Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vše o nové fabii: premiéra za pár měsíců a tříválcové turbo

Nejdůležitější škodováckou premiérou letoška bude uvedení nové fabie. Důležitý model Škody dostane novou techniku i motory, v prodeji bude ještě letos. Dali jsme dohromady vše, co o připravovaném autě víme.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35a93n 79V97e23l25i55z 3629737692800

Fabiemi jezdím od roku 2001 a opravdu nevidím důvod, proč si nekoupit další. Věřím značce Škoda a už se těším na nové tříválce 1,0MPi a 1,0TSi pod kapotou fabie.

0/0
22.5.2014 18:25

A90n86t86o41n24í52n 13S57e10b40e98r79a 7493448140169

Né bohužel díky HTP a TSI je v bazaru co se škody týče dost omezená nabídka vybavených aut se slušným motorem. To jste to pěkně podělal pane VW.

Bohužel pokud budu chtít za pár let auto v benzínu v bazaru, s rokem výroby okolo 2013, tak to určitě škdoa nebude. Rv

0/0
25.3.2014 18:47

V12l55a18s21t14i26m14i95l 96J60a18n80d15á29s90e67k 1212423613182

Už jenom čekám, až tam budou strkat 2-válce alá trabant. Do servisu už nebude třeba jezdit, ale donesete jim jen motor ve středně velké brašně přes rameno ;-D

+2/0
25.3.2014 0:20

M62a13r40e13k 86K22a47š81n35ý 9245402620195

No mám doma 1.2TSI Fabii II jezdím pouze město za 6,5 až 7L. Už mi měnili rozvody na záruku(najeto 20tkm)-po mé urgenci v Boleslavi-Škodovka nechce přiznat že TSI je konstrukčně špatně vyřešeno-rachtá řetěz než se natlakuje napínák. Škoda se vrací zpět k řemenu. Na novou Fabii se těším,ale už mám strach z nových motorů co se tam bude kazit tentokrát...?

+1/0
24.3.2014 13:55

P19e53t17r 64V58i76n74t82r89l44í63k 3436314511

tříválce? tak do toho mě nikdo nedokope ;-D

+4/0
21.3.2014 16:52

M80a48r41t67i16n 82K94o52v98á25ř 2151330909776

Taky jsem zíral. Tříválec jedině když jsou dva vedle sebe :-)

V článku o Polu ale píšou i o čtyřválcích.

http://auto.idnes.cz/novy-vw-polo-c93-/auto_testy.aspx?c=A140203_231248_auto_testy_fdv

0/0
21.3.2014 17:50

R32o70m81a30n 55B71ř95e75č82k13a 2620655853354

Nejkrásnější hláška v diskuzích o downsizingu je, že malý motor se musí moc honit a pak nevydrží. Jde vidět jaké má místní komunita zkušenosti s moderními motory. Jen pro info - turbem dopované benzíny mají seskládané převody hodně do pomala, takže točí při určité rychlosti mnohem menší otáčky než stejně výkonná atmosféra. Takže to honění tedy spočívá v čem? Že by bylo ukryto spíše mezi volantem a sedačkou obstarožních prorezlých "držáků" z minulého století?

+5/−2
18.3.2014 18:24

J71a67n 75K68r64p70e65c 5426933554332

budoucnost ukaze, jakzoto fanda vicevalcu (6+) se nebojim.

0/0
18.3.2014 18:59

L78i23b66o54r 91J58e34l84í95n59e29k 9618420875596

Že by třeba byl více namáhán? Větší výkon z menšího motoru? ;-) A vlastní turbo taky není zrovna na věčnost, že :-)

+6/0
18.3.2014 20:41

V55í14ť64a 37K14r50u96t69i79š 1400484465687

A co vyvoj technologii, slitin a materialu? Pro srovnani - rok 2000. Felicie -plech, pevnost standardne okolo 220, cena cca. 19Kc/kg. Tehdy Vyvijeny Cayenne, pevnost 1.400, cena (v zacatku maloseriove vyroby daneho materialu) 42 Kc/kg.

