Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové Formule 1 jsou moc tiché kvůli turbu. Děsí to diváky i pořadatele

Formule 1 přichází s letošní sezonou s největší změnou pravidel ve své moderní historii. Zcela zásadní změny se odehrály na poli pohonných jednotek. Technické změny připravily divákům u formulí nezvyklý zážitek, letošní auta jsou až nepřirozeně tichá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V54í10t 67O15ž64a95n54a 1658628165954

Tohle je tichoučko

http://www.youtube.com/watch?v=dqIsFbdLJ7k

0/0
21.3.2014 14:27

K17a50r85e44l 98B80l53á71h23a 6176527914154

To video je opravdu paradni a je krasne videt ten rozdil. Letos ten zvuk stoji za starou belu a to jak kvalitou, tak kvantitou. Des a bes, bohuzel. Tovarny na vyrobu ucpavacu usi zkrachujou, protoze uz je nikdo na F1 nebude potrebovat :-P

0/0
21.3.2014 12:57

V14l44a42s36t65i77m73i68l 80T53e39n47c84e29r 4410470657610

Je to určitě turbem? Je to už hezká řádka let, co jsem byl v Maďarsku se podívat na F1 - éra turbomotorů, šestiválce 1500ccm - a řevu tam bylo jako když se otevře peklo.

+1/0
21.3.2014 10:21


J53i87ř21í 23S78c25h30w86a93c86h 5606259557114

je to tím druhým "rekuperačním" turbem, které tehdy ještě neměli a omezením otáček, takže spaliny na výstupu z výfuku mají menší rychlost.....

0/−1
21.3.2014 11:09

O18n62d11r29e62j 27K98a84l41m36a35n 1950566954232

To minus bylo omylem ;)

0/0
24.3.2014 1:34

J60i22ř34í 56S55c98h13w92a89c65h 5276169777824

Video z Austrálie:

2013- všichni na gebuli tlačící a potící sluchátka, se sousedem se kvůli tomu nedá promluvit, no prostě "děs"

2014 - sluchátka nikdo nemá, úroveń zvuku asi podobná jako v roce 2013 pod těmi sluchátky, se sousedem/sousedkou mohu prohodit pár slov, no prostě pohoda která mne rozhodně neděsí....R^

0/−1
20.3.2014 13:19

K64a97r38e39l 32B27l21á84h48a 6626677554834

njn, kazdy ma jinou prioritu, ja si nazivo ten rev prave uzival a byl to jeden z nejsilnejsich zazitku a mnoho lidi kvuli tomu nazivo na ty F1 jezdilo. Kdyz ten zvuk zni podobne jako o 3 tridy slabsi formule, tak to proste neni ono.

0/0
21.3.2014 12:59

K86a81r68e33l 73F42a74i35t 1678983118142

Konečně změna....těším se na sezonu kdy budou dávat 1,2 TSI.....to bude závod.

+1/0
20.3.2014 8:32

J68i20ř63í 44S21c30h11w54a27c70h 5966279667894

1.5 "TSI" v 80. letech mívaly přes 1000 koní a spolehlivě porážely 3.0 atmosféry ;-)

+3/0
20.3.2014 13:39

M43i10c49h18a92l 40P56a19v13l82á58t 9813143504219

To jste nemel psat. Pichate do vosiho hnizda. Ted je v mode trefovat se do "downsizingu" a turbobenzin je podle blbcu vrcholem vesmirneho zla. ;o)

+1/0
21.3.2014 8:25

O81n95d98ř36e34j 63Č17a57p49k37a 6411661113654

Jenže těch 1200-1300 koní jste z toho dostal za cenu, že ten motor byl po kvalifikaci na odpis. Na druhou stranu limit na počet motorů na sezónu nebyl, takže jen blbec by toho nevyužil :-)

0/0
21.3.2014 14:48

J26a83r50o66m83i98r 73K85v59a16p69i56l 2582171796

Presne, tyhle uzasny vymazleny motory od koncernu leda jako další hrebicek do rakve F1 :) Ono to stejne nepujde, spotřeba motoru by nevysla ani na pul sezony :)

