Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové Formule 1 jsou moc tiché kvůli turbu. Děsí to diváky i pořadatele

Formule 1 přichází s letošní sezonou s největší změnou pravidel ve své moderní historii. Zcela zásadní změny se odehrály na poli pohonných jednotek. Technické změny připravily divákům u formulí nezvyklý zážitek, letošní auta jsou až nepřirozeně tichá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V39í22t 82O79ž69a85n78a 1428358765764

Tohle je tichoučko

http://www.youtube.com/watch?v=dqIsFbdLJ7k

0/0
21.3.2014 14:27

K56a16r23e39l 64B50l77á55h97a 6456797264934

To video je opravdu paradni a je krasne videt ten rozdil. Letos ten zvuk stoji za starou belu a to jak kvalitou, tak kvantitou. Des a bes, bohuzel. Tovarny na vyrobu ucpavacu usi zkrachujou, protoze uz je nikdo na F1 nebude potrebovat :-P

0/0
21.3.2014 12:57

V53l22a24s15t28i47m93i44l 12T70e88n75c74e72r 4190420347180

Je to určitě turbem? Je to už hezká řádka let, co jsem byl v Maďarsku se podívat na F1 - éra turbomotorů, šestiválce 1500ccm - a řevu tam bylo jako když se otevře peklo.

+1/0
21.3.2014 10:21

J45i43ř86í 92S48c12h63w68a11c91h 5216319547594

je to tím druhým "rekuperačním" turbem, které tehdy ještě neměli a omezením otáček, takže spaliny na výstupu z výfuku mají menší rychlost.....

0/−1
21.3.2014 11:09

O94n88d36r57e70j 73K23a87l82m41a54n 1440346634882

To minus bylo omylem ;)

0/0
24.3.2014 1:34

J77i67ř23í 73S37c44h81w16a60c72h 5226509587454

Video z Austrálie:

2013- všichni na gebuli tlačící a potící sluchátka, se sousedem se kvůli tomu nedá promluvit, no prostě "děs"

2014 - sluchátka nikdo nemá, úroveń zvuku asi podobná jako v roce 2013 pod těmi sluchátky, se sousedem/sousedkou mohu prohodit pár slov, no prostě pohoda která mne rozhodně neděsí....R^

0/−1
20.3.2014 13:19

K11a32r80e26l 38B79l85á46h60a 6706597944564

njn, kazdy ma jinou prioritu, ja si nazivo ten rev prave uzival a byl to jeden z nejsilnejsich zazitku a mnoho lidi kvuli tomu nazivo na ty F1 jezdilo. Kdyz ten zvuk zni podobne jako o 3 tridy slabsi formule, tak to proste neni ono.

0/0
21.3.2014 12:59

K60a54r48e13l 77F10a79i33t 1338973568272

Konečně změna....těším se na sezonu kdy budou dávat 1,2 TSI.....to bude závod.

+1/0
20.3.2014 8:32

J24i23ř81í 75S84c58h32w63a52c80h 5186729287944

1.5 "TSI" v 80. letech mívaly přes 1000 koní a spolehlivě porážely 3.0 atmosféry ;-)

+3/0
20.3.2014 13:39

M82i13c40h17a52l 23P41a86v31l60á21t 9693433504789

To jste nemel psat. Pichate do vosiho hnizda. Ted je v mode trefovat se do "downsizingu" a turbobenzin je podle blbcu vrcholem vesmirneho zla. ;o)

+1/0
21.3.2014 8:25

O21n76d34ř33e97j 24Č66a13p70k75a 6211371403144

Jenže těch 1200-1300 koní jste z toho dostal za cenu, že ten motor byl po kvalifikaci na odpis. Na druhou stranu limit na počet motorů na sezónu nebyl, takže jen blbec by toho nevyužil :-)

0/0
21.3.2014 14:48

J78a45r74o83m82i27r 75K91v26a55p43i84l 4371901301631

Presne, tyhle uzasny vymazleny motory od koncernu leda jako další hrebicek do rakve F1 :) Ono to stejne nepujde, spotřeba motoru by nevysla ani na pul sezony :)

