Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové Formule 1 jsou moc tiché kvůli turbu. Děsí to diváky i pořadatele

Formule 1 přichází s letošní sezonou s největší změnou pravidel ve své moderní historii. Zcela zásadní změny se odehrály na poli pohonných jednotek. Technické změny připravily divákům u formulí nezvyklý zážitek, letošní auta jsou až nepřirozeně tichá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V97í97t 34O16ž50a10n71a 1578848615114

Tohle je tichoučko

http://www.youtube.com/watch?v=dqIsFbdLJ7k

0/0
21.3.2014 14:27

K79a82r41e12l 15B66l28á76h19a 6646697234224

To video je opravdu paradni a je krasne videt ten rozdil. Letos ten zvuk stoji za starou belu a to jak kvalitou, tak kvantitou. Des a bes, bohuzel. Tovarny na vyrobu ucpavacu usi zkrachujou, protoze uz je nikdo na F1 nebude potrebovat :-P

0/0
21.3.2014 12:57

V88l14a22s77t89i58m81i89l 60T36e90n31c27e75r 4920300587830

Je to určitě turbem? Je to už hezká řádka let, co jsem byl v Maďarsku se podívat na F1 - éra turbomotorů, šestiválce 1500ccm - a řevu tam bylo jako když se otevře peklo.

+1/0
21.3.2014 10:21

J94i18ř62í 89S95c25h76w92a87c21h 5636229167374

je to tím druhým "rekuperačním" turbem, které tehdy ještě neměli a omezením otáček, takže spaliny na výstupu z výfuku mají menší rychlost.....

0/−1
21.3.2014 11:09

O84n22d27r45e87j 93K66a35l78m20a28n 1560506794872

To minus bylo omylem ;)

0/0
24.3.2014 1:34

J89i34ř55í 59S80c74h15w59a97c17h 5956109957704

Video z Austrálie:

2013- všichni na gebuli tlačící a potící sluchátka, se sousedem se kvůli tomu nedá promluvit, no prostě "děs"

2014 - sluchátka nikdo nemá, úroveń zvuku asi podobná jako v roce 2013 pod těmi sluchátky, se sousedem/sousedkou mohu prohodit pár slov, no prostě pohoda která mne rozhodně neděsí....R^

0/−1
20.3.2014 13:19

K70a36r48e29l 63B46l15á58h56a 6416647264694

njn, kazdy ma jinou prioritu, ja si nazivo ten rev prave uzival a byl to jeden z nejsilnejsich zazitku a mnoho lidi kvuli tomu nazivo na ty F1 jezdilo. Kdyz ten zvuk zni podobne jako o 3 tridy slabsi formule, tak to proste neni ono.

0/0
21.3.2014 12:59

K38a51r70e49l 74F95a15i97t 1858173618342

Konečně změna....těším se na sezonu kdy budou dávat 1,2 TSI.....to bude závod.

+1/0
20.3.2014 8:32

J62i79ř62í 28S38c91h93w70a64c18h 5836799367854

1.5 "TSI" v 80. letech mívaly přes 1000 koní a spolehlivě porážely 3.0 atmosféry ;-)

+3/0
20.3.2014 13:39

M43i82c40h77a24l 94P64a15v75l17á36t 9663303134909

To jste nemel psat. Pichate do vosiho hnizda. Ted je v mode trefovat se do "downsizingu" a turbobenzin je podle blbcu vrcholem vesmirneho zla. ;o)

+1/0
21.3.2014 8:25

O72n84d28ř85e93j 11Č66a52p40k27a 6491701543144

Jenže těch 1200-1300 koní jste z toho dostal za cenu, že ten motor byl po kvalifikaci na odpis. Na druhou stranu limit na počet motorů na sezónu nebyl, takže jen blbec by toho nevyužil :-)

0/0
21.3.2014 14:48

J30a67r90o23m87i62r 32K66v17a92p65i69l 4571131541901

Presne, tyhle uzasny vymazleny motory od koncernu leda jako další hrebicek do rakve F1 :) Ono to stejne nepujde, spotřeba motoru by nevysla ani na pul sezony :)

