Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Levná indická auta jsou zabijáci, ukázaly crash testy. Mají nula hvězd

Organizace Global NCAP, která sdružuje regionální sdružení zabývající se testováním bezpečnosti aut, otestovala pět levných aut na indickém trhu. Ukázalo se, že auta poskytují v případě havárie mizernou úroveň ochrany pro posádku. Nejhůře je na tom Tata Nano, ale dobře si nevedl ani Volkswagen Polo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P83e64t79r 35N56e84s46v62a79d62b80a 2664965706949

Třeba v indii není takových kreténů na silnicích. Třeba mají Indové vyšší IQ  vědí že jet místo 50 km/h 70 není životně důležité a čas který ušetří jim za risk nestojí :-P

0/0
23.2.2014 13:55

I38v59a77n 69M60a21r72e90k 6614718472

"Bezpečnostní prvky" jako svého času náš "[>-]VELOREX[>-]" ? ! ? ! ;-DR^

0/−1
19.2.2014 18:21

J67i56ř20í 18K69o23c77u80r50e34k 6125624405138

Řekl bych to takhle: Většina lidí si kupuje auto, protože s ním chce jezdit. Ne bourat. Další možnost je jezdit na kole (crash test cyklisty?), motorce nebo narvaným vlakem (na střeše).

+1/0
19.2.2014 16:01

J67i19ř27í 25S56c46h92w23a74c40h 5336419437404

a já si doteďka myslel, že o bezpečnosti aut se mluví proto tolik, že lidi si kupují auta proto, aby v nich bourali! Takže díky za osvětu! ;-D

0/0
20.2.2014 0:30

M21i72r27o63s18l78a77v 15B68u53d20a 9532292887532

Pořád je pro indickou rodinu lepší jezdit v Tata Nano než ve čtyřech na skútru.

0/0
19.2.2014 13:10

L14u56d25v38í57k 52G62a73j46d25o10š22í54k 2805793844382

"...nicméně výrobci trochu šetří i v jiných oblastech..."

TROCHU šetří? Vždyť to jsou konstrukčně naprosto odlišná auta jen aby se ušetřilo. Stačí si detailně prohlédnout Škodovku z Boleslavi a navenek stejně vypadající, ovšem vyrobenou v Šanghaji pro čínský trh.

0/0
19.2.2014 11:05

R79o46b69e76r17t 48A54d61á35m61e49k 1727143123270

No, pro Inda, který celý život vozil celou svou rodinu na mopedu se zapřáhlym dvoukolákem, je např. nové Tata Nano za 40 tisíc korun mercedes..

Ochcávka za půl mega je pro něho asi jako pro čecha Bugatti Veyron...

0/0
19.2.2014 9:33

R13o68b70e82r18t 13A84d86á58m98e79k 1487173653320

Indie a bezpečnost je oxymoron

:-) http://www.youtube.com/watch?v=-0x2r22jzyM

0/0
19.2.2014 9:38

P88a68v81e73l 81K29u75r95f18ü69r76s32t 3908223105429

crash test favoritu, žigulíka, trabantu nebo olcitu by byl stejně zajímavý - a kolik v těchto autech jezdilo lidí, a jak vážné bývaly nehody? Holt, Indie se vyvíjí, za nějaký čas se i tam posunou nároky - ale když tam zatím není kupní síla ani přímá poptávka..

+3/0
19.2.2014 0:03

B22e82n 18P85a20v95k75a 1347933597211

V Indii je lidí jak s..., tak no stress:-P

+2/−1
18.2.2014 23:23

L77u37b98o47m95í12r 37V60r14t31a37l 6450827911741

Je snad každýho soukromá věc, kolik je ochoten riskovat, ne? Tatu Nano je ideální do města, holt když to do něj napere jiný auto, je vhodné mít dobrou životní pojistku.

