Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Karbonový koncept Hyundai Intrado jezdí na vodík

Svalnatý crossover hyundai používá k pohonu palivové články. S jejich pomocí se nabíjejí 36kWh li-ion baterky. Dojezd vozu má být kolem šesti set kilometrů. Za designem stojí Peter Schreyer, který po úspěšném angažmá u Kie postoupil v hierarchii korejského koncernu výš a stal se šéfem designérů celého koncernu Hyundai-Kia.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34i85r30i 83R43o64u63b15a24l 1418888186665

:-( Nesouhlas s větou:  Palivový článek přeměňuje chemickou energii vodíku na elektromechanickou energii." Pouze na elektrickou. Na mechanickou se pak ta elektrická mění v elektrickém motoru!

0/0
24.3.2014 14:05

S80v43a80t39o22p91l55u56k 22S54i33l84n16ý 4312476869888

700 barů? Tak tomu říkám přímo astronomický tlak...Jen natlakovat nádrž na takovou hodnotu spotřebuje jistě nemálo energie a stejně tak to nebude během lusknutí prstu. Jen pro srovnání - CNG se tlakuje běžně do max. 200 barů a i tak to trvá cca 5 minut. 

Osobně moc vodíku nevěřím, dokud se nějak nepohne s technologií ukládání do kovových hydridů.

+1/0
5.3.2014 10:22

J52a15r26o85s96l96a54v 65L12o18r28d 7358969764244

A kdepak se dá koupit (natankovat) tekutý vodík a kolik stojí????

+1/0
4.3.2014 20:23

B65o63h32u38m23i93l 72M38á37c85a 5521182806383

Kapalný vodík by se musel tankovat do nádrže chlazené pod - 240 stupňů Celsia (pod 33 K), což asi Hyundai Intrado nemá. Takže jezdí na stlačený vodík.

0/0
4.3.2014 20:57

S34v67a69t78o94p45l87u96k 77S83i46l36n73ý 4192836379318

A kde se dá natankovat plynný vodík?...

+1/0
5.3.2014 10:10

D24a76v19i28d 51P97e18š72e93k 3783761878100

Asiati umi technologie a germani design

-toto se opravdu povedlo, jen ta cena bude mastna i pri seriovce

0/0
4.3.2014 20:10

O87n72d36ř76e50j 57R55a12z41ý36m 2685856485917

Germáni design? BMW a pak nic...

0/−1
4.3.2014 21:01

S86v30a63t53o10p63l37u40k 71S20i82l68n61ý 4162106659208

A pak Mercedes, Audi a i ten VW (CC, Schirocco...)

+1/0
5.3.2014 10:16

P18e77t39r 57P63e46t41r 9431795753229

Germáni a design to mě fakt pobavilo ;-D

0/−1
5.3.2014 9:52

S45v81a59t65o58p26l85u72k 25S32i87l45n25ý 4572106269938

BMW, Mercedes jsou dle mě dne špička v designu.

+1/0
5.3.2014 10:12

M80i95c48h11a74l 25P59a18v19l44á33t 9833313194309

Ono je dobre rozlisovat design a .. "estetiku lunaparku".

Nektere firmy inklinuji k pouziti toho prvniho, jine k pouziti toho druheho. Zakazniku se tyka totez, takze si kazdy snadno vybere.

0/0
5.3.2014 10:37

P86e24t93r 88P59e26t19r 9441305373509

Pro lidi jejichž designové preference zamrzly někdy v 80 letech(velmi přikrášleně se tomu dnes říká konzervatismus) možná ano, koneckonců hodně lidí i dnes nedá dopustit i třeba na takový Trabant a jiné "skvosty"

0/0
5.3.2014 14:59

S87v30a41t23o98p62l29u46k 62S82i36l21n69ý 4662986569498

Ale prosím vás.... Tak za prvé - vzhledem k tomu, že jsem ročník 82, tak  těžko mohly mé "designové preference" zamrznout v 80. letech, jelikož jsem design začal pořádně vnímat až někdy v 90. letech a za druhé - co je např. na BMW i8 konzervativního? Dle mě je právě tohle auto ukázkový příklad toho, že BMW je v designu daleko před ostatními.

0/0
6.3.2014 10:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.