0/0
24.3.2014 23:40

K24a24r81o84l40í14n83a 49P30o80s25p10í69c40h40a85l11o82v52á 6256451849606

Dřív jsem F1 často sledovala, ale během let mne to postupně omrzelo. Po dnešním článku jsem se jen utvrdila, že vůbec o nic nepřicházím. Kam to spěje? Za deset let budou elektromonoposty oblepené solárními panely a soutěžit se bude v tom, kdo dál a bezpečněji dojede s kelímkem plným kafe? Ještě že mého oblíbeného WRC se podobné omezující hovadiny netýkají (alespoň zatím).

+5/−1
19.3.2014 20:02

K32a12r28e60l 77F89a22i85t 1758813168602

Ono WRC to bude čekat taky...to je jen otázka času. Nedávno nařídili motory 1,6 z 2,0, za nedlouho to bude 1,4. Ono je to taky trochu tahák na peníze....V F11 se točí obrovský peníze a tímhle oni je točí. Vývoj novývh motorů stojí neskutečný peníze. Zase je to o tom, že na tom bude nejlépe ten, pdo má dostatečný přísun financí. Tak je to i ve WRC.

+1/0
20.3.2014 8:37

K96a55r55e72l 73B61l35á63h11a 6116757324844

to je sice hezke, ale vzdyt to jde primo proti tomu, aby byla F1 zajimava a vice tymu mohlo promluvit do poradi na stupnich vitezu atd. Nove motory vic penez a vsechny vyraznejsi zmeny zase dalsi a dalsi zbytecne penize na vyvoj. Aby za chvili nejezdilo v F1 5 tymu a lidi na to prestanou koukat v Tv a na okruhy nikdo jezdit taky nebude a cela F1 pujde do kytek.

0/0
21.3.2014 13:02

I25v56a83n 54Z47y15k28á39n 9620583819226

Lpět stůj co stůj na kraválu je ptákovina. Podstatný je jízdní projev formule a pro diváka množství informací, které mu mohou dění přiblížit a zpřesnit přehled o všem, co se na trati děje. Ad jízdní projev ... myslím, že mnoho z diváků uvítalo, že se letos konečně musí jezdci s formulí trochu "prát". Minulý rok jezdily monoposty jako po kolejích, dnes je vidět, jak si musí piloti hrát s plynem, aby neztratili zadek vozu. Jednoznačné plus, začiná být důležitejší role pilota. To, že dneska slyší jezdec i my pískot gum, je zase jen dobře. Je to další informace, která dokresluje, nakolik se s vozem musí pilot prát a nakolik se mu to daří. A pro fanoušky na trati ... aspoň se tam dnes nemusí tahat se sluchátkama nebo šputny do uší. Je to revoluce, ano, je to posun někam. Ať čas ukáže, jestli správným směrem či nikoliv.

0/0
19.3.2014 13:34

L52a15d59i17s93l49a27v 62M79i42k40a 1551199774634

Nejde o to lpět na kraválu, ale že to k tomu prostě neodmyslitelně tradičně patří, jinak dnešní F je spíše elektromobil, než závodní monopost.

0/0
19.3.2014 13:43

M20i30c58h31a36l 95M74o62u42c38h40a 9378769863304

Hluk motoru tlumí především výfukové turbo, to u volného výfukového potrubí udělá v hlučnosti motoru obrovský rozdíl.

.

Ale absence kraválu mi vadí ze všeho nejmíň. Ještě pár sezon s takovými trendy výmysly a na F1 už se nebude dát vůbec koukat. Nakonec budou muset mít na kokpitu nosič na kola, při předjíždění dávat blinkr a celé šasi bude muset být vyrobené z recyklovaných materiálů... :-/

+1/0
19.3.2014 13:08

M43i95c72h60a31l 55P74a56v17l61á58t 9683153814269

Kdyz v 80. letech kralovala motorum Honda, tak je "vyfukove turbo" taky tolik tlumilo? ;o)

0/0
19.3.2014 19:14

J37i45ř68í 51S18c19h13w37a55c26h 5776529277784

tehdy bylo jenom jedno (plnící), nyní jsou tam dvě za sebou (plnící a generátor el. energie) s intenzivnějším odvodem energie ze spalin a tedy i větším tlumícím účinkem

0/0
20.3.2014 13:44

M62i21c50h75a58l 97P43a82v58l56á17t 9443733514689

No ano, ale to tak velky vliv nema. A terminologicka poznamka - turbo je vzdy "vyfukove", nezamenovat s kompresorem.

