Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Koncept s nejdivnějším jménem je nevídaná pojízdná elektrárna

Jmenuje se NanoFlowcell Quant e-Sportlimousine a jde o jedno z největších zjevení ženevského autosalonu. A to doslova, obří kupé se vzhůru výklopnými dveřmi je hodně velké. A také extrémně rychlé, přitom jezdí na elektřinu. Tu navíc získává novým způsobem z nezvyklého hybridu mezi bateriemi a palivovými články.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R87a22d67e16k 68H15o26d30a64ň 9326607511883

Budou novinoví pisálci donekonečna opakovat ten blábol o "ekologickém elektromobilu", nebo je šance že jednoho dne pochopí, že auto není ekologické tím že z něj nejde čoud? Tu elektřinu pro elektromobil je pořád potřeba vyrobit, a pořád se ve většině světa vyrábí z 50 % spalováním fosilních paliv. Většina zbytku jsou pak jaderné elektrárny proti kterým různí zelení šaškové vystupují jak to jen jde.

+1/0
7.3.2014 2:05

T86o55m89á39š 43B55í41l14ý 2355500177

Přesně tak, dokud to nebude jezdit na čůránky, furt to bude jen auto na baterky.

0/0
7.3.2014 9:43

M19a35r55v42i12n 30G52j54e54p50a78l11i 9217471435916

To je pravda, emise tak jako tak zůstanou, ale na druhou stranu se sníží kvůli vyšší efektivitě elektráren a elektromobilů. Čeho bych se víc bál je nakládání s bateriemi.

0/0
9.3.2014 14:08


T13o79m13á74š 93V94a85l22d20e15r 7563170549

Názor hodný článkům ze začátků automobilismu, kdy se řešila nebezpečná rychlost ;-D

+1/0
10.3.2014 10:17

S49v83a71t48o48p38l87u64k 45S11i52l87n96ý 4552606969758

Jak kde, Např. v Norsku připadá na každých 10 aut jeden elektromobil a elektřinu tam v naprosté většin vyrábí ve vodních elektrárnách, takže jsou opravdu ekologické v pravém slova smyslu ;-)

0/0
15.3.2014 0:34
Foto

J83a36n 32Č83e16r68m63á94k 4979588805537

konečně něco, co vypadá aspoň trochu reálně. samozřejmě, pokud sio vystavovatel některé "detaIy" drobátko nepoupravil...

0/0
7.3.2014 1:28

Š33t46ě84p86á61n 46S67e12k10a37n75i17n26a 2189514484635

Koukám, že tohle je opravdu skok. Hmmm. R^

0/0
6.3.2014 23:24

M80a37r85t83i46n 92J48i91r27o44u96s41e67k 7196215415898

Bral bych De Lorean verze 2015. Vhodíte plešku z coly a nějaký ten kuchyňský odpad a jedete (letíte).

+2/0
6.3.2014 23:22

T18o56m51á89š 96B55í29l82ý 2345320137

Udávaný výkon na kolo je jistě "obdivuhodný", ale nikde, ani u jiných elektromobilů není uváděno, jak dlouho je schopen elektromobil tento výkon využívat, jak dlouho ho baterie udrží.  Jistě že ani s klasickým motorem v automobilu ho většinou nevyužíváte trvale, ale třeba u motorů do lodí, rolb, nebo vrtulových letadel, musí být maximální výkon a otáčky udržitelné i hodiny. Proto jsem k těmto pohonům skeptický.

Dojezd těchto vozidel je nadhodnocen stejně jako spotřeba dvanáctiválcového šestilitru, 7,3litru na 100km.

0/0
6.3.2014 20:53
Foto

P63e18t87r 54P50r69o62c91h58á64z45k74a 3112306672474

Konečně správný směr.I když ani tato verze ještě není dokonalá.Rozhodně lepší než všechny hybrydy.Až bude techologie dotažená k dokonalosti a začne sériová výroba ukáže se,zda je to dobrý produkt nebo jen slepá ulička na několik desetiletí.Ale i ta koncepce kdy má každé kolo svůj motor je dobrá.R^

+6/0
6.3.2014 18:35

V26i61l29é10m 86N44o61v30o93t41n80ý 7186554806569

erömü

+5/0
6.3.2014 17:56

P59a77v53e31l 77C36h39o26d21o39r 7408342653

Všechno eremü?

