Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auto jako pasivní dům. BMW umí ušetřit na klimatizaci i vytápění

Automobilky neustále hledají možnosti, jak efektivněji hospodařit s energiemi. Jeden z těchto způsobů ukázalo německé BMW na prototypu, který umí využít část energie obsažené ve vzduchu odcházejícím ventilací z interiéru. Pracuje podobně jako systémy zpětného využívání energie v pasivních domech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z39b50y12n71ě21k 92J79e44h45l61i78č23k34a 8964328859691

a dotaci "zelená úsporám" a nalepit minimálně 10cm tlustou vatu

0/0
29.3.2014 18:46

J61i21n13d57ř93i38c57h 66Š61k96o76p98e64k 4355441320885

co solární kolektor na příhřev vody na střechu ;-D

0/0
28.3.2014 15:00

R30a92d47e30k 35M45i56t66a68s 6741298401110

Resi nesmysli, proc radeji nezatepli cele auto?? myslim si ze vrstva tak 1cm nejake peny by bohate stacila k tomu aby se v lete auto neprehrivalo a v zime se tolik neochlazovalo a mista na penu tam je dostatek

0/0
28.3.2014 7:44


S68t72a52n37i36s87l53a50v 45M22e54l14i59c95h13a44r 8805355436892

Zajímal by mě důvod, proč automobilky neřeší vytápění elektrik spíš nějakým přídavným nezávislým (nejlíp ekologickým lihovým) topením. Je přece lepší každou kWh z akumulátoru věnovat radši motoru, než jí zbůhdarma spálit v odporech.

+3/0
27.3.2014 9:31

M45a75r39t48i49n 36V75o55k89o34u62n 9378363593386

tesla model S ma samozrejme tepelne cerpadlo (vzduch/vzduch) kombinovane s klimatizaci, takze to topeni neni zas tak energeticky narocne, doufam ze stejne to bude i tady

0/0
7.4.2014 9:39

P13a55v36e97l 56J77a47r84o79š 5925257756493

A od kdy se udává kapacita ve Wattech?

+1/0
27.3.2014 9:03

A53l31e87š 49W84o49l65k91e42r 6149879104229

Opravte si jednotky. Kapacita akumulátoru asi nebude 22kW.

+5/0
27.3.2014 8:02

J97a60r20o58s26l77a98v 67K10o87m53o36ň 1850224974891

ale u čistě elektrického auta by to mohlo být taková hodnota. Podle mne se nejedná o klasickou baterii,ale baterii, která pohání auto a tam už musí být kapacita jiná

0/0
27.3.2014 8:47

A59l54e33š 59F35i11f67k46a 2234523852933

Nemohla by to být taková hodnota. Musí být jiná. Kilowatty jsou jednotkou příkonu a výkonu, kapacita musí přímo (J, kJ, MJ, GJ, ...) nebo nepřímo (Ah) vyjadřovat množství energie, která v něm může být maximálně, tzn. při plném nabití, uskladněna.

+3/0
27.3.2014 9:05

M45a69r50t48i96n 44V78o86k74o30u76n 9478763803536

tohle umi malokdo :D

0/0
7.4.2014 9:43

J43a43n 22N97o37v67á12k 6824594636503

Když to má být jako pasivní dům, tak se to bude muset udělat trochu důsledněji. 1) Tepelná izolace interiéru - levné, lehké 2) Tepelně odrazivé (čiré) folie na skla - levné a lehké 3) Na klimatizaci nejdříve používat otevření okýnka - zadarmo 4) Nainstalovat jako topení/klimatizaci malé tepelné čerpadlo vzduch/vzduch, kapalinový okruh je relikt ze spalováků, je moc pomalý a je nesmysl vyrábět teplý vzduch, ohřát jím kapalinu, prohnat ji okruhem, ohřát jí vzduch - to by mohlo v konečném důsledku snížit náklady.

+6/0
27.3.2014 5:12

D85a95v91i72d 45K72a91r14s32k39ý 2460149380517

Az na ty okynka se da souhlasit. Otevreni okynek zvysuje odpor (ve vyssi rychlosti vyrazne), tudíz to neni zdarma.

0/0
28.3.2014 14:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.