Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brněnské motopremiéry: nová Jawa 350 a airbag pro motorkáře

I letos se konají souběžně dvě motocyklové výstavy, které otevírají motorkářskou sezonu. Ta pod záštitou motocyklové sekce SDA se koná na brněnském výstavišti. Na návštěvníky tu čekají všechny letošní novinky i bohatý doprovodný program.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58i38n41d41ř34i95c19h 85H86a94v74e64l86k78a 4154538722185

Vždyť je to furt nějaký stejný !:-/

0/0
3.5.2014 21:14

K39a59r23e70l 39F77a13i96t 1638273138372

Jsem motorkář už dlouhá léta...taky jsem začínal na pioneeru, čz, jawě, dnes mám KTM 690 a popravdě....byla to krýsná léta, ale dneska už jsme trochu někde jinde. Dvoutakty dneska nikdo nechce ani v asii, tam frčí jen a pouze 4-takty 125-150cm3. A že jich je tam požehnaně...v každé ulici tak 100kusů. Kdo si tohle může koupit za 60tisíc? Já vím že retro dnes frčí....ale motorkáři...vzpamatujte se.....

0/0
14.3.2014 6:51

T22o11m91á95š 85L35í45p21a 8515396100393

Salut. 

Dneska jsme už jinde? Každý je tam, kde mu mozek dovolí.. Nebudu ti vypisovat co mám v garáži. Obecně Jawky i Japonce. Cena té třindy je holt problém a šedesát bych taky nedal. Na Japonsku cestujeme skrze spolehlivost a "čisté ruce", ale řekni sám jestli máš tu možnost dnes osedlat starou Jawku ve dvoutaktu. Srdce mi plesá a ty vibrace, smrad a pucování svíček a občas trysky, nemá to svoje kouzlo? Ne ne kamaráde, jinde nejsme.. A ještě vysvětlivka na závěr: motorkář není člověk, co sedí na motorce, motorkářem se rodíš a po zbytek život jím jsi i když na čas nejezdíš.. Být motorkář, to je vlastnost, úchylka či jistý druh praštěnosti, která Tě nikdy neopustí.. A je fuk, co Ti bublá pod zadkem za motůr......V

+1/0
16.3.2014 11:48

K13a61r55e52l 79P88a32n76c90e49r 7901630198494

Jawa 350 mela vyhodu ,ze se dala opravit jak se rika sroubovakem. Pullitr to je jina kapitola (predstih,kralovsky hridel, utesnit dynamo...) . Kdyz jste zvedli kejvacku na zadni to byl srumec, 634-4 na kejvu nemela, ale jela jako drak ( v te dobe za Husiho krale) Doufam ze borci z Jawy jednou predvedou jak umi.

0/0
10.3.2014 4:24

V97á80c27l62a66v 41P82c88h41á57l60e59k 8666132611752

:-PNo s tím airbagem tedy objevili ameriku. Už před 9-ti lety byly první bundy s airbagem...

+1/0
9.3.2014 13:16

J31a14n 24K11a29r10e76l 72N93o11v70a60k 5566324788246

hm a kde je ten limcovej airbag pro helmu a dalsi jiz pomerne znama reseni.. ups sakra zase troluju sorry.. ale je to vazne novinka? a kdyz uz proc to tedy neni komplet reseni kdyz podobne airbagy jsou jiz zname x let.. no raci se vypnu nemam rad minuska za uprimnost..

+1/0
9.3.2014 11:46

S15e46i43d80l 12P11e40t29r 1221491945244

Obávám se, že novinář asi krapet požil ...:-/

Ta J350 s dvoutaktem se v EU nesmí již pěkných pár let prodávat a Jawa ji dělá pouze na vývoz do zemí, kam pracka  Brusele ještě nedosáhla ... U nás ji lze koupit jedině jako "soubor náhradních dílů" a pak napsat na papíry předbruselské doby ...:-)

+5/0
8.3.2014 8:56

L69a89d56i73s26l41a82v 86M12i42k28a 1931669254434

Takový obrácený způsob omlazení vozidla ))..... za chvíli to asi budem díky pantatíkům z Brusele muset dělat i u větších obsahů od 2000 nahoru, nebo jezdit těma sekačkama na trávu.

