Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rozvášněný prcek Audi S1 má pohon všech kol a 230 koní

Nejmenší Audi A1 je spíše městské či stylové vozítko. Automobilka se ovšem rozhodla, že i v jeho případě připraví ostrou verzi. Jmenuje se S1 a s pohonem všech kol a 170 kW, 230 koni pod kapotou se z něj stává pořádný dravec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T60o39m15á24š 76B68í90l55ý 2675110407

K dokonalosti tomu chybí ještě kufr 1,50m3 ;-);-);-D

0/0
24.2.2014 11:20

T21o60m72á93š 12K73u11c25h56a23ř 3457531728181

Vypadá to spíš jako upravená Fóbie..:-P;-D

0/0
23.2.2014 20:38

J52i86ř87í 20S46c47h91w17a50c25h 5356309417464

nu alespoň vidíš, že v designu Fabie (tolik zatracovaném částí místních diskutérů) dříme velký potenciál, který se nebojí využít ani Audi :-P

0/0
24.2.2014 9:48

K48a81m46i63l 45D37o53l59e11z60e30l 6272416504892

kolik ten krap vazi? to jsem v clanku nenasel, I kdyz je to pomerne zasadni informace

0/0
23.2.2014 12:07
Foto

D23a69v83i46d 23M45a57t39ě81j72ů 2975652197458

Audi to jeste nikde neoznamilo, takze jsou vse ohledne vahy zatim jen dohady.

0/0
23.2.2014 16:38

A26n80t66o30n37í17n 13S35e57b42e35r69a 7603798470949

Lehké auto se sportovním podvozkem a že se hodí do města? Na tramvajové pásy, kanály, retarderey a záplatované díry po výkopech pro infrastrukturu? Tak to si umím živě představit. Au....

0/0
23.2.2014 0:38

P20e26t59r 69M12i42c88h66a95l 2180934321452

Naše dálnice nejsou o nic lepší. :-)

0/0
23.2.2014 20:51

J12i24ř19í 21S19c20h47w60a43c94h 5376539647404

je třeba číst pořádně a vnímat souvislosti. O vhodnosti do města se píše o A1 původních variantách tedy např s 1,2 TSFI.

O popisované variantě S1 se už píše jako o "ostré" a žádnou zmínku coby o městském vozítku už v článku nevidím....

+2/0
24.2.2014 10:07

A11n72t25o79n48í93n 65S91e41b44e80r37a 7233548190879

ok :-/

0/0
24.2.2014 19:11

M11i46r51o55s19l47a25v 52M11e19d 3444616

Ale jo - na ježdění do práce bych to bral...

+2/0
22.2.2014 17:54

K31a59r63e61l 17F20l52o63r81i97a81n 6231347637632

230 koni? Jenom? Pokud nebude RS1, mohli tomu dat aspon 270 nebo 300 koni. Takhle to bude zase jen lepsi prumer za strasnou cenu.

0/−8
22.2.2014 7:45

H75o26n80z66a 82H29r41o31m22a73s 1265467457802

Ja to nechapu. Co delate s tak malym autem se 300 k? Jezdite po okruzich? Na tak male auto je 150 hodne a to uz v tom muzete docela radit.

+6/0
22.2.2014 8:06

K82a44r66e65l 52F46l32o56r78i90a70n 6981987497852

Zalezi na tom, kolik to bude vazit. 230 koni je ok u auta s vahou 1200-1300 kilo, a z toho bude jen slusne sviznej hatchback. Pokud to bude 1500+ kilo, pojede to slusne a nad prumer, ale treba uz to nebude zabava. Uvidime, nepredbiham, jen se trochu bojim, ze to proste bude lehkej nadprumer. Auto v ranku Octy RS a ne treba Cupry R. Nuda.

0/0
22.2.2014 9:33

R92o50b45e73r85t 92P92a46c57i37n50a 7774949815621

Kde by to vzalo 1500 kilo? To má velký kombík.

0/0
22.2.2014 16:40

K34a96r28e10l 28F32l65o41r67i80a43n 6431947687922

Haldex, interier, klima, EU regulace, to je hned. Navic vahu Audi jeste nesdelilo, coz je dost divny. Kdyby to vazilo 1100 kilo, tak se tim chlubi, takze jsem pesimista.

0/0
22.2.2014 16:57

J65i82ř95í 50S38c39h59w79a92c43h 5606869867744

Najděte si auťák se stejným zrychlením a pomocí trojčlenky z poměru výkonů si snadno spočítáte hmotnost.

