Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přelomové embéčko slaví padesátiny. Škodu 1000MB ukázal Čechům Brežněv

Jedno z nejkrásnějších československých aut má právě dnes narozeniny. První český velkosériový automobil je jedním z nejdůležitějších modelů Škody. Velkou technickou novinkou bylo například tlakové lití hliníku použité na výrobu bloku motoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T71o38m18á60š 12K12o13h59o40u84t 2876354384743

Upřímně, když bychom počítali průměrný plat v obou obdobích tak, že bychom nejprve odebrali na každé straně 500 000 nejmenších a největších platů a pak teprve zprůměrovali, tak jsme na tom dneska stejně. Novou Octavii si zase koupíme za těch 30 platů. Akorát na ní nemusíme být zapsaní v pořadníku a pravděpodobně na ní nic nebudeme muset dodělávat doma.;-D

27.3.2014 10:29

R25o71m56a30n 93E90n97d90e21r79s 4115195315

Nevím, co bylo na Favoritu a Felicii ,,nedostižné" , když přišly nejméně s patnáctiletým zpožděním za podobnými vozy typu ,,hatchback"

26.3.2014 23:55

P76a98v89e23l 15K59r33e62u32z34i94g29e92r 7424530850179

Šlo samozřejmě o Felicii ze 60. let, tu "oktávii" v kabrio provedení a typické červené barvě.

29.3.2014 21:15


R34o19m90a77n 29E37n59d48e41r90s 4955725475

Tak to jo. Pokud šlo o tuto, je to úplně bez diskuse:-))

29.3.2014 21:37

O95s79k11a91r 81K82o41v94a74ř30í77k 8507613496327

Měl jsem 1100MB DeLuxe. Moje první auto. Na něm jsem se naučil. R^

26.3.2014 10:50

D35i73a96n65a 46K35o71l75a10n39o97v79á 5611622651284

Pro mě je srdeční záležitost Mototechna, kterou dnes provozuje AAA :-)V

24.3.2014 13:12

J42a65n 59Š86p97e49c90i49á70n 2120750399439

Na audině 100 r v 1984 sem měl vyhřejvaný sedačky, elektrický okna, senzor na sjetý destičky, šíbr na tlačítko, elektronicky polohovací světla a zrcátka a autorádio na kazety. r v 1986 měl i klimatizaci. číslicová elektronika tam nebyla, a všecko si člověk opravil sám. Ale jen pro porovnání co se vyrábělo v česku v roce 84.

24.3.2014 11:30

M70a10r77e74k 20H26r15u27b97y 6167102701178

Pri recyklaci nazvu u Skodovky cekam, ze se za par let objevi nova Skoda 1000 MB, i kdyz dnes uz by to mohli zkratit na 1GB ;-)

23.3.2014 23:02

J35a91r51e83k 60K42u21b63a58c18k95a 3880445370343

A co je na tom spláceném paskvilu nadčasově krásného? A motor vzadu... A srovnávat tuto hrůzu s Felicií I., to snad nemyslí nikdo vážně. V době vývoje a výroby tohoto raritního šrotu se jinde vyráběla normální auta.

21.3.2014 19:49

R15a25d74i32m 95H45e65n68e97k 6119867519491

Jediný paskvil jsi tady ty , v té době kdy to auto bylo poprvé vyrebeno byla škodovka ještě ve světě uznávaná značka.

21.3.2014 23:45

J22a24r66e52k 86K37u41b64a57c29k28a 3240965310163

O jakém světě tu govoritě - jedině tak světě míru a socialismu. V normálním světě tato zrůda působila jako opravdová RARITA.

22.3.2014 20:00
Foto

M50i69r78o31s80l77a91v 92S90t34e47i21n89e36r 1815855598543

Mýlíte se, kolem 1965 byl na západě oblíbený model Spartak a Felicia, tedy Spartak bez střechy, Spartak ze na západě jmenoval Populár. Byla to na pohled hezká auta a dodnes připomínají opravdovou tradici Škodovek.

