Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vše o nové fabii: premiéra za pár měsíců a tříválcové turbo

Nejdůležitější škodováckou premiérou letoška bude uvedení nové fabie. Důležitý model Škody dostane novou techniku i motory, v prodeji bude ještě letos. Dali jsme dohromady vše, co o připravovaném autě víme.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31a56n 21V15e68l28i58z 3789247672290

Fabiemi jezdím od roku 2001 a opravdu nevidím důvod, proč si nekoupit další. Věřím značce Škoda a už se těším na nové tříválce 1,0MPi a 1,0TSi pod kapotou fabie.

0/0
22.5.2014 18:25

A50n61t86o48n94í58n 37S50e10b27e23r89a 7413308620219

Né bohužel díky HTP a TSI je v bazaru co se škody týče dost omezená nabídka vybavených aut se slušným motorem. To jste to pěkně podělal pane VW.

Bohužel pokud budu chtít za pár let auto v benzínu v bazaru, s rokem výroby okolo 2013, tak to určitě škdoa nebude. Rv

0/0
25.3.2014 18:47

V73l49a19s86t58i41m22i96l 86J67a75n23d16á64s18e36k 1962133493832

Už jenom čekám, až tam budou strkat 2-válce alá trabant. Do servisu už nebude třeba jezdit, ale donesete jim jen motor ve středně velké brašně přes rameno ;-D

+2/0
25.3.2014 0:20

M67a36r55e51k 92K81a64š86n93ý 9155202860555

No mám doma 1.2TSI Fabii II jezdím pouze město za 6,5 až 7L. Už mi měnili rozvody na záruku(najeto 20tkm)-po mé urgenci v Boleslavi-Škodovka nechce přiznat že TSI je konstrukčně špatně vyřešeno-rachtá řetěz než se natlakuje napínák. Škoda se vrací zpět k řemenu. Na novou Fabii se těším,ale už mám strach z nových motorů co se tam bude kazit tentokrát...?

+1/0
24.3.2014 13:55

P38e26t58r 60V55i54n10t52r98l88í62k 3456394621

tříválce? tak do toho mě nikdo nedokope ;-D

+4/0
21.3.2014 16:52

M41a51r10t82i76n 22K36o24v69á10ř 2351290329846

Taky jsem zíral. Tříválec jedině když jsou dva vedle sebe :-)

V článku o Polu ale píšou i o čtyřválcích.

http://auto.idnes.cz/novy-vw-polo-c93-/auto_testy.aspx?c=A140203_231248_auto_testy_fdv

0/0
21.3.2014 17:50

R13o14m13a87n 28B10ř53e31č80k68a 2850905323214

Nejkrásnější hláška v diskuzích o downsizingu je, že malý motor se musí moc honit a pak nevydrží. Jde vidět jaké má místní komunita zkušenosti s moderními motory. Jen pro info - turbem dopované benzíny mají seskládané převody hodně do pomala, takže točí při určité rychlosti mnohem menší otáčky než stejně výkonná atmosféra. Takže to honění tedy spočívá v čem? Že by bylo ukryto spíše mezi volantem a sedačkou obstarožních prorezlých "držáků" z minulého století?

+5/−2
18.3.2014 18:24

J80a55n 98K92r92p11e50c 5636523784452

budoucnost ukaze, jakzoto fanda vicevalcu (6+) se nebojim.

0/0
18.3.2014 18:59

L54i54b49o45r 34J41e84l10í26n79e66k 9768740355586

Že by třeba byl více namáhán? Větší výkon z menšího motoru? ;-) A vlastní turbo taky není zrovna na věčnost, že :-)

+6/0
18.3.2014 20:41

V37í62ť80a 82K33r90u54t54i83š 1180124175507

A co vyvoj technologii, slitin a materialu? Pro srovnani - rok 2000. Felicie -plech, pevnost standardne okolo 220, cena cca. 19Kc/kg. Tehdy Vyvijeny Cayenne, pevnost 1.400, cena (v zacatku maloseriove vyroby daneho materialu) 42 Kc/kg.

