Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová auta musí sama záchranáře upozornit na nehodu

Nové automobily v Evropské unii budou mít povinně zabudován výstražný systém, který v případě nehody automaticky upozorní záchranáře. Opatření, které má zvýšit bezpečnost provozu na silnicích, dnes schválili poslanci Evropského parlamentu. Mělo by platit pro auta vyrobená od října 2015.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S96e13i77d65l 98P70e37t94r 1431691825924

Kvalitní to mediální masírka - co týden, to nějaký oslavný PR článeček na e-call!;-D

Bodejť by ne, vždyť to zase bude trvalý byznys snů za miliardy pro všechny zúčastněné a tak se něco za PR utratit rozhodně vyplatí a v budoucnu 100x vrátí!:-)

Nebýt však lid obecný ovce, nejjednodušší způsob kterak se s touto fičurou vypořádat, by bylo  přestat třeba jen na půl roku v r. 2015 kupovat nová auta a ony by se už automobilky a i jednotlivé vlády postaraly  o velmi rychlé zrušení tohoto nesmyslu ..:-)

+2/0
1.3.2014 16:55

F11i16l67i41p 86K28o11h77o19u62t 4256581846432

Každý kdo má dneska telefon je sledovaný, tak co řešíte. V autě to jenom posílí bezpečnost. A skvěle by se tím vybíralo mýtné.  Problém je kdyby se změnil režim, třeba komunismus by se vrátil apod. Pak by se to zneužilo a nebyla by žádná svoboda, ale teď pohodička.[>-]EUV

0/−2
1.3.2014 11:20
Foto

L75u79k20á22š 46K80o32b52e43r13a 3534443708

Super. Ale já mám doma štípačky...R^

0/0
1.3.2014 11:19

M77i52r33e56k 15K95o13n51e72č86n85ý 6977255855284

Prosil bych, aby novinář nepsal oslavné články a raději zjistil: Kolikrát nebyla havárie nahlášena vůbec. Kolikrát byla havárie nahlášena pozdě. Kolikrát přijeli záchranáři pozdě, přestože to věděli včas (např dopravní komplikace, povětrnostní podmínky). A ještě bych se rád zeptal, proč když hlásím nehodu tak se mne podrobně ptají JAKÁ to byla nehoda, kolik lidí je na místě atp. Takže to teď k havárii poletí pro jistotu vždy vrtulník?

0/0
1.3.2014 8:56

T83o44m86á29š 79B65í93l56ý 2845310337

BMW to montuje do svých vozů již zhruba 10 let a v SRN to funguje již dávno. Stačí si přečíst pořádně, jak to funguje.

Tísňové volání se sice spouští automaticky, ale manuálně ho může spustit také kterákoliv osoba ve vozidle. Stačí jen zmáčknout nenápadné tlačítko, třeba v případě, že dopravní nehodu jen zahlédnete a chcete zavolat záchranářům.

Systém je řešen tak, že během jízdy eviduje poslední 3 GPS polohy, které přepisuje, ale po celou tuto dobu je z pohledu komunikační sítě neaktivní a uvede se automaticky v činnost až v případě vzniku nehody. "Systém je konstruován jako pasivní, tedy že celou cestu "spí" a probudí se až po nárazu nebo manuální aktivaci,"

Zdroj: http://auto.idnes.cz/ecall-v-cesku-0c2-/automoto.aspx?c=A131002_145402_automoto_fdv

0/0
28.2.2014 16:25

T12o70m57á71š 63C86h51r56a33s35t85n15ý 2208619819901

Rapid je fízl! :D

0/0
28.2.2014 15:14
Foto

P13a92v33l24a 30N93o14v68á 7988250348645

Běhemroku 2012 zemřelo při dopravních nehodách na silnicích po celé EU zhruba 28 000 lidí a 1,5 milionu utrpělo zranění.

8-o To je strašné číslo.

0/−1
28.2.2014 15:10

M15i83r94e48k 35K81o93n42e92č10n32ý 6987555675624

To je překvapivě malé číslo. A k tomu je ještě nutné se ptát, kolik tento eCall_1984 systém lidí ochrání lépe, než dnes.

+1/0
1.3.2014 8:42

P91a97v38e76l 66K96h73y89r 9634604173120

.....a bude dost záchranářů???????

0/0
28.2.2014 14:00

D18a65v88i72d 47R61y86c51h49e39t47s79k38ý 9676481960120

Aha, takže když se vzdám části svobody, dostanu částečné bezpečí... Nechte mě se zamyslet...

