- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To video je opravdu paradni a je krasne videt ten rozdil. Letos ten zvuk stoji za starou belu a to jak kvalitou, tak kvantitou. Des a bes, bohuzel. Tovarny na vyrobu ucpavacu usi zkrachujou, protoze uz je nikdo na F1 nebude potrebovat
Je to určitě turbem? Je to už hezká řádka let, co jsem byl v Maďarsku se podívat na F1 - éra turbomotorů, šestiválce 1500ccm - a řevu tam bylo jako když se otevře peklo.
je to tím druhým "rekuperačním" turbem, které tehdy ještě neměli a omezením otáček, takže spaliny na výstupu z výfuku mají menší rychlost.....
Video z Austrálie:
2013- všichni na gebuli tlačící a potící sluchátka, se sousedem se kvůli tomu nedá promluvit, no prostě "děs"
2014 - sluchátka nikdo nemá, úroveń zvuku asi podobná jako v roce 2013 pod těmi sluchátky, se sousedem/sousedkou mohu prohodit pár slov, no prostě pohoda která mne rozhodně neděsí....
njn, kazdy ma jinou prioritu, ja si nazivo ten rev prave uzival a byl to jeden z nejsilnejsich zazitku a mnoho lidi kvuli tomu nazivo na ty F1 jezdilo. Kdyz ten zvuk zni podobne jako o 3 tridy slabsi formule, tak to proste neni ono.
Konečně změna....těším se na sezonu kdy budou dávat 1,2 TSI.....to bude závod.
1.5 "TSI" v 80. letech mívaly přes 1000 koní a spolehlivě porážely 3.0 atmosféry
Dřív jsem F1 často sledovala, ale během let mne to postupně omrzelo. Po dnešním článku jsem se jen utvrdila, že vůbec o nic nepřicházím. Kam to spěje? Za deset let budou elektromonoposty oblepené solárními panely a soutěžit se bude v tom, kdo dál a bezpečněji dojede s kelímkem plným kafe? Ještě že mého oblíbeného WRC se podobné omezující hovadiny netýkají (alespoň zatím).
Ono WRC to bude čekat taky...to je jen otázka času. Nedávno nařídili motory 1,6 z 2,0, za nedlouho to bude 1,4. Ono je to taky trochu tahák na peníze....V F11 se točí obrovský peníze a tímhle oni je točí. Vývoj novývh motorů stojí neskutečný peníze. Zase je to o tom, že na tom bude nejlépe ten, pdo má dostatečný přísun financí. Tak je to i ve WRC.
Lpět stůj co stůj na kraválu je ptákovina. Podstatný je jízdní projev formule a pro diváka množství informací, které mu mohou dění přiblížit a zpřesnit přehled o všem, co se na trati děje. Ad jízdní projev ... myslím, že mnoho z diváků uvítalo, že se letos konečně musí jezdci s formulí trochu "prát". Minulý rok jezdily monoposty jako po kolejích, dnes je vidět, jak si musí piloti hrát s plynem, aby neztratili zadek vozu. Jednoznačné plus, začiná být důležitejší role pilota. To, že dneska slyší jezdec i my pískot gum, je zase jen dobře. Je to další informace, která dokresluje, nakolik se s vozem musí pilot prát a nakolik se mu to daří. A pro fanoušky na trati ... aspoň se tam dnes nemusí tahat se sluchátkama nebo šputny do uší. Je to revoluce, ano, je to posun někam. Ať čas ukáže, jestli správným směrem či nikoliv.
Nejde o to lpět na kraválu, ale že to k tomu prostě neodmyslitelně tradičně patří, jinak dnešní F je spíše elektromobil, než závodní monopost.
Hluk motoru tlumí především výfukové turbo, to u volného výfukového potrubí udělá v hlučnosti motoru obrovský rozdíl.
.
Ale absence kraválu mi vadí ze všeho nejmíň. Ještě pár sezon s takovými trendy výmysly a na F1 už se nebude dát vůbec koukat. Nakonec budou muset mít na kokpitu nosič na kola, při předjíždění dávat blinkr a celé šasi bude muset být vyrobené z recyklovaných materiálů...
Kdyz v 80. letech kralovala motorum Honda, tak je "vyfukove turbo" taky tolik tlumilo? ;o)
Tak teď jsem z toho jelen - dvanácterák. Když se do monopstu naleje předepsaných 100 kg paliva, tak senzor může hlásit průtok jak v Praze na Vltavě o povodních, ale jednoduše více než předepsané množství šťávy to auto nesežere. Možná tak trávu kolem cesty - to by šlo - je to zelené, eko, bio.
A proč to tu teď mám dvakrát, když před chvíli tu nebylo nic ?
Tak teď jsem z toho jelen - dvanácterák. Když měl Riciardo v nádrži 100 kg paliva, tak nějaký pitomý senzor mohl hlásit průtok paliva jak v Praze o povodních, ale víc než to povolené množství paliva ta formule nesežrala. Jedině tak ještě trochu trávy kolem tratě - to by myslím mohlo býr tolerováno - je zelené, eko, bio.
Ano, to je uplne absurdni. Pokud auto v ramci velke ceny sezere behem prvnich 10 minut 90kg paliva a zbytek dojede na tech 10kg, pak at si to tym uzije. Je uplny nesmysl merit ten prutok.