Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Levná indická auta jsou zabijáci, ukázaly crash testy. Mají nula hvězd

Organizace Global NCAP, která sdružuje regionální sdružení zabývající se testováním bezpečnosti aut, otestovala pět levných aut na indickém trhu. Ukázalo se, že auta poskytují v případě havárie mizernou úroveň ochrany pro posádku. Nejhůře je na tom Tata Nano, ale dobře si nevedl ani Volkswagen Polo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P47e75t81r 78N42e35s96v63a39d70b94a 2294705586529

Třeba v indii není takových kreténů na silnicích. Třeba mají Indové vyšší IQ  vědí že jet místo 50 km/h 70 není životně důležité a čas který ušetří jim za risk nestojí :-P

0/0
23.2.2014 13:55

I19v29a79n 90M63a36r58e66k 6144328552

"Bezpečnostní prvky" jako svého času náš "[>-]VELOREX[>-]" ? ! ? ! ;-DR^

0/−1
19.2.2014 18:21

J19i15ř74í 78K62o20c68u11r71e97k 6415954835418

Řekl bych to takhle: Většina lidí si kupuje auto, protože s ním chce jezdit. Ne bourat. Další možnost je jezdit na kole (crash test cyklisty?), motorce nebo narvaným vlakem (na střeše).

+1/0
19.2.2014 16:01


J31i20ř89í 77S23c51h11w72a88c82h 5516669847274

a já si doteďka myslel, že o bezpečnosti aut se mluví proto tolik, že lidi si kupují auta proto, aby v nich bourali! Takže díky za osvětu! ;-D

0/0
20.2.2014 0:30

M52i83r68o92s40l82a60v 88B54u90d95a 9422792577982

Pořád je pro indickou rodinu lepší jezdit v Tata Nano než ve čtyřech na skútru.

0/0
19.2.2014 13:10

L20u77d32v94í58k 42G26a67j87d89o80š53í46k 2265903374942

"...nicméně výrobci trochu šetří i v jiných oblastech..."

TROCHU šetří? Vždyť to jsou konstrukčně naprosto odlišná auta jen aby se ušetřilo. Stačí si detailně prohlédnout Škodovku z Boleslavi a navenek stejně vypadající, ovšem vyrobenou v Šanghaji pro čínský trh.

0/0
19.2.2014 11:05

R35o50b58e87r39t 47A64d10á80m41e64k 1987813803700

No, pro Inda, který celý život vozil celou svou rodinu na mopedu se zapřáhlym dvoukolákem, je např. nové Tata Nano za 40 tisíc korun mercedes..

Ochcávka za půl mega je pro něho asi jako pro čecha Bugatti Veyron...

0/0
19.2.2014 9:33

R53o72b77e15r28t 70A36d83á35m25e79k 1127593393240

Indie a bezpečnost je oxymoron

:-) http://www.youtube.com/watch?v=-0x2r22jzyM

0/0
19.2.2014 9:38

P72a62v63e10l 17K38u98r21f80ü39r66s94t 3768113615689

crash test favoritu, žigulíka, trabantu nebo olcitu by byl stejně zajímavý - a kolik v těchto autech jezdilo lidí, a jak vážné bývaly nehody? Holt, Indie se vyvíjí, za nějaký čas se i tam posunou nároky - ale když tam zatím není kupní síla ani přímá poptávka..

+3/0
19.2.2014 0:03

B10e72n 47P85a18v33k98a 1667323717581

V Indii je lidí jak s..., tak no stress:-P

+2/−1
18.2.2014 23:23

L44u15b70o65m67í12r 45V80r72t42a54l 6610967741601

Je snad každýho soukromá věc, kolik je ochoten riskovat, ne? Tatu Nano je ideální do města, holt když to do něj napere jiný auto, je vhodné mít dobrou životní pojistku.