Pri pozadovane vlastnosti cena v prepoctu 6x nizsi. Pri shodne cene vlastnosti 3x lepsi.

Proti tomu je "preplneni" atmosferickych benzinovych motoru z nejakych 60 kW/l na beznych 80-90 kW/l naprosto zanedbatelne.

0/0
18.3.2014 21:32

R30o21m88a75n 35B95ř75e57č38k31a 2900535383804

1) Jak více namáhán? Jako že měrný výkon 1,6/90kW je v pohodě a 1,0/81kW už ne? Lidi nenechte si vysmát - ten rozdíl je minimální a je nutno přihlédnout k vývoji materiálů a technologií. Hlavní podíl v tom však má lepší dimenzování. Nelze přehlédnout, že dnes se vše navrhuje a kontroluje pomocí výpočetních programů. Dříve? Prostě se vzala hromada litiny a "osekala se sekerou" na rozměr, u kterého se předpokládalo, že vydrží.

2) Je více namáhán? A co tak srovnání měrného výkony se závodními vozy. Jak malý objem válců a jaký výkon. Zde je výkon samozřejmě vykoupen životností, ale porovnejte, jaký je rozdíl mezi výkonem závodního motoru a sériového.

3) Lidi rádi srovnávají malé motory s velkoobjemovými. A já se ptám, jaký je rozdíl mezi 1,0/81 kW a motorem viz níže 2,0/265kW Mercedesu?

4) Turbo, jasně. Všichni víme, že průměrná spotřeba je 1 turbo na 5000km ;-D. Je až s podivem, že většina lidí jezdí s malým turbíčkem už tolik roků a že by byli všichni před bankrotem z důvodu investice do stále nového turba?

5) V neposlední řadě obdivuji spokojenost lidí jezdící v 2 tunovém monstru s motorem (6+). Ale tito by si měli uvědomit, že Fabia je jednoduše malé auto a takový motor by se do ní nevešel. Ani Octavia není o dost větší a na takovéto rodinné cmrndání po vsi 77 kW bohatě stačí a motor nikterak netrpí z pohledu výkonu, ale spíše ze způsobu provozu (krátké trasy na studeno apod.).

+2/0
19.3.2014 5:51

D88u74š52a16n 43P80e14š24e61k 3765659514820

Taky se občas projedu ve 2 tunovém monstru s 5.0 V8 Oldsmobile Delta 88 rok 1980. Měl byste to taky někdy zkusit, je to fakt hodně příjemné.

Na denní ježdění to není (spotřeba 13-14 l), ale občasné víkendové svezení je slast. Kdo se nikdy neprojel v Americe, nepochopí.

0/0
19.3.2014 10:48

R81o53m85a23n 52B22ř64e63č84k69a 2520355453214

To samozřejmě věřím a souhlasím.

0/0
19.3.2014 11:35

P11e26t82r 73M83a75r69e18č93e37k 1333151659638

Takže žádný čtyřváleček ve fábce nebude ? :-) Jen "hátépéčka" ?

0/0
18.3.2014 18:12

F16r59a22n19t83i23š93e14k 52M17o48s41s 8722263149149

Nevím proč se článek jmenuje "Vše o nové fabii", když tu není ani jedna fotografie nového modelu.

+6/0
18.3.2014 16:20
Foto

I98v79a96n 68K13o96p77t13a 5817742221727

Protože škodováci zatím tají a tají a tají. A zdá se úspěšně.:-)

0/0
19.3.2014 10:13

K58a57r88e47l 56F11a57i34t 1578433508312

No jestli to bude podobní paskvil jako předcházenící fábka, tak ať jí tají radši ještě hodně dlouho...

+3/0
20.3.2014 7:38

F74r34a52n13t52i14š89e38k 53M17o95s60s 8192803199369

Nevím, proč se článek jmenuje "Vše o nové fabii", když tu není ani věrohodná fotka.

0/0
18.3.2014 16:16

V19a10c31l55a93v 27M10e83d70e68k 5781562655385

že před 10 lety měly dvoulitry 70kw? Kde autor žije?

