Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První svezení: honda s kufrem větším než octavie je skvělé auto

Mezi prvními v Česku jsme se svezli s pokořitelem octavie combi. Jezdí skvěle a i když ceník na první pohled vyděsí, cena 458 tisíc korun za výborně vybavený vůz je podobná jako u dobré konkurence.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D42a48v53i71d 41H23o80l39m94a70n 7175585623839

To je tak strašně šeredné a odpudivé auto, že nepomůže ani to, že Honda dělá kvalitu. 8-o

0/0
21.3.2014 13:04

M61a31r86t75i64n 28N34á21p43r66a92v87n36í31k 1212734705941

Nemusí to být špatnej stroj, ale co se týká designu/vzhledu tak je to otřesný jak uvnitř tak venku. Podle mě je v tom nějakej zvrhlej záměr japončíka, jenom nevím jakej;-D

0/0
6.3.2014 16:14

T60o70m56á33š 38V22e76r35n19e65r 6509811787476

Ten design je podle mě opravdu divný ale je to můj názor každému se líbí něco jiného...

+1/0
5.3.2014 12:37

O24n85d17ř37e55j 13M74a49t89ě31j14k85a 2771532852

lepší než to co poslední 3 roky produkuje většina automobilek (Kia, Hyundai, frantíci a spol....)

+2/0
7.3.2014 12:28
Foto

M59i27c30h10a21l 97S90i37n38g91r 6747983391186

Design je hodně subjektivní věc a asi se shodneme, že takto výrazná "tvář" nesedne každému. Ale aspoň odvahu (na rozdíl od "nadčasových" designů od Němce) to má.

Jako majitel předchozí Hondy Civic musím ale říct jednu věc: je to v mém životě první auto, které považuji za luxusní, a první auto, které bych si bez váhání koupil znovu. Jízdní vlastnosti, komfort, zpracování, spotřeba, bezpečnost, praktičnost, nulová obava z nějakých poruch - čím víc tím člověk jezdí, tím víc má pocit, že stačí řešit jen to, jestli jede dopředu nebo dozadu, a vše ostatní řeší auto. Tak by to asi mělo být.

Příbuzní mi říkají: Honda, to má strašně drahý náhradní díly, ne? A já jim říkám: na Hondu žádný náhradní díly nepotřebuju.

+4/−1
5.3.2014 0:08

L68u69c61i87e 55F72o50r23m83á28n66k30o20v79á 8355288517430

Měla jsem 11 let hatchback civika (nového v roce 2001), vloni jsem ho poslala dál a doteď se mi po něm stýská, bylo to nejlepší auto, jaké jsem kdy měla. Kdybych teď měla na nového civika hatchback nebo na tohohle kombíka, hned bych do něj šla. Absolutní spolehlivost, prostornost srovnatelná s vozy o třídu vyššími, skvělé jízdní vlastnosti, opět srovnatelné s lepšími auty, dobrá spotřeba, v základní výbavě všechno, za co jsou jinde příplatky... na Hondu opravdu nedám dopustit. R^

+5/0
4.3.2014 14:38

P32a49t59r47i30k 80S66v49o32b58o78d44a 3809141456405

Připadá mi (krátká verze) nějaká malá, spíše blízká fabii než octavii. Pletu se?

0/−1
4.3.2014 13:24

P31a60v51e97l 32N80e44č45á43s12e43k 3908862211119

pletete, zkuste si sednout dovnitř, budete překvapený.

+1/0
6.3.2014 10:13
Foto

R19a49d40i75m 88K58r31o49u80t30i16l 7490911446489

To auto je totálně šeredné.

+1/−3
4.3.2014 12:36
Foto

S46t61a83n79i58s73l76a53v 21T51e14s23a14ř 9277474752614

nevíte někdo, jak funguje ta čtečka dopravních značek?

0/0
4.3.2014 11:21

J21i56ř68í 94K50o37c55u80r10e21k 6705764265408

Chceme porovant Oktávku? Takže klimu a podobně výkonný motor.

Přeckočíme výbavu řady Active, nemá klimu, přeskočíme.

