Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přelomové embéčko slaví padesátiny. Škodu 1000MB ukázal Čechům Brežněv

Jedno z nejkrásnějších československých aut má právě dnes narozeniny. První český velkosériový automobil je jedním z nejdůležitějších modelů Škody. Velkou technickou novinkou bylo například tlakové lití hliníku použité na výrobu bloku motoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T24o18m40á47š 83K46o88h21o41u48t 2656834334323

Upřímně, když bychom počítali průměrný plat v obou obdobích tak, že bychom nejprve odebrali na každé straně 500 000 nejmenších a největších platů a pak teprve zprůměrovali, tak jsme na tom dneska stejně. Novou Octavii si zase koupíme za těch 30 platů. Akorát na ní nemusíme být zapsaní v pořadníku a pravděpodobně na ní nic nebudeme muset dodělávat doma.;-D

0/0
27.3.2014 10:29

R79o30m74a30n 69E50n59d54e96r76s 4885665345

Nevím, co bylo na Favoritu a Felicii ,,nedostižné" , když přišly nejméně s patnáctiletým zpožděním za podobnými vozy typu ,,hatchback"

0/0
26.3.2014 23:55

P80a55v37e48l 73K20r63e94u92z57i68g14e27r 7174780630489

Šlo samozřejmě o Felicii ze 60. let, tu "oktávii" v kabrio provedení a typické červené barvě.

0/0
29.3.2014 21:15


R57o68m68a84n 91E51n48d87e69r95s 4345915915

Tak to jo. Pokud šlo o tuto, je to úplně bez diskuse:-))

0/0
29.3.2014 21:37

O43s52k80a41r 13K76o93v75a49ř31í96k 8837373276607

Měl jsem 1100MB DeLuxe. Moje první auto. Na něm jsem se naučil. R^

0/0
26.3.2014 10:50

D65i32a52n74a 43K38o25l18a65n21o70v45á 5961342321924

Pro mě je srdeční záležitost Mototechna, kterou dnes provozuje AAA :-)V

0/0
24.3.2014 13:12

J64a76n 69Š74p35e46c59i71á78n 2800280469869

Na audině 100 r v 1984 sem měl vyhřejvaný sedačky, elektrický okna, senzor na sjetý destičky, šíbr na tlačítko, elektronicky polohovací světla a zrcátka a autorádio na kazety. r v 1986 měl i klimatizaci. číslicová elektronika tam nebyla, a všecko si člověk opravil sám. Ale jen pro porovnání co se vyrábělo v česku v roce 84.

0/−1
24.3.2014 11:30

M67a61r82e95k 57H26r38u83b66y 6457362461748

Pri recyklaci nazvu u Skodovky cekam, ze se za par let objevi nova Skoda 1000 MB, i kdyz dnes uz by to mohli zkratit na 1GB ;-)

+5/0
23.3.2014 23:02

J82a37r81e13k 94K88u36b87a48c29k64a 3470625700673

A co je na tom spláceném paskvilu nadčasově krásného? A motor vzadu... A srovnávat tuto hrůzu s Felicií I., to snad nemyslí nikdo vážně. V době vývoje a výroby tohoto raritního šrotu se jinde vyráběla normální auta.

+2/−14
21.3.2014 19:49

R65a30d12i14m 47H82e33n56e69k 6539177249631

Jediný paskvil jsi tady ty , v té době kdy to auto bylo poprvé vyrebeno byla škodovka ještě ve světě uznávaná značka.

+5/0
21.3.2014 23:45

J87a72r47e90k 45K38u26b31a30c96k21a 3130245570793

O jakém světě tu govoritě - jedině tak světě míru a socialismu. V normálním světě tato zrůda působila jako opravdová RARITA.

+1/−7
22.3.2014 20:00
Foto

M23i62r41o20s63l66a25v 11S25t34e42i36n10e14r 6358424513815

Mýlíte se, kolem 1965 byl na západě oblíbený model Spartak a Felicia, tedy Spartak bez střechy, Spartak ze na západě jmenoval Populár. Byla to na pohled hezká auta a dodnes připomínají opravdovou tradici Škodovek.