Dvoulitr mého předchozího auta měl už před 18 lety 105kw, a rozhodně to nebyla žádná vyjímka. (a 74kw měla 1,6  před 25 lety)

+3/0
18.3.2014 15:06

J30i94ř50í 78S57c34h67w41a83c34h 5436729247424

Golf 2003, 1,9SDI/50 kW, 1,9TDI/66 kW TDI, benzín 2.0/85kW (ale o "chlubení" asi nešlo) ;-)

+1/0
18.3.2014 16:03

J53i54ř85í 77Z40ý96k47a 9409613861740

ale to je jen produkce VW. Existují i jiné automobilky. A ty tyto výkony zvládali dostat z dvoulitru již téměř před půl stoletím.

0/0
18.3.2014 16:11

V80í70ť33a 30K29r36u17t58i96š 1530564645537

A i po tom pulstoleti je treba Mazda stale schopna prodavat dvoulitr s pouhymi 88kW.

0/0
18.3.2014 17:54

L55i53b70o39r 84J44e34l55í31n96e16k 9958620745176

No považte, že ti hloupí Japonci od Toyoty dokonce dávají do Hiluxu 2,5 litr s výkonem jenom lehce přes 100kW ;-) Asi technicky nestíhaj, nebo co ;-D A nejhorší je, že vám to auto zůstane na krku, protože si odkroutí půl miliónu v těžkém terénu a ne a ne se rozbít!

+1/0
18.3.2014 20:59

V18í93ť89a 42K62r14u75t62i44š 1200634975357

A povazte, jaky rocni probeh a pod jakou zatezi se pocita u maleho osobniho auta, resp. nizsi stredni, a dodavkou? Za dobu, co dodavka odkrouti pul mega soukrome auto najede s bidou 100 litru.

0/0
18.3.2014 21:23

L23i27b87o96r 88J42e32l86í35n17e54k 9278620285596

Takže pro osobní auto stačí motor s nižší životností. Například malinkej litřík s turbem. ;-) Děkuji za podporu.

0/0
19.3.2014 6:40

J72i26ř34í 66S60c10h49w12a63c23h 5126499787894

Tak zkus nacpat nacpat ten motor z Hiluxu do Fábie ;-(

Je k neuvěření jak zdejší diskutéři neumějí vnímat význam psaného textu a postupně deformují celé vlákno:

1. autor článku napíše, že v nové Fábii bude motor 1.0 s výkonem 70-81 kW a že tímto výkonem se chlubily ještě před nedávnem (cca 10 let) dvoulitry (upozorňění: nikde netvrdí, že žádný dvoulitr nemohl mít větší výkon)

2. Na to zareaguje první diskutér co nevnímá význam psaného textu a říká autorovi, že je to v podstatě nesmysl, protože jeho ještě starší auto mělo mnohem větší výkon

3. Následně já jsem vypsal, výčet motorů Golfu, který dokazuje, že takové motory existovaly a dodávám, že nešlo o žádné chlubení, čím jaksi naznačuji, že to rozhodně nebyly vrcholné výkony v daných objemech (upozornění: doposud nikdo neřešil výrobce, mluvilo se jen o objemu a výkonu)

4. Na to zareaguje druhý diskutér co nevnímá význam psaného textu a začne cosi VW a že prý jsou i jiní výrobci (co je mi sakra po nich já diskutuji o tom, jestli existovali nebo neexistovali cca před 10 lety motory cca dvoulitrové s výkonem 70-81kW). 5. To už ale vlivem předešlého odklonu diskuze sklouzává kamsi ke spolehlivosti a korunu tomu nasadí Jelínek s tím Hiluxem....bože....8-o

0/0
19.3.2014 10:13

L36i29b30o45r 98J42e13l18í19n17e29k 9518290825856

Zkuste přečíst, na co jsem reagoval, ušetříte si spoustu zbytečnýho klapání ;-) A obecně mám prostě jiný názor na motory, zkuste se s tím srovnat :-)

0/0
19.3.2014 11:58

J44i25ř10í 84S25c89h27w85a96c46h 5356729247344

mno já to samozřejmě četl a vaše "nějaké názory na motory" vám neberu, aneb jsem s tím zcela srovnán.