Vezmeme v potaz výbavu Ambition. Přeskočíme 1200 ccm motory.

Nejblíž je pak 1.4 TSI 103 kW za 494.900 Kč. To je rozdíl 32.000 Kč v neprospěch Octavie.

+4/−1
1.3.2014 14:55

V52í10ť93a 65K80r16u17t61i36š 1420954295347

Takže pokud máte pouze tyto 2 požadavky, tak je Active + v 1.4TSi za 451tKč s tím, že tento motor je jízdně i výkonově výrazně lepší, než atmo od Hondy.

A protože i cena Hondy je dnes po akční ceníkové slevě 30 litrů, tak si i k Oktávce připočtěme běžnou 8-10% slevu na krámě (firmy až 15%) a jsme někde okolo 410tKč. To je rozdíl 48.000 Kč ve prospěch Octavie.

+2/−2
1.3.2014 20:01

D84a44v26i31d 42K54a53č38í44r75e53k 1946330388978

A mas tam i tu vybavu co ma civic a urcite bych nerekl "vyrazne" lepsi...ale jinak chapu ze skodovka dela nejlepsi auta na svete....

0/0
1.3.2014 20:53

V58í62ť16a 75K93r20u60t23i19š 1600654685547

Možná jste si všimnul, že srovnávat začal p. Kocurek s požadavkem na motor a klimu. O výbavě tam není ani slovo. Ale omlouvám se zachybu, ceníková cena je pouze 446tKč, resp. cca. 405 v reálu.

Motor 1.4TSi je v nízkých a středních otáčkách jednoznačně "výrazně lepší", protože plochý kroutící moment 250Nm v 1.500-3.500 ot. je dle mne výrazně vyšší, než peakové maximum 174Nm ve 4.300 ot. u Hondy. Ve vysokých otáčkách ten rozdíl Honda stále jen dotahuje. A tam, kde 1.4-ka má už své (elektronicky omezené) a opět ploché maximum, 1.8-ka nabídne jen cca. 81kW.

A pokud máte pocit, že objektivní srovnání se Škodou není to pravé, tak si to porovnejte třeba s etalonem třídy, kdy si za cenu Hondy (která je ale v akci jen do 31.3.) koupíte 1.4TSi 90kW ve střední výbavě dle ceníku, bez slevy (kde ale zase něco určitě dostanete).

+2/−1
1.3.2014 22:14

L58i30b36o97r 31J13e70l45í82n88e37k 9328710125186

Hele, pořád srovnáváte papíry a křivky, dokola a dokola :-) Svezte se.... :-P

+2/0
2.3.2014 8:40

V34í49ť69a 57K77r18u13t73i36š 1290344235337

Dekuji za radu, ale jaksi neni potreba. Mam osobni zkusenost s ruznymi mozna 50 motory ruznych konstrukci a objemu a dokazu si predstavit, jak zhruba jede I tento, neb je to pouze o fyzice - hmotnosti a prubehu vykonove krivky. A nema to vubec nic spolecneho se subjektivnim pocitem, ktery jen casto odrazi nevyrovnany prubeh krivky tociveho momentu.

Samozrejme nikomu neberu, ze tato 1.8-ka je dobry motor, sic podle mne uz par let za zenitem a ani parametry uz neni na spicce (beru v atmosfericke konkurenci). Jen ve vyse uvedenem srovnani bude hrat druhe housle, jednoznacne v pruznosti a uzivatelske privetivosti, a vyznamne v maximalnich vykonech a spotrebe.

