Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za překážení v rychlém pruhu navrhují v Americe kriminál

Kdo jezdí často po dálnici, zná "překážeče" velmi dobře. Je jim zatěžko se vrátit do nejpravějšího pruhu. Plouží se stovkou prostředním nebo levým pruhem a nerozhodí je ani kolona ve zpětném zrcátku, které nepoužívají nebo ignorují. V Atlantě za to budou tvrdé postihy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31i16ř22í 41M80a48c76e10k 3435675294351

Copak u dvoupruhových. Ale u třípruhových dojde jen málokomu, že se jezdí vpravu.

+1/0
6.3.2014 12:04

Z84d28e44n38ě89k 84Z36a45b24a95v32a 1632794896494

Jistě, a co mi hlava nebere - nájezd u Mirošovic z 3 na D1 směr Praha. Většina vidláků nemůže plynule pokračovat v (prázdném) p.pruhu, asi je málo sexy - hup, hned alespoň do středního a tím zbytečně ohrožuje ty rozjeté, co po D1 přijíždějí od Brna...

Divím se co s tím USA řeší - tam totiž povinnost být vpravo všeobecně není uzákoněna - i mimo obec. Má to logiku - když jsou víceproudé dálnice, se složitějšími sjezdy, tak by se ti rychlejší špatně na ně vpravo probojovávali. Tak jestli nejsou v tomto konkrétním státě nějak radioaktivní...

0/0
7.3.2014 14:43

K26a30r95e13l 48F86a25i44t 1878783338782

to kdyby zavedli u nás, tak jsou silnice prázdné a kriminály přeplněné.

0/0
5.3.2014 8:11


T12o39m92á11š 28H44a75n38č89a73r 8818634338108

Tohle by měli zavést i u nás. Tečka.

+1/0
4.3.2014 23:50

Z97b62y84n90ě25k 18J26e68h86l59i26č46k32a 8324468409281

no zrovna v USA bych to neřešil, tam ve městech jsou všechny 4 až 6 pruhy plné a žádný není "rychlejší", jen se snažíte ( když víte kdy ) odbočit z expway

0/0
3.3.2014 20:15

M93i12r16o13s66l22a66v 39K62o60z54á73k 5863403315318

Na českých dálnicích jsou největší problém kamiony. Kdysi kdosi navrhoval zákaz předjíždění kamionů tam kde je méně než tři pruhy, ale pak to zrušili. jezdím po dálnici dost často a to co kamioňáci předvádí, jejich bezohledné najíždění do levého pruhu bez ohledu na projíždějící auta (a pochybuji o tom, že jako profíci neumí odhadnout rychlost a vzdálenost ostatních vozidel) předjíždění se navzájem, kdy jeden kamion jede 90km/h předjíždějící 91km/h a ještě se takhle předjíždí do kopce - úplná lahůdka, a nejlepší je což rádi dělají poláci, nebo ukrajinci, že prostě jedou vedle sebe a vykecávají. Tohle by se mělo postihovat a tvrdě.

+3/0
3.3.2014 16:44

J83a62n 25B45e34n92h41á62k 6934223342231

Mno, jakože jsem rád, že se toto téma konečně mediálně otevírá, tak na kamioňáky hledím spíš tolerantně. Představte si jet 200 km za přetíženým kolegou se slabší Scanií. To nechcete.

0/0
20.3.2014 17:06

M68i27l39a15n 67H37o50n44z39ů 6979916595287

No a to je ten kámen úrazu.Jeden z diskutujících zde zmiňuje ,že řidiči u nás řeší ostatní a ne sebe.Ale v tom negativním způsobu.Zásadní pravidlo,které  Vám vtloukají v Americe při výuce řízení (a také doma příbuzní ,když děláte papíry)je právě ono ,,MYSLETE ZA DRUHE'.V tom je ten rozdíl .MYSLETE za druhé a nejen na sebe!Zachráníte si možná život.Nebo druhým lidem.