0/0
18.2.2014 22:20
Foto

M74i47r35o62s95l45a97v 46S35t34e56i46n23e91r 6918564793325

Já jsem zase zažil cestu na letiště v Bangalore ve starém Fiatu 1500, který měl na jednom disku s pneumatikou  pouze jeden šroub! Neuvěřitelné, ale jelo to! Ta pneumatika měla už žluté fleky, tam kde byla guma sjetá až na podklad. Dokonce v monsůnovém dešti se s tím dalo jet! Musím se smát, co si všichni ti podplacení testaři navymýšlí kolem Mišelínů nebo Continentálů.

Jezdil jsem i několik roků v Citroenu 2CV- dóševó. Co by z těch trubiček a konzervového plechu zbylo po nárazu, jsem si mohl představit. Ostatně, jak by dopadl třeba Velorex Hadraplán?

+2/−1
18.2.2014 22:03

T18o97m68á18š 32Z80e30m62a61n 3955218834465

Jo jezdit se dá i na trakaři, ale ten rozdíl oproti autu i střední třídy je nepopsatelný.

0/0
18.2.2014 23:16

T35o92m45á31š 38R98ó41t62h 2744786892729

;-DCo vy máte pořád proti kvalitním pneumatikám? Micheliin i Continental jsou výborné pneumatiky možná trošku dražší ale né každý má potřebu škudlit každou korunu. Při celkových nákladech na provoz auta je těch pár stovek navíc jako plivnutí do moře, známému praskly na dálnici ,cestou do HR s těhotnou manželkou, dvě pneu. Opravdu jsou pneumatiky to nejlepší místo kde šetřit?

0/0
19.2.2014 7:46
Foto

M22i48r64o24s67l21a73v 57S23t74e92i16n65e24r 6548414433835

Continentály mi dodali s novým Yeti 4x a jsem rád, že jsem je na zimu sundal. Mám tam čínské Westlake, ty zabírají výborně i na sněhu a ledu- zatím a tuto zimu jen v Alpách. Ne, že bych ty Conti považoval za špatné, jsou to ale gumy na kvalitní a čistou asfaltku. V létě na dálnici jistě výborné ale už v trochu rozmočené louce se beznadějně protáčí.

0/0
19.2.2014 10:27

T11o34m51á86š 31R53ó77t70h 2634576482689

Tvrdit Westlake jsou lepší pneumatiky než Continental celkem úlet, to by snad neřelk ani výrobce.

To že se silniční pneumatika protáčí na rozmočené louce je samozřejmost od toho jsou ofroadové pneu. To je jako by jste tvrdil že Niva je lepší auto než esko protože na rozmočené louce vyjede víc

0/0
19.2.2014 11:38

V43á28c77l44a19v 41K64u48n92č84í47k 4369333592984

Tak myslim, že se to nebude moc lišit od felicie a podobnych aut. A že jich tu jezdí nespocetne. Také jednu vlastním a kolikrát si říkám jestli není bezpečnější z toho auta při havárii vyleťet ven.;-)

+7/0
18.2.2014 19:42

J39a64r23o53s98l29a90v 76B64u31r35s27í21k 8459965574252

No jo, ale standardy jsou jinde, než byly před 15 lety. Stará auta jsou na tom blbě, i když se to některým blbě poslouchá.;-D (vlastním také staré auto)..

+1/0
18.2.2014 23:22

M19i53r40o74s37l30a15v 23B76u93d89a 9262862247622

Stará auta přeci nemohou splňovat dnešní standarty bezpečnosti, to dá rozum. Jak na tom budou dnešní auta za 15 let?  Podle mne je ale provozní výdrž a nároky na údržbu těch starých aut mnohem lepší než těch dnešních. Jednou se z té bezpečnosti všichni zblázníme, za bezpečnost se dá schovat kdejaké bejkárna.

0/0
19.2.2014 13:17
Foto

P70e53t48r 15Z49a14v48a49d51i50l 7227231836237

Ideální pro tchýni... :-)

+2/0
18.2.2014 18:47

M53a12r95t37i32n 27H79o29r34ň11á44k 7181401312

nebo pro zetě :)

0/0
19.2.2014 21:52

J11a60n 77F17i71a56l66a 7964907175209

Ale je to daleko bezpečnější, než vézt 2 děti na mopedu, takže rozhodně pokrok.