0/0
8.3.2014 10:11

J66a63n 20S94t39r85a98c12h43o34t46a 6700845698422

Jawa je krásná. Jen nechápu, proč se furt zuby nehty drží těch odporných zrcátek... Kotouč jí na kráse taky nepřidal, ale to je holt nutné "zlo"...

+1/0
8.3.2014 8:38
Foto

M98a27r68e57k 60C53e16r56n89y 5668746147

Sakra musel jsem mrknout do kalendare jestli neni 1 aprila....Ta Jawa je for, ne?..Nic proti Jawe, mam ji na chalupe na pojizdeni dodnes a vypada ve svych pomalu 30-ti letech uplne stejne..;-)

+2/0
7.3.2014 21:57

M97i73r62o56s78l68a82v 45Š61i95m16k38o 7605593932265

Ta Jawa je moc pěkné retro ! Kdybych z nutnosti potřeboval motorku, koupil bych si ji. Určitě by dojela tam, kam bych chtěl. A cejtil bych se zas jako v 70. letech...

0/0
7.3.2014 17:13

M87i26c38h49a62l 64M71o42u33c33h26a 9258969153594

Jo, dojela by kam bys chtěl, jen je potřeba mít s sebou drátěnej kartáč na pucování svíček a šmirgl na kontakty zapalování. Bez toho jsem se na "třiapůle" jako kluk dál než 50km od domova nevydal ;-D

0/−1
7.3.2014 18:08

P51e33t39r 19Š44i67l29h48a95n 7328232627393

Já dneska používám do panelky směs benzínu a oleje do motorovky a  to v poměru 1:50, dlouhodobé zkušenosti zatím nemám, ale tyhle problémy s karbonem a zamazanými výfuky by měly odpadnout. Za prvý je tam polovička oleje oproti původnímu předpisu a za druhý, jak mi říkal známý, moderní olej do pily se na rozdíl od M2T ve válci spaluje.

+1/0
7.3.2014 19:12

M44i32c94h63a47l 77M95o40u71c57h26a 9808449233924

Ja na tom jezdil pred 25 a vice lety, tak M2T byla jedina moznost...

0/0
7.3.2014 20:19

P24a96v49e21l 38J79e89ř40á54b10e52k 7921582174927

Jezdil jsem na M6A a svíčky zas tak často nepucoval. Větší problém byly ucpané trysky. Ale jinak - zapečené svíčky byl tehdy problém všech dvoutaktů. Takže ve spojení pouze s Jawou to není moc férové..

+1/0
7.3.2014 23:24

K80a42r26e74l 20F20a69i85t 1808733198942

To je sice krásný ře se spaluje, ale ten olej se tam leje hlavně proto, aby mazal. Když ho okamžitě spálíte, tak za chvíli ten motor vám to poví.

0/0
14.3.2014 6:46

P13e55t43r 77Š72i20l13h66a61n 7188292487423

No já nevim, takhle mi to řikal známej, že se spálí, ale ruku do ohňe bych za to nedal. Taky se nespálí hned a všechen. A většina plochy válce je mazaná i zespodu při nasávání směsi.

A jinak, olej Husqarna v poměru 1:50 mam vyzkoušenej, za to ruku do ohně dám.

0/0
14.3.2014 8:31

R93e20n66é 82Z56a46c50h 9407280645677

Jestli se Ti karbonovala svíčka na motorce, tak jsi buď dával moc oleje do benzinu anebo měl studenou svíčku (svíčku pro vyšší spalovací teploty). Teplota svíčky byla udávaná jednomístným číslem 5, 7,8,9. Mnozí motorkáři dávali svíčku devítku v domění, že jim to líp pojede, ale omyl. Na třiapulku patřila myslim svíčka 7, jestli se nemýlím, maximálně 8, ale kdo si tam dal 9 a nejezdil takříkaje nadoraz, svíčka se mu potom karbonovala a zaolejovávala.

kdo si tam dal naopak 5, upalovaly se mu elektrody při zvýšeném namáhání. Takže netřeba drátěnej kartáč a šmirgl, ale vybrat svíčku o správné pracovní teplotě.

+2/0
7.3.2014 23:18
Foto

V73l50a42d60a 97V31a39n11e67k 9933196654448

aPo válce byly Jawy  šlágr ! Po čtyřicetileté  devastaci továrny komunistama už byly  jen  pro smích  a všichni  chtěli  japonce ! Nechápu  koho  chtějí  dnes ohromit a hlavně  ČÍM ? 8-o

+3/−2
7.3.2014 16:33

P14e48t47r 24Š39i30l70h38a58n 7238112907313

Furt lepší, než kdyby to zabalili...

