Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rozvášněný prcek Audi S1 má pohon všech kol a 230 koní

Nejmenší Audi A1 je spíše městské či stylové vozítko. Automobilka se ovšem rozhodla, že i v jeho případě připraví ostrou verzi. Jmenuje se S1 a s pohonem všech kol a 170 kW, 230 koni pod kapotou se z něj stává pořádný dravec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T33o35m66á62š 32B60í34l45ý 2965360227

K dokonalosti tomu chybí ještě kufr 1,50m3 ;-);-);-D

0/0
24.2.2014 11:20

T45o39m62á48š 36K24u93c56h88a72ř 3427351618101

Vypadá to spíš jako upravená Fóbie..:-P;-D

0/0
23.2.2014 20:38

J41i32ř50í 23S41c31h19w88a19c62h 5206739677354

nu alespoň vidíš, že v designu Fabie (tolik zatracovaném částí místních diskutérů) dříme velký potenciál, který se nebojí využít ani Audi :-P

0/0
24.2.2014 9:48

K28a33m18i56l 55D40o90l14e53z39e78l 6662266144712

kolik ten krap vazi? to jsem v clanku nenasel, I kdyz je to pomerne zasadni informace

0/0
23.2.2014 12:07

D65a97v72i66d 30M10a20t21ě13j74ů 2275332357758

Audi to jeste nikde neoznamilo, takze jsou vse ohledne vahy zatim jen dohady.

0/0
23.2.2014 16:38

A51n73t68o87n75í32n 79S25e86b93e70r94a 7873918710569

Lehké auto se sportovním podvozkem a že se hodí do města? Na tramvajové pásy, kanály, retarderey a záplatované díry po výkopech pro infrastrukturu? Tak to si umím živě představit. Au....

0/0
23.2.2014 0:38

P25e27t46r 32M21i89c53h52a66l 2240164301432

Naše dálnice nejsou o nic lepší. :-)

0/0
23.2.2014 20:51

J39i31ř14í 25S61c78h70w89a90c92h 5336559787134

je třeba číst pořádně a vnímat souvislosti. O vhodnosti do města se píše o A1 původních variantách tedy např s 1,2 TSFI.

O popisované variantě S1 se už píše jako o "ostré" a žádnou zmínku coby o městském vozítku už v článku nevidím....

+2/0
24.2.2014 10:07

A12n70t41o17n48í64n 86S57e79b10e24r84a 7973308110739

ok :-/

0/0
24.2.2014 19:11

M68i12r46o84s64l89a54v 42M19e30d 3814646

Ale jo - na ježdění do práce bych to bral...

+2/0
22.2.2014 17:54

K32a92r89e53l 18F86l81o20r58i75a51n 6421847587312

230 koni? Jenom? Pokud nebude RS1, mohli tomu dat aspon 270 nebo 300 koni. Takhle to bude zase jen lepsi prumer za strasnou cenu.

0/−8
22.2.2014 7:45

H89o39n63z57a 69H26r32o90m86a70s 1245237567382

Ja to nechapu. Co delate s tak malym autem se 300 k? Jezdite po okruzich? Na tak male auto je 150 hodne a to uz v tom muzete docela radit.

+6/0
22.2.2014 8:06

K32a86r66e98l 64F64l88o56r16i96a25n 6201517967262

Zalezi na tom, kolik to bude vazit. 230 koni je ok u auta s vahou 1200-1300 kilo, a z toho bude jen slusne sviznej hatchback. Pokud to bude 1500+ kilo, pojede to slusne a nad prumer, ale treba uz to nebude zabava. Uvidime, nepredbiham, jen se trochu bojim, ze to proste bude lehkej nadprumer. Auto v ranku Octy RS a ne treba Cupry R. Nuda.

0/0
22.2.2014 9:33

R68o60b36e42r98t 25P77a60c60i65n42a 7404169295391

Kde by to vzalo 1500 kilo? To má velký kombík.

0/0
22.2.2014 16:40

K94a40r53e87l 71F19l52o76r30i68a74n 6831417477472

Haldex, interier, klima, EU regulace, to je hned. Navic vahu Audi jeste nesdelilo, coz je dost divny. Kdyby to vazilo 1100 kilo, tak se tim chlubi, takze jsem pesimista.

0/0
22.2.2014 16:57

J27i28ř15í 31S35c44h80w23a40c59h 5706369107654

Najděte si auťák se stejným zrychlením a pomocí trojčlenky z poměru výkonů si snadno spočítáte hmotnost.

