Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Koncept s nejdivnějším jménem je nevídaná pojízdná elektrárna

Jmenuje se NanoFlowcell Quant e-Sportlimousine a jde o jedno z největších zjevení ženevského autosalonu. A to doslova, obří kupé se vzhůru výklopnými dveřmi je hodně velké. A také extrémně rychlé, přitom jezdí na elektřinu. Tu navíc získává novým způsobem z nezvyklého hybridu mezi bateriemi a palivovými články.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R38a98d34e55k 19H93o39d61a47ň 9326837851503

Budou novinoví pisálci donekonečna opakovat ten blábol o "ekologickém elektromobilu", nebo je šance že jednoho dne pochopí, že auto není ekologické tím že z něj nejde čoud? Tu elektřinu pro elektromobil je pořád potřeba vyrobit, a pořád se ve většině světa vyrábí z 50 % spalováním fosilních paliv. Většina zbytku jsou pak jaderné elektrárny proti kterým různí zelení šaškové vystupují jak to jen jde.

+1/0
7.3.2014 2:05

T54o34m73á79š 22B88í82l72ý 2835680957

Přesně tak, dokud to nebude jezdit na čůránky, furt to bude jen auto na baterky.

0/0
7.3.2014 9:43

M85a53r10v22i47n 54G64j97e36p95a15l54i 9267241965956

To je pravda, emise tak jako tak zůstanou, ale na druhou stranu se sníží kvůli vyšší efektivitě elektráren a elektromobilů. Čeho bych se víc bál je nakládání s bateriemi.

0/0
9.3.2014 14:08

T30o87m35á84š 88V60a93l53d75e98r 7593130739

Názor hodný článkům ze začátků automobilismu, kdy se řešila nebezpečná rychlost ;-D

+1/0
10.3.2014 10:17

S34v95a26t20o50p82l34u35k 42S74i92l32n71ý 4472956899368

Jak kde, Např. v Norsku připadá na každých 10 aut jeden elektromobil a elektřinu tam v naprosté většin vyrábí ve vodních elektrárnách, takže jsou opravdu ekologické v pravém slova smyslu ;-)

0/0
15.3.2014 0:34
Foto

J46a82n 17Č43e66r57m85á71k 4749978285247

konečně něco, co vypadá aspoň trochu reálně. samozřejmě, pokud sio vystavovatel některé "detaIy" drobátko nepoupravil...

0/0
7.3.2014 1:28

Š33t86ě59p20á31n 36S45e11k79a91n28i80n84a 2799154104595

Koukám, že tohle je opravdu skok. Hmmm. R^

0/0
6.3.2014 23:24

M55a85r11t31i14n 61J63i23r47o86u22s18e75k 7836345475628

Bral bych De Lorean verze 2015. Vhodíte plešku z coly a nějaký ten kuchyňský odpad a jedete (letíte).

+2/0
6.3.2014 23:22

T66o76m73á18š 48B60í45l79ý 2155190477

Udávaný výkon na kolo je jistě "obdivuhodný", ale nikde, ani u jiných elektromobilů není uváděno, jak dlouho je schopen elektromobil tento výkon využívat, jak dlouho ho baterie udrží.  Jistě že ani s klasickým motorem v automobilu ho většinou nevyužíváte trvale, ale třeba u motorů do lodí, rolb, nebo vrtulových letadel, musí být maximální výkon a otáčky udržitelné i hodiny. Proto jsem k těmto pohonům skeptický.

Dojezd těchto vozidel je nadhodnocen stejně jako spotřeba dvanáctiválcového šestilitru, 7,3litru na 100km.

0/0
6.3.2014 20:53
Foto

P16e63t73r 39P15r85o94c91h28á63z76k10a 3572886262744

Konečně správný směr.I když ani tato verze ještě není dokonalá.Rozhodně lepší než všechny hybrydy.Až bude techologie dotažená k dokonalosti a začne sériová výroba ukáže se,zda je to dobrý produkt nebo jen slepá ulička na několik desetiletí.Ale i ta koncepce kdy má každé kolo svůj motor je dobrá.R^

+6/0
6.3.2014 18:35

V81i87l41é15m 15N72o19v95o80t61n96ý 7876194366229

erömü

+5/0
6.3.2014 17:56

P65a11v27e42l 42C76h74o12d21o19r 7938422753

Všechno eremü?