0/0
24.3.2014 23:40

K71a70r89o79l90í32n64a 92P41o84s75p39í10c59h73a34l19o10v54á 6496451539426

Dřív jsem F1 často sledovala, ale během let mne to postupně omrzelo. Po dnešním článku jsem se jen utvrdila, že vůbec o nic nepřicházím. Kam to spěje? Za deset let budou elektromonoposty oblepené solárními panely a soutěžit se bude v tom, kdo dál a bezpečněji dojede s kelímkem plným kafe? Ještě že mého oblíbeného WRC se podobné omezující hovadiny netýkají (alespoň zatím).

+5/−1
19.3.2014 20:02

K49a67r15e76l 35F30a34i53t 1628963488552

Ono WRC to bude čekat taky...to je jen otázka času. Nedávno nařídili motory 1,6 z 2,0, za nedlouho to bude 1,4. Ono je to taky trochu tahák na peníze....V F11 se točí obrovský peníze a tímhle oni je točí. Vývoj novývh motorů stojí neskutečný peníze. Zase je to o tom, že na tom bude nejlépe ten, pdo má dostatečný přísun financí. Tak je to i ve WRC.

+1/0
20.3.2014 8:37

K78a79r74e23l 96B12l96á80h12a 6856917664574

to je sice hezke, ale vzdyt to jde primo proti tomu, aby byla F1 zajimava a vice tymu mohlo promluvit do poradi na stupnich vitezu atd. Nove motory vic penez a vsechny vyraznejsi zmeny zase dalsi a dalsi zbytecne penize na vyvoj. Aby za chvili nejezdilo v F1 5 tymu a lidi na to prestanou koukat v Tv a na okruhy nikdo jezdit taky nebude a cela F1 pujde do kytek.

0/0
21.3.2014 13:02

I28v41a60n 56Z58y14k55á27n 9370503219856

Lpět stůj co stůj na kraválu je ptákovina. Podstatný je jízdní projev formule a pro diváka množství informací, které mu mohou dění přiblížit a zpřesnit přehled o všem, co se na trati děje. Ad jízdní projev ... myslím, že mnoho z diváků uvítalo, že se letos konečně musí jezdci s formulí trochu "prát". Minulý rok jezdily monoposty jako po kolejích, dnes je vidět, jak si musí piloti hrát s plynem, aby neztratili zadek vozu. Jednoznačné plus, začiná být důležitejší role pilota. To, že dneska slyší jezdec i my pískot gum, je zase jen dobře. Je to další informace, která dokresluje, nakolik se s vozem musí pilot prát a nakolik se mu to daří. A pro fanoušky na trati ... aspoň se tam dnes nemusí tahat se sluchátkama nebo šputny do uší. Je to revoluce, ano, je to posun někam. Ať čas ukáže, jestli správným směrem či nikoliv.

0/0
19.3.2014 13:34

L55a39d72i17s41l23a42v 61M13i94k53a 1431869564464

Nejde o to lpět na kraválu, ale že to k tomu prostě neodmyslitelně tradičně patří, jinak dnešní F je spíše elektromobil, než závodní monopost.

0/0
19.3.2014 13:43

M48i72c39h62a75l 48M28o16u87c72h95a 9148919923384

Hluk motoru tlumí především výfukové turbo, to u volného výfukového potrubí udělá v hlučnosti motoru obrovský rozdíl.

.

Ale absence kraválu mi vadí ze všeho nejmíň. Ještě pár sezon s takovými trendy výmysly a na F1 už se nebude dát vůbec koukat. Nakonec budou muset mít na kokpitu nosič na kola, při předjíždění dávat blinkr a celé šasi bude muset být vyrobené z recyklovaných materiálů... :-/

+1/0
19.3.2014 13:08

M39i63c36h51a72l 33P72a69v72l59á14t 9543333864269

Kdyz v 80. letech kralovala motorum Honda, tak je "vyfukove turbo" taky tolik tlumilo? ;o)

0/0
19.3.2014 19:14

J69i11ř67í 16S54c97h86w45a47c36h 5326849437454

tehdy bylo jenom jedno (plnící), nyní jsou tam dvě za sebou (plnící a generátor el. energie) s intenzivnějším odvodem energie ze spalin a tedy i větším tlumícím účinkem

0/0
20.3.2014 13:44

M18i49c68h74a53l 24P79a59v15l73á24t 9983683884259

No ano, ale to tak velky vliv nema. A terminologicka poznamka - turbo je vzdy "vyfukove", nezamenovat s kompresorem.