0/0
25.3.2014 21:18

S21e33i59d55l 26P55e27t42r 1511431105144

Samozřejmě:-) 

Současníkem Š1000MB byl např. F124 (předobraz licenčních žigulů o 8 let později) nebo R16.  R 12 (posléze Dacia 1200) už byla ve stadiu přípravy výroby, R8/10 v té době podstatě dobíhal, resp. rozhodně nebyl vlajkovou lodí Renaultu, R-Dauphin se v té době vyráběl už nějakých 5 let , C 19/21 "fantomas" ve výrobě, A-R Guiletta, a d.  ... ;-D

Jistě,

výrobou, resp. technologií hlavně motorů a novou fabrikou se tehdy Škodovka dostala na špici "socdemstátů" ( V NDR trabanti a wartburgy, v Polsku tak max. žuky, nisy, licenční pobědy /warschavy a gazy, v Maďarsku a Bulharsku nic, v Rusku moskviče 403/407, Volhy21)  ale ten evropský "svět" byl už hodně jinde ...

Ano, byli jsme tehdy s tím naším "embéčkem"  králem mezi jednookými a hlavně tohle auto nastartovalo jakousi všeobecnou motorizaci téhle země, ačkoli raálně ji dokončila až řada Š100/110 resp. Š105/120 ..;-D

+4/−2
21.3.2014 23:48

J91a44n 68K74o75n56v89a75l14i10n31k57a 5460741201945

Přesně tak. Jen to, že je to české, neznamená, že je to boží. V porovnání s modely západních značek to byl křáp už tehdy.

+1/−3
22.3.2014 12:05

J88i31ř25í 70T77o61m42e45š 5552620173252

Bylo české bylo "naše", ale známý měl R8 a ten příjemnější zvuk motoru R osmičky jsem záviděl.

0/0
25.3.2014 20:09

J63o46s33e72f 66Č25i29h50á91k 7401399580856

Každý máme má jiný vkus, že ten tvůj je špatný my ostatní neovlivníme :-)

+3/0
22.3.2014 0:12

M60a15r16t33i38n 97J78e80l17í46n61e21k 9836434237817

Z toho by mohli nějak zkusit vyjít a ne ty zelený hranatý příšery co se začínají objevovat.

+1/0
21.3.2014 18:48

P36e38t29r 92M82i60c50h62a96l 2830794591892

Zelený hranatý příšery se objevily nedávno na Krymu ...

+1/0
24.3.2014 2:08

P54e96t89e85r 21S90m10r36e38k 3322330180452

Krásne auto. Až sa nechce veriť, že je to tá istá fabrika, ktorá vyrobila 105ku...

+1/−1
21.3.2014 17:55

Š82á39r85k21a 54S40t85a36ň19k14o10v39á 9923775549659

Jé, tak tohle žihadlo měli rodiče když jsem byla malá.:-)

+1/0
21.3.2014 17:17

L69u40k23á98š 30V26a90l63e30n97t31a 7313818106108

Jediné co mě na tom autě zaujalo je lůžková úprava. Muselo se v tom dobře souložit :D V dnešních autech to jde taky ale je to nepohodlné :)

+6/−1
21.3.2014 14:19

Z96b69y73n24ě66k 33J21e72h34l28i13č28k86a 8854858819971

ta lůžková úprava se tehdy předpokládala. A to ještě pod zadnímy sedadly byl úložný prostor :-). Dnes nemožné i když vyděláte hlavové opěrky

+5/0
21.3.2014 15:05

Z32b80y72n61ě92k 94M45a61r22t93i56n33e42k 4647145379142

Všeobecne osobák není ideální auto pro soulož! Zato takova dodávka s úložným prostorem pro zboží, např. CITROEN JUMPER, nejlépe bez oken v úložné skříni, když se vracís bez zboží, po prázdnu, to je prostoru na soulož, jedna báseň! Zde bych dal UZITKOVYM VOZUM zelenou !!! R^

+1/0
21.3.2014 15:24

D10a41n32i13e40l 97T45o29m50e74k 8119235728766

Ohledně ceny - je třeba též vidět, že tehdy nebyla dostupnost luxusního zboží (jako auto) dána jen cenou. To, že někdo měl na auto peníze, ještě neznamenalo zdaleka, že měl auto.

