Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Karbonový koncept Hyundai Intrado jezdí na vodík

Svalnatý crossover hyundai používá k pohonu palivové články. S jejich pomocí se nabíjejí 36kWh li-ion baterky. Dojezd vozu má být kolem šesti set kilometrů. Za designem stojí Peter Schreyer, který po úspěšném angažmá u Kie postoupil v hierarchii korejského koncernu výš a stal se šéfem designérů celého koncernu Hyundai-Kia.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83i37r51i 42R49o34u26b87a27l 1458878446665

:-( Nesouhlas s větou:  Palivový článek přeměňuje chemickou energii vodíku na elektromechanickou energii." Pouze na elektrickou. Na mechanickou se pak ta elektrická mění v elektrickém motoru!

0/0
24.3.2014 14:05

S94v29a42t25o23p56l47u85k 14S26i39l70n16ý 4322706389318

700 barů? Tak tomu říkám přímo astronomický tlak...Jen natlakovat nádrž na takovou hodnotu spotřebuje jistě nemálo energie a stejně tak to nebude během lusknutí prstu. Jen pro srovnání - CNG se tlakuje běžně do max. 200 barů a i tak to trvá cca 5 minut. 

Osobně moc vodíku nevěřím, dokud se nějak nepohne s technologií ukládání do kovových hydridů.

+1/0
5.3.2014 10:22

J57a65r96o17s83l72a82v 98L68o73r70d 7868889334344

A kdepak se dá koupit (natankovat) tekutý vodík a kolik stojí????

+1/0
4.3.2014 20:23

B80o57h98u27m52i20l 25M43á42c43a 5231302296713

Kapalný vodík by se musel tankovat do nádrže chlazené pod - 240 stupňů Celsia (pod 33 K), což asi Hyundai Intrado nemá. Takže jezdí na stlačený vodík.

0/0
4.3.2014 20:57

S21v13a68t31o30p38l14u71k 82S94i59l67n54ý 4352676249618

A kde se dá natankovat plynný vodík?...

+1/0
5.3.2014 10:10

D32a68v40i52d 63P21e55š93e87k 3233521758860

Asiati umi technologie a germani design

-toto se opravdu povedlo, jen ta cena bude mastna i pri seriovce

0/0
4.3.2014 20:10

O22n60d78ř40e46j 53R41a81z27ý49m 2385316885547

Germáni design? BMW a pak nic...

0/−1
4.3.2014 21:01

S91v84a95t63o20p73l13u70k 66S18i25l26n25ý 4542786549508

A pak Mercedes, Audi a i ten VW (CC, Schirocco...)

+1/0
5.3.2014 10:16

P91e20t14r 64P22e24t22r 9531495733329

Germáni a design to mě fakt pobavilo ;-D

0/−1
5.3.2014 9:52

S11v78a84t59o78p25l90u83k 23S20i81l18n78ý 4952436639858

BMW, Mercedes jsou dle mě dne špička v designu.

+1/0
5.3.2014 10:12

M67i98c90h89a17l 45P73a18v74l42á47t 9443313404189

Ono je dobre rozlisovat design a .. "estetiku lunaparku".

Nektere firmy inklinuji k pouziti toho prvniho, jine k pouziti toho druheho. Zakazniku se tyka totez, takze si kazdy snadno vybere.

0/0
5.3.2014 10:37

P93e27t20r 87P92e33t42r 9111445963459

Pro lidi jejichž designové preference zamrzly někdy v 80 letech(velmi přikrášleně se tomu dnes říká konzervatismus) možná ano, koneckonců hodně lidí i dnes nedá dopustit i třeba na takový Trabant a jiné "skvosty"

0/0
5.3.2014 14:59

S71v94a75t49o77p53l25u31k 62S42i38l58n91ý 4142526229438

Ale prosím vás.... Tak za prvé - vzhledem k tomu, že jsem ročník 82, tak  těžko mohly mé "designové preference" zamrznout v 80. letech, jelikož jsem design začal pořádně vnímat až někdy v 90. letech a za druhé - co je např. na BMW i8 konzervativního? Dle mě je právě tohle auto ukázkový příklad toho, že BMW je v designu daleko před ostatními.

0/0
6.3.2014 10:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.