Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První svezení: honda s kufrem větším než octavie je skvělé auto

Mezi prvními v Česku jsme se svezli s pokořitelem octavie combi. Jezdí skvěle a i když ceník na první pohled vyděsí, cena 458 tisíc korun za výborně vybavený vůz je podobná jako u dobré konkurence.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D27a16v77i20d 36H97o11l83m12a16n 7505875483449

To je tak strašně šeredné a odpudivé auto, že nepomůže ani to, že Honda dělá kvalitu. 8-o

0/0
21.3.2014 13:04

M23a28r39t27i35n 26N97á48p96r93a65v93n58í96k 1782544985271

Nemusí to být špatnej stroj, ale co se týká designu/vzhledu tak je to otřesný jak uvnitř tak venku. Podle mě je v tom nějakej zvrhlej záměr japončíka, jenom nevím jakej;-D

0/0
6.3.2014 16:14

T51o34m41á75š 64V59e23r85n73e70r 6979341957666

Ten design je podle mě opravdu divný ale je to můj názor každému se líbí něco jiného...

+1/0
5.3.2014 12:37

O66n14d44ř57e88j 30M11a67t93ě67j18k97a 2641362792

lepší než to co poslední 3 roky produkuje většina automobilek (Kia, Hyundai, frantíci a spol....)

+2/0
7.3.2014 12:28
Foto

M58i58c70h40a85l 38S34i58n48g57r 6417923391596

Design je hodně subjektivní věc a asi se shodneme, že takto výrazná "tvář" nesedne každému. Ale aspoň odvahu (na rozdíl od "nadčasových" designů od Němce) to má.

Jako majitel předchozí Hondy Civic musím ale říct jednu věc: je to v mém životě první auto, které považuji za luxusní, a první auto, které bych si bez váhání koupil znovu. Jízdní vlastnosti, komfort, zpracování, spotřeba, bezpečnost, praktičnost, nulová obava z nějakých poruch - čím víc tím člověk jezdí, tím víc má pocit, že stačí řešit jen to, jestli jede dopředu nebo dozadu, a vše ostatní řeší auto. Tak by to asi mělo být.

Příbuzní mi říkají: Honda, to má strašně drahý náhradní díly, ne? A já jim říkám: na Hondu žádný náhradní díly nepotřebuju.

+4/−1
5.3.2014 0:08

L41u44c61i45e 76F72o56r38m84á85n89k29o86v96á 8605278157870

Měla jsem 11 let hatchback civika (nového v roce 2001), vloni jsem ho poslala dál a doteď se mi po něm stýská, bylo to nejlepší auto, jaké jsem kdy měla. Kdybych teď měla na nového civika hatchback nebo na tohohle kombíka, hned bych do něj šla. Absolutní spolehlivost, prostornost srovnatelná s vozy o třídu vyššími, skvělé jízdní vlastnosti, opět srovnatelné s lepšími auty, dobrá spotřeba, v základní výbavě všechno, za co jsou jinde příplatky... na Hondu opravdu nedám dopustit. R^

+5/0
4.3.2014 14:38

P82a10t44r45i49k 85S48v34o73b74o84d26a 3549681656905

Připadá mi (krátká verze) nějaká malá, spíše blízká fabii než octavii. Pletu se?

0/−1
4.3.2014 13:24

P30a20v78e22l 78N45e60č71á61s19e23k 3798492511589

pletete, zkuste si sednout dovnitř, budete překvapený.

+1/0
6.3.2014 10:13
Foto

R14a21d91i16m 89K34r67o68u75t28i32l 7140901476639

To auto je totálně šeredné.

+1/−3
4.3.2014 12:36
Foto

S74t21a16n17i60s10l55a53v 78T68e29s93a93ř 9897804362424

nevíte někdo, jak funguje ta čtečka dopravních značek?

0/0
4.3.2014 11:21

J66i83ř60í 58K84o91c46u67r26e29k 6415584135348

Chceme porovant Oktávku? Takže klimu a podobně výkonný motor.

Přeckočíme výbavu řady Active, nemá klimu, přeskočíme.

