Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová auta musí sama záchranáře upozornit na nehodu

Nové automobily v Evropské unii budou mít povinně zabudován výstražný systém, který v případě nehody automaticky upozorní záchranáře. Opatření, které má zvýšit bezpečnost provozu na silnicích, dnes schválili poslanci Evropského parlamentu. Mělo by platit pro auta vyrobená od října 2015.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S65e30i62d85l 77P44e60t97r 1121371115834

Kvalitní to mediální masírka - co týden, to nějaký oslavný PR článeček na e-call!;-D

Bodejť by ne, vždyť to zase bude trvalý byznys snů za miliardy pro všechny zúčastněné a tak se něco za PR utratit rozhodně vyplatí a v budoucnu 100x vrátí!:-)

Nebýt však lid obecný ovce, nejjednodušší způsob kterak se s touto fičurou vypořádat, by bylo  přestat třeba jen na půl roku v r. 2015 kupovat nová auta a ony by se už automobilky a i jednotlivé vlády postaraly  o velmi rychlé zrušení tohoto nesmyslu ..:-)

+2/0
1.3.2014 16:55

F88i57l40i78p 68K58o63h33o80u55t 4186811536672

Každý kdo má dneska telefon je sledovaný, tak co řešíte. V autě to jenom posílí bezpečnost. A skvěle by se tím vybíralo mýtné.  Problém je kdyby se změnil režim, třeba komunismus by se vrátil apod. Pak by se to zneužilo a nebyla by žádná svoboda, ale teď pohodička.[>-]EUV

0/−2
1.3.2014 11:20
Foto

L53u50k21á38š 14K65o53b94e88r53a 3304833668

Super. Ale já mám doma štípačky...R^

0/0
1.3.2014 11:19

M14i66r53e94k 15K47o30n13e69č44n94ý 6597915755114

Prosil bych, aby novinář nepsal oslavné články a raději zjistil: Kolikrát nebyla havárie nahlášena vůbec. Kolikrát byla havárie nahlášena pozdě. Kolikrát přijeli záchranáři pozdě, přestože to věděli včas (např dopravní komplikace, povětrnostní podmínky). A ještě bych se rád zeptal, proč když hlásím nehodu tak se mne podrobně ptají JAKÁ to byla nehoda, kolik lidí je na místě atp. Takže to teď k havárii poletí pro jistotu vždy vrtulník?

0/0
1.3.2014 8:56

T69o19m22á80š 42B20í90l20ý 2855720327

BMW to montuje do svých vozů již zhruba 10 let a v SRN to funguje již dávno. Stačí si přečíst pořádně, jak to funguje.

Tísňové volání se sice spouští automaticky, ale manuálně ho může spustit také kterákoliv osoba ve vozidle. Stačí jen zmáčknout nenápadné tlačítko, třeba v případě, že dopravní nehodu jen zahlédnete a chcete zavolat záchranářům.

Systém je řešen tak, že během jízdy eviduje poslední 3 GPS polohy, které přepisuje, ale po celou tuto dobu je z pohledu komunikační sítě neaktivní a uvede se automaticky v činnost až v případě vzniku nehody. "Systém je konstruován jako pasivní, tedy že celou cestu "spí" a probudí se až po nárazu nebo manuální aktivaci,"

Zdroj: http://auto.idnes.cz/ecall-v-cesku-0c2-/automoto.aspx?c=A131002_145402_automoto_fdv

0/0
28.2.2014 16:25

T45o39m92á68š 85C57h84r90a58s65t36n60ý 2138449329631

Rapid je fízl! :D

0/0
28.2.2014 15:14
Foto

P83a15v25l78a 22N88o51v35á 7798410498515

Běhemroku 2012 zemřelo při dopravních nehodách na silnicích po celé EU zhruba 28 000 lidí a 1,5 milionu utrpělo zranění.

8-o To je strašné číslo.

0/−1
28.2.2014 15:10

M55i23r56e66k 31K82o11n89e19č11n58ý 6467745105274

To je překvapivě malé číslo. A k tomu je ještě nutné se ptát, kolik tento eCall_1984 systém lidí ochrání lépe, než dnes.

+1/0
1.3.2014 8:42

P45a42v57e19l 46K19h55y16r 9154704933200

.....a bude dost záchranářů???????

0/0
28.2.2014 14:00

D55a86v67i87d 54R18y42c45h44e18t68s39k30ý 9426411540810

Aha, takže když se vzdám části svobody, dostanu částečné bezpečí... Nechte mě se zamyslet...