25.3.2014 21:18

S69e24i46d92l 38P45e57t10r 1911491675554

Samozřejmě:-) 

Současníkem Š1000MB byl např. F124 (předobraz licenčních žigulů o 8 let později) nebo R16.  R 12 (posléze Dacia 1200) už byla ve stadiu přípravy výroby, R8/10 v té době podstatě dobíhal, resp. rozhodně nebyl vlajkovou lodí Renaultu, R-Dauphin se v té době vyráběl už nějakých 5 let , C 19/21 "fantomas" ve výrobě, A-R Guiletta, a d.  ... ;-D

Jistě,

výrobou, resp. technologií hlavně motorů a novou fabrikou se tehdy Škodovka dostala na špici "socdemstátů" ( V NDR trabanti a wartburgy, v Polsku tak max. žuky, nisy, licenční pobědy /warschavy a gazy, v Maďarsku a Bulharsku nic, v Rusku moskviče 403/407, Volhy21)  ale ten evropský "svět" byl už hodně jinde ...

Ano, byli jsme tehdy s tím naším "embéčkem"  králem mezi jednookými a hlavně tohle auto nastartovalo jakousi všeobecnou motorizaci téhle země, ačkoli raálně ji dokončila až řada Š100/110 resp. Š105/120 ..;-D

21.3.2014 23:48

J14a80n 47K43o61n56v40a17l30i67n43k31a 5730611611885

Přesně tak. Jen to, že je to české, neznamená, že je to boží. V porovnání s modely západních značek to byl křáp už tehdy.

22.3.2014 12:05

J30i74ř31í 46T41o64m51e61š 5912130763492

Bylo české bylo "naše", ale známý měl R8 a ten příjemnější zvuk motoru R osmičky jsem záviděl.

25.3.2014 20:09

J84o33s77e98f 52Č32i77h43á39k 7521919300396

Každý máme má jiný vkus, že ten tvůj je špatný my ostatní neovlivníme :-)

22.3.2014 0:12

M29a46r48t55i13n 70J64e83l94í20n71e74k 9456194727267

Z toho by mohli nějak zkusit vyjít a ne ty zelený hranatý příšery co se začínají objevovat.

21.3.2014 18:48

P94e80t69r 52M63i67c45h43a64l 2320314381832

Zelený hranatý příšery se objevily nedávno na Krymu ...

24.3.2014 2:08

P55e89t32e38r 26S12m44r14e23k 3452100150842

Krásne auto. Až sa nechce veriť, že je to tá istá fabrika, ktorá vyrobila 105ku...

21.3.2014 17:55

Š10á38r66k36a 76S85t68a70ň22k56o21v59á 9853645789139

Jé, tak tohle žihadlo měli rodiče když jsem byla malá.:-)

21.3.2014 17:17

L22u47k48á43š 54V20a64l81e52n17t91a 7693808906678

Jediné co mě na tom autě zaujalo je lůžková úprava. Muselo se v tom dobře souložit :D V dnešních autech to jde taky ale je to nepohodlné :)

21.3.2014 14:19

Z33b52y57n82ě44k 14J96e94h53l52i24č84k76a 8744278659261

ta lůžková úprava se tehdy předpokládala. A to ještě pod zadnímy sedadly byl úložný prostor :-). Dnes nemožné i když vyděláte hlavové opěrky

21.3.2014 15:05

Z79b35y20n33ě62k 66M51a55r27t12i54n34e78k 4757105419652

Všeobecne osobák není ideální auto pro soulož! Zato takova dodávka s úložným prostorem pro zboží, např. CITROEN JUMPER, nejlépe bez oken v úložné skříni, když se vracís bez zboží, po prázdnu, to je prostoru na soulož, jedna báseň! Zde bych dal UZITKOVYM VOZUM zelenou !!! R^

21.3.2014 15:24

D53a36n42i17e95l 67T17o49m53e88k 8129955798146

Ohledně ceny - je třeba též vidět, že tehdy nebyla dostupnost luxusního zboží (jako auto) dána jen cenou. To, že někdo měl na auto peníze, ještě neznamenalo zdaleka, že měl auto.

