Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Golfy jsou pod proudem. Vyzkoušeli jsme elektrickou i hybridní verzi

Sedmá generace Volkswagenu Golf vyjíždí v elektrickém provedení. Koncem roku dorazí také hybridní provedení GTE. Obě verze jsme vyzkoušeli na slavném berlínském letišti Tempelhof a jeho okolí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66a52r92o68s19l73a70v 17Z77a86h24r97a42d53n23í48č78e75k 7405210914531

Dost informací je klamných a všichni opisují stejné blbosti od druhých. ;-D Přidám svoji zkušenost s jízdou svého staršího elektromobilu. Baterie mají vždy vyšší kapacitu, než je udávaná a na 100% udávané kapacity klesne až po několika letech. Rozhodně se dá jezdit dále, jen dojezd pomalu klesá roky. V zimě se musí prošlápnout dost plyn a baterie se prohřejí a neklesá pak kapacita. I když má regulace omezení proudu, i tak velké proudy baterie prohřejí. Co se týká životnosti, dobré byly Ni-CD, 20 let a kapacita na 80% a nájezd cca 300 000 km a jezdí se dál. Topení mám bufík (ohřívá 2 litry), což je super, spotřeba benzínu malá. Dojezd se dá zvýšit při použití nejlepší technologii v bateriích, což je LiFEPO4 (životnost cca 8 let) a při mé spotřebě cca 150A by se dalo najet skoro 350 km. Recyklace baterií je v pohodě, zůstane cca 5% plastů z baterií a zbytek se zpracuje dál. Dobré je dobíjet co nejdříve a i když je vyčerpáno málo, prodlouží se životnost. A co říkám na náklady? Lepší nechat měsíčně ČEZu 300,-, než u benzínky 1000,-. Km vyjde na nějakých 40 haléřů na km za elektřinu + amortizace baterií 50 haléřů na km. Je fakt, že neznám servis, chce jen zásuvku. Vše má své pro a proti, takže každý sám za sebe.

+1/0
15.5.2014 18:30

M72i42r32o54s59l62a61v 38B36u47d76a 9632872647612

Tak teď ještě tu o Sněhurce:-)

Nějaký odkaz na ten váš "zázrak" by nebyl?

0/0
15.5.2014 20:14

P61e53t31r 53O84u72ř91e29d96n26í48č13e29k 1399814

je to tak. Z vlastni zkusenosti. Majitel e-auta s podobnymi parametry.

+2/0
15.5.2014 20:42

P47a45v91e74l 97O29d35r85a28z21i54l 6254579867600

To jsou běžné zkušenosti, ale to vám přece může být jedno, vy jste odkojen beznínem, ne?

+1/0
16.5.2014 22:26

J65a89r34o83s26l24a86v 89Z47a68h10r50a13d56n42í24č58e18k 7955640384271

Tak by byl nějaký odkaz. A pro nevěřící je stejně k ničemu.

0/0
8.6.2014 9:11

M94a88r63t41i27n 44V34o73k28o75u70n 9198653813236

konecne! sice je to spise hracka proti tesle, ale lepsi neco nezli nic

+1/0
15.5.2014 13:41

P93e55t65r 32O58u11ř36e39d29n84í82č71e77k 1399664

urcite to neni hracka, ale cena je 2.5 mensi. Vyznamnou roli tvori cena baterii, Tesla ma 50-75kWh.

0/0
15.5.2014 20:42

A49d90a94m 37Ž72í39d93e62k 8825692555233

neco mi tu nehraje .. vykon 85kW .. baterie 24kWh ... to znamena ze pri plnem plynu (treba dalnice) je dojezd cca 17 minut .. coz pri plnem plynu je 40 km. Je mi jasne ze elektromobil neni auto na cestovani po dalnici, a uz vubec ne "pro jizdu pri plnem plynu", ale i tak srovnani 40km vs. 190km je podezrele propastne.

