Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Koncept s nejdivnějším jménem je nevídaná pojízdná elektrárna

Jmenuje se NanoFlowcell Quant e-Sportlimousine a jde o jedno z největších zjevení ženevského autosalonu. A to doslova, obří kupé se vzhůru výklopnými dveřmi je hodně velké. A také extrémně rychlé, přitom jezdí na elektřinu. Tu navíc získává novým způsobem z nezvyklého hybridu mezi bateriemi a palivovými články.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R84a89d15e51k 18H42o58d66a74ň 9736637971693

Budou novinoví pisálci donekonečna opakovat ten blábol o "ekologickém elektromobilu", nebo je šance že jednoho dne pochopí, že auto není ekologické tím že z něj nejde čoud? Tu elektřinu pro elektromobil je pořád potřeba vyrobit, a pořád se ve většině světa vyrábí z 50 % spalováním fosilních paliv. Většina zbytku jsou pak jaderné elektrárny proti kterým různí zelení šaškové vystupují jak to jen jde.

+1/0
7.3.2014 2:05

T93o26m57á78š 52B35í94l75ý 2705820877

Přesně tak, dokud to nebude jezdit na čůránky, furt to bude jen auto na baterky.

0/0
7.3.2014 9:43

M49a69r93v57i30n 38G16j72e94p79a34l22i 9537371375876

To je pravda, emise tak jako tak zůstanou, ale na druhou stranu se sníží kvůli vyšší efektivitě elektráren a elektromobilů. Čeho bych se víc bál je nakládání s bateriemi.

0/0
9.3.2014 14:08

T98o70m75á81š 23V82a96l86d12e60r 7213200509

Názor hodný článkům ze začátků automobilismu, kdy se řešila nebezpečná rychlost ;-D

+1/0
10.3.2014 10:17

S29v87a11t12o65p80l23u84k 37S38i67l11n68ý 4272456809728

Jak kde, Např. v Norsku připadá na každých 10 aut jeden elektromobil a elektřinu tam v naprosté většin vyrábí ve vodních elektrárnách, takže jsou opravdu ekologické v pravém slova smyslu ;-)

0/0
15.3.2014 0:34
Foto

J30a50n 63Č35e33r10m88á69k 4149518825907

konečně něco, co vypadá aspoň trochu reálně. samozřejmě, pokud sio vystavovatel některé "detaIy" drobátko nepoupravil...

0/0
7.3.2014 1:28

Š95t19ě27p64á52n 17S77e32k56a71n23i52n59a 2709134744225

Koukám, že tohle je opravdu skok. Hmmm. R^

0/0
6.3.2014 23:24

M94a47r26t23i80n 20J56i83r27o29u97s41e96k 7236975315888

Bral bych De Lorean verze 2015. Vhodíte plešku z coly a nějaký ten kuchyňský odpad a jedete (letíte).

+2/0
6.3.2014 23:22

T28o21m13á58š 61B48í23l33ý 2105170977

Udávaný výkon na kolo je jistě "obdivuhodný", ale nikde, ani u jiných elektromobilů není uváděno, jak dlouho je schopen elektromobil tento výkon využívat, jak dlouho ho baterie udrží.  Jistě že ani s klasickým motorem v automobilu ho většinou nevyužíváte trvale, ale třeba u motorů do lodí, rolb, nebo vrtulových letadel, musí být maximální výkon a otáčky udržitelné i hodiny. Proto jsem k těmto pohonům skeptický.

Dojezd těchto vozidel je nadhodnocen stejně jako spotřeba dvanáctiválcového šestilitru, 7,3litru na 100km.

0/0
6.3.2014 20:53
Foto

P14e64t30r 35P75r73o66c35h68á19z84k61a 3422476322184

Konečně správný směr.I když ani tato verze ještě není dokonalá.Rozhodně lepší než všechny hybrydy.Až bude techologie dotažená k dokonalosti a začne sériová výroba ukáže se,zda je to dobrý produkt nebo jen slepá ulička na několik desetiletí.Ale i ta koncepce kdy má každé kolo svůj motor je dobrá.R^

+6/0
6.3.2014 18:35

V45i34l42é73m 90N63o40v58o98t26n60ý 7556344916239

erömü

+5/0
6.3.2014 17:56

P73a22v52e29l 96C93h31o67d39o86r 7398222133

Všechno eremü?

