Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Levná indická auta jsou zabijáci, ukázaly crash testy. Mají nula hvězd

Organizace Global NCAP, která sdružuje regionální sdružení zabývající se testováním bezpečnosti aut, otestovala pět levných aut na indickém trhu. Ukázalo se, že auta poskytují v případě havárie mizernou úroveň ochrany pro posádku. Nejhůře je na tom Tata Nano, ale dobře si nevedl ani Volkswagen Polo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P92e55t66r 29N25e55s84v57a86d43b20a 2124935276989

Třeba v indii není takových kreténů na silnicích. Třeba mají Indové vyšší IQ  vědí že jet místo 50 km/h 70 není životně důležité a čas který ušetří jim za risk nestojí :-P

0/0
23.2.2014 13:55

I87v59a83n 60M93a65r26e52k 6174928952

"Bezpečnostní prvky" jako svého času náš "[>-]VELOREX[>-]" ? ! ? ! ;-DR^

0/−1
19.2.2014 18:21

J35i64ř50í 45K10o67c94u78r26e56k 6905764145818

Řekl bych to takhle: Většina lidí si kupuje auto, protože s ním chce jezdit. Ne bourat. Další možnost je jezdit na kole (crash test cyklisty?), motorce nebo narvaným vlakem (na střeše).

+1/0
19.2.2014 16:01

J73i76ř76í 39S75c31h71w42a64c95h 5106159317504

a já si doteďka myslel, že o bezpečnosti aut se mluví proto tolik, že lidi si kupují auta proto, aby v nich bourali! Takže díky za osvětu! ;-D

0/0
20.2.2014 0:30

M40i38r15o31s29l57a60v 16B40u40d51a 9422962227522

Pořád je pro indickou rodinu lepší jezdit v Tata Nano než ve čtyřech na skútru.

0/0
19.2.2014 13:10

L32u21d30v18í38k 31G32a60j55d16o86š73í83k 2335223394782

"...nicméně výrobci trochu šetří i v jiných oblastech..."

TROCHU šetří? Vždyť to jsou konstrukčně naprosto odlišná auta jen aby se ušetřilo. Stačí si detailně prohlédnout Škodovku z Boleslavi a navenek stejně vypadající, ovšem vyrobenou v Šanghaji pro čínský trh.

0/0
19.2.2014 11:05

R47o46b28e20r25t 60A35d71á83m61e33k 1537273543230

No, pro Inda, který celý život vozil celou svou rodinu na mopedu se zapřáhlym dvoukolákem, je např. nové Tata Nano za 40 tisíc korun mercedes..

Ochcávka za půl mega je pro něho asi jako pro čecha Bugatti Veyron...

0/0
19.2.2014 9:33

R43o20b42e45r54t 98A44d75á55m14e92k 1907503193230

Indie a bezpečnost je oxymoron

:-) http://www.youtube.com/watch?v=-0x2r22jzyM

0/0
19.2.2014 9:38

P86a30v24e89l 17K35u37r90f97ü67r13s62t 3248873215289

crash test favoritu, žigulíka, trabantu nebo olcitu by byl stejně zajímavý - a kolik v těchto autech jezdilo lidí, a jak vážné bývaly nehody? Holt, Indie se vyvíjí, za nějaký čas se i tam posunou nároky - ale když tam zatím není kupní síla ani přímá poptávka..

+3/0
19.2.2014 0:03

B20e61n 86P39a18v77k17a 1467863967371

V Indii je lidí jak s..., tak no stress:-P

+2/−1
18.2.2014 23:23

L14u32b94o46m44í63r 58V34r42t54a59l 6510607281321

Je snad každýho soukromá věc, kolik je ochoten riskovat, ne? Tatu Nano je ideální do města, holt když to do něj napere jiný auto, je vhodné mít dobrou životní pojistku.

