Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropský parlament schválil přísnější pravidla pro emise aut

Od roku 2021 bude limit pro průměrné emise oxidu uhličitého u nových aut prodávaných v Evropské unii činit 95 gramů na kilometr. Dosavadní pravidla počítají se snížením emisí na 130 gramů na kilometr do roku 2015.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M10a89r59e52k 72H45r24u14b43y 6737372491688

Kdyz EU rozkaze, tak se i fyzikalni zakony musi prizpusobit ;-) A nebo se lehounce upravi testy :-P

+3/0
27.2.2014 8:55

I73v66a12n 45P12a88p 9398352

;-DR^

0/0
27.2.2014 22:49

J81i46ř95í 41K91o92c30u15r96e78k 6765264245958

95 g/CO2 na 100 km/h dělá maximální průměrnou spotřebu:

4,1 litru benzínu na 100 km

3,6 litru nafty na 100 km

Nepřijde mi to reálné. Ledaže ... nastavíme motor tak, aby spálením uhlovodíků produkoval H2O a saze. Saze nejsou CO2, takže planeta je zachráněna. Spotřeba vzroste, protože palivo nevyužijeme na 100 %, ale pouze vodík v něm obsažený. Budeme všude hlásat, jak snižujeme závislost na ropě.

Soudruh Potěmkin se u druhé lahve vodky řehtá na celé kolo.

+7/0
26.2.2014 21:42

M56i48c43h81a10l 69P65a60v12l98á28t 9143553594549

Trosku problem bude v tom, jake vlastnosti bude mit (se soudobou technikou) vuz s primernou spotrebou 4.1l benzinu na 100km. Nevim jak Vy, ale ja bych ho nechtel. A ted mi ho ekofasos z brusele budou vnucovat?! Dehet a peri na ne!

0/0
27.2.2014 10:18

J82o31s49e28f 72N68o97v65á31k 7677487452378

Nebylo by lepší změnit normu na spotřebu? Místo na kilometr zavést časovou. Takže auto by zavezli do zkušebny,zhasli motor a  tam by celý den stálo a měřili by se emise, spotřeba. Výsledek-nula. Ekopošuci by byli spokojení a automobilky a kupující také.

+3/0
26.2.2014 20:30

P27a59v40e92l 29P40r84á12š74i46l 1376360362633

Asie na to kašle, Rusko na to kašle, Amerika taky a EU se z toho po.ere!!!! Kam tohle povede???

+6/0
26.2.2014 19:35

P42e50t80r 46M20i98c65h78a16l 2170284571732

==> (!)

+1/0
27.2.2014 18:46

V87l10a96d53i82m20í34r 67V81o68n43d12r80á23k 5273552944855

Ať radši EU řeší kravský prdy...

+3/0
26.2.2014 18:42

R85a31d86o60v55a32n 12D68l39u29g97o11s66z 3146281428406

Vytrhnout část životní etapy automobilu a za směrodatnou udávat pouze cyklus pohybu po silnicích je znakem extrémní ideologické mantry založené za účelem zisku ze strašení lidi ve věci, které se jich týkají - smrt z globalního oteplování způsobena vzýšením CO2 v atmo.

Chci-li zohlednit skutečnou zátěž automobilů z hlediska emisi CO2 pro přírodu, musím sledovat tuto zátěž od počátku - od návrhu auta (výroba prototypů), přes samotnou výrobu, teprvé poté následuje jedna z části - samotný provoz, a také likvidace automobilu.

Z laického pohledu vidím tuto zátěž mnohanásobně vyšší při častých obměnách automobilů, při krácení životnosti komponent mající nutnost dalších výrobních nákladů a emisí než při výrobě automobilu s dnes možnými dostupnými technologiemi, které by dokázaly udržet automobil na živu 100 let bez vážnějších poruch ať už motoru či karosérie.

Ukáže až čas, jak si z nás po desetiletí dělali soudruzi v Bruseli zdroj svých příjmu.