0/0
22.2.2014 20:58

J80i47ř32í 16S92c96h29w63a34c63h 5926109137864

z výše uvedeného usuzuji, že to bude mít pohotovostní hmotnost (EU tedy včetně řidiče) mezi 1300-1400kg.

0/0
22.2.2014 21:42
Foto

D46a44v24i96d 64M94a12t53ě59j94ů 2635402687658

Takhle jednoduche to neni, musel byste zapocitat mnohem vice faktoru - prevodovku, pohon, asistenty, pneu, atd.

+1/0
23.2.2014 3:54

J60i28ř84í 87S70c71h73w24a59c47h 5546409637164

všechny tyto faktory jsou u všech aut dnes velmi podobné, takže je možné je pro uvedenou přesnost naprosto zanedbat....

0/0
23.2.2014 20:07
Foto

D13a13v16i76d 51M71a15t21ě95j38ů 2795932767618

Sorry, ale to asi nemyslite vazne, ze?

+1/0
24.2.2014 12:08

J82i97ř51í 10S96c25h75w86a29c77h 5126489917444

Sorry, to myslím naprosto vážně.

Ale schválně si od vás vyslechnu výčet toho, v čem by toto seriové Audi mohlo mít natolik odlišné převody, pohon či pneumatiky od podobně velkého v současnosti vyráběného sériového auta, s podobně výkonným motorem a se stejným zrychlením, aby to ovlivnilo dynamiku vozu výrazně více než právě jeho hmotnost s přibližnou přesností (rozptylem) na sto kilogramů.

0/−1
24.2.2014 13:55
Foto

D89a64v12i11d 64M42a87t98ě75j78ů 2515972927858

Prevodovka - mezi manualnim a automatickym razenim a mezi jednotlivymi automatickymi prevodovkami je takovy rozdil v rychlosti razeni, ze i pri uplne stejne hmotnosti a ostatnich parametrech bude rozdil ve zrychleni 0-100 kmh v radu sekund. Ten rozdil se bude dale vyznamne zvysovat podle pouzitych asistentu, a samozrejme podle rozmeru pneu, tedy schopnosti prenest dany vykon az na silnici. Uz jen jine kombinace techto faktoru pri pouziti stejneho motoru vam daji tak rozdilne hodnoty zrychleni 0-100 kmh, ze z toho vahu s presnosti na 100 kg neodhadnete. Jestli se trefite, bude to spis nahoda. Zkusite to? Az Audi vyjde ven s vahou S1, muzeme zjistit, jak se vam to podarilo. Sam jsem zvedav :-)

0/0
24.2.2014 15:50

J13i34ř49í 26S41c20h17w56a44c47h 5626219447964

Tvoje předpoklady by platily v případě, že bys porovnával nějaká nejlepší a nejhorší řešení, tam by ses dostal do rozdílů řekněme 1-2 sec maximálně. Já ale jasně píšu o potřebě srovnat podobná současná auta, tedy třeba prémiovku Audi s prémiovkou BMW. Pak se rozdíly zmenší na desetiny sekundy.

Ad převodovka: manuál versus dvojspojka rozdíl 0,1-0,2 sec, toto Audi má ale manuál není problém si pro srovnání vybrat opět něco s manuálem (popřípadě klidně s dvojspojkovým automatem). I zpřevodování bude podobné (u dnes vyráběné sériovky).

Ad pneumatiky a asistenti: pokud vyberu přibližně stejně veliké auto a přibližně stejně výkonné auto v přibližně podobné cenové kategorii je značný předpoklad, že jak pneu tak asistenti budou přibližně stejní. U audi S1 coby čtyřkolky budou hrát asistenti mnohem menší roli než u předokolky. Pro porovnání ale raději doporučím vybrat raději zadokolku, pokud se nenajde vhodná čtyřkolka. Z toho důvodu to může být třeba o o dost dražší BMW, třeba bude mít nějaké ty asistenty.

V příspěvku výše jsem tou mojí jednoduchou metodou odhadl hmotnost na 1300-1400 kg. Pro můj výpočet jsem si vybral BMW 3 Cabrio 335i. Má zrychlení 0-100 za 5,8 sec, výkon 225kW, pohotovostní hmotnost (EU) 1810 kg. Audi má při stejném zrychlení výkon 170 kW. Takže tou mou trojčlenkou se dostávám ke středu mého odhadu 1367 kg. Takže ten můj odhadovaný interval upřesním na 1317-1417 kg. ;-)

+1/0
24.2.2014 21:17
Foto

D91a20v48i70d 77M38a58t22ě39j38ů 2925782457178

Super, tak uvidime :-) PS: Netykame si...

