Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vše o nové fabii: premiéra za pár měsíců a tříválcové turbo

Nejdůležitější škodováckou premiérou letoška bude uvedení nové fabie. Důležitý model Škody dostane novou techniku i motory, v prodeji bude ještě letos. Dali jsme dohromady vše, co o připravovaném autě víme.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43a96n 12V64e98l58i51z 3219667432220

Fabiemi jezdím od roku 2001 a opravdu nevidím důvod, proč si nekoupit další. Věřím značce Škoda a už se těším na nové tříválce 1,0MPi a 1,0TSi pod kapotou fabie.

0/0
22.5.2014 18:25

A55n51t95o11n16í49n 74S25e24b21e92r85a 7323808360549

Né bohužel díky HTP a TSI je v bazaru co se škody týče dost omezená nabídka vybavených aut se slušným motorem. To jste to pěkně podělal pane VW.

Bohužel pokud budu chtít za pár let auto v benzínu v bazaru, s rokem výroby okolo 2013, tak to určitě škdoa nebude. Rv

0/0
25.3.2014 18:47

V83l97a37s28t58i44m95i28l 54J63a89n16d22á10s83e53k 1442353373372

Už jenom čekám, až tam budou strkat 2-válce alá trabant. Do servisu už nebude třeba jezdit, ale donesete jim jen motor ve středně velké brašně přes rameno ;-D

+2/0
25.3.2014 0:20


M97a88r42e90k 78K56a46š65n49ý 9215792830725

No mám doma 1.2TSI Fabii II jezdím pouze město za 6,5 až 7L. Už mi měnili rozvody na záruku(najeto 20tkm)-po mé urgenci v Boleslavi-Škodovka nechce přiznat že TSI je konstrukčně špatně vyřešeno-rachtá řetěz než se natlakuje napínák. Škoda se vrací zpět k řemenu. Na novou Fabii se těším,ale už mám strach z nových motorů co se tam bude kazit tentokrát...?

+1/0
24.3.2014 13:55

P13e67t22r 38V24i63n21t54r77l55í51k 3586674121

tříválce? tak do toho mě nikdo nedokope ;-D

+4/0
21.3.2014 16:52

M24a37r49t50i95n 53K97o56v94á65ř 2461490129976

Taky jsem zíral. Tříválec jedině když jsou dva vedle sebe :-)

V článku o Polu ale píšou i o čtyřválcích.

http://auto.idnes.cz/novy-vw-polo-c93-/auto_testy.aspx?c=A140203_231248_auto_testy_fdv

0/0
21.3.2014 17:50

R42o89m42a20n 53B31ř38e10č69k83a 2390735553714

Nejkrásnější hláška v diskuzích o downsizingu je, že malý motor se musí moc honit a pak nevydrží. Jde vidět jaké má místní komunita zkušenosti s moderními motory. Jen pro info - turbem dopované benzíny mají seskládané převody hodně do pomala, takže točí při určité rychlosti mnohem menší otáčky než stejně výkonná atmosféra. Takže to honění tedy spočívá v čem? Že by bylo ukryto spíše mezi volantem a sedačkou obstarožních prorezlých "držáků" z minulého století?

+5/−2
18.3.2014 18:24

J56a91n 73K60r23p24e98c 5226683514342

budoucnost ukaze, jakzoto fanda vicevalcu (6+) se nebojim.

0/0
18.3.2014 18:59

L91i81b65o34r 31J33e37l25í36n61e75k 9148390575756

Že by třeba byl více namáhán? Větší výkon z menšího motoru? ;-) A vlastní turbo taky není zrovna na věčnost, že :-)

+6/0
18.3.2014 20:41

V60í49ť71a 74K48r59u11t58i29š 1190804875447

A co vyvoj technologii, slitin a materialu? Pro srovnani - rok 2000. Felicie -plech, pevnost standardne okolo 220, cena cca. 19Kc/kg. Tehdy Vyvijeny Cayenne, pevnost 1.400, cena (v zacatku maloseriove vyroby daneho materialu) 42 Kc/kg.

