Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Evropský parlament schválil přísnější pravidla pro emise aut

Od roku 2021 bude limit pro průměrné emise oxidu uhličitého u nových aut prodávaných v Evropské unii činit 95 gramů na kilometr. Dosavadní pravidla počítají se snížením emisí na 130 gramů na kilometr do roku 2015.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M82a62r43e84k 69H79r90u68b88y 6307802281558

Kdyz EU rozkaze, tak se i fyzikalni zakony musi prizpusobit ;-) A nebo se lehounce upravi testy :-P

+3/0
27.2.2014 8:55

I94v70a67n 54P13a31p 9888392

;-DR^

0/0
27.2.2014 22:49

J22i80ř35í 25K75o72c37u36r85e28k 6555304535758

95 g/CO2 na 100 km/h dělá maximální průměrnou spotřebu:

4,1 litru benzínu na 100 km

3,6 litru nafty na 100 km

Nepřijde mi to reálné. Ledaže ... nastavíme motor tak, aby spálením uhlovodíků produkoval H2O a saze. Saze nejsou CO2, takže planeta je zachráněna. Spotřeba vzroste, protože palivo nevyužijeme na 100 %, ale pouze vodík v něm obsažený. Budeme všude hlásat, jak snižujeme závislost na ropě.

Soudruh Potěmkin se u druhé lahve vodky řehtá na celé kolo.

+7/0
26.2.2014 21:42


M28i55c63h40a98l 49P97a87v11l46á84t 9253823944149

Trosku problem bude v tom, jake vlastnosti bude mit (se soudobou technikou) vuz s primernou spotrebou 4.1l benzinu na 100km. Nevim jak Vy, ale ja bych ho nechtel. A ted mi ho ekofasos z brusele budou vnucovat?! Dehet a peri na ne!

0/0
27.2.2014 10:18

J93o32s41e14f 79N69o81v18á68k 7927167632418

Nebylo by lepší změnit normu na spotřebu? Místo na kilometr zavést časovou. Takže auto by zavezli do zkušebny,zhasli motor a  tam by celý den stálo a měřili by se emise, spotřeba. Výsledek-nula. Ekopošuci by byli spokojení a automobilky a kupující také.

+3/0
26.2.2014 20:30

P13a12v35e96l 12P29r51á21š89i72l 1316480412333

Asie na to kašle, Rusko na to kašle, Amerika taky a EU se z toho po.ere!!!! Kam tohle povede???

+6/0
26.2.2014 19:35

P79e87t39r 59M89i41c32h91a94l 2240254721152

==> (!)

+1/0
27.2.2014 18:46

V46l46a93d46i92m85í65r 84V98o21n86d22r62á53k 5913132594205

Ať radši EU řeší kravský prdy...

+3/0
26.2.2014 18:42

R65a48d46o12v29a39n 42D25l31u19g20o16s20z 3816391248156

Vytrhnout část životní etapy automobilu a za směrodatnou udávat pouze cyklus pohybu po silnicích je znakem extrémní ideologické mantry založené za účelem zisku ze strašení lidi ve věci, které se jich týkají - smrt z globalního oteplování způsobena vzýšením CO2 v atmo.

Chci-li zohlednit skutečnou zátěž automobilů z hlediska emisi CO2 pro přírodu, musím sledovat tuto zátěž od počátku - od návrhu auta (výroba prototypů), přes samotnou výrobu, teprvé poté následuje jedna z části - samotný provoz, a také likvidace automobilu.

Z laického pohledu vidím tuto zátěž mnohanásobně vyšší při častých obměnách automobilů, při krácení životnosti komponent mající nutnost dalších výrobních nákladů a emisí než při výrobě automobilu s dnes možnými dostupnými technologiemi, které by dokázaly udržet automobil na živu 100 let bez vážnějších poruch ať už motoru či karosérie.

Ukáže až čas, jak si z nás po desetiletí dělali soudruzi v Bruseli zdroj svých příjmu.

