- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zajímalo by mě, kolik "Frantů z garáže" si tu dělá reklamu.
Měl jsem Seat Leon, koupil jsem ho jako čtyřletý a jezdil s ním 7 let. Jezdil jsem na pravidelné roční servisní prohlídky s výměnou oleje do značkového servisu. Nikdy žádný problém, cena práce 300/hod., sleva na díly 5% (servis má i bazar a bral jsem to u nich, proto sleva na díly i na práci). Předběžnou cenu většinou dodrželi, často byla nižší, překročení do 5%. V případě, že našli nějakou závadu (stalo se dvakrát za celou dobu), telefonicky mě hned informovali a žádali souhlas s opravou i s novou cenou. Při převzetí auta potvrzená servisní knížka a případné vadné díly přiložené. Na STK nikdy žádný problém, žádná závada, technici se ptali, kam s tím jezdím. Mimochodem, dle jejich sdělení jsou auta s pravidelným autorizovaným servisem na STK hned poznat - nemívají problémy a závady.
Když jsem auto prodával, mělo 11 let. Postavil jsem ho do bazaru a do týdne jsem měl peníze v ruce. Dostal jsem za něj skoro to co jsem chtěl (slevil jsem 3 tisíce, což byla ekologická daň za Euro III).
Tolik moje zkušenosti s autorizovaným servisem.
Teď je ale otázka, kolik by vše trvalo a stálo v neznačkovém. A hlavně, co je to za značkový servis s cenou 300Kč s DPH. Takový neznám ani neznačkový. Běžně je i u neznačkového (mimo garážisty) cena od 300Kč/hod. Naopak značkový jsem neviděl pod 700Kč/hod.
Nejvetsi podvodnici jsou vyrobci nahradnich dilu. Nebot je opravdu vtipne jak silen blok na motor na felicii muze stat 130kc ale na opel stoji 2500kc Pritom po demontazi je to uplne stejnej kus vyrobku (nepocitaje jiny rozmer). Btw s neautorizakem mam zkusenost, ze kdyz tam prijedu, reknou mi bude to stat XY a vzdy to tak bylo +- 10 procent. Naposled jsem jel do autorizaku, nebot neautorizak problem nechtel moct resit, pac k tomu nemel spravne nastroje (original diagnostiku), tak jsem byl na cene 10 000kc. Pak mi po tejdnu volali e to bude 15 protoze musi menit jeste neco a nekonec to bylo jeste vic a az na miste pri placeni jsem zjistil ze nejak zapomneli do toho telefonu zminit, ze to cele je bez DPH. Tudiz jsem se zastavil nekde na cene 24000kc Oprava se tykala motoru nefunkcniho jednoho valce.
Je zajímavé číst příběhy o tom, jak autorizovaný servis podvádí. Nevymění to či ono, ale naúčtuje... Podvádí s olejem apod.
Jelikož do toho trochu vidím, tak pokud máte v ruce nějaký pádný důkaz o tom, že se něco takového skutečně stalo, pak se obraťte na import nebo přímo na továrnu.
Pokud by si autorizovaný servis jakékoli značky něco takového dovolil, okamžitě by přišel o autorizaci a tím pádem i o několikamilionové investice. Myslíte si, že by si někdo něco takového dovolil riskovat?
Ještě jedna věc. Autorizovaný servis je většinou povinnen dodržovat pracovní postupy a časové propozice k těmto postupům. Takže se vám může stát, že roční prohlídka na vašem autě bude stát v neutorizovaném servise víc, než v autorizovaném, protože autorizovaný na tuto operaci má např. 90 minut a při sazbě např. 500 Kč za hodinu bude cena za práci 750 Kč, ale neautorizovaný servis může při sazbě 300 Kč za hodinu tvrdit že to dělal 3 hodiny nebo to dělal celý den... Nižší cenu pak dosáhne tím, že použije neoriginální díly, které jsou levnější a zárověň často mnohem méně kvalitní...
Nebojte se autorizovaných servisů... nechejte si do auta dát všechny díly, které byly měněny, atd..
Možná přijdete na to, že zaplatíte o pár korun více, ale budete mít mnohonásobně méně starostí ;)
Haha. To jsem si říkal taky. Už jsem vyléčen.
