Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slavné české auto slaví osmdesátiny. Průkopnice aerodynamiky Tatra 77

V březnu 1934 se světu představil revoluční vůz, který se nesmazatelně zapsal do historie automobilismu. Jmenoval se Tatra 77.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R45o71m94a19n 64O76p24e33t 1681979225192

tatra 97 je opravdu krasny a nadcasovy auto. Skoda ze se u nas dnes ve Skodovce vyrabeji a designuji tak odporne zastarala auta. Na tradici navazano nebylo

0/0
25.4.2014 9:28
Foto

M17a81r47e54k 34C20e73r50n24y 5988146767

Tatra nezna bratra...R^

0/0
1.4.2014 17:29

R16a63d77e92k 94D62o97l86e40ž23a23l 2859573270190

Půjdu proti proudu. Myslím si, že i kdyby to soudruzi nedusili blbýma rozhodnutíma, tak by Tatra měla těžké problémy. Vždyť to byla víceméně kusová výroba, nebyla tam žádná linka, nic. Takoví výrobci jsou dneska už jen RR a Benley, a i ty musely zachraňovat BMW, resp. VW, protože i tak to bylo prodělečné.. Dneska je prostě jiná doba;-(.

Třeba za deset let od 1964 do 1973 se vyrobilo asi deset tisíc šestsettrojek, ale milión embéček a stovek, tj. v Boleslavi se tehdy těch aut vyrobilo stokrát víc..

0/0
31.3.2014 14:30


A64d44a75m 10K43ř21i80v17s74k62ý 1133454410563

To už dneska asi nikdo spolehlivě nezjistí, nicméně pokud by výroba a prodej 603 nebyla uměle omezená a vyvážela se třeba i na západ, mohlo se jich prodat i vyrobit mnohem víc.

+1/0
31.3.2014 15:46
Foto

M71i15r31o71s89l42a58v 22S45t40e73i44n24e32r 6768674343685

Před lety jsem spolu se spřátelenými podnikateli v Mnichově měl něco na práci v BMW Mnichov. Zajímavé bylo se dozvědět, že na tenkrát slavném sedmičkovém BMW firma nevydělávala, spíš dosazovala ještě na servis atd. Největší vývar měli vždy z trojkové řady pro "obyčejné lidi", pětková řada byla vždy typické auto firemních flotil a prodávalo se z nevětší části s velkými množstevními rabaty. Tatra byla v tomto ohledu chybně vybudovaná- model 6xx by býval měl smysl, kdyby  Tatra vyráběla následovnický model Hadimršky. Krásná auta se dostanou do muzea- ta méně krásná, ale spolehlivá však všude. Na Hadimrškách vydělávat, slávu získávat Tatraplány.

+3/0
31.3.2014 18:21

V75l92a63d84i78m33í14r 42M93a81c70a28n 4418593621544

Nádherný článek ! R^

+1/0
31.3.2014 12:39

T82o51m17á63š 84O37č75e16n31á40š69e69k 2763661837960

Díky za fajn článek. VV Tatra je srdcovka. VV

0/0
31.3.2014 12:30

P93e78t75r 64M63i17c30h52a48l 2840104631402

A tohle všechno (jak ospoustu jiných dobrých věcí) bolševik pohřbil. Rv

+1/−1
31.3.2014 12:09

H73o21n41z83a 61Š76l92e26z26i14n90g64r 8879781563922

Jen bych chtěl poznamenat, že H+Z neobjeli "svět" s tou Tatrou 87, se kterou vyrazili z Prahy, neboť dotyčný kus padl za oběť dopravní nehodě (tuším) již v Egyptě.....

+1/0
31.3.2014 11:53

L44u71k27a24s 85N30o46v80a85k 4899299433868

Dyt to v clanku je ;)

0/0
31.3.2014 12:09

H21o46n51z74a 52Š90l65e57z37i92n15g17r 8149771613712

A mě už asi hrabe.... to mám asi z toho nadměrného pití kafe.....

0/0
31.3.2014 12:42

T73o97m28á50š 94M54a50c37e46j25k86a 6891942137757

Nebyt soudruhu a jejich totalmi neschopnosti ve vsem, tak Tatra nohla byt dneska konkurenci pro BMW a Audi a nakladaky take mohly konkurovat velkym vyrobcum jako MAN nebo Mercedes-Benz.

+4/0
31.3.2014 11:21
Foto

M85i72r81o38s91l53a23v 22S35t65e36i85n44e34r 6198784263685

Vodou chlazený boxer je zatím už jenom u Subaru. Ten vzduchem chlazený z Tatry by nejspíš nešlo tak utlumit, jak je dnes třeba. Také ten ventilátor spotřebuje energii, voda se chadí skoro sama, už jízdou. Tatrovákům by se ale ten vodou chlazený boxer s kompresorem určitě podařil také. Ale nemá smysl dnes dumat nad tím, co by bylo, kdyby....

0/0
31.3.2014 20:05

P28e23t25r 31J24a45n25o90u11š 7479152742770

Co nam zbylo z te predvalecne doby?

0/0
31.3.2014 8:31

P67a42v88e38l 31Š41i94m32e79č30e84k 5163251391277

U snímku slavných cestovatelů jsem se usmál nad srolovanýma podkolenkama. To se už nevidí.