+3/0
28.2.2014 13:47

M56a77r13t21i71n 15Š91t31ě32p12á42n10e16k 3517953373711

Tenhle clanek, prinejmensim velmi podobny, tu jiz byl nekolikrat. Asi se to jeste lidem dostatecne nelibi, tak se musi masirovat a vnucovat, ze bez toho uz neprezijem ani minutu. Teste se, velky bratr, ktereho si sami zaplatime a jeste budem muset radostne hykat.

+6/0
28.2.2014 12:31

P54a13v50e22l 13D37v41o64ř81á37k 8728285872131

Doufám, že EU na to dohlédne a bude posléze implementovat tento systém i do každého občana EU. Samozřejmě hned po narození. A to tak, že bezplatně.

Bude to mít i další výhody. Bude třeba snadné odlišit občana EU od nějaké náplavy z jiných světadílů.

+1/0
28.2.2014 11:55

M76a11r34t57i91n 89Š97t83ě80p75á66n32e16k 3107443373651

To vubec nevadi, protoze o tom to neni. Data se proste naloguji a poslou az signal bude, pripadne si je policie vyzvedne az bude mit potrebu. S nehodou starosti nemejte.

0/0
28.2.2014 12:32

M72a12r57t86i38n 13Š69t52ě49p71á56n89e77k 3287123433981

Vida, uz to tu hazi reakce kam mu to prijde, samozrejme reakce byla na kolegu Pospisila. Nebo jsem se mozna i jen uklikl. Jsme lide:-)

0/0
28.2.2014 12:35

P64e97t81r 92P14o46s73p70í31š74i54l 4808314406296

Ještě by měli nějak ošéfovat, aby byl všude GSM signál. V mém okolí je dost míst, kde žádný signál na silnici není.

0/0
28.2.2014 11:18

M53a70r10e26k 40H25r47u97b63y 6157512271518

To je zajimava myslenka, v mistech, kde je GSM signal, se predpoklada vyssi vyskyt lidi - a tudiz je ECall zbytecny. A vice versa ;-)

+1/0
28.2.2014 13:30

M93a13r56t64i88n 17H44o45u55b72a 6673641839268

"ECall bude bezplatný, bude ku prospěchu ...."  Že bude ku prospěchu, tomu bych věřil. Ale jak může někdo tvrdit, že bude bezplatný !!! Provozní náklady nejsou nikdy nulové. A co náklady na zbytečné výjezdy.

0/−1
28.2.2014 10:36

T17o37m25á71š 28F40i36r45b17a28c85h12e82r 9270100284870

Pro všechny paranoidní hlupáky. Před pár lety měl známý těžkou dopravní nehodu. Bylo to v noci na okresní silnici s minimálním provozem. V důsledku veké ztráty krve zemřel. Co by jeho manželka a děti dali za to, pokud by v autě měl tohle zařízení a NSA, CIA a já nevím kdo ještě ho mohli špehovat !

+3/−4
28.2.2014 10:19

J62a28n 31K76u28t28m89a91n 9244959820

Kdyby jste nebyl hlupák, tak víte, že podobné systémy, už u nás dávno jsou. Akorát za ně musíte platit z vlastní kapsy. Takže se spíš zamyslete sám nad sebou.......

+4/0
28.2.2014 10:42

J97a97n 42J61a56n98e39č70e48k 9430333860256

A co třeba "svoboda rozhodování" nebo "vlastní zodpovědnost"? ;-)

+4/0
28.2.2014 10:55

M57a94r38t78i85n 33Š27t45ě36p83á14n45e61k 3497883193351

Nikdo mu, doufam, nebranil si neco takoveho do auta poridit na vlastni naklady. Proc to nutite nam?

+3/0
28.2.2014 12:34

T78o13m44á52š 46K19u84c34h55a82ř 3867391798541

Bohužel, pokud to má fungovat spolehlivě a rychle, tak gps musí být v provozu stále, tedy nepřipojí se až v okamžiku nehody. A tady už je opravdu jen krůček k tomu, aby tato data o přesné poloze a rychlosti vašeho vozu byla logována a odesílána stále. V jednotce vše potřebné, tedy GPS i GSM modul je a objem dat není velký, takže stačí, když se  budou logovat a odesílat třeba jednou za den, nebo jednou za týden. Navíc systém se určitě bude připojovat k sítě automaticky, už proto, aby se ověřilo, že je funkční a není např. úmyslně deaktivovaný. Takže není nic snadnějšího, než systém současně využít ke špehování, placení mýtného, parkovného, kontrole překročení rychlosti..

