Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slavné české auto slaví osmdesátiny. Průkopnice aerodynamiky Tatra 77

V březnu 1934 se světu představil revoluční vůz, který se nesmazatelně zapsal do historie automobilismu. Jmenoval se Tatra 77.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R18o55m93a58n 84O48p66e34t 1451779355882

tatra 97 je opravdu krasny a nadcasovy auto. Skoda ze se u nas dnes ve Skodovce vyrabeji a designuji tak odporne zastarala auta. Na tradici navazano nebylo

0/0
25.4.2014 9:28
Foto

M82a57r83e26k 25C73e81r11n50y 5228286677

Tatra nezna bratra...R^

0/0
1.4.2014 17:29

R80a10d39e86k 88D35o19l63e13ž79a47l 2959973620210

Půjdu proti proudu. Myslím si, že i kdyby to soudruzi nedusili blbýma rozhodnutíma, tak by Tatra měla těžké problémy. Vždyť to byla víceméně kusová výroba, nebyla tam žádná linka, nic. Takoví výrobci jsou dneska už jen RR a Benley, a i ty musely zachraňovat BMW, resp. VW, protože i tak to bylo prodělečné.. Dneska je prostě jiná doba;-(.

Třeba za deset let od 1964 do 1973 se vyrobilo asi deset tisíc šestsettrojek, ale milión embéček a stovek, tj. v Boleslavi se tehdy těch aut vyrobilo stokrát víc..

0/0
31.3.2014 14:30

A14d46a61m 64K97ř44i72v92s18k71ý 1293984520443

To už dneska asi nikdo spolehlivě nezjistí, nicméně pokud by výroba a prodej 603 nebyla uměle omezená a vyvážela se třeba i na západ, mohlo se jich prodat i vyrobit mnohem víc.

+1/0
31.3.2014 15:46
Foto

M25i45r33o41s87l79a34v 48S30t83e22i56n97e41r 6518624183865

Před lety jsem spolu se spřátelenými podnikateli v Mnichově měl něco na práci v BMW Mnichov. Zajímavé bylo se dozvědět, že na tenkrát slavném sedmičkovém BMW firma nevydělávala, spíš dosazovala ještě na servis atd. Největší vývar měli vždy z trojkové řady pro "obyčejné lidi", pětková řada byla vždy typické auto firemních flotil a prodávalo se z nevětší části s velkými množstevními rabaty. Tatra byla v tomto ohledu chybně vybudovaná- model 6xx by býval měl smysl, kdyby  Tatra vyráběla následovnický model Hadimršky. Krásná auta se dostanou do muzea- ta méně krásná, ale spolehlivá však všude. Na Hadimrškách vydělávat, slávu získávat Tatraplány.

+3/0
31.3.2014 18:21

V89l29a70d89i69m14í47r 25M40a88c14a96n 4888313691354

Nádherný článek ! R^

+1/0
31.3.2014 12:39

T50o69m34á34š 23O91č24e64n43á38š84e13k 2303551787280

Díky za fajn článek. VV Tatra je srdcovka. VV

0/0
31.3.2014 12:30

P11e12t90r 10M67i37c55h13a69l 2960194301102

A tohle všechno (jak ospoustu jiných dobrých věcí) bolševik pohřbil. Rv

+1/−1
31.3.2014 12:09

H14o53n32z52a 11Š52l29e92z81i45n29g94r 8469761773882

Jen bych chtěl poznamenat, že H+Z neobjeli "svět" s tou Tatrou 87, se kterou vyrazili z Prahy, neboť dotyčný kus padl za oběť dopravní nehodě (tuším) již v Egyptě.....

+1/0
31.3.2014 11:53

L81u81k11a13s 10N75o42v52a51k 4349489783338

Dyt to v clanku je ;)

0/0
31.3.2014 12:09

H65o84n46z21a 94Š45l29e64z13i26n11g55r 8749101583702

A mě už asi hrabe.... to mám asi z toho nadměrného pití kafe.....

0/0
31.3.2014 12:42

T17o84m90á35š 17M32a30c41e40j27k32a 6521292527347

Nebyt soudruhu a jejich totalmi neschopnosti ve vsem, tak Tatra nohla byt dneska konkurenci pro BMW a Audi a nakladaky take mohly konkurovat velkym vyrobcum jako MAN nebo Mercedes-Benz.

+4/0
31.3.2014 11:21
Foto

M19i75r50o57s96l50a70v 79S91t40e77i86n46e81r 6478954593405

Vodou chlazený boxer je zatím už jenom u Subaru. Ten vzduchem chlazený z Tatry by nejspíš nešlo tak utlumit, jak je dnes třeba. Také ten ventilátor spotřebuje energii, voda se chadí skoro sama, už jízdou. Tatrovákům by se ale ten vodou chlazený boxer s kompresorem určitě podařil také. Ale nemá smysl dnes dumat nad tím, co by bylo, kdyby....

0/0
31.3.2014 20:05

P96e76t33r 89J17a26n80o92u20š 7139712242860

Co nam zbylo z te predvalecne doby?

0/0
31.3.2014 8:31

P33a84v93e58l 35Š31i75m48e94č65e36k 5933831461517

U snímku slavných cestovatelů jsem se usmál nad srolovanýma podkolenkama. To se už nevidí.