0/0
21.3.2014 8:45

V77l36a68s79t25i11m94i68l 34T78e21n40c68e27r 4440530137560

Tak teď jsem z toho jelen - dvanácterák. Když se do monopstu naleje předepsaných 100 kg paliva, tak senzor může hlásit průtok jak v Praze na Vltavě o povodních, ale jednoduše více než předepsané množství šťávy to auto nesežere. Možná tak trávu kolem cesty - to by šlo - je to zelené, eko, bio.

0/0
19.3.2014 9:14

V76l53a50s17t92i56m83i82l 54T85e22n43c72e45r 4610670777880

A proč to tu teď mám dvakrát, když před chvíli tu nebylo nic ?  :-/

0/0
19.3.2014 9:15

P18a71v11e76l 66F52o25l95t47á67n 4730642244

Musíme být trpělivější, někdy je server asi přehlcený těma našima moudrama a chvíli (třeba i několik minut) to trvá, než se náš čerstvý koment zobrazí.

(možná také není od věci znovunačtení stránky (pouze lamí dohad))

0/0
19.3.2014 16:25

V13l14a86s95t96i28m69i42l 22T95e42n56c19e55r 4890150757780

Tak teď jsem z toho jelen - dvanácterák. Když měl Riciardo v nádrži 100 kg paliva, tak nějaký pitomý senzor mohl hlásit průtok paliva jak v Praze o povodních, ale víc než to povolené množství paliva ta formule nesežrala. Jedině tak ještě trochu trávy kolem tratě - to by myslím mohlo býr tolerováno - je zelené, eko, bio. ;-D

0/0
19.3.2014 9:10

M11i48c54h45a41l 55P10a86v97l90á95t 9193253184889

Ano, to je uplne absurdni. Pokud auto v ramci velke ceny sezere behem prvnich 10 minut 90kg paliva a zbytek dojede na tech 10kg, pak at si to tym uzije. Je uplny nesmysl merit ten prutok.

0/0
19.3.2014 10:13

J71a19n 39K84r48p63e49c 5176563944742

no jo, zavody ve kterych je klicovym faktorem spotreba pohonnych hmot byly vzdy klenotem automobiloveho sportu...

+5/0
19.3.2014 8:16
Foto

P68a30v57e95l 35M89a70r88t72i26n68e67k 9725415951203

No nazdar hodiny. Pristi pravidla tri valce do jednoho litru a k tomu 2 turba. Bezte do zadele s tim downsizingem.Ekologie postavena na hlavu. Auta setri, ale elektrika se vyrabi z uhli, plynu a solaru plnych jedu. Rozum place.

0/0
19.3.2014 8:15

V30l78a45s12t80i33m66i46l 46T60e29n36c25e61r 4410970497650

No, když kluci vyždímají z 1,6 l motoru cca 340 km/h - docela dobrá podívaná. No ten blbý zvuk? Uřežou pilkou kousek výfuku a hned to bude OK. ;-D

0/0
19.3.2014 9:22

P85a78v38e11l 65Z15a47j36í45č72e13k 8514660536520

rychlost je spise o hmotnosti,areodynamice a prevodech nez o sile motoru..

0/0
19.3.2014 9:54

M52a28r38t20i91n 92P44u62c21h59e74r69n44a 9727210839707

Takze tam budou mit PAL rucicku jak ve S120... Rovnou bych z toho udelal economic rally, divaci budou paf...;-D;-D;-D Radeji bych videl omezeni v rychlosti tankovani (mensi prutok) a zavod by byl zajimavejsi...

