Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Super-mega-hyper: Koenigsegg One:1 nemá konkurenci, jede 440 km/h

Švédský malosériový výrobce supersportovních aut zkonstruoval opravdové monstrum. Model One:1 má výkon 1 MW, rozjede se až na 440 kilometrů za hodinu a trvá mu to neuvěřitelně krátkých 20 sekund. Produkce bude výrazně omezená, vznikne jen šest aut. Je vyprodáno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P28e54t29r 78O11n78d96r45á72č87e87k 6118428155

tak to je rachot

0/0
7.3.2014 11:02

S16v17a33t44o22p32l35u93k 54S51i10l98n35ý 4702306389808

"Novinka vychází z modelu Agera, ale přepracována byla velká část dílů a auto působí velmi agresivně."

Možná uvnitř, ale z venku to vypadá úplně stejně jako Agera, kromě toho křídla a dalších detailů.

0/0
5.3.2014 9:56

M62a86r43t21i28n 23N24á12p24r85a54v73n23í88k 1112444305801

Co je pravdy na tom, že tyhle udávaný max. rychlosti nebyly u Koenigseggu nikdy oficialně testovány narozdíl od Veyronu?

0/0
5.3.2014 9:54

Z31b25y46n87ě52k 78J33u10r76a77č12k53a 3357244435176

Pěkný a k ničemu :) Já vím že to o tom není, ale já bych s tím ani nevyjel z garáže, podle toho jak je to nízko posazený :)

+1/0
5.3.2014 9:31

Z35b23y97n92ě86k 92K19o41ř97í46n80e29k 9404623989632

To je stejné jako obrazy. K ničemu, ale hezky se na to kouká a dají se do toho investovat peníze ;-)

+2/0
5.3.2014 9:36

Z14d89e98n23ě44k 74W44e64r86n28h45a45r10t 6697595402408

Přesně tak. S tímhle taky nikdo nebude jezdit, maximálně jednou za život někde na uzavřeném okruhu v rámci nějaké show... a pak hned zase na tahač a zpět za výlohu nebo do showroomu...

0/0
5.3.2014 9:38

K16a63r86e46l 36V92a37c15h14u89t 9163972139683

Jen šest kusů? .. :-/ .. = Příliš málo drahých hraček pro boháče z celého světa!  ;-D

0/0
5.3.2014 9:14

H24o78n47z48a 45K25o30v72a60r 6773427169683

Nádhera. U nás sice nepoužitelné, ale nádhera. Ale dáme si jeden matematický příklad: Milé děti. Po silnici jede auto rychlostí 400km/hod. Začne prudce brzdit a zastaví za 10 sekund. Jakou vzdálenost ujede od okamžiku, kdy začalo brzdit do okamžiku, kdy zastavilo? (Prostě bych nechtěl být řidič, který v té rychlosti uvidí překážku na silnici ;-) )

0/0
5.3.2014 8:44

J57a73n 41N37o85v49á88k 9345988214275

Nezapomeňte dětem připomenout, že ve 400km/h má daleko větší přítlak než stojící, navíc působí i odpor vzduchu, takže zpomalení určitě není konstanta :-)

0/0
5.3.2014 8:59

J76i95ř70í 17S39c83h38w66a82c58h 5316659617314

mno sice máš pravdu, že zpomalení nebude zcela lineární, ale ve školním příkladu je zjednodušování povoleno. 

Takže když zpomalení budu považovat za lineární a oproti tomu zanedbám reakční dobu řidiče a brzdné soustavy, tak mi brzdná dráha ze 400km/hod vyjde na nějakých 550 m to samozřejmě převedu na fotbalová hřiště co by měla mít cca 90-120m.

Takže když dítko spočítá, že to auto má z rychlosti 400 km/h brzdnou dráhu v délce 5-6 fotbalových hřišť určitě se trefí i do skutečné brzdné dráhy a mělo by u mne "za jedna".

0/0
5.3.2014 10:35

Z23d24e20n42ě12k 19W13e30r33n79h41a71r61t 6297575242448

Zajímala by mě realita, jak to může vypadat někde na dráze, co nejrychleji zastavit z 400km/h na nulu. Jenom to množství energie, odvedené brzdami, to je šílené...

0/0
5.3.2014 10:42

Z24d67e30n70ě48k 53W23e42r75n49h75a32r19t 6367175782168

No, to by si milé děti docela započítaly a troufnu si odhadnout, že bez znalosti celé řady dalších proměnných by k žádnému výsledku dojít nemohly...

0/0
5.3.2014 9:37

J71i35n78d90ř95i12c23h 56M71i90t74t67e32r 6191180683243

Já bych nechtěl být ta překážka. Auto zastaví za 555,5 m od začátku brzdění, za zjednodušeného předpokladu konstantního zpomalení. To ale samozřejmě neplatí, zpočátku bude zpomalení mnohem větší kvůli odporu vzduchu a přítlaku.

0/0
5.3.2014 10:18

J16i97ř41í 59S74c70h95w10a36c68h 5376969247524

sorry, byls o něco rychlejší viz můj příspěvek výše ;-)

0/0
5.3.2014 10:37

P33e91t55r 56D32v45o52r28a64k 3171240757629

Já myslím, že konkurenci má - Bugatti Veyron, Pagani Huyara, McLaren P1, LaFerrari... :-)

0/0
5.3.2014 8:05
Foto

J47a73n 53J40a67n63o94š30e19k 6468556967638

no, myslim si, ze zadny auto nema pomer vykon:hmotnost jako tohle monstrum + k tomu ta mega porce kroutaku, tudiz konkurenci fakt mit nebude.

osobne bych nechtel zazit plny brzdeni z maximalky. tipoval bych to na stejny pretizeni, jako pri nehode v maly rychlosti...

jinak pekna kara.

jsem zvedavy, kolik zavistivcu to bude kritizovat, jak je to auto k nicemu :-PR^

0/0
5.3.2014 8:34

P81a90t69r42i84k 58P57r47o51c74h75á61z85k32a 3713865420340

A  co peugeot 208 se kterým jel letos Loeb Pikes Peak? Ten má taky poměr výkon/váha 1:1 ;-) 875kg 875 koní :)

0/0
5.3.2014 10:54
Foto

K45a97r18e58l 35H82r38u69š43k28a 2321231548987

No, konečně auto na dojíždění do práce!

+1/0
5.3.2014 7:54

R59i67c63h60a58r32d 31L64e27s24k94l98ý 6768775817417

Taky jsem o něm jako o přibližovadle přemýšlel, ale u baráku máme příčný práh. Navíc jak to má ten lauf debilně uprostřed, tak tam asi nepůjde dát tažný.

+6/0
5.3.2014 8:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.