Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropský parlament schválil přísnější pravidla pro emise aut

Od roku 2021 bude limit pro průměrné emise oxidu uhličitého u nových aut prodávaných v Evropské unii činit 95 gramů na kilometr. Dosavadní pravidla počítají se snížením emisí na 130 gramů na kilometr do roku 2015.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M84a58r86e52k 70H21r78u34b17y 6307582861558

Kdyz EU rozkaze, tak se i fyzikalni zakony musi prizpusobit ;-) A nebo se lehounce upravi testy :-P

+3/0
27.2.2014 8:55

I85v12a50n 43P57a34p 9748652

;-DR^

0/0
27.2.2014 22:49

J83i91ř23í 31K51o38c35u53r80e12k 6375814635578

95 g/CO2 na 100 km/h dělá maximální průměrnou spotřebu:

4,1 litru benzínu na 100 km

3,6 litru nafty na 100 km

Nepřijde mi to reálné. Ledaže ... nastavíme motor tak, aby spálením uhlovodíků produkoval H2O a saze. Saze nejsou CO2, takže planeta je zachráněna. Spotřeba vzroste, protože palivo nevyužijeme na 100 %, ale pouze vodík v něm obsažený. Budeme všude hlásat, jak snižujeme závislost na ropě.

Soudruh Potěmkin se u druhé lahve vodky řehtá na celé kolo.

+7/0
26.2.2014 21:42

M56i49c12h39a16l 35P41a35v36l14á41t 9183313414569

Trosku problem bude v tom, jake vlastnosti bude mit (se soudobou technikou) vuz s primernou spotrebou 4.1l benzinu na 100km. Nevim jak Vy, ale ja bych ho nechtel. A ted mi ho ekofasos z brusele budou vnucovat?! Dehet a peri na ne!

0/0
27.2.2014 10:18

J92o55s91e73f 75N71o37v44á23k 7447677972328

Nebylo by lepší změnit normu na spotřebu? Místo na kilometr zavést časovou. Takže auto by zavezli do zkušebny,zhasli motor a  tam by celý den stálo a měřili by se emise, spotřeba. Výsledek-nula. Ekopošuci by byli spokojení a automobilky a kupující také.

+3/0
26.2.2014 20:30

P78a48v94e38l 98P46r10á20š37i32l 1916490382793

Asie na to kašle, Rusko na to kašle, Amerika taky a EU se z toho po.ere!!!! Kam tohle povede???

+6/0
26.2.2014 19:35

P60e14t98r 19M81i42c96h87a38l 2610194351222

==> (!)

+1/0
27.2.2014 18:46

V42l15a44d41i82m55í92r 39V96o14n93d18r20á13k 5333102164635

Ať radši EU řeší kravský prdy...

+3/0
26.2.2014 18:42

R93a24d66o37v35a41n 12D69l20u93g27o39s68z 3266661418646

Vytrhnout část životní etapy automobilu a za směrodatnou udávat pouze cyklus pohybu po silnicích je znakem extrémní ideologické mantry založené za účelem zisku ze strašení lidi ve věci, které se jich týkají - smrt z globalního oteplování způsobena vzýšením CO2 v atmo.

Chci-li zohlednit skutečnou zátěž automobilů z hlediska emisi CO2 pro přírodu, musím sledovat tuto zátěž od počátku - od návrhu auta (výroba prototypů), přes samotnou výrobu, teprvé poté následuje jedna z části - samotný provoz, a také likvidace automobilu.

Z laického pohledu vidím tuto zátěž mnohanásobně vyšší při častých obměnách automobilů, při krácení životnosti komponent mající nutnost dalších výrobních nákladů a emisí než při výrobě automobilu s dnes možnými dostupnými technologiemi, které by dokázaly udržet automobil na živu 100 let bez vážnějších poruch ať už motoru či karosérie.

Ukáže až čas, jak si z nás po desetiletí dělali soudruzi v Bruseli zdroj svých příjmu.

