Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První svezení: honda s kufrem větším než octavie je skvělé auto

Mezi prvními v Česku jsme se svezli s pokořitelem octavie combi. Jezdí skvěle a i když ceník na první pohled vyděsí, cena 458 tisíc korun za výborně vybavený vůz je podobná jako u dobré konkurence.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D50a54v60i72d 87H30o82l26m98a56n 7975625393899

To je tak strašně šeredné a odpudivé auto, že nepomůže ani to, že Honda dělá kvalitu. 8-o

0/0
21.3.2014 13:04

M32a52r43t46i42n 33N14á35p45r50a22v35n74í40k 1132414885961

Nemusí to být špatnej stroj, ale co se týká designu/vzhledu tak je to otřesný jak uvnitř tak venku. Podle mě je v tom nějakej zvrhlej záměr japončíka, jenom nevím jakej;-D

0/0
6.3.2014 16:14

T32o26m64á17š 26V88e84r58n43e52r 6109541847746

Ten design je podle mě opravdu divný ale je to můj názor každému se líbí něco jiného...

+1/0
5.3.2014 12:37


O82n32d11ř17e65j 72M37a63t71ě15j13k48a 2461232892

lepší než to co poslední 3 roky produkuje většina automobilek (Kia, Hyundai, frantíci a spol....)

+2/0
7.3.2014 12:28
Foto

M78i83c19h59a75l 46S73i82n16g63r 6587873981806

Design je hodně subjektivní věc a asi se shodneme, že takto výrazná "tvář" nesedne každému. Ale aspoň odvahu (na rozdíl od "nadčasových" designů od Němce) to má.

Jako majitel předchozí Hondy Civic musím ale říct jednu věc: je to v mém životě první auto, které považuji za luxusní, a první auto, které bych si bez váhání koupil znovu. Jízdní vlastnosti, komfort, zpracování, spotřeba, bezpečnost, praktičnost, nulová obava z nějakých poruch - čím víc tím člověk jezdí, tím víc má pocit, že stačí řešit jen to, jestli jede dopředu nebo dozadu, a vše ostatní řeší auto. Tak by to asi mělo být.

Příbuzní mi říkají: Honda, to má strašně drahý náhradní díly, ne? A já jim říkám: na Hondu žádný náhradní díly nepotřebuju.

+4/−1
5.3.2014 0:08

L13u79c59i75e 39F12o72r32m47á68n60k42o59v20á 8615688787750

Měla jsem 11 let hatchback civika (nového v roce 2001), vloni jsem ho poslala dál a doteď se mi po něm stýská, bylo to nejlepší auto, jaké jsem kdy měla. Kdybych teď měla na nového civika hatchback nebo na tohohle kombíka, hned bych do něj šla. Absolutní spolehlivost, prostornost srovnatelná s vozy o třídu vyššími, skvělé jízdní vlastnosti, opět srovnatelné s lepšími auty, dobrá spotřeba, v základní výbavě všechno, za co jsou jinde příplatky... na Hondu opravdu nedám dopustit. R^

+5/0
4.3.2014 14:38

P58a42t50r77i48k 10S10v26o47b58o77d72a 3569601906555

Připadá mi (krátká verze) nějaká malá, spíše blízká fabii než octavii. Pletu se?

0/−1
4.3.2014 13:24

P36a19v44e49l 66N41e24č57á27s26e35k 3228232371869

pletete, zkuste si sednout dovnitř, budete překvapený.

+1/0
6.3.2014 10:13
Foto

R62a18d49i47m 62K12r20o74u38t84i35l 7720691956149

To auto je totálně šeredné.

+1/−3
4.3.2014 12:36
Foto

S80t68a64n34i59s43l35a38v 47T43e83s32a61ř 9227874852884

nevíte někdo, jak funguje ta čtečka dopravních značek?

0/0
4.3.2014 11:21

J59i95ř68í 32K18o96c88u44r60e79k 6585244925718

Chceme porovant Oktávku? Takže klimu a podobně výkonný motor.

Přeckočíme výbavu řady Active, nemá klimu, přeskočíme.