0/0
24.3.2014 23:40

K85a38r26o59l42í45n73a 97P89o41s36p36í51c98h80a60l73o55v52á 6866981179256

Dřív jsem F1 často sledovala, ale během let mne to postupně omrzelo. Po dnešním článku jsem se jen utvrdila, že vůbec o nic nepřicházím. Kam to spěje? Za deset let budou elektromonoposty oblepené solárními panely a soutěžit se bude v tom, kdo dál a bezpečněji dojede s kelímkem plným kafe? Ještě že mého oblíbeného WRC se podobné omezující hovadiny netýkají (alespoň zatím).

+5/−1
19.3.2014 20:02

K30a51r46e95l 46F91a66i76t 1148103778622

Ono WRC to bude čekat taky...to je jen otázka času. Nedávno nařídili motory 1,6 z 2,0, za nedlouho to bude 1,4. Ono je to taky trochu tahák na peníze....V F11 se točí obrovský peníze a tímhle oni je točí. Vývoj novývh motorů stojí neskutečný peníze. Zase je to o tom, že na tom bude nejlépe ten, pdo má dostatečný přísun financí. Tak je to i ve WRC.

+1/0
20.3.2014 8:37

K97a25r16e67l 30B51l84á59h34a 6566717324854

to je sice hezke, ale vzdyt to jde primo proti tomu, aby byla F1 zajimava a vice tymu mohlo promluvit do poradi na stupnich vitezu atd. Nove motory vic penez a vsechny vyraznejsi zmeny zase dalsi a dalsi zbytecne penize na vyvoj. Aby za chvili nejezdilo v F1 5 tymu a lidi na to prestanou koukat v Tv a na okruhy nikdo jezdit taky nebude a cela F1 pujde do kytek.

0/0
21.3.2014 13:02

I77v54a95n 11Z16y29k79á78n 9220953189956

Lpět stůj co stůj na kraválu je ptákovina. Podstatný je jízdní projev formule a pro diváka množství informací, které mu mohou dění přiblížit a zpřesnit přehled o všem, co se na trati děje. Ad jízdní projev ... myslím, že mnoho z diváků uvítalo, že se letos konečně musí jezdci s formulí trochu "prát". Minulý rok jezdily monoposty jako po kolejích, dnes je vidět, jak si musí piloti hrát s plynem, aby neztratili zadek vozu. Jednoznačné plus, začiná být důležitejší role pilota. To, že dneska slyší jezdec i my pískot gum, je zase jen dobře. Je to další informace, která dokresluje, nakolik se s vozem musí pilot prát a nakolik se mu to daří. A pro fanoušky na trati ... aspoň se tam dnes nemusí tahat se sluchátkama nebo šputny do uší. Je to revoluce, ano, je to posun někam. Ať čas ukáže, jestli správným směrem či nikoliv.

0/0
19.3.2014 13:34

L49a36d16i33s63l32a36v 72M45i81k44a 1661879324444

Nejde o to lpět na kraválu, ale že to k tomu prostě neodmyslitelně tradičně patří, jinak dnešní F je spíše elektromobil, než závodní monopost.

0/0
19.3.2014 13:43

M23i56c89h72a78l 24M19o67u46c70h75a 9978799973834

Hluk motoru tlumí především výfukové turbo, to u volného výfukového potrubí udělá v hlučnosti motoru obrovský rozdíl.

.

Ale absence kraválu mi vadí ze všeho nejmíň. Ještě pár sezon s takovými trendy výmysly a na F1 už se nebude dát vůbec koukat. Nakonec budou muset mít na kokpitu nosič na kola, při předjíždění dávat blinkr a celé šasi bude muset být vyrobené z recyklovaných materiálů... :-/

+1/0
19.3.2014 13:08

M85i29c96h71a80l 24P78a36v70l34á45t 9583503944209

Kdyz v 80. letech kralovala motorum Honda, tak je "vyfukove turbo" taky tolik tlumilo? ;o)

0/0
19.3.2014 19:14

J38i22ř83í 84S66c31h32w32a39c80h 5396679687624

tehdy bylo jenom jedno (plnící), nyní jsou tam dvě za sebou (plnící a generátor el. energie) s intenzivnějším odvodem energie ze spalin a tedy i větším tlumícím účinkem

0/0
20.3.2014 13:44

M33i55c74h61a95l 25P68a26v50l29á43t 9303293474429

No ano, ale to tak velky vliv nema. A terminologicka poznamka - turbo je vzdy "vyfukove", nezamenovat s kompresorem.

