Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Italské studio, které obléklo Škodu Favorit, padlo. S Bertonem je konec

Nikdo nikdy asi nerozhodne, které ze "svaté" trojice nejslavnějších italských designérských studií je - vlastně bylo - to NEJ. S Bertonem, které znají díky spolupráci s Mladoboleslaváky i Češi, je ale teď amen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P95e51p34i33k 84U53h87e58r 6693786609438

Chybí mi tu Citroen XM... pro mě super sériová kára, designem původně od Bertone

http://www.citroenet.org.uk/prototypes/projet-v80-y30/xmpro2.html

+1/0
20.3.2014 0:33
Foto

J12i89ř88í 21I10n79c10z66é94d87y 2894675521329

Kdyz koukam na ty fotky tak ten Favorit byla snad jedina rozumna prace.:-)

+1/−2
19.3.2014 18:53

D36a27n49i70e57l 87S59o27b40o96t14a 9809184956960

Zatímco Favorit bylo sériové auto, většina ostatních na fotkách byly koncepty. Když porovnám Favorit třeba s takovými skvosty jako Miura nebo Countach.... no určitě se najdou tací, kterým v tomhle porovnání vyjde Favorit jako hezčí.

+1/0
19.3.2014 19:07

M18i89r25o34s83l98a44v 62Š69i18m95k56o 7605723382975

BMW C1

+1/0
19.3.2014 16:37
Foto

R95o67m13a26n 10V81i28e43t12z14e 9851172129130

Jo jo je to krása a škoda zároveň, tolik legend a tolik krásných kousků z jejich rukou vzešlo :-(

PS: je to BMW C1

0/0
19.3.2014 16:30

D82a91l76i78b62o16r 67O18n68d66r19a 1527240960243

Doteď se z toho designu Favorita nevzpamatovali.

+1/−4
19.3.2014 16:07

L31a29d38i10s45l77a90v 95M24i88k56a 1231299974904

Kdo, co, jak?

0/−1
19.3.2014 16:36
Foto

I41v58a86n 25K29o76p96t66a 5697882421397

V té době se vyráběl VW Golf II, Nebo P309, myslím že Favorit byl +/- celkem na úrovni doby.

+5/0
19.3.2014 17:42

L58a59d12i13s66l96a24v 72M13i49k39a 1211179674124

Zřejmě člověk co Favorita nikdy neměl co?

0/0
19.3.2014 20:05
Foto

I29v65a42n 17K75o75p20t79a 5927322461987

Měl a odjezdil jsem si s ním pěkných pár desitek tisíc km. Z domu nakonec šel s nájezdem přes 300.000 km.

A co se týká designu o kterém tu byla řeč, v čem neodpovídal době? Pominemeli zjednodušení aby to dokázalo socialistické hospodářství vyrobit (např. výplně dveří) a pokud ho srovnáte s Golf II nebo Escort (MarkIII - IV) což byly tehdy vyráběná auta +/- stejné velikosti.

0/0
19.3.2014 22:47

V57l60a39s94t70i86m27i88l 92P57l91a42c49h26ý 5575618304513

malá poznámka bokem, co je loňsko?

0/0
19.3.2014 16:04

P28e23t10r 21K64r58u92t23s32k59ý 1646362649148

Pěkný článek, díky za něj.. bohužel smutná zpráva. Někdo to koupí, tak jen doufat, že značka přežije.. byla by to škoda, kdyby ne.

+2/0
19.3.2014 15:59

M18i45c83h77a42l 61F22r31ý23d20a 1202869263262

BMW C1

+2/0
19.3.2014 15:47

J58a24n 55K67o60n79v32a35l44i97n67k25a 5720211311895

A to je škoda. Unikátních designérů není nikdy dost. Favorit se mu tehdy povedl, i když v době uvedení na trh již zastarával. A ty hranato-špičaté sporťáky, to je moje dětství :)

+6/0
19.3.2014 14:56

L34a88d48i55s57l71a83v 95M49i97k37a 1171129224934

On Favorit tak jak nakonec vyjel nebyl tak úplně jeho dílo, protože soudruzi ho trochu socialisticky upravili (tím nemyslím škodovácké designéry a vývojáře, to byla vždy špička).

+1/0
19.3.2014 15:19

9471984780677

Kdepak škodováčtí. To si zařídila přímo KSČ, že paraboly světel musí být z Lady, že krycí skla musí vyrábět soudruzi v socialistických republikách, kteří neuměli udělat zaoblené plexisklo....atd.

+5/0
19.3.2014 15:30

L64a97d84i14s38l69a20v 77M68i14k30a 1391319964344

To jsem přesně psal, že nemyslím skodováky, ale soudruhy nad nima a ty z Moskvy ještě výše ))

0/0
19.3.2014 16:36

J70i63ř39í 53K42o62c74u56r39e53k 6765204405958

... kteří taky nařídili, že v ČSSR se budou vyrábět osobní auta s motorem do 1400 ccm. Ikdyby škodovka měla a chtěla osadit motor 1,6-1,8 ccm (věřím, že by ho zvládli) tak ho tam dát nemohli.

0/0
19.3.2014 17:48

J98i88ř57í 17K23o46c85u94r29e38k 6775884665628

pardon, 1,6-1,8 litru...

0/0
19.3.2014 17:48

9651274110127

No, on byl dokonce vyvinutí motor o objemu 1,8 ccm :-) (a mimochodem ccm = litr ;-))

0/0
20.3.2014 12:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.