- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Parada, treba by se ridici (a predevsimridicky ) konecne naucili respektovat cary na parkovistich
No nevím... Ještě chvíli počkám a zatím budu do svého vehiklu lít benzín.
Hybrid je stejně slepá ulička. Bude se muset přejít na čistě elektrický pohon a je jedno, jestli to budou palivové články nebo vysokokapacitní akumulátory, aby se dojezd aut zvýšil na přijatelných cca 500 km včetně svícení, topení apod. Další variantou je použití vodíku jako paliva pro spalovací motor. Bohužel jeho výroba je zatím poměrně energeticky náročná. Ale mohly by ho vyrábět solární parky, aspoň by nám nedodávaly předraženou dotovanou elektřinu (a vodík nikdo nedotuje).
Jen co se vyřeší pár drobností jako například skladování vodíku, cena palivových článků nebo vynález těch vysokokapacitních akumulátorů. Jen pro Vaši informaci. Frantíci (Citroen) ze zoufalství vyvíjejí automobil na stlačený vzduch. Nějak jim ta elektrika a vodík nevoní. Proč asi?
Že jsem tak smělý: jaké to má výhody? Ztráty musejí být nutně větší než při přenosu po drátech.
Presne tuto otazku som chcel nahodit aj ja... system bude asi znacne narocny a komplikovany v porovnani s obycajnym kablom. Vybudovat nabijaciu infrastrukturu x nasobne drahsie nez obycajne nabijacie stanice. Ale preco? kvoli 15 sekundam usetrenho casu na pripojenie kabla? Auto musi stat tak ci tak...
To by mě zajímalo jestli to bude důchodcům tahat za kyčle nebo jenom mazat magnetická média.
Při jízdě bude krást víka od kanálů, než se definitivně zastaví
A jako bonus vám účinky toho elmag. pole vyléčí klouby a nahodí epilepsii..
Zajímalo by mě, jakou to má účinnost? Tj. kolik % energie přivedené do vysílače je převedeno do akumulátorů v porovnání s klasickou metodou dobíjení drátem.
Podle dostupných informací by měla být účinnost AC (napájecí síť 230/400V) DC (v autě) 90%.
No, přiznám se, že mě titulek (magnetická rezonance) také nejdříve nadzvedl, ale pak jsme si dal tu práci a propátral teorii a skutečně. Uvedený princip, který navazuje na Teslovy pokusy, byl propracován na MIT. Samozřejmě že jde o indukci, o tu jde v tomto případě vždy, ale pozor, nejde o princip klasického transformátoru s jen "větší" vzduchovou mezerou (tam by byla účinnost opravdu hodně malá), ale o dvojici vzduchových cívek (vysílací/přijímací), které jsou součástí "rezonančně vyladěného obvodu", což efektivitu přenosu energie značně zvyšuje. Takže magnetická indukce ano, ale s tím, že obvody, které pole generují jsou vyladěny do rezonance. Od toho ten termín "magnetická rezonance".
To, že terminologicky koliduje s magnetickou rezonancí (diagnostickým principem a zařízením v lékařství - MRI/NMR) vyplývá ze základního použitého principu (indukce) a z toho, že v obou případech se frekvence generujícího magnetické pole ladí tak, aby bylo dosaženo rezonance. V případě těch aut obvody antény přijímače a vysílače shodně a tak, aby byla přenášená energie co největší. V případě MRI/NMR tak, aby frekvence kolmého pole byla v rezonanci s vlastní frekvencí vodíku (toho je v těle nejvíce).
Nekamenujte tedy autora. Přeložil to správně a správné to taky je. To, že jsme si zvykli spojovat termín magnetická rezonance jen a pouze s diagnostickým lékařským postupem a zařízením, které ho provádí, je naše chyba.
Víte, když si myslím, že autor nemá pravdu, tak než ho začnu napadat, dám si práci, a zjistím si, zda to nejsem já, který se tentokrát mýlí.
Komu se nechce hledat: http://www.witricity.com/ a nebo ještě konkrétněji: http://www.witricity.com/pdfs/highly-resonant-power-transfer-kesler-witricity-2013.pdf
Ja bych to jazvala spise indukcni nabijeni a to jsem blondyna.