21.3.2014 13:13

V76a88c36l53a11v 64M56e98d89e90k 5411872865945

pokud někdo měl peníze, stačilo jít do mototechny a koupit. Problém byl jen při náběhu nvých modelů.

21.3.2014 14:30

M49i29c72h48a83l 45H19o73r39k82ý 9715395514269

tím si nejsem jist,co si pamatuju,tak rodiče když kupovali MB110,tak museli dost lidí znát a dalších dost podplatit

21.3.2014 14:38

V22l22a61d53i31m31í49r 56H88e49r55i39n10g 2959369522258

Co já pamatuju, tak MB 1000 bylo dlouho na poukaz, dlouho se čekalo. Volně bylo MB 1100, ale bylo dražší.

27.3.2014 10:29

M63i78c29h53a13l 69H38o57r94k68ý 9675255964709

Já mluvím o MB 110 de luxe,to je další typ po MB1000.Nevím zda bylo volně k prodeji,ale pochybuji,protože to našim dalo dost práce se k němu dostat.Bylo dražší,mělo koženkové sedačky,lepší motor a otvírací zadní okýnka,4přední světla a nevím co ještě.Prostě top model ;-D

27.3.2014 10:52

L38u35d15ě81k 76N77ě78m44e64c 5735101712824

Buď si tu dobu ještě nepamatuješ, nebo si ji už nepamatuješ.

21.3.2014 14:41

V97a38c16l18a76v 12M39e56d74e71k 5951682185905

no tu dobu si pakamutu jako dítě, a jediné problémy byly při nástupu výroby Favoritů. Nepamatuju sice prodej Š1000, ale v době 105/120 nebyl problém auto koupit. Ano, člověk si nemohl moc vymýšlet, a musel brát co je - takže otec tenkrát musel vzít 105 místo 120 a i barvu vzal tu co zbyla - ale v ulici měli auto všichni kromě jednoho - a ten ho nemá dodnes.

21.3.2014 14:46

L24u73d36ě79k 88N73ě52m84e10c 5735901532754

Takže si tu dobu ještě pořádně nepamatuješ. Kupoval jsem 120 v roce 1985. Dal mi na ni táta, bylo mi skoro 30. Zrovna náhodou jsem měl kliku, že jeden známý měl jiného známého, kterej dělal v Mototechně a jednu mi z dovezený várky zarezervoval. Ale tys to vlastně těmi kydy, že si člověk nemohl vybírat, vlastně potvrdil. Co se týká toho, že měli všichni auto - ne že bych ti to věřil, ale je mi to vlastně docela jedno. Druhá pravda je, že si každej svýho miláčka opečovával, protože do smrti by si už na jinýho těžko našetřil, kdyby zůstaly poměry.

21.3.2014 21:33

A47l83b44e64r79t 13K97á55m58e66n 9624588489931

Nedávno som "mal tu česť" spoznať a porozprávať sa s človekom, čo za socializmu robil predavača v mototechne. Došlo im 30 červených stopetiek. Od kažého kupcu dostali vhodnou manipuláciou úplatok a každý kupujúci bol presvedčený ako dobre podplatil, že práve on dostal červenú stopäťku. Najviac vraj dostávali za Zástavu. Vraj úplatok dosahoval 100 % jej predajnej ceny. Všetko je to "vraj" Ale zrejme čosi na tom bude aj pravda.

22.3.2014 6:25

M40i81c60h42a85l 17M68o86u30c90h47a 9298819193554

Jít do Mototechny, zapsat se do pořadníku a za pár let koupit... Nebo někoho v Mototechně podplatit a koupit za pár měsíců. Fungovalo to tak vždycky, tedy až do roku 89...