0/0
21.3.2014 8:45

V43l73a82s10t56i35m13i34l 85T83e51n52c28e88r 4240500487380

Tak teď jsem z toho jelen - dvanácterák. Když se do monopstu naleje předepsaných 100 kg paliva, tak senzor může hlásit průtok jak v Praze na Vltavě o povodních, ale jednoduše více než předepsané množství šťávy to auto nesežere. Možná tak trávu kolem cesty - to by šlo - je to zelené, eko, bio.

0/0
19.3.2014 9:14

V34l64a20s45t79i79m72i46l 19T95e92n91c54e38r 4960290147620

A proč to tu teď mám dvakrát, když před chvíli tu nebylo nic ?  :-/

0/0
19.3.2014 9:15

P48a83v86e19l 15F24o81l89t11á71n 4600702894

Musíme být trpělivější, někdy je server asi přehlcený těma našima moudrama a chvíli (třeba i několik minut) to trvá, než se náš čerstvý koment zobrazí.

(možná také není od věci znovunačtení stránky (pouze lamí dohad))

0/0
19.3.2014 16:25

V33l75a69s44t34i15m96i93l 13T36e19n25c16e41r 4920380237540

Tak teď jsem z toho jelen - dvanácterák. Když měl Riciardo v nádrži 100 kg paliva, tak nějaký pitomý senzor mohl hlásit průtok paliva jak v Praze o povodních, ale víc než to povolené množství paliva ta formule nesežrala. Jedině tak ještě trochu trávy kolem tratě - to by myslím mohlo býr tolerováno - je zelené, eko, bio. ;-D

0/0
19.3.2014 9:10

M97i84c61h11a63l 51P24a59v94l62á88t 9773113844489

Ano, to je uplne absurdni. Pokud auto v ramci velke ceny sezere behem prvnich 10 minut 90kg paliva a zbytek dojede na tech 10kg, pak at si to tym uzije. Je uplny nesmysl merit ten prutok.

0/0
19.3.2014 10:13

J15a69n 26K83r93p71e24c 5166673454572

no jo, zavody ve kterych je klicovym faktorem spotreba pohonnych hmot byly vzdy klenotem automobiloveho sportu...

+5/0
19.3.2014 8:16
Foto

P77a93v97e82l 88M61a87r26t62i85n38e31k 9215285291743

No nazdar hodiny. Pristi pravidla tri valce do jednoho litru a k tomu 2 turba. Bezte do zadele s tim downsizingem.Ekologie postavena na hlavu. Auta setri, ale elektrika se vyrabi z uhli, plynu a solaru plnych jedu. Rozum place.

0/0
19.3.2014 8:15

V19l43a15s34t35i33m76i11l 70T76e53n28c81e82r 4770920647160

No, když kluci vyždímají z 1,6 l motoru cca 340 km/h - docela dobrá podívaná. No ten blbý zvuk? Uřežou pilkou kousek výfuku a hned to bude OK. ;-D

0/0
19.3.2014 9:22

P72a30v60e22l 73Z37a88j84í32č62e75k 8474140656740

rychlost je spise o hmotnosti,areodynamice a prevodech nez o sile motoru..

0/0
19.3.2014 9:54

M96a15r72t62i21n 31P53u26c96h21e21r17n69a 9437780179457

Takze tam budou mit PAL rucicku jak ve S120... Rovnou bych z toho udelal economic rally, divaci budou paf...;-D;-D;-D Radeji bych videl omezeni v rychlosti tankovani (mensi prutok) a zavod by byl zajimavejsi...

