Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová auta musí sama záchranáře upozornit na nehodu

Nové automobily v Evropské unii budou mít povinně zabudován výstražný systém, který v případě nehody automaticky upozorní záchranáře. Opatření, které má zvýšit bezpečnost provozu na silnicích, dnes schválili poslanci Evropského parlamentu. Mělo by platit pro auta vyrobená od října 2015.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S91e91i17d72l 76P31e14t52r 1371831785674

Kvalitní to mediální masírka - co týden, to nějaký oslavný PR článeček na e-call!;-D

Bodejť by ne, vždyť to zase bude trvalý byznys snů za miliardy pro všechny zúčastněné a tak se něco za PR utratit rozhodně vyplatí a v budoucnu 100x vrátí!:-)

Nebýt však lid obecný ovce, nejjednodušší způsob kterak se s touto fičurou vypořádat, by bylo  přestat třeba jen na půl roku v r. 2015 kupovat nová auta a ony by se už automobilky a i jednotlivé vlády postaraly  o velmi rychlé zrušení tohoto nesmyslu ..:-)

+2/0
1.3.2014 16:55

F30i89l16i72p 16K53o13h18o20u95t 4736231886242

Každý kdo má dneska telefon je sledovaný, tak co řešíte. V autě to jenom posílí bezpečnost. A skvěle by se tím vybíralo mýtné.  Problém je kdyby se změnil režim, třeba komunismus by se vrátil apod. Pak by se to zneužilo a nebyla by žádná svoboda, ale teď pohodička.[>-]EUV

0/−2
1.3.2014 11:20
Foto

L58u60k92á64š 51K70o22b63e63r70a 3674863168

Super. Ale já mám doma štípačky...R^

0/0
1.3.2014 11:19


M13i98r94e16k 72K35o16n88e61č43n58ý 6797615115394

Prosil bych, aby novinář nepsal oslavné články a raději zjistil: Kolikrát nebyla havárie nahlášena vůbec. Kolikrát byla havárie nahlášena pozdě. Kolikrát přijeli záchranáři pozdě, přestože to věděli včas (např dopravní komplikace, povětrnostní podmínky). A ještě bych se rád zeptal, proč když hlásím nehodu tak se mne podrobně ptají JAKÁ to byla nehoda, kolik lidí je na místě atp. Takže to teď k havárii poletí pro jistotu vždy vrtulník?

0/0
1.3.2014 8:56

T19o94m27á93š 83B61í71l53ý 2585710417

BMW to montuje do svých vozů již zhruba 10 let a v SRN to funguje již dávno. Stačí si přečíst pořádně, jak to funguje.

Tísňové volání se sice spouští automaticky, ale manuálně ho může spustit také kterákoliv osoba ve vozidle. Stačí jen zmáčknout nenápadné tlačítko, třeba v případě, že dopravní nehodu jen zahlédnete a chcete zavolat záchranářům.

Systém je řešen tak, že během jízdy eviduje poslední 3 GPS polohy, které přepisuje, ale po celou tuto dobu je z pohledu komunikační sítě neaktivní a uvede se automaticky v činnost až v případě vzniku nehody. "Systém je konstruován jako pasivní, tedy že celou cestu "spí" a probudí se až po nárazu nebo manuální aktivaci,"

Zdroj: http://auto.idnes.cz/ecall-v-cesku-0c2-/automoto.aspx?c=A131002_145402_automoto_fdv

0/0
28.2.2014 16:25

T18o55m66á35š 45C14h28r47a98s18t25n89ý 2118869819351

Rapid je fízl! :D

0/0
28.2.2014 15:14
Foto

P96a26v44l83a 89N69o81v54á 7688520738135

Běhemroku 2012 zemřelo při dopravních nehodách na silnicích po celé EU zhruba 28 000 lidí a 1,5 milionu utrpělo zranění.

8-o To je strašné číslo.

0/−1
28.2.2014 15:10

M53i41r55e45k 43K40o27n60e32č35n97ý 6537615245114

To je překvapivě malé číslo. A k tomu je ještě nutné se ptát, kolik tento eCall_1984 systém lidí ochrání lépe, než dnes.

+1/0
1.3.2014 8:42

P30a93v14e26l 16K11h36y74r 9364234873510

.....a bude dost záchranářů???????

0/0
28.2.2014 14:00

D47a73v21i66d 91R40y25c92h67e62t78s56k69ý 9686311120700

Aha, takže když se vzdám části svobody, dostanu částečné bezpečí... Nechte mě se zamyslet...