0/0
6.3.2014 19:55

R33o67b70e22r61t 59P29e92l29n44á38ř 3558621484

Konecne baterije co dou dotankovat hadici. Myslim ze to je urcite dobra cesta. Energeticka hustota skoro 20x vetsi nez olovo je nadherna!

Jediny cemu moc neverim je ekologicka nezavadnost elektrolitu - bude to asi pekny svinstvo.

Zajimala by me zivotnost baterije a ucinnost. Rek bych ze se vo ni nezminujou pac nebude nic moc.

+8/0
6.3.2014 16:41

R36o79b78e49r86t 82P96e29l36n62á17ř 3668471974

Elektrolytu.. :)

0/0
6.3.2014 16:42

M13i67l84a84n 11V24i36k 1267785413313

Chyb tam máte víc, můžete opravit i další :-P

+3/0
6.3.2014 18:50

J43a78n 51K10ř83í68ž 6155243925888

..."baterije".;-D

Kam na to chodíte?

0/0
6.3.2014 21:34

P97a35v74e54l 49K76u11r77a48l 5451914900510

No jako mluvili o iontech kovů... co se hmotnosti týká může to být i horší než olovo... (pravděpodobně nebude) ale proti uhlovodíkům bude palivo vážit sakra hodně. Navíc se při jízdě té hmotnosti nezbavíte.

0/0
6.3.2014 23:11

R26o67m77a31n 64K33o71p45e90c78k86ý 1845822416336

Nehledě na spoustu gramatických chyb ... něco tu nesedí, energie elektrolytu 600W/h, výkon 480kW - z toho plyne, že by to mělo při plném výkonu spotřebu 800 litrů elektrolytu na hodinu, dejme tomu, že pojede pořád 150 km/h a psáno je 600 km dojezd. Takže to auto má někde nádrž na 3200 litrů elektrolytu??? Pokud bych počítal, že při ustálené rychlosti bude stačit nějakých 30 kW výkonu, potom by to znamenalo 50 litrů elektrolytu na hodinu, při třeba 120 km/h je to pořád 250 litrů ...

0/−1
6.3.2014 15:42

J85i21ř35í 68S90c13h85w46a97c60h 5816579437554

na  120km/h bude stačit tak 15 kW. A ten ideální dojezd bude počítanej tak při 90 km/hod, to bude stačit 10 kW. Takže jsme na nějakých 100l elektrolytu. Ale i 2 nádrže po 100 litrech (možná to bude 150l) něco  zaberou a proto je to tak velký auto ;-)

0/0
6.3.2014 16:04

P37e34t53r 49Z16a19s73k68o66č88i60l 2935752518829

http://www.teslamotors.com/goelectric kalkulačka počítá při 90km/h s 15kW. Ale to jsem jen odvodil z jejich čísel, tak to může být trochu blbě.

0/0
6.3.2014 22:40

J11i36ř92í 82Z33ý82k77a 9719613891510

na svých stránkách uvádí 600Wh/kg

+1/0
6.3.2014 16:16

J91i29r88i 48R96o74u43b58a66l 1278648816155

Ten princip vypadá zajímavě. Pro akumulaci 20kWh, což je obvyklá kapacita současných středních elektromobilů, bude stačit při 600Wh/litr nádrž o velikosti 33,3l. A nemusí být samozřejmě dvě, stačí pružná membrána rozdělující nádrž na dva flexibilní prostory. A ty poznámky výše, kdy diskutující počítá spotřebu elektrolytu s ohledem na špičkový výkon elektromobilů neberme vážně. Je jasné, kdy a na jak dlouho bude takový výkon potřeba. U uváděného prototypu bude samozřejmě kapacita akumulátoru větší, ale i kdyby byla například čtyřnásobná, stále ještě by se do auta nádrž vešla (130 litrů není zas tak velký objem). Důležité je, a to bylo v článku zmíněno jen částečně, zda systém bude moci energii do akumulátoru i vracet. To je u elektromobilu hodně důležitý aspekt, protože možnost rekuperace může energetickou bilanci značně vylepšit.

+3/0
6.3.2014 19:05

P36a24v53e58l 50K40u78r82a81l 5401204890150

Upřímně neřekl bych... to by znamenalo ten elektrolyt nabíjet a to se jako koncept do auta moc nehodí...