+11/0
28.2.2014 10:12

M39a41r16e28k 32H89r20u15b90y 6787472701238

EU vas ochrani, at chcete nebo nechcete ;-)EURv

+7/0
28.2.2014 9:57

T37o25m94á58š 50F61i22r63b29a52c72h21e84r 9520540404490

Člověk s průměrným IQ to přivítá, hlupák to bude kritizovat. Jako vždy ;-)

+1/−9
28.2.2014 10:10

M39a16r56t39i74n 14H55o31u65b28a 6243721229658

člověk s průměrným IQ přivítá každou hloupost, myslící bude mít řadu otázek (proč, jak, za kolik, omezení, rizika, ...)

+7/0
28.2.2014 10:37

M15a74r95t57i18n 59Š33t46ě76p66á89n19e87k 3437163463461

A Tomas Firbacher rozhodne co je moudre a co hloupe.

+1/0
28.2.2014 12:36

M65a74r50e48k 40H24r82u62b21y 6487372831428

Clovek s alespon prumernym IQ se na spoleha na svuj rozum, clovek s IQ podprumernym spoleha na ostatni :-P

+2/0
28.2.2014 13:29

H97o89n17z86a 66K45o88v94a45r 6793257919383

Sleduju, že Jiří Kamarýt ten systém asi prodává. Podle toho, jak se vyžívá v minusování všech, kteří s tím nesouhlasí. :-)

+5/0
28.2.2014 9:38

J89a48n 64J25a21n24e28č81e57k 9970713260736

Ano, typickej ubožáček neschopnej zapojit se do diskuze, je jich na idnesu několik ;-)

0/0
28.2.2014 9:43

H60o22n93z95a 21K95o62v44a67r 6103127119753

Opět mediální masáž. Ale že by taky někdo řekl, že ten systém bude šmírovat řidiče, to už se jaksi nehodí do krámu. A protože někdo má radši svobodu než nesmyslný a drahý systém, tak mu to vnutíme zákonem.

+7/−1
28.2.2014 9:24

P70a57v51e30l 93C34h56o11d33o44r 7978952363

Tak nejtěžší úkol plněn. Protlačit zákonem povinné šmírovací zařízení do auta. Samozřejmě v rámci ochrany zdraví a životů. Teď už nebude takovej problém občas zařízení upgradovat, aby předávalo na uřčitá místa potřebné informace, samozřejmě v rámci ochrany občanů a slušnej člověk se přece nemá čeho bát.!!

+1/0
28.2.2014 9:32

J23a64n 60N49o90v45á70k 9925838754105

Myslím, že operátoři by začali křičet, kdyby se jim do sítě začaly připojovat pravidelně miliony dalšíh neplatících zařízení.

0/0
28.2.2014 9:48

T48o68m29á38š 93K32u48c61h23a45ř 3527701398371

Proč by křičeli, zadarmo to dělat nebudou.

0/0
28.2.2014 9:59

J13i46r68i 72D37o77b95r10ý 9838829973

Delaji to "zdarma" respektive je to jejich povinnost dana zakonem.

0/0
28.2.2014 12:04

P83a27v18e66l 40V82e86t80e50š80n35í14k 7275178105947

Miliony?

0/0
28.2.2014 11:14

J45i81r90i 69D93o30b22r87ý 9978119293

V registru je asi 6 milionu vozidel jen v CR

0/0
28.2.2014 12:06

K55a97r14e47l 84F46a40i19t 1148403948822

Já nevím že u nás ke všemu musí být připomínky. Když to tam bude, tak to tam bude...a co. Kdo jezdí jako normální člověk a né jako hovado, tak se nemá čeho obávat. A pokud do mě někdo napálí a může to zachránit život mím dětem nebo mě, rozhodně už to mělo být v autech dávno povině. U nás se musí vše odsuzovat. Jako zimní pneumatiky. Věčná diskuze....prostě přijde říjen, přezuju auto a nedebatuju o tom. Jako je to v jiných státech. Třeba to tam není povinné, ale pokud někdo nemá zimní pneu, způsobí škodu, tak jí po něm pak pojišťovna do koruny vymáhá. Prostě čech musí remcat na všechno.

