123

Já zásadně preferuji pouze vozidla, která kulomet uvezou. Nechci ve spěchu nastoupit do vozidla a zjistit, že kulomet neuveze. To by mě velice zkazilo den.

+5/0
12.2.2014 13:30

I54v68a27n 75M83a96r81e11k 6954178672

R^ R^ R^ ;-D

0/0
12.2.2014 15:03

R48o64b16e34r92t 62K64r57o68k 2373622552824

Na nějaký transsibiřský čundr by to mohlo být ideální s tím úložným prostorem.

0/0
12.2.2014 9:55

P95a65v74e33l 80N51o88v59á74k 7811896699263

Půl míče? Asi si radši koupim starou dobrou V3S :-P

0/0
12.2.2014 8:51

M17i47c13h28a35l 10M95o91u20c83h27a 9858949923114

Nojo, ta sice uveze víc, ale zase bude mít trochu problém s manévrováním mezi stromy :-)

+3/0
12.2.2014 8:54

A87l64e74x91a23n43d78r 27K31o57s29t53k27a 5179736829256

A 30% náklon se té V3S také nebude líbit, kdežto tahle šestikolka by měla zvládnout i horší.

0/−1
12.2.2014 8:58

R64o76m55a26n 53K50o12s62t59a89l 7843818579477

No tak to bych teda trochu oponoval - kdo dělá dřevo, tak ví, že se neproplétá mezi stromy, tedy pokud nekrade a nebo nesbírá větve. A  30% náklon ? 30 % je asi 15 stupňů pane....Naopak, V3S zvládne 100% náklon - to je 45 stupňů.....Jel jste v tom někdy ?

+7/0
12.2.2014 9:39

A84l58e87x71a19n16d97r 56K81o37s29t81k69a 5159556779846

Aha, díky za vysvětlení. V klasické vejtřesce jsem jel, ale jen po silnici a polňačce, ne v těžkém terénu.

0/0
12.2.2014 9:53

P46a10v11e30l 28J46e83ř44á24b72e38k 7631532934457

35% mám v obyčejném pick-upu který je postaven na jízdu lehce blátivých polňaček. To není žádný sklon, jen kdo sedí za volantem je z takového sklonu napoprvé trochu vyplašen.

Praga V3S dodnes v terénu moc konkurence nemá. Když si vzpomenu kam s nimi chlapi na stavbách, v lesích a v zemědělství jezdili, tam se dnes snad dostanou pravé offroady. A co se neprojelo, tak se protáhlo navijákem.

0/0
12.2.2014 11:24

P72a20v44e94l 39N44o64v75á27k 7171936289963

Ale nebude, když jede vejtra holt občas litaji třísky ;-D

+1/0
12.2.2014 8:59

Z71d80e95n16ě80k 14W48e81r55n26h66a21r13t 6377935432688

Ta si cestu udělá. Proto taky má tu traverzu místo nárazníku...

0/0
12.2.2014 9:08

A92n38t42o82n18í59n 70S60e48b49e80r33a 7833238330279

To vypadá jak ten vozík složený ze dvou, co sestavil Jeremy v Top Gearu. Vidím že koncept se ujal.R^

+2/0
12.2.2014 8:48

A86l71e43š 75L31i81s48o55v63s27k92ý 9762824363178

Hurá!! To chci! NAstartuju a do lesa cestou necestou!!!!

0/0
12.2.2014 8:46
Foto

P69a42v57e24l 65P84o23k63o30r35n55ý 2426644660572

Uveze přibližně to samé, co můj přívěs za autem. Ani na vožení dříví z lesa to není. A píše se něco o zatáčení, čtyřkolka v terénu úplně dobře nezatáčí, tahle na to bude ještě hůře. A kde je u nás terén na čtyřkolky, aniž by se tím něco ničilo, typicky lesní cesta, tedy pokud jí nezničili již dřevaři...

0/0
12.2.2014 8:36

A70l13e42x92a26n64d60r 66K46o20s88t86k29a 5899656929766

Předpokládám, že toto nemá být čtřkolka na hraní, ale pracovní nástroj. Asi by se tím dalo i tahat ono dříví z lesa, ale spíš to vidím na dopravu člověka plus materiálu tam a zpátky. Třeba kamarád dělal jeden čas na hranici obnovu hraničních kamenů. Ano, měli pravý teréňák, starý gazik. Jenže kvůli stromům museli dost často zaparkovat třeba kilometr od cíle. A neste si kilometr přes les metrákový hraniční kámen. Tato mašina by zřejmě v pohodě dojela až na místo s patníkem přivázaným na korbě. A díky hodně širokým gumám by to nemělo ani moc ničit přírodu.