+6/0
18.2.2014 18:43

T69o13m88á33š 25M17a31c98e33j91k93a 6881642967827

Kolik že má Indie obyvatel?

0/0
18.2.2014 16:16

J51o29s46e70f 41V73a26l25a 9500893443163

teoreticky by mi melo byt jedno, v jakem aute jezdi ostatni. Problem ovsem nastane, pokud zavinim nehodu a srazim se s jinym vozidlem. Pak je velky rozdil v tom jit sedet za zabiti  nebo zaplatit treba odskodne za (jenom) zpusobena zraneni. Sice jsem behem najetych 1.000.000 km nemel zadnoiu nehodu, ale potesi mne, kdyz i ostatni budou jezdit v bezpecnych autech

+2/−2
18.2.2014 15:42

P21ř66e85m15y14s30l 21Č56u75l39í10k 8850363862400

No ale na Indii je to ohromný pokrok, jinak by jeli rikšou nebo na motorce:-). A docela by mne zajímalo, jak by v tomto testu dopadl Trabant kombi, kterým jsem kdysi jezdil 7 let a vozil v něm 2 děti:-). A od nádrže nad motorem, v které bylo 26 litrů benzínu nás dělila plechová stěna....

+9/0
18.2.2014 15:20

T97o42m17á71š 22C19h88r15a47s59t30n74ý 2468529879471

Se podívejte :D

http://www.youtube.com/watch?v=oF4phDLfGF4

0/0
18.2.2014 15:22

P43ř80e11m19y41s46l 86Č88u67l52í50k 8170213282600

Tam byla asi prázdná nádrž, to nemělo sílu...

0/0
18.2.2014 15:55

J43i54ř42í 27C82v43r27č31e95k 8310616470543

Trabikem jste ale take nelítal tak rychle, jako se jezdi dnes.

0/0
18.2.2014 21:56

L83u54b74o13m86í90r 66V14r35t76a98l 6610547271131

Trabant 601 frčel kilo dvacet.

+1/0
18.2.2014 22:20
Foto

M69i68r80o92s29l98a85v 29S13t34e15i14n25e58r 6148864793985

Ale ta plasto-elastová karoserie byl vlastně ztužený montgomerák- předchůdce současných airbagů.

0/0
19.2.2014 11:03

Ř41e14h22o77ř 46V29l29a60s55á18k 2774434651376

Nejezdím autem proto, abych boural.

Jako chodec nebo cyklista budu mít taky nula hvězd, no a?

Navíc v evropských podmínkách se takovéhle malé auto kupuje spíš do města, a ve městě není 64 km/h zrovna typická rychlost.

+7/0
18.2.2014 15:01

P25ř23e61m37y49s67l 28Č55u97l34í71k 8770813862510

Nejezdíte autem proto, abyste boural. To já také ne. Ale vědí to i ti ostatní, že zrovna do vás nesmí čelně narazit? 50+50, není to rovných 100? To už bude docela slušná prda:-)

+3/−1
18.2.2014 15:23

H55o30n88z29a 62Z22e23m89a91n 6318608722685

S vaším názorem souhlasím, ale to sčítání rychlostí takhle nefunguje. To se trochu pletete.

+2/0
18.2.2014 16:38

P52ř77e51m69y68s76l 88Č11u96l76í46k 8210803852160

V čem se pletu?

0/0
18.2.2014 18:14

P87ř16e67m47y42s19l 10Č86u87l24í13k 8240123332690

Pokud vycházíte jen z kinetické energie, tak neuvažujte jen ten extrémně příznivý případ, že se srazíte s jiným TATA s hmotností 600-700 kg. Buďte realista a uvažujte nejběžnější auto, Octávku se 4mi lidmi a bagáží a bezmála 2 tunami. A že převážnou část energie absolvuje deformace TATA a hodně s tím pomůže j její řidič.