+12/0
26.2.2014 17:15

P74e95t35r 38M62i74c48h80a76l 2510464361872

Říkám v podstatě totéž. Jen těch 100 let je moc, viděl bych to při běžném provozu a dobré údržbě tak na 40 - 50. A pak by byla kategorie veterán.

+2/0
26.2.2014 18:16

P39e88t45r 13S59v34o68b44o27d64a 7137764633557

snížení o 15 milionů tun CO2 je asi o 0,06% to znamená vliv na celkový objem CO2 ve vzduchu 0,00002% 8-o To bude tedy nářez XEUX

+11/0
26.2.2014 16:42

M74i91c10h15a82e48l 47L27u17k33a80v13s72k97y 6319511868951

Takže jak to zase dopadne? Bude se nadále prohlubovat současný trend, kdy auta papírově v laboratorních podmínkách žerou pořád míň a míň ale v reálném provozu pořád víc a víc.

+9/0
26.2.2014 16:14

J88a43n 79J31e70l17í31n14e55k 8693565402326

Mě by zajímalo, jestli se vůbec ta ekologie vyplatí. Když vezmeme v úvahu všechny součástky navíc, od filtru pevných části, přes EGR až po různé technologie s vypínáním válců. Ten vývoj a výroba těchto věcí stojí hrozné peníze a navíc se vyrábí v továrnách, které čoudí. Jestli ty emise nejsou v autech nižší, ale v konečném součtu je to jedno.

+8/0
26.2.2014 16:05

V60l97a29d72a 87S76i46m63o87n49i22k 3819213313565

Co stojí Váš život - Vás osobně ? Abych měl ideu...

0/0
26.2.2014 16:06

J61a69n 23J74e77l17í87n29e75k 8533315922836

Nechápu, na co se ptáte,

+1/0
26.2.2014 16:13

M78i92c77h69a75e11l 30L14u52k34a42v74s49k42y 6109931668481

Myslím že Jan měl na mysli celkovou ekologickou stopu vozidla. Sice vyprodukuje méně škodlivin při provozu, ale zato více škodlivin při výrobě.

+3/0
26.2.2014 16:16

J58a84n 74J52e84l56í80n61e25k 8723775532296

Ano, přesně to jsem myslel.

0/0
26.2.2014 16:57

M65a82r62e83k 94H71r51u15b20y 6117512181458

Jenze ty narizene emise plati pouze v laboratori - v realu to vypada uplne jinak. Pokud by EU opravdu zajimal dopad na zivotni prostredi, CO2 by bylo uplne na konci zajmu.:-/

0/0
27.2.2014 8:57

P79a10v37e74l 86Ř35a18p14e72k 7182186359175

Pokud nevolíte Svobodné, tak si teď nestěžujte.

+6/−1
26.2.2014 16:00

J30i88n23d84ř57i35c98h 14Š76k90o86p57e15k 4325241430485

a můžu si stěžovat, když jsem byl proti vstupu do EU ?

+2/0
26.2.2014 17:05

V82á32c43l48a75v 80K34a49f84t52a44n 7255929743536

Ale no tak, jsem také příznivcem svobodných, ale nejsou to spasitelé ...

0/0
27.2.2014 11:27

P57a86v50e62l 90V34e53t26e19š40n13í18k 7495268815137

Trochu nechápu ta silná slova.

Auta mi připadají levnější než kdykoliv v minulosti.

A životnost? Za mého mládí byla Škoda 1100 po najetých 100 tisících zralá na generální opravu motoru. Řekl bych, že dnešní auta i přes všechna omezení vydrží mnohen víc.

+1/−3
26.2.2014 15:58

P93e70t34r 34M85i91c67h53a18l 2880444721822

Ano, vydrží. Ale to právě pomalu ale jistě skončí díky tomu, že se budou vyrábět čím dál menší motory s vyšším výkonem a více turby.

