Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Volant může být v EU na levé i pravé straně automobilu, rozhodl soud

Bez ohledu na to, po které straně silnice se v daném státu jezdí, může být volant v členských zemích Evropské unie v levé i pravé části automobilu Rozhodl o tom podle agentury DPA Evropský soudní dvůr.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R36a81d52e92k 69P71r93o83c47h90á67z93k91a 2613699978

Jak tak čtu ty reakce, tak krásně vidím, jak a proč tady fungoval tzv. socialismus: "Já vím, jak to má být správně, ale ostatní jsou úplně blbí a tudíž jim to musíme nařídit/zakázat". Ach jo :-(

0/0
21.3.2014 8:55

R35a77d94e87k 67P87r68o15c16h58á93z63k63a 2313429808

Evropský soudní dvůr R^

0/−1
20.3.2014 20:13

I32v96a31n 78M23a81r35e91k 6294168932

!! No a co tak vyrobit auta jaké má autoškola s pedály u obou sedaček a demontovatelným volantem který by bylo možno podle libosti jednoduše přemontovat  na tu či onu stranu ? ! ? ! 8-o ;-D R^!!

+1/0
20.3.2014 19:46

F40e21r91d33i89n45a67n86d 30S13l93a74v48í22k 1465862202769

tak levostrané řízení v pravostraném provozu nemá vliv na bezpečnost? aha, co já se ještě nedozvím. Vzpomenu si na to až mě budou zase policajti buzerovat za prošlej obvaz nebo nefunkční osvětlení RZ a podobné libůstky...

+2/0
20.3.2014 19:23

F40e29r26d57i85n71a93n40d 90S84l52a52v13í68k 1605932372939

a to nemluvím o tom, že auta na levostraný provoz mají jinak dělané světlomety, které oslňují. Za to mě vyhodili z STK protože mi na vrakáči prodali světlo z levostraného auta, ale podle EU to teda bezpečnost neohrožuje...

+4/−1
20.3.2014 19:24

9351144270957

Vy jste se s tím asi nikdy v životě nesetkal, že? Světlomety mají řešení na převrácení a nebo existují originální polepy, aby neoslňovaly. Vám, když jezdíte jen okolo vesnice je to asi fuk, ale já si na výlet do Anglie nebudu kupovat jiné auto. A když někam nevidím, protože mám volant na druhé straně, tak prostě nepředjíždím!

+2/−4
20.3.2014 19:26

P43e21t77r 37Ř32e82h65á75k 7939242248

Jde o registraci vozu v dané zemi. Ne o to, že se tam s ním nesmí jezdit. Nezakazuje se tam s tím jezdit, když přijede Anglán třeba na dovolenou, jako Vy do Anglie. Takových vozů je minimum a nemyslím, že na dovče by někdo někdo závodil a předjížděl hlava nehlava, když má kolikrát problém najít cestu :-)

Jde o zaregistrovaní a pravděpodobně pravidelné používání takového vozu.

+8/0
20.3.2014 19:50

M86i77r82o34s29l38a58v 54S81i43n76d98e34l23a53r 2845527724842

Rozhodne hrozi, ze si mraky lidi koupi a zaregistruji "pravaka".... :-P

+1/0
20.3.2014 21:42

F71e23r32d81i45n18a43n71d 57S34l18a58v38í88k 1795732252549

tak si to pane cestovatel přečtěte ještě jednou. Jde o registraci, tedy ne návštěvu ale o trvalé užívání vozidla v dané zemi. A mě to zas až tak nevadí. Jen poukazuji na to, že na jedné straně se tvrdí, že to auto není nijak nebezpečné provozu, tedy nevadí, že světla svítí jinak, a sedíte na druhé straně. Ale na straně druhé vás vyhodí z STK za takové hlouposti jako nefunkční osvětlení RZ, nebo světlo, které údajně oslňuje chodce. Někde je teda asi chyba.

+1/0
20.3.2014 20:01

R68a93d95e54k 71P23r98o43c78h12á18z38k80a 2333319388

Nová Audi A8 to už má v konfiguraci a když dáte "automat", přepne se to podle GPS.

+1/0
20.3.2014 20:16

R51o74m63a94n 46B26í85l66ý 5110305735847

Další věc co se pos...

0/0
20.3.2014 21:27

R48a20d54e49k 37P40r83o78c88h26á50z18k81a 2113389408

No však. Příjmy dělá servis, ne prodej ;-D

0/0
21.3.2014 8:56

K63r28y53š84t37o98f 46L15a19n30í17k 1519170395535

souhlas, kdyz nevidim, nepredjizim. radsi  pojedu hodinu za kamionem nebo v lepsim pripade traktorem ..