0/0
31.3.2014 8:05

L63i92b22o16r 18T73y36m84e61š 8705508677929

Byla to fatální chyba, když se v jistých časech rozhodlo, že se Tatra "vyprofiluje" jen na výrobu náklaďáku, které byly dobré, bohužel v dnešní době už je z poloviny z dílů jiných automobilek, a osobní auta šla ke dnu. Kdyby to zůstalo, byla by to velká konkurence pro Škodovku, o což kdysi šlo. I tak je pro mě značka Tatra srdeční záležitost, a stále u nás v Kopřivnici i v okolí potkávám pár nadšenců, kteří si je hýčkají a udržují a někdy s nimi"slavnostvě a svátečně" brázdí naše silnice.:-)R^

+3/0
31.3.2014 7:08

D75a61v21i74d 30N89e58b27e11s44k79ý 8567841729941

Konkurence pro Škodovku? Následujících 40 let po rozhodnutí nevyrábět v Tatře osobní automobily nic takového jako konkurence neexistovalo.

0/0
31.3.2014 7:44

J42a94r46o18m30í85r 72K46r54á92l 4680699924169

;-)  Libor píše jinými slovy to samé.

0/0
31.3.2014 7:48

P14e76t59r 89J37a39n14o67u72š 7419932492680

Soudruzi nepotrebovali konkurenci. Budovali planovane hospodarstvi.

+1/0
31.3.2014 8:42

Z45b90y76n35ě60k 88K62o88ř29í74n14e58k 9714893889732

A tohle všechno ty .... komunistický zlikvidovali :-(

+3/−1
31.3.2014 7:04

M30a36r31e87k 34F94l40e13k96a93č 1447642380371

byli bysme na tom líp jak němci! nebýt období "48-89":-/

+9/−1
31.3.2014 6:48

M73i76r35o46s13l10a62v 25D43i18o14p52a25n 2576849848782

V roce 1970 jsem vlastnil takovou 87čku v černé barvě. Až na spotřebu to bylo super auto.R^

+5/−1
31.3.2014 2:25

J67i23ř77í 97N21e67u27m80e21i95s46t31e63r 2932275333891

Pardon, uklikl jsem se na minus.

0/0
31.3.2014 6:04

J47a40r81o45m52í84r 72K66r20á86l 4790299514249

V době, kdy stál benzín dvě koruny se spotřeba moc neřešila.  A proti ostatním autům to byla úplně jiná dimenze. :-)

0/−3
31.3.2014 7:03

P55a22v18e65l 96F24a58r74a 9657677284321

Dvě koruny za benzín nic neznamená, vždycky je hlavní, za jak dlouho to vyděláte!

+3/0
31.3.2014 7:30

J88a65r78o21m54í19r 34K90r66á46l 4540959314699

No právě.  1850/2=925 a 24000/34=706.  Takže tehdy jste na litr vydělával o dost kratší dobu. Během 70. let se ten poměr změnil a v 80. letech už byl ten poměr opačný.

+1/0
31.3.2014 7:47

P92a34v53e56l 40F10a91r54a 9317757514841

No takže z toho vyplývá, že tehdy byl benzín přibližně stejně drahý, jako dnes. Jenom doufám, že nás nečeká stejný skok, jako začátkem 80-tých let.

0/0
31.3.2014 7:50

J61a36r74o87m64í25r 76K34r61á83l 4110419754349

Tehdy, když jezdily T603 byl podstatně levnější, dražší v porovnání s dneškem byl až později.  A pojištění bylo za 140 korun na rok. Tím nechci nějak velebit tehdejší dobu, jen konstatuji fakt, že jako studentům nám T603 vyhovovala. (Vešlo se nás do ní i 10 :-)).

0/0
31.3.2014 8:22

M19a26r33t87i74n 63R68o74h54á64č 6499226216877

Češi před sto lety, jiný svět.

+7/0
31.3.2014 0:49

M96a20r56t45i12n 33P72i64s91á58r 6890802544456

to i těch bolšounů bylo pozmálu ..

0/0
31.3.2014 1:54

M41a50r51e24k 63F75l81e38k97a86č 1767312910601

osobně si myslím že to musela být krásná doba.

0/0
31.3.2014 6:49

J30i33ř25í 13N65e46u39m86e89i84s39t31e84r 2522685953261

Ostatně, jako každá jiná doba.

0/0
31.3.2014 10:59

J72i87ř30í 18E33r98b69e96n 1333554246817

Pokud jsi zrovna nemusel k zubaři, nedostal infarkt nebo nepracoval v průmyslu bez jakýchkoliv omezení a povinností stran BOZP a exhalací...

+1/0
31.3.2014 14:39

T58o58m35á12š 80M13a71c34e73j76k88a 6971112627617

Jenže tak to bylo všude na světě a někde i mnohem horší. Tady to bylo ještě relativně lepší. Tomu se říká vývoj.

0/0
31.3.2014 16:14

P39e34t53r 95J84a38n90d59a 9573137404211

No to musela být překrásná doba. Většina lidí otročila někde ve fabrice, Velká válka na spadnutí ....

Nádhera.

0/0
1.4.2014 12:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.