Diskuze

Nové Formule 1 jsou moc tiché kvůli turbu. Děsí to diváky i pořadatele

Formule 1 přichází s letošní sezonou s největší změnou pravidel ve své moderní historii. Zcela zásadní změny se odehrály na poli pohonných jednotek. Technické změny připravily divákům u formulí nezvyklý zážitek, letošní auta jsou až nepřirozeně tichá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K54a88r53e88l 14B14l86á10h67a

21. 3. 2014 12:57

To video je opravdu paradni a je krasne videt ten rozdil. Letos ten zvuk stoji za starou belu a to jak kvalitou, tak kvantitou. Des a bes, bohuzel. Tovarny na vyrobu ucpavacu usi zkrachujou, protoze uz je nikdo na F1 nebude potrebovat :-P

0 0
možnosti

Je to určitě turbem? Je to už hezká řádka let, co jsem byl v Maďarsku se podívat na F1 - éra turbomotorů, šestiválce 1500ccm - a řevu tam bylo jako když se otevře peklo.

1 0
možnosti

je to tím druhým "rekuperačním" turbem, které tehdy ještě neměli a omezením otáček, takže spaliny na výstupu z výfuku mají menší rychlost.....

0 1
možnosti

Video z Austrálie:

2013- všichni na gebuli tlačící a potící sluchátka, se sousedem se kvůli tomu nedá promluvit, no prostě "děs"

2014 - sluchátka nikdo nemá, úroveń zvuku asi podobná jako v roce 2013 pod těmi sluchátky, se sousedem/sousedkou mohu prohodit pár slov, no prostě pohoda která mne rozhodně neděsí....R^

0 1
možnosti

K32a19r13e23l 88B46l72á45h98a

21. 3. 2014 12:59

njn, kazdy ma jinou prioritu, ja si nazivo ten rev prave uzival a byl to jeden z nejsilnejsich zazitku a mnoho lidi kvuli tomu nazivo na ty F1 jezdilo. Kdyz ten zvuk zni podobne jako o 3 tridy slabsi formule, tak to proste neni ono.

0 0
možnosti

K33a91r17e32l 87F45a52i63t

20. 3. 2014 8:32

Konečně změna....těším se na sezonu kdy budou dávat 1,2 TSI.....to bude závod.

1 0
možnosti

1.5 "TSI" v 80. letech mívaly přes 1000 koní a spolehlivě porážely 3.0 atmosféry ;-)

3 0
možnosti

Dřív jsem F1 často sledovala, ale během let mne to postupně omrzelo. Po dnešním článku jsem se jen utvrdila, že vůbec o nic nepřicházím. Kam to spěje? Za deset let budou elektromonoposty oblepené solárními panely a soutěžit se bude v tom, kdo dál a bezpečněji dojede s kelímkem plným kafe? Ještě že mého oblíbeného WRC se podobné omezující hovadiny netýkají (alespoň zatím).

5 1
možnosti

K15a48r63e31l 65F48a42i30t

20. 3. 2014 8:37

Ono WRC to bude čekat taky...to je jen otázka času. Nedávno nařídili motory 1,6 z 2,0, za nedlouho to bude 1,4. Ono je to taky trochu tahák na peníze....V F11 se točí obrovský peníze a tímhle oni je točí. Vývoj novývh motorů stojí neskutečný peníze. Zase je to o tom, že na tom bude nejlépe ten, pdo má dostatečný přísun financí. Tak je to i ve WRC.

1 0
možnosti

I26v59a86n 11Z46y91k16á84n

19. 3. 2014 13:34

Lpět stůj co stůj na kraválu je ptákovina. Podstatný je jízdní projev formule a pro diváka množství informací, které mu mohou dění přiblížit a zpřesnit přehled o všem, co se na trati děje. Ad jízdní projev ... myslím, že mnoho z diváků uvítalo, že se letos konečně musí jezdci s formulí trochu "prát". Minulý rok jezdily monoposty jako po kolejích, dnes je vidět, jak si musí piloti hrát s plynem, aby neztratili zadek vozu. Jednoznačné plus, začiná být důležitejší role pilota. To, že dneska slyší jezdec i my pískot gum, je zase jen dobře. Je to další informace, která dokresluje, nakolik se s vozem musí pilot prát a nakolik se mu to daří. A pro fanoušky na trati ... aspoň se tam dnes nemusí tahat se sluchátkama nebo šputny do uší. Je to revoluce, ano, je to posun někam. Ať čas ukáže, jestli správným směrem či nikoliv.

0 0
možnosti

Nejde o to lpět na kraválu, ale že to k tomu prostě neodmyslitelně tradičně patří, jinak dnešní F je spíše elektromobil, než závodní monopost.

0 0
možnosti

Hluk motoru tlumí především výfukové turbo, to u volného výfukového potrubí udělá v hlučnosti motoru obrovský rozdíl.

.

Ale absence kraválu mi vadí ze všeho nejmíň. Ještě pár sezon s takovými trendy výmysly a na F1 už se nebude dát vůbec koukat. Nakonec budou muset mít na kokpitu nosič na kola, při předjíždění dávat blinkr a celé šasi bude muset být vyrobené z recyklovaných materiálů... :-/

1 0
možnosti

Kdyz v 80. letech kralovala motorum Honda, tak je "vyfukove turbo" taky tolik tlumilo? ;o)

0 0
možnosti

Tak teď jsem z toho jelen - dvanácterák. Když se do monopstu naleje předepsaných 100 kg paliva, tak senzor může hlásit průtok jak v Praze na Vltavě o povodních, ale jednoduše více než předepsané množství šťávy to auto nesežere. Možná tak trávu kolem cesty - to by šlo - je to zelené, eko, bio.

0 0
možnosti

A proč to tu teď mám dvakrát, když před chvíli tu nebylo nic ?  :-/

0 0
možnosti

Tak teď jsem z toho jelen - dvanácterák. Když měl Riciardo v nádrži 100 kg paliva, tak nějaký pitomý senzor mohl hlásit průtok paliva jak v Praze o povodních, ale víc než to povolené množství paliva ta formule nesežrala. Jedině tak ještě trochu trávy kolem tratě - to by myslím mohlo býr tolerováno - je zelené, eko, bio. ;-D

0 0
možnosti

Ano, to je uplne absurdni. Pokud auto v ramci velke ceny sezere behem prvnich 10 minut 90kg paliva a zbytek dojede na tech 10kg, pak at si to tym uzije. Je uplny nesmysl merit ten prutok.

0 0
možnosti