Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Golfy jsou pod proudem. Vyzkoušeli jsme elektrickou i hybridní verzi

Sedmá generace Volkswagenu Golf vyjíždí v elektrickém provedení. Koncem roku dorazí také hybridní provedení GTE. Obě verze jsme vyzkoušeli na slavném berlínském letišti Tempelhof a jeho okolí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a16r90o88s87l10a87v 63Z54a56h24r98a82d31n24í12č38e52k 7315860224211

Dost informací je klamných a všichni opisují stejné blbosti od druhých. ;-D Přidám svoji zkušenost s jízdou svého staršího elektromobilu. Baterie mají vždy vyšší kapacitu, než je udávaná a na 100% udávané kapacity klesne až po několika letech. Rozhodně se dá jezdit dále, jen dojezd pomalu klesá roky. V zimě se musí prošlápnout dost plyn a baterie se prohřejí a neklesá pak kapacita. I když má regulace omezení proudu, i tak velké proudy baterie prohřejí. Co se týká životnosti, dobré byly Ni-CD, 20 let a kapacita na 80% a nájezd cca 300 000 km a jezdí se dál. Topení mám bufík (ohřívá 2 litry), což je super, spotřeba benzínu malá. Dojezd se dá zvýšit při použití nejlepší technologii v bateriích, což je LiFEPO4 (životnost cca 8 let) a při mé spotřebě cca 150A by se dalo najet skoro 350 km. Recyklace baterií je v pohodě, zůstane cca 5% plastů z baterií a zbytek se zpracuje dál. Dobré je dobíjet co nejdříve a i když je vyčerpáno málo, prodlouží se životnost. A co říkám na náklady? Lepší nechat měsíčně ČEZu 300,-, než u benzínky 1000,-. Km vyjde na nějakých 40 haléřů na km za elektřinu + amortizace baterií 50 haléřů na km. Je fakt, že neznám servis, chce jen zásuvku. Vše má své pro a proti, takže každý sám za sebe.

+1/0
15.5.2014 18:30

M66i45r46o61s21l59a97v 39B97u25d21a 9622312377442

Tak teď ještě tu o Sněhurce:-)

Nějaký odkaz na ten váš "zázrak" by nebyl?

0/0
15.5.2014 20:14

P17e68t54r 38O37u35ř45e20d72n68í17č50e73k 1739504

je to tak. Z vlastni zkusenosti. Majitel e-auta s podobnymi parametry.

+2/0
15.5.2014 20:42


P31a95v19e24l 48O54d52r35a87z37i64l 6254589987860

To jsou běžné zkušenosti, ale to vám přece může být jedno, vy jste odkojen beznínem, ne?

+1/0
16.5.2014 22:26

J29a10r86o66s30l83a76v 57Z84a85h30r35a72d92n13í19č34e64k 7565920244521

Tak by byl nějaký odkaz. A pro nevěřící je stejně k ničemu.

0/0
8.6.2014 9:11

M16a87r88t64i42n 65V10o71k19o86u21n 9848483163636

konecne! sice je to spise hracka proti tesle, ale lepsi neco nezli nic

+1/0
15.5.2014 13:41

P16e53t65r 54O47u34ř38e28d29n78í41č84e28k 1409594

urcite to neni hracka, ale cena je 2.5 mensi. Vyznamnou roli tvori cena baterii, Tesla ma 50-75kWh.

0/0
15.5.2014 20:42

A11d15a72m 75Ž93í97d77e65k 8505202565233

neco mi tu nehraje .. vykon 85kW .. baterie 24kWh ... to znamena ze pri plnem plynu (treba dalnice) je dojezd cca 17 minut .. coz pri plnem plynu je 40 km. Je mi jasne ze elektromobil neni auto na cestovani po dalnici, a uz vubec ne "pro jizdu pri plnem plynu", ale i tak srovnani 40km vs. 190km je podezrele propastne.

