Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Brněnské motopremiéry: nová Jawa 350 a airbag pro motorkáře

I letos se konají souběžně dvě motocyklové výstavy, které otevírají motorkářskou sezonu. Ta pod záštitou motocyklové sekce SDA se koná na brněnském výstavišti. Na návštěvníky tu čekají všechny letošní novinky i bohatý doprovodný program.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10i10n16d16ř71i59c30h 95H55a59v40e64l40k76a 4614948782915

Vždyť je to furt nějaký stejný !:-/

0/0
3.5.2014 21:14

K69a79r54e31l 49F90a11i56t 1488303968152

Jsem motorkář už dlouhá léta...taky jsem začínal na pioneeru, čz, jawě, dnes mám KTM 690 a popravdě....byla to krýsná léta, ale dneska už jsme trochu někde jinde. Dvoutakty dneska nikdo nechce ani v asii, tam frčí jen a pouze 4-takty 125-150cm3. A že jich je tam požehnaně...v každé ulici tak 100kusů. Kdo si tohle může koupit za 60tisíc? Já vím že retro dnes frčí....ale motorkáři...vzpamatujte se.....

0/0
14.3.2014 6:51

T80o90m45á98š 96L73í73p83a 8645466850373

Salut. 

Dneska jsme už jinde? Každý je tam, kde mu mozek dovolí.. Nebudu ti vypisovat co mám v garáži. Obecně Jawky i Japonce. Cena té třindy je holt problém a šedesát bych taky nedal. Na Japonsku cestujeme skrze spolehlivost a "čisté ruce", ale řekni sám jestli máš tu možnost dnes osedlat starou Jawku ve dvoutaktu. Srdce mi plesá a ty vibrace, smrad a pucování svíček a občas trysky, nemá to svoje kouzlo? Ne ne kamaráde, jinde nejsme.. A ještě vysvětlivka na závěr: motorkář není člověk, co sedí na motorce, motorkářem se rodíš a po zbytek život jím jsi i když na čas nejezdíš.. Být motorkář, to je vlastnost, úchylka či jistý druh praštěnosti, která Tě nikdy neopustí.. A je fuk, co Ti bublá pod zadkem za motůr......V

+1/0
16.3.2014 11:48


K77a38r74e37l 90P63a62n14c69e20r 7801480668364

Jawa 350 mela vyhodu ,ze se dala opravit jak se rika sroubovakem. Pullitr to je jina kapitola (predstih,kralovsky hridel, utesnit dynamo...) . Kdyz jste zvedli kejvacku na zadni to byl srumec, 634-4 na kejvu nemela, ale jela jako drak ( v te dobe za Husiho krale) Doufam ze borci z Jawy jednou predvedou jak umi.

0/0
10.3.2014 4:24

V94á84c84l10a95v 75P95c61h68á93l43e21k 8156692211852

:-PNo s tím airbagem tedy objevili ameriku. Už před 9-ti lety byly první bundy s airbagem...

+1/0
9.3.2014 13:16

J93a20n 40K11a40r53e42l 74N31o24v89a44k 5216374158916

hm a kde je ten limcovej airbag pro helmu a dalsi jiz pomerne znama reseni.. ups sakra zase troluju sorry.. ale je to vazne novinka? a kdyz uz proc to tedy neni komplet reseni kdyz podobne airbagy jsou jiz zname x let.. no raci se vypnu nemam rad minuska za uprimnost..

+1/0
9.3.2014 11:46

S43e63i46d18l 71P14e68t77r 1631351475444

Obávám se, že novinář asi krapet požil ...:-/

Ta J350 s dvoutaktem se v EU nesmí již pěkných pár let prodávat a Jawa ji dělá pouze na vývoz do zemí, kam pracka  Brusele ještě nedosáhla ... U nás ji lze koupit jedině jako "soubor náhradních dílů" a pak napsat na papíry předbruselské doby ...:-)

+5/0
8.3.2014 8:56

L49a49d16i31s63l70a60v 39M74i42k14a 1581229864134

Takový obrácený způsob omlazení vozidla ))..... za chvíli to asi budem díky pantatíkům z Brusele muset dělat i u větších obsahů od 2000 nahoru, nebo jezdit těma sekačkama na trávu.