Pri pozadovane vlastnosti cena v prepoctu 6x nizsi. Pri shodne cene vlastnosti 3x lepsi.

Proti tomu je "preplneni" atmosferickych benzinovych motoru z nejakych 60 kW/l na beznych 80-90 kW/l naprosto zanedbatelne.

0/0
18.3.2014 21:32

R39o70m20a21n 12B46ř63e57č74k85a 2350235463544

1) Jak více namáhán? Jako že měrný výkon 1,6/90kW je v pohodě a 1,0/81kW už ne? Lidi nenechte si vysmát - ten rozdíl je minimální a je nutno přihlédnout k vývoji materiálů a technologií. Hlavní podíl v tom však má lepší dimenzování. Nelze přehlédnout, že dnes se vše navrhuje a kontroluje pomocí výpočetních programů. Dříve? Prostě se vzala hromada litiny a "osekala se sekerou" na rozměr, u kterého se předpokládalo, že vydrží.

2) Je více namáhán? A co tak srovnání měrného výkony se závodními vozy. Jak malý objem válců a jaký výkon. Zde je výkon samozřejmě vykoupen životností, ale porovnejte, jaký je rozdíl mezi výkonem závodního motoru a sériového.

3) Lidi rádi srovnávají malé motory s velkoobjemovými. A já se ptám, jaký je rozdíl mezi 1,0/81 kW a motorem viz níže 2,0/265kW Mercedesu?

4) Turbo, jasně. Všichni víme, že průměrná spotřeba je 1 turbo na 5000km ;-D. Je až s podivem, že většina lidí jezdí s malým turbíčkem už tolik roků a že by byli všichni před bankrotem z důvodu investice do stále nového turba?

5) V neposlední řadě obdivuji spokojenost lidí jezdící v 2 tunovém monstru s motorem (6+). Ale tito by si měli uvědomit, že Fabia je jednoduše malé auto a takový motor by se do ní nevešel. Ani Octavia není o dost větší a na takovéto rodinné cmrndání po vsi 77 kW bohatě stačí a motor nikterak netrpí z pohledu výkonu, ale spíše ze způsobu provozu (krátké trasy na studeno apod.).

+2/0
19.3.2014 5:51

D97u79š95a54n 81P23e35š33e75k 3385929504810

Taky se občas projedu ve 2 tunovém monstru s 5.0 V8 Oldsmobile Delta 88 rok 1980. Měl byste to taky někdy zkusit, je to fakt hodně příjemné.

Na denní ježdění to není (spotřeba 13-14 l), ale občasné víkendové svezení je slast. Kdo se nikdy neprojel v Americe, nepochopí.

0/0
19.3.2014 10:48

R73o71m26a54n 78B85ř10e90č24k72a 2260465133254

To samozřejmě věřím a souhlasím.

0/0
19.3.2014 11:35

P46e35t25r 26M34a57r15e28č40e46k 1633131369538

Takže žádný čtyřváleček ve fábce nebude ? :-) Jen "hátépéčka" ?

0/0
18.3.2014 18:12

F84r88a96n85t78i70š35e63k 34M13o61s51s 8302983289929

Nevím proč se článek jmenuje "Vše o nové fabii", když tu není ani jedna fotografie nového modelu.

+6/0
18.3.2014 16:20
Foto

I94v62a67n 49K18o85p72t22a 5567242651567

Protože škodováci zatím tají a tají a tají. A zdá se úspěšně.:-)

0/0
19.3.2014 10:13

K46a67r49e59l 55F63a37i20t 1458713618242

No jestli to bude podobní paskvil jako předcházenící fábka, tak ať jí tají radši ještě hodně dlouho...

+3/0
20.3.2014 7:38

F28r60a56n54t90i70š33e11k 66M87o26s63s 8842433589319

Nevím, proč se článek jmenuje "Vše o nové fabii", když tu není ani věrohodná fotka.

0/0
18.3.2014 16:16

V31a56c76l91a96v 22M16e19d46e15k 5151612595675

že před 10 lety měly dvoulitry 70kw? Kde autor žije?

