Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rozvášněný prcek Audi S1 má pohon všech kol a 230 koní

Nejmenší Audi A1 je spíše městské či stylové vozítko. Automobilka se ovšem rozhodla, že i v jeho případě připraví ostrou verzi. Jmenuje se S1 a s pohonem všech kol a 170 kW, 230 koni pod kapotou se z něj stává pořádný dravec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T15o79m17á50š 45B65í46l17ý 2805880767

K dokonalosti tomu chybí ještě kufr 1,50m3 ;-);-);-D

0/0
24.2.2014 11:20

T87o13m95á94š 79K80u18c50h43a50ř 3737791828501

Vypadá to spíš jako upravená Fóbie..:-P;-D

0/0
23.2.2014 20:38

J44i80ř43í 28S96c45h31w43a61c28h 5896349617744

nu alespoň vidíš, že v designu Fabie (tolik zatracovaném částí místních diskutérů) dříme velký potenciál, který se nebojí využít ani Audi :-P

0/0
24.2.2014 9:48


K88a26m87i44l 58D38o37l98e83z40e94l 6142336914182

kolik ten krap vazi? to jsem v clanku nenasel, I kdyz je to pomerne zasadni informace

0/0
23.2.2014 12:07
Foto

D21a40v10i34d 98M11a83t12ě87j83ů 2535542547508

Audi to jeste nikde neoznamilo, takze jsou vse ohledne vahy zatim jen dohady.

0/0
23.2.2014 16:38

A76n15t55o28n43í61n 27S61e39b30e53r23a 7453958130339

Lehké auto se sportovním podvozkem a že se hodí do města? Na tramvajové pásy, kanály, retarderey a záplatované díry po výkopech pro infrastrukturu? Tak to si umím živě představit. Au....

0/0
23.2.2014 0:38

P92e22t38r 34M50i86c88h98a62l 2730144231102

Naše dálnice nejsou o nic lepší. :-)

0/0
23.2.2014 20:51

J59i14ř82í 82S57c16h35w49a84c89h 5406909597114

je třeba číst pořádně a vnímat souvislosti. O vhodnosti do města se píše o A1 původních variantách tedy např s 1,2 TSFI.

O popisované variantě S1 se už píše jako o "ostré" a žádnou zmínku coby o městském vozítku už v článku nevidím....

+2/0
24.2.2014 10:07

A78n79t85o64n87í98n 64S90e41b25e29r10a 7893258550659

ok :-/

0/0
24.2.2014 19:11

M68i57r13o61s78l25a70v 39M86e88d 3764826

Ale jo - na ježdění do práce bych to bral...

+2/0
22.2.2014 17:54

K32a97r43e89l 85F20l28o76r18i25a24n 6441687727662

230 koni? Jenom? Pokud nebude RS1, mohli tomu dat aspon 270 nebo 300 koni. Takhle to bude zase jen lepsi prumer za strasnou cenu.

0/−8
22.2.2014 7:45

H63o57n26z19a 92H29r30o82m87a96s 1315627197552

Ja to nechapu. Co delate s tak malym autem se 300 k? Jezdite po okruzich? Na tak male auto je 150 hodne a to uz v tom muzete docela radit.

+6/0
22.2.2014 8:06

K77a98r31e80l 82F18l27o84r19i13a15n 6361887607412

Zalezi na tom, kolik to bude vazit. 230 koni je ok u auta s vahou 1200-1300 kilo, a z toho bude jen slusne sviznej hatchback. Pokud to bude 1500+ kilo, pojede to slusne a nad prumer, ale treba uz to nebude zabava. Uvidime, nepredbiham, jen se trochu bojim, ze to proste bude lehkej nadprumer. Auto v ranku Octy RS a ne treba Cupry R. Nuda.

0/0
22.2.2014 9:33

R87o26b19e52r13t 75P39a71c67i88n87a 7114259555921

Kde by to vzalo 1500 kilo? To má velký kombík.

0/0
22.2.2014 16:40

K63a56r19e30l 40F26l91o63r84i63a49n 6771477237142

Haldex, interier, klima, EU regulace, to je hned. Navic vahu Audi jeste nesdelilo, coz je dost divny. Kdyby to vazilo 1100 kilo, tak se tim chlubi, takze jsem pesimista.

0/0
22.2.2014 16:57

J66i40ř69í 50S98c79h21w20a16c78h 5476369637904

Najděte si auťák se stejným zrychlením a pomocí trojčlenky z poměru výkonů si snadno spočítáte hmotnost.