U naftoveho motoru je rozdil spotreby 60km/h vs. 150km/h dejme tomu 80% .. u tohodle golfa by ten rozdil musel byt 400%, coz jen zvysuje muj dojem ze dojezd je opravdu jen teoreticky (ze by paralela s vydrzi mobilnich telefonu ?? 8-o)

0/−1
15.5.2014 8:54

P94e81t73r 41O46u76ř41e44d24n49í98č15e68k 1929624

opet nesmysl vypoctu. Silnejsi motor se dava pro dynamiku. Budete prekvapen, kolik energie staci /spotreba/ staci na jizdu. Spotreba je psana na 12 kWh/100 km, samozrejme na dlanici muze jit az na 20 kWh/100 km.

Majitel e-auta s podobnymi parametry.

0/0
15.5.2014 20:41

P33a22v41e61l 62O94d87r19a31z28i70l 6544509647610

Vy jako jezdíte nějakým 85kW autem při plném plynu? ;-D

0/0
16.5.2014 22:27

A13d49a87m 55Ž23í44d46e21k 8505342115973

az to bude na operativni leasing za 8000 mesicne, tak do toho pujdu. V podstate je to muj sen :o)

+1/0
14.5.2014 16:32

P31e34t50r 94T31ů13m45a 3408384697384

Vecer prijedu, dam mobil a auto do nabijecky:-)

0/0
14.5.2014 16:05

P92e59t98r 92O63u20ř28e15d85n93í59č87e95k 1649794

ano, idealne na nocni proud. O vic se nestarate. System dobije baterie a provede balancovani clanku. Pokud jsou klimatizovane boxy udrzuje optimalni teplotu. Rano oddelate kabel a jedete. Zadny cmoud, spotreba 16 l/100 km pri studenem motoru, zvysene exhalace nez se spalovaci motor zahreje...

0/0
15.5.2014 20:45

J47a49n 88B74á29r20t38a 3930886878

Čistý elektromobil bych nechtěl ale ten hybrid se mi líbí.

+1/0
14.5.2014 14:45

J95a77n 75N33o46v29á30k 6734794596613

Podle reálných zkušeností uživatelů Chevy Volt se stejně všichni nakonec snaží jezdit co nejvíce na elektriku ze zásuvky (je to levnější a pohodlnější a nemusí jezdit na pumpu). Range extender nakonec potřebují jen na několik málo cest za rok. Takže většinu času je to mrtvá zátěž, prachy navíc a kurvítko.

Jako mnohem lepší řešení by se nabízelo mít v elektromobilu normalizovanou přípojku a v případě těch několika dlouhých cest za rok bych zajel do servisu/k prodejci a ten agregát bych si prostě (třeba za 100 Kč/den) pronajal a ten by se ve stylu "plug and play" do auta strčil a připojil.

0/0
15.5.2014 8:26

T62o44m53á57š 39J15u94r21e36č74k61a 3983652339973

E-propaganda nezná hranic a je dobře promazaná miliardami z kapes daňových polatníků a přitom je to technologie, která nemá budoucnost. Výroba energie pro jedno E-auto na rok ježdění sežere více zdrojů a vypůstí stejně Co2 jako benzínovej nebo naftovej motor za celou jeho životnost. Výroba baterií je energeticky náročná a téměř neexistuje eko způsob jek použité baterie likvidovat.  Jedinou cestu tímto směrem vidím v Diesel či benzín-elektrickém agregátu, kde je malý D nebo B motor dobíjející baterie, které pohání elektromotor.

+5/−3
14.5.2014 12:54

J89a48n 94N18o81v31á14k 6134754236503

Vy jste to s tou energií počítal? Odhadl? Vymyslel si to? A jaký jste vzal energetický mix?

Li-ion baterie se rutině recyklují již dnes, máte je v noteboocích a mobilech.