U naftoveho motoru je rozdil spotreby 60km/h vs. 150km/h dejme tomu 80% .. u tohodle golfa by ten rozdil musel byt 400%, coz jen zvysuje muj dojem ze dojezd je opravdu jen teoreticky (ze by paralela s vydrzi mobilnich telefonu ?? 8-o)

0/−1
15.5.2014 8:54

P75e43t23r 87O54u95ř54e27d21n90í48č75e28k 1779694

opet nesmysl vypoctu. Silnejsi motor se dava pro dynamiku. Budete prekvapen, kolik energie staci /spotreba/ staci na jizdu. Spotreba je psana na 12 kWh/100 km, samozrejme na dlanici muze jit az na 20 kWh/100 km.

Majitel e-auta s podobnymi parametry.

0/0
15.5.2014 20:41

P69a84v11e80l 81O40d59r84a15z21i71l 6224649387860

Vy jako jezdíte nějakým 85kW autem při plném plynu? ;-D

0/0
16.5.2014 22:27

A25d43a89m 20Ž61í83d15e90k 8865872725233

az to bude na operativni leasing za 8000 mesicne, tak do toho pujdu. V podstate je to muj sen :o)

+1/0
14.5.2014 16:32

P48e20t66r 95T57ů25m38a 3188794497394

Vecer prijedu, dam mobil a auto do nabijecky:-)

0/0
14.5.2014 16:05

P74e81t26r 58O17u75ř82e83d88n88í33č75e14k 1859174

ano, idealne na nocni proud. O vic se nestarate. System dobije baterie a provede balancovani clanku. Pokud jsou klimatizovane boxy udrzuje optimalni teplotu. Rano oddelate kabel a jedete. Zadny cmoud, spotreba 16 l/100 km pri studenem motoru, zvysene exhalace nez se spalovaci motor zahreje...

0/0
15.5.2014 20:45

J25a84n 63B93á24r91t18a 3270206748

Čistý elektromobil bych nechtěl ale ten hybrid se mi líbí.

+1/0
14.5.2014 14:45

J97a24n 14N14o83v34á24k 6444614206493

Podle reálných zkušeností uživatelů Chevy Volt se stejně všichni nakonec snaží jezdit co nejvíce na elektriku ze zásuvky (je to levnější a pohodlnější a nemusí jezdit na pumpu). Range extender nakonec potřebují jen na několik málo cest za rok. Takže většinu času je to mrtvá zátěž, prachy navíc a kurvítko.

Jako mnohem lepší řešení by se nabízelo mít v elektromobilu normalizovanou přípojku a v případě těch několika dlouhých cest za rok bych zajel do servisu/k prodejci a ten agregát bych si prostě (třeba za 100 Kč/den) pronajal a ten by se ve stylu "plug and play" do auta strčil a připojil.

0/0
15.5.2014 8:26

T10o11m70á78š 79J59u65r78e19č87k34a 3913942399853

E-propaganda nezná hranic a je dobře promazaná miliardami z kapes daňových polatníků a přitom je to technologie, která nemá budoucnost. Výroba energie pro jedno E-auto na rok ježdění sežere více zdrojů a vypůstí stejně Co2 jako benzínovej nebo naftovej motor za celou jeho životnost. Výroba baterií je energeticky náročná a téměř neexistuje eko způsob jek použité baterie likvidovat.  Jedinou cestu tímto směrem vidím v Diesel či benzín-elektrickém agregátu, kde je malý D nebo B motor dobíjející baterie, které pohání elektromotor.

+5/−3
14.5.2014 12:54

J27a30n 65N97o44v60á49k 6694284926873

Vy jste to s tou energií počítal? Odhadl? Vymyslel si to? A jaký jste vzal energetický mix?

Li-ion baterie se rutině recyklují již dnes, máte je v noteboocích a mobilech.