Pri pozadovane vlastnosti cena v prepoctu 6x nizsi. Pri shodne cene vlastnosti 3x lepsi.

Proti tomu je "preplneni" atmosferickych benzinovych motoru z nejakych 60 kW/l na beznych 80-90 kW/l naprosto zanedbatelne.

0/0
18.3.2014 21:32

R22o35m56a15n 41B54ř23e53č96k36a 2390125333484

1) Jak více namáhán? Jako že měrný výkon 1,6/90kW je v pohodě a 1,0/81kW už ne? Lidi nenechte si vysmát - ten rozdíl je minimální a je nutno přihlédnout k vývoji materiálů a technologií. Hlavní podíl v tom však má lepší dimenzování. Nelze přehlédnout, že dnes se vše navrhuje a kontroluje pomocí výpočetních programů. Dříve? Prostě se vzala hromada litiny a "osekala se sekerou" na rozměr, u kterého se předpokládalo, že vydrží.

2) Je více namáhán? A co tak srovnání měrného výkony se závodními vozy. Jak malý objem válců a jaký výkon. Zde je výkon samozřejmě vykoupen životností, ale porovnejte, jaký je rozdíl mezi výkonem závodního motoru a sériového.

3) Lidi rádi srovnávají malé motory s velkoobjemovými. A já se ptám, jaký je rozdíl mezi 1,0/81 kW a motorem viz níže 2,0/265kW Mercedesu?

4) Turbo, jasně. Všichni víme, že průměrná spotřeba je 1 turbo na 5000km ;-D. Je až s podivem, že většina lidí jezdí s malým turbíčkem už tolik roků a že by byli všichni před bankrotem z důvodu investice do stále nového turba?

5) V neposlední řadě obdivuji spokojenost lidí jezdící v 2 tunovém monstru s motorem (6+). Ale tito by si měli uvědomit, že Fabia je jednoduše malé auto a takový motor by se do ní nevešel. Ani Octavia není o dost větší a na takovéto rodinné cmrndání po vsi 77 kW bohatě stačí a motor nikterak netrpí z pohledu výkonu, ale spíše ze způsobu provozu (krátké trasy na studeno apod.).

+2/0
19.3.2014 5:51

D73u20š43a59n 43P44e21š17e65k 3545989804610

Taky se občas projedu ve 2 tunovém monstru s 5.0 V8 Oldsmobile Delta 88 rok 1980. Měl byste to taky někdy zkusit, je to fakt hodně příjemné.

Na denní ježdění to není (spotřeba 13-14 l), ale občasné víkendové svezení je slast. Kdo se nikdy neprojel v Americe, nepochopí.

0/0
19.3.2014 10:48

R89o15m20a82n 28B25ř30e10č53k93a 2620175673634

To samozřejmě věřím a souhlasím.

0/0
19.3.2014 11:35

P15e68t11r 16M60a92r96e31č74e98k 1183381599118

Takže žádný čtyřváleček ve fábce nebude ? :-) Jen "hátépéčka" ?

0/0
18.3.2014 18:12

F76r36a73n23t15i18š42e16k 98M17o26s43s 8762673409209

Nevím proč se článek jmenuje "Vše o nové fabii", když tu není ani jedna fotografie nového modelu.

+6/0
18.3.2014 16:20
Foto

I89v64a28n 12K44o73p80t11a 5977432131237

Protože škodováci zatím tají a tají a tají. A zdá se úspěšně.:-)

0/0
19.3.2014 10:13

K17a12r76e83l 12F92a96i23t 1378453358412

No jestli to bude podobní paskvil jako předcházenící fábka, tak ať jí tají radši ještě hodně dlouho...

+3/0
20.3.2014 7:38

F47r75a57n82t79i27š58e53k 10M69o87s86s 8112333329469

Nevím, proč se článek jmenuje "Vše o nové fabii", když tu není ani věrohodná fotka.

0/0
18.3.2014 16:16

V75a59c13l67a95v 56M93e86d75e49k 5601702415345

že před 10 lety měly dvoulitry 70kw? Kde autor žije?