+12/0
26.2.2014 17:15

P28e63t21r 68M53i66c29h39a69l 2670294631132

Říkám v podstatě totéž. Jen těch 100 let je moc, viděl bych to při běžném provozu a dobré údržbě tak na 40 - 50. A pak by byla kategorie veterán.

+2/0
26.2.2014 18:16

P79e92t83r 30S66v12o51b85o41d67a 7347834193677

snížení o 15 milionů tun CO2 je asi o 0,06% to znamená vliv na celkový objem CO2 ve vzduchu 0,00002% 8-o To bude tedy nářez XEUX

+11/0
26.2.2014 16:42

M63i62c35h12a83e26l 11L57u12k38a65v55s61k28y 6419911298311

Takže jak to zase dopadne? Bude se nadále prohlubovat současný trend, kdy auta papírově v laboratorních podmínkách žerou pořád míň a míň ale v reálném provozu pořád víc a víc.

+9/0
26.2.2014 16:14

J75a54n 97J40e98l24í27n86e74k 8163435542526

Mě by zajímalo, jestli se vůbec ta ekologie vyplatí. Když vezmeme v úvahu všechny součástky navíc, od filtru pevných části, přes EGR až po různé technologie s vypínáním válců. Ten vývoj a výroba těchto věcí stojí hrozné peníze a navíc se vyrábí v továrnách, které čoudí. Jestli ty emise nejsou v autech nižší, ale v konečném součtu je to jedno.

+8/0
26.2.2014 16:05

V15l89a40d26a 55S52i65m71o61n74i23k 3469313123355

Co stojí Váš život - Vás osobně ? Abych měl ideu...

0/0
26.2.2014 16:06

J20a32n 63J65e23l35í52n20e52k 8453755602956

Nechápu, na co se ptáte,

+1/0
26.2.2014 16:13

M49i70c58h51a21e96l 48L98u19k62a69v40s53k17y 6389321958151

Myslím že Jan měl na mysli celkovou ekologickou stopu vozidla. Sice vyprodukuje méně škodlivin při provozu, ale zato více škodlivin při výrobě.

+3/0
26.2.2014 16:16

J87a91n 62J31e60l80í89n44e10k 8683245792306

Ano, přesně to jsem myslel.

0/0
26.2.2014 16:57

M16a80r17e29k 49H77r74u46b22y 6497652791778

Jenze ty narizene emise plati pouze v laboratori - v realu to vypada uplne jinak. Pokud by EU opravdu zajimal dopad na zivotni prostredi, CO2 by bylo uplne na konci zajmu.:-/

0/0
27.2.2014 8:57

P55a36v89e38l 47Ř31a59p81e53k 7982256589365

Pokud nevolíte Svobodné, tak si teď nestěžujte.

+6/−1
26.2.2014 16:00

J57i81n96d26ř28i92c37h 54Š49k89o75p42e90k 4205561480185

a můžu si stěžovat, když jsem byl proti vstupu do EU ?

+2/0
26.2.2014 17:05

V24á16c94l70a51v 52K23a49f85t70a79n 7145569543586

Ale no tak, jsem také příznivcem svobodných, ale nejsou to spasitelé ...

0/0
27.2.2014 11:27

P46a52v60e56l 53V84e93t25e88š12n23í45k 7795808975227

Trochu nechápu ta silná slova.

Auta mi připadají levnější než kdykoliv v minulosti.

A životnost? Za mého mládí byla Škoda 1100 po najetých 100 tisících zralá na generální opravu motoru. Řekl bych, že dnešní auta i přes všechna omezení vydrží mnohen víc.

+1/−3
26.2.2014 15:58

P45e75t58r 38M72i16c23h18a95l 2360454231452

Ano, vydrží. Ale to právě pomalu ale jistě skončí díky tomu, že se budou vyrábět čím dál menší motory s vyšším výkonem a více turby.