+5/0
21.3.2014 13:13

V44a22c48l33a59v 28M36e44d76e78k 5771152215265

pokud někdo měl peníze, stačilo jít do mototechny a koupit. Problém byl jen při náběhu nvých modelů.

0/−19
21.3.2014 14:30

M25i10c85h48a24l 59H81o84r50k74ý 9285505734259

tím si nejsem jist,co si pamatuju,tak rodiče když kupovali MB110,tak museli dost lidí znát a dalších dost podplatit

+11/0
21.3.2014 14:38

V72l53a70d60i98m31í79r 88H30e25r80i77n84g 2729969552348

Co já pamatuju, tak MB 1000 bylo dlouho na poukaz, dlouho se čekalo. Volně bylo MB 1100, ale bylo dražší.

0/0
27.3.2014 10:29

M61i92c34h13a34l 73H25o74r58k26ý 9615365974579

Já mluvím o MB 110 de luxe,to je další typ po MB1000.Nevím zda bylo volně k prodeji,ale pochybuji,protože to našim dalo dost práce se k němu dostat.Bylo dražší,mělo koženkové sedačky,lepší motor a otvírací zadní okýnka,4přední světla a nevím co ještě.Prostě top model ;-D

0/0
27.3.2014 10:52

L40u77d62ě28k 13N34ě17m54e22c 5935451212654

Buď si tu dobu ještě nepamatuješ, nebo si ji už nepamatuješ.

+8/−1
21.3.2014 14:41

V32a42c81l96a22v 52M28e93d87e79k 5901692295965

no tu dobu si pakamutu jako dítě, a jediné problémy byly při nástupu výroby Favoritů. Nepamatuju sice prodej Š1000, ale v době 105/120 nebyl problém auto koupit. Ano, člověk si nemohl moc vymýšlet, a musel brát co je - takže otec tenkrát musel vzít 105 místo 120 a i barvu vzal tu co zbyla - ale v ulici měli auto všichni kromě jednoho - a ten ho nemá dodnes.

+1/−4
21.3.2014 14:46

L44u33d72ě62k 36N92ě27m33e46c 5165191772524

Takže si tu dobu ještě pořádně nepamatuješ. Kupoval jsem 120 v roce 1985. Dal mi na ni táta, bylo mi skoro 30. Zrovna náhodou jsem měl kliku, že jeden známý měl jiného známého, kterej dělal v Mototechně a jednu mi z dovezený várky zarezervoval. Ale tys to vlastně těmi kydy, že si člověk nemohl vybírat, vlastně potvrdil. Co se týká toho, že měli všichni auto - ne že bych ti to věřil, ale je mi to vlastně docela jedno. Druhá pravda je, že si každej svýho miláčka opečovával, protože do smrti by si už na jinýho těžko našetřil, kdyby zůstaly poměry.

+3/0
21.3.2014 21:33

A98l53b48e22r18t 88K62á59m51e25n 9444648249541

Nedávno som "mal tu česť" spoznať a porozprávať sa s človekom, čo za socializmu robil predavača v mototechne. Došlo im 30 červených stopetiek. Od kažého kupcu dostali vhodnou manipuláciou úplatok a každý kupujúci bol presvedčený ako dobre podplatil, že práve on dostal červenú stopäťku. Najviac vraj dostávali za Zástavu. Vraj úplatok dosahoval 100 % jej predajnej ceny. Všetko je to "vraj" Ale zrejme čosi na tom bude aj pravda.

