Diskuze

Auto jako pasivní dům. BMW umí ušetřit na klimatizaci i vytápění

Automobilky neustále hledají možnosti, jak efektivněji hospodařit s energiemi. Jeden z těchto způsobů ukázalo německé BMW na prototypu, který umí využít část energie obsažené ve vzduchu odcházejícím ventilací z interiéru. Pracuje podobně jako systémy zpětného využívání energie v pasivních domech.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZJ

a dotaci "zelená úsporám" a nalepit minimálně 10cm tlustou vatu

0 0
možnosti

co solární kolektor na příhřev vody na střechu ;-D

0 0
možnosti
RM

Resi nesmysli, proc radeji nezatepli cele auto?? myslim si ze vrstva tak 1cm nejake peny by bohate stacila k tomu aby se v lete auto neprehrivalo a v zime se tolik neochlazovalo a mista na penu tam je dostatek

0 0
možnosti
SM

Zajímal by mě důvod, proč automobilky neřeší vytápění elektrik spíš nějakým přídavným nezávislým (nejlíp ekologickým lihovým) topením. Je přece lepší každou kWh z akumulátoru věnovat radši motoru, než jí zbůhdarma spálit v odporech.

3 0
možnosti
MV

tesla model S ma samozrejme tepelne cerpadlo (vzduch/vzduch) kombinovane s klimatizaci, takze to topeni neni zas tak energeticky narocne, doufam ze stejne to bude i tady

0 0
možnosti
PJ

A od kdy se udává kapacita ve Wattech?

1 0
možnosti
AW

Opravte si jednotky. Kapacita akumulátoru asi nebude 22kW.

5 0
možnosti
JK

ale u čistě elektrického auta by to mohlo být taková hodnota. Podle mne se nejedná o klasickou baterii,ale baterii, která pohání auto a tam už musí být kapacita jiná

0 0
možnosti
JN

J70a71n 88N55o19v56á51k

27. 3. 2014 5:12

Když to má být jako pasivní dům, tak se to bude muset udělat trochu důsledněji. 1) Tepelná izolace interiéru - levné, lehké 2) Tepelně odrazivé (čiré) folie na skla - levné a lehké 3) Na klimatizaci nejdříve používat otevření okýnka - zadarmo 4) Nainstalovat jako topení/klimatizaci malé tepelné čerpadlo vzduch/vzduch, kapalinový okruh je relikt ze spalováků, je moc pomalý a je nesmysl vyrábět teplý vzduch, ohřát jím kapalinu, prohnat ji okruhem, ohřát jí vzduch - to by mohlo v konečném důsledku snížit náklady.

6 0
možnosti
DK

Az na ty okynka se da souhlasit. Otevreni okynek zvysuje odpor (ve vyssi rychlosti vyrazne), tudíz to neni zdarma.

0 0
možnosti