0/0
6.3.2014 19:55

R71o83b55e53r71t 59P86e89l88n44á64ř 3288311684

Konecne baterije co dou dotankovat hadici. Myslim ze to je urcite dobra cesta. Energeticka hustota skoro 20x vetsi nez olovo je nadherna!

Jediny cemu moc neverim je ekologicka nezavadnost elektrolitu - bude to asi pekny svinstvo.

Zajimala by me zivotnost baterije a ucinnost. Rek bych ze se vo ni nezminujou pac nebude nic moc.

+8/0
6.3.2014 16:41

R34o42b76e97r20t 66P66e87l90n31á75ř 3598731634

Elektrolytu.. :)

0/0
6.3.2014 16:42

M54i98l37a39n 69V96i86k 1867285303263

Chyb tam máte víc, můžete opravit i další :-P

+3/0
6.3.2014 18:50

J34a79n 68K93ř50í39ž 6525533425198

..."baterije".;-D

Kam na to chodíte?

0/0
6.3.2014 21:34

P83a89v49e68l 10K97u73r72a88l 5851824680650

No jako mluvili o iontech kovů... co se hmotnosti týká může to být i horší než olovo... (pravděpodobně nebude) ale proti uhlovodíkům bude palivo vážit sakra hodně. Navíc se při jízdě té hmotnosti nezbavíte.

0/0
6.3.2014 23:11

R24o38m69a11n 73K31o41p93e71c78k21ý 1335472456716

Nehledě na spoustu gramatických chyb ... něco tu nesedí, energie elektrolytu 600W/h, výkon 480kW - z toho plyne, že by to mělo při plném výkonu spotřebu 800 litrů elektrolytu na hodinu, dejme tomu, že pojede pořád 150 km/h a psáno je 600 km dojezd. Takže to auto má někde nádrž na 3200 litrů elektrolytu??? Pokud bych počítal, že při ustálené rychlosti bude stačit nějakých 30 kW výkonu, potom by to znamenalo 50 litrů elektrolytu na hodinu, při třeba 120 km/h je to pořád 250 litrů ...

0/−1
6.3.2014 15:42

J65i50ř17í 65S33c33h12w55a94c29h 5856179467274

na  120km/h bude stačit tak 15 kW. A ten ideální dojezd bude počítanej tak při 90 km/hod, to bude stačit 10 kW. Takže jsme na nějakých 100l elektrolytu. Ale i 2 nádrže po 100 litrech (možná to bude 150l) něco  zaberou a proto je to tak velký auto ;-)

0/0
6.3.2014 16:04

P28e32t52r 60Z90a81s20k80o73č37i24l 2715182198679

http://www.teslamotors.com/goelectric kalkulačka počítá při 90km/h s 15kW. Ale to jsem jen odvodil z jejich čísel, tak to může být trochu blbě.

0/0
6.3.2014 22:40

J18i73ř37í 29Z61ý49k51a 9499213121250

na svých stránkách uvádí 600Wh/kg

+1/0
6.3.2014 16:16

J17i71r46i 76R71o74u45b73a84l 1718738156285

Ten princip vypadá zajímavě. Pro akumulaci 20kWh, což je obvyklá kapacita současných středních elektromobilů, bude stačit při 600Wh/litr nádrž o velikosti 33,3l. A nemusí být samozřejmě dvě, stačí pružná membrána rozdělující nádrž na dva flexibilní prostory. A ty poznámky výše, kdy diskutující počítá spotřebu elektrolytu s ohledem na špičkový výkon elektromobilů neberme vážně. Je jasné, kdy a na jak dlouho bude takový výkon potřeba. U uváděného prototypu bude samozřejmě kapacita akumulátoru větší, ale i kdyby byla například čtyřnásobná, stále ještě by se do auta nádrž vešla (130 litrů není zas tak velký objem). Důležité je, a to bylo v článku zmíněno jen částečně, zda systém bude moci energii do akumulátoru i vracet. To je u elektromobilu hodně důležitý aspekt, protože možnost rekuperace může energetickou bilanci značně vylepšit.

+3/0
6.3.2014 19:05

P23a29v14e58l 34K54u51r59a73l 5411324210750

Upřímně neřekl bych... to by znamenalo ten elektrolyt nabíjet a to se jako koncept do auta moc nehodí...