+2/0
26.2.2014 16:05

J82a94n 12B47u24b85i47k 9342611322297

Nevydrží. Jsou maloobjemová, nadopovaná turby, s vysokým kompresním poměrem a potřebou benzínu nejméně 95, spíše však 98 oktanů. Diesely mají tolik filtrů, že ubírají na výkonu, který se musí dohánět opět turby.

Vozy jsou těžší a těžší, aby vyhověly NCAP crash testům....

Výsledek: metodika výpočtu spotřeby a emisí je uměle vytvořená, započítává i start-stop systém, bere ohled na velikost palivové nádrže, výpočty se dělají za podmínek v reálném provozu nedosažitelných, dělá se firemní průměr výrobce atd atd....hodnoty spotřeby a emisí uvedené v prodejním letáku nemají s realitou nic společného....

Ale v Bruselu jsou šťastni......:-)

+2/0
26.2.2014 16:07

J22i92ř58í 90N69o53v10o13t20n22y 2518401503409

u Š 1100 byla GO motoru velmi jednoduchá a s běžným nářadím jí byl schopný provést i zručnější majitel svépomocí. I nyní lze dělat GO na současných vozech, bohužel jejich cena překračuje cenu nového vozu a musíte si opatřit navíc nějaké speciální nářadí.

0/0
26.2.2014 18:15

W49a50l26t24r 42S17e12d97l22á51k 8860373975549

Nestěžujme si, sami jsme si ten ksindl zvolili.

+2/0
26.2.2014 15:50

M28a74r91e33k 82S98u46c12h61á22n14e84k 2231926818939

To je jedna z největších přiblblých vět, která se objevuje v diskuzích.;-)

+1/−1
26.2.2014 16:07

J51i55n61d30ř98i52c39h 32Š63k19o77p34e64k 4605451510775

nezvolili. Ale dobrovolně vlezli

0/0
26.2.2014 17:06
Foto

J79a37n 22K14ř38í88ž 3289441651121

tak, tak

0/0
27.2.2014 6:33

D30a60v22i59d 52R60y30c86h84e67t32s64k65ý 9246971270470

Svině...

0/0
26.2.2014 15:48

P11a60v82e14l 34C56h11o88d53o15r 7328202953

Tahla euroekologie je svinstvo srovnatelný s fašismes či komunismem. Takže budeme vyrábět motory 10x dražší s životností maximálně 50tis. km, realná spotřeba bude kolem 7l, ale papírová bude 3,5!

+9/0
26.2.2014 15:46

R28a77d91i26m 71H20o58r56č46i79č92k23a 7856227923802

Ale kolik emisí vzejde z výroby jednoho auta a kolik je potřeba energie na výrobu jednoho nového, to zatím nikdo nevyčíslil. EU

+5/0
26.2.2014 15:34

D20a74n13i76e15l 24S20o18b11o41t16a 9179374426640

To je pro úředníky moc složité. Pro ně je jednodušší vzít konkrétní hodnoty z jednoho měření a přikázat snížení. Práce byla odvedena, další kus ledovce zachráněn a úředník může v klidu jít domů s pocitem zachránce světa.

+4/0
26.2.2014 15:38

Z11d19e92n51ě59k 53O16r66š60u47l54í86k 1745700207522

auto má mít výkon.a fyziku neošidíš. eurtrubpové v bruselu ať si jezdí v čem chtějí.já budu mít 190 koníků a bez trojitýho turba.

+4/0
26.2.2014 15:30

J46a35r84o75s10l17a98v 86L27e45b84e19d44a 3776929557370

bohužel, jde i o to, jak dlouho... případně kam s tím nebudete moct vjet

+1/0
26.2.2014 15:37

D86a50n63i41e15l 35S30o72b30o25t12a 9439134666700

Právě, buď zavedou omezení vjezdu nebo zdraží třeba povinné ručení podle emisí. Možností je spousta, však oni na nás nějak vyzrajou :-/

+3/0
26.2.2014 15:41

V74l56a39d17a 29S43i77m83o72n17i42k 3259753233215

Ale v tom Vám nikdo nebrání, jenom to bude trochu dražší

0/0
26.2.2014 16:07

M32i59l13o33š 42B64é84m 6324739152683

Najednou mám děsnou chuť pořídit si pořádnej americkej pětilitr co bude mít aspoň 300g na kilák.