0/0
21.3.2014 8:44

9511494240947

Takže vlastníci McLarenu F1 ještě musí čekat na rozhodnutí, jestli můžou mít volant uprostřed. Já si přeci taky nebudu kupovat jiné auto jen kvůli výletu do Británie, ne? Každé auto má systém (buď mechanický, elektronický a nebo polepy) na to, aby opačně orientovaná křivka světla neoslňovala, kdyby byli v zemi, kde se jezdí na druhé straně, tak nevidím důvod, proč bych potom nemohl vzít své auto do takové země. Ano, o něco hůře se předjíždí. Ale tak nejsem idiot a když tam nevidím, tak nepředjíždím, ne?

+1/−2
20.3.2014 19:22

J68o57s68e10f 49M48i51k49i34n 5343554225444

No on je hlavně problém s nastavením světel. Auta s volantem vlevo mají světla nastavená tak, aby byla lépe osvětlena pravá strana vozovky a aby nebyla oslňována auta v protisměru. Auta s volantem vpravo to mají symetricky otočeno. Např Škodovky tam vkládají takový stínící proužek.

0/0
20.3.2014 19:22

D86a54n13i81e75l 88Š57e49v72č48í39k 7176320429708

Tak zrovna u světel jsem v posledních letech nabyl dojmu, že všichni mají světla tak, aby mě oslnili. Jízda v noci je v poslední době děs! Auto v protisměru a v 90% na chvíli nic nevidím. Také je to dáno tím, že nová auta mají světlomety silné jak protiletecký světlomet. Proč?

+3/0
20.3.2014 20:01

R27a16d79e90k 60P35r86o53c38h27á71z18k63a 2713529718

Nemáte počínající šedý zákal? Nedělám si legraci... Zajděte k očaři a tohle mu řekněte.

+1/−1
20.3.2014 20:15

D89a59n67i75e10l 60Š78e18v32č11í32k 7176120609738

Hmm, díky za radu. Při příští návštěvě očního se zmíním.

0/0
20.3.2014 20:45
Foto

P72e64t35r 85P39r15o67c60h54á75z62k42a 3462896272174

Pokud by to znamenalo masivní dovoz aut s řízením vpravo nebylo by to moc dobré.Pokud to,ale umožní dovézt například s Anglie skvělé veterány,nebo ojedinělé sportovní vozy pak jsem pro.

+1/0
20.3.2014 19:11

J13o17s92e64f 45H50ř62e91b66í37č70e67k 7596133780512

Za chvíli někoho napadne podat žalobu, že chce jezdit vpravo i vlevo, protože jízda vpravo, nebo vlevo je v rozporu s právem volného pohybu.

+4/0
20.3.2014 19:08

K77a52r97e52l 37F85l23o66r32i98a22n 6981467277422

Že by konečně precedens? Že by člověk konečně mohl přihlásit pravostranný auto, který je dostupný třeba jen v UK nebo Japonsku? Bezva!

0/0
20.3.2014 18:50

J14i93n28d10ř18i94c37h 32Š11k43o29p12e43k 4985111510955

u UK problém nevidím, otázkou bude, zda Japonec z Japonska bude odpovídat evropským předpisům

+1/0
20.3.2014 19:16

I20v64a92n 90M74a78r27e93k 6364428462

Nejlíp by bylo kdyby volant byl vprostředku kabiny,vyhovovalo by  to rovnocenně jak levo tak pravostrannému provozu  a hlavně nebylo by nad čím spekulovat ? ! ? ! 8-o R^  EU ;-D

+1/0
20.3.2014 18:26

J37i63n54d48ř93i52c63h 64Š83k78o43p81e24k 4755501930655

to by museli auta malinko rozšířit, aby se dopředu vešli dva spolujezdci;-D

+1/0
20.3.2014 18:39

J20i33r32i 96F70i12n35k 6617489367398

Klasika... Kdyby EU něco zakázala, tak do ní každý bude šít, jak omezuje svobodu.

Když něco povolí, tak se do ní šije taky. To nemá nic společného s argumentací, to jen potřeba si kopnout..

Pořizovat si úmyslně na kontinentu  auto s volantem vpravo považuji na blbost, ale nechal bych to na rozhodnutí každého - žít s tím bude on. A když si chce někdo dovézt auto v VB a přihlásit ho, at to má..