0/0
18.2.2014 22:20
Foto

M75i58r82o73s56l73a92v 49S38t50e35i76n54e75r 1185715758493

Já jsem zase zažil cestu na letiště v Bangalore ve starém Fiatu 1500, který měl na jednom disku s pneumatikou  pouze jeden šroub! Neuvěřitelné, ale jelo to! Ta pneumatika měla už žluté fleky, tam kde byla guma sjetá až na podklad. Dokonce v monsůnovém dešti se s tím dalo jet! Musím se smát, co si všichni ti podplacení testaři navymýšlí kolem Mišelínů nebo Continentálů.

Jezdil jsem i několik roků v Citroenu 2CV- dóševó. Co by z těch trubiček a konzervového plechu zbylo po nárazu, jsem si mohl představit. Ostatně, jak by dopadl třeba Velorex Hadraplán?

+2/−1
18.2.2014 22:03

T31o94m61á33š 21Z43e58m33a34n 3455758554205

Jo jezdit se dá i na trakaři, ale ten rozdíl oproti autu i střední třídy je nepopsatelný.

0/0
18.2.2014 23:16

T50o20m57á57š 50R82ó58t24h 2834516642429

;-DCo vy máte pořád proti kvalitním pneumatikám? Micheliin i Continental jsou výborné pneumatiky možná trošku dražší ale né každý má potřebu škudlit každou korunu. Při celkových nákladech na provoz auta je těch pár stovek navíc jako plivnutí do moře, známému praskly na dálnici ,cestou do HR s těhotnou manželkou, dvě pneu. Opravdu jsou pneumatiky to nejlepší místo kde šetřit?

0/0
19.2.2014 7:46
Foto

M24i41r34o89s14l64a70v 77S22t74e79i98n52e46r 1485245338493

Continentály mi dodali s novým Yeti 4x a jsem rád, že jsem je na zimu sundal. Mám tam čínské Westlake, ty zabírají výborně i na sněhu a ledu- zatím a tuto zimu jen v Alpách. Ne, že bych ty Conti považoval za špatné, jsou to ale gumy na kvalitní a čistou asfaltku. V létě na dálnici jistě výborné ale už v trochu rozmočené louce se beznadějně protáčí.

0/0
19.2.2014 10:27

T56o72m82á39š 84R65ó96t28h 2664876272349

Tvrdit Westlake jsou lepší pneumatiky než Continental celkem úlet, to by snad neřelk ani výrobce.

To že se silniční pneumatika protáčí na rozmočené louce je samozřejmost od toho jsou ofroadové pneu. To je jako by jste tvrdil že Niva je lepší auto než esko protože na rozmočené louce vyjede víc

0/0
19.2.2014 11:38

V46á52c95l89a95v 11K33u42n29č80í15k 4769973742394

Tak myslim, že se to nebude moc lišit od felicie a podobnych aut. A že jich tu jezdí nespocetne. Také jednu vlastním a kolikrát si říkám jestli není bezpečnější z toho auta při havárii vyleťet ven.;-)

+7/0
18.2.2014 19:42

J57a14r13o43s43l89a44v 94B90u59r84s56í68k 8929855964812

No jo, ale standardy jsou jinde, než byly před 15 lety. Stará auta jsou na tom blbě, i když se to některým blbě poslouchá.;-D (vlastním také staré auto)..

+1/0
18.2.2014 23:22

M60i86r37o37s12l61a50v 47B89u90d29a 9752672157412

Stará auta přeci nemohou splňovat dnešní standarty bezpečnosti, to dá rozum. Jak na tom budou dnešní auta za 15 let?  Podle mne je ale provozní výdrž a nároky na údržbu těch starých aut mnohem lepší než těch dnešních. Jednou se z té bezpečnosti všichni zblázníme, za bezpečnost se dá schovat kdejaké bejkárna.

0/0
19.2.2014 13:17
Foto

P19e36t48r 23Z63a53v82a44d12i56l 7147401216537

Ideální pro tchýni... :-)

+2/0
18.2.2014 18:47

M64a49r43t82i32n 26H20o47r12ň55á52k 7611951522

nebo pro zetě :)

0/0
19.2.2014 21:52

J98a25n 29F33i53a52l47a 7414537715439

Ale je to daleko bezpečnější, než vézt 2 děti na mopedu, takže rozhodně pokrok.