0/0
18.2.2014 22:20
Foto

M30i26r43o46s56l46a47v 36S84t53e62i22n85e82r 6968284533715

Já jsem zase zažil cestu na letiště v Bangalore ve starém Fiatu 1500, který měl na jednom disku s pneumatikou  pouze jeden šroub! Neuvěřitelné, ale jelo to! Ta pneumatika měla už žluté fleky, tam kde byla guma sjetá až na podklad. Dokonce v monsůnovém dešti se s tím dalo jet! Musím se smát, co si všichni ti podplacení testaři navymýšlí kolem Mišelínů nebo Continentálů.

Jezdil jsem i několik roků v Citroenu 2CV- dóševó. Co by z těch trubiček a konzervového plechu zbylo po nárazu, jsem si mohl představit. Ostatně, jak by dopadl třeba Velorex Hadraplán?

+2/−1
18.2.2014 22:03

T70o77m66á65š 22Z53e21m63a68n 3885968924275

Jo jezdit se dá i na trakaři, ale ten rozdíl oproti autu i střední třídy je nepopsatelný.

0/0
18.2.2014 23:16

T50o82m71á39š 80R61ó42t43h 2244276492979

;-DCo vy máte pořád proti kvalitním pneumatikám? Micheliin i Continental jsou výborné pneumatiky možná trošku dražší ale né každý má potřebu škudlit každou korunu. Při celkových nákladech na provoz auta je těch pár stovek navíc jako plivnutí do moře, známému praskly na dálnici ,cestou do HR s těhotnou manželkou, dvě pneu. Opravdu jsou pneumatiky to nejlepší místo kde šetřit?

0/0
19.2.2014 7:46
Foto

M20i89r33o16s23l24a14v 35S65t73e76i30n75e18r 6638834563495

Continentály mi dodali s novým Yeti 4x a jsem rád, že jsem je na zimu sundal. Mám tam čínské Westlake, ty zabírají výborně i na sněhu a ledu- zatím a tuto zimu jen v Alpách. Ne, že bych ty Conti považoval za špatné, jsou to ale gumy na kvalitní a čistou asfaltku. V létě na dálnici jistě výborné ale už v trochu rozmočené louce se beznadějně protáčí.

0/0
19.2.2014 10:27

T23o45m55á82š 49R96ó64t21h 2194656642979

Tvrdit Westlake jsou lepší pneumatiky než Continental celkem úlet, to by snad neřelk ani výrobce.

To že se silniční pneumatika protáčí na rozmočené louce je samozřejmost od toho jsou ofroadové pneu. To je jako by jste tvrdil že Niva je lepší auto než esko protože na rozmočené louce vyjede víc

0/0
19.2.2014 11:38

V23á89c34l49a58v 15K62u76n52č84í85k 4669413302454

Tak myslim, že se to nebude moc lišit od felicie a podobnych aut. A že jich tu jezdí nespocetne. Také jednu vlastním a kolikrát si říkám jestli není bezpečnější z toho auta při havárii vyleťet ven.;-)

+7/0
18.2.2014 19:42

J79a65r36o20s73l80a38v 24B66u78r53s34í34k 8929335894632

No jo, ale standardy jsou jinde, než byly před 15 lety. Stará auta jsou na tom blbě, i když se to některým blbě poslouchá.;-D (vlastním také staré auto)..

+1/0
18.2.2014 23:22

M76i60r21o10s77l90a31v 95B51u36d14a 9422792297722

Stará auta přeci nemohou splňovat dnešní standarty bezpečnosti, to dá rozum. Jak na tom budou dnešní auta za 15 let?  Podle mne je ale provozní výdrž a nároky na údržbu těch starých aut mnohem lepší než těch dnešních. Jednou se z té bezpečnosti všichni zblázníme, za bezpečnost se dá schovat kdejaké bejkárna.

0/0
19.2.2014 13:17
Foto

P75e25t36r 95Z52a86v21a73d88i96l 7117591936387

Ideální pro tchýni... :-)

+2/0
18.2.2014 18:47

M11a64r52t16i94n 45H45o77r18ň74á32k 7551901102

nebo pro zetě :)

0/0
19.2.2014 21:52

J14a22n 87F69i36a66l23a 7594147365879

Ale je to daleko bezpečnější, než vézt 2 děti na mopedu, takže rozhodně pokrok.

