Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto jako pasivní dům. BMW umí ušetřit na klimatizaci i vytápění

Automobilky neustále hledají možnosti, jak efektivněji hospodařit s energiemi. Jeden z těchto způsobů ukázalo německé BMW na prototypu, který umí využít část energie obsažené ve vzduchu odcházejícím ventilací z interiéru. Pracuje podobně jako systémy zpětného využívání energie v pasivních domech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z79b41y82n75ě65k 86J19e10h53l40i76č62k78a 8974378419591

a dotaci "zelená úsporám" a nalepit minimálně 10cm tlustou vatu

0/0
29.3.2014 18:46

J77i80n83d81ř34i27c74h 97Š12k85o82p51e42k 4555371420185

co solární kolektor na příhřev vody na střechu ;-D

0/0
28.3.2014 15:00

R98a76d81e61k 20M66i77t34a67s 6901738101590

Resi nesmysli, proc radeji nezatepli cele auto?? myslim si ze vrstva tak 1cm nejake peny by bohate stacila k tomu aby se v lete auto neprehrivalo a v zime se tolik neochlazovalo a mista na penu tam je dostatek

0/0
28.3.2014 7:44

S67t34a94n19i22s11l34a47v 55M24e18l77i62c10h35a58r 8215845496302

Zajímal by mě důvod, proč automobilky neřeší vytápění elektrik spíš nějakým přídavným nezávislým (nejlíp ekologickým lihovým) topením. Je přece lepší každou kWh z akumulátoru věnovat radši motoru, než jí zbůhdarma spálit v odporech.

+3/0
27.3.2014 9:31

M70a97r60t59i96n 67V23o15k56o66u35n 9108963523286

tesla model S ma samozrejme tepelne cerpadlo (vzduch/vzduch) kombinovane s klimatizaci, takze to topeni neni zas tak energeticky narocne, doufam ze stejne to bude i tady

0/0
7.4.2014 9:39

P58a55v33e42l 36J17a70r53o62š 5735837566663

A od kdy se udává kapacita ve Wattech?

+1/0
27.3.2014 9:03

A52l75e56š 16W34o78l87k68e72r 6459219534869

Opravte si jednotky. Kapacita akumulátoru asi nebude 22kW.

+5/0
27.3.2014 8:02

J28a89r88o87s18l79a19v 81K75o12m87o51ň 1230224104541

ale u čistě elektrického auta by to mohlo být taková hodnota. Podle mne se nejedná o klasickou baterii,ale baterii, která pohání auto a tam už musí být kapacita jiná

0/0
27.3.2014 8:47

A96l84e23š 20F56i62f79k20a 2294743272643

Nemohla by to být taková hodnota. Musí být jiná. Kilowatty jsou jednotkou příkonu a výkonu, kapacita musí přímo (J, kJ, MJ, GJ, ...) nebo nepřímo (Ah) vyjadřovat množství energie, která v něm může být maximálně, tzn. při plném nabití, uskladněna.

+3/0
27.3.2014 9:05

M59a85r19t21i88n 48V87o79k64o73u65n 9138463833756

tohle umi malokdo :D

0/0
7.4.2014 9:43

J72a68n 63N21o66v87á23k 6744604976423

Když to má být jako pasivní dům, tak se to bude muset udělat trochu důsledněji. 1) Tepelná izolace interiéru - levné, lehké 2) Tepelně odrazivé (čiré) folie na skla - levné a lehké 3) Na klimatizaci nejdříve používat otevření okýnka - zadarmo 4) Nainstalovat jako topení/klimatizaci malé tepelné čerpadlo vzduch/vzduch, kapalinový okruh je relikt ze spalováků, je moc pomalý a je nesmysl vyrábět teplý vzduch, ohřát jím kapalinu, prohnat ji okruhem, ohřát jí vzduch - to by mohlo v konečném důsledku snížit náklady.

+6/0
27.3.2014 5:12

D40a65v19i78d 67K42a62r54s31k89ý 2920759620737

Az na ty okynka se da souhlasit. Otevreni okynek zvysuje odpor (ve vyssi rychlosti vyrazne), tudíz to neni zdarma.

0/0
28.3.2014 14:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.