+2/0
26.2.2014 16:05

J64a88n 82B26u43b98i27k 9802601512237

Nevydrží. Jsou maloobjemová, nadopovaná turby, s vysokým kompresním poměrem a potřebou benzínu nejméně 95, spíše však 98 oktanů. Diesely mají tolik filtrů, že ubírají na výkonu, který se musí dohánět opět turby.

Vozy jsou těžší a těžší, aby vyhověly NCAP crash testům....

Výsledek: metodika výpočtu spotřeby a emisí je uměle vytvořená, započítává i start-stop systém, bere ohled na velikost palivové nádrže, výpočty se dělají za podmínek v reálném provozu nedosažitelných, dělá se firemní průměr výrobce atd atd....hodnoty spotřeby a emisí uvedené v prodejním letáku nemají s realitou nic společného....

Ale v Bruselu jsou šťastni......:-)

+2/0
26.2.2014 16:07

J39i16ř34í 18N72o71v83o32t12n48y 2498531683499

u Š 1100 byla GO motoru velmi jednoduchá a s běžným nářadím jí byl schopný provést i zručnější majitel svépomocí. I nyní lze dělat GO na současných vozech, bohužel jejich cena překračuje cenu nového vozu a musíte si opatřit navíc nějaké speciální nářadí.

0/0
26.2.2014 18:15

W66a65l29t95r 54S11e88d79l42á54k 8500303915159

Nestěžujme si, sami jsme si ten ksindl zvolili.

+2/0
26.2.2014 15:50

M27a64r31e42k 28S20u94c78h66á59n80e45k 2151216698439

To je jedna z největších přiblblých vět, která se objevuje v diskuzích.;-)

+1/−1
26.2.2014 16:07

J24i45n23d75ř75i42c97h 84Š16k49o33p58e72k 4795661520785

nezvolili. Ale dobrovolně vlezli

0/0
26.2.2014 17:06

J77a15n 47K27ř17í34ž 3589541861981

tak, tak

0/0
27.2.2014 6:33

D69a24v18i95d 76R20y98c40h15e16t25s39k84ý 9656461360780

Svině...

0/0
26.2.2014 15:48

P85a46v16e85l 91C38h66o36d16o31r 7268162203

Tahla euroekologie je svinstvo srovnatelný s fašismes či komunismem. Takže budeme vyrábět motory 10x dražší s životností maximálně 50tis. km, realná spotřeba bude kolem 7l, ale papírová bude 3,5!

+9/0
26.2.2014 15:46

R64a31d88i42m 38H69o96r52č55i47č73k49a 7606457633482

Ale kolik emisí vzejde z výroby jednoho auta a kolik je potřeba energie na výrobu jednoho nového, to zatím nikdo nevyčíslil. EU

+5/0
26.2.2014 15:34

D30a80n79i80e55l 71S18o80b22o76t85a 9519694706870

To je pro úředníky moc složité. Pro ně je jednodušší vzít konkrétní hodnoty z jednoho měření a přikázat snížení. Práce byla odvedena, další kus ledovce zachráněn a úředník může v klidu jít domů s pocitem zachránce světa.

+4/0
26.2.2014 15:38

Z81d33e94n51ě93k 50O51r37š75u38l35í39k 1975420467412

auto má mít výkon.a fyziku neošidíš. eurtrubpové v bruselu ať si jezdí v čem chtějí.já budu mít 190 koníků a bez trojitýho turba.

+4/0
26.2.2014 15:30

J91a12r87o85s50l45a35v 63L92e23b17e30d60a 3836559827840

bohužel, jde i o to, jak dlouho... případně kam s tím nebudete moct vjet

+1/0
26.2.2014 15:37

D59a90n25i65e93l 68S97o78b52o14t51a 9309414196480

Právě, buď zavedou omezení vjezdu nebo zdraží třeba povinné ručení podle emisí. Možností je spousta, však oni na nás nějak vyzrajou :-/

+3/0
26.2.2014 15:41

V75l45a92d48a 81S83i47m46o97n40i58k 3799423313765

Ale v tom Vám nikdo nebrání, jenom to bude trochu dražší

0/0
26.2.2014 16:07

M91i82l52o54š 47B50é30m 6744979422883

Najednou mám děsnou chuť pořídit si pořádnej americkej pětilitr co bude mít aspoň 300g na kilák.