Vezmeme v potaz výbavu Ambition. Přeskočíme 1200 ccm motory.

Nejblíž je pak 1.4 TSI 103 kW za 494.900 Kč. To je rozdíl 32.000 Kč v neprospěch Octavie.

+4/−1
1.3.2014 14:55

V28í53ť45a 56K70r86u62t92i61š 1340704165637

Takže pokud máte pouze tyto 2 požadavky, tak je Active + v 1.4TSi za 451tKč s tím, že tento motor je jízdně i výkonově výrazně lepší, než atmo od Hondy.

A protože i cena Hondy je dnes po akční ceníkové slevě 30 litrů, tak si i k Oktávce připočtěme běžnou 8-10% slevu na krámě (firmy až 15%) a jsme někde okolo 410tKč. To je rozdíl 48.000 Kč ve prospěch Octavie.

+2/−2
1.3.2014 20:01

D39a49v97i86d 52K95a74č76í10r72e94k 1836790298728

A mas tam i tu vybavu co ma civic a urcite bych nerekl "vyrazne" lepsi...ale jinak chapu ze skodovka dela nejlepsi auta na svete....

0/0
1.3.2014 20:53

V79í83ť21a 44K75r25u39t85i14š 1510104325957

Možná jste si všimnul, že srovnávat začal p. Kocurek s požadavkem na motor a klimu. O výbavě tam není ani slovo. Ale omlouvám se zachybu, ceníková cena je pouze 446tKč, resp. cca. 405 v reálu.

Motor 1.4TSi je v nízkých a středních otáčkách jednoznačně "výrazně lepší", protože plochý kroutící moment 250Nm v 1.500-3.500 ot. je dle mne výrazně vyšší, než peakové maximum 174Nm ve 4.300 ot. u Hondy. Ve vysokých otáčkách ten rozdíl Honda stále jen dotahuje. A tam, kde 1.4-ka má už své (elektronicky omezené) a opět ploché maximum, 1.8-ka nabídne jen cca. 81kW.

A pokud máte pocit, že objektivní srovnání se Škodou není to pravé, tak si to porovnejte třeba s etalonem třídy, kdy si za cenu Hondy (která je ale v akci jen do 31.3.) koupíte 1.4TSi 90kW ve střední výbavě dle ceníku, bez slevy (kde ale zase něco určitě dostanete).

+2/−1
1.3.2014 22:14

L96i70b97o26r 54J66e48l46í73n36e62k 9488250705556

Hele, pořád srovnáváte papíry a křivky, dokola a dokola :-) Svezte se.... :-P

+2/0
2.3.2014 8:40

V57í61ť76a 50K23r82u18t50i88š 1930904335527

Dekuji za radu, ale jaksi neni potreba. Mam osobni zkusenost s ruznymi mozna 50 motory ruznych konstrukci a objemu a dokazu si predstavit, jak zhruba jede I tento, neb je to pouze o fyzice - hmotnosti a prubehu vykonove krivky. A nema to vubec nic spolecneho se subjektivnim pocitem, ktery jen casto odrazi nevyrovnany prubeh krivky tociveho momentu.

Samozrejme nikomu neberu, ze tato 1.8-ka je dobry motor, sic podle mne uz par let za zenitem a ani parametry uz neni na spicce (beru v atmosfericke konkurenci). Jen ve vyse uvedenem srovnani bude hrat druhe housle, jednoznacne v pruznosti a uzivatelske privetivosti, a vyznamne v maximalnich vykonech a spotrebe.