Na Krutišovu zcela neutrální informaci o tom, že i dnes se vyrábí motory větší motory o nízkém měrném výkonu (ten tím reagoval na předřečníky, kteří něco takového tak nějak popírají), tak tuto informaci jste si vyložil zcela mylně jako nějaké "japonské mínus" a reagoval jste dotčeně ironizující poznámkou o "hloupých Japoncích" a dále jste tím odbočil od původního tématu vlákna ....

0/0
19.3.2014 12:18

J82i85ř92í 52S96c98h87w33a80c62h 5856559647164

mno já to samozřejmě četl a vaše "nějaké názory na motory" jsem totiž vůbec nekritizoval....takže lépe čtěte a ušetříte si spoustu klapání. ;-)

Na Krutišovu zcela neutrální informaci o tom, že i dnes se vyrábí motory o nízkém měrném výkonu (ten tím reagoval na předřečníky, kteří něco takového tak nějak popírají), tak tuto informaci jste si vyložil zcela mylně jako nějaké "japonské mínus" a reagoval jste dotčeně ironizující poznámkou o "hloupých Japoncích" a ještě dále jste tím odbočil od původního tématu vlákna ....

0/0
19.3.2014 12:28

L27i46b19o79r 66J25e28l96í12n63e63k 9108190425336

jak vidím, neušetříte ;-D

0/0
19.3.2014 13:04
Foto

I98v72a68n 88K82o36p30t36a 5987312821977

A dvouapůllitry  našich dědečků  měly  úžasných 40kW.

+1/0
19.3.2014 10:18

J20i43ř46í 97P68o34s20p67í59š37i54l 8152970166848

Ekologie, ekologie, ekologie. Hrůza jezdit Oktávkou s litrovým motorem :-/. Když Škoda tak se mi líbí OIII 110 kW nafta, to už jede slušně.

0/0
18.3.2014 13:08

J83i38ř88í 96S89c54h98w80a89c26h 5666809797964

no a co ti brání???

0/0
18.3.2014 13:44

J20i19ř57í 83S27c17h62w64a64c93h 5746979737734

Octa s 1.2TSI/77kW jede celkem solidně, prostě jako auto co má cca 105 koní.... s dynamikou je na tom rozhodně lépe než velká většina těch 10-20 letých vraků co jezdí po našich silnicích. Když bude mít 1.0/80kW nepojede hůře....

Dynamika jízdy na objemu motoru totiž vůbec nezávisí.... ;-)

+1/−5
18.3.2014 13:54

V71í28ť62a 89K76r50u45t97i19š 1340924525217

V běžných provozních otáčkách pojede zřejmě dokonce lépe, než přeci jen výrazně přiškrcené 1.2 TSi se 175Nm, protože těch Nm bude mít  200.

+1/0
18.3.2014 13:58

L62i56b81o12r 53J39e70l49í27n95e31k 9808970315286

Jasně, vůbec ne ;-D Třeba takovej dvoulitr turbo bude mít stejnou dynamiku jako ten litrovej :-)

0/0
18.3.2014 21:04

J72a94n 32B90u79d35a19ř 1702631765138

A teď si představ, že ani na počtu válců nezávisí dynamika jízdy. ;-D Třeba Mercedes doluje z 2litrového 4válce 265 kW a 450 Nm, což jsou běžně hodnoty motorů s minimálně o litr větším objemem a 2 válci navíc.

0/0
18.3.2014 21:29

L39i60b21o98r 33J89e73l95í10n18e82k 9908310675136

A teď zpátky k tématu. Píši snad něco o počtu válců? Kupodivu se bavíme o objemu. :-)

0/0
19.3.2014 6:42

J34i53ř31í 41S18c77h28w26a34c24h 5116129717844

ano vraťne k tématu, ano bavíme se o jen a jen o OBJEMU!!!