+2/0
20.3.2014 18:18

K25r11y15š80t62o90f 93L47a87n79í17k 1899450455665

je otazka, jestli se tohle ma resit na urovni EU nebo radeji ponechat pravomoce jednotlivym clenskym statum.

+1/0
20.3.2014 18:30

R27a76d82e77k 24P33r84o60c82h13á19z48k66a 2603299868

Jak vidět, členské státy se spíš kloní k restrikcím. Možná ještě víc, než sama EU :-) Zakázat někomu něco zakazovat ;-) je IMHO velmi dobrý počin od unijního soudního dvora.

0/0
20.3.2014 21:16

R55a25d34i49m 82H72o61r28č33i81č13k16a 7856137423852

Byl jsem v Japonsku a spousty luxusních aut má řízení vlevo. A žádný problémy tam nemají. Jeden japonský kolega měl Audi TT s řízením vlevo a dokonce s manuálem. No problem!!

0/0
20.3.2014 18:03

K84r58y78š70t22o15f 40L50a32n77í53k 1519370865675

tak snad se na to pri bouracce nebude nikdo vymlouvat, resp. to nebude mozne brat jako polehcujici okolnost, ze mu pri predjizdeni nakladaku nyni jiz mrtvy spolujezdec hlasil  "vlevo dobry, muzes".

0/0
20.3.2014 17:56

Z91d61e74n21e95k 83B53o24h63a54c42e30k 1778737797699

V Barmě se na silnicích jezdí vpravo. Autobusy i auta mají ovšem volant z valné většiny napravo taky. Pocházejí převážně z Thajska, kde se jezdí vlevo, tedy stejně jako v Evropě ve Velké Británii.

Dopravni nehodu jsem tam cely mesic nevidel. Asiate "umi".

0/0
20.3.2014 17:44

P32a86v62e74l 70N17o84v13á28k 7191426509833

no teď jsem projel Vietnam a Kambodžu a musím s váma souhlasit na to jakej tam na silnici je brutální chaoz je tam nehod dost málo viděl jsem jeden převrácený kamion ve škarpě a jednou tam naklaďák vytlačil skůtr do škarpy..

0/0
20.3.2014 21:28

J74i80ř53í 25S47c92h51w67a74c64h 5296419437254

přece každej jouda, co používá selký rozum musí pochopit, že předjíždění s autem, co má volant u krajnice je mnohem nebezpečnější, než když řidič sedí blíže středové čáry.... to tam Poláci i Litevci museli mít hodně mizerný právníky....

+2/−2
20.3.2014 16:39

D25a78v84i61d 75V51i17k30t63o74r21a 9964844765707

A vy potřebujete mít nařízeno zákonem, kde máte mít volant? Používejte selský rozum a používejte auto, které Vám nejvíce vyhovuje a nemluvte do toho lidem, kterým zase vyhovuje něco jiného :-).

+6/−1
20.3.2014 17:26

J92i85ř51í 12S39c87h72w87a14c40h 5806389127574

právě že selský rozum používám! A jestliže zákon (v Polsku a Litvě) říká, že kvůli vyšší bezpečnosti bude jen vlevo, protože se jezdí vpravo a jelikož je to nezpochybnitelná pravda (IMHO), tak jsem dle mého selského rozumu pro všemi deseti a nesouhlasím s tím, že je to neprokazatelné.

0/−1
20.3.2014 17:35

P32e42t43r 36Š91t68ě33p42á57n66e97k 1763547269782

Nebo jinak, pokud sedím vpravo a koukám doprava tak mi může poměrně dost vadit boční sloupek - když je blíž zakrývá větší úhel pohledu.

0/0
20.3.2014 19:01

R14a49d18e74k 95P81r77o76c38h14á36z52k90a 2803309938

Vy ano, ale nejraději byste ostatním nařídil, aby to dělali stejně jako Vy. A tento postoj soud shledal chybným :-)

+1/0
20.3.2014 20:18

M23a14r71e41k 41S76u70c91h17á47n60e38k 2841136628439

I kdyby to pravnici udělali jakekoliv vyzkumy, tak bruselský úředník bude mit stejně poslední slovo. S bruselským uřednikem se nediskutuje.EURv

0/0
20.3.2014 17:27

9551184100907

Předpokládám, že ne každý jouda začne předjíždět, když někam nevidí...

0/0
20.3.2014 19:25

J72i62ř16í 75S53c65h15w31a64c25h 5426619367714

Spousta takových joudů se bohužel najde.