+6/0
18.2.2014 18:43

T76o52m34á79š 96M30a39c92e34j50k85a 6911442877307

Kolik že má Indie obyvatel?

0/0
18.2.2014 16:16

J70o34s92e70f 11V57a40l45a 9860373803853

teoreticky by mi melo byt jedno, v jakem aute jezdi ostatni. Problem ovsem nastane, pokud zavinim nehodu a srazim se s jinym vozidlem. Pak je velky rozdil v tom jit sedet za zabiti  nebo zaplatit treba odskodne za (jenom) zpusobena zraneni. Sice jsem behem najetych 1.000.000 km nemel zadnoiu nehodu, ale potesi mne, kdyz i ostatni budou jezdit v bezpecnych autech

+2/−2
18.2.2014 15:42

P67ř16e33m94y71s49l 93Č49u67l22í31k 8570313322120

No ale na Indii je to ohromný pokrok, jinak by jeli rikšou nebo na motorce:-). A docela by mne zajímalo, jak by v tomto testu dopadl Trabant kombi, kterým jsem kdysi jezdil 7 let a vozil v něm 2 děti:-). A od nádrže nad motorem, v které bylo 26 litrů benzínu nás dělila plechová stěna....

+9/0
18.2.2014 15:20

T27o57m39á36š 87C65h31r75a17s60t10n41ý 2808459169471

Se podívejte :D

http://www.youtube.com/watch?v=oF4phDLfGF4

0/0
18.2.2014 15:22

P70ř86e11m55y23s52l 50Č47u62l57í12k 8440493782540

Tam byla asi prázdná nádrž, to nemělo sílu...

0/0
18.2.2014 15:55

J22i87ř56í 10C92v30r45č40e25k 8430706170223

Trabikem jste ale take nelítal tak rychle, jako se jezdi dnes.

0/0
18.2.2014 21:56

L13u60b73o78m41í86r 60V24r26t11a25l 6820467271681

Trabant 601 frčel kilo dvacet.

+1/0
18.2.2014 22:20
Foto

M27i15r25o60s61l35a33v 28S89t51e33i23n34e56r 1855215528453

Ale ta plasto-elastová karoserie byl vlastně ztužený montgomerák- předchůdce současných airbagů.

0/0
19.2.2014 11:03

Ř37e43h12o82ř 33V13l61a27s40á95k 2854414261556

Nejezdím autem proto, abych boural.

Jako chodec nebo cyklista budu mít taky nula hvězd, no a?

Navíc v evropských podmínkách se takovéhle malé auto kupuje spíš do města, a ve městě není 64 km/h zrovna typická rychlost.

+7/0
18.2.2014 15:01

P13ř76e22m20y28s20l 54Č86u79l41í83k 8360183732350

Nejezdíte autem proto, abyste boural. To já také ne. Ale vědí to i ti ostatní, že zrovna do vás nesmí čelně narazit? 50+50, není to rovných 100? To už bude docela slušná prda:-)

+3/−1
18.2.2014 15:23

H67o39n89z71a 47Z19e82m66a43n 6808228972435

S vaším názorem souhlasím, ale to sčítání rychlostí takhle nefunguje. To se trochu pletete.

+2/0
18.2.2014 16:38

P94ř37e41m58y35s76l 19Č57u43l75í92k 8420893492630

V čem se pletu?

0/0
18.2.2014 18:14

P69ř98e96m94y87s91l 71Č65u95l69í77k 8460293202770

Pokud vycházíte jen z kinetické energie, tak neuvažujte jen ten extrémně příznivý případ, že se srazíte s jiným TATA s hmotností 600-700 kg. Buďte realista a uvažujte nejběžnější auto, Octávku se 4mi lidmi a bagáží a bezmála 2 tunami. A že převážnou část energie absolvuje deformace TATA a hodně s tím pomůže j její řidič.