0/0
2.3.2014 13:42

L45i55b86o29r 10J76e15l11í56n50e26k 9408820985526

dovedete si představit... říkám, svezte se ;-D a o spotřebě malých turbomotorů vím své... 8-o

+1/0
3.3.2014 7:19

D31a71v29i14d 68F81o34r36t 9110855496

jj, to urcite. Mozna proto muj stary motor s turbem za sebou nechava octavii rs, ktery ma dle vas zrejme nejlepsi motor na svete.... ;-D

omg. Predpokladam, ze i verite, ze posledni 1,6TDI v octavii jezdi za 4litry na 100km ;-D;-D;-D Realne pri svizne jizde jsem si nikdy nedostal pod 8litru ;-)

0/−2
3.3.2014 12:41

J86i56ř81í 13S35c30h23w13a89c85h 5176629717194

ne ne, nejlepší motor na světě má jedno moje starý auto, co nechává za sebou mýho souseda....;-)

0/0
3.3.2014 12:50

R69u97d17o44l46f 66P23e39k86á78r69e89k 9312511289183

No, mám tady reálná čísla za 3 nové O s tímto motorem, do provozu v 09/2013. O1 - prům spotřeba 5,158 l/100 km, najeto do konce ledna 19 640 km, O2 - 5,764 l/100 km najeto 14140 km a O3(combi) - 5,872 l/100 km najeto 16754 km. Jezděj' s tím obchodníci, žádný důchodci. Takže z toho plyne: buď záměrně lžete, nebo o tom houno víte :-P a řídíte leda tak šlapací autíčko...

0/0
3.3.2014 16:12

P54a10v78e22l 30O33d96r30a29z12i37l 6924239447680

No, z toho plyne, že 1.6TDI skutečně nejezdí za 4 litry. A že on jezdí za osm a vaši obchoďáci za 5-6? To přece není problém, znám člověka, co s dvoulitrem v superbu jezdil za 16 (taky tdi).

0/0
6.3.2014 18:50

J10i19ř44í 70S73c88h89w43a71c19h 5106779227234

z toho, že někdo jezdí za 8 nebo 16 akorát plyne, že se s tím motorem dá jezdit hovadským způsobem s větší spotřebou, ale rozhodně to nevylučuje, že pokud to člověk umí, že se s nimi (s tou 1,6) nedá jezdit hluboko pod 5 l

0/0
7.3.2014 0:36

P14a78v94e93l 44O85d38r49a50z85i71l 6774869427190

Někdo tomu říká holt svižná jízda, i když si popravdě nic jako svižnou jízdu s jednašesttédéí představit nedovedu ;-)

0/0
7.3.2014 21:31

J73i10ř94í 27S78c60h54w59a76c38h 5286219377684

nj já zapomněl, že když poškádlíš tu svou doublesekačku, tak to je jiný kafe....;-)

0/0
7.3.2014 22:27

P22a51v20e83l 26O49d17r42a57z36i16l 6284589327720

To si piš ;-)

0/0
9.3.2014 0:18

M92a85r56t80i68n 71L24i81p98t61o67v53s11k66ý 5755332576689

jel sem s oběma motory a o tom že je TSI od Škodovky výrazně lepší ve středních se mi může leda tak zdát. Ale pravda to není rozhodně. O nízké otáčky se přít nechci, dle mě je to vyrovnané, já bych se po svezení ale stejně přikláněl na stranu hondy. Rozdohně ale se nabízí otázka spolehlivosti těch dvou motorů, a tady je to opět jasné.

+1/0
2.3.2014 23:26

J37i98ř74í 87S60c47h34w75a26c72h 5876989297374

a co je tu jasné? O spolehlivosti nové 1.4 TSI, (srovnání s 1.2TSI je trochu out) ještě nikdo nic neví.....

0/0
3.3.2014 9:31

P81a66v90e80l 46O51d65r54a39z52i58l 6254729487500

Vy nevíte, že tam je turbo, který musí točit i na volnoběh, aby to utáhlo altík?;-D

0/0
6.3.2014 9:47

M65a34t77ě46j 90J58a56r83o41š 6485311140523

Prominte, ale zde se mylite. V nizkych otackach to nemuze byt vyrovnane - to je fyzika. Turbo je zde vyrazne komfortnejsi pro uzivatele, mnohem lepe tahne. Ostatne dokazuji to i cisla, ktera neprekecate. Chapu, ze nekriticti fandove hond by si to prali mit jinak, ale TSI je opravdu dynamictejsi a pohodlnejsi motor.

