Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slavné české auto slaví osmdesátiny. Průkopnice aerodynamiky Tatra 77

V březnu 1934 se světu představil revoluční vůz, který se nesmazatelně zapsal do historie automobilismu. Jmenoval se Tatra 77.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R72o74m50a62n 97O31p35e71t 1191429395932

tatra 97 je opravdu krasny a nadcasovy auto. Skoda ze se u nas dnes ve Skodovce vyrabeji a designuji tak odporne zastarala auta. Na tradici navazano nebylo

0/0
25.4.2014 9:28
Foto

M62a65r51e64k 94C22e25r15n95y 5298486257

Tatra nezna bratra...R^

0/0
1.4.2014 17:29

R56a72d64e82k 84D82o13l48e28ž29a85l 2959533610660

Půjdu proti proudu. Myslím si, že i kdyby to soudruzi nedusili blbýma rozhodnutíma, tak by Tatra měla těžké problémy. Vždyť to byla víceméně kusová výroba, nebyla tam žádná linka, nic. Takoví výrobci jsou dneska už jen RR a Benley, a i ty musely zachraňovat BMW, resp. VW, protože i tak to bylo prodělečné.. Dneska je prostě jiná doba;-(.

Třeba za deset let od 1964 do 1973 se vyrobilo asi deset tisíc šestsettrojek, ale milión embéček a stovek, tj. v Boleslavi se tehdy těch aut vyrobilo stokrát víc..

0/0
31.3.2014 14:30

A75d90a89m 47K45ř85i41v57s22k21ý 1513454470113

To už dneska asi nikdo spolehlivě nezjistí, nicméně pokud by výroba a prodej 603 nebyla uměle omezená a vyvážela se třeba i na západ, mohlo se jich prodat i vyrobit mnohem víc.

+1/0
31.3.2014 15:46
Foto

M90i14r26o12s84l78a22v 48S31t32e89i22n53e96r 6188144843885

Před lety jsem spolu se spřátelenými podnikateli v Mnichově měl něco na práci v BMW Mnichov. Zajímavé bylo se dozvědět, že na tenkrát slavném sedmičkovém BMW firma nevydělávala, spíš dosazovala ještě na servis atd. Největší vývar měli vždy z trojkové řady pro "obyčejné lidi", pětková řada byla vždy typické auto firemních flotil a prodávalo se z nevětší části s velkými množstevními rabaty. Tatra byla v tomto ohledu chybně vybudovaná- model 6xx by býval měl smysl, kdyby  Tatra vyráběla následovnický model Hadimršky. Krásná auta se dostanou do muzea- ta méně krásná, ale spolehlivá však všude. Na Hadimrškách vydělávat, slávu získávat Tatraplány.

+3/0
31.3.2014 18:21

V14l31a77d68i20m87í89r 12M45a31c28a44n 4838903981324

Nádherný článek ! R^

+1/0
31.3.2014 12:39

T26o43m16á82š 15O39č43e84n77á46š49e36k 2803561687180

Díky za fajn článek. VV Tatra je srdcovka. VV

0/0
31.3.2014 12:30

P89e72t75r 37M23i10c11h79a79l 2650434381562

A tohle všechno (jak ospoustu jiných dobrých věcí) bolševik pohřbil. Rv

+1/−1
31.3.2014 12:09

H32o10n72z78a 46Š23l12e73z50i14n35g83r 8379421383412

Jen bych chtěl poznamenat, že H+Z neobjeli "svět" s tou Tatrou 87, se kterou vyrazili z Prahy, neboť dotyčný kus padl za oběť dopravní nehodě (tuším) již v Egyptě.....

+1/0
31.3.2014 11:53

L31u92k54a57s 52N17o70v90a96k 4519459763718

Dyt to v clanku je ;)

0/0
31.3.2014 12:09

H54o58n16z43a 22Š98l98e35z33i16n16g63r 8829151453432

A mě už asi hrabe.... to mám asi z toho nadměrného pití kafe.....

0/0
31.3.2014 12:42

T97o81m77á18š 35M32a23c36e67j65k35a 6571362117747

Nebyt soudruhu a jejich totalmi neschopnosti ve vsem, tak Tatra nohla byt dneska konkurenci pro BMW a Audi a nakladaky take mohly konkurovat velkym vyrobcum jako MAN nebo Mercedes-Benz.

+4/0
31.3.2014 11:21
Foto

M68i53r67o16s90l36a83v 12S18t31e34i66n20e49r 6228184193875

Vodou chlazený boxer je zatím už jenom u Subaru. Ten vzduchem chlazený z Tatry by nejspíš nešlo tak utlumit, jak je dnes třeba. Také ten ventilátor spotřebuje energii, voda se chadí skoro sama, už jízdou. Tatrovákům by se ale ten vodou chlazený boxer s kompresorem určitě podařil také. Ale nemá smysl dnes dumat nad tím, co by bylo, kdyby....

0/0
31.3.2014 20:05

P22e88t26r 23J62a45n86o92u80š 7849842962340

Co nam zbylo z te predvalecne doby?

0/0
31.3.2014 8:31

P66a79v48e98l 72Š55i30m42e34č75e56k 5213961851207

U snímku slavných cestovatelů jsem se usmál nad srolovanýma podkolenkama. To se už nevidí.

