Diskuze
Vpravo jezdí Česko 75 let. Proč, to nikdo neví
Děkujeme za pochopení.
D35a26n76i39e46l 39T88o39m59e59k
Ne, že by to bylo vysvětlení, ale vlevo se prostě jezdí na ostrovech, vpravo na pevnině.
J95i76r20i 65B95o50r40o96v64y
Já jsem taky napsal o tom článek: http://www.zk4.cz/3z
M32i90r78o90s84l13a10v 56Z67a88p21l24e38t10a19l
Měli sme Škodu 120 GLS překopanou z pravostranného řízení na levostranné... Dost dlouho tátovi trvalo, než přišel na to, proč mu stěrače stírají nějak divně zatímcož spolujezdec měl okno čisté až k pravému sloupku :-D Řešilo se to tehdy jako reklamace páč upozornění sme na to nebyli :-D Ale jinak fajn auto, dnes by to byla kuriozita :-)
M16i75r58o68s78l26a97v 39S80t40e33i23n86e89r
Po Anglii jsem si zajezdil někdy kolem 1974 s Fordem Coupé s levostranným řízením, přejeli jsme z Calais do Doveru a pak ke známým v Brightonu. Zapamatoval jsem si pravidlo: všecko opačně! Najel jsem tam asi 2000 km bez jakýchkoliv problémů, ale moje německé číslo asi domácí upozorňovalo, aby si dali pozor.
Později, asi 1986, jsem byl raději spolujezdcem v Indii- v Bombay a Mahárástře, ale i v Bangalore a Myshore. Musím říci, že tam bych sotva obstál- tak 5 cm mezi vozidly, stálé houkání ("horn please" stojí na zadku každého vehiklu) by Evropan asi nezvládl. Provoz v Káhiře byl 1988 dost podobný, ale přece jenom méně hektický.
V současnosti se vyhýbám raději Praze a vnějšímu okruhu. Nerad spěchám do neštěstí.
A33l80o56i64s 41M32a44t47o84u54s43e39k
tak to ja ne, ja prijel na letiste v londyne v 1979, vyzvedl auto projel parkovistem, na ulici zastavil a pak ridila mole anglicka manzelka, nekolikrat jsem pak ridil na jihozapade anglie, ale ty uzoucke silnice s vysokymy keri bylo na me moc.machra jsems pravne nedelal a ridila domorodka
M42a71r69t48i30n 66P76i10š59t30o91r71a
Protože je většina praváků, takže píší a čtou zleva do prava, mělo by se také zleva do prava jezdit. Nápisy na stěně (třeba obrazy v galerii), resp. na kraji silnice, se pak čtou normálně. My je čteme pozpátku.
V určitém období měly auta řadicí páky. Nejdříve vně dveří, to ale mělo vážné nevýhody. Pak se přesunuly doprostřed. A protože většina je praváků, musí se sedět vlevo vedle řadicí páky a tedy jezdit vpravo.
To období brzo pomine, řadicí páka je přežitek. A pak bude načase vrátit se k přirozené jizdě vlevo.
A ano, přednost zprava by naopak měla být zachována - abychom nesmyslně nekoukali přes spolujezdce.
R27a48d33e60k 96D60o60l89e22ž65a43l
Přednost zprava u nás musí být zprava, protože se dává přednost protijedoucímu. Když zahybáte vlevo, dáváte přednost všem, které míjíte po pravé ruce, tj. i protijedoucím. V Anglii mají pochopitelně přednost zleva.
Když by to bylo opačně, byl by v tom rozpor.
R18i63c59h96a76r74d 68B89r13y34c48h83t36a
"... mnoho aut, které byly dovezeny ..." Panu redaktorovi by neškodilo zopakovat si základy gramatiky.
O68d42s20t65r45a85n40ě13n88ý 84U46ž92i97v82a49t34e92l
J52i26r75k37a 61M83i69k69š98í34k
Protože většinu národa zajímá smrt Moniky a samostatnost Krymu! LOL.
S90t40a87n46d77a 63C96h90v64o49s93t
Ten titulek... Trochu podivny...
1. V Cesku se jezdi vpravo pouhych 21 let.
2. Pokud tedy bereme Cesko jako prostor nasi rodne hroudy, to prece vime proc se tu jezdi vpravo - protoze to naridil Nemec v roce 39.
Z53d36e35n40ě29k 77T22r13u78t90n28o64v19s80k32ý
no vida... já si to myslel taky....a pravda to je pouze poloviční..
J17i97ř17í 57F49e95i46x
V seriálu 1.republika jezdí Benoni s levostranným řízením na Ford - T . Že by zfušovaná replika ?
M98a98r89t50i95n 42L15u57k66e30š
Škoda že se při té změně tehdy zapomnělo i na změnu pravidla pravé ruky. Dávat přednost zprava je zcela nelogické, řidič se musí jako blbec vyklánět přes spolujezdce, místo toho aby pouze okem mrknul doleva, kde mu mimo jiné nepřekáží ve výhledu sloupek.
Z42d71e74n78ě64k 55T55r98u83t16n10o97v16s74k85ý
občas mi vadí spíše ten levý sloupek... s druhým problémy nemám...
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...