Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová auta musí sama záchranáře upozornit na nehodu

Nové automobily v Evropské unii budou mít povinně zabudován výstražný systém, který v případě nehody automaticky upozorní záchranáře. Opatření, které má zvýšit bezpečnost provozu na silnicích, dnes schválili poslanci Evropského parlamentu. Mělo by platit pro auta vyrobená od října 2015.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S47e72i75d63l 93P52e75t69r 1801291805934

Kvalitní to mediální masírka - co týden, to nějaký oslavný PR článeček na e-call!;-D

Bodejť by ne, vždyť to zase bude trvalý byznys snů za miliardy pro všechny zúčastněné a tak se něco za PR utratit rozhodně vyplatí a v budoucnu 100x vrátí!:-)

Nebýt však lid obecný ovce, nejjednodušší způsob kterak se s touto fičurou vypořádat, by bylo  přestat třeba jen na půl roku v r. 2015 kupovat nová auta a ony by se už automobilky a i jednotlivé vlády postaraly  o velmi rychlé zrušení tohoto nesmyslu ..:-)

+2/0
1.3.2014 16:55

F72i16l51i47p 76K43o93h63o72u66t 4906291176582

Každý kdo má dneska telefon je sledovaný, tak co řešíte. V autě to jenom posílí bezpečnost. A skvěle by se tím vybíralo mýtné.  Problém je kdyby se změnil režim, třeba komunismus by se vrátil apod. Pak by se to zneužilo a nebyla by žádná svoboda, ale teď pohodička.[>-]EUV

0/−2
1.3.2014 11:20
Foto

L51u89k51á16š 94K62o36b98e27r87a 3674633518

Super. Ale já mám doma štípačky...R^

0/0
1.3.2014 11:19

M19i95r55e11k 49K52o55n44e44č37n75ý 6417645855304

Prosil bych, aby novinář nepsal oslavné články a raději zjistil: Kolikrát nebyla havárie nahlášena vůbec. Kolikrát byla havárie nahlášena pozdě. Kolikrát přijeli záchranáři pozdě, přestože to věděli včas (např dopravní komplikace, povětrnostní podmínky). A ještě bych se rád zeptal, proč když hlásím nehodu tak se mne podrobně ptají JAKÁ to byla nehoda, kolik lidí je na místě atp. Takže to teď k havárii poletí pro jistotu vždy vrtulník?

0/0
1.3.2014 8:56

T47o79m81á56š 55B45í10l84ý 2285730347

BMW to montuje do svých vozů již zhruba 10 let a v SRN to funguje již dávno. Stačí si přečíst pořádně, jak to funguje.

Tísňové volání se sice spouští automaticky, ale manuálně ho může spustit také kterákoliv osoba ve vozidle. Stačí jen zmáčknout nenápadné tlačítko, třeba v případě, že dopravní nehodu jen zahlédnete a chcete zavolat záchranářům.

Systém je řešen tak, že během jízdy eviduje poslední 3 GPS polohy, které přepisuje, ale po celou tuto dobu je z pohledu komunikační sítě neaktivní a uvede se automaticky v činnost až v případě vzniku nehody. "Systém je konstruován jako pasivní, tedy že celou cestu "spí" a probudí se až po nárazu nebo manuální aktivaci,"

Zdroj: http://auto.idnes.cz/ecall-v-cesku-0c2-/automoto.aspx?c=A131002_145402_automoto_fdv

0/0
28.2.2014 16:25

T28o67m73á88š 62C78h23r90a83s67t27n65ý 2508759619231

Rapid je fízl! :D

0/0
28.2.2014 15:14
Foto

P17a62v74l73a 39N75o15v61á 7468160208175

Běhemroku 2012 zemřelo při dopravních nehodách na silnicích po celé EU zhruba 28 000 lidí a 1,5 milionu utrpělo zranění.

8-o To je strašné číslo.

0/−1
28.2.2014 15:10

M16i19r20e36k 37K25o33n87e70č54n73ý 6957285735114

To je překvapivě malé číslo. A k tomu je ještě nutné se ptát, kolik tento eCall_1984 systém lidí ochrání lépe, než dnes.

+1/0
1.3.2014 8:42

P62a29v24e40l 80K93h31y92r 9314524983930

.....a bude dost záchranářů???????

0/0
28.2.2014 14:00

D52a61v21i51d 55R68y15c83h74e56t89s38k35ý 9516721520610

Aha, takže když se vzdám části svobody, dostanu částečné bezpečí... Nechte mě se zamyslet...

