Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Golfy jsou pod proudem. Vyzkoušeli jsme elektrickou i hybridní verzi

Sedmá generace Volkswagenu Golf vyjíždí v elektrickém provedení. Koncem roku dorazí také hybridní provedení GTE. Obě verze jsme vyzkoušeli na slavném berlínském letišti Tempelhof a jeho okolí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85a23r94o17s18l52a49v 15Z53a70h73r21a82d14n80í60č28e48k 7745120334731

Dost informací je klamných a všichni opisují stejné blbosti od druhých. ;-D Přidám svoji zkušenost s jízdou svého staršího elektromobilu. Baterie mají vždy vyšší kapacitu, než je udávaná a na 100% udávané kapacity klesne až po několika letech. Rozhodně se dá jezdit dále, jen dojezd pomalu klesá roky. V zimě se musí prošlápnout dost plyn a baterie se prohřejí a neklesá pak kapacita. I když má regulace omezení proudu, i tak velké proudy baterie prohřejí. Co se týká životnosti, dobré byly Ni-CD, 20 let a kapacita na 80% a nájezd cca 300 000 km a jezdí se dál. Topení mám bufík (ohřívá 2 litry), což je super, spotřeba benzínu malá. Dojezd se dá zvýšit při použití nejlepší technologii v bateriích, což je LiFEPO4 (životnost cca 8 let) a při mé spotřebě cca 150A by se dalo najet skoro 350 km. Recyklace baterií je v pohodě, zůstane cca 5% plastů z baterií a zbytek se zpracuje dál. Dobré je dobíjet co nejdříve a i když je vyčerpáno málo, prodlouží se životnost. A co říkám na náklady? Lepší nechat měsíčně ČEZu 300,-, než u benzínky 1000,-. Km vyjde na nějakých 40 haléřů na km za elektřinu + amortizace baterií 50 haléřů na km. Je fakt, že neznám servis, chce jen zásuvku. Vše má své pro a proti, takže každý sám za sebe.

+1/0
15.5.2014 18:30

M46i57r19o93s12l84a16v 68B33u82d22a 9402532407722

Tak teď ještě tu o Sněhurce:-)

Nějaký odkaz na ten váš "zázrak" by nebyl?

0/0
15.5.2014 20:14

P54e53t69r 77O25u34ř85e89d15n52í84č46e82k 1779504

je to tak. Z vlastni zkusenosti. Majitel e-auta s podobnymi parametry.

+2/0
15.5.2014 20:42

P77a79v42e47l 47O91d82r44a15z90i94l 6584679887150

To jsou běžné zkušenosti, ale to vám přece může být jedno, vy jste odkojen beznínem, ne?

+1/0
16.5.2014 22:26

J23a80r97o47s86l93a43v 38Z77a29h75r78a92d68n26í93č11e26k 7475460394611

Tak by byl nějaký odkaz. A pro nevěřící je stejně k ničemu.

0/0
8.6.2014 9:11

M12a62r92t21i15n 32V84o42k89o79u97n 9198923273566

konecne! sice je to spise hracka proti tesle, ale lepsi neco nezli nic

+1/0
15.5.2014 13:41

P77e64t69r 79O41u54ř52e13d63n15í24č38e22k 1129884

urcite to neni hracka, ale cena je 2.5 mensi. Vyznamnou roli tvori cena baterii, Tesla ma 50-75kWh.

0/0
15.5.2014 20:42

A50d94a14m 96Ž42í61d18e35k 8915802455653

neco mi tu nehraje .. vykon 85kW .. baterie 24kWh ... to znamena ze pri plnem plynu (treba dalnice) je dojezd cca 17 minut .. coz pri plnem plynu je 40 km. Je mi jasne ze elektromobil neni auto na cestovani po dalnici, a uz vubec ne "pro jizdu pri plnem plynu", ale i tak srovnani 40km vs. 190km je podezrele propastne.