21.3.2014 15:04

E52d15u43a85r57d 63B18l89a37z41e87k 1153920675255

jenze voni se pred r 89 nekupovalo!  ;-€ ale schanelo...:-(

v NDR byla cekaci foba na trabanta 6-8let a na Skodu 8-12!!!;-O

21.3.2014 15:36

A68l27b40e35r57t 54K28á23m58e67n 9674778959231

Mám priateľa z bývalej NDR a ten tvrdí, že do poradovníka na Trabanta sa zapisovali deti práve narodené. Na Wartburga to vraj až také hrozné nebolo.

22.3.2014 6:30

H73o42n83z25a 46Š13l23e56z24i61n45g75r 8729691143532

Pokud vím, auto se prý dalo koupit v Tuzexu, cena byla asi dvojnásobná, ale bylo prý ihned - stačilo nakoupit bony.

Kdo měl prachy a chtěl hned, koupil ojetinu, jejichž cena díky tomu prý v určité době byla vyšší než u nových vozů (60. léta, rodinné historky).

21.3.2014 18:26

L29u63b93o61š 75S77u11š51i83l 1968977866298

Dobrý den. Tahle doba je nenávratně pryč. Čím novější auto, tím škaredější. A ty dnešní krabice z reklam vůbec neukazují um a práci. Všechno bezduché navrhnuté počítačem - odporné. Samá elektronika - poruchovost. Úmyslně, aby si to nikdo neopravil sám. S každou blbostí do servisu a hodně platit. Na spotřebu to kladný vliv nemá. Spíš opačně. Každý odběr navíc se projeví. Snad jsou ty dnešní krámy bezpečnější, ale není nad ladné tvary šedesátých let.

21.3.2014 12:25

M37a89r95t40i92n 24H67o55u30b77a 6313221559698

nejen tato doba je pryč. I včerejší den je pryč. Tato stará auta se mi líbí, ale nikoliv proto, že by byla extra krásná, ale protože to bylo moje první auto Š100 (a to jsem ho kupoval už jako 20-ti leté) a protože mi bylo 20 let. Ale jezdit už bych tím nechtěl, svézt se klidně, ale rozhodně ne pravidelně do/z práce. Navrhnuté PC - to je takové nesmyslné klišé. Všechny návrhy dělá člověk, jen dříve na to měl papír a rýsovací prkno, dnes na to různé CAD nástroje. Poruchovost nových aut je velmi nízká, dříve si auto (od Škody) člověk musel dodělat, pak to nebylo špatné. Aby si to člověk neopravil sám??? Kdo umí, ten si to opraví sám i dnes, kdo neumí jede do servisu, tak to je a vždy bylo.

21.3.2014 12:38

P25e72t21r 77M54i53k53e23s 9488242120608

to je pouze nostalgie. Take jsme meli doma mbecko (110). To auto se mi libi jeste dneska. Nedavno jsem mel pujcene auto, rok vyroby asi 2001 (posledni rok vyroby generace) a kazdy metr jezdeni jsem citil, jak moc uz je to auto technologicky zastarale...

21.3.2014 12:47

M97i64c82h72a61l 15H24o69r93k34ý 9555795424759

Stále jsou na trhu krásné a ručně vyráběné auta ;-D

Není pochyb o tom,že MB100 je krásnější nebo spíš osobitější než třeba Octávka,ale opravdu bych dnes nechtěl jet MB ani z Brna do Prahy ;-D

21.3.2014 14:36

P89a85v73e43l 25D40o62l31n40í35č21e84k 3298423754821

To je nesmysl. Socialistická auta byla oproti západu zastaralá už když vyjela z linky.

