- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
kazda seriove vyrabena zabezpecovacka ma dokumentaci, takze neni problem pro kvalifikovane zlodeje ji prekonat. Proto jedina vec ktera funguje je amaterske udelatko blokujici nejakou funkci. Proti kladivu a odtahovce je to stejne houby platne
do auta mi prošli přes zadní okno odpojili táhla převodovky a zlomili spínací skříňku prípojili servisního can zmetka(odblokovali originalni blokovani) a snažili se odjet. auto startovalo a chcíplo (přídavné zařízaní mimo výrobce a zamčené řízení mimo výrobce v motoru. auto zůstalo a škoda byla 18000 Kč. Co by mi pomohlo hlášení na policajty hlásilo by mi to nehodu? Houby nevěřte tomu. Minulé auto nám ukradli - v autě byl telefon a policie odmítla telefon lokalizovat, že prý to stojí 5000 Kč takže tak se chová policie v ČR - nepomůže vám (za auto zaplatila pojišťovna 195000 Kč). To je malý příklad, jak se na obyčejné lidi sere.
v tom je prave ten problem, moje auto hledali po barech misto po vrakovistich, dali mi to pisemne, a znamej, kdyz chytil zlodeje, tak dostal za ublizeni na zdravi flastr
... ovládali akceleraci, brzdy a DOKONCE zvládli, považte, ZATROUBIT
Asi tak nějak. To, že mužou ovladat brzdy je trapné, ale že mužou zatroubit!!!!
Osobně nechápu, co je na tom nového. Již nyní se přes tuto sběrnici auta chipují - přehrání map motoru v řídíci jednotce auta, tzn. proč se tam nepovrtat více? Stejně jako já si doma mohu s kabelem z číny za 300kč udělat komplet diagnostiku, zapnout např. corning, zadní světla spolu s předními LED, naklápění zrcátka, fungující DVD přehrávač i při jízdě atd.
No klasika, je to jedno s druhým..
kdyby nebyla poptávka, nebyla by nabídka - kdyby neměli potřebu krást, nebyla by potřeba (až tak velká) chránit ...
A jinak - kdyby šlo jen o auta.. Dneska už si můžete hacknout i bezdrátovou paměťovou kartu, a co teprve, až si někdo začne hrát s chytrou domácností- ať už bezdrátový zařízení ovládaný androidem- jako např. trouba, která už snad je, nebo i dálkově ovládaný topení, osvětlený- nebo i plášť domu- vrata od garáže atd atd ...
Viz R. Henlein: Měsíc je drsná milenka, kde nechají počítačem nenáviděnému správci otočit režim záchodů.. S tím, že u nejbližšího k ložnici by se hodila fontánka až do stropu.
"CHT není prvním případem, kdy hackeři (v těchto případech to ovšem nejsou opravdoví hackeři) prolomili elektronický systém vozidla."
Pane redaktore, právě Vám podobní neodborníci matou zbytek laické veřejnosti.
V tomto případě se jedná opravdu o hackery, tedy specialisty kteří hledají díry v zabezpečení systémů aby mohli navrhovat protiopatření.
Počítačoví zločinci a narušitelé systémů se označují crackeři, udělejte si v tom konečně pořádek. Děkuji
Moc si tu nevyskakujte, ani vy nemáte pravdu. Hacker je prostě šikovnější počítačový specialista. Ovládá svůj obor a umí opoužívat neobvyklé techniky. Může to být zároveň i cracker, nebo třeba vámi zmiňovaný bezpečnostní expert, ale také to může být třeba programátor nebo kodér webových stránek.
konečně jsem našel vysvětlení , jak to bylo s tím nekontrolovatelným zrychlováním některých aut v americe...
snad v Jizni Koreji...a nebylo to zasahem zvenci.
takhle nějak možná zabili investigativce Michaela Hastingse...V americe jsou dál, auta napojena na internet přes černé skříňky, dá se tak auto ovládat i na dálku.
Evropě zatím bude muset stačit povinný odposlech a dálkové zastavení. Nesmírně to zjednoduší práci organizovanému zločinu, skuteční vážní zločinci (včetně těch vládních) budou mít mikrofon ustřižený a zastavovací funkci přemostěnou.
To je zase takové teoretizování.
1. Vzhledem k tomu, že servisní konektor CAN je u většiny aut umístěn tak, že je nutné se do auta nejprve vloupat, nemá to pro zloděje příliš velký smysl. Vymýšlet, jak složitě (a draho) zařídit ovládání zámků dveří když je rozbuté okénko je trochu na hlavu.
2. V případě podvratného převzetí kontroly nad systémy vašeho auta je třeba si položit otázku, PROČ by to měl někdo dělat. Co tím získá? Když pomineme agenty NSA, nebo mafiány typu Mrázek, tak zjistíte, že se s tím u 99,9% aut asi nikdo zabývat nebude, protože by z toho NIC neměl. Leda by to dělal pro zábavu.
Ludvík všehoví.
ad 1 - nesmysl, can je všude od lamp po tažné (mám elektricky ovládané polohy a to jestli je ok poloha jde po canu) tj jak píšouv článku borec si lehne na zem připojí krabičku a pak má tísíc a jednu možnost co s tím dělat, např ti to kdykoliv zastavit, zhodit do nouzáku a pak sociálně vypomoci (únos, loupež) sabotovat komunikaci canu nebo ji např aktivně incializovat (pojistný podvod, atentát). tj vleze pod auto k tažnému (tedy k jednotce pochopitelně) nebo vleze u mého auta k přednímu kolu kde je nezávislé topení a RJ dálkového ovládání a can kterej 100% jede i když je auto zamčené .
ad 2 - no důvody někdo neřeší, napadá mě jich tisíc třeba někomu odpálit airbag za jízdy a když to bude v 150km/h tak nazdar bazar na 99 procent to bude vypadat jako nehoda a navíc tam to zařízení může třeba několik měsíců spát a pak bude dokazování fakt jednoduché.
prostě bude přidat tamper kontrolu kabelových svazků a tak jako toyota přidat nějaké podepisování komunikace. (resp ochrana integrity např změnit mapy v posledních toyotách je nemožné - pochopitelně mapy motoru ne navigace)