Dvoulitr mého předchozího auta měl už před 18 lety 105kw, a rozhodně to nebyla žádná vyjímka. (a 74kw měla 1,6  před 25 lety)

+3/0
18.3.2014 15:06

J97i74ř46í 71S85c38h41w13a83c55h 5446449237494

Golf 2003, 1,9SDI/50 kW, 1,9TDI/66 kW TDI, benzín 2.0/85kW (ale o "chlubení" asi nešlo) ;-)

+1/0
18.3.2014 16:03

J43i16ř25í 21Z66ý57k46a 9279783771210

ale to je jen produkce VW. Existují i jiné automobilky. A ty tyto výkony zvládali dostat z dvoulitru již téměř před půl stoletím.

0/0
18.3.2014 16:11

V83í36ť34a 31K45r79u79t33i84š 1840374975197

A i po tom pulstoleti je treba Mazda stale schopna prodavat dvoulitr s pouhymi 88kW.

0/0
18.3.2014 17:54

L61i74b65o72r 75J56e32l61í43n54e53k 9698330485146

No považte, že ti hloupí Japonci od Toyoty dokonce dávají do Hiluxu 2,5 litr s výkonem jenom lehce přes 100kW ;-) Asi technicky nestíhaj, nebo co ;-D A nejhorší je, že vám to auto zůstane na krku, protože si odkroutí půl miliónu v těžkém terénu a ne a ne se rozbít!

+1/0
18.3.2014 20:59

V83í86ť79a 95K68r59u11t12i17š 1810484755647

A povazte, jaky rocni probeh a pod jakou zatezi se pocita u maleho osobniho auta, resp. nizsi stredni, a dodavkou? Za dobu, co dodavka odkrouti pul mega soukrome auto najede s bidou 100 litru.

0/0
18.3.2014 21:23

L20i37b64o15r 17J15e59l91í90n72e51k 9318540595506

Takže pro osobní auto stačí motor s nižší životností. Například malinkej litřík s turbem. ;-) Děkuji za podporu.

0/0
19.3.2014 6:40

J81i79ř60í 21S40c75h49w97a14c40h 5396599597724

Tak zkus nacpat nacpat ten motor z Hiluxu do Fábie ;-(

Je k neuvěření jak zdejší diskutéři neumějí vnímat význam psaného textu a postupně deformují celé vlákno:

1. autor článku napíše, že v nové Fábii bude motor 1.0 s výkonem 70-81 kW a že tímto výkonem se chlubily ještě před nedávnem (cca 10 let) dvoulitry (upozorňění: nikde netvrdí, že žádný dvoulitr nemohl mít větší výkon)

2. Na to zareaguje první diskutér co nevnímá význam psaného textu a říká autorovi, že je to v podstatě nesmysl, protože jeho ještě starší auto mělo mnohem větší výkon

3. Následně já jsem vypsal, výčet motorů Golfu, který dokazuje, že takové motory existovaly a dodávám, že nešlo o žádné chlubení, čím jaksi naznačuji, že to rozhodně nebyly vrcholné výkony v daných objemech (upozornění: doposud nikdo neřešil výrobce, mluvilo se jen o objemu a výkonu)

4. Na to zareaguje druhý diskutér co nevnímá význam psaného textu a začne cosi VW a že prý jsou i jiní výrobci (co je mi sakra po nich já diskutuji o tom, jestli existovali nebo neexistovali cca před 10 lety motory cca dvoulitrové s výkonem 70-81kW). 5. To už ale vlivem předešlého odklonu diskuze sklouzává kamsi ke spolehlivosti a korunu tomu nasadí Jelínek s tím Hiluxem....bože....8-o

0/0
19.3.2014 10:13

L58i90b36o80r 67J50e15l88í47n61e27k 9888210925246

Zkuste přečíst, na co jsem reagoval, ušetříte si spoustu zbytečnýho klapání ;-) A obecně mám prostě jiný názor na motory, zkuste se s tím srovnat :-)

0/0
19.3.2014 11:58

J38i74ř23í 10S60c30h36w30a36c44h 5876699397604

mno já to samozřejmě četl a vaše "nějaké názory na motory" vám neberu, aneb jsem s tím zcela srovnán.