+3/−1
14.5.2014 17:20

J60a44r21o16s50l17a36v 24S73k70r13i36v96a94n34e65k 6145770

sazim na to, ze si to vymyslel. Nastesti o tom, co ma, nebo nemá budoucnost nejaky Jurecka skutecne nerozhoduje ;-)

+2/−1
14.5.2014 18:38

T89o86m23á33š 17J27u98r29e97č55k18a 3513372509733

Ne chce to jenom číst jiné magazíny než bulvár iDnes a Blesk. Ale to by pán musel umět jinej jazyk jako češtinu a číst zahraniční magazíny;-)

0/0
15.5.2014 6:45

J12a82n 26N37o63v77á84k 6614904516873

Třeba tady, že?

http://cleantechnica.com/2014/04/27/whats-greenest-car-brief-guide-vehicle-emissions/

Trochu jste si milej pane zapřeháněl. Navíc tohle je srovnání jen toho, co mě trápí relativně málo (CO2). U elektromobilů je důležité, že ten komín s emisemi je jinde než u mě pod nosem, takže nejsou narozdíl od spalováků zdrojem fotochemického smogu, ze kterého mě v létě bolí hlava, a nedělají kravál a mají podstatně nižší provozní náklady. A hasiči taky budou rádi, že jediná provozní kapalina tam je směs do ostřikovačů.

0/0
15.5.2014 8:16

P37a46v22e57l 57O88d88r21a88z14i80l 6364379937160

No, to by se hodilo, protože vy ho zjevně neumíte;-D

0/0
16.5.2014 22:28

P30e19t79r 16O31u42ř61e61d93n21í18č37e49k 1109144

Spise je to a bylo dodetka ze ropna propaganda je dobre promazana... jste na peknem omylu, pokud myslite ze to nelze vyuzit. Naopak za poslednich 10 let prodelaly baterie obrovsky skok dopredu nez za poslednich 100 let /LiYPO4, nove nano Ti lithiove baterie/. Dalsi nesmysl ohledne CO2. Jezdim na smes atomevove energie /tedy z Dukovan/ a solarnich poli. Ani jedno CO2 nevypousti. Vyroba baterii je narocna ale o nic mensi nez vyroba napr. motoru do auta. Li baterie se navic nelikviduji, protoze maji velmi dlouho zivotnost ,ale klesa jejich kapacita, takze se ty stare pouzivaji napr. k vetrnym farmam k vyrovnani spicek. Jinak generator ma svoji ucinnost, dalsi ucinnost ma elektricky motor, generator neni natolik velky aby vyrobil dostatek energie napr. na 80kW motor, protoze by byl docela tezky. Pokud to bude turbina ,pak  je zase velmi draha...

Maly motor, hnany na velke otacky pak ma malou zivotnost..

Reseni opravdu neni vubec jednoduche.

0/0
15.5.2014 20:53

M35i32r81o28s88l62a16v 49B97u29d61a 9262602697312

Toho deklarovaného dojezdu se NIKDY nedosáhne!! V reálu to najede tak 90 - 100 km, po dvou třech letech už jen polovinu. V zimě a za tmy nemá cenu o dojezdu vůbec mluvit;-D

+1/−4
14.5.2014 11:53

M56i88r43o56s56l74a80v 84B29u54d75a 9832282467492

...po pěti - šesti letech jdou baterie do háje, nové stojí neskutečný ranec a elektroverk bude dále neprodejný. Nic proti elektromobilům, ale spíše proti bateriím. Pokud nebude reálný dojezd alespoň 500 km, nabíjení nebude trvat déle jak pět - deset minut a nezmrazí vás účet za el. energii potažmo za nové baterii, je to jen drahá hračka pro ekofašisty...pardon, ekology.:-)

+4/0
14.5.2014 12:03

J61a48r21o84s77l58a54v 18S14k53r23i69v81a85n69e26k 6105910

tak na jezdeni praha - ostrava to není, ale na litani po meste to staci bohate. Přes noc dobijete ze zásuvky, ani nepotrebujete to desetiminutove nabijeni.

+2/0
14.5.2014 17:10

P72e64t28r 92O92u52ř38e53d46n62í73č23e78k 1879124

Tesla ma jiz dojezd 500km, opet vsak ne pri 130 km/h na dalnici.

Nevim, proc ale urazite lidi, kteri si za vlastni poridi tento vuz?  Nic po vas se nechce ani vas nicim neomezuji a uz vubec vam nezakazuji jezdit vasim nejspise starym smradem...