+12/0
26.2.2014 17:15

P78e53t76r 98M19i40c74h65a95l 2880154571412

Říkám v podstatě totéž. Jen těch 100 let je moc, viděl bych to při běžném provozu a dobré údržbě tak na 40 - 50. A pak by byla kategorie veterán.

+2/0
26.2.2014 18:16

P89e33t43r 46S51v97o86b10o12d73a 7307884373627

snížení o 15 milionů tun CO2 je asi o 0,06% to znamená vliv na celkový objem CO2 ve vzduchu 0,00002% 8-o To bude tedy nářez XEUX

+11/0
26.2.2014 16:42

M69i80c47h62a52e41l 59L56u11k96a32v28s57k70y 6489291838701

Takže jak to zase dopadne? Bude se nadále prohlubovat současný trend, kdy auta papírově v laboratorních podmínkách žerou pořád míň a míň ale v reálném provozu pořád víc a víc.

+9/0
26.2.2014 16:14

J78a85n 59J80e87l70í38n65e38k 8893575632486

Mě by zajímalo, jestli se vůbec ta ekologie vyplatí. Když vezmeme v úvahu všechny součástky navíc, od filtru pevných části, přes EGR až po různé technologie s vypínáním válců. Ten vývoj a výroba těchto věcí stojí hrozné peníze a navíc se vyrábí v továrnách, které čoudí. Jestli ty emise nejsou v autech nižší, ale v konečném součtu je to jedno.

+8/0
26.2.2014 16:05

V46l48a58d36a 13S53i57m55o10n39i92k 3119243873805

Co stojí Váš život - Vás osobně ? Abych měl ideu...

0/0
26.2.2014 16:06

J58a66n 26J41e94l44í39n56e74k 8983525812346

Nechápu, na co se ptáte,

+1/0
26.2.2014 16:13

M61i82c94h18a64e57l 72L91u54k26a90v73s83k40y 6849841448911

Myslím že Jan měl na mysli celkovou ekologickou stopu vozidla. Sice vyprodukuje méně škodlivin při provozu, ale zato více škodlivin při výrobě.

+3/0
26.2.2014 16:16

J16a22n 71J49e96l94í23n34e91k 8703495162546

Ano, přesně to jsem myslel.

0/0
26.2.2014 16:57

M77a91r74e60k 91H74r45u37b32y 6437632671928

Jenze ty narizene emise plati pouze v laboratori - v realu to vypada uplne jinak. Pokud by EU opravdu zajimal dopad na zivotni prostredi, CO2 by bylo uplne na konci zajmu.:-/

0/0
27.2.2014 8:57

P42a10v19e59l 94Ř64a67p85e80k 7412366659685

Pokud nevolíte Svobodné, tak si teď nestěžujte.

+6/−1
26.2.2014 16:00

J69i26n92d18ř65i46c75h 34Š26k23o90p64e49k 4565211570515

a můžu si stěžovat, když jsem byl proti vstupu do EU ?

+2/0
26.2.2014 17:05

V53á77c17l95a85v 63K39a37f12t62a35n 7225509353156

Ale no tak, jsem také příznivcem svobodných, ale nejsou to spasitelé ...

0/0
27.2.2014 11:27

P89a75v81e37l 70V84e66t39e51š79n50í44k 7685128825167

Trochu nechápu ta silná slova.

Auta mi připadají levnější než kdykoliv v minulosti.

A životnost? Za mého mládí byla Škoda 1100 po najetých 100 tisících zralá na generální opravu motoru. Řekl bych, že dnešní auta i přes všechna omezení vydrží mnohen víc.

+1/−3
26.2.2014 15:58

P25e42t12r 34M39i79c15h40a87l 2890544401342

Ano, vydrží. Ale to právě pomalu ale jistě skončí díky tomu, že se budou vyrábět čím dál menší motory s vyšším výkonem a více turby.