Na Krutišovu zcela neutrální informaci o tom, že i dnes se vyrábí motory větší motory o nízkém měrném výkonu (ten tím reagoval na předřečníky, kteří něco takového tak nějak popírají), tak tuto informaci jste si vyložil zcela mylně jako nějaké "japonské mínus" a reagoval jste dotčeně ironizující poznámkou o "hloupých Japoncích" a dále jste tím odbočil od původního tématu vlákna ....

0/0
19.3.2014 12:18

J74i77ř55í 98S29c41h80w24a50c86h 5186449917414

mno já to samozřejmě četl a vaše "nějaké názory na motory" jsem totiž vůbec nekritizoval....takže lépe čtěte a ušetříte si spoustu klapání. ;-)

Na Krutišovu zcela neutrální informaci o tom, že i dnes se vyrábí motory o nízkém měrném výkonu (ten tím reagoval na předřečníky, kteří něco takového tak nějak popírají), tak tuto informaci jste si vyložil zcela mylně jako nějaké "japonské mínus" a reagoval jste dotčeně ironizující poznámkou o "hloupých Japoncích" a ještě dále jste tím odbočil od původního tématu vlákna ....

0/0
19.3.2014 12:28

L98i93b51o63r 56J82e74l65í25n58e97k 9518310705106

jak vidím, neušetříte ;-D

0/0
19.3.2014 13:04
Foto

I45v79a79n 75K38o72p83t70a 5887912601427

A dvouapůllitry  našich dědečků  měly  úžasných 40kW.

+1/0
19.3.2014 10:18

J24i33ř36í 90P26o37s93p30í42š91i33l 8232550856188

Ekologie, ekologie, ekologie. Hrůza jezdit Oktávkou s litrovým motorem :-/. Když Škoda tak se mi líbí OIII 110 kW nafta, to už jede slušně.

0/0
18.3.2014 13:08

J61i96ř11í 76S19c20h24w15a17c38h 5676629687244

no a co ti brání???

0/0
18.3.2014 13:44

J32i62ř71í 95S50c59h41w88a66c80h 5246379497674

Octa s 1.2TSI/77kW jede celkem solidně, prostě jako auto co má cca 105 koní.... s dynamikou je na tom rozhodně lépe než velká většina těch 10-20 letých vraků co jezdí po našich silnicích. Když bude mít 1.0/80kW nepojede hůře....

Dynamika jízdy na objemu motoru totiž vůbec nezávisí.... ;-)

+1/−5
18.3.2014 13:54

V52í55ť66a 29K52r64u32t73i87š 1240504315107

V běžných provozních otáčkách pojede zřejmě dokonce lépe, než přeci jen výrazně přiškrcené 1.2 TSi se 175Nm, protože těch Nm bude mít  200.

+1/0
18.3.2014 13:58

L28i28b62o57r 74J35e15l19í39n60e27k 9148350755716

Jasně, vůbec ne ;-D Třeba takovej dvoulitr turbo bude mít stejnou dynamiku jako ten litrovej :-)

0/0
18.3.2014 21:04

J39a29n 62B81u69d55a61ř 1602711485198

A teď si představ, že ani na počtu válců nezávisí dynamika jízdy. ;-D Třeba Mercedes doluje z 2litrového 4válce 265 kW a 450 Nm, což jsou běžně hodnoty motorů s minimálně o litr větším objemem a 2 válci navíc.

0/0
18.3.2014 21:29

L93i48b24o26r 87J59e43l67í61n67e61k 9538660675906

A teď zpátky k tématu. Píši snad něco o počtu válců? Kupodivu se bavíme o objemu. :-)

0/0
19.3.2014 6:42

J23i60ř64í 13S71c85h75w62a11c36h 5946239807354

ano vraťne k tématu, ano bavíme se o jen a jen o OBJEMU!!!