+3/−11
28.2.2014 8:37

J62a64n 88J87a56n77e41č51e64k 9360813590286

A co kdyby si o přítomnosti takové jednotky ve SVÉM autě rozhodl každý sám? ;-)

+9/−1
28.2.2014 8:50

M91i22r14o62s15l30a68v 39J62o41c81h 3452421503678

Na tenhle přístup plebsu, "Jsem normální člověk, nekradu, chovám se slušně atd... a tak mi přeci nemůže vadit sledování a monitoring na každém kroku, naopak jásám, že to může zachránit život.", jednou tahle civilizace dojede. Nejhorší na tom je, že takhle přemýšlí většina, co má dokonce volební právo a je svéprávná. Až jí to dojde, bude pozdě. :-P

Ostatně nelze se ničemu divit když 70% populace má IQ 85-115 a aby toho nebylo málo 50% populace má IQ menší než 100, což není žádná hitparáda. Proto to na světě vypadá, tak jak to vypadá. Světu prostě vládnou bl.ci. ;-)

+13/−1
28.2.2014 9:03

R86e96n95é 64C50v98r38k14a14l 9416649196656

A až poslanci odhlasují, že každý občan EU musí skočit z okna, vy budete první na parapetu...Rv

+7/−1
28.2.2014 9:04

J58i64ř28í 26N54o29v91o33t36n56y 2988191363529

Typická ovce a vohnout Rv

+1/−1
28.2.2014 9:26

M98i33r16o51s23l37a73v 64J67o40c26h 3192291633178

Když to půjde uživatelsky vypnout, tak proč ne. Je na každém , jestli se nechá sledovat nebo ne. Je téměř jisté, že veškeré důkazy budou použity proti řidiči, minimálně v případě pojišťoven(rychlost v době nárazu, trajektorie, ....), ale vše spěje k tomu, že veškeré parametry nárazu + předchozí jízdy, bude využívat policie.  Tedy když to půjde vypnout OK, když ne, najde se spousty zákazníků, co budou chodit na "servisní" zásahy kvůli deaktivaci. ;-)

+1/−1
28.2.2014 7:33

J98i30ř49í 20N12o79v97o22t64n90y 2228571443609

Já to v autě nechci Rv

+4/−2
27.2.2014 20:17

M49i95l55a24n 55K38r79á96l 8893518811911

Proč? Pokud nabouráš někde na samotě, budeš v bezvědomí s následným krvácením tak nevidím důvod proč by jsi to v autě neměl mít, myslím že to je hodně dobrá věc

+1/−3
27.2.2014 22:44

J93o95s87e10f 45V10o37m25á36č35k59a 5973334723114

Protože nechce. To by mělo stačit, pokud jede v autě sám. Navíc je to očipování auta s udáváním polohy.

+7/0
27.2.2014 23:02

F21r50a60n11t78i38s14e27k 43H69o93n73s35a 7379124406978

Ano, když se člověk vybourá na samotě bez možnosti zavolat si pomoc je to OK, ale kolik takových nehod u nás je? Řádově desítky?

Tento systém akorát bude způsobovat plané výjezdy - za den se v ČR stane asi 200 nehod - 2/3 z nich jsou "ťuknutí" na křižovatkách. A co po takové drobné nehodě člověk udělá? Vyleze z auta, jde se podívat jestli je druhý řidič OK a zkontrolovat škodu. A protože je mimo auto, nemůže se mu operátorka dovolat, takže na místo posílá sanitku a hasiče.

+1/0
27.2.2014 23:53

P38e20t85r 11M33i64c55h22a30l 2280334231462

Při "ťuknutí" na křižovatce se valnou většinou neaktivuje airbag, což by měla být podmínka pro spuštění automatického hovoru.

0/0
28.2.2014 0:29

M56a89r81e36k 68H55r39u49b12y 6627892781538

Takovych nehod je po cele Evrope jednotky rocne. Opravdu ma smysl kvuli tomu buzerovat pul miliardy jejich obyvatel? :-/ Podobnou pravdepodobnost ma umrtnost po napadeni orlem skalnim - budou vsichni povinne nosit certifikovane protiorli helmy? ;-)EURv

+8/−1
28.2.2014 0:32

M39i50r36o12s87l33a94v 60J69o23c86h 3102861853148

Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly. Argument, i kdyby to mělo zachránit jediný lidský život, je sledování dobré, je naprosto zcestný. Takhle to dopadne i s čipem v těle a non-stop sledováním. Začne to tím, že očipovat děti je super, protože víte kde jsou a co kdyby se ztratily - čip je bezva :-/ . No a když už ho tam mají, tak přeci ho nebudeme vyndavat, až budou větší, vždyť ono se to hodí. Bohužel na tohle slyší vetšina a tak si nedělám iluze o tom, že až to technologie dovolí, stane se a bez protestů, naopak s jásajícím plebsem, co za tím bude vidět zlepšení svého života. :-P

+5/−1
28.2.2014 7:40

J87i58ř19í 79N13o96v23o14t90n97y 2678561113579

Takových nehod je několik jednotek na celou Evropu, takže je evidentní jiný zájem, než který uvádějí. Příčí se mi tato "starostlivost" EU, která tímto neskončí.

+2/0
28.2.2014 9:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.