21.3.2014 15:26

H75o56n26z90a 62Š69l89e47z14i68n16g40r 8109311473642

Samodomo opravy - řešili jsme to s kolegou, jehož rodinu nikdy nepostihla žádná škodovka. Nepamatuje, že by se v žigulovi měli potřebu někdy hrabat a když už náhodou něco, dalo se to v klídku do servisu. Samodomo kutění je škodovácká specialita, protože embéčko a jeho klony by se jinak prostě nedaly provozovat.

Tvary - no to je subjektivní, podle každého soudruha.

Poruchová lektronika? - no, auto mám z roku 98, elektroniky už taky fůra, ale furt jen vyměňuju nějaké čepy, ložiska, sienbloky, tlumiče, těsnění pod hlavou atd, spojka.....ale elektronika mi selhala jen jednou a to bylo mechanické opotřebení sevopohonu volnoběhu. Tak nevím.

21.3.2014 18:35

V97í21t 77N63o36v74á79k 5854305441439

na autě z roku 98 je elektronika maximálně tak žárovka

23.3.2014 17:11

M51i46l50a29n 94Č37e28r50n79ý 5323269849362

Můj táta kdysi (snad v roce 1968) vyhrál novou Škodu 1000 MB v jakési státní loterii. Babička až do konce svého života schovávala útržek novin, kde bylo zveřejněno ono losování. Samozřejmě nám to závistiví příbuzní vždycky neopomněli připomenout - no jó, vždyť vy jste vyhráli auto...

Dodnes na něj vzpomínáme s láskou, bylo to na tehdejší dobu spolehlivé auto a každý týden jsme jezdili buď k babi, což je nějakých 70 km, anebo na výlety na různé hrady, zámky, v létě k vodě - nejdále bylo naše embéčko u Baltu.

Největší chybou ovšem bylo, že když jsme počátkem 80. let začali stavět dům, milé embéčko táta prodal a místo něj koupil ojetou a příšernou dodávku Škoda 1203, hlavně aby měl v čem vozit nedostatkový stavební materiál. No, ve srovnání s embéčkem to byl řvoucí, nespolehlivý a značně poruchový stroj, obzvlášť převodovka byla opravdu slabým článkem... Ovšem do MB 1000 se zase nevešly cihly, písek, obkládačky, tvárnice apod.

Ale mohli jsme mít krásného a ceněného veterána, kdežto kde je dnes konec dvanáctsettrojce? Zřejmě byla sešrotována...

21.3.2014 10:40

M26a82r95t21i70n 56K89o40v14á72ř 2291310309976

Jj "dvanáctsettroska" byla vyhlášená...

21.3.2014 16:17

V29l48a81d45i14m42í35r 56H94e66r28i86n45g 2729129952848

3 auta ze 4 jezdila "nakřivo" - zadní kola jinou stopou než přední....

27.3.2014 10:36

A74l94b91e37r20t 90K83á74m58e86n 9524218429761

Mohli ste mať veterána. A ešte nám porozprávaj, čo je s domom. Alebo ten už tiež nemáte a bývate pod mostom?

22.3.2014 6:37

F98r73a16n29t31i40š50e80k 80L92u90f35t 5107539524696

Můj tatínek nebyl zrovna za vodou, nebyl ani zelinář, taxikář, instalatér, ale jen obyčejný docent na ČVUT, takže jsme mládí strávili v Trabantu 601 kombi a škodovkářům jsem záviděl a elitě co měla Žiguli. (On vlastně byl docent až po sametu, nebyl v KSČ takže mohl být maximálně asistent, ale dělal práci profesora - přenášel, zkoušel, psal skripta)

21.3.2014 10:39

J53i67ř11í 75V44o55n35d15r91á37č89e60k 5386824470134

Tatínek byl docent, vlastně až po po sametu R^;-D

21.3.2014 10:48

M83a34r50t86i71n 65H82o74u53b34a 6233211439298

tak jak to vlastně bylo?

21.3.2014 12:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.