0/0
3.3.2014 15:34

M78i57r78o63s18l41a85v 38K16o10z10á62k 5773133575768

No já nevím, ale zásadu myslete za druhé my v autoškole vtloukali u nás po každé když jsem jí dělal - ať na OA, nebo později na NA, nebo motorku, i při dovednostních kurzech navíc. A když jsem si dělal řidičák na tu motorku, vždycky než jsem na ni před jízdou sedl, řekl mi instruktor větu:,, A nezapomeň myslet za ty ostatní, oni za tebe myslet nebudou!"

0/0
3.3.2014 16:48

V22á70c13l27a54v 14S48v91o37b43o81d72a 3931799480320

u nás se jezdí na dálnici zásadně v prostředním pruh Rv

0/0
3.3.2014 14:53

J27o53s74e74f 62B15r24o57ž25k81a 6814872338147

Ale ten tady ukazuje, že to celkem u nás je v pohodě.

http://www.youtube.com/watch?v=_Eg9r7N_GII

0/0
3.3.2014 16:12

M66i73c71h40a81l 30K78r87č25á60l 6138738246262

Kdyby nebyl pravý pruh na D1 místy nesjízdný pro nerovnosti, nikdo by se v levém zbytečně nezdržoval. Zajímalo by mě, jestli je nějaká norma omezující maximální nerovnost silnice a zda pravý pruh D1 vyhovuje.

+3/−1
3.3.2014 11:38

A14n51t56o42n16í29n 23S55e85b13e12r47a 7183978130959

Jendou jsem jel po D1 starším autem. V pravém pruhu se jet nedalo, to jsem myslel že se mi to auto rozpadne a v levém se s tím zase nedalo jet rychle. Bylo to v tom autě nebezpečné. Takže pak už nevím ve kterém pruhu bych měl s tím jet :-D

+1/−1
3.3.2014 13:58

Z87b66y19n48ě20k 76J15e29h18l17i49č95k73a 8854598129111

v prostředním, jako v Atlantě;-D

0/0
3.3.2014 20:12
Foto

R49o43m98a76n 40C41e89r97n46y 5603267540771

dalším z důvodů, proč se lidem nechce ihned po předjetí zajíždět do pravého pruhu a o kterém tu nikdo nemluví, je velmi nízká ochota řidičů jedoucích v levém pruhu přibrzdit a i těm pomalejším umožnit změnu pruhu a předjetí - to pakt vede k tomu, že když někde předjede kamion a 200 metrů před sebou vidí další, tak raději neuhne a jede levým pruhem, protože ví, že za 200 metrů ho nikdo zpátky nepustí ...

+5/0
3.3.2014 7:33

O27n41d79r27e57j 17K84a56l17m65a40n 1790376854212

Tohle je ale všude... Teď jsem jel v Rakousku a Německu a na dvouproudových dálnicích je při hustějším provozu naprosto nadlidský výkon dostat se do pravého pruhu.

0/−1
3.3.2014 10:34

M15i15c88h38a26l 87K15r95č62á61l 6888898776172

Dovoluji si nesouhlasit. Jel jsem minulý týden Salcburk - Vídeň a stačilo dát jenom blinkr, pár vteřin počkat než projede ten co vás zrovna míjí a ten další hned dělal místo. Pokud to teda byl rakušák.

+1/0
3.3.2014 11:34

J30o77z68e68f 90H62r71i78c42i15š41i53n 4933640850916

Zajímavé že velká část řidičů v ČR ovládá ustanovení ao bezdůvodné jízdě vlevo, o minimální rychlosti na dálnici, ale pokojně s "vědomým", že jsou předce lepší řidiči než ti ostatní a mají lepší káru než ti ostatní nedodržují maximální povolenou rychlost. A když si někdo dovolí jet pomaleji než je to černé číslo v červeném kolečku tak je přinejmenším brzdou provozu neli idi-tem, d-biem, k-kotem a névím co ješte.

I v tom rychlořidiči zbožňovaném Německu lidi jezí podle předpisů a tem kde není unlimited nejdou 20 nebo 30+.

Jestli je v chování řidičů v ČR něco nebezpečné tak je to primárně přesvědčení že jsou dobří řidiči a že si můžou dovolit jet jak uznají za vhodné bez ohledu na pravidla a ne občasná jízda někoho v levém pruhu déle než je vhodné.

