Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slavné české auto slaví osmdesátiny. Průkopnice aerodynamiky Tatra 77

V březnu 1934 se světu představil revoluční vůz, který se nesmazatelně zapsal do historie automobilismu. Jmenoval se Tatra 77.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R15o65m87a82n 23O46p19e79t 1761129255132

tatra 97 je opravdu krasny a nadcasovy auto. Skoda ze se u nas dnes ve Skodovce vyrabeji a designuji tak odporne zastarala auta. Na tradici navazano nebylo

0/0
25.4.2014 9:28
Foto

M97a17r81e34k 62C46e10r92n91y 5698796327

Tatra nezna bratra...R^

0/0
1.4.2014 17:29

R89a33d87e33k 25D79o71l15e37ž14a47l 2199433860810

Půjdu proti proudu. Myslím si, že i kdyby to soudruzi nedusili blbýma rozhodnutíma, tak by Tatra měla těžké problémy. Vždyť to byla víceméně kusová výroba, nebyla tam žádná linka, nic. Takoví výrobci jsou dneska už jen RR a Benley, a i ty musely zachraňovat BMW, resp. VW, protože i tak to bylo prodělečné.. Dneska je prostě jiná doba;-(.

Třeba za deset let od 1964 do 1973 se vyrobilo asi deset tisíc šestsettrojek, ale milión embéček a stovek, tj. v Boleslavi se tehdy těch aut vyrobilo stokrát víc..

0/0
31.3.2014 14:30


A58d55a37m 62K30ř93i31v45s50k18ý 1653794230443

To už dneska asi nikdo spolehlivě nezjistí, nicméně pokud by výroba a prodej 603 nebyla uměle omezená a vyvážela se třeba i na západ, mohlo se jich prodat i vyrobit mnohem víc.

+1/0
31.3.2014 15:46
Foto

M23i52r44o85s64l91a89v 58S84t63e96i40n20e74r 1925695728893

Před lety jsem spolu se spřátelenými podnikateli v Mnichově měl něco na práci v BMW Mnichov. Zajímavé bylo se dozvědět, že na tenkrát slavném sedmičkovém BMW firma nevydělávala, spíš dosazovala ještě na servis atd. Největší vývar měli vždy z trojkové řady pro "obyčejné lidi", pětková řada byla vždy typické auto firemních flotil a prodávalo se z nevětší části s velkými množstevními rabaty. Tatra byla v tomto ohledu chybně vybudovaná- model 6xx by býval měl smysl, kdyby  Tatra vyráběla následovnický model Hadimršky. Krásná auta se dostanou do muzea- ta méně krásná, ale spolehlivá však všude. Na Hadimrškách vydělávat, slávu získávat Tatraplány.

+3/0
31.3.2014 18:21

V75l63a51d46i64m16í58r 38M68a86c46a25n 4588983571694

Nádherný článek ! R^

+1/0
31.3.2014 12:39

T23o61m12á33š 77O93č91e10n70á72š65e89k 2833551527800

Díky za fajn článek. VV Tatra je srdcovka. VV

0/0
31.3.2014 12:30

P45e75t14r 58M92i76c86h38a36l 2360334121212

A tohle všechno (jak ospoustu jiných dobrých věcí) bolševik pohřbil. Rv

+1/−1
31.3.2014 12:09

H69o14n96z81a 49Š61l41e66z48i22n80g71r 8519751903502

Jen bych chtěl poznamenat, že H+Z neobjeli "svět" s tou Tatrou 87, se kterou vyrazili z Prahy, neboť dotyčný kus padl za oběť dopravní nehodě (tuším) již v Egyptě.....

+1/0
31.3.2014 11:53

L68u53k23a44s 65N78o82v94a97k 4769469733738

Dyt to v clanku je ;)

0/0
31.3.2014 12:09

H95o51n69z89a 87Š11l68e68z17i43n92g20r 8239951623322

A mě už asi hrabe.... to mám asi z toho nadměrného pití kafe.....

0/0
31.3.2014 12:42

T86o51m10á95š 86M67a81c20e66j54k89a 6301112827727

Nebyt soudruhu a jejich totalmi neschopnosti ve vsem, tak Tatra nohla byt dneska konkurenci pro BMW a Audi a nakladaky take mohly konkurovat velkym vyrobcum jako MAN nebo Mercedes-Benz.

+4/0
31.3.2014 11:21
Foto

M24i66r92o52s70l21a80v 62S74t32e81i60n20e29r 1335525828293

Vodou chlazený boxer je zatím už jenom u Subaru. Ten vzduchem chlazený z Tatry by nejspíš nešlo tak utlumit, jak je dnes třeba. Také ten ventilátor spotřebuje energii, voda se chadí skoro sama, už jízdou. Tatrovákům by se ale ten vodou chlazený boxer s kompresorem určitě podařil také. Ale nemá smysl dnes dumat nad tím, co by bylo, kdyby....

0/0
31.3.2014 20:05

P72e21t34r 46J76a85n38o68u58š 7329432202470

Co nam zbylo z te predvalecne doby?

0/0
31.3.2014 8:31

P66a33v69e78l 52Š29i53m91e20č15e88k 5353731151167

U snímku slavných cestovatelů jsem se usmál nad srolovanýma podkolenkama. To se už nevidí.

