Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Karbonový koncept Hyundai Intrado jezdí na vodík

Svalnatý crossover hyundai používá k pohonu palivové články. S jejich pomocí se nabíjejí 36kWh li-ion baterky. Dojezd vozu má být kolem šesti set kilometrů. Za designem stojí Peter Schreyer, který po úspěšném angažmá u Kie postoupil v hierarchii korejského koncernu výš a stal se šéfem designérů celého koncernu Hyundai-Kia.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36i17r86i 41R57o82u42b64a68l 1428898456975

:-( Nesouhlas s větou:  Palivový článek přeměňuje chemickou energii vodíku na elektromechanickou energii." Pouze na elektrickou. Na mechanickou se pak ta elektrická mění v elektrickém motoru!

0/0
24.3.2014 14:05

S24v13a67t42o49p32l69u29k 54S10i35l48n77ý 4692986739848

700 barů? Tak tomu říkám přímo astronomický tlak...Jen natlakovat nádrž na takovou hodnotu spotřebuje jistě nemálo energie a stejně tak to nebude během lusknutí prstu. Jen pro srovnání - CNG se tlakuje běžně do max. 200 barů a i tak to trvá cca 5 minut. 

Osobně moc vodíku nevěřím, dokud se nějak nepohne s technologií ukládání do kovových hydridů.

+1/0
5.3.2014 10:22

J78a31r62o78s33l62a15v 87L27o93r87d 7988499524104

A kdepak se dá koupit (natankovat) tekutý vodík a kolik stojí????

+1/0
4.3.2014 20:23

B15o14h54u88m42i41l 93M10á41c18a 5801162616923

Kapalný vodík by se musel tankovat do nádrže chlazené pod - 240 stupňů Celsia (pod 33 K), což asi Hyundai Intrado nemá. Takže jezdí na stlačený vodík.

0/0
4.3.2014 20:57

S78v23a42t89o82p63l67u82k 28S90i50l62n54ý 4312376819308

A kde se dá natankovat plynný vodík?...

+1/0
5.3.2014 10:10

D57a34v42i73d 25P20e40š52e83k 3303311708510

Asiati umi technologie a germani design

-toto se opravdu povedlo, jen ta cena bude mastna i pri seriovce

0/0
4.3.2014 20:10

O55n53d93ř47e80j 55R18a66z87ý41m 2325846625487

Germáni design? BMW a pak nic...

0/−1
4.3.2014 21:01

S79v86a71t72o59p87l76u58k 36S59i15l96n32ý 4582396799478

A pak Mercedes, Audi a i ten VW (CC, Schirocco...)

+1/0
5.3.2014 10:16

P61e57t49r 93P18e59t83r 8561358218472

Germáni a design to mě fakt pobavilo ;-D

0/−1
5.3.2014 9:52

S68v92a19t87o61p70l60u65k 21S57i71l82n74ý 4952276449428

BMW, Mercedes jsou dle mě dne špička v designu.

+1/0
5.3.2014 10:12

M82i32c58h36a17l 93P70a37v23l53á70t 9363873264339

Ono je dobre rozlisovat design a .. "estetiku lunaparku".

Nektere firmy inklinuji k pouziti toho prvniho, jine k pouziti toho druheho. Zakazniku se tyka totez, takze si kazdy snadno vybere.

0/0
5.3.2014 10:37

P75e38t89r 42P49e27t44r 8601978728682

Pro lidi jejichž designové preference zamrzly někdy v 80 letech(velmi přikrášleně se tomu dnes říká konzervatismus) možná ano, koneckonců hodně lidí i dnes nedá dopustit i třeba na takový Trabant a jiné "skvosty"

0/0
5.3.2014 14:59

S88v88a74t74o96p90l25u50k 73S13i61l20n60ý 4982486599488

Ale prosím vás.... Tak za prvé - vzhledem k tomu, že jsem ročník 82, tak  těžko mohly mé "designové preference" zamrznout v 80. letech, jelikož jsem design začal pořádně vnímat až někdy v 90. letech a za druhé - co je např. na BMW i8 konzervativního? Dle mě je právě tohle auto ukázkový příklad toho, že BMW je v designu daleko před ostatními.

0/0
6.3.2014 10:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.