+2/0
22.3.2014 6:25

M38i46c88h81a37l 43M15o19u19c87h31a 9818839713154

Jít do Mototechny, zapsat se do pořadníku a za pár let koupit... Nebo někoho v Mototechně podplatit a koupit za pár měsíců. Fungovalo to tak vždycky, tedy až do roku 89...

+8/0
21.3.2014 15:04

E19d44u89a12r73d 75B93l44a41z77e60k 1393440845815

jenze voni se pred r 89 nekupovalo!  ;-€ ale schanelo...:-(

v NDR byla cekaci foba na trabanta 6-8let a na Skodu 8-12!!!;-O

+1/0
21.3.2014 15:36

A56l28b71e78r71t 93K10á26m37e50n 9194938439391

Mám priateľa z bývalej NDR a ten tvrdí, že do poradovníka na Trabanta sa zapisovali deti práve narodené. Na Wartburga to vraj až také hrozné nebolo.

+1/0
22.3.2014 6:30

H34o86n16z77a 86Š46l15e98z73i21n80g61r 8519541503582

Pokud vím, auto se prý dalo koupit v Tuzexu, cena byla asi dvojnásobná, ale bylo prý ihned - stačilo nakoupit bony.

Kdo měl prachy a chtěl hned, koupil ojetinu, jejichž cena díky tomu prý v určité době byla vyšší než u nových vozů (60. léta, rodinné historky).

+1/0
21.3.2014 18:26

L81u74b74o33š 15S73u63š22i92l 1438247446728

Dobrý den. Tahle doba je nenávratně pryč. Čím novější auto, tím škaredější. A ty dnešní krabice z reklam vůbec neukazují um a práci. Všechno bezduché navrhnuté počítačem - odporné. Samá elektronika - poruchovost. Úmyslně, aby si to nikdo neopravil sám. S každou blbostí do servisu a hodně platit. Na spotřebu to kladný vliv nemá. Spíš opačně. Každý odběr navíc se projeví. Snad jsou ty dnešní krámy bezpečnější, ale není nad ladné tvary šedesátých let.

+4/−9
21.3.2014 12:25

M85a91r36t28i68n 15H28o23u52b64a 6923121909638

nejen tato doba je pryč. I včerejší den je pryč. Tato stará auta se mi líbí, ale nikoliv proto, že by byla extra krásná, ale protože to bylo moje první auto Š100 (a to jsem ho kupoval už jako 20-ti leté) a protože mi bylo 20 let. Ale jezdit už bych tím nechtěl, svézt se klidně, ale rozhodně ne pravidelně do/z práce. Navrhnuté PC - to je takové nesmyslné klišé. Všechny návrhy dělá člověk, jen dříve na to měl papír a rýsovací prkno, dnes na to různé CAD nástroje. Poruchovost nových aut je velmi nízká, dříve si auto (od Škody) člověk musel dodělat, pak to nebylo špatné. Aby si to člověk neopravil sám??? Kdo umí, ten si to opraví sám i dnes, kdo neumí jede do servisu, tak to je a vždy bylo.

+13/−2
21.3.2014 12:38

P10e46t57r 94M51i54k48e14s 9188512180358

to je pouze nostalgie. Take jsme meli doma mbecko (110). To auto se mi libi jeste dneska. Nedavno jsem mel pujcene auto, rok vyroby asi 2001 (posledni rok vyroby generace) a kazdy metr jezdeni jsem citil, jak moc uz je to auto technologicky zastarale...

+1/−1
21.3.2014 12:47

M69i32c44h25a35l 52H81o85r11k88ý 9405395804409

Stále jsou na trhu krásné a ručně vyráběné auta ;-D

Není pochyb o tom,že MB100 je krásnější nebo spíš osobitější než třeba Octávka,ale opravdu bych dnes nechtěl jet MB ani z Brna do Prahy ;-D

+1/0
21.3.2014 14:36

P95a34v59e79l 11D14o42l59n64í95č30e42k 3468173264471

To je nesmysl. Socialistická auta byla oproti západu zastaralá už když vyjela z linky.