Málokdy se mi stane že když dobíhám pomalejší auto v levém pruhu a dám nohu z plynu, že by někdo po krátké chvilce neuhnul. O mnoho častěji však zažívám situace kdy někdo jedoucí 150 a víc byť vidí že jedu pomaleji a předbíhám mne nenechá dokončit manévr jede plnou rychlostí a až těsně za mnou brzdí a bliká a troubí.

Jak je možné že někdy na celé trase Pha-Brno šlápnu n brzdu 2-3 krát a ti ňoumové co pospíchaj brzdí každý km?

+5/−5
2.3.2014 19:19

P21e98t60r 62M22i34c54h21a64l 2480104521732

Pokud v tom levém pruhu jedeš max. 110, právě jsi předjel kamion, pravý pruh je volný a další kamion je 200 - 300 metrů před tebou, tak se nediv. V tom okamžiku v tom levém pruhu nemáš co dělat a ten co tě dojel tě naprosto v souladu se zákonem o provozu upozorňuje na to, že tě chce předjet. To, jak jel rychle, není tvoje starost, ale jeho. Nesouhlasím s permanentním překračováním nejvyšší povolené rychlosti, zvlášť o 30 a více km/h, jen konstatuji. Mně se totiž to, co popisuješ, stane jednou za měsíc či dva. Asi to bude tím, že v levém pruhu zbytečně nepřekážím a to jezdím běžně cca 140 tachometr (tedy 130 reál), někdy o něco pomaleji.

+7/0
2.3.2014 19:31

J30o94z54e95f 66H38r58i20c12i67š27i30n 4523430200956

Já taky nepřekážím ale při cestě Praha-Brno se mi to v přůměru stane pokaždé tak jednou, že mi někdo vzdádu nervózně přejíždí z jedné strany na druhou, bliká anebo předjíždí zprava byť ja čekám s větším odstupem na ty přede mnou až dopředjíždějí. Co zhruba btw. odpovída četnosti, kterou popisuješ ty. A to určitě dojedu násobně více aut v levém pruhu než dojede mne. Ale na nikoho  neblikám (někdy opravdu ale opravdu po dlouhé době třeba 2-3 min ano tak abych na sebe upozornil nevšiml-li si mne dotyčný) a neukazuji fakáče, nedobržďuji, nelepím se na nárazník nebo něco podobného. 

Ale i kdybych potřeboval 300m na zařazení před kamion a i kdybych se bál jet více než 100kmh nikto mne nemá co ohrozovat nedodržováním bezpečné vzdálenosti!

Všichní "rychlíci" tu popisujou jak jim ti pomalí dělaj naschvály ale co když je někdo jen opatrnej, co když se někdo jen necítí aby jel 130 protože je důchodce a už má pomalejší reakce a 100kmh je pro néj tak akorát, co když někdo má auto, ve kterém jede poprvé a nemá odhad na vzdálenost ve zpětném zrcátku, co když má někdo čerstvé papíry, co když ten někdo to pravidlo nezná a dělá to nevědomky? Tito lidé také platí daně a mají právo jet po dálnici.

A lidi co nedodržují předpisy o maximální povolené rychlosti vědomě jsou ti poslední co se můžou nad ně vyvyšovat, nějak je poučovat, nad jejich chováním se rozčilovat anebo je nějak trestat.

Opakuji je li nějaký velký problém u nás na dálnících tak po jejim stavu je to spíše chování rychlých řidičů, kteří kromě nedodržování rychlosti (bohužel mezi ně patřím někdy i já) nedodržují bezpečné rozestupy a jinak agresivně ohrozují ostatní, než pomalší, někdy bezdůvodná jízda v levém pruhu těch pomalejších.

+3/−1
2.3.2014 20:39

P20e55t61r 12M96i74c95h77a78l 2550674651432

Souhlas kromě jednoho detailu. Bezdůvodná jízda v levém pruhu, zvlášť pomalá, je stejně nebezpečná jako ostatní neduhy, které jsi vypsal. A jestli se někdo zařazuje po předjetí až po 300 metrech, tak by neměl řídit. Má totiž tak mizerný odhad, že je nebezpečný sobě i svému okolí.