0/0
8.3.2014 10:11

J97a16n 38S32t49r97a55c94h41o77t33a 6260455548362

Jawa je krásná. Jen nechápu, proč se furt zuby nehty drží těch odporných zrcátek... Kotouč jí na kráse taky nepřidal, ale to je holt nutné "zlo"...

+1/0
8.3.2014 8:38
Foto

M77a81r27e96k 34C48e75r28n49y 5178566877

Sakra musel jsem mrknout do kalendare jestli neni 1 aprila....Ta Jawa je for, ne?..Nic proti Jawe, mam ji na chalupe na pojizdeni dodnes a vypada ve svych pomalu 30-ti letech uplne stejne..;-)

+2/0
7.3.2014 21:57

M70i89r23o61s85l24a42v 36Š77i71m18k98o 7965483272715

Ta Jawa je moc pěkné retro ! Kdybych z nutnosti potřeboval motorku, koupil bych si ji. Určitě by dojela tam, kam bych chtěl. A cejtil bych se zas jako v 70. letech...

0/0
7.3.2014 17:13

M22i94c88h85a15l 41M28o23u61c11h51a 9218409363394

Jo, dojela by kam bys chtěl, jen je potřeba mít s sebou drátěnej kartáč na pucování svíček a šmirgl na kontakty zapalování. Bez toho jsem se na "třiapůle" jako kluk dál než 50km od domova nevydal ;-D

0/−1
7.3.2014 18:08

P56e91t14r 54Š46i49l25h19a80n 7708582827333

Já dneska používám do panelky směs benzínu a oleje do motorovky a  to v poměru 1:50, dlouhodobé zkušenosti zatím nemám, ale tyhle problémy s karbonem a zamazanými výfuky by měly odpadnout. Za prvý je tam polovička oleje oproti původnímu předpisu a za druhý, jak mi říkal známý, moderní olej do pily se na rozdíl od M2T ve válci spaluje.

+1/0
7.3.2014 19:12

M54i32c72h77a51l 79M23o58u35c90h18a 9808359583344

Ja na tom jezdil pred 25 a vice lety, tak M2T byla jedina moznost...

0/0
7.3.2014 20:19

P46a94v29e12l 23J97e68ř63á51b75e95k 7161372714157

Jezdil jsem na M6A a svíčky zas tak často nepucoval. Větší problém byly ucpané trysky. Ale jinak - zapečené svíčky byl tehdy problém všech dvoutaktů. Takže ve spojení pouze s Jawou to není moc férové..

+1/0
7.3.2014 23:24

K12a63r49e57l 22F95a91i25t 1748893418482

To je sice krásný ře se spaluje, ale ten olej se tam leje hlavně proto, aby mazal. Když ho okamžitě spálíte, tak za chvíli ten motor vám to poví.

0/0
14.3.2014 6:46

P57e21t26r 92Š38i43l54h34a68n 7738702847203

No já nevim, takhle mi to řikal známej, že se spálí, ale ruku do ohňe bych za to nedal. Taky se nespálí hned a všechen. A většina plochy válce je mazaná i zespodu při nasávání směsi.

A jinak, olej Husqarna v poměru 1:50 mam vyzkoušenej, za to ruku do ohně dám.

0/0
14.3.2014 8:31

R83e97n86é 21Z33a76c64h 9987930615807

Jestli se Ti karbonovala svíčka na motorce, tak jsi buď dával moc oleje do benzinu anebo měl studenou svíčku (svíčku pro vyšší spalovací teploty). Teplota svíčky byla udávaná jednomístným číslem 5, 7,8,9. Mnozí motorkáři dávali svíčku devítku v domění, že jim to líp pojede, ale omyl. Na třiapulku patřila myslim svíčka 7, jestli se nemýlím, maximálně 8, ale kdo si tam dal 9 a nejezdil takříkaje nadoraz, svíčka se mu potom karbonovala a zaolejovávala.

kdo si tam dal naopak 5, upalovaly se mu elektrody při zvýšeném namáhání. Takže netřeba drátěnej kartáč a šmirgl, ale vybrat svíčku o správné pracovní teplotě.

+2/0
7.3.2014 23:18
Foto

V21l63a83d84a 38V74a64n95e57k 9533156734128

aPo válce byly Jawy  šlágr ! Po čtyřicetileté  devastaci továrny komunistama už byly  jen  pro smích  a všichni  chtěli  japonce ! Nechápu  koho  chtějí  dnes ohromit a hlavně  ČÍM ? 8-o

+3/−2
7.3.2014 16:33

P15e43t30r 33Š54i39l50h64a89n 7658402617243

Furt lepší, než kdyby to zabalili...