U naftoveho motoru je rozdil spotreby 60km/h vs. 150km/h dejme tomu 80% .. u tohodle golfa by ten rozdil musel byt 400%, coz jen zvysuje muj dojem ze dojezd je opravdu jen teoreticky (ze by paralela s vydrzi mobilnich telefonu ?? 8-o)

0/−1
15.5.2014 8:54

P24e53t92r 60O77u46ř94e90d32n30í88č60e96k 1419824

opet nesmysl vypoctu. Silnejsi motor se dava pro dynamiku. Budete prekvapen, kolik energie staci /spotreba/ staci na jizdu. Spotreba je psana na 12 kWh/100 km, samozrejme na dlanici muze jit az na 20 kWh/100 km.

Majitel e-auta s podobnymi parametry.

0/0
15.5.2014 20:41

P61a66v61e28l 31O36d75r50a85z16i13l 6754619737660

Vy jako jezdíte nějakým 85kW autem při plném plynu? ;-D

0/0
16.5.2014 22:27

A37d28a32m 29Ž60í32d28e48k 8105842285503

az to bude na operativni leasing za 8000 mesicne, tak do toho pujdu. V podstate je to muj sen :o)

+1/0
14.5.2014 16:32

P20e14t98r 22T73ů21m71a 3578374597974

Vecer prijedu, dam mobil a auto do nabijecky:-)

0/0
14.5.2014 16:05

P82e98t61r 35O71u33ř12e94d18n83í28č53e36k 1869394

ano, idealne na nocni proud. O vic se nestarate. System dobije baterie a provede balancovani clanku. Pokud jsou klimatizovane boxy udrzuje optimalni teplotu. Rano oddelate kabel a jedete. Zadny cmoud, spotreba 16 l/100 km pri studenem motoru, zvysene exhalace nez se spalovaci motor zahreje...

0/0
15.5.2014 20:45

J13a64n 38B46á11r95t13a 3870756658

Čistý elektromobil bych nechtěl ale ten hybrid se mi líbí.

+1/0
14.5.2014 14:45

J67a65n 91N71o61v60á92k 6264554736903

Podle reálných zkušeností uživatelů Chevy Volt se stejně všichni nakonec snaží jezdit co nejvíce na elektriku ze zásuvky (je to levnější a pohodlnější a nemusí jezdit na pumpu). Range extender nakonec potřebují jen na několik málo cest za rok. Takže většinu času je to mrtvá zátěž, prachy navíc a kurvítko.

Jako mnohem lepší řešení by se nabízelo mít v elektromobilu normalizovanou přípojku a v případě těch několika dlouhých cest za rok bych zajel do servisu/k prodejci a ten agregát bych si prostě (třeba za 100 Kč/den) pronajal a ten by se ve stylu "plug and play" do auta strčil a připojil.

0/0
15.5.2014 8:26

T11o33m44á48š 47J58u56r27e18č18k89a 3373542669443

E-propaganda nezná hranic a je dobře promazaná miliardami z kapes daňových polatníků a přitom je to technologie, která nemá budoucnost. Výroba energie pro jedno E-auto na rok ježdění sežere více zdrojů a vypůstí stejně Co2 jako benzínovej nebo naftovej motor za celou jeho životnost. Výroba baterií je energeticky náročná a téměř neexistuje eko způsob jek použité baterie likvidovat.  Jedinou cestu tímto směrem vidím v Diesel či benzín-elektrickém agregátu, kde je malý D nebo B motor dobíjející baterie, které pohání elektromotor.

+5/−3
14.5.2014 12:54

J70a96n 55N43o54v61á59k 6384674446353

Vy jste to s tou energií počítal? Odhadl? Vymyslel si to? A jaký jste vzal energetický mix?

Li-ion baterie se rutině recyklují již dnes, máte je v noteboocích a mobilech.