0/0
18.2.2014 18:33

P38ř15e21m20y91s51l 10Č34u10l40í63k 8770333632960

absorbuje:-). chudák:-(

0/0
18.2.2014 18:53

J39a57n 68F28i96a43l82a 7274197515329

Srazí-li se dvě stejná auta čelně a každé jelo rychlostí 50km/h, je to stejné, jako kdyby jedno z těch aut narazilo do betonové stěny rychlostí zase 50km/h. Nikoliv 100km/h. Nejedná se o součet, ale o vážený geometrický průměr. Pro stejná auta je tedy rychlost nárazu (50+50)/2=50.

+1/−1
18.2.2014 20:43

P71ř45e87m56y40s88l 46Č65u46l86í30k 8780573212680

Jak jsem psal již výše, se štěstím, že se srazím zrovna s TATA nelze moc počítat. Stačí Oktávka, ale je tu i dost SUVéček....

0/0
18.2.2014 21:31

L73u95b63o33m23í47r 11V98r39t30a77l 6100237431541

blbost. Rychlosti při nárazu se sčítají, podle vaší teorie kdyby se srazilo hvězdicově 5 aut při 50 km/h by prakticky nebylo žádné poškozené.

+1/−1
18.2.2014 22:23

J87i11ř68í 68K79u63c45h53t10a 6738405679277

najděte si příslušný díl Bořičů mýtů...

0/0
19.2.2014 1:19

Z20d17e37n68ě86k 62B85a38b84i69c45k58ý 6366623875338

To, co jste napsal, je aritmetický průměr. Geometrický průměr je druhá odmocnina z 50x50 :-) Výsledek je v tomto případě stejný..[>-]

0/0
18.2.2014 23:31

O90n97d29ř19e88j 41R14ů37ž52i63č58k81a 3781837882315

Mně tedy matematika nikdy nešla, ale podle vaší teorie mi vychází náraz do zdi jako (0+50)/2, takže nemáte pravdu.

0/0
19.2.2014 0:18
Foto

M50i66r92o84s74l67a35v 25S40t83e20i28n86e27r 1465855178463

Jenomže zeď můžete považovat za  hmotu s tendencí k nekonečnu, hne se po nárazu osobního auta nanejvýš o milimetry. Takže jde o ráz pružného s nepružným tělesem. Srážka dvou aut je ráz dvou pružných těles.

0/0
19.2.2014 10:37

S36t20a87n68i31s75l32a40v 44P98ř36i55b15y85l 1559368841946

Dělníci používají při výrobě přilby, takže ta auta fakt asi budou zabijáci!!!

+4/0
18.2.2014 14:56

M94a47r56t32i72n 14D78y14b31a85l50a 1351267725743

zajímavé, Polo s airbagy 4* bez 0. Jinak Tata chtěl bezpečnější prostředek než je moped:-)

+3/0
18.2.2014 14:46

Š42t57ě78p42á81n 44F27r62i43e33d36r88i84c77h 4334714600419

Co z článku vyplývá? -> Nekupovat ojetý Polo z indie! ;-D

+6/0
18.2.2014 14:46

J51a89k68u89b 13N47o83v88á26k 8530453890182

No, ono to má taky volant na špatný straně.

0/0
18.2.2014 22:45

M81i62c79h71a37l 76K93ř12í60ž 1764840231972

Známá věc , indové ač mají jedny z největších oceláren neumí vyrobit hlubokotažný plech.Když jsem dělal v avii kupovali plech tady , odvezli do indie , vylisovali a vezli zpátky sem na sestavení kabiny.S jejich plechem to totiž neprošlo testy a tudíž to nikdo nechtěl.

0/−1
18.2.2014 14:29
Foto

R46o24m93a35n 96P24o89l92á74č82e15k 1520536410575

Ona i Škoda vozí prakticky celá auta z Boleslavi a v Indii je pouze poskládá dohromady.

0/0
18.2.2014 14:38

M91i27c72h26a52l 24K53ř35í14ž 1164950931652

Asi jste mi nerozuměl oni koupili plech v čechách , lodí odvezli do indie , tam provedli lisování a šup zase s plechem sem kde se montovaly auta.

0/0
18.2.2014 15:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.