Dnešní joudové nemají trpělivost a pokoru. Pokud někoho dojedou, tak ho chtějí předjet. Aby vůbec mohli uvažovat o předjíždění například náklaďáku s velkou skříní potřebují mít výhled do protisměru. Čím lepší výhled tím bezpečnější předjíždění (a naopak). Pokud joudové musí nejdříve narvat půlku auta do protisměru, kam nevidí, aby tam vůbec viděli, mi nepřipadá stejně bezpečné, jako když to dělat nemusí. Ano mohou si dát větší odstup, ale to joudové nedělají a pokud ano, tak to pak potřebují na předjetí zase delší úsek volné silnice, tedy zase menší bezpečnost manévru....

Tedy pokud soud svým rozhodnutím tvrdí, že sedět na straně krajnice je pro provoz stejně bezpečné jako u středu vozovky je to evidentně nesmysl.

Ne toto není o svobodě rozhodnutí, stejně asi jako kolik světel má být na autě, kolik mají svítivost, výška vzorku na pneumatikách atd, atd....

0/0
21.3.2014 12:15

I84v71a81n 84P47l36a77c25h66y 1572304489911

Při předjíždění to je nevýhoda, ale ve spoustě dalších situací to je zase výhoda..., třeba člověk krásně vidí na přednost zprava, atd. Mám levostranné i pravostranné auto (veterána) a příjemněji se mně jezdí s volantem napravo..., pravdou ale je že to málokdo chápe... :-)

+3/−1
20.3.2014 16:14

D34a50v92i95d 81B79r39u31c59k96n95e86r 5742714489375

i mně se líp řídilo s volantem vpravo a řadící pákou v levé ruce, protože jsem levák. Ale jen na silnicích s levostranným provozem

0/0
20.3.2014 16:16

M91a14r97e12k 22S28u90c60h69á69n72e22k 2561956588549

Tak to jsi zazdil;-D "...krásně vidí na přednost zprava";-DR^

0/−2
20.3.2014 17:29

I15v72a79n 80P70l28a60c80h96y 1492344739841

?

0/0
20.3.2014 17:31

M97a71r64e38k 87S73u53c32h46á78n16e59k 2421366218169

Pišeš neskutečné nesmysly. Jak můžeš mít lepší výhled vpravo u volantu na pravé straně?

0/−2
20.3.2014 17:37

I27v74a63n 48P51l81a12c90h67y 1652724539261

Když mám volant napravo a koukám z okénka napravo doprava (třeba když mám dát přednost zprava jak jsem psal), tak mně nic ve výhledu nebrání, např. spolujezdec, atd. Nemusím koukat přes celé auto jako když sedím u volantu nalevo. Zkus si to někdy... "neskutečné nesmysly" píšeš ty když už si tedy tykáme...

+5/0
20.3.2014 17:41

R14a72d93e26k 74P71r96o18c82h67á31z15k31a 2673939738

Zajeďte si svým autem do UK a pak napište tento příspěvek znova. Jsem si téměř jistý, že Váš názor dozná změny.

0/0
20.3.2014 20:21

P30a38v91e48l 74N79o74v69á35k 7431256699733

souhlasím já tedy jezdil s autem v Irsku nebo Maltě, ale přišlo mi pravo straný řizení lepší, během chvilky jsem tam vždy jezdil jako doma ale když jsem se vrátil zpátky do ČR měl sem chvili docela problem....

0/0
20.3.2014 21:32

Z70u32z11a98n15a 42J16ů21z43o66v63á 7239975434167

Přednost zprava je na silnici, kde se jezdí vpravo prostě nesmysl... Mnohem přirozenější by byla přednost zleva (tak jako na kruháči), resp. zprava a jezdit vlevo (tak jako v Británii).

+1/0
21.3.2014 9:35

I41v43a29n 24P18l26a47c36h80y 1142514349961

Přesně, to by bylo logické, bohužel toto pravidlo Němci u nás se změnou jízdy z leva do prava nezavedli...

0/0
21.3.2014 9:42

D33a90v41i56d 37B44r22u45c30k15n26e35r 5862624869715

u těch aut co se tu prohání s britskými spztkami a volantem vpravo pozor: většinou jim tu neplatí pojistky, můžou mít max. turistickou pojistku a ta je jen na pár týdnů max.Třeba čeští sociálně slabí si z Anglie, kde vegetí, navozí staré plečky které tam pořídí za míň než tisíc liber, do Čech, ale když vás nabourají, všechno půjde z vaší pojistky.

0/−2
20.3.2014 16:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.