0/0
19.3.2014 8:00

A66l15e54x97a24n95d68r 76K44o50s10t23k34a 5329716879536

Není nakonec ten Bernie nemocný? To co předvádí posledních cca 10 let mi připomíná syfilitickou mánii. Ano, je to jeho, má právo si vlastní podnik zruinovat dle libosti, ale proboha proč? Fanoušci i jezdci chtějí víc výkonu, rychlejší vozy, riziko, ne motor podobný tomu jaký má jejich chrochtadlo v garáži a uměle poškozované gumy.¨. Kdyby Bernie nevymýšlel nesmysly, mohl mít dnes motor bohatě nad 1000 koní, na rovince to rozpálit na 400 km/h. Snad jediné co má smysl je DRS, ale i to muselo být vymyšleno až po tom, co bylo nesmysly omezeno samotné závodění. A spíš jen zázrakem se na těch loňských explodujících pneumatikách nikdo nezabil.

+1/−1
19.3.2014 3:30

I84v76a15n 39Z53y83k29á13n 9630113619296

plácáte Sašo nesmysly. Tyto změny přišly z popudu FIA, nikoliv promotéra F1.

0/0
19.3.2014 13:37

P29a50v52e54l 40F80o98l21t75á82n 4190132844

Doporučuji tohle videjko (jeden a půl minuty)

http://www.wimp.com/ghostlap/

0/0
19.3.2014 0:18

A75l80e53š 13N72e87v48e28s26e57l12ý 2127163227300

Krasnej zvuk...

+1/0
19.3.2014 8:49

T35o94m60á94š 16K57a24p98l57a67n 8923519723763

Já myslím, že čím víc může mít vývoj pro F1 nějaký pozitivní přínos pro běžné motoristy, tím lépe. Dokonce bych naopak přidal podmínku pro nějakou maximální hlučnost, takže by se musely montovat (a tedy i vyvíjet) zajímavé tlumící materiály a vymýšlet další postupy pro snížení hlučnosti, což by se jistě časem prosadilo i do civilních vozů.

A atmosféra - jestli on spíš není problém v tom, že ti současní fanoušci a zejména funkcionáři už byli částečně ohluchlí, takže potřebují zpět hlasitost rovnající se startujícímu letadlu (a tedy asi o 50 dB, tedy 10.000× vyšší, než je horní limit ve špičce u nejhalasnější silnice).

0/−4
18.3.2014 23:00

P77a12v67e12l 53Z76a12j74í10č89e22k 8224100136910

a proc by mel mit prinos pro bezne motoristy, bezni motoristi chteji velky kufr, skvelou spotrebu, nizke provozni naklady... ten kdo ma auta rad prdi na kufr zajima ho co to ma pod kapotou jak rychle to jede s jakou ovladatelnosti a jestli mu ten celek prinasi ten dobry pocit z jizdy.... a pro tyhle by mela mit formule prinos, protoze ti si koupi lupeny na rallye, formuli a kdo vi co... ten bezny se tak max podiva v televizi ale nic moc mu to stejne nerekne dokud neprijde pravidlo o 700l kufru v zadi formule vyplnene kostkami ve varu boxu na jidlo...

+3/0
18.3.2014 23:16

O50n52d34r67e77j 84K79a32l24m95a37n 1600816944442

Proč by neměl? Pravidla je tlačí k vývoji účinnějších motorů, vývoji lepších rekuperačních technologií, nyní i můžou i zlepšit technologii přeplňování. Všechny tyhle věci se hodí i v osobáku.

0/−2
19.3.2014 0:03

P78a46v75e51l 48Z55a44j10í61č45e28k 8594930696810

ale formule by mela byt o zavodeni na cas a ne na spotrebu...

+1/0
19.3.2014 9:53

O92n56d21r16e16j 25K68a82l93m90a96n 1780526154252

Vždyť se to navzájem nevylučuje...