0/0
2.3.2014 13:42

L31i17b70o76r 85J98e78l24í48n54e73k 9298660615756

dovedete si představit... říkám, svezte se ;-D a o spotřebě malých turbomotorů vím své... 8-o

+1/0
3.3.2014 7:19

D73a77v53i31d 18F52o88r69t 9890175896

jj, to urcite. Mozna proto muj stary motor s turbem za sebou nechava octavii rs, ktery ma dle vas zrejme nejlepsi motor na svete.... ;-D

omg. Predpokladam, ze i verite, ze posledni 1,6TDI v octavii jezdi za 4litry na 100km ;-D;-D;-D Realne pri svizne jizde jsem si nikdy nedostal pod 8litru ;-)

0/−2
3.3.2014 12:41

J45i55ř56í 10S78c95h88w46a24c75h 5286609457724

ne ne, nejlepší motor na světě má jedno moje starý auto, co nechává za sebou mýho souseda....;-)

0/0
3.3.2014 12:50

R32u93d84o93l95f 37P21e56k37á98r57e75k 9122151809413

No, mám tady reálná čísla za 3 nové O s tímto motorem, do provozu v 09/2013. O1 - prům spotřeba 5,158 l/100 km, najeto do konce ledna 19 640 km, O2 - 5,764 l/100 km najeto 14140 km a O3(combi) - 5,872 l/100 km najeto 16754 km. Jezděj' s tím obchodníci, žádný důchodci. Takže z toho plyne: buď záměrně lžete, nebo o tom houno víte :-P a řídíte leda tak šlapací autíčko...

0/0
3.3.2014 16:12

P46a79v68e95l 63O33d67r47a75z76i40l 6294479987540

No, z toho plyne, že 1.6TDI skutečně nejezdí za 4 litry. A že on jezdí za osm a vaši obchoďáci za 5-6? To přece není problém, znám člověka, co s dvoulitrem v superbu jezdil za 16 (taky tdi).

0/0
6.3.2014 18:50

J27i17ř58í 84S58c13h74w93a79c78h 5886279567524

z toho, že někdo jezdí za 8 nebo 16 akorát plyne, že se s tím motorem dá jezdit hovadským způsobem s větší spotřebou, ale rozhodně to nevylučuje, že pokud to člověk umí, že se s nimi (s tou 1,6) nedá jezdit hluboko pod 5 l

0/0
7.3.2014 0:36

P12a92v83e65l 81O38d47r90a49z19i98l 6354469287280

Někdo tomu říká holt svižná jízda, i když si popravdě nic jako svižnou jízdu s jednašesttédéí představit nedovedu ;-)

0/0
7.3.2014 21:31

J96i90ř18í 37S53c39h68w53a29c31h 5386719847884

nj já zapomněl, že když poškádlíš tu svou doublesekačku, tak to je jiný kafe....;-)

0/0
7.3.2014 22:27

P27a73v15e20l 94O73d83r55a63z64i70l 6174369667480

To si piš ;-)

0/0
9.3.2014 0:18

M84a32r65t56i74n 81L86i79p89t12o22v43s49k63ý 5435532656619

jel sem s oběma motory a o tom že je TSI od Škodovky výrazně lepší ve středních se mi může leda tak zdát. Ale pravda to není rozhodně. O nízké otáčky se přít nechci, dle mě je to vyrovnané, já bych se po svezení ale stejně přikláněl na stranu hondy. Rozdohně ale se nabízí otázka spolehlivosti těch dvou motorů, a tady je to opět jasné.

+1/0
2.3.2014 23:26

J12i32ř44í 93S25c51h54w44a50c37h 5536659467134

a co je tu jasné? O spolehlivosti nové 1.4 TSI, (srovnání s 1.2TSI je trochu out) ještě nikdo nic neví.....

0/0
3.3.2014 9:31

P11a15v43e98l 71O25d20r16a39z93i24l 6184829397430

Vy nevíte, že tam je turbo, který musí točit i na volnoběh, aby to utáhlo altík?;-D

0/0
6.3.2014 9:47

M90a29t20ě14j 54J33a44r13o90š 6175241110403

Prominte, ale zde se mylite. V nizkych otackach to nemuze byt vyrovnane - to je fyzika. Turbo je zde vyrazne komfortnejsi pro uzivatele, mnohem lepe tahne. Ostatne dokazuji to i cisla, ktera neprekecate. Chapu, ze nekriticti fandove hond by si to prali mit jinak, ale TSI je opravdu dynamictejsi a pohodlnejsi motor.