+3/−1
14.5.2014 17:20

J39a62r57o39s67l31a84v 29S84k86r54i31v71a80n32e97k 6775600

sazim na to, ze si to vymyslel. Nastesti o tom, co ma, nebo nemá budoucnost nejaky Jurecka skutecne nerozhoduje ;-)

+2/−1
14.5.2014 18:38

T31o25m75á66š 22J31u39r35e84č51k78a 3403392499803

Ne chce to jenom číst jiné magazíny než bulvár iDnes a Blesk. Ale to by pán musel umět jinej jazyk jako češtinu a číst zahraniční magazíny;-)

0/0
15.5.2014 6:45

J26a64n 65N58o77v44á92k 6764804146223

Třeba tady, že?

http://cleantechnica.com/2014/04/27/whats-greenest-car-brief-guide-vehicle-emissions/

Trochu jste si milej pane zapřeháněl. Navíc tohle je srovnání jen toho, co mě trápí relativně málo (CO2). U elektromobilů je důležité, že ten komín s emisemi je jinde než u mě pod nosem, takže nejsou narozdíl od spalováků zdrojem fotochemického smogu, ze kterého mě v létě bolí hlava, a nedělají kravál a mají podstatně nižší provozní náklady. A hasiči taky budou rádi, že jediná provozní kapalina tam je směs do ostřikovačů.

0/0
15.5.2014 8:16

P13a93v72e46l 11O98d16r35a24z91i34l 6624959447180

No, to by se hodilo, protože vy ho zjevně neumíte;-D

0/0
16.5.2014 22:28

P38e95t10r 77O15u55ř24e80d89n63í66č42e29k 1819854

Spise je to a bylo dodetka ze ropna propaganda je dobre promazana... jste na peknem omylu, pokud myslite ze to nelze vyuzit. Naopak za poslednich 10 let prodelaly baterie obrovsky skok dopredu nez za poslednich 100 let /LiYPO4, nove nano Ti lithiove baterie/. Dalsi nesmysl ohledne CO2. Jezdim na smes atomevove energie /tedy z Dukovan/ a solarnich poli. Ani jedno CO2 nevypousti. Vyroba baterii je narocna ale o nic mensi nez vyroba napr. motoru do auta. Li baterie se navic nelikviduji, protoze maji velmi dlouho zivotnost ,ale klesa jejich kapacita, takze se ty stare pouzivaji napr. k vetrnym farmam k vyrovnani spicek. Jinak generator ma svoji ucinnost, dalsi ucinnost ma elektricky motor, generator neni natolik velky aby vyrobil dostatek energie napr. na 80kW motor, protoze by byl docela tezky. Pokud to bude turbina ,pak  je zase velmi draha...

Maly motor, hnany na velke otacky pak ma malou zivotnost..

Reseni opravdu neni vubec jednoduche.

0/0
15.5.2014 20:53

M31i98r85o18s18l35a40v 21B15u77d41a 9332242667342

Toho deklarovaného dojezdu se NIKDY nedosáhne!! V reálu to najede tak 90 - 100 km, po dvou třech letech už jen polovinu. V zimě a za tmy nemá cenu o dojezdu vůbec mluvit;-D

+1/−4
14.5.2014 11:53

M40i13r61o43s36l64a79v 79B36u17d56a 9782912557472

...po pěti - šesti letech jdou baterie do háje, nové stojí neskutečný ranec a elektroverk bude dále neprodejný. Nic proti elektromobilům, ale spíše proti bateriím. Pokud nebude reálný dojezd alespoň 500 km, nabíjení nebude trvat déle jak pět - deset minut a nezmrazí vás účet za el. energii potažmo za nové baterii, je to jen drahá hračka pro ekofašisty...pardon, ekology.:-)

+4/0
14.5.2014 12:03

J41a73r16o41s15l12a62v 20S36k10r12i64v88a72n37e24k 6905660

tak na jezdeni praha - ostrava to není, ale na litani po meste to staci bohate. Přes noc dobijete ze zásuvky, ani nepotrebujete to desetiminutove nabijeni.

+2/0
14.5.2014 17:10

P33e39t36r 38O66u48ř59e66d28n15í81č10e78k 1609294

Tesla ma jiz dojezd 500km, opet vsak ne pri 130 km/h na dalnici.

Nevim, proc ale urazite lidi, kteri si za vlastni poridi tento vuz?  Nic po vas se nechce ani vas nicim neomezuji a uz vubec vam nezakazuji jezdit vasim nejspise starym smradem...