0/0
18.2.2014 18:33

P15ř88e93m58y12s29l 82Č12u19l14í96k 8490573532510

absorbuje:-). chudák:-(

0/0
18.2.2014 18:53

J17a80n 35F16i12a85l63a 7234407585519

Srazí-li se dvě stejná auta čelně a každé jelo rychlostí 50km/h, je to stejné, jako kdyby jedno z těch aut narazilo do betonové stěny rychlostí zase 50km/h. Nikoliv 100km/h. Nejedná se o součet, ale o vážený geometrický průměr. Pro stejná auta je tedy rychlost nárazu (50+50)/2=50.

+1/−1
18.2.2014 20:43

P89ř62e54m64y62s85l 77Č37u70l57í26k 8310833852140

Jak jsem psal již výše, se štěstím, že se srazím zrovna s TATA nelze moc počítat. Stačí Oktávka, ale je tu i dost SUVéček....

0/0
18.2.2014 21:31

L13u57b43o44m69í52r 42V46r16t31a87l 6940307831501

blbost. Rychlosti při nárazu se sčítají, podle vaší teorie kdyby se srazilo hvězdicově 5 aut při 50 km/h by prakticky nebylo žádné poškozené.

+1/−1
18.2.2014 22:23

J74i63ř10í 60K39u29c56h54t50a 6208705299817

najděte si příslušný díl Bořičů mýtů...

0/0
19.2.2014 1:19

Z92d90e59n51ě30k 96B81a15b78i94c88k98ý 6566263485428

To, co jste napsal, je aritmetický průměr. Geometrický průměr je druhá odmocnina z 50x50 :-) Výsledek je v tomto případě stejný..[>-]

0/0
18.2.2014 23:31

O73n90d57ř53e30j 82R61ů30ž32i56č84k56a 3131917332975

Mně tedy matematika nikdy nešla, ale podle vaší teorie mi vychází náraz do zdi jako (0+50)/2, takže nemáte pravdu.

0/0
19.2.2014 0:18
Foto

M32i60r53o24s70l45a74v 32S11t45e94i68n20e61r 6818124183215

Jenomže zeď můžete považovat za  hmotu s tendencí k nekonečnu, hne se po nárazu osobního auta nanejvýš o milimetry. Takže jde o ráz pružného s nepružným tělesem. Srážka dvou aut je ráz dvou pružných těles.

0/0
19.2.2014 10:37

S75t29a23n75i61s20l39a39v 29P73ř22i34b12y86l 1709908751956

Dělníci používají při výrobě přilby, takže ta auta fakt asi budou zabijáci!!!

+4/0
18.2.2014 14:56

M72a33r70t38i26n 34D51y83b86a92l19a 1701737815483

zajímavé, Polo s airbagy 4* bez 0. Jinak Tata chtěl bezpečnější prostředek než je moped:-)

+3/0
18.2.2014 14:46

Š90t25ě14p83á55n 97F42r84i41e26d10r20i76c43h 4184964290849

Co z článku vyplývá? -> Nekupovat ojetý Polo z indie! ;-D

+6/0
18.2.2014 14:46

J85a39k83u50b 47N12o88v33á76k 8320453290572

No, ono to má taky volant na špatný straně.

0/0
18.2.2014 22:45

M98i39c85h20a70l 65K16ř29í96ž 1394470381212

Známá věc , indové ač mají jedny z největších oceláren neumí vyrobit hlubokotažný plech.Když jsem dělal v avii kupovali plech tady , odvezli do indie , vylisovali a vezli zpátky sem na sestavení kabiny.S jejich plechem to totiž neprošlo testy a tudíž to nikdo nechtěl.

0/−1
18.2.2014 14:29

R25o24m74a50n 77P94o88l85á87č52e63k 1500776110945

Ona i Škoda vozí prakticky celá auta z Boleslavi a v Indii je pouze poskládá dohromady.

0/0
18.2.2014 14:38

M32i30c20h48a22l 68K11ř79í89ž 1324470401232

Asi jste mi nerozuměl oni koupili plech v čechách , lodí odvezli do indie , tam provedli lisování a šup zase s plechem sem kde se montovaly auta.

0/0
18.2.2014 15:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.