0/0
21.3.2014 8:45

V65l67a72s36t41i62m23i93l 40T61e63n96c67e89r 4500560207720

Tak teď jsem z toho jelen - dvanácterák. Když se do monopstu naleje předepsaných 100 kg paliva, tak senzor může hlásit průtok jak v Praze na Vltavě o povodních, ale jednoduše více než předepsané množství šťávy to auto nesežere. Možná tak trávu kolem cesty - to by šlo - je to zelené, eko, bio.

0/0
19.3.2014 9:14

V82l10a88s82t88i98m93i68l 95T42e64n32c11e12r 4830950247700

A proč to tu teď mám dvakrát, když před chvíli tu nebylo nic ?  :-/

0/0
19.3.2014 9:15

P94a41v30e34l 20F61o44l98t42á28n 4100352984

Musíme být trpělivější, někdy je server asi přehlcený těma našima moudrama a chvíli (třeba i několik minut) to trvá, než se náš čerstvý koment zobrazí.

(možná také není od věci znovunačtení stránky (pouze lamí dohad))

0/0
19.3.2014 16:25

V33l56a45s46t53i82m78i73l 41T72e66n80c38e18r 4600600227710

Tak teď jsem z toho jelen - dvanácterák. Když měl Riciardo v nádrži 100 kg paliva, tak nějaký pitomý senzor mohl hlásit průtok paliva jak v Praze o povodních, ale víc než to povolené množství paliva ta formule nesežrala. Jedině tak ještě trochu trávy kolem tratě - to by myslím mohlo býr tolerováno - je zelené, eko, bio. ;-D

0/0
19.3.2014 9:10

M74i78c60h77a52l 58P89a37v48l88á65t 9753673704439

Ano, to je uplne absurdni. Pokud auto v ramci velke ceny sezere behem prvnich 10 minut 90kg paliva a zbytek dojede na tech 10kg, pak at si to tym uzije. Je uplny nesmysl merit ten prutok.

0/0
19.3.2014 10:13

J91a97n 53K65r46p52e41c 5916313984572

no jo, zavody ve kterych je klicovym faktorem spotreba pohonnych hmot byly vzdy klenotem automobiloveho sportu...

+5/0
19.3.2014 8:16
Foto

P67a38v32e35l 47M81a16r38t59i29n22e54k 9135865561253

No nazdar hodiny. Pristi pravidla tri valce do jednoho litru a k tomu 2 turba. Bezte do zadele s tim downsizingem.Ekologie postavena na hlavu. Auta setri, ale elektrika se vyrabi z uhli, plynu a solaru plnych jedu. Rozum place.

0/0
19.3.2014 8:15

V44l88a17s65t14i94m47i46l 20T17e93n74c29e43r 4860380777940

No, když kluci vyždímají z 1,6 l motoru cca 340 km/h - docela dobrá podívaná. No ten blbý zvuk? Uřežou pilkou kousek výfuku a hned to bude OK. ;-D

0/0
19.3.2014 9:22

P90a60v15e22l 51Z83a69j39í20č23e79k 8524490786890

rychlost je spise o hmotnosti,areodynamice a prevodech nez o sile motoru..

0/0
19.3.2014 9:54

M36a95r12t23i43n 52P71u90c84h25e40r86n40a 9197260419827

Takze tam budou mit PAL rucicku jak ve S120... Rovnou bych z toho udelal economic rally, divaci budou paf...;-D;-D;-D Radeji bych videl omezeni v rychlosti tankovani (mensi prutok) a zavod by byl zajimavejsi...