Dvoulitr mého předchozího auta měl už před 18 lety 105kw, a rozhodně to nebyla žádná vyjímka. (a 74kw měla 1,6  před 25 lety)

+3/0
18.3.2014 15:06

J47i41ř35í 56S13c46h33w57a93c95h 5676219647744

Golf 2003, 1,9SDI/50 kW, 1,9TDI/66 kW TDI, benzín 2.0/85kW (ale o "chlubení" asi nešlo) ;-)

+1/0
18.3.2014 16:03

J14i26ř94í 26Z94ý73k53a 9409673481270

ale to je jen produkce VW. Existují i jiné automobilky. A ty tyto výkony zvládali dostat z dvoulitru již téměř před půl stoletím.

0/0
18.3.2014 16:11

V51í35ť49a 39K28r20u74t80i93š 1610304105337

A i po tom pulstoleti je treba Mazda stale schopna prodavat dvoulitr s pouhymi 88kW.

0/0
18.3.2014 17:54

L92i64b33o23r 13J63e85l21í29n83e41k 9828810685196

No považte, že ti hloupí Japonci od Toyoty dokonce dávají do Hiluxu 2,5 litr s výkonem jenom lehce přes 100kW ;-) Asi technicky nestíhaj, nebo co ;-D A nejhorší je, že vám to auto zůstane na krku, protože si odkroutí půl miliónu v těžkém terénu a ne a ne se rozbít!

+1/0
18.3.2014 20:59

V17í95ť44a 28K27r52u94t17i59š 1520714385217

A povazte, jaky rocni probeh a pod jakou zatezi se pocita u maleho osobniho auta, resp. nizsi stredni, a dodavkou? Za dobu, co dodavka odkrouti pul mega soukrome auto najede s bidou 100 litru.

0/0
18.3.2014 21:23

L52i45b92o50r 23J32e42l52í52n16e74k 9838930965476

Takže pro osobní auto stačí motor s nižší životností. Například malinkej litřík s turbem. ;-) Děkuji za podporu.

0/0
19.3.2014 6:40

J70i62ř27í 97S35c42h97w21a92c21h 5926379577454

Tak zkus nacpat nacpat ten motor z Hiluxu do Fábie ;-(

Je k neuvěření jak zdejší diskutéři neumějí vnímat význam psaného textu a postupně deformují celé vlákno:

1. autor článku napíše, že v nové Fábii bude motor 1.0 s výkonem 70-81 kW a že tímto výkonem se chlubily ještě před nedávnem (cca 10 let) dvoulitry (upozorňění: nikde netvrdí, že žádný dvoulitr nemohl mít větší výkon)

2. Na to zareaguje první diskutér co nevnímá význam psaného textu a říká autorovi, že je to v podstatě nesmysl, protože jeho ještě starší auto mělo mnohem větší výkon

3. Následně já jsem vypsal, výčet motorů Golfu, který dokazuje, že takové motory existovaly a dodávám, že nešlo o žádné chlubení, čím jaksi naznačuji, že to rozhodně nebyly vrcholné výkony v daných objemech (upozornění: doposud nikdo neřešil výrobce, mluvilo se jen o objemu a výkonu)

4. Na to zareaguje druhý diskutér co nevnímá význam psaného textu a začne cosi VW a že prý jsou i jiní výrobci (co je mi sakra po nich já diskutuji o tom, jestli existovali nebo neexistovali cca před 10 lety motory cca dvoulitrové s výkonem 70-81kW). 5. To už ale vlivem předešlého odklonu diskuze sklouzává kamsi ke spolehlivosti a korunu tomu nasadí Jelínek s tím Hiluxem....bože....8-o

0/0
19.3.2014 10:13

L15i69b17o55r 36J67e56l55í30n39e46k 9748670925736

Zkuste přečíst, na co jsem reagoval, ušetříte si spoustu zbytečnýho klapání ;-) A obecně mám prostě jiný názor na motory, zkuste se s tím srovnat :-)

0/0
19.3.2014 11:58

J11i74ř74í 45S30c33h64w55a33c66h 5576359467664

mno já to samozřejmě četl a vaše "nějaké názory na motory" vám neberu, aneb jsem s tím zcela srovnán.