+3/−1
14.5.2014 17:20

J39a50r28o36s81l74a35v 46S86k18r63i54v10a72n68e49k 6375160

sazim na to, ze si to vymyslel. Nastesti o tom, co ma, nebo nemá budoucnost nejaky Jurecka skutecne nerozhoduje ;-)

+2/−1
14.5.2014 18:38

T21o47m83á62š 70J33u48r58e20č13k93a 3543882899853

Ne chce to jenom číst jiné magazíny než bulvár iDnes a Blesk. Ale to by pán musel umět jinej jazyk jako češtinu a číst zahraniční magazíny;-)

0/0
15.5.2014 6:45

J87a30n 87N81o82v78á49k 6194284846693

Třeba tady, že?

http://cleantechnica.com/2014/04/27/whats-greenest-car-brief-guide-vehicle-emissions/

Trochu jste si milej pane zapřeháněl. Navíc tohle je srovnání jen toho, co mě trápí relativně málo (CO2). U elektromobilů je důležité, že ten komín s emisemi je jinde než u mě pod nosem, takže nejsou narozdíl od spalováků zdrojem fotochemického smogu, ze kterého mě v létě bolí hlava, a nedělají kravál a mají podstatně nižší provozní náklady. A hasiči taky budou rádi, že jediná provozní kapalina tam je směs do ostřikovačů.

0/0
15.5.2014 8:16

P45a60v67e35l 89O17d59r65a98z94i96l 6324389797520

No, to by se hodilo, protože vy ho zjevně neumíte;-D

0/0
16.5.2014 22:28

P28e13t11r 97O38u96ř60e60d54n82í78č62e49k 1859324

Spise je to a bylo dodetka ze ropna propaganda je dobre promazana... jste na peknem omylu, pokud myslite ze to nelze vyuzit. Naopak za poslednich 10 let prodelaly baterie obrovsky skok dopredu nez za poslednich 100 let /LiYPO4, nove nano Ti lithiove baterie/. Dalsi nesmysl ohledne CO2. Jezdim na smes atomevove energie /tedy z Dukovan/ a solarnich poli. Ani jedno CO2 nevypousti. Vyroba baterii je narocna ale o nic mensi nez vyroba napr. motoru do auta. Li baterie se navic nelikviduji, protoze maji velmi dlouho zivotnost ,ale klesa jejich kapacita, takze se ty stare pouzivaji napr. k vetrnym farmam k vyrovnani spicek. Jinak generator ma svoji ucinnost, dalsi ucinnost ma elektricky motor, generator neni natolik velky aby vyrobil dostatek energie napr. na 80kW motor, protoze by byl docela tezky. Pokud to bude turbina ,pak  je zase velmi draha...

Maly motor, hnany na velke otacky pak ma malou zivotnost..

Reseni opravdu neni vubec jednoduche.

0/0
15.5.2014 20:53

M65i10r83o31s24l29a72v 50B67u42d85a 9632102787372

Toho deklarovaného dojezdu se NIKDY nedosáhne!! V reálu to najede tak 90 - 100 km, po dvou třech letech už jen polovinu. V zimě a za tmy nemá cenu o dojezdu vůbec mluvit;-D

+1/−4
14.5.2014 11:53

M63i88r86o84s55l20a38v 75B66u65d43a 9622392377382

...po pěti - šesti letech jdou baterie do háje, nové stojí neskutečný ranec a elektroverk bude dále neprodejný. Nic proti elektromobilům, ale spíše proti bateriím. Pokud nebude reálný dojezd alespoň 500 km, nabíjení nebude trvat déle jak pět - deset minut a nezmrazí vás účet za el. energii potažmo za nové baterii, je to jen drahá hračka pro ekofašisty...pardon, ekology.:-)

+4/0
14.5.2014 12:03

J55a14r82o29s41l57a45v 15S24k51r43i81v86a77n65e56k 6925270

tak na jezdeni praha - ostrava to není, ale na litani po meste to staci bohate. Přes noc dobijete ze zásuvky, ani nepotrebujete to desetiminutove nabijeni.

+2/0
14.5.2014 17:10

P68e28t78r 83O22u32ř43e78d24n37í20č84e53k 1169834

Tesla ma jiz dojezd 500km, opet vsak ne pri 130 km/h na dalnici.

Nevim, proc ale urazite lidi, kteri si za vlastni poridi tento vuz?  Nic po vas se nechce ani vas nicim neomezuji a uz vubec vam nezakazuji jezdit vasim nejspise starym smradem...