+3/0
28.2.2014 13:47

M28a90r31t75i67n 60Š60t63ě35p66á11n26e66k 3287313543881

Tenhle clanek, prinejmensim velmi podobny, tu jiz byl nekolikrat. Asi se to jeste lidem dostatecne nelibi, tak se musi masirovat a vnucovat, ze bez toho uz neprezijem ani minutu. Teste se, velky bratr, ktereho si sami zaplatime a jeste budem muset radostne hykat.

+6/0
28.2.2014 12:31

P78a85v21e68l 15D22v46o30ř43á67k 8248575552461

Doufám, že EU na to dohlédne a bude posléze implementovat tento systém i do každého občana EU. Samozřejmě hned po narození. A to tak, že bezplatně.

Bude to mít i další výhody. Bude třeba snadné odlišit občana EU od nějaké náplavy z jiných světadílů.

+1/0
28.2.2014 11:55

M79a34r13t18i32n 65Š75t78ě23p59á13n65e73k 3237753103441

To vubec nevadi, protoze o tom to neni. Data se proste naloguji a poslou az signal bude, pripadne si je policie vyzvedne az bude mit potrebu. S nehodou starosti nemejte.

0/0
28.2.2014 12:32

M57a12r79t89i44n 90Š12t23ě77p84á54n34e92k 3467163793291

Vida, uz to tu hazi reakce kam mu to prijde, samozrejme reakce byla na kolegu Pospisila. Nebo jsem se mozna i jen uklikl. Jsme lide:-)

0/0
28.2.2014 12:35

P30e91t62r 20P97o88s23p98í72š60i65l 4498474326546

Ještě by měli nějak ošéfovat, aby byl všude GSM signál. V mém okolí je dost míst, kde žádný signál na silnici není.

0/0
28.2.2014 11:18

M42a32r66e55k 74H56r45u42b11y 6937532801308

To je zajimava myslenka, v mistech, kde je GSM signal, se predpoklada vyssi vyskyt lidi - a tudiz je ECall zbytecny. A vice versa ;-)

+1/0
28.2.2014 13:30

M54a29r23t95i85n 53H91o82u46b34a 6583221669898

"ECall bude bezplatný, bude ku prospěchu ...."  Že bude ku prospěchu, tomu bych věřil. Ale jak může někdo tvrdit, že bude bezplatný !!! Provozní náklady nejsou nikdy nulové. A co náklady na zbytečné výjezdy.

0/−1
28.2.2014 10:36

T70o40m46á73š 40F61i10r90b69a79c60h14e72r 9840590614250

Pro všechny paranoidní hlupáky. Před pár lety měl známý těžkou dopravní nehodu. Bylo to v noci na okresní silnici s minimálním provozem. V důsledku veké ztráty krve zemřel. Co by jeho manželka a děti dali za to, pokud by v autě měl tohle zařízení a NSA, CIA a já nevím kdo ještě ho mohli špehovat !

+3/−4
28.2.2014 10:19

J54a17n 92K54u52t47m68a62n 9934409700

Kdyby jste nebyl hlupák, tak víte, že podobné systémy, už u nás dávno jsou. Akorát za ně musíte platit z vlastní kapsy. Takže se spíš zamyslete sám nad sebou.......

+4/0
28.2.2014 10:42

J94a97n 17J42a18n66e73č12e64k 9300233280306

A co třeba "svoboda rozhodování" nebo "vlastní zodpovědnost"? ;-)

+4/0
28.2.2014 10:55

M62a59r43t45i81n 80Š17t32ě84p18á14n15e73k 3447273923761

Nikdo mu, doufam, nebranil si neco takoveho do auta poridit na vlastni naklady. Proc to nutite nam?

+3/0
28.2.2014 12:34

T20o45m31á38š 95K70u71c28h94a16ř 3207571958931

Bohužel, pokud to má fungovat spolehlivě a rychle, tak gps musí být v provozu stále, tedy nepřipojí se až v okamžiku nehody. A tady už je opravdu jen krůček k tomu, aby tato data o přesné poloze a rychlosti vašeho vozu byla logována a odesílána stále. V jednotce vše potřebné, tedy GPS i GSM modul je a objem dat není velký, takže stačí, když se  budou logovat a odesílat třeba jednou za den, nebo jednou za týden. Navíc systém se určitě bude připojovat k sítě automaticky, už proto, aby se ověřilo, že je funkční a není např. úmyslně deaktivovaný. Takže není nic snadnějšího, než systém současně využít ke špehování, placení mýtného, parkovného, kontrole překročení rychlosti..