0/0
31.3.2014 8:05

L71i90b43o11r 17T11y37m71e48š 8775888177239

Byla to fatální chyba, když se v jistých časech rozhodlo, že se Tatra "vyprofiluje" jen na výrobu náklaďáku, které byly dobré, bohužel v dnešní době už je z poloviny z dílů jiných automobilek, a osobní auta šla ke dnu. Kdyby to zůstalo, byla by to velká konkurence pro Škodovku, o což kdysi šlo. I tak je pro mě značka Tatra srdeční záležitost, a stále u nás v Kopřivnici i v okolí potkávám pár nadšenců, kteří si je hýčkají a udržují a někdy s nimi"slavnostvě a svátečně" brázdí naše silnice.:-)R^

+3/0
31.3.2014 7:08

D11a61v58i28d 63N83e24b37e49s49k79ý 8327381379611

Konkurence pro Škodovku? Následujících 40 let po rozhodnutí nevyrábět v Tatře osobní automobily nic takového jako konkurence neexistovalo.

0/0
31.3.2014 7:44

J15a45r21o13m79í32r 95K66r88á41l 4130469384619

;-)  Libor píše jinými slovy to samé.

0/0
31.3.2014 7:48

P31e10t62r 22J39a89n57o55u69š 7709882892770

Soudruzi nepotrebovali konkurenci. Budovali planovane hospodarstvi.

+1/0
31.3.2014 8:42

Z32b50y62n77ě77k 73K74o65ř12í66n85e36k 9904153939692

A tohle všechno ty .... komunistický zlikvidovali :-(

+3/−1
31.3.2014 7:04

M86a59r47e84k 74F27l48e26k20a98č 1467132580741

byli bysme na tom líp jak němci! nebýt období "48-89":-/

+9/−1
31.3.2014 6:48

M49i24r89o53s73l26a35v 62D35i71o62p95a28n 2436769848472

V roce 1970 jsem vlastnil takovou 87čku v černé barvě. Až na spotřebu to bylo super auto.R^

+5/−1
31.3.2014 2:25

J84i63ř85í 82N20e50u14m13e14i11s45t67e77r 2362715163371

Pardon, uklikl jsem se na minus.

0/0
31.3.2014 6:04

J26a70r46o47m40í77r 44K33r34á74l 4320789974159

V době, kdy stál benzín dvě koruny se spotřeba moc neřešila.  A proti ostatním autům to byla úplně jiná dimenze. :-)

0/−3
31.3.2014 7:03

P49a34v60e60l 49F72a91r38a 9727847494691

Dvě koruny za benzín nic neznamená, vždycky je hlavní, za jak dlouho to vyděláte!

+3/0
31.3.2014 7:30

J24a88r94o56m44í90r 88K90r26á15l 4480109534849

No právě.  1850/2=925 a 24000/34=706.  Takže tehdy jste na litr vydělával o dost kratší dobu. Během 70. let se ten poměr změnil a v 80. letech už byl ten poměr opačný.

+1/0
31.3.2014 7:47

P51a59v85e74l 81F33a15r95a 9957437274751

No takže z toho vyplývá, že tehdy byl benzín přibližně stejně drahý, jako dnes. Jenom doufám, že nás nečeká stejný skok, jako začátkem 80-tých let.

0/0
31.3.2014 7:50

J31a43r45o87m97í61r 96K70r63á54l 4380779404409

Tehdy, když jezdily T603 byl podstatně levnější, dražší v porovnání s dneškem byl až později.  A pojištění bylo za 140 korun na rok. Tím nechci nějak velebit tehdejší dobu, jen konstatuji fakt, že jako studentům nám T603 vyhovovala. (Vešlo se nás do ní i 10 :-)).

0/0
31.3.2014 8:22

M88a17r87t43i85n 59R16o64h31á41č 6529966126257

Češi před sto lety, jiný svět.

+7/0
31.3.2014 0:49

M63a27r92t61i38n 68P69i55s55á38r 6170862134826

to i těch bolšounů bylo pozmálu ..

0/0
31.3.2014 1:54

M31a95r31e18k 44F51l44e97k18a62č 1567662680651

osobně si myslím že to musela být krásná doba.

0/0
31.3.2014 6:49

J21i13ř45í 10N58e80u16m45e61i76s48t70e69r 2432605583361

Ostatně, jako každá jiná doba.

0/0
31.3.2014 10:59

J97i56ř33í 43E34r20b43e62n 1593804646197

Pokud jsi zrovna nemusel k zubaři, nedostal infarkt nebo nepracoval v průmyslu bez jakýchkoliv omezení a povinností stran BOZP a exhalací...

+1/0
31.3.2014 14:39

T40o14m71á10š 13M43a52c92e16j37k31a 6751842447547

Jenže tak to bylo všude na světě a někde i mnohem horší. Tady to bylo ještě relativně lepší. Tomu se říká vývoj.

0/0
31.3.2014 16:14

P69e73t81r 10J47a58n36d57a 9193457324861

No to musela být překrásná doba. Většina lidí otročila někde ve fabrice, Velká válka na spadnutí ....

Nádhera.

0/0
1.4.2014 12:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.