Diskuze
Jde to i bez drátů. Toyota začíná nabíjet auta magnetickou rezonancí
Děkujeme za pochopení.
M52a36r59e75k 93H63r27u87b87y
Parada, treba by se ridici (a predevsimridicky ) konecne naucili respektovat cary na parkovistich
V68l91a25s64t60i42m50i38l 50T11e73n51c75e55r
No nevím... Ještě chvíli počkám a zatím budu do svého vehiklu lít benzín.
P96e17t92r 72M64i22c78h89a41l
Hybrid je stejně slepá ulička. Bude se muset přejít na čistě elektrický pohon a je jedno, jestli to budou palivové články nebo vysokokapacitní akumulátory, aby se dojezd aut zvýšil na přijatelných cca 500 km včetně svícení, topení apod. Další variantou je použití vodíku jako paliva pro spalovací motor. Bohužel jeho výroba je zatím poměrně energeticky náročná. Ale mohly by ho vyrábět solární parky, aspoň by nám nedodávaly předraženou dotovanou elektřinu (a vodík nikdo nedotuje).
J72a45n 60F57r24o89l24í25k
Jen co se vyřeší pár drobností jako například skladování vodíku, cena palivových článků nebo vynález těch vysokokapacitních akumulátorů. Jen pro Vaši informaci. Frantíci (Citroen) ze zoufalství vyvíjejí automobil na stlačený vzduch. Nějak jim ta elektrika a vodík nevoní. Proč asi?
I25v95o 49Ž84á32č45e88k
Že jsem tak smělý: jaké to má výhody? Ztráty musejí být nutně větší než při přenosu po drátech.
B35o75r85i15s 31S26y63k75o79r62a
Presne tuto otazku som chcel nahodit aj ja... system bude asi znacne narocny a komplikovany v porovnani s obycajnym kablom. Vybudovat nabijaciu infrastrukturu x nasobne drahsie nez obycajne nabijacie stanice. Ale preco? kvoli 15 sekundam usetrenho casu na pripojenie kabla? Auto musi stat tak ci tak...
D10a90v62i74d 18R78y59c52h29e98t83s36k47ý
To by mě zajímalo jestli to bude důchodcům tahat za kyčle nebo jenom mazat magnetická média.
P85e59t36r 79M15o22o83s
Při jízdě bude krást víka od kanálů, než se definitivně zastaví
T60o49m86á70š 34K79u26c88h51a48ř
A jako bonus vám účinky toho elmag. pole vyléčí klouby a nahodí epilepsii..
M78i44c66h37a95e74l 50K82o53n17e33č38n26ý
Zajímalo by mě, jakou to má účinnost? Tj. kolik % energie přivedené do vysílače je převedeno do akumulátorů v porovnání s klasickou metodou dobíjení drátem.
J93i49r96i 47R24o16u75b25a22l
Podle dostupných informací by měla být účinnost AC (napájecí síť 230/400V) DC (v autě) 90%.
J85i92r44i 86R14o40u93b86a96l
No, přiznám se, že mě titulek (magnetická rezonance) také nejdříve nadzvedl, ale pak jsme si dal tu práci a propátral teorii a skutečně. Uvedený princip, který navazuje na Teslovy pokusy, byl propracován na MIT. Samozřejmě že jde o indukci, o tu jde v tomto případě vždy, ale pozor, nejde o princip klasického transformátoru s jen "větší" vzduchovou mezerou (tam by byla účinnost opravdu hodně malá), ale o dvojici vzduchových cívek (vysílací/přijímací), které jsou součástí "rezonančně vyladěného obvodu", což efektivitu přenosu energie značně zvyšuje. Takže magnetická indukce ano, ale s tím, že obvody, které pole generují jsou vyladěny do rezonance. Od toho ten termín "magnetická rezonance".
To, že terminologicky koliduje s magnetickou rezonancí (diagnostickým principem a zařízením v lékařství - MRI/NMR) vyplývá ze základního použitého principu (indukce) a z toho, že v obou případech se frekvence generujícího magnetické pole ladí tak, aby bylo dosaženo rezonance. V případě těch aut obvody antény přijímače a vysílače shodně a tak, aby byla přenášená energie co největší. V případě MRI/NMR tak, aby frekvence kolmého pole byla v rezonanci s vlastní frekvencí vodíku (toho je v těle nejvíce).
Nekamenujte tedy autora. Přeložil to správně a správné to taky je. To, že jsme si zvykli spojovat termín magnetická rezonance jen a pouze s diagnostickým lékařským postupem a zařízením, které ho provádí, je naše chyba.
Víte, když si myslím, že autor nemá pravdu, tak než ho začnu napadat, dám si práci, a zjistím si, zda to nejsem já, který se tentokrát mýlí.
J53i15r74i 88R53o88u12b20a48l
Komu se nechce hledat: http://www.witricity.com/ a nebo ještě konkrétněji: http://www.witricity.com/pdfs/highly-resonant-power-transfer-kesler-witricity-2013.pdf
J69a26n37a 20M70o75l83á82k78o74v44á
Ja bych to jazvala spise indukcni nabijeni a to jsem blondyna.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...