+7/0
2.3.2014 21:41
Foto

K23a79r97e32l 78B88a40r21t58a48k 9676291635626

Svoji hloupostí. A to je ze všeho nejhoršíRv

0/0
2.3.2014 15:16

K88a58r93e93l 14V12a76c54h52u88t 9963222289963

Na světě je až moc lidí.... to je příčinou prakticky VŠECH problémů... :-/

0/−1
2.3.2014 12:03

I78v98o 87J58a12n51á45č33e13k 8493543201402

Já nevím, ale ve státech se může předjíždět z obou stran, navíc tam všichni jezdí skoro stejně rychle a to přibližně tak o 5-8 mil rychleji, než je limit a policie bere od 10 mil výše. Tempomat to jistí,hlavně je základ neusnout nudou. :-)

0/0
2.3.2014 12:00

J16a79n 43S13l62o39v55í42k 3259897950728

tam mají takové zvláštní nepsané pravidlo splynout z davem. Když většina jede třeba 100 nebo jen 80, přizpůsobí se jim i ostatní, co právě najeli na dálnici. Ve všech pruzích (a co jich tam je) pak jedou víceméně stejně, hezky plynule, žádné kličkování, dojíždění a rozjíždění ... usnout se u toho opravdu dá :-)

+1/0
3.3.2014 12:28

P70e39t20r 12M52i79c88h91a28l 2920604691672

Po dálnici jezdím někdy taky v levém pruhu. Ale jenom tehdy, když je ten pravý rozbitý. A v tom případě si hlídám zrcátka a když mě někdo dojíždí, tak uhnu a pak se zase vrátím. Nebo si na mě z dálky blikne a já dávám pravý blinkr a uhýbám. Žádný problém. Jinak jezdím vpravo, když předjedu, vrátím se zpátky. Když chytím kolonu kamionů, tak holt jedu v levém, dokud není mezera na to, abych tam nemusel zašlápnout brzdy a aby mě "závodníci" mohli předjet. ... Ještě bych měl dodat, že jezdím standardně kolem 140 tachometr, takže kolem 130 v reálu.

Co se týká běžných silnic, jezdím do stovky (opět +- devadesát reál) a občas mám nalepeného nějakého blba na kufru. Jenže smůla, pokud jedu povolenou rychlostí a nebrzdím provoz, na krajnici neuhýbám. On se cyklista nebo chodec snadno přehlédne a mně se nechce sedět v krimunálu.

+8/0
2.3.2014 11:43

L41u14k59á46š 22V69a89ň64u57r66a 1235464193623

Problém v ČR je v tom, že je zcela běžné nedodržovat maximální povolenou rychlost a nikomu to nepřipadá divné. A pokud někdo rychlost dodržuje, tak se na něj ostatní lepí, troubí a snaží se ho za každou cenu předjet. To je v lidech, to se nedá léčit, to se musí vychovat. Ale bude to ještě trvat dlouho, než se lidé naučí zákony dodržovat.

+4/−2
2.3.2014 11:07

K19a64r67e33l 66V72a68c15h77u73t 9933922469113

Doržovat zákony? - V tohle doufat je čirý IDEALISMUS, který (bohužel) v_současném světě skoro nemá své místo... :-/

0/0
2.3.2014 12:01

M40i51r23o60s50l51a92v 70B23u37d64a 9522832127802

Správně, ať dodržují zákony a nebrzdí provoz zbytečnou jízdou v levém pruhu nebo bezdůvodně pomalou jízdou!!Je to Vaňuro v tom samém zákonu, jako ta tvoje maximální povolená rychlost

+4/−2
2.3.2014 18:21
Foto

I74v62o 45P39e43t79e38r19k37a 4926455117679

Jenže pan Vaňura mluví o situaci, kdy člověk jede 49km/h po obci (aspoň tolik mě většinou naměří ty městské radary) a nějaký neurotik se mu lepí na kufr. Je pravda, že množství neurotiků na dálnici, kteří mají nutkání lepit se mi na kufr, když předjíždím tři za sebou jedoucí kamiony, kupodivu postupně za poslední roky klesá, ale ještě pořád se najdou.