0/0
19.3.2014 8:00

A27l16e54x26a81n28d22r 39K64o53s87t93k43a 5949936759826

Není nakonec ten Bernie nemocný? To co předvádí posledních cca 10 let mi připomíná syfilitickou mánii. Ano, je to jeho, má právo si vlastní podnik zruinovat dle libosti, ale proboha proč? Fanoušci i jezdci chtějí víc výkonu, rychlejší vozy, riziko, ne motor podobný tomu jaký má jejich chrochtadlo v garáži a uměle poškozované gumy.¨. Kdyby Bernie nevymýšlel nesmysly, mohl mít dnes motor bohatě nad 1000 koní, na rovince to rozpálit na 400 km/h. Snad jediné co má smysl je DRS, ale i to muselo být vymyšleno až po tom, co bylo nesmysly omezeno samotné závodění. A spíš jen zázrakem se na těch loňských explodujících pneumatikách nikdo nezabil.

+1/−1
19.3.2014 3:30

I71v42a12n 87Z56y71k51á25n 9270513909456

plácáte Sašo nesmysly. Tyto změny přišly z popudu FIA, nikoliv promotéra F1.

0/0
19.3.2014 13:37

P12a62v33e87l 41F33o59l97t35á69n 4980252794

Doporučuji tohle videjko (jeden a půl minuty)

http://www.wimp.com/ghostlap/

0/0
19.3.2014 0:18

A37l49e55š 68N76e63v80e92s60e10l77ý 2807823707430

Krasnej zvuk...

+1/0
19.3.2014 8:49

T13o11m63á76š 31K93a61p90l63a16n 8113709433773

Já myslím, že čím víc může mít vývoj pro F1 nějaký pozitivní přínos pro běžné motoristy, tím lépe. Dokonce bych naopak přidal podmínku pro nějakou maximální hlučnost, takže by se musely montovat (a tedy i vyvíjet) zajímavé tlumící materiály a vymýšlet další postupy pro snížení hlučnosti, což by se jistě časem prosadilo i do civilních vozů.

A atmosféra - jestli on spíš není problém v tom, že ti současní fanoušci a zejména funkcionáři už byli částečně ohluchlí, takže potřebují zpět hlasitost rovnající se startujícímu letadlu (a tedy asi o 50 dB, tedy 10.000× vyšší, než je horní limit ve špičce u nejhalasnější silnice).

0/−4
18.3.2014 23:00

P57a12v42e86l 17Z28a32j94í56č49e86k 8204510506610

a proc by mel mit prinos pro bezne motoristy, bezni motoristi chteji velky kufr, skvelou spotrebu, nizke provozni naklady... ten kdo ma auta rad prdi na kufr zajima ho co to ma pod kapotou jak rychle to jede s jakou ovladatelnosti a jestli mu ten celek prinasi ten dobry pocit z jizdy.... a pro tyhle by mela mit formule prinos, protoze ti si koupi lupeny na rallye, formuli a kdo vi co... ten bezny se tak max podiva v televizi ale nic moc mu to stejne nerekne dokud neprijde pravidlo o 700l kufru v zadi formule vyplnene kostkami ve varu boxu na jidlo...

+3/0
18.3.2014 23:16

O54n16d58r62e25j 93K33a16l32m92a84n 1740576914612

Proč by neměl? Pravidla je tlačí k vývoji účinnějších motorů, vývoji lepších rekuperačních technologií, nyní i můžou i zlepšit technologii přeplňování. Všechny tyhle věci se hodí i v osobáku.

0/−2
19.3.2014 0:03

P75a92v46e25l 13Z97a45j93í74č51e20k 8174540246880

ale formule by mela byt o zavodeni na cas a ne na spotrebu...

+1/0
19.3.2014 9:53

O21n52d20r38e18j 98K52a18l27m82a33n 1940206924322

Vždyť se to navzájem nevylučuje...