Vezmeme v potaz výbavu Ambition. Přeskočíme 1200 ccm motory.

Nejblíž je pak 1.4 TSI 103 kW za 494.900 Kč. To je rozdíl 32.000 Kč v neprospěch Octavie.

+4/−1
1.3.2014 14:55

V53í63ť10a 18K67r35u70t81i38š 1190274115357

Takže pokud máte pouze tyto 2 požadavky, tak je Active + v 1.4TSi za 451tKč s tím, že tento motor je jízdně i výkonově výrazně lepší, než atmo od Hondy.

A protože i cena Hondy je dnes po akční ceníkové slevě 30 litrů, tak si i k Oktávce připočtěme běžnou 8-10% slevu na krámě (firmy až 15%) a jsme někde okolo 410tKč. To je rozdíl 48.000 Kč ve prospěch Octavie.

+2/−2
1.3.2014 20:01

D62a90v10i84d 25K69a47č21í53r78e46k 1556780568148

A mas tam i tu vybavu co ma civic a urcite bych nerekl "vyrazne" lepsi...ale jinak chapu ze skodovka dela nejlepsi auta na svete....

0/0
1.3.2014 20:53

V35í55ť90a 52K69r11u93t32i21š 1610714195417

Možná jste si všimnul, že srovnávat začal p. Kocurek s požadavkem na motor a klimu. O výbavě tam není ani slovo. Ale omlouvám se zachybu, ceníková cena je pouze 446tKč, resp. cca. 405 v reálu.

Motor 1.4TSi je v nízkých a středních otáčkách jednoznačně "výrazně lepší", protože plochý kroutící moment 250Nm v 1.500-3.500 ot. je dle mne výrazně vyšší, než peakové maximum 174Nm ve 4.300 ot. u Hondy. Ve vysokých otáčkách ten rozdíl Honda stále jen dotahuje. A tam, kde 1.4-ka má už své (elektronicky omezené) a opět ploché maximum, 1.8-ka nabídne jen cca. 81kW.

A pokud máte pocit, že objektivní srovnání se Škodou není to pravé, tak si to porovnejte třeba s etalonem třídy, kdy si za cenu Hondy (která je ale v akci jen do 31.3.) koupíte 1.4TSi 90kW ve střední výbavě dle ceníku, bez slevy (kde ale zase něco určitě dostanete).

+2/−1
1.3.2014 22:14

L41i30b68o57r 98J76e76l30í15n74e61k 9218570545956

Hele, pořád srovnáváte papíry a křivky, dokola a dokola :-) Svezte se.... :-P

+2/0
2.3.2014 8:40

V59í74ť62a 75K82r11u80t44i85š 1160484625537

Dekuji za radu, ale jaksi neni potreba. Mam osobni zkusenost s ruznymi mozna 50 motory ruznych konstrukci a objemu a dokazu si predstavit, jak zhruba jede I tento, neb je to pouze o fyzice - hmotnosti a prubehu vykonove krivky. A nema to vubec nic spolecneho se subjektivnim pocitem, ktery jen casto odrazi nevyrovnany prubeh krivky tociveho momentu.

Samozrejme nikomu neberu, ze tato 1.8-ka je dobry motor, sic podle mne uz par let za zenitem a ani parametry uz neni na spicce (beru v atmosfericke konkurenci). Jen ve vyse uvedenem srovnani bude hrat druhe housle, jednoznacne v pruznosti a uzivatelske privetivosti, a vyznamne v maximalnich vykonech a spotrebe.