+3/0
28.2.2014 13:47

M69a34r67t62i40n 21Š70t69ě48p66á66n40e92k 3417863273781

Tenhle clanek, prinejmensim velmi podobny, tu jiz byl nekolikrat. Asi se to jeste lidem dostatecne nelibi, tak se musi masirovat a vnucovat, ze bez toho uz neprezijem ani minutu. Teste se, velky bratr, ktereho si sami zaplatime a jeste budem muset radostne hykat.

+6/0
28.2.2014 12:31

P84a76v14e37l 83D46v67o26ř22á62k 8608585482981

Doufám, že EU na to dohlédne a bude posléze implementovat tento systém i do každého občana EU. Samozřejmě hned po narození. A to tak, že bezplatně.

Bude to mít i další výhody. Bude třeba snadné odlišit občana EU od nějaké náplavy z jiných světadílů.

+1/0
28.2.2014 11:55

M58a76r87t92i35n 48Š49t76ě53p28á12n98e93k 3307213563971

To vubec nevadi, protoze o tom to neni. Data se proste naloguji a poslou az signal bude, pripadne si je policie vyzvedne az bude mit potrebu. S nehodou starosti nemejte.

0/0
28.2.2014 12:32

M59a62r58t81i71n 92Š73t84ě87p10á46n28e58k 3207213983661

Vida, uz to tu hazi reakce kam mu to prijde, samozrejme reakce byla na kolegu Pospisila. Nebo jsem se mozna i jen uklikl. Jsme lide:-)

0/0
28.2.2014 12:35

P14e47t61r 77P39o18s32p84í34š84i51l 4478144656646

Ještě by měli nějak ošéfovat, aby byl všude GSM signál. V mém okolí je dost míst, kde žádný signál na silnici není.

0/0
28.2.2014 11:18

M10a95r89e27k 85H82r23u17b47y 6487132581948

To je zajimava myslenka, v mistech, kde je GSM signal, se predpoklada vyssi vyskyt lidi - a tudiz je ECall zbytecny. A vice versa ;-)

+1/0
28.2.2014 13:30

M18a90r10t36i21n 57H51o59u96b83a 6283721489178

"ECall bude bezplatný, bude ku prospěchu ...."  Že bude ku prospěchu, tomu bych věřil. Ale jak může někdo tvrdit, že bude bezplatný !!! Provozní náklady nejsou nikdy nulové. A co náklady na zbytečné výjezdy.

0/−1
28.2.2014 10:36

T48o10m45á62š 41F61i93r19b25a19c49h31e79r 9890390244390

Pro všechny paranoidní hlupáky. Před pár lety měl známý těžkou dopravní nehodu. Bylo to v noci na okresní silnici s minimálním provozem. V důsledku veké ztráty krve zemřel. Co by jeho manželka a děti dali za to, pokud by v autě měl tohle zařízení a NSA, CIA a já nevím kdo ještě ho mohli špehovat !

+3/−4
28.2.2014 10:19

J36a59n 37K76u43t84m24a35n 9564239140

Kdyby jste nebyl hlupák, tak víte, že podobné systémy, už u nás dávno jsou. Akorát za ně musíte platit z vlastní kapsy. Takže se spíš zamyslete sám nad sebou.......

+4/0
28.2.2014 10:42

J13a21n 71J53a46n75e74č17e11k 9850703950106

A co třeba "svoboda rozhodování" nebo "vlastní zodpovědnost"? ;-)

+4/0
28.2.2014 10:55

M98a75r90t86i89n 76Š61t29ě82p54á90n23e21k 3397153253311

Nikdo mu, doufam, nebranil si neco takoveho do auta poridit na vlastni naklady. Proc to nutite nam?

+3/0
28.2.2014 12:34

T36o83m47á89š 16K13u46c94h83a13ř 3257321228521

Bohužel, pokud to má fungovat spolehlivě a rychle, tak gps musí být v provozu stále, tedy nepřipojí se až v okamžiku nehody. A tady už je opravdu jen krůček k tomu, aby tato data o přesné poloze a rychlosti vašeho vozu byla logována a odesílána stále. V jednotce vše potřebné, tedy GPS i GSM modul je a objem dat není velký, takže stačí, když se  budou logovat a odesílat třeba jednou za den, nebo jednou za týden. Navíc systém se určitě bude připojovat k sítě automaticky, už proto, aby se ověřilo, že je funkční a není např. úmyslně deaktivovaný. Takže není nic snadnějšího, než systém současně využít ke špehování, placení mýtného, parkovného, kontrole překročení rychlosti..