+1/0
2.3.2014 19:38

T45o54m67á47š 75K96ö27r56n36e71r 4328571226669

Pokud někdo rychlost dodržuje, nikdo se na něj nelepí.a určitě netroubí. Bavíme se o řidičích, kteří nebezpečné situace vytvářejí bezdůvodně pomalou jízdou a nezařazováním do pravého pruhu.

Lidé se naučí zákony dodržovat, až ty zákony začnou dávat smysl, a policie se při jejich vynucování nebude soustředit jenom na ty nejjednodušeji měřitelné přestupky pro co nejsnazší inkasování peněz.

+2/0
2.3.2014 18:32

J71i95n19d38ř17i26c31h 74M92i29t39t11e71r 6951710843513

V Česku nedodržuje zákony skoro nikdo. Ani zákonodárci, policajti, politici, byznysmani. Je tu bordel. Ale celkem dobře se tu žije. Ve Švýcarsku vás jsou schopni zavřít na 10 let a zabavit auto, pokud jedede 103 km/h na povolené stovce. To je fakt vopruz.

0/0
2.3.2014 23:01

D22a58v56i69d 54F91o20r83t 9450365826

ja rychlost dodrzuji a hovada v jedouci 80kmh v levem pruhu, aniz by jelo auto v pravem, me vytaceji do nepricetna. Nevymlouvejte se na vysokou rychlost. 

Jedna se o cistou bezohlednost a omezenost ridicu v techto autech!!

0/0
3.3.2014 11:36

J57o16z18e67f 20H31r26i51c65i95š36i71n 4603290320916

Trochu kontextu: 

V Georgii je limit na dálnici která má často v jedné směru 4 i více pruhů 70mph = 112km/h.

A když tam někdo jede v levém pruhu výrazně pomaleji ať ho postihnou.

Horní limit je 1 rok ale určitě to bude řešeno pokutami. Navíc v USA vás můžou poslat do vězení i na pár dnů co se u nás neděje.

Další věc je že kvalita povrchu jejich dálnic je výrazně vyšší než naše D1 kde v obyčejných autech není možné jet dlouhodobě vpravo. (Ja na nékterých úsecích D1 jezdím vlevo a uhejbám rychlejším)

Stejně si myslím, že problémem českých silnic je spíše než bezdůvodné ježdění vlevo (co neříkám že problém není) je bezdůvodné nedodržování rychlostních limitů. Jel sem z tento víkend od Salzburgu přes Linec do Prahy. Na 3 proudé (jedním směrem) dálnici byla 110 a všichni až na drobné výjimky z ČR a Polska to respektovali a vozový park je tam hodnotnější, po přejezdu do ČR před ČB na okresce kde je 90 jela většina 120.

+3/−1
2.3.2014 10:57

P53e55t66r 25M84a39r98š47á15l 1986174252350

Zbytečná jízda v levém nebo středním pruhu a relativně nízká rychlost a bránění vozidel v používání zipu, která vede ke kolonám nervózních řidičů, to je typický jev na českých silnicích. Na druhou stranu člověk vidí blikání, troubení a krajně riskantní nedodržování bezpečné vzdálenosti, předjíždění přes plnou čáru, riskantní předjíždění, podjíždění atd.

Je to hodně o tom, že běžný český řidič má málo naježděno, vidí sebe jako střed světa a málo sleduje okolí v zrcátkách, natož aby na svoje okolí reagoval adekvátně dopravní situaci. Kolega jezdí ze středočeského kraje skoro každý týden po státovce do Znojma a prakticky pokaždý zažívá nebezpečné situace, zaviněné pomalými vozidly a následnou netolerancí. Já si myslím, že pokud má člověk naježděno dostatek kilometrů a nemá nějaký osobnostní nebo psychický problém, jezdí jinak, ale u nás prostě musí žít s faktem, že u nás těch špatných řidičů je pořád více, než je pro příjemné cestování žádoucí. 

Také bych řekl, že rychlost v kombinaci se značkou vozidla má u nás i sociální rozměr. Mám pocit, že nejvíce některým lidem o něco rychlejší jízda v levém pruhu o něco vyšší rychlostí v o něco lepším autě. Proč nevíce vadí zánovní Octavia jedoucí o 10-20 km/h rychleji? 