0/0
5.3.2014 9:20

L40i59b36o33r 64J18e41l43í29n43e81k 9508510945926

no, mám jenom Hondu Jazze, a porovnávám se služebákem 1.2Tsi. Vždycky se těším, až z něj vylezu a pojedu Hondou. Nebe a dudy Bo) Jak jsem psal, nekoukejte na papír, ten toho snese.. svezte se! :) Nekritičtí fandové hond se jinak prostě bavěj ;)

0/0
5.3.2014 10:15

J50i78ř16í 68S24c10h59w17a42c61h 5916799667114

ono by se taky chtělo vědět co s čím vlastně porovnáváš. "Služebák" 1.2TSI existuje ve 2 výkonových variantách a montuje se do aut s rozdílem v hmotnosti asi tak 200kg. Ten poměrně lehký Jazz má taky nějaké výkonové varianty, že. Tyto podrobnější údaje jsi raději taktně zamlčel. A to se pak mohou srovnávat nebe a dudy.... aby to vyšlo jako nebe a dudy. ;-)

0/0
5.3.2014 13:57

L52i91b57o23r 79J74e79l67í90n52e73k 9968100705846

1.2 66kW vs 1.2TSI 63kW, ale jak říkám, kdo  se nesveze, nevěří :) A cenově Honda vyšla taky líp.. původně jsem chtěl koupit škodovku, protože jsem s nima jezdil pomalu 30 let. No, už nejspíš nebudu, pokud si budu moct znovu vybrat Bo)

0/0
6.3.2014 13:09

J38i63ř12í 38S50c62h21w10a54c86h 5396809517924

Bohužel jste se stále nesvěřil a jaký "služebák" vlastně šlo. S Jazzem by se měla srovnávat asi stejně veliká Fabia ale podle toho, že tvrdíte, že Jazz vyšel laciněji, tak by to Fabie být nemohla a i Rapid by se s TSI 63kW asi dal pořídit laciněji. Takže dedukuji, že to slabší svezení bylo asi s Octou a na tu je těch 63 kW poměrně málo. Ten kdo si takovou variantu koupí, to asi neudělá kvůli zábavě za volantem, ale kvůli tomu, že za poměrně malý peníz dostane auto, které odveze na co si vzpomene. To ten Jazz je oproti ní nákupní taška.

Jinak ale zřejmě trochu podléháte sebeklamu, protože ten Jazz i když je nejlehčí a má o 3 kW silnější motor. Tak v čistě v dynamice by mu to nandala i ta Octa i když je o dobrých 150 kg těžší.

A s variantou 1.2TSI/77kW tak to už by opravdu byli "nebe a dudy". ;-)

0/0
6.3.2014 14:14

P71a71v38e74l 42O76d51r33a36z71i30l 6224829877620

Nechápu, proč lidi s autama o výkonu lepší sekačky potřebujou svádět tak líté boje ;-D

0/0
6.3.2014 18:53

J93i26ř10í 87S31c13h97w89a51c25h 5476419907124

nj, ty seš jinej borec, ty máš dvě sekačky hmmmm.....R^R^R^ ;-D

0/0
7.3.2014 0:18

L35i49b92o37r 73J29e79l45í32n66e93k 9438150365396

joo, jsou to prdítka,ale oproti sekačce mají i střechu a tak tam nefouká :D

0/0
7.3.2014 11:18

L17i38b79o33r 46J60e70l38í92n29e89k 9728810865586

Furt mluvíte o výkonech , křivkách, já o nádherném svezení :-) A abyste dál netrpěl nedostatkem informací, služebně jsem jezdil s fabkou, teď roomsterem, stejné motory :-P A tak nějak pořád nevím, o čem mě vlastně přesvědčujete. Jezděte si, čím chcete, já chci jezdit Hondou ;-D Vím proč jsem si tak zvolil a jsem spokojený :-) Příště to bude možná Toyota nebo třeba i škodovka, když se polepšej ;-)