+6/0
18.2.2014 18:43

T14o82m31á19š 44M35a83c35e59j16k57a 6941672577727

Kolik že má Indie obyvatel?

0/0
18.2.2014 16:16

J81o74s21e23f 17V82a60l53a 9600383913743

teoreticky by mi melo byt jedno, v jakem aute jezdi ostatni. Problem ovsem nastane, pokud zavinim nehodu a srazim se s jinym vozidlem. Pak je velky rozdil v tom jit sedet za zabiti  nebo zaplatit treba odskodne za (jenom) zpusobena zraneni. Sice jsem behem najetych 1.000.000 km nemel zadnoiu nehodu, ale potesi mne, kdyz i ostatni budou jezdit v bezpecnych autech

+2/−2
18.2.2014 15:42

P70ř88e55m79y55s17l 80Č20u20l84í70k 8590783632970

No ale na Indii je to ohromný pokrok, jinak by jeli rikšou nebo na motorce:-). A docela by mne zajímalo, jak by v tomto testu dopadl Trabant kombi, kterým jsem kdysi jezdil 7 let a vozil v něm 2 děti:-). A od nádrže nad motorem, v které bylo 26 litrů benzínu nás dělila plechová stěna....

+9/0
18.2.2014 15:20

T27o28m39á11š 73C61h52r16a68s98t75n43ý 2238439929751

Se podívejte :D

http://www.youtube.com/watch?v=oF4phDLfGF4

0/0
18.2.2014 15:22

P88ř27e13m24y49s31l 86Č44u87l92í73k 8630563802220

Tam byla asi prázdná nádrž, to nemělo sílu...

0/0
18.2.2014 15:55

J43i30ř17í 47C90v38r26č41e57k 8550616130263

Trabikem jste ale take nelítal tak rychle, jako se jezdi dnes.

0/0
18.2.2014 21:56

L28u62b17o94m44í49r 72V43r74t14a53l 6630817291611

Trabant 601 frčel kilo dvacet.

+1/0
18.2.2014 22:20
Foto

M28i32r98o31s18l46a26v 81S84t47e23i35n71e98r 6508174543855

Ale ta plasto-elastová karoserie byl vlastně ztužený montgomerák- předchůdce současných airbagů.

0/0
19.2.2014 11:03

Ř46e71h54o27ř 68V20l92a97s91á80k 2114834481696

Nejezdím autem proto, abych boural.

Jako chodec nebo cyklista budu mít taky nula hvězd, no a?

Navíc v evropských podmínkách se takovéhle malé auto kupuje spíš do města, a ve městě není 64 km/h zrovna typická rychlost.

+7/0
18.2.2014 15:01

P30ř78e24m75y69s24l 89Č90u55l63í65k 8860883622360

Nejezdíte autem proto, abyste boural. To já také ne. Ale vědí to i ti ostatní, že zrovna do vás nesmí čelně narazit? 50+50, není to rovných 100? To už bude docela slušná prda:-)

+3/−1
18.2.2014 15:23

H71o30n86z83a 52Z88e30m68a46n 6308248812475

S vaším názorem souhlasím, ale to sčítání rychlostí takhle nefunguje. To se trochu pletete.

+2/0
18.2.2014 16:38

P26ř47e66m19y76s97l 44Č80u52l86í50k 8670963822440

V čem se pletu?

0/0
18.2.2014 18:14

P81ř96e81m36y49s19l 70Č21u63l63í33k 8860813612750

Pokud vycházíte jen z kinetické energie, tak neuvažujte jen ten extrémně příznivý případ, že se srazíte s jiným TATA s hmotností 600-700 kg. Buďte realista a uvažujte nejběžnější auto, Octávku se 4mi lidmi a bagáží a bezmála 2 tunami. A že převážnou část energie absolvuje deformace TATA a hodně s tím pomůže j její řidič.