Já totiž v reakci na úvodní větu "...Hrůza jezdit Oktávkou s litrovým motorem..." (sleduj píše jen a jen o OBJEMU!) napsal: "Dynamika jízdy na OBJEMU motoru totiž vůbec nezávisí. A za tím si stojím. Dynamika jízdy totiž primárně závisí na VÝKONU a HMOTNOSTI. A výkon není dán automaticky jen a jen objemem. Takže teoretický extrém: auto o hmotnosti Caterhamu (600kg) s 1.5 litrovým turbomotorem z formule 1 z 80.let (1000 koní) v dynamice jízdy naprosto snadno pokoří 5-6 litrovou sportovní ameriku (600koní/1500kg). Takže zde evidentně platí "Dynamika jizdy na objemu nezávisí!" (proboha jen sem nezačněte zase někdo míchat plky o výdrži a spolehlivosti, to teď totiž neřešíme!)

Když následně v dalším příspěvku začals psát o srovnání "turbomotoru 1.0 a turbomotoru 2.0" tak už nemluvíš jen o objemu ale i o způsobu plnění.... a navíc samozřejmě i zde se dají najít reálné příklady (a o nich se tu už několik dní bavíme Mlho), kdy menší turbomotor má větší výkon než větší turbomotor, viz 1.0 TSI vs 1.2TSI....;-)

0/0
19.3.2014 11:04

L97i48b65o32r 33J92e25l42í24n16e94k 9868660155566

s váma je fakt sranda :-)

0/0
19.3.2014 13:07

K12a22r23e83l 78F30a96i57t 1898763388502

Objem ničim nenahradíš....mám služební oktávku 1,2TSI a můžu říct, že kdyz z ní sednu doma do 2.0 HDI....to je úplně něco jiného. Není to jen o koních, ale hlavně o průběhu kroutícího momentu.

+1/0
20.3.2014 7:41

J35i58ř17í 71S47c86h35w55a28c11h 5686859717164

tak průběh krouťáku u 2.0 HDi není až tak o objemu jako tom, že je to diesel. A ještě to srovnávat s benzínem s takřka polovičním výkonem je už úplně mimo.

0/0
20.3.2014 13:36

V98a41c58l37a11v 53M37e22d72e49k 5611982815905

problém je, že je to ekologie pouze na papíře. Pokud s takovýmto downsizovaným motorem pojedete tak, abyste využil ten výkon, který mu turbo poskytuje, bude žrát víc, než její atmosférický ekvivalent.

+2/−1
18.3.2014 15:11

P20e78t29r 59N92e89s18v84a30d55b37a 2354225906299

A na to jste přišel jak proboha;-D? Turbo motor má vrchol krouťáku od "1700 otáček". Atmosféra od "3500" otáček. Proč by teda motor který se méně točí měl mít vyšší spotřebu???

+2/0
18.3.2014 18:37

L47u89k92á63š 83V72a68ň32u23r52a 1475234203133

Teda litrový tříválec s turbem o výkonu 80kW, to už je síla! ;-D

+1/0
18.3.2014 12:51

J98a75r40o46m91í55r 52K33r83á29l 4160329674519

Síla to je.  Ale asi jen rok, dva. :-/

+5/0
18.3.2014 12:59

J63i33ř46í 90S57c64h17w47a41c58h 5166569567734

tak to leda, když ty dva roky budeš jezdit na plný "céres"....

0/0
18.3.2014 13:56

V24í71ť23a 70K75r18u77t30i39š 1160344815217

Máte pravdu, že se někdo vůbec nad takovým litrovým výkonem pozastavuje ...

0/0
18.3.2014 13:07

M33a65r66i14a30n 22K25a85r57a75b88a 4823421140922

Začína mi to pripadať ako zlý vtip.

+6/0
18.3.2014 12:06

P58e41t45r 98D76o93k49t74o88r 6866501628899

No nevím, článek jsem jen proletěl, ale toto mě vyděsilo8-o8-o

dokonce vývojáři Škody už experimentují s montáží tohoto motoru do octavie.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/nova-skoda-fabia-0ja-/ak_aktual.aspx?c=A140317_140215_ak_aktual_fdv

+2/0
18.3.2014 11:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.