+10/−1
26.2.2014 15:27

J17i96n41d82ř43i61c13h 68M53i25t89t16e11r 6111210543273

Já to měl taky tak. Koupil jsem starší BMW 650 i, 8 válců, bez turba, 367 k. Paráda. Žere 12l/100 km a jede jako drak, a ten zvuk. Udělat takový auto už bude za pár let v EU trestný čin.

+2/0
26.2.2014 16:14

M34i45l88o64š 57B75é21m 6684779852703

Já mám jedno z posledních litrových SVček (SV1000S). Už se nedělaj, protože neplnily euro3.

0/0
26.2.2014 16:29

P96e54t69r 93H15o91l76u50b 7141249960

Oni to hospodářství v Evropě skutečně hodlají domrvit až do úplného konce. Nepočítám moc s tím, že budou takováto auta pro zákazníka levnější a už teď je průměrné stáří aut v ČR 16 let.. RvEURv

+6/0
26.2.2014 15:27

P95e76t73r 76M60i11c76h50a53l 2360954121502

No a to právě chtějí změnit. Životnost nových aut bude do 10 let a 150 tisíc km. :-)

0/0
26.2.2014 15:37

A62n53t34o58n30í29n 24S65e74b41e70r97a 7553948100189

nastěstí jsem si právě koupil 5 leté auto co má normální 4 válec bez turb, s tím najedu 300 tisíc v pohodě, a vychází mi živonost auta na dalších 13 let minimálně.

0/0
26.2.2014 15:46

P33e70t49r 13M37i48c21h90a79l 2240194911362

Já jsem předloni koupil dvoulitrový turbodiesel (nový). Předpokládám, že ho 10 let ojedu a potom prodám. Pokud ale v tu dobu ještě pořád byrokrati neotočí a nezačnou počítat i emise a energie nutné pro výrobu nových aut, tak počítám dalších 10 let a pak už asi budu chodit raději pěšky. :-)

0/0
26.2.2014 16:07

P42e44t11r 52H28o41l61u67b 7271299830

Já mám 21 let starou hondu v benzínu a doufám, že ještě alespoň 5 let vydrží. No děda, ten jezdí škodou 105 rok výroby 1986 :D

0/0
26.2.2014 16:43

P10e40t31r 44M13i77c15h16a75l 2420294651552

Před lety jsem měl Š 125, pětikvalt. Zlatý auto. Sice to bralo přes 7 litrů (ale na delší cesty kolem 6), ale provoz mě stál akorát benzín, olej a filtr. Nakonec jsem ji prodal, protože jsem se nechtěl nechat zabít nějakým troubou s malým penisem v SUV.

0/0
26.2.2014 18:14

J98i23ř24í 41K42o78c15u20r32e39k 6415954685558

A dnešní Fabie a podobné věci žerou o litr benzínu míň. Papírově. Reálně +-stejně. Je v nich míň místa a váží o půl tuny víc.

0/0
26.2.2014 21:25

P36e63t48r 50M15i50c65h12a95l 2260764861122

O půl tuny sice ne, ale jinak souhlas.

0/0
27.2.2014 18:48

B19e13d25ř92i22c78h 55K52u15d26r29n34a 1488248732770

Jsem rád, že se něco dělá pro životní prostředí, ale jestli to půjde s limitem CO2 takhle dál, tak zakáží i otevírání limonád v autě. A hlavně bacha na lokální ekologickou katastrofu, když si řidič po napití limonády při zastavení na semaforu krkne.

+9/0
26.2.2014 15:23

M11i89c48h43a31l 77P51a37v90l24á24t 9893963264969

Snizovani limitu CO2 zivotnimu prostredi vubec nic pozitivniho neprinese.

0/0
26.2.2014 15:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.