+10/−1
26.2.2014 15:27

J73i65n14d41ř25i51c88h 54M12i24t44t25e71r 6641780183483

Já to měl taky tak. Koupil jsem starší BMW 650 i, 8 válců, bez turba, 367 k. Paráda. Žere 12l/100 km a jede jako drak, a ten zvuk. Udělat takový auto už bude za pár let v EU trestný čin.

+2/0
26.2.2014 16:14

M64i91l23o96š 22B26é91m 6694789282443

Já mám jedno z posledních litrových SVček (SV1000S). Už se nedělaj, protože neplnily euro3.

0/0
26.2.2014 16:29

P96e69t86r 65H50o25l11u61b 7411839610

Oni to hospodářství v Evropě skutečně hodlají domrvit až do úplného konce. Nepočítám moc s tím, že budou takováto auta pro zákazníka levnější a už teď je průměrné stáří aut v ČR 16 let.. RvEURv

+6/0
26.2.2014 15:27

P40e10t41r 96M49i67c80h93a84l 2760724701342

No a to právě chtějí změnit. Životnost nových aut bude do 10 let a 150 tisíc km. :-)

0/0
26.2.2014 15:37

A61n87t76o14n85í84n 95S28e81b11e88r60a 7983428630399

nastěstí jsem si právě koupil 5 leté auto co má normální 4 válec bez turb, s tím najedu 300 tisíc v pohodě, a vychází mi živonost auta na dalších 13 let minimálně.

0/0
26.2.2014 15:46

P79e26t77r 47M33i93c72h38a40l 2320164911162

Já jsem předloni koupil dvoulitrový turbodiesel (nový). Předpokládám, že ho 10 let ojedu a potom prodám. Pokud ale v tu dobu ještě pořád byrokrati neotočí a nezačnou počítat i emise a energie nutné pro výrobu nových aut, tak počítám dalších 10 let a pak už asi budu chodit raději pěšky. :-)

0/0
26.2.2014 16:07

P56e20t44r 80H20o60l63u39b 7141439580

Já mám 21 let starou hondu v benzínu a doufám, že ještě alespoň 5 let vydrží. No děda, ten jezdí škodou 105 rok výroby 1986 :D

0/0
26.2.2014 16:43

P81e72t78r 11M98i43c19h87a63l 2250464531772

Před lety jsem měl Š 125, pětikvalt. Zlatý auto. Sice to bralo přes 7 litrů (ale na delší cesty kolem 6), ale provoz mě stál akorát benzín, olej a filtr. Nakonec jsem ji prodal, protože jsem se nechtěl nechat zabít nějakým troubou s malým penisem v SUV.

0/0
26.2.2014 18:14

J96i95ř30í 64K70o21c79u38r85e82k 6105904375958

A dnešní Fabie a podobné věci žerou o litr benzínu míň. Papírově. Reálně +-stejně. Je v nich míň místa a váží o půl tuny víc.

0/0
26.2.2014 21:25

P68e37t29r 80M96i53c97h46a34l 2590634501762

O půl tuny sice ne, ale jinak souhlas.

0/0
27.2.2014 18:48

B16e68d48ř37i58c23h 24K25u48d49r83n11a 1278598572900

Jsem rád, že se něco dělá pro životní prostředí, ale jestli to půjde s limitem CO2 takhle dál, tak zakáží i otevírání limonád v autě. A hlavně bacha na lokální ekologickou katastrofu, když si řidič po napití limonády při zastavení na semaforu krkne.

+9/0
26.2.2014 15:23

M44i82c41h70a23l 38P89a20v26l10á28t 9273433554539

Snizovani limitu CO2 zivotnimu prostredi vubec nic pozitivniho neprinese.

0/0
26.2.2014 15:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.