0/0
19.3.2014 8:00

A76l18e95x94a20n31d47r 33K94o74s84t33k65a 5669666259836

Není nakonec ten Bernie nemocný? To co předvádí posledních cca 10 let mi připomíná syfilitickou mánii. Ano, je to jeho, má právo si vlastní podnik zruinovat dle libosti, ale proboha proč? Fanoušci i jezdci chtějí víc výkonu, rychlejší vozy, riziko, ne motor podobný tomu jaký má jejich chrochtadlo v garáži a uměle poškozované gumy.¨. Kdyby Bernie nevymýšlel nesmysly, mohl mít dnes motor bohatě nad 1000 koní, na rovince to rozpálit na 400 km/h. Snad jediné co má smysl je DRS, ale i to muselo být vymyšleno až po tom, co bylo nesmysly omezeno samotné závodění. A spíš jen zázrakem se na těch loňských explodujících pneumatikách nikdo nezabil.

+1/−1
19.3.2014 3:30

I91v46a84n 25Z44y51k28á69n 9290963219956

plácáte Sašo nesmysly. Tyto změny přišly z popudu FIA, nikoliv promotéra F1.

0/0
19.3.2014 13:37

P38a30v93e80l 96F75o41l81t94á26n 4740632894

Doporučuji tohle videjko (jeden a půl minuty)

http://www.wimp.com/ghostlap/

0/0
19.3.2014 0:18

A48l77e85š 66N28e57v72e70s56e27l78ý 2567663417650

Krasnej zvuk...

+1/0
19.3.2014 8:49

T76o35m89á33š 36K36a65p54l90a52n 8683909353433

Já myslím, že čím víc může mít vývoj pro F1 nějaký pozitivní přínos pro běžné motoristy, tím lépe. Dokonce bych naopak přidal podmínku pro nějakou maximální hlučnost, takže by se musely montovat (a tedy i vyvíjet) zajímavé tlumící materiály a vymýšlet další postupy pro snížení hlučnosti, což by se jistě časem prosadilo i do civilních vozů.

A atmosféra - jestli on spíš není problém v tom, že ti současní fanoušci a zejména funkcionáři už byli částečně ohluchlí, takže potřebují zpět hlasitost rovnající se startujícímu letadlu (a tedy asi o 50 dB, tedy 10.000× vyšší, než je horní limit ve špičce u nejhalasnější silnice).

0/−4
18.3.2014 23:00

P88a74v71e30l 34Z94a73j42í12č10e49k 8474350816120

a proc by mel mit prinos pro bezne motoristy, bezni motoristi chteji velky kufr, skvelou spotrebu, nizke provozni naklady... ten kdo ma auta rad prdi na kufr zajima ho co to ma pod kapotou jak rychle to jede s jakou ovladatelnosti a jestli mu ten celek prinasi ten dobry pocit z jizdy.... a pro tyhle by mela mit formule prinos, protoze ti si koupi lupeny na rallye, formuli a kdo vi co... ten bezny se tak max podiva v televizi ale nic moc mu to stejne nerekne dokud neprijde pravidlo o 700l kufru v zadi formule vyplnene kostkami ve varu boxu na jidlo...

+3/0
18.3.2014 23:16

O24n34d39r43e74j 14K68a36l50m37a63n 1820336944242

Proč by neměl? Pravidla je tlačí k vývoji účinnějších motorů, vývoji lepších rekuperačních technologií, nyní i můžou i zlepšit technologii přeplňování. Všechny tyhle věci se hodí i v osobáku.

0/−2
19.3.2014 0:03

P59a66v47e37l 67Z51a17j35í42č46e91k 8444330896830

ale formule by mela byt o zavodeni na cas a ne na spotrebu...

+1/0
19.3.2014 9:53

O87n11d82r51e75j 28K39a56l59m38a29n 1470306924702

Vždyť se to navzájem nevylučuje...