+3/0
28.2.2014 13:47

M87a78r55t65i74n 52Š41t32ě74p39á23n84e25k 3877823373301

Tenhle clanek, prinejmensim velmi podobny, tu jiz byl nekolikrat. Asi se to jeste lidem dostatecne nelibi, tak se musi masirovat a vnucovat, ze bez toho uz neprezijem ani minutu. Teste se, velky bratr, ktereho si sami zaplatime a jeste budem muset radostne hykat.

+6/0
28.2.2014 12:31

P80a35v58e12l 28D37v22o89ř36á16k 8398855152381

Doufám, že EU na to dohlédne a bude posléze implementovat tento systém i do každého občana EU. Samozřejmě hned po narození. A to tak, že bezplatně.

Bude to mít i další výhody. Bude třeba snadné odlišit občana EU od nějaké náplavy z jiných světadílů.

+1/0
28.2.2014 11:55

M30a77r40t43i73n 52Š38t76ě19p79á29n80e38k 3917973583671

To vubec nevadi, protoze o tom to neni. Data se proste naloguji a poslou az signal bude, pripadne si je policie vyzvedne az bude mit potrebu. S nehodou starosti nemejte.

0/0
28.2.2014 12:32

M16a10r14t69i46n 93Š59t69ě50p43á75n47e46k 3127463693101

Vida, uz to tu hazi reakce kam mu to prijde, samozrejme reakce byla na kolegu Pospisila. Nebo jsem se mozna i jen uklikl. Jsme lide:-)

0/0
28.2.2014 12:35

P91e17t84r 54P18o83s91p13í26š78i82l 4478974296906

Ještě by měli nějak ošéfovat, aby byl všude GSM signál. V mém okolí je dost míst, kde žádný signál na silnici není.

0/0
28.2.2014 11:18

M76a47r32e84k 10H67r83u83b80y 6737332191618

To je zajimava myslenka, v mistech, kde je GSM signal, se predpoklada vyssi vyskyt lidi - a tudiz je ECall zbytecny. A vice versa ;-)

+1/0
28.2.2014 13:30

M39a71r77t81i20n 37H10o90u73b23a 6963251229658

"ECall bude bezplatný, bude ku prospěchu ...."  Že bude ku prospěchu, tomu bych věřil. Ale jak může někdo tvrdit, že bude bezplatný !!! Provozní náklady nejsou nikdy nulové. A co náklady na zbytečné výjezdy.

0/−1
28.2.2014 10:36

T30o24m75á32š 51F23i84r70b97a78c61h69e41r 9180320134800

Pro všechny paranoidní hlupáky. Před pár lety měl známý těžkou dopravní nehodu. Bylo to v noci na okresní silnici s minimálním provozem. V důsledku veké ztráty krve zemřel. Co by jeho manželka a děti dali za to, pokud by v autě měl tohle zařízení a NSA, CIA a já nevím kdo ještě ho mohli špehovat !

+3/−4
28.2.2014 10:19

J84a74n 39K73u53t11m11a36n 9704299980

Kdyby jste nebyl hlupák, tak víte, že podobné systémy, už u nás dávno jsou. Akorát za ně musíte platit z vlastní kapsy. Takže se spíš zamyslete sám nad sebou.......

+4/0
28.2.2014 10:42

J13a34n 35J69a86n12e62č68e15k 9500803940766

A co třeba "svoboda rozhodování" nebo "vlastní zodpovědnost"? ;-)

+4/0
28.2.2014 10:55

M67a73r97t30i50n 94Š91t67ě70p41á22n50e82k 3917753233741

Nikdo mu, doufam, nebranil si neco takoveho do auta poridit na vlastni naklady. Proc to nutite nam?

+3/0
28.2.2014 12:34

T94o80m93á84š 67K73u52c91h81a39ř 3547631978391

Bohužel, pokud to má fungovat spolehlivě a rychle, tak gps musí být v provozu stále, tedy nepřipojí se až v okamžiku nehody. A tady už je opravdu jen krůček k tomu, aby tato data o přesné poloze a rychlosti vašeho vozu byla logována a odesílána stále. V jednotce vše potřebné, tedy GPS i GSM modul je a objem dat není velký, takže stačí, když se  budou logovat a odesílat třeba jednou za den, nebo jednou za týden. Navíc systém se určitě bude připojovat k sítě automaticky, už proto, aby se ověřilo, že je funkční a není např. úmyslně deaktivovaný. Takže není nic snadnějšího, než systém současně využít ke špehování, placení mýtného, parkovného, kontrole překročení rychlosti..