0/0
6.3.2014 19:55

R66o77b64e35r52t 12P87e89l36n26á44ř 3728151304

Konecne baterije co dou dotankovat hadici. Myslim ze to je urcite dobra cesta. Energeticka hustota skoro 20x vetsi nez olovo je nadherna!

Jediny cemu moc neverim je ekologicka nezavadnost elektrolitu - bude to asi pekny svinstvo.

Zajimala by me zivotnost baterije a ucinnost. Rek bych ze se vo ni nezminujou pac nebude nic moc.

+8/0
6.3.2014 16:41

R19o24b27e42r43t 54P45e72l18n23á49ř 3388851774

Elektrolytu.. :)

0/0
6.3.2014 16:42

M93i55l43a78n 59V73i80k 1437895183523

Chyb tam máte víc, můžete opravit i další :-P

+3/0
6.3.2014 18:50

J45a11n 86K57ř76í79ž 6235763845178

..."baterije".;-D

Kam na to chodíte?

0/0
6.3.2014 21:34

P49a96v53e84l 75K39u57r63a25l 5951654340920

No jako mluvili o iontech kovů... co se hmotnosti týká může to být i horší než olovo... (pravděpodobně nebude) ale proti uhlovodíkům bude palivo vážit sakra hodně. Navíc se při jízdě té hmotnosti nezbavíte.

0/0
6.3.2014 23:11

R44o91m46a83n 97K34o85p28e16c73k95ý 1425662876946

Nehledě na spoustu gramatických chyb ... něco tu nesedí, energie elektrolytu 600W/h, výkon 480kW - z toho plyne, že by to mělo při plném výkonu spotřebu 800 litrů elektrolytu na hodinu, dejme tomu, že pojede pořád 150 km/h a psáno je 600 km dojezd. Takže to auto má někde nádrž na 3200 litrů elektrolytu??? Pokud bych počítal, že při ustálené rychlosti bude stačit nějakých 30 kW výkonu, potom by to znamenalo 50 litrů elektrolytu na hodinu, při třeba 120 km/h je to pořád 250 litrů ...

0/−1
6.3.2014 15:42

J38i10ř72í 53S78c37h95w12a57c12h 5296259267284

na  120km/h bude stačit tak 15 kW. A ten ideální dojezd bude počítanej tak při 90 km/hod, to bude stačit 10 kW. Takže jsme na nějakých 100l elektrolytu. Ale i 2 nádrže po 100 litrech (možná to bude 150l) něco  zaberou a proto je to tak velký auto ;-)

0/0
6.3.2014 16:04

P93e52t28r 52Z65a93s20k92o80č87i89l 2665112748119

http://www.teslamotors.com/goelectric kalkulačka počítá při 90km/h s 15kW. Ale to jsem jen odvodil z jejich čísel, tak to může být trochu blbě.

0/0
6.3.2014 22:40

J21i27ř87í 43Z29ý63k51a 9529853951950

na svých stránkách uvádí 600Wh/kg

+1/0
6.3.2014 16:16

J43i44r63i 82R18o66u33b62a55l 1538758716765

Ten princip vypadá zajímavě. Pro akumulaci 20kWh, což je obvyklá kapacita současných středních elektromobilů, bude stačit při 600Wh/litr nádrž o velikosti 33,3l. A nemusí být samozřejmě dvě, stačí pružná membrána rozdělující nádrž na dva flexibilní prostory. A ty poznámky výše, kdy diskutující počítá spotřebu elektrolytu s ohledem na špičkový výkon elektromobilů neberme vážně. Je jasné, kdy a na jak dlouho bude takový výkon potřeba. U uváděného prototypu bude samozřejmě kapacita akumulátoru větší, ale i kdyby byla například čtyřnásobná, stále ještě by se do auta nádrž vešla (130 litrů není zas tak velký objem). Důležité je, a to bylo v článku zmíněno jen částečně, zda systém bude moci energii do akumulátoru i vracet. To je u elektromobilu hodně důležitý aspekt, protože možnost rekuperace může energetickou bilanci značně vylepšit.

+3/0
6.3.2014 19:05

P12a56v21e81l 86K77u62r94a89l 5391244850940

Upřímně neřekl bych... to by znamenalo ten elektrolyt nabíjet a to se jako koncept do auta moc nehodí...