On je to také sezónní jev - mimochodem, všimli jste si, že v zimě na sněhu ti samí lidé levý pruh rychlejším vozům s 4x4 neblokují?

+1/0
2.3.2014 9:34

L63u46k96á41š 84V48a20ň71u33r92a 1145844493673

Já bych řek, že čím dražší auto, tím rychlejší. Prostě mám na drahé auto, tak mi vy švábi uhněte. Ale samozřejmě to neplatí na 100%. Najdou se i výjimky. Třeba nějaký zakomplexovaný šílenec s vrakem, který se snaží všem ukázat, jak jim to nandal. A to souvisí i s předjížděním. Mám auto 4x4 s cca 120kW a nejede pomalu, ale jezdím podle předpisů, nemám důvod spěchat do hrobu. Ale tuhle jsem jel 90km/h a přede mnou auto jelo cca 70km/h. Tak jsem ho začal předjíždět, ale v tu chvíli řidič předjížděného auta neunesl, že ho chci předjet a začal mě ohrožovat a blokovat předjíždění. Tak jsem se za něj vrátil a on zpomalil na 70km/h. Prostě debiI.

+8/0
2.3.2014 11:14

J98a56n 61K30o97n93v72a86l90i90n80k25a 5410301781675

Je to o sebeovládání. Důležité je udržet ješitnost a soupeřivost na uzdě. Sám si říkám, že ten degen mi nestojí za to, abych si zvyšoval krevní tlak a spotřebu paliva. I když to prostě někdy nejde, že :-)

+2/0
2.3.2014 12:34

J72a25n 27K44o50n70v71a34l62i86n46k53a 5430831431325

Máte pravdu. Nikde jinde v Evropě (jezdil jsem v D, A, NL, SLO,HR) jsem nezaznamenal to, co u nás. Totiž, že silnice se stává kolbištěm, kde se utkávají ti co "mají a můžou" s těmi, kterým patří jen prach krajnice. Rozhodně nemám ani pitomé ani slabé auto, ale rozhodně by mě nenapadlo, abych si kvůli tomu připadal na silnici nadřazený.

Ad fenomén zánovních Octávek - a dodávám, nejen zánovních. Neřekl bych, že někomu tohle auto vadí, i když jede o něco rychleji. Naopak si všímám, že právě řidiči tohoto typu vozidla bývají více arogantní a ten levý pruh si vyloženě přisvojují. Nechci nikoho urážet, ale přece jen jsem toho po českých silnicích a dálnicích najezdil dost na to, abych vypozoroval jistý konkrétní typ řidičů - bohužel spjatý se značkou okřídleného šípu. Jsou to často obchodní zástupci firem a dealeři všelijakého tovaru, kteří si v těch svých firemních pixlách připadají jako king of the road a nikdo jim není hoden respetku. Povětšinou jim jdu z cesty, i když vím, že to, co mám já pod kapotou, se s tím škodováckým simply clever výkvětem nedá srovnávat. Rád jim dopřeju pocit vítězství.

+3/0
2.3.2014 12:31

L80a53d59i79s15l52a55v 93M37i68k73a 1201499934674

Republikáni mají ještě rozum..... u nás je to sice zakázané taky, ale to mistry v Passatech a Superbech nezajímá, to radši provokují někde pomalou jízdou sami a když je někdo předjede a jede o 20 km/h více hned je to pirát silnic......u nás by skončila minimálně polovina těch levoproudařu, co si tam spokojeně jedou 110 km/h a ještě se děsně rozčilují když se na ně blikne a je za nima kilometr kolona.

+5/0
2.3.2014 9:13
Foto

D93a39v12i23d 45M22a33t49ě64j15ů 2905572727418

Nevim, jestli je zrovna kriminal vhodnym resenim, ale minimalne u nas by za to mely byt mastne pokuty. Mam najezdino kolem pul milionu kilometru a na nejakeho "vychovavace" nenarazim velmi casto. Ta paka si vubec neuvedomuji, ze tim zbytecne zpusobuji krizove situace. A to mnohem casteji, nez ostatni pri prekracovani maximalni povolene rychlosti.