+11/0
28.2.2014 10:12

M64a62r36e77k 66H93r37u45b79y 6617832291658

EU vas ochrani, at chcete nebo nechcete ;-)EURv

+7/0
28.2.2014 9:57

T80o40m35á45š 68F90i79r58b86a58c20h91e71r 9530900154720

Člověk s průměrným IQ to přivítá, hlupák to bude kritizovat. Jako vždy ;-)

+1/−9
28.2.2014 10:10

M45a96r69t12i35n 60H83o61u47b30a 6933901149848

člověk s průměrným IQ přivítá každou hloupost, myslící bude mít řadu otázek (proč, jak, za kolik, omezení, rizika, ...)

+7/0
28.2.2014 10:37

M15a85r46t65i64n 58Š67t56ě40p42á92n77e13k 3267843933491

A Tomas Firbacher rozhodne co je moudre a co hloupe.

+1/0
28.2.2014 12:36

M45a40r16e26k 86H58r63u54b79y 6507822301708

Clovek s alespon prumernym IQ se na spoleha na svuj rozum, clovek s IQ podprumernym spoleha na ostatni :-P

+2/0
28.2.2014 13:29

H85o67n82z72a 15K16o34v86a35r 6553157889653

Sleduju, že Jiří Kamarýt ten systém asi prodává. Podle toho, jak se vyžívá v minusování všech, kteří s tím nesouhlasí. :-)

+5/0
28.2.2014 9:38

J37a18n 56J56a67n75e53č80e57k 9600963680286

Ano, typickej ubožáček neschopnej zapojit se do diskuze, je jich na idnesu několik ;-)

0/0
28.2.2014 9:43

H37o82n20z84a 18K83o35v69a56r 6353937409203

Opět mediální masáž. Ale že by taky někdo řekl, že ten systém bude šmírovat řidiče, to už se jaksi nehodí do krámu. A protože někdo má radši svobodu než nesmyslný a drahý systém, tak mu to vnutíme zákonem.

+7/−1
28.2.2014 9:24

P78a68v62e20l 83C10h37o30d31o55r 7968322813

Tak nejtěžší úkol plněn. Protlačit zákonem povinné šmírovací zařízení do auta. Samozřejmě v rámci ochrany zdraví a životů. Teď už nebude takovej problém občas zařízení upgradovat, aby předávalo na uřčitá místa potřebné informace, samozřejmě v rámci ochrany občanů a slušnej člověk se přece nemá čeho bát.!!

+1/0
28.2.2014 9:32

J17a76n 89N37o17v84á14k 9855778514765

Myslím, že operátoři by začali křičet, kdyby se jim do sítě začaly připojovat pravidelně miliony dalšíh neplatících zařízení.

0/0
28.2.2014 9:48

T50o47m31á62š 94K79u82c62h25a56ř 3967831278471

Proč by křičeli, zadarmo to dělat nebudou.

0/0
28.2.2014 9:59

J75i96r40i 96D15o37b22r61ý 9358769583

Delaji to "zdarma" respektive je to jejich povinnost dana zakonem.

0/0
28.2.2014 12:04

P79a28v27e19l 36V33e10t27e84š69n45í78k 7745348505727

Miliony?

0/0
28.2.2014 11:14

J44i17r34i 19D91o71b89r40ý 9878729883

V registru je asi 6 milionu vozidel jen v CR

0/0
28.2.2014 12:06

K72a24r63e87l 22F53a13i25t 1608643528882

Já nevím že u nás ke všemu musí být připomínky. Když to tam bude, tak to tam bude...a co. Kdo jezdí jako normální člověk a né jako hovado, tak se nemá čeho obávat. A pokud do mě někdo napálí a může to zachránit život mím dětem nebo mě, rozhodně už to mělo být v autech dávno povině. U nás se musí vše odsuzovat. Jako zimní pneumatiky. Věčná diskuze....prostě přijde říjen, přezuju auto a nedebatuju o tom. Jako je to v jiných státech. Třeba to tam není povinné, ale pokud někdo nemá zimní pneu, způsobí škodu, tak jí po něm pak pojišťovna do koruny vymáhá. Prostě čech musí remcat na všechno.

