Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Super-mega-hyper: Koenigsegg One:1 nemá konkurenci, jede 440 km/h

Švédský malosériový výrobce supersportovních aut zkonstruoval opravdové monstrum. Model One:1 má výkon 1 MW, rozjede se až na 440 kilometrů za hodinu a trvá mu to neuvěřitelně krátkých 20 sekund. Produkce bude výrazně omezená, vznikne jen šest aut. Je vyprodáno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P69e25t53r 28O94n67d72r12á76č92e68k 6768938585

tak to je rachot

0/0
7.3.2014 11:02

S16v12a77t69o80p74l73u18k 29S14i15l74n66ý 4802246739238

"Novinka vychází z modelu Agera, ale přepracována byla velká část dílů a auto působí velmi agresivně."

Možná uvnitř, ale z venku to vypadá úplně stejně jako Agera, kromě toho křídla a dalších detailů.

0/0
5.3.2014 9:56

M89a38r64t43i77n 72N52á57p36r15a21v17n82í86k 1512174125371

Co je pravdy na tom, že tyhle udávaný max. rychlosti nebyly u Koenigseggu nikdy oficialně testovány narozdíl od Veyronu?

0/0
5.3.2014 9:54

Z19b80y48n11ě53k 95J17u34r24a89č91k15a 3317614285556

Pěkný a k ničemu :) Já vím že to o tom není, ale já bych s tím ani nevyjel z garáže, podle toho jak je to nízko posazený :)

+1/0
5.3.2014 9:31

Z85b65y93n47ě38k 39K35o22ř54í69n62e10k 9464273629672

To je stejné jako obrazy. K ničemu, ale hezky se na to kouká a dají se do toho investovat peníze ;-)

+2/0
5.3.2014 9:36

Z64d53e15n92ě73k 88W83e68r36n53h58a61r65t 6307825582878

Přesně tak. S tímhle taky nikdo nebude jezdit, maximálně jednou za život někde na uzavřeném okruhu v rámci nějaké show... a pak hned zase na tahač a zpět za výlohu nebo do showroomu...

0/0
5.3.2014 9:38

K37a10r84e23l 63V97a78c54h36u55t 9823422169863

Jen šest kusů? .. :-/ .. = Příliš málo drahých hraček pro boháče z celého světa!  ;-D

0/0
5.3.2014 9:14

H95o36n33z50a 77K55o35v80a96r 6813357219843

Nádhera. U nás sice nepoužitelné, ale nádhera. Ale dáme si jeden matematický příklad: Milé děti. Po silnici jede auto rychlostí 400km/hod. Začne prudce brzdit a zastaví za 10 sekund. Jakou vzdálenost ujede od okamžiku, kdy začalo brzdit do okamžiku, kdy zastavilo? (Prostě bych nechtěl být řidič, který v té rychlosti uvidí překážku na silnici ;-) )

0/0
5.3.2014 8:44

J80a72n 55N33o85v13á21k 9195268764545

Nezapomeňte dětem připomenout, že ve 400km/h má daleko větší přítlak než stojící, navíc působí i odpor vzduchu, takže zpomalení určitě není konstanta :-)

0/0
5.3.2014 8:59

J11i54ř36í 47S46c42h10w35a30c65h 5616359417794

mno sice máš pravdu, že zpomalení nebude zcela lineární, ale ve školním příkladu je zjednodušování povoleno. 

Takže když zpomalení budu považovat za lineární a oproti tomu zanedbám reakční dobu řidiče a brzdné soustavy, tak mi brzdná dráha ze 400km/hod vyjde na nějakých 550 m to samozřejmě převedu na fotbalová hřiště co by měla mít cca 90-120m.

Takže když dítko spočítá, že to auto má z rychlosti 400 km/h brzdnou dráhu v délce 5-6 fotbalových hřišť určitě se trefí i do skutečné brzdné dráhy a mělo by u mne "za jedna".

0/0
5.3.2014 10:35

Z15d12e62n55ě12k 13W86e51r23n97h80a79r32t 6957385932778

Zajímala by mě realita, jak to může vypadat někde na dráze, co nejrychleji zastavit z 400km/h na nulu. Jenom to množství energie, odvedené brzdami, to je šílené...

0/0
5.3.2014 10:42

Z78d59e78n48ě32k 29W86e44r64n80h98a90r28t 6287475242528

No, to by si milé děti docela započítaly a troufnu si odhadnout, že bez znalosti celé řady dalších proměnných by k žádnému výsledku dojít nemohly...

0/0
5.3.2014 9:37

J80i11n58d63ř23i72c66h 58M41i38t66t65e20r 6131950353863

Já bych nechtěl být ta překážka. Auto zastaví za 555,5 m od začátku brzdění, za zjednodušeného předpokladu konstantního zpomalení. To ale samozřejmě neplatí, zpočátku bude zpomalení mnohem větší kvůli odporu vzduchu a přítlaku.

0/0
5.3.2014 10:18

J81i74ř61í 41S82c82h75w20a47c32h 5876609937784

sorry, byls o něco rychlejší viz můj příspěvek výše ;-)

0/0
5.3.2014 10:37

P43e65t78r 25D37v44o24r64a85k 3221880907909

Já myslím, že konkurenci má - Bugatti Veyron, Pagani Huyara, McLaren P1, LaFerrari... :-)

0/0
5.3.2014 8:05

J30a77n 53J76a12n64o40š45e71k 6618216967288

no, myslim si, ze zadny auto nema pomer vykon:hmotnost jako tohle monstrum + k tomu ta mega porce kroutaku, tudiz konkurenci fakt mit nebude.

osobne bych nechtel zazit plny brzdeni z maximalky. tipoval bych to na stejny pretizeni, jako pri nehode v maly rychlosti...

jinak pekna kara.

jsem zvedavy, kolik zavistivcu to bude kritizovat, jak je to auto k nicemu :-PR^

0/0
5.3.2014 8:34

P82a52t75r50i77k 97P46r58o32c98h40á87z68k89a 3723275880490

A  co peugeot 208 se kterým jel letos Loeb Pikes Peak? Ten má taky poměr výkon/váha 1:1 ;-) 875kg 875 koní :)

0/0
5.3.2014 10:54
Foto

K51a90r90e54l 41H93r54u84š94k62a 2431701148677

No, konečně auto na dojíždění do práce!

+1/0
5.3.2014 7:54

R28i19c61h70a88r45d 43L89e53s42k96l77ý 6238885437737

Taky jsem o něm jako o přibližovadle přemýšlel, ale u baráku máme příčný práh. Navíc jak to má ten lauf debilně uprostřed, tak tam asi nepůjde dát tažný.

+6/0
5.3.2014 8:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.