- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Copak u dvoupruhových. Ale u třípruhových dojde jen málokomu, že se jezdí vpravu.
Jistě, a co mi hlava nebere - nájezd u Mirošovic z 3 na D1 směr Praha. Většina vidláků nemůže plynule pokračovat v (prázdném) p.pruhu, asi je málo sexy - hup, hned alespoň do středního a tím zbytečně ohrožuje ty rozjeté, co po D1 přijíždějí od Brna...
Divím se co s tím USA řeší - tam totiž povinnost být vpravo všeobecně není uzákoněna - i mimo obec. Má to logiku - když jsou víceproudé dálnice, se složitějšími sjezdy, tak by se ti rychlejší špatně na ně vpravo probojovávali. Tak jestli nejsou v tomto konkrétním státě nějak radioaktivní...
to kdyby zavedli u nás, tak jsou silnice prázdné a kriminály přeplněné.
no zrovna v USA bych to neřešil, tam ve městech jsou všechny 4 až 6 pruhy plné a žádný není "rychlejší", jen se snažíte ( když víte kdy ) odbočit z expway
Na českých dálnicích jsou největší problém kamiony. Kdysi kdosi navrhoval zákaz předjíždění kamionů tam kde je méně než tři pruhy, ale pak to zrušili. jezdím po dálnici dost často a to co kamioňáci předvádí, jejich bezohledné najíždění do levého pruhu bez ohledu na projíždějící auta (a pochybuji o tom, že jako profíci neumí odhadnout rychlost a vzdálenost ostatních vozidel) předjíždění se navzájem, kdy jeden kamion jede 90km/h předjíždějící 91km/h a ještě se takhle předjíždí do kopce - úplná lahůdka, a nejlepší je což rádi dělají poláci, nebo ukrajinci, že prostě jedou vedle sebe a vykecávají. Tohle by se mělo postihovat a tvrdě.
Mno, jakože jsem rád, že se toto téma konečně mediálně otevírá, tak na kamioňáky hledím spíš tolerantně. Představte si jet 200 km za přetíženým kolegou se slabší Scanií. To nechcete.
No a to je ten kámen úrazu.Jeden z diskutujících zde zmiňuje ,že řidiči u nás řeší ostatní a ne sebe.Ale v tom negativním způsobu.Zásadní pravidlo,které Vám vtloukají v Americe při výuce řízení (a také doma příbuzní ,když děláte papíry)je právě ono ,,MYSLETE ZA DRUHE'.V tom je ten rozdíl .MYSLETE za druhé a nejen na sebe!Zachráníte si možná život.Nebo druhým lidem.
No já nevím, ale zásadu myslete za druhé my v autoškole vtloukali u nás po každé když jsem jí dělal - ať na OA, nebo později na NA, nebo motorku, i při dovednostních kurzech navíc. A když jsem si dělal řidičák na tu motorku, vždycky než jsem na ni před jízdou sedl, řekl mi instruktor větu:,, A nezapomeň myslet za ty ostatní, oni za tebe myslet nebudou!"
u nás se jezdí na dálnici zásadně v prostředním pruh
Ale ten tady ukazuje, že to celkem u nás je v pohodě.
Kdyby nebyl pravý pruh na D1 místy nesjízdný pro nerovnosti, nikdo by se v levém zbytečně nezdržoval. Zajímalo by mě, jestli je nějaká norma omezující maximální nerovnost silnice a zda pravý pruh D1 vyhovuje.
Jendou jsem jel po D1 starším autem. V pravém pruhu se jet nedalo, to jsem myslel že se mi to auto rozpadne a v levém se s tím zase nedalo jet rychle. Bylo to v tom autě nebezpečné. Takže pak už nevím ve kterém pruhu bych měl s tím jet :-D
dalším z důvodů, proč se lidem nechce ihned po předjetí zajíždět do pravého pruhu a o kterém tu nikdo nemluví, je velmi nízká ochota řidičů jedoucích v levém pruhu přibrzdit a i těm pomalejším umožnit změnu pruhu a předjetí - to pakt vede k tomu, že když někde předjede kamion a 200 metrů před sebou vidí další, tak raději neuhne a jede levým pruhem, protože ví, že za 200 metrů ho nikdo zpátky nepustí ...
Tohle je ale všude... Teď jsem jel v Rakousku a Německu a na dvouproudových dálnicích je při hustějším provozu naprosto nadlidský výkon dostat se do pravého pruhu.
Zajímavé že velká část řidičů v ČR ovládá ustanovení ao bezdůvodné jízdě vlevo, o minimální rychlosti na dálnici, ale pokojně s "vědomým", že jsou předce lepší řidiči než ti ostatní a mají lepší káru než ti ostatní nedodržují maximální povolenou rychlost. A když si někdo dovolí jet pomaleji než je to černé číslo v červeném kolečku tak je přinejmenším brzdou provozu neli idi-tem, d-biem, k-kotem a névím co ješte.
I v tom rychlořidiči zbožňovaném Německu lidi jezí podle předpisů a tem kde není unlimited nejdou 20 nebo 30+.
Jestli je v chování řidičů v ČR něco nebezpečné tak je to primárně přesvědčení že jsou dobří řidiči a že si můžou dovolit jet jak uznají za vhodné bez ohledu na pravidla a ne občasná jízda někoho v levém pruhu déle než je vhodné.
Málokdy se mi stane že když dobíhám pomalejší auto v levém pruhu a dám nohu z plynu, že by někdo po krátké chvilce neuhnul. O mnoho častěji však zažívám situace kdy někdo jedoucí 150 a víc byť vidí že jedu pomaleji a předbíhám mne nenechá dokončit manévr jede plnou rychlostí a až těsně za mnou brzdí a bliká a troubí.
Jak je možné že někdy na celé trase Pha-Brno šlápnu n brzdu 2-3 krát a ti ňoumové co pospíchaj brzdí každý km?
Pokud v tom levém pruhu jedeš max. 110, právě jsi předjel kamion, pravý pruh je volný a další kamion je 200 - 300 metrů před tebou, tak se nediv. V tom okamžiku v tom levém pruhu nemáš co dělat a ten co tě dojel tě naprosto v souladu se zákonem o provozu upozorňuje na to, že tě chce předjet. To, jak jel rychle, není tvoje starost, ale jeho. Nesouhlasím s permanentním překračováním nejvyšší povolené rychlosti, zvlášť o 30 a více km/h, jen konstatuji. Mně se totiž to, co popisuješ, stane jednou za měsíc či dva. Asi to bude tím, že v levém pruhu zbytečně nepřekážím a to jezdím běžně cca 140 tachometr (tedy 130 reál), někdy o něco pomaleji.