+11/0
28.2.2014 10:12

M13a78r61e15k 79H12r79u85b74y 6367412411918

EU vas ochrani, at chcete nebo nechcete ;-)EURv

+7/0
28.2.2014 9:57

T23o28m14á19š 86F54i39r54b10a11c91h10e98r 9550380674640

Člověk s průměrným IQ to přivítá, hlupák to bude kritizovat. Jako vždy ;-)

+1/−9
28.2.2014 10:10

M47a14r72t12i18n 70H30o85u94b21a 6933191159678

člověk s průměrným IQ přivítá každou hloupost, myslící bude mít řadu otázek (proč, jak, za kolik, omezení, rizika, ...)

+7/0
28.2.2014 10:37

M52a35r80t39i72n 77Š29t66ě18p67á83n13e77k 3687153793561

A Tomas Firbacher rozhodne co je moudre a co hloupe.

+1/0
28.2.2014 12:36

M51a27r19e88k 36H68r89u14b57y 6827332901438

Clovek s alespon prumernym IQ se na spoleha na svuj rozum, clovek s IQ podprumernym spoleha na ostatni :-P

+2/0
28.2.2014 13:29

H45o45n93z43a 48K74o28v25a65r 6893457799943

Sleduju, že Jiří Kamarýt ten systém asi prodává. Podle toho, jak se vyžívá v minusování všech, kteří s tím nesouhlasí. :-)

+5/0
28.2.2014 9:38

J27a15n 92J61a80n24e64č51e90k 9950783260656

Ano, typickej ubožáček neschopnej zapojit se do diskuze, je jich na idnesu několik ;-)

0/0
28.2.2014 9:43

H89o34n24z94a 95K75o74v31a48r 6183437309393

Opět mediální masáž. Ale že by taky někdo řekl, že ten systém bude šmírovat řidiče, to už se jaksi nehodí do krámu. A protože někdo má radši svobodu než nesmyslný a drahý systém, tak mu to vnutíme zákonem.

+7/−1
28.2.2014 9:24

P61a40v85e37l 73C18h40o63d72o98r 7638312523

Tak nejtěžší úkol plněn. Protlačit zákonem povinné šmírovací zařízení do auta. Samozřejmě v rámci ochrany zdraví a životů. Teď už nebude takovej problém občas zařízení upgradovat, aby předávalo na uřčitá místa potřebné informace, samozřejmě v rámci ochrany občanů a slušnej člověk se přece nemá čeho bát.!!

+1/0
28.2.2014 9:32

J75a77n 92N53o96v64á32k 9195378894505

Myslím, že operátoři by začali křičet, kdyby se jim do sítě začaly připojovat pravidelně miliony dalšíh neplatících zařízení.

0/0
28.2.2014 9:48

T93o48m13á30š 82K77u95c59h41a50ř 3627331658631

Proč by křičeli, zadarmo to dělat nebudou.

0/0
28.2.2014 9:59

J32i69r84i 11D27o34b60r73ý 9528109953

Delaji to "zdarma" respektive je to jejich povinnost dana zakonem.

0/0
28.2.2014 12:04

P37a94v20e78l 96V29e34t49e45š42n34í14k 7195808935137

Miliony?

0/0
28.2.2014 11:14

J14i88r11i 23D54o37b88r74ý 9938469183

V registru je asi 6 milionu vozidel jen v CR

0/0
28.2.2014 12:06

K19a65r88e30l 95F13a34i54t 1828843798432

Já nevím že u nás ke všemu musí být připomínky. Když to tam bude, tak to tam bude...a co. Kdo jezdí jako normální člověk a né jako hovado, tak se nemá čeho obávat. A pokud do mě někdo napálí a může to zachránit život mím dětem nebo mě, rozhodně už to mělo být v autech dávno povině. U nás se musí vše odsuzovat. Jako zimní pneumatiky. Věčná diskuze....prostě přijde říjen, přezuju auto a nedebatuju o tom. Jako je to v jiných státech. Třeba to tam není povinné, ale pokud někdo nemá zimní pneu, způsobí škodu, tak jí po něm pak pojišťovna do koruny vymáhá. Prostě čech musí remcat na všechno.

