Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slavné české auto slaví osmdesátiny. Průkopnice aerodynamiky Tatra 77

V březnu 1934 se světu představil revoluční vůz, který se nesmazatelně zapsal do historie automobilismu. Jmenoval se Tatra 77.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R21o98m27a41n 23O60p78e56t 1851569625372

tatra 97 je opravdu krasny a nadcasovy auto. Skoda ze se u nas dnes ve Skodovce vyrabeji a designuji tak odporne zastarala auta. Na tradici navazano nebylo

0/0
25.4.2014 9:28
Foto

M69a83r88e43k 84C30e24r49n94y 5428576977

Tatra nezna bratra...R^

0/0
1.4.2014 17:29

R96a77d85e29k 14D61o82l36e43ž82a75l 2299323430320

Půjdu proti proudu. Myslím si, že i kdyby to soudruzi nedusili blbýma rozhodnutíma, tak by Tatra měla těžké problémy. Vždyť to byla víceméně kusová výroba, nebyla tam žádná linka, nic. Takoví výrobci jsou dneska už jen RR a Benley, a i ty musely zachraňovat BMW, resp. VW, protože i tak to bylo prodělečné.. Dneska je prostě jiná doba;-(.

Třeba za deset let od 1964 do 1973 se vyrobilo asi deset tisíc šestsettrojek, ale milión embéček a stovek, tj. v Boleslavi se tehdy těch aut vyrobilo stokrát víc..

0/0
31.3.2014 14:30


A93d75a12m 26K97ř63i17v96s49k71ý 1593984620213

To už dneska asi nikdo spolehlivě nezjistí, nicméně pokud by výroba a prodej 603 nebyla uměle omezená a vyvážela se třeba i na západ, mohlo se jich prodat i vyrobit mnohem víc.

+1/0
31.3.2014 15:46
Foto

M47i97r32o65s42l20a97v 20S82t24e38i58n65e58r 6828644833805

Před lety jsem spolu se spřátelenými podnikateli v Mnichově měl něco na práci v BMW Mnichov. Zajímavé bylo se dozvědět, že na tenkrát slavném sedmičkovém BMW firma nevydělávala, spíš dosazovala ještě na servis atd. Největší vývar měli vždy z trojkové řady pro "obyčejné lidi", pětková řada byla vždy typické auto firemních flotil a prodávalo se z nevětší části s velkými množstevními rabaty. Tatra byla v tomto ohledu chybně vybudovaná- model 6xx by býval měl smysl, kdyby  Tatra vyráběla následovnický model Hadimršky. Krásná auta se dostanou do muzea- ta méně krásná, ale spolehlivá však všude. Na Hadimrškách vydělávat, slávu získávat Tatraplány.

+3/0
31.3.2014 18:21

V12l93a79d65i29m23í34r 64M74a83c20a26n 4868623281294

Nádherný článek ! R^

+1/0
31.3.2014 12:39

T46o43m13á68š 32O79č20e56n77á79š59e65k 2523181857650

Díky za fajn článek. VV Tatra je srdcovka. VV

0/0
31.3.2014 12:30

P57e31t50r 96M62i63c42h47a84l 2400264271532

A tohle všechno (jak ospoustu jiných dobrých věcí) bolševik pohřbil. Rv

+1/−1
31.3.2014 12:09

H62o10n13z93a 90Š74l72e47z95i27n82g73r 8439321253542

Jen bych chtěl poznamenat, že H+Z neobjeli "svět" s tou Tatrou 87, se kterou vyrazili z Prahy, neboť dotyčný kus padl za oběť dopravní nehodě (tuším) již v Egyptě.....

+1/0
31.3.2014 11:53

L12u83k64a36s 41N46o37v96a74k 4209599763558

Dyt to v clanku je ;)

0/0
31.3.2014 12:09

H46o81n82z56a 92Š44l41e74z34i36n89g41r 8139561283562

A mě už asi hrabe.... to mám asi z toho nadměrného pití kafe.....

0/0
31.3.2014 12:42

T16o87m89á93š 50M66a56c51e83j31k46a 6551112207357

Nebyt soudruhu a jejich totalmi neschopnosti ve vsem, tak Tatra nohla byt dneska konkurenci pro BMW a Audi a nakladaky take mohly konkurovat velkym vyrobcum jako MAN nebo Mercedes-Benz.

+4/0
31.3.2014 11:21
Foto

M47i40r11o68s29l17a63v 83S54t69e17i29n10e17r 6438964143615

Vodou chlazený boxer je zatím už jenom u Subaru. Ten vzduchem chlazený z Tatry by nejspíš nešlo tak utlumit, jak je dnes třeba. Také ten ventilátor spotřebuje energii, voda se chadí skoro sama, už jízdou. Tatrovákům by se ale ten vodou chlazený boxer s kompresorem určitě podařil také. Ale nemá smysl dnes dumat nad tím, co by bylo, kdyby....

0/0
31.3.2014 20:05

P72e48t30r 27J73a98n27o35u76š 7689122492900

Co nam zbylo z te predvalecne doby?

0/0
31.3.2014 8:31

P18a77v83e16l 20Š65i10m27e45č79e50k 5583921811467

U snímku slavných cestovatelů jsem se usmál nad srolovanýma podkolenkama. To se už nevidí.