+3/0
2.3.2014 7:46

J84a49n 47K57ř95í81ž 3199491341171

R^

0/0
2.3.2014 7:35

B92r20o74n87i55s42l12a59v 52J47a52k85l 8480535405185

Mno, co vim, tak v USA se muze predjizdet i na dalnici zleva (zkratka proto, ze vetsinou maji 3 a vice pruhu). Nicmene po D1 se drzim co nejdele v levem pruhu, protoze pravy je rozbity a at mi nekdo zkusi neco rict .... kdyz nic nejede, tak jedu vyhradne v levem ..... kdyz jede rychlejsi kolona, tak jedu co to da nez me nekdo zacne dojizdet .... rekneme do 160 a kdyz nekdo proste pospicha, tak ho pustim a pak se zas zaradim do leva .... zcela typicky Vyskov->Brno, tam se snad v pravem ani jezdit neda .....

+1/0
2.3.2014 0:57

K44a41r35e39l 49J46o63a46c63h37i88m69s12t46á70l 8226302617876

jak je to když jedete kde je max 130 a vy v levém pruhu jedete 130 ? to pak nepřekážíte pokud by jěl někdo rychleji už překračuje rychlost ne ? to vás pak nemohou obvinit z brždění provozu

+2/−14
2.3.2014 1:00

J37a28n 23M74o76h59y58l54a 6232879479961

Může, protože toto ustanovení se nijak neruší v návaznosti na rychlost. To je každého věc, jestli jede rychleji než povoleno.

+13/−2
2.3.2014 1:27

L60a18d52i51s10l15a92v 81M63i69k37a 1341199774744

A to je právě ten přitroublej názor těch rádoby spravedlivých, nic takového o rychlosti psáno nikde není, prostě uvolnit a umožnit předjetí rychleji jedoucího vozidla, tečka.

+8/−2
2.3.2014 9:15
Foto

I70v81o 44P16e25t36e32r77k29a 4166225227639

No, obávám se, že kdyby došlo k nehodě mezi někým, kdo jel v levém pruhu 130km/h a přitom byl pravý prokazatelně volný a někým, kdy by do toho prvního naboural v rychlosti 160km/h, vina by byla připsána oběma.

+1/0
2.3.2014 20:58

R72a86d15e90k 50P48r51o72c50h37á28z69k30a 2563949558

Můžou :-) To, že si vykládáte zákony po svém, ještě neznamená, že takové opravdu jsou ;-D

+4/0
2.3.2014 11:34

V64l52a46d52a49n 79K79a51h15a12n 9901454814292

No nevim jak v Atlante, ale ted jsem byl nekolik tydnu v Kalifornii a na tech 6 proudych dalnicich neuhybal nikdo, proste se predjizdelo z pravs z leva jak kdo chtel. Chvili mi to vadilo, ale pak jsem si na to zvykl a zacalo mi to vyhovovat. Necekata az vas nekdo pusti, ale v klidu ho prejdete z leva - navi on taky furt nrmusi nervozne koukat dozadu komu ma zad uhnout ...

+3/−1
1.3.2014 23:54

V72l79a98d79a69n 98K96a50h28a27n 9371354294192

oprava: predjedete z prava

0/0
1.3.2014 23:55

F92r77a96n65t12i31š34e59k 57N68á27v30a46r35a 4215976421482

č. 200/1990 Sb. § 2 (2b) tzv. "Krajní nouze". Spěchající řidič totiž nemusí svou jízdou páchat přestupek neboť dle tohoto zákona přestupkem není jednání, jímž někdo odvrací nebezpečí přímo hrozící zájmu chráněnému zákonem, jestliže tímto jednáním nebyl způsoben zřejmě stejně závažný následek než ten, který hrozil, a toto nebezpečí nebylo možno v dané situaci odvrátit jinak.

Například: Řidič který překračuje povolenou rychlost NEpáchá přestupek pokud veze těžce raněného např. z nějaké dopravní nehody nebo těhotnou ženu a jízdou dle předpisů by prokazatelně vznikla újma na zdraví.

Takže nikdo by si neměl hrát na policajta a bránit rychlejšímu i když jede rychleji než maximální rychlostí.

+16/0
1.3.2014 23:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.