0/0
25.2.2014 12:26

J21i32ř32í 94K76o82c52u39r22e98k 6465374115118

1500 kilo je pohotovostní hmontost golfu GTI 6. generace. :-/

0/0
24.2.2014 14:44
Foto

D64a35v32i22d 44M94a23t71ě53j11ů 2815602747958

Uprimne, nekdy je mi i v malem roadsteru 240 PS malo :-)

+1/0
22.2.2014 12:28

P77e15t77r 77M98i72c58h52a36l 2240494651672

Já mám v Oktě 110 a nestěžuju si. Ale je fakt, že mám auto na přepravu z bodu A do bodu B. Na zábavu by to nebylo. Mimochodem, nejvíc jsem si stejně užíval zimu ve stodvacítce,  s tím se na sněhu driftovalo ...

+1/0
23.2.2014 20:51

J42o96s18e42f 83Č59i23h15á28k 7161709820676

Stylové? Vždyť je odporné.

+1/−4
22.2.2014 7:34

H33o67n91z19a 94H40r55o50m37a57s 1735237257662

Mate pravdu, ze to zestarne spatne. Za par let to bude as uplne mimo. Viz stara a2 to je posusnanicko. http://static.classistatic.de/imagegallery/audi/a2/audi-a2-aud_a2_00_auto_1.jpg

0/−2
22.2.2014 8:15

J16o51s62e78f 20Č62i43h47á75k 7741959130826

Pravda. Ten kdo si to auto koupil musel mít hlaveň u hlavy.

0/0
22.2.2014 8:22
Foto

D75a32v29i62d 50M63a58t16ě89j20ů 2395152177818

Atmosfera nebo turbo?

0/0
22.2.2014 4:30
Foto

D18a28v91i89d 36M22a76t55ě81j59ů 2235612867368

Uz jsem to nasel - turbo. Coz je skoda, atmosfera by urcite byla jeste zabavnejsi :-)

0/0
22.2.2014 5:05

V77l27a64d61i31s27l39a83v 30B15u20r44y14š14e72k 1139862137244

atmosféra s 370 Nm 8-o

+1/0
22.2.2014 7:48
Foto

D58a59v71i53d 55M43a61t28ě26j25ů 2385512217578

Jj, to jsem prehledl, z toho je to turbo jasne. Atmosfera by mela min. o 150Nm min...

0/0
22.2.2014 12:27

M50i34r81o90s46l24a80v 69Š41i72m20k40o 7225603882285

Atmosféra 2,0 by asi zábavnější nebyla. A při stejném výkonu by měl motor vyšší nároky na úržbu a životnost...?

0/0
22.2.2014 9:24
Foto

D13a41v58i10d 64M19a47t43ě43j55ů 2215812347798

Prave ze atmosfera 2.0 s klasickym lankovym plynem je zabavnejsi nez turbo. A i pri vyssim vykonu, nez ma S1 s turbem, by zadne extra naroky na udrzbu ani zivotnost mit nemusela. Mrknete treba na motor, ktery davala Honda do S2000...

0/0
22.2.2014 12:19

M56i12r33o40s89l54a22v 40Š42i57m79k95o 7415543372275

Obecně: Nadupaná atmosféra je namáhaná v celé škále otáček, z toho plyne nižší životnost. Naopak turbomotor má nižší kompresní poměr, takže v běžném režimu je v pohodě. Jasně, atmosféra jde hezky za plynem, to jo. Zrovna Honda není dobrý příklad, protože je v motorech špička a také si to nechá zaplatit :-/

0/0
22.2.2014 14:14
Foto

D90a50v70i74d 90M56a60t73ě43j69ů 2645492277368

Napriklad motor F20C je klasickej atmosferickej dvoulitr a ma naprosto normalni servisni intervaly a zivotnost takovou, ze krome vyrobni vady v letech 1999-2000 se zadnej neznicil, alespon co vim z ruznych for. A to to toci 9.000 otacek. Takze mozna u jinych znacek, ale u Hondy ta snizena zivotnost rozhodne neplati. A zabava to je fakt vetsi nez s turbem :-)

0/0
22.2.2014 18:31

P83e67t19r 51M53i16c97h63a59l 2330194641972

To vypadá na malého dravce. :-)

+1/0
22.2.2014 1:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.