Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Karbonový koncept Hyundai Intrado jezdí na vodík

Svalnatý crossover hyundai používá k pohonu palivové články. S jejich pomocí se nabíjejí 36kWh li-ion baterky. Dojezd vozu má být kolem šesti set kilometrů. Za designem stojí Peter Schreyer, který po úspěšném angažmá u Kie postoupil v hierarchii korejského koncernu výš a stal se šéfem designérů celého koncernu Hyundai-Kia.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79i67r65i 75R32o85u52b51a45l 1368398376365

:-( Nesouhlas s větou:  Palivový článek přeměňuje chemickou energii vodíku na elektromechanickou energii." Pouze na elektrickou. Na mechanickou se pak ta elektrická mění v elektrickém motoru!

0/0
24.3.2014 14:05

S63v25a93t70o79p73l49u47k 31S11i84l47n44ý 4902666599528

700 barů? Tak tomu říkám přímo astronomický tlak...Jen natlakovat nádrž na takovou hodnotu spotřebuje jistě nemálo energie a stejně tak to nebude během lusknutí prstu. Jen pro srovnání - CNG se tlakuje běžně do max. 200 barů a i tak to trvá cca 5 minut. 

Osobně moc vodíku nevěřím, dokud se nějak nepohne s technologií ukládání do kovových hydridů.

+1/0
5.3.2014 10:22

J86a61r18o27s38l23a43v 21L10o31r32d 7208129554314

A kdepak se dá koupit (natankovat) tekutý vodík a kolik stojí????

+1/0
4.3.2014 20:23


B14o24h18u21m49i62l 93M87á88c12a 5311442356123

Kapalný vodík by se musel tankovat do nádrže chlazené pod - 240 stupňů Celsia (pod 33 K), což asi Hyundai Intrado nemá. Takže jezdí na stlačený vodík.

0/0
4.3.2014 20:57

S77v95a86t73o14p54l44u81k 21S51i33l92n40ý 4572886709558

A kde se dá natankovat plynný vodík?...

+1/0
5.3.2014 10:10

D27a34v85i13d 68P26e34š66e37k 3613331718510

Asiati umi technologie a germani design

-toto se opravdu povedlo, jen ta cena bude mastna i pri seriovce

0/0
4.3.2014 20:10

O82n56d40ř42e72j 33R95a77z60ý97m 2445676955797

Germáni design? BMW a pak nic...

0/−1
4.3.2014 21:01

S50v98a35t64o43p86l95u79k 94S89i85l47n49ý 4152776769498

A pak Mercedes, Audi a i ten VW (CC, Schirocco...)

+1/0
5.3.2014 10:16

P46e51t50r 31P34e69t22r 9261205473869

Germáni a design to mě fakt pobavilo ;-D

0/−1
5.3.2014 9:52

S30v53a64t17o22p65l13u57k 66S19i48l95n98ý 4822536169368

BMW, Mercedes jsou dle mě dne špička v designu.

+1/0
5.3.2014 10:12

M51i25c30h59a10l 79P14a15v13l54á44t 9393433784709

Ono je dobre rozlisovat design a .. "estetiku lunaparku".

Nektere firmy inklinuji k pouziti toho prvniho, jine k pouziti toho druheho. Zakazniku se tyka totez, takze si kazdy snadno vybere.

0/0
5.3.2014 10:37

P45e89t22r 56P45e45t79r 9541105763109

Pro lidi jejichž designové preference zamrzly někdy v 80 letech(velmi přikrášleně se tomu dnes říká konzervatismus) možná ano, koneckonců hodně lidí i dnes nedá dopustit i třeba na takový Trabant a jiné "skvosty"

0/0
5.3.2014 14:59

S88v14a91t80o39p21l78u11k 67S33i74l48n82ý 4722116319538

Ale prosím vás.... Tak za prvé - vzhledem k tomu, že jsem ročník 82, tak  těžko mohly mé "designové preference" zamrznout v 80. letech, jelikož jsem design začal pořádně vnímat až někdy v 90. letech a za druhé - co je např. na BMW i8 konzervativního? Dle mě je právě tohle auto ukázkový příklad toho, že BMW je v designu daleko před ostatními.

0/0
6.3.2014 10:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.