+1/0
12.2.2014 8:49
Foto

P22a41v21e89l 36P97o67k42o72r18n22ý 2506754490822

Tahání patníků mě tedy opravdu nenapadlo... Já mám hraniční patníky úplně malé...

0/0
12.2.2014 9:24

P87a15v56e89l 43J88e19ř52á18b74e20k 7141752974937

Ten metrákový kámen doveze třeba na velmi levním pásovém transportéru (cena se pohybuje od 50 tisíc s nosností okolo 300 kg) . Osobně používám železného koně (ten ale levný není, pokud se nesežene starší) a když jsem začínal, tahal jsem ho za  škodovkou.

Tím ale nechci říci, že ta  šestikolka pro práce v lese nebyla od věci. jen ta cena je pro velkou část lesních či jiných terénních pracovníků trochu nad jejich možnosti. Ale třeba se vykalkuluje, že návratnost takové investice, díky užitným vlastnostem bude přiměřená. Ale obávám se, že za tuto cenu se nechá koupit celkem dobrý pick-up s pohonem obou náprav a tak kam neprojede, se převeze lehkou mechanizací

0/0
12.2.2014 11:18

M72i64c41h77a29l 32M55o66u43c15h74a 9608529563484

Proč nad tímto strojem zůstává rozum stát? Vždyť je to zcela logické, oproti čtyřkolce to přináší větší ložnou plochu, větší užitečné zatížení, větší stabilitu v podélném směru a lepší trakci a prostupnost terénem. Na dřevo, kamení, hrabání sněhu atd. je to ideální.

.

Čtyřkolka je primárně pracovní stroj a ani fakt, že se na tom hromady primitivů o víkendech prohání po lese, z toho volnočasové vozítko neudělá... ;-)

0/0
12.2.2014 8:36

M26i70c69h16a97l 23R43o75u58č87a 7126880120251

nepostradtelný pomocník při jízdě do tesca na nákup.

nebo si zajet do stavebnin pro kolečko písku a dva pytle cementu

za půl míče ze mně budou všichni paf8-o

0/0
12.2.2014 8:33

M26i92c90h43a78l 44M57o18u97c29h60a 9428479223834

Záleží, na co to člověk používá. Na chatku v zahrádkářské kolonii samozřejmě stačí Škoda Favorit a vozík domácí výroby. Pokud budeš stavět něco v kopcích uprostřed lesa, jinak než takovýmhle strojem tam ten písek a cement nedostaneš...;-)

0/0
12.2.2014 8:40

M68a38r66e95k 69S57l49a43b69i98h79o38u87d82e89k 7278431522513

Kolik tam naloží český chalupář dětí bez helmy?

+1/0
12.2.2014 8:09

M27a21r83t27i72n 21V89o18j71á50č54e64k 9743317911896

všechny;-D

0/0
12.2.2014 8:56

S58i45d91n42e66y 75S59i31s43k98a 3157692342175

Kdyby kulomet ... bezzakluzovy kanon se za tim taha.

+2/0
12.2.2014 7:51

A11l26e89x95a93n72d84r 21K92o84s78t49k76a 5919246439146

A já si hned říkal, že to bude trochu jinak. I těžký kulomet přeci unese jeden chlap, kdežto toto má nosnost skoro půl tuny. Ano, bezzákluzový kanon menší ráže plus nějaká munice, to by odpovídalo spíš.

+1/0
12.2.2014 8:18

R17i95c91h40a81r51d 19P84o50d61z61i82m73e15k 2301827646

Hlavně obojí má ve střední Evropě široký uplatnění ;-D

+2/0
12.2.2014 8:31

T48o38m74á78š 37Z28e15m47a51n 3175638264985

Co není, může být;)

0/0
12.2.2014 13:11

A66n16t98o94n97í72n 42J76a29n74č79a20ř52í21k 3329371295784

Jasně, ale tohle uveze kulomet ve předu, ne vzadu. Dozadu lze přidat malý kanónek.

+1/0
12.2.2014 8:34

J57i65ř22í 53K85o68c34u79r76e86k 6915404435558

Minometnou četu ...

0/0
16.2.2014 19:50

L67u50d93ě55k 82N78ě16m56e50c 5865291632934

Popravdě - s těžkým kulometem bych se tahat nechtěl.

+1/0
12.2.2014 10:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.