Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Italské studio, které obléklo Škodu Favorit, padlo. S Bertonem je konec

Nikdo nikdy asi nerozhodne, které ze "svaté" trojice nejslavnějších italských designérských studií je - vlastně bylo - to NEJ. S Bertonem, které znají díky spolupráci s Mladoboleslaváky i Češi, je ale teď amen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P23e88p75i16k 33U78h57e11r 6623766169938

Chybí mi tu Citroen XM... pro mě super sériová kára, designem původně od Bertone

http://www.citroenet.org.uk/prototypes/projet-v80-y30/xmpro2.html

+1/0
20.3.2014 0:33
Foto

J49i81ř25í 71I40n94c60z36é86d55y 2844385691439

Kdyz koukam na ty fotky tak ten Favorit byla snad jedina rozumna prace.:-)

+1/−2
19.3.2014 18:53

D78a50n32i69e81l 68S74o88b61o38t86a 9909564346150

Zatímco Favorit bylo sériové auto, většina ostatních na fotkách byly koncepty. Když porovnám Favorit třeba s takovými skvosty jako Miura nebo Countach.... no určitě se najdou tací, kterým v tomhle porovnání vyjde Favorit jako hezčí.

+1/0
19.3.2014 19:07


M32i22r86o90s17l63a84v 40Š89i83m66k22o 7585293372595

BMW C1

+1/0
19.3.2014 16:37
Foto

R15o72m54a38n 34V40i80e17t41z15e 9861532379790

Jo jo je to krása a škoda zároveň, tolik legend a tolik krásných kousků z jejich rukou vzešlo :-(

PS: je to BMW C1

0/0
19.3.2014 16:30

D83a70l55i13b74o67r 93O30n15d57r48a 1597480130683

Doteď se z toho designu Favorita nevzpamatovali.

+1/−4
19.3.2014 16:07

L20a54d60i12s32l23a46v 28M98i73k51a 1141559844294

Kdo, co, jak?

0/−1
19.3.2014 16:36
Foto

I20v56a59n 16K23o21p19t83a 5617432381987

V té době se vyráběl VW Golf II, Nebo P309, myslím že Favorit byl +/- celkem na úrovni doby.

+5/0
19.3.2014 17:42

L25a15d77i84s37l22a96v 85M53i84k30a 1241439644704

Zřejmě člověk co Favorita nikdy neměl co?

0/0
19.3.2014 20:05
Foto

I81v61a69n 22K19o11p94t10a 5877532351917

Měl a odjezdil jsem si s ním pěkných pár desitek tisíc km. Z domu nakonec šel s nájezdem přes 300.000 km.

A co se týká designu o kterém tu byla řeč, v čem neodpovídal době? Pominemeli zjednodušení aby to dokázalo socialistické hospodářství vyrobit (např. výplně dveří) a pokud ho srovnáte s Golf II nebo Escort (MarkIII - IV) což byly tehdy vyráběná auta +/- stejné velikosti.

0/0
19.3.2014 22:47

V58l36a92s27t72i33m97i40l 49P23l45a38c17h68ý 5405438884423

malá poznámka bokem, co je loňsko?

0/0
19.3.2014 16:04

P26e50t51r 38K56r23u48t34s37k13ý 1246272349598

Pěkný článek, díky za něj.. bohužel smutná zpráva. Někdo to koupí, tak jen doufat, že značka přežije.. byla by to škoda, kdyby ne.

+2/0
19.3.2014 15:59

M45i62c70h92a36l 22F96r25ý12d24a 1562459323612

BMW C1

+2/0
19.3.2014 15:47

J52a77n 66K16o67n70v12a82l62i12n22k53a 5920441291825

A to je škoda. Unikátních designérů není nikdy dost. Favorit se mu tehdy povedl, i když v době uvedení na trh již zastarával. A ty hranato-špičaté sporťáky, to je moje dětství :)

+6/0
19.3.2014 14:56

L46a75d14i31s90l26a23v 35M94i92k34a 1601959554694

On Favorit tak jak nakonec vyjel nebyl tak úplně jeho dílo, protože soudruzi ho trochu socialisticky upravili (tím nemyslím škodovácké designéry a vývojáře, to byla vždy špička).

+1/0
19.3.2014 15:19

9961564560317

Kdepak škodováčtí. To si zařídila přímo KSČ, že paraboly světel musí být z Lady, že krycí skla musí vyrábět soudruzi v socialistických republikách, kteří neuměli udělat zaoblené plexisklo....atd.

+5/0
19.3.2014 15:30

L76a81d60i57s49l43a76v 77M42i88k98a 1921449554254

To jsem přesně psal, že nemyslím skodováky, ale soudruhy nad nima a ty z Moskvy ještě výše ))

0/0
19.3.2014 16:36

J76i73ř45í 24K50o56c75u86r68e77k 6605574465738

... kteří taky nařídili, že v ČSSR se budou vyrábět osobní auta s motorem do 1400 ccm. Ikdyby škodovka měla a chtěla osadit motor 1,6-1,8 ccm (věřím, že by ho zvládli) tak ho tam dát nemohli.

0/0
19.3.2014 17:48

J31i36ř65í 93K85o28c25u87r35e69k 6535234835348

pardon, 1,6-1,8 litru...

0/0
19.3.2014 17:48

9361124580777

No, on byl dokonce vyvinutí motor o objemu 1,8 ccm :-) (a mimochodem ccm = litr ;-))

0/0
20.3.2014 12:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.