0/0
22.2.2014 20:58

J94i17ř11í 39S26c48h57w27a67c29h 5256959627344

z výše uvedeného usuzuji, že to bude mít pohotovostní hmotnost (EU tedy včetně řidiče) mezi 1300-1400kg.

0/0
22.2.2014 21:42
Foto

D87a62v97i91d 58M62a32t56ě41j73ů 2555222517468

Takhle jednoduche to neni, musel byste zapocitat mnohem vice faktoru - prevodovku, pohon, asistenty, pneu, atd.

+1/0
23.2.2014 3:54

J12i51ř91í 88S37c71h88w56a47c48h 5316739567484

všechny tyto faktory jsou u všech aut dnes velmi podobné, takže je možné je pro uvedenou přesnost naprosto zanedbat....

0/0
23.2.2014 20:07
Foto

D71a49v35i13d 27M86a32t52ě80j55ů 2775112677478

Sorry, ale to asi nemyslite vazne, ze?

+1/0
24.2.2014 12:08

J74i37ř82í 13S96c20h24w26a37c35h 5676899447404

Sorry, to myslím naprosto vážně.

Ale schválně si od vás vyslechnu výčet toho, v čem by toto seriové Audi mohlo mít natolik odlišné převody, pohon či pneumatiky od podobně velkého v současnosti vyráběného sériového auta, s podobně výkonným motorem a se stejným zrychlením, aby to ovlivnilo dynamiku vozu výrazně více než právě jeho hmotnost s přibližnou přesností (rozptylem) na sto kilogramů.

0/−1
24.2.2014 13:55
Foto

D24a58v69i84d 15M83a84t90ě47j52ů 2935632247598

Prevodovka - mezi manualnim a automatickym razenim a mezi jednotlivymi automatickymi prevodovkami je takovy rozdil v rychlosti razeni, ze i pri uplne stejne hmotnosti a ostatnich parametrech bude rozdil ve zrychleni 0-100 kmh v radu sekund. Ten rozdil se bude dale vyznamne zvysovat podle pouzitych asistentu, a samozrejme podle rozmeru pneu, tedy schopnosti prenest dany vykon az na silnici. Uz jen jine kombinace techto faktoru pri pouziti stejneho motoru vam daji tak rozdilne hodnoty zrychleni 0-100 kmh, ze z toho vahu s presnosti na 100 kg neodhadnete. Jestli se trefite, bude to spis nahoda. Zkusite to? Az Audi vyjde ven s vahou S1, muzeme zjistit, jak se vam to podarilo. Sam jsem zvedav :-)

0/0
24.2.2014 15:50

J69i45ř21í 36S13c51h81w20a65c27h 5756469347554

Tvoje předpoklady by platily v případě, že bys porovnával nějaká nejlepší a nejhorší řešení, tam by ses dostal do rozdílů řekněme 1-2 sec maximálně. Já ale jasně píšu o potřebě srovnat podobná současná auta, tedy třeba prémiovku Audi s prémiovkou BMW. Pak se rozdíly zmenší na desetiny sekundy.

Ad převodovka: manuál versus dvojspojka rozdíl 0,1-0,2 sec, toto Audi má ale manuál není problém si pro srovnání vybrat opět něco s manuálem (popřípadě klidně s dvojspojkovým automatem). I zpřevodování bude podobné (u dnes vyráběné sériovky).

Ad pneumatiky a asistenti: pokud vyberu přibližně stejně veliké auto a přibližně stejně výkonné auto v přibližně podobné cenové kategorii je značný předpoklad, že jak pneu tak asistenti budou přibližně stejní. U audi S1 coby čtyřkolky budou hrát asistenti mnohem menší roli než u předokolky. Pro porovnání ale raději doporučím vybrat raději zadokolku, pokud se nenajde vhodná čtyřkolka. Z toho důvodu to může být třeba o o dost dražší BMW, třeba bude mít nějaké ty asistenty.

V příspěvku výše jsem tou mojí jednoduchou metodou odhadl hmotnost na 1300-1400 kg. Pro můj výpočet jsem si vybral BMW 3 Cabrio 335i. Má zrychlení 0-100 za 5,8 sec, výkon 225kW, pohotovostní hmotnost (EU) 1810 kg. Audi má při stejném zrychlení výkon 170 kW. Takže tou mou trojčlenkou se dostávám ke středu mého odhadu 1367 kg. Takže ten můj odhadovaný interval upřesním na 1317-1417 kg. ;-)

+1/0
24.2.2014 21:17
Foto

D22a10v44i37d 52M91a37t32ě84j91ů 2945832627828

Super, tak uvidime :-) PS: Netykame si...