0/0
15.5.2014 21:13

M58i39r98o59s17l34a28v 37B49u51d16a 9352622247902

Pan "mínusář" Vodička má zřejmě jiné zkušenosti nebo poznatky například od někoho, kdo s něčím podobným jezdí. Já tyto poznatky mám.

0/0
14.5.2014 12:18

P63a79v42e87l 34O32d17r15a44z48i91l 6544459447140

No to já taky a rovnou vám napíšu, že buď lžete vy, nebo ten váš pivní kámoš.

0/0
16.5.2014 22:29

P54e98t33r 13O69u23ř96e24d40n58í97č21e97k 1889254

Otazka zni tedy , jak by to mohli zmerit /ma to prisna pravidla/, kdyby toho nedosahl. Plati samozrejme pravidlo, ze pokud je toto dojezd v idealnich podminkach, pak vsechny dalsi situace jsou energeticky narocnejsi. Jizda proti vetru, velkou rychlosti, hrbolata silnice, neidealne nafouknute ci velmi valive pneu, pocet pasazeru..

Na spotrebe se podili i rozdilna nadmorska vyska startu a cile.

V zime muzete mit bufik a spotrebuje jen energii cerpadla. Jinak moderni e-vozy maji mala tepelna cerpadla.

Spotreba svetlometu odpovida tak snizeni dojezdu o 2 km.

Boxy na baterie jsou klimatizovane a isolovane, navic baterie se lehce zahriva.

Jiste v zime odpor vzduchu je vetsi, snizuje se opet idealni dojezd. Jinak e-auto se chova daleko lepe na snehu a protoze muze jet treba 3 km/h tedy dokaze vyjet bez hrabani.

0/0
15.5.2014 21:02

P41a34v13e13l 24O28d30r45a72z93i35l 6324939257680

Je to jen normální chlapácký zastánce vůně benzínu, vymýšlí si totální nesmysly.

0/0
16.5.2014 22:31

K42a72r91e15l 46F61a35i39t 1218303498822

190km je za ideálních podmínek....až pojedete v zimě v -10°C z Prahy do Plzně, tak si myslím, že u Žebráku už budete hledat zásuvku. Je druhá možnost....ject 80km/h a v autě mrznout. Pak možná dojedete až do Rokycan.

+4/−1
14.5.2014 10:52

L28u56k75á34š 95Š16l54e32h59o30f42e40r 1893369785869

Jen idiot a pan Fait si pořídí takové auto pro dálniční ježdění ;-)

+1/−1
14.5.2014 13:07

P40e75t86r 73O29u25ř89e65d47n16í83č78e79k 1979724

Samozrejme na dalnici to neni ono, ale pokud jezdite na dalnici kratsi useky treba do 100km tak to staci klidne, pokud nechcete byt zavodnik. POkud jedete kratsi usek, tak klidne zavosnik muzete byt, nandate to vetsine "normalnich" vozu.

0/0
15.5.2014 21:18

P91a92v77e46l 27O25d27r11a36z87i69l 6454819517580

Jsem si užíval s C-zero. Pravda, na dálnici se to nehodí, ale ve městě je to FAKT zábava. Protažený ksichty všech těch tédéíček, když jim autíčko s pár kw motorem ukázalo záda ;-D

Jenže ještě mnohem zábavnější je užívat si nesrovnatelně kultivovanější jízdy s elektromotorem, bez ohledu na nějaký tlaky oleje, teplotu motoru, otáčky, moment, klepání, ventily spojku...

0/0
16.5.2014 22:33

D74a55v35i55d 52R79y54c61h18e97t41s85k67ý 9576981700530

Elektromobil je zatím zboží nadšenců, a to i přes 60% daň na benzín v naší komunistické zemi.

Zasaďte do rovnice pořizovací cenu, reálný (!) dojezd, cenu elektřiny a životnost baterií a kupte něco na LPG. ;-)

+5/0
14.5.2014 10:50

P79e32t68r 47O96u57ř42e69d25n57í85č47e40k 1559534

Souhlasim s panem Gajdosikem. Cena baterii se vrati za cca 80 tis. km, rekl bych cely vuz za cca 150 tis km.