0/0
31.3.2014 8:05

L38i10b62o40r 85T69y80m55e73š 8775778737349

Byla to fatální chyba, když se v jistých časech rozhodlo, že se Tatra "vyprofiluje" jen na výrobu náklaďáku, které byly dobré, bohužel v dnešní době už je z poloviny z dílů jiných automobilek, a osobní auta šla ke dnu. Kdyby to zůstalo, byla by to velká konkurence pro Škodovku, o což kdysi šlo. I tak je pro mě značka Tatra srdeční záležitost, a stále u nás v Kopřivnici i v okolí potkávám pár nadšenců, kteří si je hýčkají a udržují a někdy s nimi"slavnostvě a svátečně" brázdí naše silnice.:-)R^

+3/0
31.3.2014 7:08

D17a43v54i98d 97N30e73b24e31s93k23ý 8217651819701

Konkurence pro Škodovku? Následujících 40 let po rozhodnutí nevyrábět v Tatře osobní automobily nic takového jako konkurence neexistovalo.

0/0
31.3.2014 7:44

J54a57r50o22m59í53r 97K36r66á30l 4850869704539

;-)  Libor píše jinými slovy to samé.

0/0
31.3.2014 7:48

P17e88t53r 75J11a70n26o91u12š 7869502902510

Soudruzi nepotrebovali konkurenci. Budovali planovane hospodarstvi.

+1/0
31.3.2014 8:42

Z39b79y87n26ě64k 74K67o43ř18í95n16e29k 9764653309932

A tohle všechno ty .... komunistický zlikvidovali :-(

+3/−1
31.3.2014 7:04

M55a98r92e17k 93F44l17e52k67a57č 1917272770551

byli bysme na tom líp jak němci! nebýt období "48-89":-/

+9/−1
31.3.2014 6:48

M79i95r67o50s21l84a74v 77D56i17o81p37a52n 2246859418912

V roce 1970 jsem vlastnil takovou 87čku v černé barvě. Až na spotřebu to bylo super auto.R^

+5/−1
31.3.2014 2:25

J73i19ř71í 35N30e29u95m95e39i85s80t31e29r 2662245753601

Pardon, uklikl jsem se na minus.

0/0
31.3.2014 6:04

J13a88r50o30m85í34r 36K15r87á18l 4410269874109

V době, kdy stál benzín dvě koruny se spotřeba moc neřešila.  A proti ostatním autům to byla úplně jiná dimenze. :-)

0/−3
31.3.2014 7:03

P70a39v14e77l 40F46a63r15a 9867947254891

Dvě koruny za benzín nic neznamená, vždycky je hlavní, za jak dlouho to vyděláte!

+3/0
31.3.2014 7:30

J64a77r80o26m30í10r 15K32r56á70l 4640419694299

No právě.  1850/2=925 a 24000/34=706.  Takže tehdy jste na litr vydělával o dost kratší dobu. Během 70. let se ten poměr změnil a v 80. letech už byl ten poměr opačný.

+1/0
31.3.2014 7:47

P31a14v43e94l 69F90a50r77a 9487157414661

No takže z toho vyplývá, že tehdy byl benzín přibližně stejně drahý, jako dnes. Jenom doufám, že nás nečeká stejný skok, jako začátkem 80-tých let.

0/0
31.3.2014 7:50

J53a46r55o35m58í13r 66K80r47á40l 4880979524629

Tehdy, když jezdily T603 byl podstatně levnější, dražší v porovnání s dneškem byl až později.  A pojištění bylo za 140 korun na rok. Tím nechci nějak velebit tehdejší dobu, jen konstatuji fakt, že jako studentům nám T603 vyhovovala. (Vešlo se nás do ní i 10 :-)).

0/0
31.3.2014 8:22

M44a70r78t69i34n 80R31o68h81á31č 6449666736207

Češi před sto lety, jiný svět.

+7/0
31.3.2014 0:49

M55a68r18t89i74n 52P60i98s89á89r 6270282844446

to i těch bolšounů bylo pozmálu ..

0/0
31.3.2014 1:54

M70a27r47e62k 57F38l11e52k34a85č 1707702860821

osobně si myslím že to musela být krásná doba.

0/0
31.3.2014 6:49

J21i73ř14í 88N31e44u45m79e66i78s51t82e54r 2532945353181

Ostatně, jako každá jiná doba.

0/0
31.3.2014 10:59

J34i89ř41í 51E62r45b10e95n 1553714916217

Pokud jsi zrovna nemusel k zubaři, nedostal infarkt nebo nepracoval v průmyslu bez jakýchkoliv omezení a povinností stran BOZP a exhalací...

+1/0
31.3.2014 14:39

T78o88m32á28š 74M37a29c12e43j16k20a 6401812947137

Jenže tak to bylo všude na světě a někde i mnohem horší. Tady to bylo ještě relativně lepší. Tomu se říká vývoj.

0/0
31.3.2014 16:14

P27e77t71r 32J10a50n40d27a 9743607744851

No to musela být překrásná doba. Většina lidí otročila někde ve fabrice, Velká válka na spadnutí ....

Nádhera.

0/0
1.4.2014 12:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.