Mě celkem baví to že neví co s tím může být. Já kdykoliv zavolám servisákovi, do pěti vět popisu problému to ví i bez diagnostiky
Ještě v době za tzv. reálného socialismu, kdy nebylo známo sousloví "autorizovaný servis" jsem se obracel s opravami auta na autoservis v Modřanech, kde jsem tehdy bydlel. Pan mistr Miroslav Adámek mi přestavil automechanika, který se bude starat o mé tehdejší auto (shodou okolností automechanik byl můj někdejší spolužák ze základní školy a dobrý kamarád). S uvedeným, tehdy neautorizovaným servisem jsem byl vždy plně spokojen, takže se nedivím, že se dnes jmenuje Auto Adámek.
Osobní zkušenost (s Auto Adámek) nemám, ale už jsem na něj také slyšel chválu. Škoda, že to mám k němu přes celou Prahu.
nj, každý nemusí vyhazovat peníze oknem za každou cenu
Já jsem si auto 5 let servisoval sám. Kompletně. A když jsem si sepsal kolik by to stálo v servise, tak jsem usetřil asi 40 tisíc. Samozřejmě mně to i celkem bavilo a byl to koníček ve vloném čase, kdy jsem neměl nic jiného na práci. Teď už má novější auto, kde je té eletroniky více a už to doma servisovat moc nejde. Ani mně to už nebaví. Takže mi to servisuje kamarád kamaráda a je to ještě levnější než v neautorizovaném servise.
Na všechny auta doma si děláme všechny opravy a výměny svépomocí. Jsou to samozřejmě ojetá a ještě vcelku jednoduchá auta. I pneu si přezouváme sami (máme mechanické zouvání). Autorizovaný servis naše auta viděli maximálně jako nové s předchozím majitelem.
Já byl v autorizovaném servisu jednou. Drahota neskutečná a položky jako dolití kapaliny do ostřikovače 380,-- Kč za litr mě rychle vyléčili. Ať jim dělá blba někdo jinej. A hlavně autorizovaný servis není servis ale dělají jen výměny toho co ukáže diagnostika za nové místo aby to opravovali, kdo neumí tak učí nebo dělá v autorizovaném servisu a kdo umí uživí se mnohem lépe s vlastní dílnou.
Aaa,další pan odborník. Nejdřív sám přizná, že tam byl jednou a pak to ještě odborně zhodnotí ve stylu "Sice o tom nic nevim, ale je to na prd." Takový odborníci teď seděli na ministerstvech
Se služební octavií jsem již dávno přestal navštěvovat autorizovaný servis. Dát za výměnu motorového oleje cca 3.500 Kč se mi opravdu zdálo moc. A to ještě bez záruky, že jej máte skutečně vyměněný. Z důvěryhodných zdrojů vím, že velmi často se v těchto servisech stává, že Vám v lepším případě odsajou litr starého oleje a dopustí novým, a v horším případě přelepí pouze štítek. V servisu, kde jezdím nyní, za tu samou službu platím 1.800 Kč a ještě u toho můžu osobně být. O složitějších opravách se snad ani nemusíme bavit, jelikož mechanici, kteří pracují v těchto značkových servisech umí pouze měnit díly za díly. Oprava je pro ně španělská vesnice.
Souhlasím s Vámi, ačkoli 1800 Kč za výměnu oleje (předpokládám včetně oleje a filtru) bych nedal. Klidně Vám to budu dělat za 1500 Kč a i tak budu mít "hodinovou mzdu" +- 1200 Kč/h :-D.
Autorizovaný servis je dobrý ve chvíli, kdy diagnostika ukáže co je vadného, maník přijde a vymění díl za spoustu tisíc. Když diagnostika mlčí, nebo je třeba nějaký díl opravit, především banální závady elektroniky, je o mnoho lepší servis neautorizovaný, kde ti borci auta skutečně opravují a nejsou jen vyměňovači počítačem určených dílů. Toťmoje zkušenost. I když neautorizovaným servisem vyměněný díl mi taky nadělal spoustu problémů. Maník měl asi volšový ruce,nebo to dal nějakému učňovi. Takže úplně nejlepší je udělat si opravu sám, pokud jste toho schopni a pokud ne, tak dobře vybírat neautorizovaný servis.
....navíc dnes už si i tu diagnostiku (nevím, jestli mají to samé) postupně kupují jednotlivé servisy