Diskuze

Nejsilnější motor v historii F1 měl turbo a původ v ojetých BMW

Dnešní věk turbomotorů ve Formuli 1 táhne pozornost i k první vlně mezi roky 1977 až 1988. Nejvýkonnějším motorem té doby (a vlastně v F1 všech dob) se stal přeplňovaný čtyřválec BMW. Turbo s výkonem 1 440 koní polévali kbelíkem vody. Kuriózní je, že blok zuřivého agregátu pocházel z ojetých aut.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PV

Moderní F1? To je ta soutěž, kde mají všichni stejné motory, auta a jezdí se pořád dokolečka, kde je minimální omezení na předjíždění a regule jsou takové, že je to celé jedna velká nuda ne?

1 1
možnosti
PK

Zajímavé, to jsou pro mě zcela nové informace. Co si pamatuju, když jsem v tu dobu žil, tak s turbomotory v ef jedna v poslední dekádě vždycky kraloval Renault. Ale asi se i dějiny F1 mění podle toho, jak to zrovna kdo potřebuje, nakonec i tuto éru pracování s historickými fakty (nejen u F1) si dobře pamatuju. Takže osobní vzpomínky musí před tvrdou silou "faktů" ustoupit do pozadí.

0 0
možnosti
JS

jak je uvedeno v článku, tak v roce 1983 v F1 vyhrál Piquet na Brabhamu s motorem BMW, tak asi Renault vždycky nekraloval, že....;-)

0 0
možnosti
JK

A co rally? Kdyby zůstala Skupina B :-P

0 0
možnosti
LM

Rally i přes ty všechny taky zhovadělé omezení, nařízení a jiné překážky pro týmy je pořáde ještě koukatelná.....jinak třída B to bylo něco extra, na druhou stranu to už se opravdu asi nedalo uřídit.

0 0
možnosti
RS

Jen upřesnění k vloženému sloupku. McLaren používal od roku 1983 motory TAG-Porsche. TAG zaplatil vývoj pro McLaren, ale motor byl PorscheR^

0 0
možnosti
Foto

A co Lotus 56 s plynovou turbínou o 1500kW slovy koní 1940? :D To muselo být peklo :D

0 0
možnosti
LK

To je divné, že to bylo zrovna BMW. Dnes ráno jsem si jako kolemjdoucí poslechl naftové BMW, a tak hnusnej nýtovací kravál jsem už dlouho neslyšel .

0 3
možnosti
JS

nj, evidentně vyřachtanej motor z F1, po sezóně předělanej na friťák ;-D

3 0
možnosti
JS

K tomu jak zdejší atmo-plačky pláčou ;-( nad bývalým randálem F1, kvůli kterému museli nosit tlumiče sluchu, takže ho vlastně ani nemohli paradoxně "poslouchat" mám toto: 

Novým předpisům ve formuli 1 TLESKÁM! R^

Na zdejší diskuzi neustále poslouchám stesky, že spalovací motor je posledních 30 let v postatě stejný že má stejnou účinnost. Když se objevili benzínové turbomotory, které zvedli účinnost spalovacího motoru ve spodní polovině otáček, tak si toho skoro nikdo nevšímá, jen se neustále plače nad potencionální nespolehlivostí turba.

Motory používané pro závody jsou technologická špička a jejich nové prvky se postupem času mohou dostat do sériové výroby.

Ve výfukových plynech odchází cca 50-70 procent energie spáleného paliva. Smyslem rekuperace je energii využít a zvýšit tak účinost spalovacího motoru, ano na úkor nesmyslného randálu.

Omezení spotřeby paliva není o ekologii (to jsou jen plky) ale hlavně snaha tlačit výrobce k maximální efektivnosti celého soustrojí, namísto snahy narvat do válce co nejvíce hořlavé směsi. Ano já těmto snahám tleskám a těším na to, až díky novým špičkovým technologiím z F1 bude mé auto mít o 20% nižší spotřebu při 20% nárůstu výkonu. :-P

7 0
možnosti
PV

Otázkou zůstává, jestli pak takové auto nebude mít o 20 % vyšší cenovku při o 20 % nižší spolehlivosti.

2 0
možnosti
KF

K26a18r23e77l 90F69a49j20t

1. 4. 2014 10:44

Jo jo ... to už Bernie nepamatuje ... ;-(;-(;-(

0 0
možnosti

"...pravděpodobně nejsilnější okruhový závodní motor všech dob...". V F1 ano. Obecně to ale byl motor v Porsche 917-30. Již první verze z počátku 70. měla 1 000k a jako první na světě poměr výkon ku hmotnosti 1k/kg. V roce 1974 měl 1 400k a v Evropě kvůli výkonu zakázán. Pak se vůz používal v závodech v USA. Byl to přeplňovaný 12ti válec, 5l. A vydržel celou sezonu :-)

6 0
možnosti
Foto

ale i tam bestiální nepoměr. 1,5 vs 5,0 V llitrovém výkonu nemá konkurenci

0 0
možnosti

Tehdejším vozům F1 to i slušelo, na rozdíl od těch dnešních.

3 1
možnosti