+7/−1
7.3.2014 17:02

R73a28d77e51k 43C43o37u72f59a90l 1813388177362

ta jejich agonie má nějaké dlouhé trvání

+1/−2
7.3.2014 17:25

D45a24d17a37k 54P94e30t72r 7111900354728

Tak třeba cenou, za 60 tisíc.

0/0
8.3.2014 4:55

I47v82o 19U23r25b82á90n12e48k 2366567197

Kupoval jsem Jawu v roce 94 za 45000?-. Pravda, s kapotáží a vším možným v té době na tu mašinu dostupným. Ale ta cena 60000,- je a není vysoká...

0/0
8.3.2014 11:27

I33v66o 64U68r32b32á53n96e36k 2256957657

Dávno nedělají jen dvoutakty... Např. Enfield taky pořád žije a díky za to.

0/0
8.3.2014 11:29

M77i11c69h36a41e59l 95K63o31n71e15č49n92ý 6252733939649

Nejhezčí Jawa byla čtyřtakt 500 OHC. Měla jen poněkud problémový motor. Tu kdyby znovu udělali s modernjším motorem tak super. Ale přídat k původní na tehdejší dobu zastaralou mašinu startér a říkat tomu retro hmmm:-P

+3/0
7.3.2014 16:24

P87e63t48r 36S82v64o14b25o98d36a 1714536803756

Nechápu tu Jawu. Cílová skupina "Nadšenci" je přeci nemůže uživit. Ve světě teď frčí Cafe Racery, proč nepostaví něco v tomhle stylu? To je taky retro, ale má to šmrnc.

+3/0
7.3.2014 16:14
Foto

J25i62ř81í 64K79w34o78l37e25k 5123597538729

Naprostý souhlas! Něco ve stylu již zmíněné 500vky, říznuté Nortonem nebo Enfieldem. Navíc by to mohlo být dražší.

+1/0
7.3.2014 16:34

P83e30t29r 48S97v50o21b57o59d36a 1824266383466

Tak nějak, ať si pozvou někoho z těch borců, co se věnují přestavbám motorek ze 60. let a možná nová legenda bude na světě.

0/0
7.3.2014 16:49

M79i40c67h31a44l 69T65r81i12s34k38a 2510187352877

za spolecnost Jawa se omlouvame, pri expedici stroje na vystavu k zamene. Tento motocykl byl urcem do sbirky Narodniho technickeho muzea.

+7/0
7.3.2014 16:13
Foto

K69a53r65e60l 60S73t37e30j11s28k88a27l 2330808787247

Nejhezčí z fotogalerie jsou ty holky ;-D;-D;-D

0/0
7.3.2014 16:06

R74a17d25e36k 15C58o26u45f85a13l 1313188527312

mnohé prošly přes "silikon valy"

0/0
7.3.2014 17:27

J44a37n 50Š53e67b87e54k 3232959518218

Jak už bylo napsáno, tohle žádná RETRO motorka není, tohle je jen klasická stará Jawa, která se už vyrábí x let... Místo nesmyslů typu "nová Jawa" a "retro motorka" by nám měl pan redaktor vysvětlit, jak docílili toho že najednou ten dvoutakt splňuje emisní normy EU, když se na ní může těšit český zákazník. Jelikož po zřísnění těchto norem se ten dvoutakt již v EU neprodával.

+3/0
7.3.2014 16:04

V52l95a84d54i92m46í13r 93L63o94u49d24a 8737707166222

Krásně to mají "okecáno" na stránkách výrobce. Kdo chce dnes 350tku a v EU se nesmí prodávat, tak vám jí dodají "v kompletní sestavě jako sadu dílů." ;-D;-D;-D

http://www.jawa.eu/motocykly/jawa-350.htm

0/0
7.3.2014 16:08
Foto

P75e96t87r 94P22. 75V81e61s75e94l26s97k74y 7574341106153

O takovéhle 350-tce jsem sníval u výlohy Mototechny, když mi bylo asi tak 16.... Dnes jsem skoro nad hrobem a ejhle, ta motorka je pořád stejná.....