0/0
2.3.2014 13:42

L59i68b63o55r 21J47e43l76í58n41e79k 9278450555806

dovedete si představit... říkám, svezte se ;-D a o spotřebě malých turbomotorů vím své... 8-o

+1/0
3.3.2014 7:19

D58a41v77i17d 35F20o31r40t 9270845136

jj, to urcite. Mozna proto muj stary motor s turbem za sebou nechava octavii rs, ktery ma dle vas zrejme nejlepsi motor na svete.... ;-D

omg. Predpokladam, ze i verite, ze posledni 1,6TDI v octavii jezdi za 4litry na 100km ;-D;-D;-D Realne pri svizne jizde jsem si nikdy nedostal pod 8litru ;-)

0/−2
3.3.2014 12:41

J91i77ř76í 19S88c44h31w65a82c70h 5976129797774

ne ne, nejlepší motor na světě má jedno moje starý auto, co nechává za sebou mýho souseda....;-)

0/0
3.3.2014 12:50

R36u60d13o93l13f 43P14e93k55á33r64e75k 9312771509663

No, mám tady reálná čísla za 3 nové O s tímto motorem, do provozu v 09/2013. O1 - prům spotřeba 5,158 l/100 km, najeto do konce ledna 19 640 km, O2 - 5,764 l/100 km najeto 14140 km a O3(combi) - 5,872 l/100 km najeto 16754 km. Jezděj' s tím obchodníci, žádný důchodci. Takže z toho plyne: buď záměrně lžete, nebo o tom houno víte :-P a řídíte leda tak šlapací autíčko...

0/0
3.3.2014 16:12

P89a86v45e31l 12O22d20r75a69z80i24l 6644779537960

No, z toho plyne, že 1.6TDI skutečně nejezdí za 4 litry. A že on jezdí za osm a vaši obchoďáci za 5-6? To přece není problém, znám člověka, co s dvoulitrem v superbu jezdil za 16 (taky tdi).

0/0
6.3.2014 18:50

J38i83ř13í 90S16c37h83w92a30c36h 5696109357524

z toho, že někdo jezdí za 8 nebo 16 akorát plyne, že se s tím motorem dá jezdit hovadským způsobem s větší spotřebou, ale rozhodně to nevylučuje, že pokud to člověk umí, že se s nimi (s tou 1,6) nedá jezdit hluboko pod 5 l

0/0
7.3.2014 0:36

P97a57v85e43l 79O58d86r36a20z95i22l 6954349497150

Někdo tomu říká holt svižná jízda, i když si popravdě nic jako svižnou jízdu s jednašesttédéí představit nedovedu ;-)

0/0
7.3.2014 21:31

J14i30ř89í 63S27c36h90w38a56c23h 5956899607914

nj já zapomněl, že když poškádlíš tu svou doublesekačku, tak to je jiný kafe....;-)

0/0
7.3.2014 22:27

P33a54v36e76l 94O21d92r87a54z80i41l 6114149437970

To si piš ;-)

0/0
9.3.2014 0:18

M85a84r46t30i75n 92L45i41p52t22o56v17s95k92ý 5195342326209

jel sem s oběma motory a o tom že je TSI od Škodovky výrazně lepší ve středních se mi může leda tak zdát. Ale pravda to není rozhodně. O nízké otáčky se přít nechci, dle mě je to vyrovnané, já bych se po svezení ale stejně přikláněl na stranu hondy. Rozdohně ale se nabízí otázka spolehlivosti těch dvou motorů, a tady je to opět jasné.

+1/0
2.3.2014 23:26

J40i98ř13í 33S51c52h18w13a10c85h 5916769417884

a co je tu jasné? O spolehlivosti nové 1.4 TSI, (srovnání s 1.2TSI je trochu out) ještě nikdo nic neví.....

0/0
3.3.2014 9:31

P69a61v63e76l 63O47d48r45a25z58i42l 6674709877820

Vy nevíte, že tam je turbo, který musí točit i na volnoběh, aby to utáhlo altík?;-D

0/0
6.3.2014 9:47

M56a55t77ě17j 59J61a34r93o85š 6985541520433

Prominte, ale zde se mylite. V nizkych otackach to nemuze byt vyrovnane - to je fyzika. Turbo je zde vyrazne komfortnejsi pro uzivatele, mnohem lepe tahne. Ostatne dokazuji to i cisla, ktera neprekecate. Chapu, ze nekriticti fandove hond by si to prali mit jinak, ale TSI je opravdu dynamictejsi a pohodlnejsi motor.