+2/0
26.2.2014 16:05

J34a97n 20B32u25b82i22k 9852361902227

Nevydrží. Jsou maloobjemová, nadopovaná turby, s vysokým kompresním poměrem a potřebou benzínu nejméně 95, spíše však 98 oktanů. Diesely mají tolik filtrů, že ubírají na výkonu, který se musí dohánět opět turby.

Vozy jsou těžší a těžší, aby vyhověly NCAP crash testům....

Výsledek: metodika výpočtu spotřeby a emisí je uměle vytvořená, započítává i start-stop systém, bere ohled na velikost palivové nádrže, výpočty se dělají za podmínek v reálném provozu nedosažitelných, dělá se firemní průměr výrobce atd atd....hodnoty spotřeby a emisí uvedené v prodejním letáku nemají s realitou nic společného....

Ale v Bruselu jsou šťastni......:-)

+2/0
26.2.2014 16:07

J12i97ř66í 61N26o60v55o30t86n30y 2338871213549

u Š 1100 byla GO motoru velmi jednoduchá a s běžným nářadím jí byl schopný provést i zručnější majitel svépomocí. I nyní lze dělat GO na současných vozech, bohužel jejich cena překračuje cenu nového vozu a musíte si opatřit navíc nějaké speciální nářadí.

0/0
26.2.2014 18:15

W98a58l86t90r 81S40e60d41l40á40k 8560343605559

Nestěžujme si, sami jsme si ten ksindl zvolili.

+2/0
26.2.2014 15:50

M26a56r24e13k 40S14u66c77h62á53n83e67k 2131346168459

To je jedna z největších přiblblých vět, která se objevuje v diskuzích.;-)

+1/−1
26.2.2014 16:07

J23i53n20d72ř38i90c40h 55Š74k59o80p70e50k 4415101690445

nezvolili. Ale dobrovolně vlezli

0/0
26.2.2014 17:06
Foto

J98a16n 82K88ř29í31ž 3429901551741

tak, tak

0/0
27.2.2014 6:33

D29a87v57i33d 25R27y86c30h83e95t69s25k69ý 9806641320690

Svině...

0/0
26.2.2014 15:48

P62a35v77e91l 19C83h60o30d44o86r 7248802613

Tahla euroekologie je svinstvo srovnatelný s fašismes či komunismem. Takže budeme vyrábět motory 10x dražší s životností maximálně 50tis. km, realná spotřeba bude kolem 7l, ale papírová bude 3,5!

+9/0
26.2.2014 15:46

R64a97d18i13m 81H31o59r41č92i50č66k44a 7406547733282

Ale kolik emisí vzejde z výroby jednoho auta a kolik je potřeba energie na výrobu jednoho nového, to zatím nikdo nevyčíslil. EU

+5/0
26.2.2014 15:34

D50a59n29i65e94l 64S97o45b89o67t67a 9239454116460

To je pro úředníky moc složité. Pro ně je jednodušší vzít konkrétní hodnoty z jednoho měření a přikázat snížení. Práce byla odvedena, další kus ledovce zachráněn a úředník může v klidu jít domů s pocitem zachránce světa.

+4/0
26.2.2014 15:38

Z34d64e85n86ě66k 42O48r31š33u38l28í95k 1895460477442

auto má mít výkon.a fyziku neošidíš. eurtrubpové v bruselu ať si jezdí v čem chtějí.já budu mít 190 koníků a bez trojitýho turba.

+4/0
26.2.2014 15:30

J65a19r69o24s31l28a26v 62L28e17b50e44d68a 3856589947680

bohužel, jde i o to, jak dlouho... případně kam s tím nebudete moct vjet

+1/0
26.2.2014 15:37

D84a80n56i72e21l 35S95o27b31o10t68a 9149274606110

Právě, buď zavedou omezení vjezdu nebo zdraží třeba povinné ručení podle emisí. Možností je spousta, však oni na nás nějak vyzrajou :-/

+3/0
26.2.2014 15:41

V33l57a96d98a 23S81i29m71o45n77i46k 3319733613725

Ale v tom Vám nikdo nebrání, jenom to bude trochu dražší

0/0
26.2.2014 16:07

M37i69l43o25š 42B73é35m 6194699912483

Najednou mám děsnou chuť pořídit si pořádnej americkej pětilitr co bude mít aspoň 300g na kilák.

