Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slavné české auto slaví osmdesátiny. Průkopnice aerodynamiky Tatra 77

V březnu 1934 se světu představil revoluční vůz, který se nesmazatelně zapsal do historie automobilismu. Jmenoval se Tatra 77.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R29o68m44a91n 38O60p27e78t 1951909465352

tatra 97 je opravdu krasny a nadcasovy auto. Skoda ze se u nas dnes ve Skodovce vyrabeji a designuji tak odporne zastarala auta. Na tradici navazano nebylo

0/0
25.4.2014 9:28
Foto

M50a47r97e69k 42C93e44r44n51y 5148986817

Tatra nezna bratra...R^

0/0
1.4.2014 17:29

R79a72d71e62k 75D94o17l91e54ž11a32l 2379173680530

Půjdu proti proudu. Myslím si, že i kdyby to soudruzi nedusili blbýma rozhodnutíma, tak by Tatra měla těžké problémy. Vždyť to byla víceméně kusová výroba, nebyla tam žádná linka, nic. Takoví výrobci jsou dneska už jen RR a Benley, a i ty musely zachraňovat BMW, resp. VW, protože i tak to bylo prodělečné.. Dneska je prostě jiná doba;-(.

Třeba za deset let od 1964 do 1973 se vyrobilo asi deset tisíc šestsettrojek, ale milión embéček a stovek, tj. v Boleslavi se tehdy těch aut vyrobilo stokrát víc..

0/0
31.3.2014 14:30

A58d27a90m 47K31ř35i71v78s48k55ý 1803244180183

To už dneska asi nikdo spolehlivě nezjistí, nicméně pokud by výroba a prodej 603 nebyla uměle omezená a vyvážela se třeba i na západ, mohlo se jich prodat i vyrobit mnohem víc.

+1/0
31.3.2014 15:46
Foto

M69i82r24o69s61l22a64v 88S63t13e10i82n53e80r 6498254703625

Před lety jsem spolu se spřátelenými podnikateli v Mnichově měl něco na práci v BMW Mnichov. Zajímavé bylo se dozvědět, že na tenkrát slavném sedmičkovém BMW firma nevydělávala, spíš dosazovala ještě na servis atd. Největší vývar měli vždy z trojkové řady pro "obyčejné lidi", pětková řada byla vždy typické auto firemních flotil a prodávalo se z nevětší části s velkými množstevními rabaty. Tatra byla v tomto ohledu chybně vybudovaná- model 6xx by býval měl smysl, kdyby  Tatra vyráběla následovnický model Hadimršky. Krásná auta se dostanou do muzea- ta méně krásná, ale spolehlivá však všude. Na Hadimrškách vydělávat, slávu získávat Tatraplány.

+3/0
31.3.2014 18:21

V72l50a84d26i60m66í76r 56M18a93c33a17n 4938803971824

Nádherný článek ! R^

+1/0
31.3.2014 12:39

T83o28m18á66š 54O56č87e69n63á87š46e47k 2813901397330

Díky za fajn článek. VV Tatra je srdcovka. VV

0/0
31.3.2014 12:30

P83e27t50r 66M33i53c32h57a92l 2150134701652

A tohle všechno (jak ospoustu jiných dobrých věcí) bolševik pohřbil. Rv

+1/−1
31.3.2014 12:09

H55o18n29z83a 69Š95l30e17z13i18n26g62r 8259611723292

Jen bych chtěl poznamenat, že H+Z neobjeli "svět" s tou Tatrou 87, se kterou vyrazili z Prahy, neboť dotyčný kus padl za oběť dopravní nehodě (tuším) již v Egyptě.....

+1/0
31.3.2014 11:53

L38u74k27a63s 98N32o75v39a41k 4599409943598

Dyt to v clanku je ;)

0/0
31.3.2014 12:09

H73o49n52z26a 13Š17l78e27z62i21n93g18r 8259791193342

A mě už asi hrabe.... to mám asi z toho nadměrného pití kafe.....

0/0
31.3.2014 12:42

T14o18m90á59š 37M63a40c85e17j65k32a 6421882527207

Nebyt soudruhu a jejich totalmi neschopnosti ve vsem, tak Tatra nohla byt dneska konkurenci pro BMW a Audi a nakladaky take mohly konkurovat velkym vyrobcum jako MAN nebo Mercedes-Benz.

+4/0
31.3.2014 11:21
Foto

M64i34r56o39s68l73a45v 21S54t92e11i74n62e32r 6548834523655

Vodou chlazený boxer je zatím už jenom u Subaru. Ten vzduchem chlazený z Tatry by nejspíš nešlo tak utlumit, jak je dnes třeba. Také ten ventilátor spotřebuje energii, voda se chadí skoro sama, už jízdou. Tatrovákům by se ale ten vodou chlazený boxer s kompresorem určitě podařil také. Ale nemá smysl dnes dumat nad tím, co by bylo, kdyby....

0/0
31.3.2014 20:05

P15e36t50r 49J45a32n20o18u65š 7199462842460

Co nam zbylo z te predvalecne doby?

0/0
31.3.2014 8:31

P37a20v11e39l 82Š68i50m50e59č67e95k 5463651351877

U snímku slavných cestovatelů jsem se usmál nad srolovanýma podkolenkama. To se už nevidí.