Já totiž v reakci na úvodní větu "...Hrůza jezdit Oktávkou s litrovým motorem..." (sleduj píše jen a jen o OBJEMU!) napsal: "Dynamika jízdy na OBJEMU motoru totiž vůbec nezávisí. A za tím si stojím. Dynamika jízdy totiž primárně závisí na VÝKONU a HMOTNOSTI. A výkon není dán automaticky jen a jen objemem. Takže teoretický extrém: auto o hmotnosti Caterhamu (600kg) s 1.5 litrovým turbomotorem z formule 1 z 80.let (1000 koní) v dynamice jízdy naprosto snadno pokoří 5-6 litrovou sportovní ameriku (600koní/1500kg). Takže zde evidentně platí "Dynamika jizdy na objemu nezávisí!" (proboha jen sem nezačněte zase někdo míchat plky o výdrži a spolehlivosti, to teď totiž neřešíme!)

Když následně v dalším příspěvku začals psát o srovnání "turbomotoru 1.0 a turbomotoru 2.0" tak už nemluvíš jen o objemu ale i o způsobu plnění.... a navíc samozřejmě i zde se dají najít reálné příklady (a o nich se tu už několik dní bavíme Mlho), kdy menší turbomotor má větší výkon než větší turbomotor, viz 1.0 TSI vs 1.2TSI....;-)

0/0
19.3.2014 11:04

L52i84b27o35r 49J10e20l37í27n72e41k 9178120305206

s váma je fakt sranda :-)

0/0
19.3.2014 13:07

K89a13r11e32l 76F10a65i49t 1318673348202

Objem ničim nenahradíš....mám služební oktávku 1,2TSI a můžu říct, že kdyz z ní sednu doma do 2.0 HDI....to je úplně něco jiného. Není to jen o koních, ale hlavně o průběhu kroutícího momentu.

+1/0
20.3.2014 7:41

J44i86ř83í 31S87c11h20w57a32c64h 5656809677914

tak průběh krouťáku u 2.0 HDi není až tak o objemu jako tom, že je to diesel. A ještě to srovnávat s benzínem s takřka polovičním výkonem je už úplně mimo.

0/0
20.3.2014 13:36

V96a35c57l10a11v 75M97e15d44e21k 5101782935835

problém je, že je to ekologie pouze na papíře. Pokud s takovýmto downsizovaným motorem pojedete tak, abyste využil ten výkon, který mu turbo poskytuje, bude žrát víc, než její atmosférický ekvivalent.

+2/−1
18.3.2014 15:11

P86e45t95r 66N24e89s74v49a42d51b52a 2154915726869

A na to jste přišel jak proboha;-D? Turbo motor má vrchol krouťáku od "1700 otáček". Atmosféra od "3500" otáček. Proč by teda motor který se méně točí měl mít vyšší spotřebu???

+2/0
18.3.2014 18:37

L34u46k29á64š 84V13a39ň90u31r66a 1585214383523

Teda litrový tříválec s turbem o výkonu 80kW, to už je síla! ;-D

+1/0
18.3.2014 12:51

J72a30r19o16m35í70r 86K68r98á66l 4770269564919

Síla to je.  Ale asi jen rok, dva. :-/

+5/0
18.3.2014 12:59

J16i56ř94í 83S35c28h19w73a80c23h 5196809567534

tak to leda, když ty dva roky budeš jezdit na plný "céres"....

0/0
18.3.2014 13:56

V73í98ť65a 77K46r96u69t30i43š 1980654115107

Máte pravdu, že se někdo vůbec nad takovým litrovým výkonem pozastavuje ...

0/0
18.3.2014 13:07

M64a47r62i86a67n 56K46a83r73a70b73a 4853201420972

Začína mi to pripadať ako zlý vtip.

+6/0
18.3.2014 12:06

P48e94t95r 54D24o42k93t98o10r 6986791598329

No nevím, článek jsem jen proletěl, ale toto mě vyděsilo8-o8-o

dokonce vývojáři Škody už experimentují s montáží tohoto motoru do octavie.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/nova-skoda-fabia-0ja-/ak_aktual.aspx?c=A140317_140215_ak_aktual_fdv

+2/0
18.3.2014 11:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.