0/0
15.5.2014 21:13

M57i67r22o15s75l90a71v 11B80u38d13a 9422152987982

Pan "mínusář" Vodička má zřejmě jiné zkušenosti nebo poznatky například od někoho, kdo s něčím podobným jezdí. Já tyto poznatky mám.

0/0
14.5.2014 12:18

P58a38v74e91l 54O81d30r67a55z67i55l 6334229917440

No to já taky a rovnou vám napíšu, že buď lžete vy, nebo ten váš pivní kámoš.

0/0
16.5.2014 22:29

P90e73t35r 67O33u28ř56e21d34n10í10č62e47k 1649894

Otazka zni tedy , jak by to mohli zmerit /ma to prisna pravidla/, kdyby toho nedosahl. Plati samozrejme pravidlo, ze pokud je toto dojezd v idealnich podminkach, pak vsechny dalsi situace jsou energeticky narocnejsi. Jizda proti vetru, velkou rychlosti, hrbolata silnice, neidealne nafouknute ci velmi valive pneu, pocet pasazeru..

Na spotrebe se podili i rozdilna nadmorska vyska startu a cile.

V zime muzete mit bufik a spotrebuje jen energii cerpadla. Jinak moderni e-vozy maji mala tepelna cerpadla.

Spotreba svetlometu odpovida tak snizeni dojezdu o 2 km.

Boxy na baterie jsou klimatizovane a isolovane, navic baterie se lehce zahriva.

Jiste v zime odpor vzduchu je vetsi, snizuje se opet idealni dojezd. Jinak e-auto se chova daleko lepe na snehu a protoze muze jet treba 3 km/h tedy dokaze vyjet bez hrabani.

0/0
15.5.2014 21:02

P20a33v54e47l 13O44d47r86a43z30i37l 6984669467300

Je to jen normální chlapácký zastánce vůně benzínu, vymýšlí si totální nesmysly.

0/0
16.5.2014 22:31

K66a59r19e45l 46F38a17i47t 1748793128272

190km je za ideálních podmínek....až pojedete v zimě v -10°C z Prahy do Plzně, tak si myslím, že u Žebráku už budete hledat zásuvku. Je druhá možnost....ject 80km/h a v autě mrznout. Pak možná dojedete až do Rokycan.

+4/−1
14.5.2014 10:52

L50u90k54á28š 82Š12l64e57h31o78f74e88r 1983529865919

Jen idiot a pan Fait si pořídí takové auto pro dálniční ježdění ;-)

+1/−1
14.5.2014 13:07

P46e95t28r 89O73u13ř43e50d52n11í27č60e12k 1859794

Samozrejme na dalnici to neni ono, ale pokud jezdite na dalnici kratsi useky treba do 100km tak to staci klidne, pokud nechcete byt zavodnik. POkud jedete kratsi usek, tak klidne zavosnik muzete byt, nandate to vetsine "normalnich" vozu.

0/0
15.5.2014 21:18

P66a10v27e96l 95O87d11r54a95z11i87l 6974879837300

Jsem si užíval s C-zero. Pravda, na dálnici se to nehodí, ale ve městě je to FAKT zábava. Protažený ksichty všech těch tédéíček, když jim autíčko s pár kw motorem ukázalo záda ;-D

Jenže ještě mnohem zábavnější je užívat si nesrovnatelně kultivovanější jízdy s elektromotorem, bez ohledu na nějaký tlaky oleje, teplotu motoru, otáčky, moment, klepání, ventily spojku...

0/0
16.5.2014 22:33

D46a93v51i25d 10R78y60c21h52e46t57s13k74ý 9806841130540

Elektromobil je zatím zboží nadšenců, a to i přes 60% daň na benzín v naší komunistické zemi.

Zasaďte do rovnice pořizovací cenu, reálný (!) dojezd, cenu elektřiny a životnost baterií a kupte něco na LPG. ;-)

+5/0
14.5.2014 10:50

P45e98t17r 87O81u55ř89e13d44n51í31č88e84k 1159544

Souhlasim s panem Gajdosikem. Cena baterii se vrati za cca 80 tis. km, rekl bych cely vuz za cca 150 tis km.