+11/0
28.2.2014 10:12

M40a88r71e91k 92H13r32u80b23y 6327472191888

EU vas ochrani, at chcete nebo nechcete ;-)EURv

+7/0
28.2.2014 9:57

T13o37m44á31š 55F18i86r20b76a95c90h66e87r 9710270854730

Člověk s průměrným IQ to přivítá, hlupák to bude kritizovat. Jako vždy ;-)

+1/−9
28.2.2014 10:10

M95a74r88t24i72n 25H11o52u34b88a 6543391329978

člověk s průměrným IQ přivítá každou hloupost, myslící bude mít řadu otázek (proč, jak, za kolik, omezení, rizika, ...)

+7/0
28.2.2014 10:37

M89a85r80t67i90n 60Š83t64ě48p19á83n62e92k 3797353143411

A Tomas Firbacher rozhodne co je moudre a co hloupe.

+1/0
28.2.2014 12:36

M14a93r48e36k 72H30r74u39b21y 6427772311298

Clovek s alespon prumernym IQ se na spoleha na svuj rozum, clovek s IQ podprumernym spoleha na ostatni :-P

+2/0
28.2.2014 13:29

H41o80n54z96a 10K79o16v13a36r 6343887419353

Sleduju, že Jiří Kamarýt ten systém asi prodává. Podle toho, jak se vyžívá v minusování všech, kteří s tím nesouhlasí. :-)

+5/0
28.2.2014 9:38

J78a40n 20J31a30n27e29č57e49k 9440833710276

Ano, typickej ubožáček neschopnej zapojit se do diskuze, je jich na idnesu několik ;-)

0/0
28.2.2014 9:43

H64o16n37z78a 28K15o42v29a76r 6123187959793

Opět mediální masáž. Ale že by taky někdo řekl, že ten systém bude šmírovat řidiče, to už se jaksi nehodí do krámu. A protože někdo má radši svobodu než nesmyslný a drahý systém, tak mu to vnutíme zákonem.

+7/−1
28.2.2014 9:24

P96a37v77e69l 58C94h46o50d44o29r 7898212603

Tak nejtěžší úkol plněn. Protlačit zákonem povinné šmírovací zařízení do auta. Samozřejmě v rámci ochrany zdraví a životů. Teď už nebude takovej problém občas zařízení upgradovat, aby předávalo na uřčitá místa potřebné informace, samozřejmě v rámci ochrany občanů a slušnej člověk se přece nemá čeho bát.!!

+1/0
28.2.2014 9:32

J11a71n 91N46o69v35á82k 9255108754575

Myslím, že operátoři by začali křičet, kdyby se jim do sítě začaly připojovat pravidelně miliony dalšíh neplatících zařízení.

0/0
28.2.2014 9:48

T16o82m97á16š 12K37u11c35h50a72ř 3317291718741

Proč by křičeli, zadarmo to dělat nebudou.

0/0
28.2.2014 9:59

J34i75r80i 23D70o17b88r16ý 9548419573

Delaji to "zdarma" respektive je to jejich povinnost dana zakonem.

0/0
28.2.2014 12:04

P84a65v47e69l 95V38e96t61e29š62n74í96k 7395488175287

Miliony?

0/0
28.2.2014 11:14

J63i70r87i 78D51o29b71r45ý 9588129113

V registru je asi 6 milionu vozidel jen v CR

0/0
28.2.2014 12:06

K39a67r68e10l 38F65a58i27t 1708633648532

Já nevím že u nás ke všemu musí být připomínky. Když to tam bude, tak to tam bude...a co. Kdo jezdí jako normální člověk a né jako hovado, tak se nemá čeho obávat. A pokud do mě někdo napálí a může to zachránit život mím dětem nebo mě, rozhodně už to mělo být v autech dávno povině. U nás se musí vše odsuzovat. Jako zimní pneumatiky. Věčná diskuze....prostě přijde říjen, přezuju auto a nedebatuju o tom. Jako je to v jiných státech. Třeba to tam není povinné, ale pokud někdo nemá zimní pneu, způsobí škodu, tak jí po něm pak pojišťovna do koruny vymáhá. Prostě čech musí remcat na všechno.

