Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Italské studio, které obléklo Škodu Favorit, padlo. S Bertonem je konec

Nikdo nikdy asi nerozhodne, které ze "svaté" trojice nejslavnějších italských designérských studií je - vlastně bylo - to NEJ. S Bertonem, které znají díky spolupráci s Mladoboleslaváky i Češi, je ale teď amen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P73e24p50i17k 90U60h31e22r 6603966699338

Chybí mi tu Citroen XM... pro mě super sériová kára, designem původně od Bertone

http://www.citroenet.org.uk/prototypes/projet-v80-y30/xmpro2.html

+1/0
20.3.2014 0:33
Foto

J64i64ř20í 48I89n11c56z34é98d35y 2664435771449

Kdyz koukam na ty fotky tak ten Favorit byla snad jedina rozumna prace.:-)

+1/−2
19.3.2014 18:53

D20a45n90i21e34l 45S37o41b78o78t44a 9789974286400

Zatímco Favorit bylo sériové auto, většina ostatních na fotkách byly koncepty. Když porovnám Favorit třeba s takovými skvosty jako Miura nebo Countach.... no určitě se najdou tací, kterým v tomhle porovnání vyjde Favorit jako hezčí.

+1/0
19.3.2014 19:07


M28i57r25o15s53l77a44v 44Š51i93m54k20o 7185103472565

BMW C1

+1/0
19.3.2014 16:37
Foto

R17o38m55a49n 84V30i48e72t34z94e 9321842419140

Jo jo je to krása a škoda zároveň, tolik legend a tolik krásných kousků z jejich rukou vzešlo :-(

PS: je to BMW C1

0/0
19.3.2014 16:30

D20a12l38i92b80o77r 50O37n33d65r75a 1117490260783

Doteď se z toho designu Favorita nevzpamatovali.

+1/−4
19.3.2014 16:07

L34a29d41i41s31l36a50v 51M78i54k96a 1181529804584

Kdo, co, jak?

0/−1
19.3.2014 16:36
Foto

I54v58a12n 47K82o52p81t24a 5297692151787

V té době se vyráběl VW Golf II, Nebo P309, myslím že Favorit byl +/- celkem na úrovni doby.

+5/0
19.3.2014 17:42

L14a89d73i83s80l31a92v 98M75i90k52a 1191769694594

Zřejmě člověk co Favorita nikdy neměl co?

0/0
19.3.2014 20:05
Foto

I58v48a82n 68K97o56p74t20a 5267972121427

Měl a odjezdil jsem si s ním pěkných pár desitek tisíc km. Z domu nakonec šel s nájezdem přes 300.000 km.

A co se týká designu o kterém tu byla řeč, v čem neodpovídal době? Pominemeli zjednodušení aby to dokázalo socialistické hospodářství vyrobit (např. výplně dveří) a pokud ho srovnáte s Golf II nebo Escort (MarkIII - IV) což byly tehdy vyráběná auta +/- stejné velikosti.

0/0
19.3.2014 22:47

V36l52a14s22t71i25m57i45l 61P15l69a26c85h58ý 5805818634153

malá poznámka bokem, co je loňsko?

0/0
19.3.2014 16:04

P92e70t23r 91K32r75u45t10s17k31ý 1386782569858

Pěkný článek, díky za něj.. bohužel smutná zpráva. Někdo to koupí, tak jen doufat, že značka přežije.. byla by to škoda, kdyby ne.

+2/0
19.3.2014 15:59

M78i87c66h56a70l 78F80r92ý28d34a 1962539773662

BMW C1

+2/0
19.3.2014 15:47

J81a48n 74K91o56n21v14a40l29i43n29k38a 5750701171355

A to je škoda. Unikátních designérů není nikdy dost. Favorit se mu tehdy povedl, i když v době uvedení na trh již zastarával. A ty hranato-špičaté sporťáky, to je moje dětství :)

+6/0
19.3.2014 14:56

L16a82d58i83s46l96a90v 34M20i84k34a 1981519874934

On Favorit tak jak nakonec vyjel nebyl tak úplně jeho dílo, protože soudruzi ho trochu socialisticky upravili (tím nemyslím škodovácké designéry a vývojáře, to byla vždy špička).

+1/0
19.3.2014 15:19

9781974770277

Kdepak škodováčtí. To si zařídila přímo KSČ, že paraboly světel musí být z Lady, že krycí skla musí vyrábět soudruzi v socialistických republikách, kteří neuměli udělat zaoblené plexisklo....atd.

+5/0
19.3.2014 15:30

L68a55d45i31s45l80a47v 68M32i36k42a 1121199844924

To jsem přesně psal, že nemyslím skodováky, ale soudruhy nad nima a ty z Moskvy ještě výše ))

0/0
19.3.2014 16:36

J27i24ř94í 93K29o84c56u50r80e71k 6855154885408

... kteří taky nařídili, že v ČSSR se budou vyrábět osobní auta s motorem do 1400 ccm. Ikdyby škodovka měla a chtěla osadit motor 1,6-1,8 ccm (věřím, že by ho zvládli) tak ho tam dát nemohli.

0/0
19.3.2014 17:48

J49i50ř39í 96K52o48c78u69r61e23k 6125984385688

pardon, 1,6-1,8 litru...

0/0
19.3.2014 17:48

9961774810247

No, on byl dokonce vyvinutí motor o objemu 1,8 ccm :-) (a mimochodem ccm = litr ;-))

0/0
20.3.2014 12:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.