Auto by melo vydrzet alespon 10 let.

0/0
15.5.2014 21:04

L65u32d64v33í19k 86G85a10j16d88o73š60í48k 2835353724212

Stačí trochu počítat a zjistíte, že při téhle ceně auta se vám elektrický pohon zaplatí po ujetí nějakých 120 000km, což u auta na pojíždky po městě je defakto jeho životnost.

Takže to vypadá super, ale zase tak moc super to není. :-/

Pro lidi kteří svůj ekofanatizmus rádi vymění za neustálé zoufalé hledáním zásuvky to ale jistě je skvělé.

+3/0
14.5.2014 10:24

J96a43r62o87m76í41r 64K48r60á22l 4640369384329

Auto, které připopojíždění po městě vydrží jen 120 tisíc bych nechtěl.  Taková byla kdysi životnost škodovek. :-/

0/0
14.5.2014 12:14

L12u47d52v26í61k 93G67a58j97d10o98š17í94k 2515283194772

Když ještě trochu budete počítat, tak zjistíte, že v té době tomu autu bude zhruba 10 let. A vzhledem k dojezdu na baterie za den ani o moc mladší být nemůže i kdyby jste se hodně snažil. :-)

0/0
14.5.2014 15:44

J90a51r52o66m87í89r 98K84r57á74l 4300729774659

No a dnes je 10 let staré auto často v nejlepší kondici. :-)  Tak proč vyhazovat peníze za nové, když je to jen na to popojíždění ?

0/0
14.5.2014 20:09

M16a29r46t46i82n 56B59l13a74s13s 3891769426561

No vypadá to super, ale dojezd 190km (reálně kolik?) je málo... :-(

0/−3
14.5.2014 8:37

M52a18r92t55i58n 27B41l25a87s44s 3581619266751

A ne snad, vy "mínusáři"?!

0/0
14.5.2014 9:54

J45a92n 38M34o32h42y11l74a 6152819369311

Na dnešní možnosti je to velmi slušné.

0/0
14.5.2014 11:01

M59a87r76t49i75n 21B57l51a41s48s 3801749246591

Ale stejně mizerné... Víceméně jen na městský/příměstský provoz...

+1/−1
14.5.2014 11:03

P34e89t40r 11O86u30ř39e82d66n81í74č64e53k 1989554

Neni to na dovolenou do treba Jugosky. Neni to auto, kdy jedete nekam a pak se rozhodnete ze jedete za zcela jinam. Je to auto, kdy znate svoji trasu, znate mista pro pripadne nabijeni /neni problem, uz je soucasti GPS navigace/. Tedy idealne opakovane trasy, kdy v cili a startu pichnete auto do zasuvky a jdete si vyrizovat svoje veci.

0/0
15.5.2014 21:21

M77i13c21h29a37l 66P52a48v48l68á47t 9143743444959

Slusne, ale nepouzitelne.

0/−2
14.5.2014 11:04

J21a62r20o71m18í21r 43K14r93á15l 4900769304939

Ovšem pro toho, kdo potřebuje auto na ježdění zatím nepoužitelné.  To už spíše nějaký dieselelektrický model.  Tam je šance na nižší cenu, spotřebu okolo 3 litrů a výhody elektromotoru.

+1/0
14.5.2014 12:16

J74a20k66u57b 95Š63a45f69a55n86d91a 7805507911421

Ale na ježdění kam? Do práce, na chatu, výlety by mi to spolehlivě stačilo. A to je drtivá většina mých cest.

0/0
14.5.2014 12:47

J49a26r64o47m69í69r 21K54r80á89l 4430439984279

Na ježdění kamkoliv, kam nyní jezdíte s dieslem, nebo benzíňákem. :-)

0/0
14.5.2014 13:14

J23a45k89u31b 53Š73a57f79a55n77d80a 7605517171331

A to právě že ne. Jak jsem psal, pro mě by na drtivou většinu cest elektromobil s dojezdem 150km stačil. Zabíjí to u mě ale cena.

0/0
14.5.2014 13:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.