0/0
22.2.2014 20:58

J33i57ř69í 27S20c66h71w31a78c86h 5726909407664

z výše uvedeného usuzuji, že to bude mít pohotovostní hmotnost (EU tedy včetně řidiče) mezi 1300-1400kg.

0/0
22.2.2014 21:42

D67a25v83i39d 23M42a46t36ě19j79ů 2845572807988

Takhle jednoduche to neni, musel byste zapocitat mnohem vice faktoru - prevodovku, pohon, asistenty, pneu, atd.

+1/0
23.2.2014 3:54

J92i26ř45í 18S86c53h71w98a57c72h 5736759257484

všechny tyto faktory jsou u všech aut dnes velmi podobné, takže je možné je pro uvedenou přesnost naprosto zanedbat....

0/0
23.2.2014 20:07

D41a42v40i93d 77M22a97t56ě30j57ů 2935632387248

Sorry, ale to asi nemyslite vazne, ze?

+1/0
24.2.2014 12:08

J77i83ř68í 38S66c78h14w43a77c85h 5476689667204

Sorry, to myslím naprosto vážně.

Ale schválně si od vás vyslechnu výčet toho, v čem by toto seriové Audi mohlo mít natolik odlišné převody, pohon či pneumatiky od podobně velkého v současnosti vyráběného sériového auta, s podobně výkonným motorem a se stejným zrychlením, aby to ovlivnilo dynamiku vozu výrazně více než právě jeho hmotnost s přibližnou přesností (rozptylem) na sto kilogramů.

0/−1
24.2.2014 13:55

D51a19v63i96d 93M14a93t78ě85j17ů 2455822527728

Prevodovka - mezi manualnim a automatickym razenim a mezi jednotlivymi automatickymi prevodovkami je takovy rozdil v rychlosti razeni, ze i pri uplne stejne hmotnosti a ostatnich parametrech bude rozdil ve zrychleni 0-100 kmh v radu sekund. Ten rozdil se bude dale vyznamne zvysovat podle pouzitych asistentu, a samozrejme podle rozmeru pneu, tedy schopnosti prenest dany vykon az na silnici. Uz jen jine kombinace techto faktoru pri pouziti stejneho motoru vam daji tak rozdilne hodnoty zrychleni 0-100 kmh, ze z toho vahu s presnosti na 100 kg neodhadnete. Jestli se trefite, bude to spis nahoda. Zkusite to? Az Audi vyjde ven s vahou S1, muzeme zjistit, jak se vam to podarilo. Sam jsem zvedav :-)

0/0
24.2.2014 15:50

J68i51ř54í 57S38c93h25w88a43c17h 5956209147634

Tvoje předpoklady by platily v případě, že bys porovnával nějaká nejlepší a nejhorší řešení, tam by ses dostal do rozdílů řekněme 1-2 sec maximálně. Já ale jasně píšu o potřebě srovnat podobná současná auta, tedy třeba prémiovku Audi s prémiovkou BMW. Pak se rozdíly zmenší na desetiny sekundy.

Ad převodovka: manuál versus dvojspojka rozdíl 0,1-0,2 sec, toto Audi má ale manuál není problém si pro srovnání vybrat opět něco s manuálem (popřípadě klidně s dvojspojkovým automatem). I zpřevodování bude podobné (u dnes vyráběné sériovky).

Ad pneumatiky a asistenti: pokud vyberu přibližně stejně veliké auto a přibližně stejně výkonné auto v přibližně podobné cenové kategorii je značný předpoklad, že jak pneu tak asistenti budou přibližně stejní. U audi S1 coby čtyřkolky budou hrát asistenti mnohem menší roli než u předokolky. Pro porovnání ale raději doporučím vybrat raději zadokolku, pokud se nenajde vhodná čtyřkolka. Z toho důvodu to může být třeba o o dost dražší BMW, třeba bude mít nějaké ty asistenty.

V příspěvku výše jsem tou mojí jednoduchou metodou odhadl hmotnost na 1300-1400 kg. Pro můj výpočet jsem si vybral BMW 3 Cabrio 335i. Má zrychlení 0-100 za 5,8 sec, výkon 225kW, pohotovostní hmotnost (EU) 1810 kg. Audi má při stejném zrychlení výkon 170 kW. Takže tou mou trojčlenkou se dostávám ke středu mého odhadu 1367 kg. Takže ten můj odhadovaný interval upřesním na 1317-1417 kg. ;-)

+1/0
24.2.2014 21:17

D55a91v35i20d 12M55a47t65ě59j10ů 2595442457908

Super, tak uvidime :-) PS: Netykame si...

