Diskuze
Nejsilnější motor v historii F1 měl turbo a původ v ojetých BMW
Děkujeme za pochopení.
P32e36t65r 96V16i58n52t62r78l24í40k
Moderní F1? To je ta soutěž, kde mají všichni stejné motory, auta a jezdí se pořád dokolečka, kde je minimální omezení na předjíždění a regule jsou takové, že je to celé jedna velká nuda ne?
P48a84v47e21l 52K96r21e29j24č60í14ř
Zajímavé, to jsou pro mě zcela nové informace. Co si pamatuju, když jsem v tu dobu žil, tak s turbomotory v ef jedna v poslední dekádě vždycky kraloval Renault. Ale asi se i dějiny F1 mění podle toho, jak to zrovna kdo potřebuje, nakonec i tuto éru pracování s historickými fakty (nejen u F1) si dobře pamatuju. Takže osobní vzpomínky musí před tvrdou silou "faktů" ustoupit do pozadí.
J83i18ř37í 57S77c74h22w91a30c77h
jak je uvedeno v článku, tak v roce 1983 v F1 vyhrál Piquet na Brabhamu s motorem BMW, tak asi Renault vždycky nekraloval, že....
L94a74d91i70s36l93a57v 16M18i93k30a
Rally i přes ty všechny taky zhovadělé omezení, nařízení a jiné překážky pro týmy je pořáde ještě koukatelná.....jinak třída B to bylo něco extra, na druhou stranu to už se opravdu asi nedalo uřídit.
R32a17d90e24k 27S52c57h69ö58n
Jen upřesnění k vloženému sloupku. McLaren používal od roku 1983 motory TAG-Porsche. TAG zaplatil vývoj pro McLaren, ale motor byl Porsche
T80o77m50á85š 92B61e39r41n84a95t
A co Lotus 56 s plynovou turbínou o 1500kW slovy koní 1940? :D To muselo být peklo :D
L44a97d91i83s29l84a22v 22K81a42l10o70u66s
To je divné, že to bylo zrovna BMW. Dnes ráno jsem si jako kolemjdoucí poslechl naftové BMW, a tak hnusnej nýtovací kravál jsem už dlouho neslyšel .
J27i71ř97í 69S27c38h44w71a59c38h
nj, evidentně vyřachtanej motor z F1, po sezóně předělanej na friťák
J69i64ř26í 34S16c76h74w64a25c31h
K tomu jak zdejší atmo-plačky pláčou nad bývalým randálem F1, kvůli kterému museli nosit tlumiče sluchu, takže ho vlastně ani nemohli paradoxně "poslouchat" mám toto:
Novým předpisům ve formuli 1 TLESKÁM!
Na zdejší diskuzi neustále poslouchám stesky, že spalovací motor je posledních 30 let v postatě stejný že má stejnou účinnost. Když se objevili benzínové turbomotory, které zvedli účinnost spalovacího motoru ve spodní polovině otáček, tak si toho skoro nikdo nevšímá, jen se neustále plače nad potencionální nespolehlivostí turba.
Motory používané pro závody jsou technologická špička a jejich nové prvky se postupem času mohou dostat do sériové výroby.
Ve výfukových plynech odchází cca 50-70 procent energie spáleného paliva. Smyslem rekuperace je energii využít a zvýšit tak účinost spalovacího motoru, ano na úkor nesmyslného randálu.
Omezení spotřeby paliva není o ekologii (to jsou jen plky) ale hlavně snaha tlačit výrobce k maximální efektivnosti celého soustrojí, namísto snahy narvat do válce co nejvíce hořlavé směsi. Ano já těmto snahám tleskám a těším na to, až díky novým špičkovým technologiím z F1 bude mé auto mít o 20% nižší spotřebu při 20% nárůstu výkonu.
P21a59v32e39l 33V70a38j15n39e75r
Otázkou zůstává, jestli pak takové auto nebude mít o 20 % vyšší cenovku při o 20 % nižší spolehlivosti.
M22i13r49o34s84l68a32v 29Š12i60m16k44o
"...pravděpodobně nejsilnější okruhový závodní motor všech dob...". V F1 ano. Obecně to ale byl motor v Porsche 917-30. Již první verze z počátku 70. měla 1 000k a jako první na světě poměr výkon ku hmotnosti 1k/kg. V roce 1974 měl 1 400k a v Evropě kvůli výkonu zakázán. Pak se vůz používal v závodech v USA. Byl to přeplňovaný 12ti válec, 5l. A vydržel celou sezonu :-)
R16o77m83a49n 54V67i49e67t46z55e
ale i tam bestiální nepoměr. 1,5 vs 5,0 V llitrovém výkonu nemá konkurenci
F10r38a41n83t11i21š54e16k 12Š91i81n82d52e22l80á86ř
Tehdejším vozům F1 to i slušelo, na rozdíl od těch dnešních.
Premium služby
Anglie - Brazílie, Francie - Německo. Kde zdarma sledovat sobotní fotbalové šlágry?
Víkend je ve znamení reprezentačního fotbalu a přináší řadu atraktivních zápasů. Po pátečním...
Fotbal
Rekordní trest pro trenéra Radu. Za rasistickou urážku dostal osm měsíců
Boj druholigových fotbalistů pražské Dukly o postup mezi elitu může jejich kouč Petr Rada sledovat...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Lyžování
1. Ledecká, 2. Davidová, 3. Voborníková. Kolik si na sněhu vydělaly
Z českých lyžařů, snowboardistů a biatlonistů si v uplynulé sezoně nejvíce vydělala na prémiích...
Lyžování
Zlatá tečka za super-G. Skvělá Ledecká triumfovala ve finále Světového poháru
V novém roce potvrzovala v superobřím slalomu stoupající formu. V únoru se propracovala do první...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Fotbal
Norsko - Česko 1:2, rozpačitý výkon, i tak výhra. Haškovu premiéru ozdobil Barák
Oslo (Od našeho zpravodaje) Fotbaloví reprezentanti se při premiéře trenéra Ivana Haška v Norsku téměř celých devadesát minut...
Fotbal
Bavil se jen naoko. Richarlison otevřeně o depresích: Psycholog mi zachránil život
Možná si ještě vybavíte, jak na fotbalovém šampionátu v Kataru bavil sebe i fanoušky. Dařilo se mu,...
Fotbal
Klidně vyjdu před fanoušky. Olomoucký předseda o prodeji majetku i Gajdovi
Premium Fotbalová Olomouc už sedm let hledá silného majitele. Aktuálně jsou sice rozběhnutá jednání s...
Fotbal
OBRAZEM: Také Češi ho už mají. Dresy pro Euro přinášejí hravost i kontroverze
Už i Češi představili zbrusu nové dresy pro fotbalové Euro 2024. Jak vypadají úbory ostatních...
Hokej
Za nejdražší lístky další rozčarování. Kometa má hodně pomalých bruslařů, říká Duda
Jenom jednou za patnáct let od návratu do extraligy se hokejistům Komety Brno podařilo v základní...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...