+3/−11
28.2.2014 8:37

J30a37n 83J29a30n96e64č74e29k 9330313560836

A co kdyby si o přítomnosti takové jednotky ve SVÉM autě rozhodl každý sám? ;-)

+9/−1
28.2.2014 8:50

M50i86r51o10s15l45a83v 59J21o25c83h 3552221383118

Na tenhle přístup plebsu, "Jsem normální člověk, nekradu, chovám se slušně atd... a tak mi přeci nemůže vadit sledování a monitoring na každém kroku, naopak jásám, že to může zachránit život.", jednou tahle civilizace dojede. Nejhorší na tom je, že takhle přemýšlí většina, co má dokonce volební právo a je svéprávná. Až jí to dojde, bude pozdě. :-P

Ostatně nelze se ničemu divit když 70% populace má IQ 85-115 a aby toho nebylo málo 50% populace má IQ menší než 100, což není žádná hitparáda. Proto to na světě vypadá, tak jak to vypadá. Světu prostě vládnou bl.ci. ;-)

+13/−1
28.2.2014 9:03

R84e35n20é 27C33v55r79k84a70l 9176689766396

A až poslanci odhlasují, že každý občan EU musí skočit z okna, vy budete první na parapetu...Rv

+7/−1
28.2.2014 9:04

J71i87ř85í 44N42o46v54o26t82n54y 2778491943839

Typická ovce a vohnout Rv

+1/−1
28.2.2014 9:26

M19i22r98o73s18l68a63v 89J92o22c13h 3322371703118

Když to půjde uživatelsky vypnout, tak proč ne. Je na každém , jestli se nechá sledovat nebo ne. Je téměř jisté, že veškeré důkazy budou použity proti řidiči, minimálně v případě pojišťoven(rychlost v době nárazu, trajektorie, ....), ale vše spěje k tomu, že veškeré parametry nárazu + předchozí jízdy, bude využívat policie.  Tedy když to půjde vypnout OK, když ne, najde se spousty zákazníků, co budou chodit na "servisní" zásahy kvůli deaktivaci. ;-)

+1/−1
28.2.2014 7:33

J79i91ř46í 67N54o87v33o38t49n22y 2758831843129

Já to v autě nechci Rv

+4/−2
27.2.2014 20:17

M80i42l77a38n 71K70r71á70l 8433608181751

Proč? Pokud nabouráš někde na samotě, budeš v bezvědomí s následným krvácením tak nevidím důvod proč by jsi to v autě neměl mít, myslím že to je hodně dobrá věc

+1/−3
27.2.2014 22:44

J81o93s72e40f 20V18o82m24á12č62k41a 5803494953854

Protože nechce. To by mělo stačit, pokud jede v autě sám. Navíc je to očipování auta s udáváním polohy.

+7/0
27.2.2014 23:02

F82r59a60n41t84i77s87e22k 79H34o92n65s98a 7389194576848

Ano, když se člověk vybourá na samotě bez možnosti zavolat si pomoc je to OK, ale kolik takových nehod u nás je? Řádově desítky?

Tento systém akorát bude způsobovat plané výjezdy - za den se v ČR stane asi 200 nehod - 2/3 z nich jsou "ťuknutí" na křižovatkách. A co po takové drobné nehodě člověk udělá? Vyleze z auta, jde se podívat jestli je druhý řidič OK a zkontrolovat škodu. A protože je mimo auto, nemůže se mu operátorka dovolat, takže na místo posílá sanitku a hasiče.

+1/0
27.2.2014 23:53

P59e78t15r 38M65i18c12h66a10l 2690984281112

Při "ťuknutí" na křižovatce se valnou většinou neaktivuje airbag, což by měla být podmínka pro spuštění automatického hovoru.

0/0
28.2.2014 0:29

M95a87r75e84k 88H21r82u28b33y 6967932801928

Takovych nehod je po cele Evrope jednotky rocne. Opravdu ma smysl kvuli tomu buzerovat pul miliardy jejich obyvatel? :-/ Podobnou pravdepodobnost ma umrtnost po napadeni orlem skalnim - budou vsichni povinne nosit certifikovane protiorli helmy? ;-)EURv

+8/−1
28.2.2014 0:32

M16i26r51o83s85l92a14v 55J31o70c89h 3562271513588

Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly. Argument, i kdyby to mělo zachránit jediný lidský život, je sledování dobré, je naprosto zcestný. Takhle to dopadne i s čipem v těle a non-stop sledováním. Začne to tím, že očipovat děti je super, protože víte kde jsou a co kdyby se ztratily - čip je bezva :-/ . No a když už ho tam mají, tak přeci ho nebudeme vyndavat, až budou větší, vždyť ono se to hodí. Bohužel na tohle slyší vetšina a tak si nedělám iluze o tom, že až to technologie dovolí, stane se a bez protestů, naopak s jásajícím plebsem, co za tím bude vidět zlepšení svého života. :-P

+5/−1
28.2.2014 7:40

J73i83ř18í 87N93o78v37o15t89n24y 2498961743669

Takových nehod je několik jednotek na celou Evropu, takže je evidentní jiný zájem, než který uvádějí. Příčí se mi tato "starostlivost" EU, která tímto neskončí.

+2/0
28.2.2014 9:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.