Na Krutišovu zcela neutrální informaci o tom, že i dnes se vyrábí motory větší motory o nízkém měrném výkonu (ten tím reagoval na předřečníky, kteří něco takového tak nějak popírají), tak tuto informaci jste si vyložil zcela mylně jako nějaké "japonské mínus" a reagoval jste dotčeně ironizující poznámkou o "hloupých Japoncích" a dále jste tím odbočil od původního tématu vlákna ....

0/0
19.3.2014 12:18

J17i25ř20í 48S41c58h78w26a47c88h 5366409247364

mno já to samozřejmě četl a vaše "nějaké názory na motory" jsem totiž vůbec nekritizoval....takže lépe čtěte a ušetříte si spoustu klapání. ;-)

Na Krutišovu zcela neutrální informaci o tom, že i dnes se vyrábí motory o nízkém měrném výkonu (ten tím reagoval na předřečníky, kteří něco takového tak nějak popírají), tak tuto informaci jste si vyložil zcela mylně jako nějaké "japonské mínus" a reagoval jste dotčeně ironizující poznámkou o "hloupých Japoncích" a ještě dále jste tím odbočil od původního tématu vlákna ....

0/0
19.3.2014 12:28

L59i51b79o22r 67J74e28l52í98n62e55k 9698400345856

jak vidím, neušetříte ;-D

0/0
19.3.2014 13:04
Foto

I32v70a22n 33K88o71p14t10a 5177602761637

A dvouapůllitry  našich dědečků  měly  úžasných 40kW.

+1/0
19.3.2014 10:18

J62i43ř25í 65P14o85s75p28í92š51i31l 8742940866948

Ekologie, ekologie, ekologie. Hrůza jezdit Oktávkou s litrovým motorem :-/. Když Škoda tak se mi líbí OIII 110 kW nafta, to už jede slušně.

0/0
18.3.2014 13:08

J57i45ř30í 88S59c25h69w76a58c12h 5536919657464

no a co ti brání???

0/0
18.3.2014 13:44

J28i90ř50í 62S73c21h91w31a98c92h 5366249677814

Octa s 1.2TSI/77kW jede celkem solidně, prostě jako auto co má cca 105 koní.... s dynamikou je na tom rozhodně lépe než velká většina těch 10-20 letých vraků co jezdí po našich silnicích. Když bude mít 1.0/80kW nepojede hůře....

Dynamika jízdy na objemu motoru totiž vůbec nezávisí.... ;-)

+1/−5
18.3.2014 13:54

V46í93ť92a 39K46r50u38t15i29š 1640294285417

V běžných provozních otáčkách pojede zřejmě dokonce lépe, než přeci jen výrazně přiškrcené 1.2 TSi se 175Nm, protože těch Nm bude mít  200.

+1/0
18.3.2014 13:58

L54i64b50o43r 18J27e26l48í59n65e38k 9758950545936

Jasně, vůbec ne ;-D Třeba takovej dvoulitr turbo bude mít stejnou dynamiku jako ten litrovej :-)

0/0
18.3.2014 21:04

J70a19n 95B37u25d75a49ř 1432431705548

A teď si představ, že ani na počtu válců nezávisí dynamika jízdy. ;-D Třeba Mercedes doluje z 2litrového 4válce 265 kW a 450 Nm, což jsou běžně hodnoty motorů s minimálně o litr větším objemem a 2 válci navíc.

0/0
18.3.2014 21:29

L70i53b87o53r 10J34e68l90í36n12e80k 9618810595276

A teď zpátky k tématu. Píši snad něco o počtu válců? Kupodivu se bavíme o objemu. :-)

0/0
19.3.2014 6:42

J48i37ř76í 75S90c86h83w10a38c33h 5206349567324

ano vraťne k tématu, ano bavíme se o jen a jen o OBJEMU!!!