0/0
5.3.2014 9:20

L97i35b82o78r 33J84e85l20í84n39e80k 9918230975556

no, mám jenom Hondu Jazze, a porovnávám se služebákem 1.2Tsi. Vždycky se těším, až z něj vylezu a pojedu Hondou. Nebe a dudy Bo) Jak jsem psal, nekoukejte na papír, ten toho snese.. svezte se! :) Nekritičtí fandové hond se jinak prostě bavěj ;)

0/0
5.3.2014 10:15

J26i71ř87í 97S83c19h91w94a51c17h 5696809977354

ono by se taky chtělo vědět co s čím vlastně porovnáváš. "Služebák" 1.2TSI existuje ve 2 výkonových variantách a montuje se do aut s rozdílem v hmotnosti asi tak 200kg. Ten poměrně lehký Jazz má taky nějaké výkonové varianty, že. Tyto podrobnější údaje jsi raději taktně zamlčel. A to se pak mohou srovnávat nebe a dudy.... aby to vyšlo jako nebe a dudy. ;-)

0/0
5.3.2014 13:57

L51i58b41o98r 66J28e55l72í34n39e85k 9378640365526

1.2 66kW vs 1.2TSI 63kW, ale jak říkám, kdo  se nesveze, nevěří :) A cenově Honda vyšla taky líp.. původně jsem chtěl koupit škodovku, protože jsem s nima jezdil pomalu 30 let. No, už nejspíš nebudu, pokud si budu moct znovu vybrat Bo)

0/0
6.3.2014 13:09

J85i32ř91í 13S40c22h53w49a47c93h 5606139837744

Bohužel jste se stále nesvěřil a jaký "služebák" vlastně šlo. S Jazzem by se měla srovnávat asi stejně veliká Fabia ale podle toho, že tvrdíte, že Jazz vyšel laciněji, tak by to Fabie být nemohla a i Rapid by se s TSI 63kW asi dal pořídit laciněji. Takže dedukuji, že to slabší svezení bylo asi s Octou a na tu je těch 63 kW poměrně málo. Ten kdo si takovou variantu koupí, to asi neudělá kvůli zábavě za volantem, ale kvůli tomu, že za poměrně malý peníz dostane auto, které odveze na co si vzpomene. To ten Jazz je oproti ní nákupní taška.

Jinak ale zřejmě trochu podléháte sebeklamu, protože ten Jazz i když je nejlehčí a má o 3 kW silnější motor. Tak v čistě v dynamice by mu to nandala i ta Octa i když je o dobrých 150 kg těžší.

A s variantou 1.2TSI/77kW tak to už by opravdu byli "nebe a dudy". ;-)

0/0
6.3.2014 14:14

P18a52v86e60l 67O35d96r80a34z94i51l 6814909427110

Nechápu, proč lidi s autama o výkonu lepší sekačky potřebujou svádět tak líté boje ;-D

0/0
6.3.2014 18:53

J70i28ř82í 48S18c28h24w66a49c85h 5816119217464

nj, ty seš jinej borec, ty máš dvě sekačky hmmmm.....R^R^R^ ;-D

0/0
7.3.2014 0:18

L48i63b44o79r 64J81e51l35í68n39e39k 9718600375496

joo, jsou to prdítka,ale oproti sekačce mají i střechu a tak tam nefouká :D

0/0
7.3.2014 11:18

L30i48b78o51r 78J28e21l22í93n65e60k 9508120115786

Furt mluvíte o výkonech , křivkách, já o nádherném svezení :-) A abyste dál netrpěl nedostatkem informací, služebně jsem jezdil s fabkou, teď roomsterem, stejné motory :-P A tak nějak pořád nevím, o čem mě vlastně přesvědčujete. Jezděte si, čím chcete, já chci jezdit Hondou ;-D Vím proč jsem si tak zvolil a jsem spokojený :-) Příště to bude možná Toyota nebo třeba i škodovka, když se polepšej ;-)