0/0
5.3.2014 9:20

L13i74b78o87r 44J91e68l56í57n92e75k 9898510695206

no, mám jenom Hondu Jazze, a porovnávám se služebákem 1.2Tsi. Vždycky se těším, až z něj vylezu a pojedu Hondou. Nebe a dudy Bo) Jak jsem psal, nekoukejte na papír, ten toho snese.. svezte se! :) Nekritičtí fandové hond se jinak prostě bavěj ;)

0/0
5.3.2014 10:15

J30i76ř94í 74S11c53h48w61a96c90h 5426449277284

ono by se taky chtělo vědět co s čím vlastně porovnáváš. "Služebák" 1.2TSI existuje ve 2 výkonových variantách a montuje se do aut s rozdílem v hmotnosti asi tak 200kg. Ten poměrně lehký Jazz má taky nějaké výkonové varianty, že. Tyto podrobnější údaje jsi raději taktně zamlčel. A to se pak mohou srovnávat nebe a dudy.... aby to vyšlo jako nebe a dudy. ;-)

0/0
5.3.2014 13:57

L59i12b83o59r 14J52e56l12í83n73e93k 9978400865446

1.2 66kW vs 1.2TSI 63kW, ale jak říkám, kdo  se nesveze, nevěří :) A cenově Honda vyšla taky líp.. původně jsem chtěl koupit škodovku, protože jsem s nima jezdil pomalu 30 let. No, už nejspíš nebudu, pokud si budu moct znovu vybrat Bo)

0/0
6.3.2014 13:09

J56i40ř63í 85S32c50h46w46a57c60h 5116689577604

Bohužel jste se stále nesvěřil a jaký "služebák" vlastně šlo. S Jazzem by se měla srovnávat asi stejně veliká Fabia ale podle toho, že tvrdíte, že Jazz vyšel laciněji, tak by to Fabie být nemohla a i Rapid by se s TSI 63kW asi dal pořídit laciněji. Takže dedukuji, že to slabší svezení bylo asi s Octou a na tu je těch 63 kW poměrně málo. Ten kdo si takovou variantu koupí, to asi neudělá kvůli zábavě za volantem, ale kvůli tomu, že za poměrně malý peníz dostane auto, které odveze na co si vzpomene. To ten Jazz je oproti ní nákupní taška.

Jinak ale zřejmě trochu podléháte sebeklamu, protože ten Jazz i když je nejlehčí a má o 3 kW silnější motor. Tak v čistě v dynamice by mu to nandala i ta Octa i když je o dobrých 150 kg těžší.

A s variantou 1.2TSI/77kW tak to už by opravdu byli "nebe a dudy". ;-)

0/0
6.3.2014 14:14

P37a41v18e19l 51O15d46r73a15z77i75l 6214899887590

Nechápu, proč lidi s autama o výkonu lepší sekačky potřebujou svádět tak líté boje ;-D

0/0
6.3.2014 18:53

J27i70ř88í 61S38c56h53w94a85c65h 5266909547324

nj, ty seš jinej borec, ty máš dvě sekačky hmmmm.....R^R^R^ ;-D

0/0
7.3.2014 0:18

L31i71b44o46r 59J78e36l29í92n61e20k 9328660505146

joo, jsou to prdítka,ale oproti sekačce mají i střechu a tak tam nefouká :D

0/0
7.3.2014 11:18

L68i61b60o84r 18J11e16l15í81n90e44k 9468860845866

Furt mluvíte o výkonech , křivkách, já o nádherném svezení :-) A abyste dál netrpěl nedostatkem informací, služebně jsem jezdil s fabkou, teď roomsterem, stejné motory :-P A tak nějak pořád nevím, o čem mě vlastně přesvědčujete. Jezděte si, čím chcete, já chci jezdit Hondou ;-D Vím proč jsem si tak zvolil a jsem spokojený :-) Příště to bude možná Toyota nebo třeba i škodovka, když se polepšej ;-)