0/0
25.2.2014 12:26

J88i39ř19í 42K95o64c56u90r23e40k 6855914585148

1500 kilo je pohotovostní hmontost golfu GTI 6. generace. :-/

0/0
24.2.2014 14:44
Foto

D92a52v18i68d 58M39a78t46ě17j66ů 2215322317478

Uprimne, nekdy je mi i v malem roadsteru 240 PS malo :-)

+1/0
22.2.2014 12:28

P60e29t40r 29M87i97c30h35a18l 2430494681982

Já mám v Oktě 110 a nestěžuju si. Ale je fakt, že mám auto na přepravu z bodu A do bodu B. Na zábavu by to nebylo. Mimochodem, nejvíc jsem si stejně užíval zimu ve stodvacítce,  s tím se na sněhu driftovalo ...

+1/0
23.2.2014 20:51

J31o86s14e50f 59Č43i33h38á42k 7831369340336

Stylové? Vždyť je odporné.

+1/−4
22.2.2014 7:34

H14o52n31z51a 31H73r43o18m40a93s 1105667147592

Mate pravdu, ze to zestarne spatne. Za par let to bude as uplne mimo. Viz stara a2 to je posusnanicko. http://static.classistatic.de/imagegallery/audi/a2/audi-a2-aud_a2_00_auto_1.jpg

0/−2
22.2.2014 8:15

J83o66s43e73f 28Č89i40h56á59k 7131269600886

Pravda. Ten kdo si to auto koupil musel mít hlaveň u hlavy.

0/0
22.2.2014 8:22
Foto

D96a18v27i44d 13M93a64t92ě77j14ů 2655222757358

Atmosfera nebo turbo?

0/0
22.2.2014 4:30
Foto

D89a90v91i14d 82M55a82t49ě71j98ů 2195182447918

Uz jsem to nasel - turbo. Coz je skoda, atmosfera by urcite byla jeste zabavnejsi :-)

0/0
22.2.2014 5:05

V56l91a28d35i69s84l45a10v 22B58u95r72y48š66e15k 1629762607514

atmosféra s 370 Nm 8-o

+1/0
22.2.2014 7:48
Foto

D63a49v65i66d 98M42a14t15ě57j46ů 2285352947588

Jj, to jsem prehledl, z toho je to turbo jasne. Atmosfera by mela min. o 150Nm min...

0/0
22.2.2014 12:27

M71i45r84o84s40l52a90v 89Š89i77m43k17o 7205163262435

Atmosféra 2,0 by asi zábavnější nebyla. A při stejném výkonu by měl motor vyšší nároky na úržbu a životnost...?

0/0
22.2.2014 9:24
Foto

D18a31v57i65d 80M51a90t34ě28j92ů 2655782867628

Prave ze atmosfera 2.0 s klasickym lankovym plynem je zabavnejsi nez turbo. A i pri vyssim vykonu, nez ma S1 s turbem, by zadne extra naroky na udrzbu ani zivotnost mit nemusela. Mrknete treba na motor, ktery davala Honda do S2000...

0/0
22.2.2014 12:19

M93i33r10o24s76l30a30v 76Š46i18m59k73o 7595863332905

Obecně: Nadupaná atmosféra je namáhaná v celé škále otáček, z toho plyne nižší životnost. Naopak turbomotor má nižší kompresní poměr, takže v běžném režimu je v pohodě. Jasně, atmosféra jde hezky za plynem, to jo. Zrovna Honda není dobrý příklad, protože je v motorech špička a také si to nechá zaplatit :-/

0/0
22.2.2014 14:14
Foto

D31a97v88i24d 37M95a76t38ě77j29ů 2545602667478

Napriklad motor F20C je klasickej atmosferickej dvoulitr a ma naprosto normalni servisni intervaly a zivotnost takovou, ze krome vyrobni vady v letech 1999-2000 se zadnej neznicil, alespon co vim z ruznych for. A to to toci 9.000 otacek. Takze mozna u jinych znacek, ale u Hondy ta snizena zivotnost rozhodne neplati. A zabava to je fakt vetsi nez s turbem :-)

0/0
22.2.2014 18:31

P86e22t13r 36M83i19c17h95a39l 2950234401842

To vypadá na malého dravce. :-)

+1/0
22.2.2014 1:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.