0/0
18.2.2014 18:33

P18ř59e46m90y55s74l 21Č78u45l31í65k 8530363482890

absorbuje:-). chudák:-(

0/0
18.2.2014 18:53

J11a25n 48F21i96a34l65a 7604577595449

Srazí-li se dvě stejná auta čelně a každé jelo rychlostí 50km/h, je to stejné, jako kdyby jedno z těch aut narazilo do betonové stěny rychlostí zase 50km/h. Nikoliv 100km/h. Nejedná se o součet, ale o vážený geometrický průměr. Pro stejná auta je tedy rychlost nárazu (50+50)/2=50.

+1/−1
18.2.2014 20:43

P84ř90e11m27y61s53l 35Č76u75l71í31k 8750273902540

Jak jsem psal již výše, se štěstím, že se srazím zrovna s TATA nelze moc počítat. Stačí Oktávka, ale je tu i dost SUVéček....

0/0
18.2.2014 21:31

L57u91b35o33m69í59r 24V38r96t72a39l 6310277901271

blbost. Rychlosti při nárazu se sčítají, podle vaší teorie kdyby se srazilo hvězdicově 5 aut při 50 km/h by prakticky nebylo žádné poškozené.

+1/−1
18.2.2014 22:23

J58i29ř39í 12K48u43c13h73t98a 6898365459927

najděte si příslušný díl Bořičů mýtů...

0/0
19.2.2014 1:19

Z41d18e89n24ě51k 47B20a36b62i84c30k22ý 6676983835678

To, co jste napsal, je aritmetický průměr. Geometrický průměr je druhá odmocnina z 50x50 :-) Výsledek je v tomto případě stejný..[>-]

0/0
18.2.2014 23:31

O41n24d33ř37e41j 67R57ů75ž36i64č19k64a 3601267432545

Mně tedy matematika nikdy nešla, ale podle vaší teorie mi vychází náraz do zdi jako (0+50)/2, takže nemáte pravdu.

0/0
19.2.2014 0:18
Foto

M18i75r28o69s19l54a10v 14S32t27e73i60n96e87r 6258154703155

Jenomže zeď můžete považovat za  hmotu s tendencí k nekonečnu, hne se po nárazu osobního auta nanejvýš o milimetry. Takže jde o ráz pružného s nepružným tělesem. Srážka dvou aut je ráz dvou pružných těles.

0/0
19.2.2014 10:37

S51t23a98n79i83s76l57a73v 80P95ř38i43b18y92l 1749758211626

Dělníci používají při výrobě přilby, takže ta auta fakt asi budou zabijáci!!!

+4/0
18.2.2014 14:56

M76a66r92t79i26n 45D22y36b96a51l34a 1221657385793

zajímavé, Polo s airbagy 4* bez 0. Jinak Tata chtěl bezpečnější prostředek než je moped:-)

+3/0
18.2.2014 14:46

Š83t68ě69p72á21n 47F83r60i26e78d34r91i69c50h 4174664270709

Co z článku vyplývá? -> Nekupovat ojetý Polo z indie! ;-D

+6/0
18.2.2014 14:46

J79a92k43u18b 98N88o85v24á55k 8950733140212

No, ono to má taky volant na špatný straně.

0/0
18.2.2014 22:45

M32i27c95h34a42l 58K95ř86í69ž 1164260851222

Známá věc , indové ač mají jedny z největších oceláren neumí vyrobit hlubokotažný plech.Když jsem dělal v avii kupovali plech tady , odvezli do indie , vylisovali a vezli zpátky sem na sestavení kabiny.S jejich plechem to totiž neprošlo testy a tudíž to nikdo nechtěl.

0/−1
18.2.2014 14:29
Foto

R98o73m41a43n 62P42o35l33á78č23e34k 1860936640615

Ona i Škoda vozí prakticky celá auta z Boleslavi a v Indii je pouze poskládá dohromady.

0/0
18.2.2014 14:38

M87i29c86h36a83l 30K37ř14í98ž 1434900801142

Asi jste mi nerozuměl oni koupili plech v čechách , lodí odvezli do indie , tam provedli lisování a šup zase s plechem sem kde se montovaly auta.

0/0
18.2.2014 15:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.