Spíš by mne zajímala hmotnost toho elektrolytu... protože jestli jsou tam ionty kovů tak to bude dost hrůza oproti uhlovodíkům.

0/0
6.3.2014 23:10

J61i76ř50í 65Z32ý55k33a 9599753381970

naopak, možnost nabíjet elektrolyt resp. akumulátor je žádaná funkce. Alespoň po dobu než budou dostupné tyhle tekuté elektrolyty u běžných čerpacích stanic.

0/0
7.3.2014 0:17

P79e33t42r 47S29p57o45r55e20r 6413723526682

Rekuerace je asi jediná možnost, jak zvýšit dojezd v městském provozu. nemusel by se ovšem dobíjet elektrolyt, mohl by tam být ještě nějaký ultrakapacitor (což je ale zase hmotnost navíc).

0/0
7.3.2014 8:34

P65a18v43e11l 51O14d29r77a86z55i89l 6824969327960

To by zřejmě byl ten stejný ultráš, který by dodával výkonové špičky, čili to je realizovatelné.

0/0
7.3.2014 21:33

S51v21a11t73o57p40l58u53k 39S42i47l54n83ý 4132536329188

Možná proto to auto váží 2,3 tuny...

0/0
15.3.2014 0:45
Foto

V17á84c57l88a54v 81S55o55b59o21t34a 2432594500962

Pri vykonu 480kW (maxmalni) to ale pojede tech 380 Km/h. Tzn., 800 l/h ale zaroven 210 l/100 km. Coz pri te rychlosti asi docela ujde - nevim, kolik zere Veyron, ale pri maximalce to asi pujde ke 100 l...

Na pohyb 100 km/h by melo stacit odhadem 25 kW, coz dela 41 l/h. Na 600 km dojezd tedy otrebuje cca 250 l nadrz. Vezmeme-li v potaz, ze tam, kde mivaji normalni auta motor a prevodovku, nema tohle (zrejme) nic, sandno se tam takova nadrz by mela rozmery 0,5*0,5*0,1 m

0/0
9.3.2014 0:57
Foto

V59á92c43l19a66v 24S22o20b21o77t11a 2632954290262

*sandno se tam vejde ta nadrz

0/0
9.3.2014 0:58
Foto

V33á64c46l81a96v 49S43o52b69o64t54a 2242464160252

0,5*0,5*1 samozrejme

0/0
9.3.2014 0:59

P93e88t45r 86S61p50o92r86e17r 6953963726782

..se silou lokomotivy japonských rychlovlaků ;-D

1. Japonské rychlovlaky nemají lokomotivu, ale distribuovaný pohon

2. 680 kW - uznávám, pro auto neuvěřitelně moc, lokomotiva s tímto výkonem se hodí nejvýš na nějakou vlečku.

+2/0
6.3.2014 15:26

J86a89n 84H36e38ř35m55á86n60e61k 8119624174333

Jak vidím to jméno, tak jediné, co mě napadá je Hammerhead Eagle i-thrust. ;-D

+5/0
6.3.2014 15:06

M77i63c52h76a16l 93K26r87e65j75č44í 1786330461563

;-DR^

0/0
6.3.2014 19:07

J50a84r34o69s55l61a83v 38S26k87r89i28v64a42n87e81k 6795370

A co budou ropni sejkove zrat?8-o

+4/0
6.3.2014 14:59

J38i44ř39í 89Z12ý55k89a 9319243501560

ropu ;-D

+8/0
6.3.2014 16:20

P15a88v98o46l 75K36u40b16r54a48n 6489470630852

Čo asi - to čo doteraz. Z ropy sa nerobí len palivo ...

+1/0
6.3.2014 17:51

A86d39a83m 10R82y95c16h17l93ý 1128267599813

Z ropy se dělají třeba plasty, takže odbyt bude stále

0/0
6.3.2014 20:38

T77o78m33á47š 43V80a20l98d90e81r 7873160579

Mohou v budoucnu vyrábět vodík a rozvážet jej. Jako kadidlo do celého světa :-)

0/0
10.3.2014 10:16

S75t34a87n32i89s79l52a13v 72S71v89o48b27o43d49a 1203863816858

To zní jako rozumná věc.

+3/0
6.3.2014 14:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.