Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto jako pasivní dům. BMW umí ušetřit na klimatizaci i vytápění

Automobilky neustále hledají možnosti, jak efektivněji hospodařit s energiemi. Jeden z těchto způsobů ukázalo německé BMW na prototypu, který umí využít část energie obsažené ve vzduchu odcházejícím ventilací z interiéru. Pracuje podobně jako systémy zpětného využívání energie v pasivních domech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z64b69y88n14ě21k 47J17e34h62l80i18č14k17a 8924928319151

a dotaci "zelená úsporám" a nalepit minimálně 10cm tlustou vatu

0/0
29.3.2014 18:46

J80i35n86d67ř56i98c95h 72Š75k71o18p89e27k 4415251700635

co solární kolektor na příhřev vody na střechu ;-D

0/0
28.3.2014 15:00

R97a26d80e24k 89M52i67t57a27s 6201758581840

Resi nesmysli, proc radeji nezatepli cele auto?? myslim si ze vrstva tak 1cm nejake peny by bohate stacila k tomu aby se v lete auto neprehrivalo a v zime se tolik neochlazovalo a mista na penu tam je dostatek

0/0
28.3.2014 7:44

S71t60a98n61i84s23l43a15v 32M53e27l50i22c31h35a19r 8725375506562

Zajímal by mě důvod, proč automobilky neřeší vytápění elektrik spíš nějakým přídavným nezávislým (nejlíp ekologickým lihovým) topením. Je přece lepší každou kWh z akumulátoru věnovat radši motoru, než jí zbůhdarma spálit v odporech.

+3/0
27.3.2014 9:31

M88a82r26t72i29n 18V74o86k16o71u85n 9618663523276

tesla model S ma samozrejme tepelne cerpadlo (vzduch/vzduch) kombinovane s klimatizaci, takze to topeni neni zas tak energeticky narocne, doufam ze stejne to bude i tady

0/0
7.4.2014 9:39

P48a14v19e88l 60J89a69r75o34š 5345167356943

A od kdy se udává kapacita ve Wattech?

+1/0
27.3.2014 9:03

A37l18e44š 88W52o23l84k97e41r 6189669324949

Opravte si jednotky. Kapacita akumulátoru asi nebude 22kW.

+5/0
27.3.2014 8:02

J10a23r64o66s59l51a55v 11K84o65m12o54ň 1280794474371

ale u čistě elektrického auta by to mohlo být taková hodnota. Podle mne se nejedná o klasickou baterii,ale baterii, která pohání auto a tam už musí být kapacita jiná

0/0
27.3.2014 8:47

A29l16e32š 75F54i96f14k63a 2664653392623

Nemohla by to být taková hodnota. Musí být jiná. Kilowatty jsou jednotkou příkonu a výkonu, kapacita musí přímo (J, kJ, MJ, GJ, ...) nebo nepřímo (Ah) vyjadřovat množství energie, která v něm může být maximálně, tzn. při plném nabití, uskladněna.

+3/0
27.3.2014 9:05

M33a87r62t62i87n 75V34o67k30o16u53n 9688963743316

tohle umi malokdo :D

0/0
7.4.2014 9:43

J84a67n 43N54o18v31á41k 6754784146973

Když to má být jako pasivní dům, tak se to bude muset udělat trochu důsledněji. 1) Tepelná izolace interiéru - levné, lehké 2) Tepelně odrazivé (čiré) folie na skla - levné a lehké 3) Na klimatizaci nejdříve používat otevření okýnka - zadarmo 4) Nainstalovat jako topení/klimatizaci malé tepelné čerpadlo vzduch/vzduch, kapalinový okruh je relikt ze spalováků, je moc pomalý a je nesmysl vyrábět teplý vzduch, ohřát jím kapalinu, prohnat ji okruhem, ohřát jí vzduch - to by mohlo v konečném důsledku snížit náklady.

+6/0
27.3.2014 5:12

D16a47v59i75d 90K35a83r35s93k40ý 2960149780957

Az na ty okynka se da souhlasit. Otevreni okynek zvysuje odpor (ve vyssi rychlosti vyrazne), tudíz to neni zdarma.

0/0
28.3.2014 14:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.