0/0
31.3.2014 8:05

L14i27b78o52r 46T41y23m48e38š 8805608857319

Byla to fatální chyba, když se v jistých časech rozhodlo, že se Tatra "vyprofiluje" jen na výrobu náklaďáku, které byly dobré, bohužel v dnešní době už je z poloviny z dílů jiných automobilek, a osobní auta šla ke dnu. Kdyby to zůstalo, byla by to velká konkurence pro Škodovku, o což kdysi šlo. I tak je pro mě značka Tatra srdeční záležitost, a stále u nás v Kopřivnici i v okolí potkávám pár nadšenců, kteří si je hýčkají a udržují a někdy s nimi"slavnostvě a svátečně" brázdí naše silnice.:-)R^

+3/0
31.3.2014 7:08

D15a39v59i44d 38N82e35b93e63s28k78ý 8837421419111

Konkurence pro Škodovku? Následujících 40 let po rozhodnutí nevyrábět v Tatře osobní automobily nic takového jako konkurence neexistovalo.

0/0
31.3.2014 7:44

J90a40r13o58m28í18r 49K44r52á71l 4580959854289

;-)  Libor píše jinými slovy to samé.

0/0
31.3.2014 7:48

P61e77t66r 26J70a96n94o92u31š 7269422662400

Soudruzi nepotrebovali konkurenci. Budovali planovane hospodarstvi.

+1/0
31.3.2014 8:42

Z30b83y46n51ě54k 11K20o88ř20í71n21e51k 9774423809622

A tohle všechno ty .... komunistický zlikvidovali :-(

+3/−1
31.3.2014 7:04

M58a20r30e56k 36F47l57e80k87a49č 1207832580721

byli bysme na tom líp jak němci! nebýt období "48-89":-/

+9/−1
31.3.2014 6:48

M71i37r43o70s96l88a51v 61D68i84o23p16a19n 2106339458172

V roce 1970 jsem vlastnil takovou 87čku v černé barvě. Až na spotřebu to bylo super auto.R^

+5/−1
31.3.2014 2:25

J48i84ř71í 73N88e94u18m59e42i43s36t67e95r 2372475613751

Pardon, uklikl jsem se na minus.

0/0
31.3.2014 6:04

J10a24r61o35m79í21r 77K45r13á20l 4560139124499

V době, kdy stál benzín dvě koruny se spotřeba moc neřešila.  A proti ostatním autům to byla úplně jiná dimenze. :-)

0/−3
31.3.2014 7:03

P42a12v76e46l 93F63a64r21a 9947987444381

Dvě koruny za benzín nic neznamená, vždycky je hlavní, za jak dlouho to vyděláte!

+3/0
31.3.2014 7:30

J92a23r23o17m19í22r 91K57r73á52l 4330399134819

No právě.  1850/2=925 a 24000/34=706.  Takže tehdy jste na litr vydělával o dost kratší dobu. Během 70. let se ten poměr změnil a v 80. letech už byl ten poměr opačný.

+1/0
31.3.2014 7:47

P60a26v85e91l 67F26a39r66a 9897737414721

No takže z toho vyplývá, že tehdy byl benzín přibližně stejně drahý, jako dnes. Jenom doufám, že nás nečeká stejný skok, jako začátkem 80-tých let.

0/0
31.3.2014 7:50

J36a65r75o65m84í68r 22K66r14á68l 4320209624829

Tehdy, když jezdily T603 byl podstatně levnější, dražší v porovnání s dneškem byl až později.  A pojištění bylo za 140 korun na rok. Tím nechci nějak velebit tehdejší dobu, jen konstatuji fakt, že jako studentům nám T603 vyhovovala. (Vešlo se nás do ní i 10 :-)).

0/0
31.3.2014 8:22

M59a77r20t39i30n 25R29o17h70á95č 6939656426537

Češi před sto lety, jiný svět.

+7/0
31.3.2014 0:49

M64a60r50t86i50n 42P56i17s87á60r 6850292704796

to i těch bolšounů bylo pozmálu ..

0/0
31.3.2014 1:54

M70a97r42e36k 24F57l86e19k50a69č 1657702760411

osobně si myslím že to musela být krásná doba.

0/0
31.3.2014 6:49

J10i42ř22í 29N17e71u78m62e35i74s12t73e31r 2722575493581

Ostatně, jako každá jiná doba.

0/0
31.3.2014 10:59

J58i27ř86í 80E55r47b17e55n 1903824976897

Pokud jsi zrovna nemusel k zubaři, nedostal infarkt nebo nepracoval v průmyslu bez jakýchkoliv omezení a povinností stran BOZP a exhalací...

+1/0
31.3.2014 14:39

T72o54m50á98š 43M86a80c88e17j66k44a 6151682337207

Jenže tak to bylo všude na světě a někde i mnohem horší. Tady to bylo ještě relativně lepší. Tomu se říká vývoj.

0/0
31.3.2014 16:14

P62e66t17r 38J60a33n81d84a 9253387344531

No to musela být překrásná doba. Většina lidí otročila někde ve fabrice, Velká válka na spadnutí ....

Nádhera.

0/0
1.4.2014 12:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.