Spíš by mne zajímala hmotnost toho elektrolytu... protože jestli jsou tam ionty kovů tak to bude dost hrůza oproti uhlovodíkům.

0/0
6.3.2014 23:10

J48i37ř53í 89Z12ý89k21a 9499423981780

naopak, možnost nabíjet elektrolyt resp. akumulátor je žádaná funkce. Alespoň po dobu než budou dostupné tyhle tekuté elektrolyty u běžných čerpacích stanic.

0/0
7.3.2014 0:17

P57e30t51r 34S41p47o91r71e98r 6513563866432

Rekuerace je asi jediná možnost, jak zvýšit dojezd v městském provozu. nemusel by se ovšem dobíjet elektrolyt, mohl by tam být ještě nějaký ultrakapacitor (což je ale zase hmotnost navíc).

0/0
7.3.2014 8:34

P32a36v91e97l 65O81d27r94a26z96i43l 6234629197320

To by zřejmě byl ten stejný ultráš, který by dodával výkonové špičky, čili to je realizovatelné.

0/0
7.3.2014 21:33

S45v61a38t20o38p91l19u91k 55S72i12l52n88ý 4962796379568

Možná proto to auto váží 2,3 tuny...

0/0
15.3.2014 0:45
Foto

V65á53c47l54a12v 76S26o16b16o79t91a 2472344390242

Pri vykonu 480kW (maxmalni) to ale pojede tech 380 Km/h. Tzn., 800 l/h ale zaroven 210 l/100 km. Coz pri te rychlosti asi docela ujde - nevim, kolik zere Veyron, ale pri maximalce to asi pujde ke 100 l...

Na pohyb 100 km/h by melo stacit odhadem 25 kW, coz dela 41 l/h. Na 600 km dojezd tedy otrebuje cca 250 l nadrz. Vezmeme-li v potaz, ze tam, kde mivaji normalni auta motor a prevodovku, nema tohle (zrejme) nic, sandno se tam takova nadrz by mela rozmery 0,5*0,5*0,1 m

0/0
9.3.2014 0:57
Foto

V49á58c58l46a42v 34S51o81b93o25t62a 2152554890712

*sandno se tam vejde ta nadrz

0/0
9.3.2014 0:58
Foto

V32á24c54l54a25v 82S80o75b79o17t89a 2642364250922

0,5*0,5*1 samozrejme

0/0
9.3.2014 0:59

P85e48t91r 19S14p64o67r64e87r 6973163176152

..se silou lokomotivy japonských rychlovlaků ;-D

1. Japonské rychlovlaky nemají lokomotivu, ale distribuovaný pohon

2. 680 kW - uznávám, pro auto neuvěřitelně moc, lokomotiva s tímto výkonem se hodí nejvýš na nějakou vlečku.

+2/0
6.3.2014 15:26

J30a60n 94H32e89ř53m74á46n57e61k 8179104944133

Jak vidím to jméno, tak jediné, co mě napadá je Hammerhead Eagle i-thrust. ;-D

+5/0
6.3.2014 15:06

M43i63c61h58a70l 73K14r59e36j89č62í 1146330391143

;-DR^

0/0
6.3.2014 19:07

J49a89r56o27s92l77a73v 10S83k44r75i29v70a94n93e26k 6725560

A co budou ropni sejkove zrat?8-o

+4/0
6.3.2014 14:59

J12i60ř63í 91Z93ý71k52a 9529703881310

ropu ;-D

+8/0
6.3.2014 16:20

P27a40v26o84l 82K52u38b76r95a54n 6239860450682

Čo asi - to čo doteraz. Z ropy sa nerobí len palivo ...

+1/0
6.3.2014 17:51

A80d96a72m 29R24y59c69h91l19ý 1388227409923

Z ropy se dělají třeba plasty, takže odbyt bude stále

0/0
6.3.2014 20:38

T86o95m62á10š 82V11a56l41d72e85r 7963520639

Mohou v budoucnu vyrábět vodík a rozvážet jej. Jako kadidlo do celého světa :-)

0/0
10.3.2014 10:16

S77t41a88n13i72s82l67a47v 79S84v17o83b89o91d57a 1973263656248

To zní jako rozumná věc.

+3/0
6.3.2014 14:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.