0/0
31.3.2014 8:05

L77i63b61o81r 79T75y83m26e68š 8255888347299

Byla to fatální chyba, když se v jistých časech rozhodlo, že se Tatra "vyprofiluje" jen na výrobu náklaďáku, které byly dobré, bohužel v dnešní době už je z poloviny z dílů jiných automobilek, a osobní auta šla ke dnu. Kdyby to zůstalo, byla by to velká konkurence pro Škodovku, o což kdysi šlo. I tak je pro mě značka Tatra srdeční záležitost, a stále u nás v Kopřivnici i v okolí potkávám pár nadšenců, kteří si je hýčkají a udržují a někdy s nimi"slavnostvě a svátečně" brázdí naše silnice.:-)R^

+3/0
31.3.2014 7:08

D59a17v36i73d 68N56e73b64e61s92k71ý 8247111259541

Konkurence pro Škodovku? Následujících 40 let po rozhodnutí nevyrábět v Tatře osobní automobily nic takového jako konkurence neexistovalo.

0/0
31.3.2014 7:44

J67a53r13o79m95í31r 40K11r57á63l 4140699534939

;-)  Libor píše jinými slovy to samé.

0/0
31.3.2014 7:48

P41e24t93r 44J30a90n51o41u32š 7769182612320

Soudruzi nepotrebovali konkurenci. Budovali planovane hospodarstvi.

+1/0
31.3.2014 8:42

Z25b70y89n67ě77k 59K38o57ř25í21n18e38k 9974293169772

A tohle všechno ty .... komunistický zlikvidovali :-(

+3/−1
31.3.2014 7:04

M19a64r85e29k 70F30l77e76k78a80č 1347132350311

byli bysme na tom líp jak němci! nebýt období "48-89":-/

+9/−1
31.3.2014 6:48

M35i71r43o97s24l40a67v 95D35i19o24p45a26n 2126859168322

V roce 1970 jsem vlastnil takovou 87čku v černé barvě. Až na spotřebu to bylo super auto.R^

+5/−1
31.3.2014 2:25

J71i45ř62í 22N21e31u41m61e94i91s22t88e96r 2352355313921

Pardon, uklikl jsem se na minus.

0/0
31.3.2014 6:04

J84a46r93o98m14í74r 20K23r38á76l 4150349134759

V době, kdy stál benzín dvě koruny se spotřeba moc neřešila.  A proti ostatním autům to byla úplně jiná dimenze. :-)

0/−3
31.3.2014 7:03

P90a71v58e62l 66F72a19r23a 9507117464291

Dvě koruny za benzín nic neznamená, vždycky je hlavní, za jak dlouho to vyděláte!

+3/0
31.3.2014 7:30

J48a54r17o38m83í87r 23K32r26á49l 4210339664709

No právě.  1850/2=925 a 24000/34=706.  Takže tehdy jste na litr vydělával o dost kratší dobu. Během 70. let se ten poměr změnil a v 80. letech už byl ten poměr opačný.

+1/0
31.3.2014 7:47

P51a97v82e54l 36F36a90r25a 9317267484721

No takže z toho vyplývá, že tehdy byl benzín přibližně stejně drahý, jako dnes. Jenom doufám, že nás nečeká stejný skok, jako začátkem 80-tých let.

0/0
31.3.2014 7:50

J68a58r82o71m94í92r 62K84r36á65l 4160989914269

Tehdy, když jezdily T603 byl podstatně levnější, dražší v porovnání s dneškem byl až později.  A pojištění bylo za 140 korun na rok. Tím nechci nějak velebit tehdejší dobu, jen konstatuji fakt, že jako studentům nám T603 vyhovovala. (Vešlo se nás do ní i 10 :-)).

0/0
31.3.2014 8:22

M20a80r59t50i60n 34R94o95h30á20č 6409946736197

Češi před sto lety, jiný svět.

+7/0
31.3.2014 0:49

M37a32r32t90i89n 20P29i64s48á54r 6530272704816

to i těch bolšounů bylo pozmálu ..

0/0
31.3.2014 1:54

M43a85r91e82k 61F20l25e20k65a79č 1647232770721

osobně si myslím že to musela být krásná doba.

0/0
31.3.2014 6:49

J38i72ř40í 10N29e52u56m14e43i24s19t81e95r 2552415153961

Ostatně, jako každá jiná doba.

0/0
31.3.2014 10:59

J42i63ř22í 61E43r28b56e43n 1633934276657

Pokud jsi zrovna nemusel k zubaři, nedostal infarkt nebo nepracoval v průmyslu bez jakýchkoliv omezení a povinností stran BOZP a exhalací...

+1/0
31.3.2014 14:39

T51o35m76á42š 56M36a75c23e53j97k27a 6351392527767

Jenže tak to bylo všude na světě a někde i mnohem horší. Tady to bylo ještě relativně lepší. Tomu se říká vývoj.

0/0
31.3.2014 16:14

P73e79t23r 69J77a60n81d32a 9583647204931

No to musela být překrásná doba. Většina lidí otročila někde ve fabrice, Velká válka na spadnutí ....

Nádhera.

0/0
1.4.2014 12:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.