Auto by melo vydrzet alespon 10 let.

0/0
15.5.2014 21:04

L83u94d56v19í33k 53G51a30j22d47o25š38í28k 2835413424772

Stačí trochu počítat a zjistíte, že při téhle ceně auta se vám elektrický pohon zaplatí po ujetí nějakých 120 000km, což u auta na pojíždky po městě je defakto jeho životnost.

Takže to vypadá super, ale zase tak moc super to není. :-/

Pro lidi kteří svůj ekofanatizmus rádi vymění za neustálé zoufalé hledáním zásuvky to ale jistě je skvělé.

+3/0
14.5.2014 10:24

J88a97r91o11m29í89r 36K58r76á23l 4810649964759

Auto, které připopojíždění po městě vydrží jen 120 tisíc bych nechtěl.  Taková byla kdysi životnost škodovek. :-/

0/0
14.5.2014 12:14

L70u67d84v41í83k 61G51a61j30d35o79š47í35k 2585413134502

Když ještě trochu budete počítat, tak zjistíte, že v té době tomu autu bude zhruba 10 let. A vzhledem k dojezdu na baterie za den ani o moc mladší být nemůže i kdyby jste se hodně snažil. :-)

0/0
14.5.2014 15:44

J41a25r52o68m51í56r 61K81r75á66l 4810739754379

No a dnes je 10 let staré auto často v nejlepší kondici. :-)  Tak proč vyhazovat peníze za nové, když je to jen na to popojíždění ?

0/0
14.5.2014 20:09

M47a56r49t49i66n 60B97l98a57s26s 3471469716741

No vypadá to super, ale dojezd 190km (reálně kolik?) je málo... :-(

0/−3
14.5.2014 8:37

M48a51r11t98i45n 19B41l33a81s32s 3111269386791

A ne snad, vy "mínusáři"?!

0/0
14.5.2014 9:54

J11a85n 83M79o55h59y51l10a 6772189909451

Na dnešní možnosti je to velmi slušné.

0/0
14.5.2014 11:01

M89a42r25t93i52n 13B20l89a17s36s 3241799746401

Ale stejně mizerné... Víceméně jen na městský/příměstský provoz...

+1/−1
14.5.2014 11:03

P28e16t33r 67O27u65ř44e69d29n55í39č62e66k 1259254

Neni to na dovolenou do treba Jugosky. Neni to auto, kdy jedete nekam a pak se rozhodnete ze jedete za zcela jinam. Je to auto, kdy znate svoji trasu, znate mista pro pripadne nabijeni /neni problem, uz je soucasti GPS navigace/. Tedy idealne opakovane trasy, kdy v cili a startu pichnete auto do zasuvky a jdete si vyrizovat svoje veci.

0/0
15.5.2014 21:21

M96i51c33h90a53l 72P50a89v65l37á57t 9223283894939

Slusne, ale nepouzitelne.

0/−2
14.5.2014 11:04

J58a69r98o80m28í33r 93K53r49á73l 4790559724959

Ovšem pro toho, kdo potřebuje auto na ježdění zatím nepoužitelné.  To už spíše nějaký dieselelektrický model.  Tam je šance na nižší cenu, spotřebu okolo 3 litrů a výhody elektromotoru.

+1/0
14.5.2014 12:16

J47a22k50u52b 73Š90a39f72a56n82d86a 7545647431121

Ale na ježdění kam? Do práce, na chatu, výlety by mi to spolehlivě stačilo. A to je drtivá většina mých cest.

0/0
14.5.2014 12:47

J88a17r31o51m38í61r 80K92r66á44l 4950729564799

Na ježdění kamkoliv, kam nyní jezdíte s dieslem, nebo benzíňákem. :-)

0/0
14.5.2014 13:14

J50a78k92u94b 26Š69a89f45a71n74d25a 7125297951521

A to právě že ne. Jak jsem psal, pro mě by na drtivou většinu cest elektromobil s dojezdem 150km stačil. Zabíjí to u mě ale cena.

0/0
14.5.2014 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.