0/0
15.5.2014 21:13

M33i79r56o36s70l32a32v 80B68u54d37a 9202142247332

Pan "mínusář" Vodička má zřejmě jiné zkušenosti nebo poznatky například od někoho, kdo s něčím podobným jezdí. Já tyto poznatky mám.

0/0
14.5.2014 12:18

P34a25v30e88l 23O28d54r63a63z96i24l 6794829147300

No to já taky a rovnou vám napíšu, že buď lžete vy, nebo ten váš pivní kámoš.

0/0
16.5.2014 22:29

P39e37t49r 67O55u54ř12e59d66n53í38č25e97k 1609484

Otazka zni tedy , jak by to mohli zmerit /ma to prisna pravidla/, kdyby toho nedosahl. Plati samozrejme pravidlo, ze pokud je toto dojezd v idealnich podminkach, pak vsechny dalsi situace jsou energeticky narocnejsi. Jizda proti vetru, velkou rychlosti, hrbolata silnice, neidealne nafouknute ci velmi valive pneu, pocet pasazeru..

Na spotrebe se podili i rozdilna nadmorska vyska startu a cile.

V zime muzete mit bufik a spotrebuje jen energii cerpadla. Jinak moderni e-vozy maji mala tepelna cerpadla.

Spotreba svetlometu odpovida tak snizeni dojezdu o 2 km.

Boxy na baterie jsou klimatizovane a isolovane, navic baterie se lehce zahriva.

Jiste v zime odpor vzduchu je vetsi, snizuje se opet idealni dojezd. Jinak e-auto se chova daleko lepe na snehu a protoze muze jet treba 3 km/h tedy dokaze vyjet bez hrabani.

0/0
15.5.2014 21:02

P83a51v93e81l 22O69d60r45a85z80i62l 6814129747650

Je to jen normální chlapácký zastánce vůně benzínu, vymýšlí si totální nesmysly.

0/0
16.5.2014 22:31

K43a30r95e85l 65F69a71i91t 1548723838562

190km je za ideálních podmínek....až pojedete v zimě v -10°C z Prahy do Plzně, tak si myslím, že u Žebráku už budete hledat zásuvku. Je druhá možnost....ject 80km/h a v autě mrznout. Pak možná dojedete až do Rokycan.

+4/−1
14.5.2014 10:52

L73u44k20á68š 86Š19l34e80h26o28f44e29r 1783459555379

Jen idiot a pan Fait si pořídí takové auto pro dálniční ježdění ;-)

+1/−1
14.5.2014 13:07

P96e94t18r 26O77u13ř70e36d49n41í27č28e87k 1659384

Samozrejme na dalnici to neni ono, ale pokud jezdite na dalnici kratsi useky treba do 100km tak to staci klidne, pokud nechcete byt zavodnik. POkud jedete kratsi usek, tak klidne zavosnik muzete byt, nandate to vetsine "normalnich" vozu.

0/0
15.5.2014 21:18

P22a49v76e15l 72O12d33r88a47z90i15l 6774339947240

Jsem si užíval s C-zero. Pravda, na dálnici se to nehodí, ale ve městě je to FAKT zábava. Protažený ksichty všech těch tédéíček, když jim autíčko s pár kw motorem ukázalo záda ;-D

Jenže ještě mnohem zábavnější je užívat si nesrovnatelně kultivovanější jízdy s elektromotorem, bez ohledu na nějaký tlaky oleje, teplotu motoru, otáčky, moment, klepání, ventily spojku...

0/0
16.5.2014 22:33

D68a46v34i52d 23R19y26c55h58e78t35s93k89ý 9826471970410

Elektromobil je zatím zboží nadšenců, a to i přes 60% daň na benzín v naší komunistické zemi.

Zasaďte do rovnice pořizovací cenu, reálný (!) dojezd, cenu elektřiny a životnost baterií a kupte něco na LPG. ;-)

+5/0
14.5.2014 10:50

P83e10t25r 41O23u17ř43e86d29n88í45č24e54k 1239334

Souhlasim s panem Gajdosikem. Cena baterii se vrati za cca 80 tis. km, rekl bych cely vuz za cca 150 tis km.

