Diskuze

Evropský parlament schválil přísnější pravidla pro emise aut

Od roku 2021 bude limit pro průměrné emise oxidu uhličitého u nových aut prodávaných v Evropské unii činit 95 gramů na kilometr. Dosavadní pravidla počítají se snížením emisí na 130 gramů na kilometr do roku 2015.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MH

Kdyz EU rozkaze, tak se i fyzikalni zakony musi prizpusobit ;-) A nebo se lehounce upravi testy :-P

3 0
možnosti
JK

95 g/CO2 na 100 km/h dělá maximální průměrnou spotřebu:

4,1 litru benzínu na 100 km

3,6 litru nafty na 100 km

Nepřijde mi to reálné. Ledaže ... nastavíme motor tak, aby spálením uhlovodíků produkoval H2O a saze. Saze nejsou CO2, takže planeta je zachráněna. Spotřeba vzroste, protože palivo nevyužijeme na 100 %, ale pouze vodík v něm obsažený. Budeme všude hlásat, jak snižujeme závislost na ropě.

Soudruh Potěmkin se u druhé lahve vodky řehtá na celé kolo.

7 0
možnosti
MP

Trosku problem bude v tom, jake vlastnosti bude mit (se soudobou technikou) vuz s primernou spotrebou 4.1l benzinu na 100km. Nevim jak Vy, ale ja bych ho nechtel. A ted mi ho ekofasos z brusele budou vnucovat?! Dehet a peri na ne!

0 0
možnosti
JN

J66o41s51e58f 24N21o12v92á42k

26. 2. 2014 20:30

Nebylo by lepší změnit normu na spotřebu? Místo na kilometr zavést časovou. Takže auto by zavezli do zkušebny,zhasli motor a  tam by celý den stálo a měřili by se emise, spotřeba. Výsledek-nula. Ekopošuci by byli spokojení a automobilky a kupující také.

3 0
možnosti
PP

Asie na to kašle, Rusko na to kašle, Amerika taky a EU se z toho po.ere!!!! Kam tohle povede???

6 0
možnosti
VV

Ať radši EU řeší kravský prdy...

3 0
možnosti
RD

Vytrhnout část životní etapy automobilu a za směrodatnou udávat pouze cyklus pohybu po silnicích je znakem extrémní ideologické mantry založené za účelem zisku ze strašení lidi ve věci, které se jich týkají - smrt z globalního oteplování způsobena vzýšením CO2 v atmo.

Chci-li zohlednit skutečnou zátěž automobilů z hlediska emisi CO2 pro přírodu, musím sledovat tuto zátěž od počátku - od návrhu auta (výroba prototypů), přes samotnou výrobu, teprvé poté následuje jedna z části - samotný provoz, a také likvidace automobilu.

Z laického pohledu vidím tuto zátěž mnohanásobně vyšší při častých obměnách automobilů, při krácení životnosti komponent mající nutnost dalších výrobních nákladů a emisí než při výrobě automobilu s dnes možnými dostupnými technologiemi, které by dokázaly udržet automobil na živu 100 let bez vážnějších poruch ať už motoru či karosérie.

Ukáže až čas, jak si z nás po desetiletí dělali soudruzi v Bruseli zdroj svých příjmu.

12 0
možnosti
PM

P70e21t68r 21M28i13c83h56a42l

26. 2. 2014 18:16

Říkám v podstatě totéž. Jen těch 100 let je moc, viděl bych to při běžném provozu a dobré údržbě tak na 40 - 50. A pak by byla kategorie veterán.

2 0
možnosti
PS

snížení o 15 milionů tun CO2 je asi o 0,06% to znamená vliv na celkový objem CO2 ve vzduchu 0,00002% 8-o To bude tedy nářez XEUX

11 0
možnosti
ML

Takže jak to zase dopadne? Bude se nadále prohlubovat současný trend, kdy auta papírově v laboratorních podmínkách žerou pořád míň a míň ale v reálném provozu pořád víc a víc.

9 0
možnosti
JJ

J28a81n 86J34e59l97í52n23e82k

26. 2. 2014 16:05

Mě by zajímalo, jestli se vůbec ta ekologie vyplatí. Když vezmeme v úvahu všechny součástky navíc, od filtru pevných části, přes EGR až po různé technologie s vypínáním válců. Ten vývoj a výroba těchto věcí stojí hrozné peníze a navíc se vyrábí v továrnách, které čoudí. Jestli ty emise nejsou v autech nižší, ale v konečném součtu je to jedno.

8 0
možnosti
VS

Co stojí Váš život - Vás osobně ? Abych měl ideu...

0 0
možnosti

P12a25v68e67l 16Ř46a44p75e57k

26. 2. 2014 16:00

Pokud nevolíte Svobodné, tak si teď nestěžujte.

6 1
možnosti

a můžu si stěžovat, když jsem byl proti vstupu do EU ?

2 0
možnosti