+7/−1
7.3.2014 17:02

R52a85d62e52k 22C56o18u91f46a53l 1543458917202

ta jejich agonie má nějaké dlouhé trvání

+1/−2
7.3.2014 17:25

D75a68d49a20k 63P19e97t88r 7471790164368

Tak třeba cenou, za 60 tisíc.

0/0
8.3.2014 4:55

I78v27o 52U44r30b71á31n48e18k 2386197467

Kupoval jsem Jawu v roce 94 za 45000?-. Pravda, s kapotáží a vším možným v té době na tu mašinu dostupným. Ale ta cena 60000,- je a není vysoká...

0/0
8.3.2014 11:27

I50v32o 12U91r91b91á38n32e91k 2756257927

Dávno nedělají jen dvoutakty... Např. Enfield taky pořád žije a díky za to.

0/0
8.3.2014 11:29

M65i12c35h32a80e41l 31K53o54n32e18č37n85ý 6202733379929

Nejhezčí Jawa byla čtyřtakt 500 OHC. Měla jen poněkud problémový motor. Tu kdyby znovu udělali s modernjším motorem tak super. Ale přídat k původní na tehdejší dobu zastaralou mašinu startér a říkat tomu retro hmmm:-P

+3/0
7.3.2014 16:24

P57e89t14r 46S10v12o35b98o60d47a 1244766233446

Nechápu tu Jawu. Cílová skupina "Nadšenci" je přeci nemůže uživit. Ve světě teď frčí Cafe Racery, proč nepostaví něco v tomhle stylu? To je taky retro, ale má to šmrnc.

+3/0
7.3.2014 16:14
Foto

J86i87ř29í 52K53w56o37l82e15k 5123867648189

Naprostý souhlas! Něco ve stylu již zmíněné 500vky, říznuté Nortonem nebo Enfieldem. Navíc by to mohlo být dražší.

+1/0
7.3.2014 16:34

P11e58t47r 68S82v10o45b80o11d86a 1104186213316

Tak nějak, ať si pozvou někoho z těch borců, co se věnují přestavbám motorek ze 60. let a možná nová legenda bude na světě.

0/0
7.3.2014 16:49

M84i79c39h94a53l 92T84r93i60s71k75a 2860497722157

za spolecnost Jawa se omlouvame, pri expedici stroje na vystavu k zamene. Tento motocykl byl urcem do sbirky Narodniho technickeho muzea.

+7/0
7.3.2014 16:13
Foto

K46a57r18e27l 95S33t21e94j38s23k28a75l 2740138877837

Nejhezčí z fotogalerie jsou ty holky ;-D;-D;-D

0/0
7.3.2014 16:06

R70a51d68e37k 73C92o80u12f84a78l 1153148547832

mnohé prošly přes "silikon valy"

0/0
7.3.2014 17:27

J88a49n 73Š15e24b47e37k 3132749738758

Jak už bylo napsáno, tohle žádná RETRO motorka není, tohle je jen klasická stará Jawa, která se už vyrábí x let... Místo nesmyslů typu "nová Jawa" a "retro motorka" by nám měl pan redaktor vysvětlit, jak docílili toho že najednou ten dvoutakt splňuje emisní normy EU, když se na ní může těšit český zákazník. Jelikož po zřísnění těchto norem se ten dvoutakt již v EU neprodával.

+3/0
7.3.2014 16:04

V61l42a71d42i96m55í79r 41L95o10u83d60a 8877437936872

Krásně to mají "okecáno" na stránkách výrobce. Kdo chce dnes 350tku a v EU se nesmí prodávat, tak vám jí dodají "v kompletní sestavě jako sadu dílů." ;-D;-D;-D

http://www.jawa.eu/motocykly/jawa-350.htm

0/0
7.3.2014 16:08
Foto

P80e53t13r 51P19. 20V59e18s23e31l90s23k47y 7194641376313

O takovéhle 350-tce jsem sníval u výlohy Mototechny, když mi bylo asi tak 16.... Dnes jsem skoro nad hrobem a ejhle, ta motorka je pořád stejná.....