Já totiž v reakci na úvodní větu "...Hrůza jezdit Oktávkou s litrovým motorem..." (sleduj píše jen a jen o OBJEMU!) napsal: "Dynamika jízdy na OBJEMU motoru totiž vůbec nezávisí. A za tím si stojím. Dynamika jízdy totiž primárně závisí na VÝKONU a HMOTNOSTI. A výkon není dán automaticky jen a jen objemem. Takže teoretický extrém: auto o hmotnosti Caterhamu (600kg) s 1.5 litrovým turbomotorem z formule 1 z 80.let (1000 koní) v dynamice jízdy naprosto snadno pokoří 5-6 litrovou sportovní ameriku (600koní/1500kg). Takže zde evidentně platí "Dynamika jizdy na objemu nezávisí!" (proboha jen sem nezačněte zase někdo míchat plky o výdrži a spolehlivosti, to teď totiž neřešíme!)

Když následně v dalším příspěvku začals psát o srovnání "turbomotoru 1.0 a turbomotoru 2.0" tak už nemluvíš jen o objemu ale i o způsobu plnění.... a navíc samozřejmě i zde se dají najít reálné příklady (a o nich se tu už několik dní bavíme Mlho), kdy menší turbomotor má větší výkon než větší turbomotor, viz 1.0 TSI vs 1.2TSI....;-)

0/0
19.3.2014 11:04

L57i37b34o66r 67J82e81l77í14n93e83k 9878510535696

s váma je fakt sranda :-)

0/0
19.3.2014 13:07

K12a27r69e35l 43F24a67i83t 1268323278922

Objem ničim nenahradíš....mám služební oktávku 1,2TSI a můžu říct, že kdyz z ní sednu doma do 2.0 HDI....to je úplně něco jiného. Není to jen o koních, ale hlavně o průběhu kroutícího momentu.

+1/0
20.3.2014 7:41

J76i96ř66í 25S33c39h67w25a76c34h 5386339317924

tak průběh krouťáku u 2.0 HDi není až tak o objemu jako tom, že je to diesel. A ještě to srovnávat s benzínem s takřka polovičním výkonem je už úplně mimo.

0/0
20.3.2014 13:36

V80a68c93l93a22v 81M89e25d49e81k 5661642545145

problém je, že je to ekologie pouze na papíře. Pokud s takovýmto downsizovaným motorem pojedete tak, abyste využil ten výkon, který mu turbo poskytuje, bude žrát víc, než její atmosférický ekvivalent.

+2/−1
18.3.2014 15:11

P87e12t89r 52N10e98s65v54a86d11b17a 2904835386469

A na to jste přišel jak proboha;-D? Turbo motor má vrchol krouťáku od "1700 otáček". Atmosféra od "3500" otáček. Proč by teda motor který se méně točí měl mít vyšší spotřebu???

+2/0
18.3.2014 18:37

L71u59k53á57š 19V84a44ň61u33r50a 1575984823833

Teda litrový tříválec s turbem o výkonu 80kW, to už je síla! ;-D

+1/0
18.3.2014 12:51

J84a35r17o88m84í58r 22K79r33á44l 4290129384689

Síla to je.  Ale asi jen rok, dva. :-/

+5/0
18.3.2014 12:59

J93i38ř67í 94S87c18h58w96a37c28h 5816549447534

tak to leda, když ty dva roky budeš jezdit na plný "céres"....

0/0
18.3.2014 13:56

V79í66ť64a 46K41r14u38t11i33š 1170984135387

Máte pravdu, že se někdo vůbec nad takovým litrovým výkonem pozastavuje ...

0/0
18.3.2014 13:07

M82a73r93i45a39n 61K98a42r30a22b87a 4143541260882

Začína mi to pripadať ako zlý vtip.

+6/0
18.3.2014 12:06

P46e97t40r 87D31o93k96t78o10r 6746321718149

No nevím, článek jsem jen proletěl, ale toto mě vyděsilo8-o8-o

dokonce vývojáři Škody už experimentují s montáží tohoto motoru do octavie.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/nova-skoda-fabia-0ja-/ak_aktual.aspx?c=A140317_140215_ak_aktual_fdv

+2/0
18.3.2014 11:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.