0/0
7.3.2014 7:46

J65i23ř59í 42S69c59h71w27a19c89h 5756119887524

Jelikož nemám rád takové ty všeobecné závěry, že "něco zcela neurčitého" je "nebe a dudy", tak se jen chtěl dopátrat, co za škodovku srovnáváte s tím svým Jazzem, kterým je to super lepší svezení a přitom je prý "lacinější". Takže jsem nakonec zjistil, že ve skutečnosti srovnáváte lacinější škodovky s dražší Hondou a to se pak není čemu divit, že je s ní lepší svezení, že. Zvláště, když za to člověk si to člověk těžce zaplatil..... tak si to užívejte, já vám to přeju.... ;-)

0/0
7.3.2014 22:23

L76i57b89o73r 46J10e16l39í32n92e35k 9368690785296

Tak naposledy pro pomalejší :-).. Honda stála v akci a s další slevou od prodejce v lepší výbavě míň - zkuste si nakonfigurovat fabku kombi na litých kolech s klimou, metalízou,cd-rádiem atd. za 269 000,- ;-D. Ano, přiznávám, kola nejsou origo Honda, zbytek ano, včetně rezervy ;-) Díky za přání, vždy jsem byl se škodovkami spokojený, teď si opravdu užívám :-)

0/0
11.3.2014 9:05

P23a78v49e56l 12O25d79r38a89z77i77l 6124399887750

To je pravda, fyziku neokecáte - turbo se musí nafoukat, ať je sebelíp vyladěné. Jezdím s turbem 169kW a předtím jsem měl atmo 81kW a ta byla sice mnohem slabší, ale do jisté míry o dost zábavnější.

0/0
6.3.2014 9:49

J77i39ř68í 44S45c75h85w14a12c94h 5486439307334

ty kecy o nafoukání platí tak max při prvním sešlápnutí plynu po nastartování. Za jízdy se totiž motor točí více než na volnoběh a turbo je furt "nafoukané" a to je ta fyzika.

0/0
6.3.2014 10:14

P16a10v80e52l 14O39d49r28a97z72i72l 6474669217950

To je ale blbost ;-D

0/0
6.3.2014 18:50

J44i70ř27í 62S53c62h65w90a33c13h 5436189767544

ano pane vedoucí, to kolečko je opravdu červené....

0/0
7.3.2014 0:25

P69a40v77e85l 89O66d66r24a75z77i18l 6944629947200

"Turbo je furt nafoukané" je prostě pitomost. Hele, zkusím hádat, máš na palubce ukazatel tlaku? Ne, že?;-)

0/0
9.3.2014 0:18

P39a77v26e24l 76Š24e70d46l70b78a15u73e96r 7698921542485

Co je to "etalon třídy?" Podle motoru, který jste uvedl, tím asi myslíte VW? Tak to naprosto stačí a je to naprosto mimo. Moje zkušenost s Vaším "etalonem" je, že nevydrží bez poruch to, na co ho (snad) vyrobili a to je jízda. Ale jo, k něčemu to může být dobré, zase se v servisech můžete seznamovat s novými lidmi... Ovšem pokud auto používáte k jízdě bez poruch a ne k seznamování, Japonec je vítěz. S velkým náskokem. To je zkušenost.

+1/0
7.3.2014 19:45
Foto

V53l48a45d76a 31V78a36n87e18k 9233286264128

Skoro tak  dobrý,jak i30 ,jen dražší ......;-D

+1/−5
1.3.2014 11:02

M39a14r40t71i16n 85L76i26p61t33o25v77s84k19ý 5915612136569

jo, a k na pizzu si taky dáváte Eidam patnáctku místo mozarelly? Skoro tak dobrý sýr, jen levnější ;-)

0/0
2.3.2014 23:29

V80á76c13l21a45v 16F35i77e60d51l52e52r 7673728368256

To si děláte srandu , porovnávat  Hiundaéééé s Hondou , to je jako porovnávat zavináče a suschi.

+1/−1
5.3.2014 16:30
Foto

M11a51r22e46k 87C36e18r77n36y 5978416417

;-DR^

0/0
5.3.2014 18:54

R24a29d30e13k 55B80ě55h22a65v48ý 4138665823514

a co teprve srovnani suschi a sushi ...;-)

+1/0
6.3.2014 8:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.