+1/0
7.3.2014 15:56

V98l70a28d17i35m32í46r 42L71o56u37d18a 8177767146392

Přitom mají v nabídce i hezké kousky, ale za tu cenu děkuji nechci!

http://www.jawa-moto.cz/Classic_650.html

http://www.jawa-moto.cz/Sportard_660.html

0/0
7.3.2014 16:04

M85a48r68t80i84n 94J18e39l29í32n85e94k 9716284737197

Vidíte tak máte ještě šanci :-):-)

+1/0
7.3.2014 16:06
Foto

P69e22t78r 78P65. 65V80e82s84e44l83s87k22y 7744511736623

to sice jo, ale ono je víc věcí, po kterých jsem od 16-ti let přestal toužit....

0/0
7.3.2014 16:25

R14a40d42e59k 96C44o60u11f46a31l 1393238177222

ono taky z dřívější tělocvikářky je dneska dobře sedmdesátiletá bába

0/0
7.3.2014 17:30
Foto

M49a70r41e46k 88C12e94r69n72y 5698896247

;-DR^

0/0
7.3.2014 22:00
Foto

V29l23a35d53a 84V47a97n82e95k 9763106554648

Bude se  také tak pěkně třepat,vibrovat  a smrdět ;-D

+1/−1
7.3.2014 15:31

V81l46a28d67i30m30í80r 47L23o54u73d15a 8627117136302

No prostě Jawa 350;-D

+1/0
7.3.2014 15:36

K67a50r39e64l 37F71a89i21t 1318123258872

jistě že bude....u nás se totiž nikdy nic lepšího nevyrobilo.

0/0
14.3.2014 6:57

A62l37e11x72a58n49d22e12r 48W14i89n33t70e55r 9979924533161

to je hruza za 40 let se nic na ni nezmenilo

+1/−1
7.3.2014 15:05

V70l92a33d76i43m74í96r 34L96o40u17d63a 8397587396692

Motor tak nějak furt stejný. Můžete mít za příplatek bezkontaktní zapalování a oilmaster (oddělené mazání, ale pořád je to dvoutakt).

+1/0
7.3.2014 15:39

I25v21o 38U85r51b34á10n39e70k 2276387367

No a? Však o to v tomto případě přece jde, ne?

0/0
8.3.2014 11:33

J25a33n 80F66r49o75l13í32k 6446560655184

"Nová" bych k názvu Jawa připojil jen s velkou dávkou marihuany. Nebude trvat dlouho a koncept tohoto motoru pánů Janečka a Waltra oslaví rovnou stovku. Hnusný kapitalismus by jej poslal dávno do zapomnění, ale dík nepřetržitému socialismu stále žije.;-D

+7/−4
7.3.2014 14:43

M49i81c16h46a15l 24M17o59u26c17h26a 9488629833894

Retro je podle mě motorka/auto, která jako stará vypadá, ale přitom používá moderní techniku. Tohle je ale zbastlenina z typu 634 (banda, sedlo, dekly schránky pod sedlem, padací rámy, blatník) a 640 (vidle, kotoučová brzda). A podvozek byl moderní asi tak před 50ti lety. Takovou motorku koupíte dnes za 10 tisíc ve slušném stavu, nablýskáte chromy, koupíte nový gumy, zgenerálkujete motor a máte to samý za 20 tisíc... A to říkám jako někdo kdo na 350 něco nalítal, takže je to pro mě nostalgie....

+8/0
7.3.2014 14:38
Foto

V58l64a47d34a 18V74a66n62e78k 9123796474168

Na Kubě a v Rusku  by měla stále úspěch ;-)

0/0
7.3.2014 15:42

M77i72c29h49a17l 15M50o94u67c90h89a 9888219903314

Pokud by proti tomu někdo nepostavil Kentoyu nebo něco podobného. Za bratru 2 tisíce Euro už je v této výkonové a kvalitativní kategorii celkem z čeho vybírat...

0/0
7.3.2014 18:05

P11e25t31r 50J42e58d64l69i60č65k17a 5539114567979

Určitě dobrý nápad oživit JAWA 350 včetně dvoutaktů. Zásadní problém je ale cena !!! Kde přišli na šedesát tisíc ? To bychom museli být slepí, hluší a se smyslem pro humor . ;-(

0/−1
7.3.2014 13:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.