+1/0
7.3.2014 15:56

V27l27a35d33i27m66í67r 70L90o30u93d37a 8757907766712

Přitom mají v nabídce i hezké kousky, ale za tu cenu děkuji nechci!

http://www.jawa-moto.cz/Classic_650.html

http://www.jawa-moto.cz/Sportard_660.html

0/0
7.3.2014 16:04

M77a87r94t85i33n 26J49e55l70í96n13e76k 9256244297397

Vidíte tak máte ještě šanci :-):-)

+1/0
7.3.2014 16:06
Foto

P12e56t90r 82P96. 42V84e96s52e69l51s40k43y 7554221456803

to sice jo, ale ono je víc věcí, po kterých jsem od 16-ti let přestal toužit....

0/0
7.3.2014 16:25

R17a13d92e55k 35C47o17u80f48a58l 1793638257982

ono taky z dřívější tělocvikářky je dneska dobře sedmdesátiletá bába

0/0
7.3.2014 17:30
Foto

M73a15r56e17k 96C77e45r31n88y 5258136577

;-DR^

0/0
7.3.2014 22:00
Foto

V62l50a20d58a 33V97a44n60e41k 9603736504808

Bude se  také tak pěkně třepat,vibrovat  a smrdět ;-D

+1/−1
7.3.2014 15:31

V36l82a81d68i68m46í49r 21L68o98u95d88a 8777467436892

No prostě Jawa 350;-D

+1/0
7.3.2014 15:36

K93a61r44e82l 79F77a65i78t 1588933258762

jistě že bude....u nás se totiž nikdy nic lepšího nevyrobilo.

0/0
14.3.2014 6:57
Foto

A51l59e36x18a66n23d97e69r 78W88i45n60t61e58r 9269124193741

to je hruza za 40 let se nic na ni nezmenilo

+1/−1
7.3.2014 15:05

V30l71a87d40i90m92í26r 75L46o55u15d48a 8847477686492

Motor tak nějak furt stejný. Můžete mít za příplatek bezkontaktní zapalování a oilmaster (oddělené mazání, ale pořád je to dvoutakt).

+1/0
7.3.2014 15:39

I89v76o 51U64r39b14á96n90e22k 2326207597

No a? Však o to v tomto případě přece jde, ne?

0/0
8.3.2014 11:33

J68a47n 28F92r36o82l72í35k 6156370945844

"Nová" bych k názvu Jawa připojil jen s velkou dávkou marihuany. Nebude trvat dlouho a koncept tohoto motoru pánů Janečka a Waltra oslaví rovnou stovku. Hnusný kapitalismus by jej poslal dávno do zapomnění, ale dík nepřetržitému socialismu stále žije.;-D

+7/−4
7.3.2014 14:43

M10i37c29h25a70l 83M85o52u98c70h84a 9518689643904

Retro je podle mě motorka/auto, která jako stará vypadá, ale přitom používá moderní techniku. Tohle je ale zbastlenina z typu 634 (banda, sedlo, dekly schránky pod sedlem, padací rámy, blatník) a 640 (vidle, kotoučová brzda). A podvozek byl moderní asi tak před 50ti lety. Takovou motorku koupíte dnes za 10 tisíc ve slušném stavu, nablýskáte chromy, koupíte nový gumy, zgenerálkujete motor a máte to samý za 20 tisíc... A to říkám jako někdo kdo na 350 něco nalítal, takže je to pro mě nostalgie....

+8/0
7.3.2014 14:38
Foto

V93l44a57d22a 20V87a80n64e62k 9613896834728

Na Kubě a v Rusku  by měla stále úspěch ;-)

0/0
7.3.2014 15:42

M46i51c11h59a15l 41M41o97u11c19h11a 9398319283514

Pokud by proti tomu někdo nepostavil Kentoyu nebo něco podobného. Za bratru 2 tisíce Euro už je v této výkonové a kvalitativní kategorii celkem z čeho vybírat...

0/0
7.3.2014 18:05

P88e65t46r 28J72e65d62l80i98č22k15a 5579684347469

Určitě dobrý nápad oživit JAWA 350 včetně dvoutaktů. Zásadní problém je ale cena !!! Kde přišli na šedesát tisíc ? To bychom museli být slepí, hluší a se smyslem pro humor . ;-(

0/−1
7.3.2014 13:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.