+2/0
21.3.2014 15:26

H86o28n75z59a 79Š57l89e18z48i67n59g18r 8779981573272

Samodomo opravy - řešili jsme to s kolegou, jehož rodinu nikdy nepostihla žádná škodovka. Nepamatuje, že by se v žigulovi měli potřebu někdy hrabat a když už náhodou něco, dalo se to v klídku do servisu. Samodomo kutění je škodovácká specialita, protože embéčko a jeho klony by se jinak prostě nedaly provozovat.

Tvary - no to je subjektivní, podle každého soudruha.

Poruchová lektronika? - no, auto mám z roku 98, elektroniky už taky fůra, ale furt jen vyměňuju nějaké čepy, ložiska, sienbloky, tlumiče, těsnění pod hlavou atd, spojka.....ale elektronika mi selhala jen jednou a to bylo mechanické opotřebení sevopohonu volnoběhu. Tak nevím.

+1/0
21.3.2014 18:35

V65í69t 23N51o79v57á71k 5174305371719

na autě z roku 98 je elektronika maximálně tak žárovka

0/0
23.3.2014 17:11

M79i29l14a20n 45Č78e84r51n52ý 5203149809252

Můj táta kdysi (snad v roce 1968) vyhrál novou Škodu 1000 MB v jakési státní loterii. Babička až do konce svého života schovávala útržek novin, kde bylo zveřejněno ono losování. Samozřejmě nám to závistiví příbuzní vždycky neopomněli připomenout - no jó, vždyť vy jste vyhráli auto...

Dodnes na něj vzpomínáme s láskou, bylo to na tehdejší dobu spolehlivé auto a každý týden jsme jezdili buď k babi, což je nějakých 70 km, anebo na výlety na různé hrady, zámky, v létě k vodě - nejdále bylo naše embéčko u Baltu.

Největší chybou ovšem bylo, že když jsme počátkem 80. let začali stavět dům, milé embéčko táta prodal a místo něj koupil ojetou a příšernou dodávku Škoda 1203, hlavně aby měl v čem vozit nedostatkový stavební materiál. No, ve srovnání s embéčkem to byl řvoucí, nespolehlivý a značně poruchový stroj, obzvlášť převodovka byla opravdu slabým článkem... Ovšem do MB 1000 se zase nevešly cihly, písek, obkládačky, tvárnice apod.

Ale mohli jsme mít krásného a ceněného veterána, kdežto kde je dnes konec dvanáctsettrojce? Zřejmě byla sešrotována...

+6/0
21.3.2014 10:40

M76a68r70t61i46n 82K50o86v96á72ř 2251790469126

Jj "dvanáctsettroska" byla vyhlášená...

+1/0
21.3.2014 16:17

V94l17a69d14i52m58í30r 28H38e29r62i49n72g 2979239152738

3 auta ze 4 jezdila "nakřivo" - zadní kola jinou stopou než přední....

0/0
27.3.2014 10:36

A55l65b42e36r12t 87K10á54m83e53n 9304918329411

Mohli ste mať veterána. A ešte nám porozprávaj, čo je s domom. Alebo ten už tiež nemáte a bývate pod mostom?

0/−1
22.3.2014 6:37

F93r64a42n81t56i45š49e10k 37L66u55f50t 5427429824436

Můj tatínek nebyl zrovna za vodou, nebyl ani zelinář, taxikář, instalatér, ale jen obyčejný docent na ČVUT, takže jsme mládí strávili v Trabantu 601 kombi a škodovkářům jsem záviděl a elitě co měla Žiguli. (On vlastně byl docent až po sametu, nebyl v KSČ takže mohl být maximálně asistent, ale dělal práci profesora - přenášel, zkoušel, psal skripta)

+6/−1
21.3.2014 10:39

J77i87ř82í 66V50o34n80d69r68á14č81e13k 5976744750964

Tatínek byl docent, vlastně až po po sametu R^;-D

+2/−3
21.3.2014 10:48

M45a96r31t54i18n 65H40o58u38b15a 6643141689558

tak jak to vlastně bylo?

0/−1
21.3.2014 12:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.