+10/−1
26.2.2014 15:27

J23i62n23d98ř12i27c83h 91M46i69t71t75e74r 6961490123203

Já to měl taky tak. Koupil jsem starší BMW 650 i, 8 válců, bez turba, 367 k. Paráda. Žere 12l/100 km a jede jako drak, a ten zvuk. Udělat takový auto už bude za pár let v EU trestný čin.

+2/0
26.2.2014 16:14

M51i46l72o33š 88B60é66m 6524719532343

Já mám jedno z posledních litrových SVček (SV1000S). Už se nedělaj, protože neplnily euro3.

0/0
26.2.2014 16:29

P91e63t65r 58H84o60l67u30b 7681289920

Oni to hospodářství v Evropě skutečně hodlají domrvit až do úplného konce. Nepočítám moc s tím, že budou takováto auta pro zákazníka levnější a už teď je průměrné stáří aut v ČR 16 let.. RvEURv

+6/0
26.2.2014 15:27

P53e83t14r 89M95i62c72h92a23l 2320314871452

No a to právě chtějí změnit. Životnost nových aut bude do 10 let a 150 tisíc km. :-)

0/0
26.2.2014 15:37

A45n12t86o55n20í51n 54S77e34b30e36r87a 7833218170539

nastěstí jsem si právě koupil 5 leté auto co má normální 4 válec bez turb, s tím najedu 300 tisíc v pohodě, a vychází mi živonost auta na dalších 13 let minimálně.

0/0
26.2.2014 15:46

P37e31t18r 65M66i42c82h37a35l 2870734381482

Já jsem předloni koupil dvoulitrový turbodiesel (nový). Předpokládám, že ho 10 let ojedu a potom prodám. Pokud ale v tu dobu ještě pořád byrokrati neotočí a nezačnou počítat i emise a energie nutné pro výrobu nových aut, tak počítám dalších 10 let a pak už asi budu chodit raději pěšky. :-)

0/0
26.2.2014 16:07

P31e45t56r 27H62o71l39u49b 7261759900

Já mám 21 let starou hondu v benzínu a doufám, že ještě alespoň 5 let vydrží. No děda, ten jezdí škodou 105 rok výroby 1986 :D

0/0
26.2.2014 16:43

P92e72t27r 95M29i77c87h19a44l 2710144661642

Před lety jsem měl Š 125, pětikvalt. Zlatý auto. Sice to bralo přes 7 litrů (ale na delší cesty kolem 6), ale provoz mě stál akorát benzín, olej a filtr. Nakonec jsem ji prodal, protože jsem se nechtěl nechat zabít nějakým troubou s malým penisem v SUV.

0/0
26.2.2014 18:14

J55i62ř18í 75K97o81c80u13r33e41k 6775124725258

A dnešní Fabie a podobné věci žerou o litr benzínu míň. Papírově. Reálně +-stejně. Je v nich míň místa a váží o půl tuny víc.

0/0
26.2.2014 21:25

P54e70t90r 77M46i37c44h48a69l 2220144481262

O půl tuny sice ne, ale jinak souhlas.

0/0
27.2.2014 18:48

B53e11d34ř81i65c89h 92K19u86d72r56n67a 1238518582240

Jsem rád, že se něco dělá pro životní prostředí, ale jestli to půjde s limitem CO2 takhle dál, tak zakáží i otevírání limonád v autě. A hlavně bacha na lokální ekologickou katastrofu, když si řidič po napití limonády při zastavení na semaforu krkne.

+9/0
26.2.2014 15:23

M70i53c80h74a16l 96P40a96v43l68á28t 9943423574689

Snizovani limitu CO2 zivotnimu prostredi vubec nic pozitivniho neprinese.

0/0
26.2.2014 15:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.