0/0
31.3.2014 8:05

L48i87b10o75r 76T47y80m19e28š 8135438967179

Byla to fatální chyba, když se v jistých časech rozhodlo, že se Tatra "vyprofiluje" jen na výrobu náklaďáku, které byly dobré, bohužel v dnešní době už je z poloviny z dílů jiných automobilek, a osobní auta šla ke dnu. Kdyby to zůstalo, byla by to velká konkurence pro Škodovku, o což kdysi šlo. I tak je pro mě značka Tatra srdeční záležitost, a stále u nás v Kopřivnici i v okolí potkávám pár nadšenců, kteří si je hýčkají a udržují a někdy s nimi"slavnostvě a svátečně" brázdí naše silnice.:-)R^

+3/0
31.3.2014 7:08

D56a67v43i65d 80N70e89b93e33s48k41ý 8577231539941

Konkurence pro Škodovku? Následujících 40 let po rozhodnutí nevyrábět v Tatře osobní automobily nic takového jako konkurence neexistovalo.

0/0
31.3.2014 7:44

J64a23r17o18m97í10r 88K96r28á53l 4560199704389

;-)  Libor píše jinými slovy to samé.

0/0
31.3.2014 7:48

P94e16t43r 87J62a45n36o60u46š 7259942732890

Soudruzi nepotrebovali konkurenci. Budovali planovane hospodarstvi.

+1/0
31.3.2014 8:42

Z80b54y43n94ě16k 57K86o84ř79í71n85e83k 9624613139292

A tohle všechno ty .... komunistický zlikvidovali :-(

+3/−1
31.3.2014 7:04

M57a71r71e88k 14F36l29e86k11a13č 1817652680171

byli bysme na tom líp jak němci! nebýt období "48-89":-/

+9/−1
31.3.2014 6:48

M72i29r44o63s61l45a80v 38D60i44o80p56a50n 2716489818152

V roce 1970 jsem vlastnil takovou 87čku v černé barvě. Až na spotřebu to bylo super auto.R^

+5/−1
31.3.2014 2:25

J58i50ř80í 74N38e21u20m37e77i34s85t32e43r 2672815583591

Pardon, uklikl jsem se na minus.

0/0
31.3.2014 6:04

J83a84r79o80m94í43r 22K84r52á37l 4350519904489

V době, kdy stál benzín dvě koruny se spotřeba moc neřešila.  A proti ostatním autům to byla úplně jiná dimenze. :-)

0/−3
31.3.2014 7:03

P49a68v10e19l 28F44a34r47a 9397147214631

Dvě koruny za benzín nic neznamená, vždycky je hlavní, za jak dlouho to vyděláte!

+3/0
31.3.2014 7:30

J15a98r48o33m53í78r 25K85r25á47l 4460759914309

No právě.  1850/2=925 a 24000/34=706.  Takže tehdy jste na litr vydělával o dost kratší dobu. Během 70. let se ten poměr změnil a v 80. letech už byl ten poměr opačný.

+1/0
31.3.2014 7:47

P89a53v40e39l 41F43a22r10a 9797167424401

No takže z toho vyplývá, že tehdy byl benzín přibližně stejně drahý, jako dnes. Jenom doufám, že nás nečeká stejný skok, jako začátkem 80-tých let.

0/0
31.3.2014 7:50

J67a21r35o44m20í79r 85K24r76á60l 4140969304409

Tehdy, když jezdily T603 byl podstatně levnější, dražší v porovnání s dneškem byl až později.  A pojištění bylo za 140 korun na rok. Tím nechci nějak velebit tehdejší dobu, jen konstatuji fakt, že jako studentům nám T603 vyhovovala. (Vešlo se nás do ní i 10 :-)).

0/0
31.3.2014 8:22

M36a42r59t10i45n 56R39o12h58á18č 6989916386287

Češi před sto lety, jiný svět.

+7/0
31.3.2014 0:49

M42a25r54t17i92n 21P45i12s84á44r 6410142454346

to i těch bolšounů bylo pozmálu ..

0/0
31.3.2014 1:54

M19a64r19e30k 59F55l28e44k49a74č 1187212980401

osobně si myslím že to musela být krásná doba.

0/0
31.3.2014 6:49

J77i74ř43í 73N32e56u21m28e51i15s14t91e21r 2922275153911

Ostatně, jako každá jiná doba.

0/0
31.3.2014 10:59

J52i45ř92í 98E73r73b66e87n 1913934326597

Pokud jsi zrovna nemusel k zubaři, nedostal infarkt nebo nepracoval v průmyslu bez jakýchkoliv omezení a povinností stran BOZP a exhalací...

+1/0
31.3.2014 14:39

T45o86m43á64š 26M67a44c68e32j92k45a 6921412897747

Jenže tak to bylo všude na světě a někde i mnohem horší. Tady to bylo ještě relativně lepší. Tomu se říká vývoj.

0/0
31.3.2014 16:14

P55e36t97r 16J26a97n69d13a 9293867474601

No to musela být překrásná doba. Většina lidí otročila někde ve fabrice, Velká válka na spadnutí ....

Nádhera.

0/0
1.4.2014 12:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.