0/0
19.3.2014 15:11

T22o49m47á86š 50C82o98u96b24a60l 8175986969963

I vy najivko oni tohle umí už dávno vyrobyt. Jenže automobilky potřebují zaplatit starší technologie a montážní linky. Takže novinka se uvede až když nebude jiná možnost. Turbomotory se v rallye používají dlouho a z 2,0 l s turbem  ( i s povynným restriktorem v sání)  ždímou přes 300 koní okolo 5000 ot/min a kroutící moment přes 400 nm.

0/0
19.3.2014 16:42

P81a69v45e46l 66J48e61ř98á81b28e95k 7301192874987

Závody vedly ke kvalitnějším technologií a následně jejich zavádění do praxe.

A radost z jízdy a co je pod kapotou?

To tak před 60 lety. Dnes jestli jedu s trabantem či mercedesem, tak mám rychlostní limity dané.

Mimochodem - raději trabanta - s tím se ještě dá jezdit. Ty moderní auta jsou maximálně k držení volantu a dávání směrovek.

0/0
19.3.2014 0:26

V47l13a86s41t70i33m52i95l 45T48e11n88c14e68r 4890680287420

Technologie (některé) používané v F1 a zkušenosti z provozu velké automobilky postupně zavádějí do sériové výroby našich autíček. F1 je taková pokusná laboratoř.

0/0
19.3.2014 9:28

P59a77v67e82l 11Z63a53j18í23č67e29k 8904290726210

mimochodem, vetsina technologii se stejne nepouziva, jako moznosti nastaveni svornosti dif, zmena brzdoveho pomeru... uz vidim jak by se v tom vetsina lidi vyznala kdyz ma problem najit vicko nadrze nekteri bohuzel i zrcatka natoz aby vedeli co vlastne ridi

+1/0
18.3.2014 23:24

R97a75d56o30v66a35n 72D39l73u10g96o65s59z 3576391908586

Více než zvuk motoru mne vadí, a to tak že hodně, zabudovávání elektronických asistentů pro jakoukoliv jezdcovu činnost. Dnes je nejlepším pilotem (doslova) ten, který umí nejlépe nastavit své pojízdné PC vůči trati. Dnes už F1 není o schopnostech pilota řídít vůz s vysokým výkonem a udržet jej na trati a riskovat tím život. Dnes jsou jezdci z 90 % v bezpečí a jejich chyby většinou opraví počítač.

F1čky sleduji čím dál více sporadický. Pro mne se ze závodu vytratil sportovní duch, pach benzínu, potu a riziko neštěstí při chybě pilota. Tedy to, co dělalo F1čku F1čkou.

Pro zatraktivnění závodu by stačilou zakázat asistenty zasahujícíc přímo do řízení.

+3/−2
18.3.2014 21:34

P76e87t59r 20U40r64a12m 1322870613207

tak to je dobry blabol, zadny asistent rizeni neni a kontrola trakce je uz dost let zakazana. Stejne jak ABS.

+3/−2
18.3.2014 21:51

Z83d76e54n29ě38k 77V16e91p43ř48e61k 6169850470938

přečti si svůj blábol a běž si za roh nafackovat.píše:"asistenty zasahujícíc přímo do řízení".což třeba korekce brzd je

0/−3
18.3.2014 23:29

T82o14m96á93š 60K82a75p69l23a41n 8223119663213

větší bezpečnost je teď u všech sportů a nejen tam. Ostatně i u dětí - ještě před nějakými 60 lety se  rodilo běžně v rodinách 6-10 dětí, s tím že 50-70 % z nich umřelo. Stejně tak 15 let stará auta mají v průměru na 1000 nehod 4× větší úmrtnost oproti autům mladším 6 let. Možná o to více nás dnes trápí nějaké mezinárodní potyčky s "pár" mrtvými, které by ještě před pár lety zabraly půlku sloupku na třetí straně nějakých novin.

0/−1
18.3.2014 23:04

R54a96d78e72k 61P54r95o54c77h37á80z51k46a 2563199258

Blééé, takhle udělat z F1 ekorallye ;-€

+2/−1
18.3.2014 21:33

P80e72t71r 46U81r96a35m 1922110373177

FIA rekla, ze divaci chteji usporne zelene formule, takze ted jsou vsichni stastni

+6/0
18.3.2014 21:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.