0/0
25.2.2014 12:26

J75i32ř55í 24K16o45c91u33r38e19k 6745504315178

1500 kilo je pohotovostní hmontost golfu GTI 6. generace. :-/

0/0
24.2.2014 14:44

D12a66v86i88d 50M47a85t59ě95j42ů 2375142167198

Uprimne, nekdy je mi i v malem roadsteru 240 PS malo :-)

+1/0
22.2.2014 12:28

P51e93t23r 91M12i48c65h87a91l 2890744221392

Já mám v Oktě 110 a nestěžuju si. Ale je fakt, že mám auto na přepravu z bodu A do bodu B. Na zábavu by to nebylo. Mimochodem, nejvíc jsem si stejně užíval zimu ve stodvacítce,  s tím se na sněhu driftovalo ...

+1/0
23.2.2014 20:51

J27o82s60e68f 80Č47i45h97á72k 7201189950596

Stylové? Vždyť je odporné.

+1/−4
22.2.2014 7:34

H40o79n89z27a 19H98r35o49m38a24s 1265717127652

Mate pravdu, ze to zestarne spatne. Za par let to bude as uplne mimo. Viz stara a2 to je posusnanicko. http://static.classistatic.de/imagegallery/audi/a2/audi-a2-aud_a2_00_auto_1.jpg

0/−2
22.2.2014 8:15

J29o19s75e21f 75Č20i30h13á98k 7361619880686

Pravda. Ten kdo si to auto koupil musel mít hlaveň u hlavy.

0/0
22.2.2014 8:22

D17a46v40i85d 26M42a70t68ě75j69ů 2815902497718

Atmosfera nebo turbo?

0/0
22.2.2014 4:30

D10a12v65i87d 66M24a28t35ě31j60ů 2435962747558

Uz jsem to nasel - turbo. Coz je skoda, atmosfera by urcite byla jeste zabavnejsi :-)

0/0
22.2.2014 5:05

V41l52a37d38i50s90l87a19v 52B97u82r11y43š89e58k 1379842707144

atmosféra s 370 Nm 8-o

+1/0
22.2.2014 7:48

D19a27v46i21d 69M46a70t43ě84j84ů 2965872517858

Jj, to jsem prehledl, z toho je to turbo jasne. Atmosfera by mela min. o 150Nm min...

0/0
22.2.2014 12:27

M39i26r47o41s41l98a60v 62Š57i14m81k85o 7335343682965

Atmosféra 2,0 by asi zábavnější nebyla. A při stejném výkonu by měl motor vyšší nároky na úržbu a životnost...?

0/0
22.2.2014 9:24

D88a39v86i57d 19M29a81t89ě66j16ů 2165132217648

Prave ze atmosfera 2.0 s klasickym lankovym plynem je zabavnejsi nez turbo. A i pri vyssim vykonu, nez ma S1 s turbem, by zadne extra naroky na udrzbu ani zivotnost mit nemusela. Mrknete treba na motor, ktery davala Honda do S2000...

0/0
22.2.2014 12:19

M56i96r71o26s51l26a94v 85Š20i50m61k23o 7635343462215

Obecně: Nadupaná atmosféra je namáhaná v celé škále otáček, z toho plyne nižší životnost. Naopak turbomotor má nižší kompresní poměr, takže v běžném režimu je v pohodě. Jasně, atmosféra jde hezky za plynem, to jo. Zrovna Honda není dobrý příklad, protože je v motorech špička a také si to nechá zaplatit :-/

0/0
22.2.2014 14:14

D11a45v48i94d 66M10a92t75ě19j43ů 2575732357918

Napriklad motor F20C je klasickej atmosferickej dvoulitr a ma naprosto normalni servisni intervaly a zivotnost takovou, ze krome vyrobni vady v letech 1999-2000 se zadnej neznicil, alespon co vim z ruznych for. A to to toci 9.000 otacek. Takze mozna u jinych znacek, ale u Hondy ta snizena zivotnost rozhodne neplati. A zabava to je fakt vetsi nez s turbem :-)

0/0
22.2.2014 18:31

P57e50t92r 57M84i24c16h82a52l 2120594781882

To vypadá na malého dravce. :-)

+1/0
22.2.2014 1:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.