0/0
7.3.2014 7:46

J94i45ř59í 31S10c31h36w84a19c67h 5816589927434

Jelikož nemám rád takové ty všeobecné závěry, že "něco zcela neurčitého" je "nebe a dudy", tak se jen chtěl dopátrat, co za škodovku srovnáváte s tím svým Jazzem, kterým je to super lepší svezení a přitom je prý "lacinější". Takže jsem nakonec zjistil, že ve skutečnosti srovnáváte lacinější škodovky s dražší Hondou a to se pak není čemu divit, že je s ní lepší svezení, že. Zvláště, když za to člověk si to člověk těžce zaplatil..... tak si to užívejte, já vám to přeju.... ;-)

0/0
7.3.2014 22:23

L93i87b97o70r 59J43e86l67í17n53e51k 9648210105186

Tak naposledy pro pomalejší :-).. Honda stála v akci a s další slevou od prodejce v lepší výbavě míň - zkuste si nakonfigurovat fabku kombi na litých kolech s klimou, metalízou,cd-rádiem atd. za 269 000,- ;-D. Ano, přiznávám, kola nejsou origo Honda, zbytek ano, včetně rezervy ;-) Díky za přání, vždy jsem byl se škodovkami spokojený, teď si opravdu užívám :-)

0/0
11.3.2014 9:05

P82a55v97e57l 72O70d58r82a82z35i18l 6804539707640

To je pravda, fyziku neokecáte - turbo se musí nafoukat, ať je sebelíp vyladěné. Jezdím s turbem 169kW a předtím jsem měl atmo 81kW a ta byla sice mnohem slabší, ale do jisté míry o dost zábavnější.

0/0
6.3.2014 9:49

J64i11ř76í 94S98c40h90w11a32c53h 5716369377164

ty kecy o nafoukání platí tak max při prvním sešlápnutí plynu po nastartování. Za jízdy se totiž motor točí více než na volnoběh a turbo je furt "nafoukané" a to je ta fyzika.

0/0
6.3.2014 10:14

P79a45v20e35l 76O35d22r83a10z29i71l 6444159247450

To je ale blbost ;-D

0/0
6.3.2014 18:50

J50i61ř43í 96S51c88h49w87a25c11h 5766909537744

ano pane vedoucí, to kolečko je opravdu červené....

0/0
7.3.2014 0:25

P14a11v44e30l 76O13d89r97a55z76i44l 6524799107560

"Turbo je furt nafoukané" je prostě pitomost. Hele, zkusím hádat, máš na palubce ukazatel tlaku? Ne, že?;-)

0/0
9.3.2014 0:18

P32a63v35e76l 65Š80e90d38l39b85a26u40e56r 7938331982435

Co je to "etalon třídy?" Podle motoru, který jste uvedl, tím asi myslíte VW? Tak to naprosto stačí a je to naprosto mimo. Moje zkušenost s Vaším "etalonem" je, že nevydrží bez poruch to, na co ho (snad) vyrobili a to je jízda. Ale jo, k něčemu to může být dobré, zase se v servisech můžete seznamovat s novými lidmi... Ovšem pokud auto používáte k jízdě bez poruch a ne k seznamování, Japonec je vítěz. S velkým náskokem. To je zkušenost.

+1/0
7.3.2014 19:45
Foto

V67l18a95d28a 37V24a38n21e55k 9523166664618

Skoro tak  dobrý,jak i30 ,jen dražší ......;-D

+1/−5
1.3.2014 11:02

M98a19r48t41i92n 47L50i24p87t93o22v72s14k44ý 5605722436139

jo, a k na pizzu si taky dáváte Eidam patnáctku místo mozarelly? Skoro tak dobrý sýr, jen levnější ;-)

0/0
2.3.2014 23:29

V31á76c11l83a70v 14F37i94e48d96l64e19r 7373848708776

To si děláte srandu , porovnávat  Hiundaéééé s Hondou , to je jako porovnávat zavináče a suschi.

+1/−1
5.3.2014 16:30
Foto

M85a17r90e24k 11C85e57r28n79y 5248826557

;-DR^

0/0
5.3.2014 18:54

R33a78d76e48k 22B49ě83h88a59v24ý 4478435143964

a co teprve srovnani suschi a sushi ...;-)

+1/0
6.3.2014 8:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.