0/0
19.3.2014 15:11

T52o73m13á93š 73C93o72u35b47a62l 8195216839203

I vy najivko oni tohle umí už dávno vyrobyt. Jenže automobilky potřebují zaplatit starší technologie a montážní linky. Takže novinka se uvede až když nebude jiná možnost. Turbomotory se v rallye používají dlouho a z 2,0 l s turbem  ( i s povynným restriktorem v sání)  ždímou přes 300 koní okolo 5000 ot/min a kroutící moment přes 400 nm.

0/0
19.3.2014 16:42

P15a86v78e91l 42J81e41ř64á29b82e62k 7321832294417

Závody vedly ke kvalitnějším technologií a následně jejich zavádění do praxe.

A radost z jízdy a co je pod kapotou?

To tak před 60 lety. Dnes jestli jedu s trabantem či mercedesem, tak mám rychlostní limity dané.

Mimochodem - raději trabanta - s tím se ještě dá jezdit. Ty moderní auta jsou maximálně k držení volantu a dávání směrovek.

0/0
19.3.2014 0:26

V79l12a34s11t51i97m46i14l 60T49e94n48c26e72r 4740970867680

Technologie (některé) používané v F1 a zkušenosti z provozu velké automobilky postupně zavádějí do sériové výroby našich autíček. F1 je taková pokusná laboratoř.

0/0
19.3.2014 9:28

P96a22v95e53l 13Z77a21j89í87č54e30k 8414500196530

mimochodem, vetsina technologii se stejne nepouziva, jako moznosti nastaveni svornosti dif, zmena brzdoveho pomeru... uz vidim jak by se v tom vetsina lidi vyznala kdyz ma problem najit vicko nadrze nekteri bohuzel i zrcatka natoz aby vedeli co vlastne ridi

+1/0
18.3.2014 23:24

R93a66d59o84v20a41n 22D67l82u28g51o47s42z 3246911538836

Více než zvuk motoru mne vadí, a to tak že hodně, zabudovávání elektronických asistentů pro jakoukoliv jezdcovu činnost. Dnes je nejlepším pilotem (doslova) ten, který umí nejlépe nastavit své pojízdné PC vůči trati. Dnes už F1 není o schopnostech pilota řídít vůz s vysokým výkonem a udržet jej na trati a riskovat tím život. Dnes jsou jezdci z 90 % v bezpečí a jejich chyby většinou opraví počítač.

F1čky sleduji čím dál více sporadický. Pro mne se ze závodu vytratil sportovní duch, pach benzínu, potu a riziko neštěstí při chybě pilota. Tedy to, co dělalo F1čku F1čkou.

Pro zatraktivnění závodu by stačilou zakázat asistenty zasahujícíc přímo do řízení.

+3/−2
18.3.2014 21:34

P74e63t86r 16U44r35a98m 1562880613197

tak to je dobry blabol, zadny asistent rizeni neni a kontrola trakce je uz dost let zakazana. Stejne jak ABS.

+3/−2
18.3.2014 21:51

Z90d82e29n97ě84k 93V32e15p24ř23e76k 9361843532239

přečti si svůj blábol a běž si za roh nafackovat.píše:"asistenty zasahujícíc přímo do řízení".což třeba korekce brzd je

0/−3
18.3.2014 23:29

T35o61m39á77š 75K95a10p45l66a85n 8323469583403

větší bezpečnost je teď u všech sportů a nejen tam. Ostatně i u dětí - ještě před nějakými 60 lety se  rodilo běžně v rodinách 6-10 dětí, s tím že 50-70 % z nich umřelo. Stejně tak 15 let stará auta mají v průměru na 1000 nehod 4× větší úmrtnost oproti autům mladším 6 let. Možná o to více nás dnes trápí nějaké mezinárodní potyčky s "pár" mrtvými, které by ještě před pár lety zabraly půlku sloupku na třetí straně nějakých novin.

0/−1
18.3.2014 23:04

R60a37d30e79k 12P76r98o97c53h61á48z91k85a 2383709968

Blééé, takhle udělat z F1 ekorallye ;-€

+2/−1
18.3.2014 21:33

P37e11t62r 31U98r47a26m 1212840233907

FIA rekla, ze divaci chteji usporne zelene formule, takze ted jsou vsichni stastni

+6/0
18.3.2014 21:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.