Auto by melo vydrzet alespon 10 let.

0/0
15.5.2014 21:04

L44u44d63v92í33k 72G95a90j86d96o63š95í55k 2555733204212

Stačí trochu počítat a zjistíte, že při téhle ceně auta se vám elektrický pohon zaplatí po ujetí nějakých 120 000km, což u auta na pojíždky po městě je defakto jeho životnost.

Takže to vypadá super, ale zase tak moc super to není. :-/

Pro lidi kteří svůj ekofanatizmus rádi vymění za neustálé zoufalé hledáním zásuvky to ale jistě je skvělé.

+3/0
14.5.2014 10:24

J96a24r93o85m95í82r 84K45r19á20l 4100129824679

Auto, které připopojíždění po městě vydrží jen 120 tisíc bych nechtěl.  Taková byla kdysi životnost škodovek. :-/

0/0
14.5.2014 12:14

L39u88d89v79í45k 69G23a63j95d30o16š91í68k 2275253554892

Když ještě trochu budete počítat, tak zjistíte, že v té době tomu autu bude zhruba 10 let. A vzhledem k dojezdu na baterie za den ani o moc mladší být nemůže i kdyby jste se hodně snažil. :-)

0/0
14.5.2014 15:44

J65a91r89o67m80í13r 21K46r29á68l 4170379884209

No a dnes je 10 let staré auto často v nejlepší kondici. :-)  Tak proč vyhazovat peníze za nové, když je to jen na to popojíždění ?

0/0
14.5.2014 20:09

M54a77r86t62i93n 71B86l44a31s31s 3271789346711

No vypadá to super, ale dojezd 190km (reálně kolik?) je málo... :-(

0/−3
14.5.2014 8:37

M85a64r38t26i51n 82B85l36a77s72s 3951989216641

A ne snad, vy "mínusáři"?!

0/0
14.5.2014 9:54

J65a11n 27M76o60h98y64l78a 6162699779131

Na dnešní možnosti je to velmi slušné.

0/0
14.5.2014 11:01

M12a97r27t79i45n 81B89l29a50s43s 3441949136551

Ale stejně mizerné... Víceméně jen na městský/příměstský provoz...

+1/−1
14.5.2014 11:03

P26e60t44r 79O17u45ř19e70d34n31í15č23e68k 1709244

Neni to na dovolenou do treba Jugosky. Neni to auto, kdy jedete nekam a pak se rozhodnete ze jedete za zcela jinam. Je to auto, kdy znate svoji trasu, znate mista pro pripadne nabijeni /neni problem, uz je soucasti GPS navigace/. Tedy idealne opakovane trasy, kdy v cili a startu pichnete auto do zasuvky a jdete si vyrizovat svoje veci.

0/0
15.5.2014 21:21

M19i13c39h61a71l 75P25a57v74l69á96t 9813403284839

Slusne, ale nepouzitelne.

0/−2
14.5.2014 11:04

J21a96r36o27m64í68r 75K60r53á26l 4670329904819

Ovšem pro toho, kdo potřebuje auto na ježdění zatím nepoužitelné.  To už spíše nějaký dieselelektrický model.  Tam je šance na nižší cenu, spotřebu okolo 3 litrů a výhody elektromotoru.

+1/0
14.5.2014 12:16

J70a74k56u67b 24Š36a74f73a80n92d51a 7865987711131

Ale na ježdění kam? Do práce, na chatu, výlety by mi to spolehlivě stačilo. A to je drtivá většina mých cest.

0/0
14.5.2014 12:47

J90a86r44o10m36í49r 73K94r83á58l 4260819844739

Na ježdění kamkoliv, kam nyní jezdíte s dieslem, nebo benzíňákem. :-)

0/0
14.5.2014 13:14

J91a95k25u71b 41Š16a47f16a10n69d53a 7375537811101

A to právě že ne. Jak jsem psal, pro mě by na drtivou většinu cest elektromobil s dojezdem 150km stačil. Zabíjí to u mě ale cena.

0/0
14.5.2014 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.