+3/−11
28.2.2014 8:37

J43a34n 67J51a21n59e78č50e74k 9630883340446

A co kdyby si o přítomnosti takové jednotky ve SVÉM autě rozhodl každý sám? ;-)

+9/−1
28.2.2014 8:50

M65i61r15o64s93l12a21v 93J36o67c92h 3602611463408

Na tenhle přístup plebsu, "Jsem normální člověk, nekradu, chovám se slušně atd... a tak mi přeci nemůže vadit sledování a monitoring na každém kroku, naopak jásám, že to může zachránit život.", jednou tahle civilizace dojede. Nejhorší na tom je, že takhle přemýšlí většina, co má dokonce volební právo a je svéprávná. Až jí to dojde, bude pozdě. :-P

Ostatně nelze se ničemu divit když 70% populace má IQ 85-115 a aby toho nebylo málo 50% populace má IQ menší než 100, což není žádná hitparáda. Proto to na světě vypadá, tak jak to vypadá. Světu prostě vládnou bl.ci. ;-)

+13/−1
28.2.2014 9:03

R80e30n45é 64C97v26r54k53a82l 9766599856796

A až poslanci odhlasují, že každý občan EU musí skočit z okna, vy budete první na parapetu...Rv

+7/−1
28.2.2014 9:04

J60i36ř74í 78N43o64v71o13t52n62y 2768601533589

Typická ovce a vohnout Rv

+1/−1
28.2.2014 9:26

M16i66r74o90s59l23a47v 68J54o27c33h 3362281213188

Když to půjde uživatelsky vypnout, tak proč ne. Je na každém , jestli se nechá sledovat nebo ne. Je téměř jisté, že veškeré důkazy budou použity proti řidiči, minimálně v případě pojišťoven(rychlost v době nárazu, trajektorie, ....), ale vše spěje k tomu, že veškeré parametry nárazu + předchozí jízdy, bude využívat policie.  Tedy když to půjde vypnout OK, když ne, najde se spousty zákazníků, co budou chodit na "servisní" zásahy kvůli deaktivaci. ;-)

+1/−1
28.2.2014 7:33

J32i86ř44í 26N40o43v10o91t23n26y 2958731363379

Já to v autě nechci Rv

+4/−2
27.2.2014 20:17

M67i68l13a53n 67K47r86á18l 8853108721421

Proč? Pokud nabouráš někde na samotě, budeš v bezvědomí s následným krvácením tak nevidím důvod proč by jsi to v autě neměl mít, myslím že to je hodně dobrá věc

+1/−3
27.2.2014 22:44

J90o81s57e55f 17V46o60m94á30č74k41a 5443224253164

Protože nechce. To by mělo stačit, pokud jede v autě sám. Navíc je to očipování auta s udáváním polohy.

+7/0
27.2.2014 23:02

F74r61a73n62t48i20s41e85k 58H30o81n59s73a 7309244116448

Ano, když se člověk vybourá na samotě bez možnosti zavolat si pomoc je to OK, ale kolik takových nehod u nás je? Řádově desítky?

Tento systém akorát bude způsobovat plané výjezdy - za den se v ČR stane asi 200 nehod - 2/3 z nich jsou "ťuknutí" na křižovatkách. A co po takové drobné nehodě člověk udělá? Vyleze z auta, jde se podívat jestli je druhý řidič OK a zkontrolovat škodu. A protože je mimo auto, nemůže se mu operátorka dovolat, takže na místo posílá sanitku a hasiče.

+1/0
27.2.2014 23:53

P53e97t51r 27M43i67c19h59a22l 2410174911362

Při "ťuknutí" na křižovatce se valnou většinou neaktivuje airbag, což by měla být podmínka pro spuštění automatického hovoru.

0/0
28.2.2014 0:29

M67a41r51e40k 22H55r21u47b33y 6317592941988

Takovych nehod je po cele Evrope jednotky rocne. Opravdu ma smysl kvuli tomu buzerovat pul miliardy jejich obyvatel? :-/ Podobnou pravdepodobnost ma umrtnost po napadeni orlem skalnim - budou vsichni povinne nosit certifikovane protiorli helmy? ;-)EURv

+8/−1
28.2.2014 0:32

M34i35r85o86s73l16a73v 96J90o24c73h 3882401933648

Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly. Argument, i kdyby to mělo zachránit jediný lidský život, je sledování dobré, je naprosto zcestný. Takhle to dopadne i s čipem v těle a non-stop sledováním. Začne to tím, že očipovat děti je super, protože víte kde jsou a co kdyby se ztratily - čip je bezva :-/ . No a když už ho tam mají, tak přeci ho nebudeme vyndavat, až budou větší, vždyť ono se to hodí. Bohužel na tohle slyší vetšina a tak si nedělám iluze o tom, že až to technologie dovolí, stane se a bez protestů, naopak s jásajícím plebsem, co za tím bude vidět zlepšení svého života. :-P

+5/−1
28.2.2014 7:40

J12i36ř78í 33N93o31v62o50t18n42y 2188671883969

Takových nehod je několik jednotek na celou Evropu, takže je evidentní jiný zájem, než který uvádějí. Příčí se mi tato "starostlivost" EU, která tímto neskončí.

+2/0
28.2.2014 9:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.