0/0
19.3.2014 15:11

T25o29m79á65š 21C74o46u58b64a46l 8165526719323

I vy najivko oni tohle umí už dávno vyrobyt. Jenže automobilky potřebují zaplatit starší technologie a montážní linky. Takže novinka se uvede až když nebude jiná možnost. Turbomotory se v rallye používají dlouho a z 2,0 l s turbem  ( i s povynným restriktorem v sání)  ždímou přes 300 koní okolo 5000 ot/min a kroutící moment přes 400 nm.

0/0
19.3.2014 16:42

P59a35v85e62l 41J12e80ř49á75b87e28k 7191632814597

Závody vedly ke kvalitnějším technologií a následně jejich zavádění do praxe.

A radost z jízdy a co je pod kapotou?

To tak před 60 lety. Dnes jestli jedu s trabantem či mercedesem, tak mám rychlostní limity dané.

Mimochodem - raději trabanta - s tím se ještě dá jezdit. Ty moderní auta jsou maximálně k držení volantu a dávání směrovek.

0/0
19.3.2014 0:26

V50l75a90s93t45i29m97i79l 38T57e16n56c96e55r 4690100727960

Technologie (některé) používané v F1 a zkušenosti z provozu velké automobilky postupně zavádějí do sériové výroby našich autíček. F1 je taková pokusná laboratoř.

0/0
19.3.2014 9:28

P59a44v65e21l 26Z20a13j44í74č53e90k 8464120216640

mimochodem, vetsina technologii se stejne nepouziva, jako moznosti nastaveni svornosti dif, zmena brzdoveho pomeru... uz vidim jak by se v tom vetsina lidi vyznala kdyz ma problem najit vicko nadrze nekteri bohuzel i zrcatka natoz aby vedeli co vlastne ridi

+1/0
18.3.2014 23:24

R97a23d69o24v57a35n 12D60l54u56g14o34s54z 3826931168876

Více než zvuk motoru mne vadí, a to tak že hodně, zabudovávání elektronických asistentů pro jakoukoliv jezdcovu činnost. Dnes je nejlepším pilotem (doslova) ten, který umí nejlépe nastavit své pojízdné PC vůči trati. Dnes už F1 není o schopnostech pilota řídít vůz s vysokým výkonem a udržet jej na trati a riskovat tím život. Dnes jsou jezdci z 90 % v bezpečí a jejich chyby většinou opraví počítač.

F1čky sleduji čím dál více sporadický. Pro mne se ze závodu vytratil sportovní duch, pach benzínu, potu a riziko neštěstí při chybě pilota. Tedy to, co dělalo F1čku F1čkou.

Pro zatraktivnění závodu by stačilou zakázat asistenty zasahujícíc přímo do řízení.

+3/−2
18.3.2014 21:34

P55e22t13r 46U93r39a59m 1792900113547

tak to je dobry blabol, zadny asistent rizeni neni a kontrola trakce je uz dost let zakazana. Stejne jak ABS.

+3/−2
18.3.2014 21:51

Z54d88e90n54ě94k 91V98e41p98ř84e24k 9701573822209

přečti si svůj blábol a běž si za roh nafackovat.píše:"asistenty zasahujícíc přímo do řízení".což třeba korekce brzd je

0/−3
18.3.2014 23:29

T63o21m85á57š 60K79a47p12l90a88n 8173279133833

větší bezpečnost je teď u všech sportů a nejen tam. Ostatně i u dětí - ještě před nějakými 60 lety se  rodilo běžně v rodinách 6-10 dětí, s tím že 50-70 % z nich umřelo. Stejně tak 15 let stará auta mají v průměru na 1000 nehod 4× větší úmrtnost oproti autům mladším 6 let. Možná o to více nás dnes trápí nějaké mezinárodní potyčky s "pár" mrtvými, které by ještě před pár lety zabraly půlku sloupku na třetí straně nějakých novin.

0/−1
18.3.2014 23:04

R44a66d34e56k 16P65r64o58c39h61á83z62k16a 2123419518

Blééé, takhle udělat z F1 ekorallye ;-€

+2/−1
18.3.2014 21:33

P55e62t82r 75U47r93a42m 1502730163857

FIA rekla, ze divaci chteji usporne zelene formule, takze ted jsou vsichni stastni

+6/0
18.3.2014 21:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.