0/0
7.3.2014 7:46

J78i70ř98í 24S35c51h55w28a37c78h 5366609307844

Jelikož nemám rád takové ty všeobecné závěry, že "něco zcela neurčitého" je "nebe a dudy", tak se jen chtěl dopátrat, co za škodovku srovnáváte s tím svým Jazzem, kterým je to super lepší svezení a přitom je prý "lacinější". Takže jsem nakonec zjistil, že ve skutečnosti srovnáváte lacinější škodovky s dražší Hondou a to se pak není čemu divit, že je s ní lepší svezení, že. Zvláště, když za to člověk si to člověk těžce zaplatil..... tak si to užívejte, já vám to přeju.... ;-)

0/0
7.3.2014 22:23

L92i75b94o68r 86J84e58l21í18n62e87k 9848840585596

Tak naposledy pro pomalejší :-).. Honda stála v akci a s další slevou od prodejce v lepší výbavě míň - zkuste si nakonfigurovat fabku kombi na litých kolech s klimou, metalízou,cd-rádiem atd. za 269 000,- ;-D. Ano, přiznávám, kola nejsou origo Honda, zbytek ano, včetně rezervy ;-) Díky za přání, vždy jsem byl se škodovkami spokojený, teď si opravdu užívám :-)

0/0
11.3.2014 9:05

P79a18v36e15l 66O20d64r14a38z71i76l 6184419757910

To je pravda, fyziku neokecáte - turbo se musí nafoukat, ať je sebelíp vyladěné. Jezdím s turbem 169kW a předtím jsem měl atmo 81kW a ta byla sice mnohem slabší, ale do jisté míry o dost zábavnější.

0/0
6.3.2014 9:49

J41i15ř47í 28S95c41h33w37a33c95h 5126939217494

ty kecy o nafoukání platí tak max při prvním sešlápnutí plynu po nastartování. Za jízdy se totiž motor točí více než na volnoběh a turbo je furt "nafoukané" a to je ta fyzika.

0/0
6.3.2014 10:14

P43a26v24e49l 61O27d23r32a31z57i18l 6834449297760

To je ale blbost ;-D

0/0
6.3.2014 18:50

J54i79ř21í 91S21c31h64w57a60c61h 5566859967854

ano pane vedoucí, to kolečko je opravdu červené....

0/0
7.3.2014 0:25

P71a49v95e24l 51O20d57r53a85z82i66l 6174969847690

"Turbo je furt nafoukané" je prostě pitomost. Hele, zkusím hádat, máš na palubce ukazatel tlaku? Ne, že?;-)

0/0
9.3.2014 0:18

P72a26v29e40l 25Š12e41d54l43b58a92u57e29r 7378771212315

Co je to "etalon třídy?" Podle motoru, který jste uvedl, tím asi myslíte VW? Tak to naprosto stačí a je to naprosto mimo. Moje zkušenost s Vaším "etalonem" je, že nevydrží bez poruch to, na co ho (snad) vyrobili a to je jízda. Ale jo, k něčemu to může být dobré, zase se v servisech můžete seznamovat s novými lidmi... Ovšem pokud auto používáte k jízdě bez poruch a ne k seznamování, Japonec je vítěz. S velkým náskokem. To je zkušenost.

+1/0
7.3.2014 19:45
Foto

V97l80a20d10a 64V96a60n62e69k 9573936514298

Skoro tak  dobrý,jak i30 ,jen dražší ......;-D

+1/−5
1.3.2014 11:02

M94a11r34t41i57n 30L12i52p47t92o24v29s67k46ý 5395882586729

jo, a k na pizzu si taky dáváte Eidam patnáctku místo mozarelly? Skoro tak dobrý sýr, jen levnější ;-)

0/0
2.3.2014 23:29

V75á82c12l19a45v 32F10i24e32d77l20e30r 7113168228846

To si děláte srandu , porovnávat  Hiundaéééé s Hondou , to je jako porovnávat zavináče a suschi.

+1/−1
5.3.2014 16:30
Foto

M38a89r15e81k 43C63e91r62n61y 5508306507

;-DR^

0/0
5.3.2014 18:54

R91a31d77e59k 59B22ě70h51a14v72ý 4338235213564

a co teprve srovnani suschi a sushi ...;-)

+1/0
6.3.2014 8:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.