+3/−11
28.2.2014 8:37

J32a95n 66J42a77n39e27č65e71k 9630633770546

A co kdyby si o přítomnosti takové jednotky ve SVÉM autě rozhodl každý sám? ;-)

+9/−1
28.2.2014 8:50

M10i66r65o18s38l85a30v 62J44o37c12h 3312801333348

Na tenhle přístup plebsu, "Jsem normální člověk, nekradu, chovám se slušně atd... a tak mi přeci nemůže vadit sledování a monitoring na každém kroku, naopak jásám, že to může zachránit život.", jednou tahle civilizace dojede. Nejhorší na tom je, že takhle přemýšlí většina, co má dokonce volební právo a je svéprávná. Až jí to dojde, bude pozdě. :-P

Ostatně nelze se ničemu divit když 70% populace má IQ 85-115 a aby toho nebylo málo 50% populace má IQ menší než 100, což není žádná hitparáda. Proto to na světě vypadá, tak jak to vypadá. Světu prostě vládnou bl.ci. ;-)

+13/−1
28.2.2014 9:03

R70e19n89é 17C90v27r11k22a35l 9386229116696

A až poslanci odhlasují, že každý občan EU musí skočit z okna, vy budete první na parapetu...Rv

+7/−1
28.2.2014 9:04

J16i26ř18í 59N85o43v21o85t46n16y 2328771313359

Typická ovce a vohnout Rv

+1/−1
28.2.2014 9:26

M87i68r63o20s95l15a91v 93J62o73c55h 3852361973538

Když to půjde uživatelsky vypnout, tak proč ne. Je na každém , jestli se nechá sledovat nebo ne. Je téměř jisté, že veškeré důkazy budou použity proti řidiči, minimálně v případě pojišťoven(rychlost v době nárazu, trajektorie, ....), ale vše spěje k tomu, že veškeré parametry nárazu + předchozí jízdy, bude využívat policie.  Tedy když to půjde vypnout OK, když ne, najde se spousty zákazníků, co budou chodit na "servisní" zásahy kvůli deaktivaci. ;-)

+1/−1
28.2.2014 7:33

J40i78ř25í 84N60o55v28o29t52n44y 2478221473349

Já to v autě nechci Rv

+4/−2
27.2.2014 20:17

M12i66l39a68n 90K23r53á70l 8283268941761

Proč? Pokud nabouráš někde na samotě, budeš v bezvědomí s následným krvácením tak nevidím důvod proč by jsi to v autě neměl mít, myslím že to je hodně dobrá věc

+1/−3
27.2.2014 22:44

J22o62s43e13f 10V16o22m42á15č37k17a 5913704783694

Protože nechce. To by mělo stačit, pokud jede v autě sám. Navíc je to očipování auta s udáváním polohy.

+7/0
27.2.2014 23:02

F48r21a74n57t92i53s69e60k 17H26o26n44s84a 7109694606988

Ano, když se člověk vybourá na samotě bez možnosti zavolat si pomoc je to OK, ale kolik takových nehod u nás je? Řádově desítky?

Tento systém akorát bude způsobovat plané výjezdy - za den se v ČR stane asi 200 nehod - 2/3 z nich jsou "ťuknutí" na křižovatkách. A co po takové drobné nehodě člověk udělá? Vyleze z auta, jde se podívat jestli je druhý řidič OK a zkontrolovat škodu. A protože je mimo auto, nemůže se mu operátorka dovolat, takže na místo posílá sanitku a hasiče.

+1/0
27.2.2014 23:53

P89e82t43r 64M84i48c44h41a10l 2150284741582

Při "ťuknutí" na křižovatce se valnou většinou neaktivuje airbag, což by měla být podmínka pro spuštění automatického hovoru.

0/0
28.2.2014 0:29

M46a97r21e53k 14H59r52u67b11y 6337512121368

Takovych nehod je po cele Evrope jednotky rocne. Opravdu ma smysl kvuli tomu buzerovat pul miliardy jejich obyvatel? :-/ Podobnou pravdepodobnost ma umrtnost po napadeni orlem skalnim - budou vsichni povinne nosit certifikovane protiorli helmy? ;-)EURv

+8/−1
28.2.2014 0:32

M85i83r70o36s41l45a75v 18J12o87c45h 3142631713408

Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly. Argument, i kdyby to mělo zachránit jediný lidský život, je sledování dobré, je naprosto zcestný. Takhle to dopadne i s čipem v těle a non-stop sledováním. Začne to tím, že očipovat děti je super, protože víte kde jsou a co kdyby se ztratily - čip je bezva :-/ . No a když už ho tam mají, tak přeci ho nebudeme vyndavat, až budou větší, vždyť ono se to hodí. Bohužel na tohle slyší vetšina a tak si nedělám iluze o tom, že až to technologie dovolí, stane se a bez protestů, naopak s jásajícím plebsem, co za tím bude vidět zlepšení svého života. :-P

+5/−1
28.2.2014 7:40

J26i92ř47í 51N84o57v78o27t32n41y 2948191183409

Takových nehod je několik jednotek na celou Evropu, takže je evidentní jiný zájem, než který uvádějí. Příčí se mi tato "starostlivost" EU, která tímto neskončí.

+2/0
28.2.2014 9:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.