Spíš by mne zajímala hmotnost toho elektrolytu... protože jestli jsou tam ionty kovů tak to bude dost hrůza oproti uhlovodíkům.

0/0
6.3.2014 23:10

J63i81ř78í 20Z44ý49k57a 9339533111110

naopak, možnost nabíjet elektrolyt resp. akumulátor je žádaná funkce. Alespoň po dobu než budou dostupné tyhle tekuté elektrolyty u běžných čerpacích stanic.

0/0
7.3.2014 0:17

P35e34t51r 80S64p97o46r70e98r 6873833606652

Rekuerace je asi jediná možnost, jak zvýšit dojezd v městském provozu. nemusel by se ovšem dobíjet elektrolyt, mohl by tam být ještě nějaký ultrakapacitor (což je ale zase hmotnost navíc).

0/0
7.3.2014 8:34

P12a44v94e71l 45O22d45r53a26z27i66l 6174159477800

To by zřejmě byl ten stejný ultráš, který by dodával výkonové špičky, čili to je realizovatelné.

0/0
7.3.2014 21:33

S20v69a48t74o55p10l29u62k 17S58i10l85n38ý 4432376529898

Možná proto to auto váží 2,3 tuny...

0/0
15.3.2014 0:45
Foto

V91á82c50l51a86v 50S16o49b91o38t18a 2172844730582

Pri vykonu 480kW (maxmalni) to ale pojede tech 380 Km/h. Tzn., 800 l/h ale zaroven 210 l/100 km. Coz pri te rychlosti asi docela ujde - nevim, kolik zere Veyron, ale pri maximalce to asi pujde ke 100 l...

Na pohyb 100 km/h by melo stacit odhadem 25 kW, coz dela 41 l/h. Na 600 km dojezd tedy otrebuje cca 250 l nadrz. Vezmeme-li v potaz, ze tam, kde mivaji normalni auta motor a prevodovku, nema tohle (zrejme) nic, sandno se tam takova nadrz by mela rozmery 0,5*0,5*0,1 m

0/0
9.3.2014 0:57
Foto

V59á64c59l39a49v 19S14o65b81o80t86a 2222454350162

*sandno se tam vejde ta nadrz

0/0
9.3.2014 0:58
Foto

V19á88c73l75a24v 32S96o39b33o29t41a 2342634700212

0,5*0,5*1 samozrejme

0/0
9.3.2014 0:59

P55e32t84r 50S35p73o83r97e13r 6793863276672

..se silou lokomotivy japonských rychlovlaků ;-D

1. Japonské rychlovlaky nemají lokomotivu, ale distribuovaný pohon

2. 680 kW - uznávám, pro auto neuvěřitelně moc, lokomotiva s tímto výkonem se hodí nejvýš na nějakou vlečku.

+2/0
6.3.2014 15:26

J69a98n 37H69e23ř84m28á29n42e18k 8589364624353

Jak vidím to jméno, tak jediné, co mě napadá je Hammerhead Eagle i-thrust. ;-D

+5/0
6.3.2014 15:06

M35i19c17h83a50l 93K70r35e64j37č93í 1986420351893

;-DR^

0/0
6.3.2014 19:07

J70a95r37o15s38l69a34v 90S70k21r77i52v90a22n24e35k 6245710

A co budou ropni sejkove zrat?8-o

+4/0
6.3.2014 14:59

J47i57ř87í 94Z95ý46k32a 9959443431980

ropu ;-D

+8/0
6.3.2014 16:20

P75a23v51o92l 38K70u22b30r31a34n 6649110280452

Čo asi - to čo doteraz. Z ropy sa nerobí len palivo ...

+1/0
6.3.2014 17:51

A72d71a51m 78R22y50c11h79l36ý 1938777129743

Z ropy se dělají třeba plasty, takže odbyt bude stále

0/0
6.3.2014 20:38

T98o89m81á41š 35V89a90l94d96e36r 7583620509

Mohou v budoucnu vyrábět vodík a rozvážet jej. Jako kadidlo do celého světa :-)

0/0
10.3.2014 10:16

S12t15a92n47i82s56l69a59v 33S74v80o27b31o92d96a 1943853566258

To zní jako rozumná věc.

+3/0
6.3.2014 14:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.