Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čínská auta zkrásní. Značky loví ve velkém designéry v Evropě

Vzhled prodává, platí to pro předměty běžné spotřeby i drahé věci, jako je osobní auto. Čínské automobilky si to dobře uvědomují, a proto loví zkušené designéry u evropských konkurentů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69i44ř56í 43D34v57o23ř79á93k 5338673478680

Proč lovit designéry.Stačí kopírka.

0/0
24.3.2014 20:35

M45a77r47t96i84n 21P46e88t71r 6353792968419

Časy se pomalu ale jistě mění... Dřív jeli v Číně jako gigantická kopírka a dnes tam má čím dál více firem špičkové vývojové o designérské oddělení. A jak firmy bohatnou, tak si pomalu stahují opravdu uznávané odborníky i z Evropy a Ameriky... Je jen otázkou času, kdy doženou třeba Jižní Koreu. Ještě to bude trvat, ale jednou to přijde...

0/0
24.3.2014 20:51
Foto

M11i74r53o71s66l27a83v 97S28t15e28i77n53e98r 6778554833425

BMW barok vypadá jinak, než Brilliance H530. Já zde vidím velmi podobnou masku, jakou mají novější Škody.

Průlom na evropský trh může vzniknout pouze přes dobře organizovanou síť servisů a značkových obchodníků- možná přes Volvo, možná také ale docela nová organizace. Dacia třeba by bez Renaulta neměla šanci, Korejci si také vybudovali slušné zázemí.

0/0
24.3.2014 20:00

P61e52t77r 53M80a10l45i12š30k81a 6501325551843

Můžete prskat na Čínské značky jak chcete, stejně se budou prodávat jako třeba Dacia. A nezapomeňte, že největší trh s auty je momentálně v Číně.

0/0
24.3.2014 19:34

R18a53d59o80s78l29a79v 94K80l50a60u78d29a 5914658434912

To je pěkná pitomost.  Dacia je Renault, řada modelů využívá jeho technologii, pochopitelně i prodejní síť a servis je společný a velmi rozšířený. Co může nabídnout Čína? Zatím vůbec nic.

0/0
24.3.2014 20:04

M88i92c78h94a63l 78S57n95o10p90e65k 7811808775457

kdo na to mít nebude, koupí si holt auto z číny, taková už je realita

+1/0
24.3.2014 19:23

P63e94t32r 68M90a34l94i12š63k41a 6721815711393

U nás zas tak moc levnější nebudou.

+1/0
24.3.2014 19:28

T49o65m82á38š 25H17a39l66u91z38a 6573953126308

Je vidět velký progres. Jak jednou říkali v TopGear, když testovali čínský auta: "Podívejte se na to, co produkovali před 5-ti lety a co dnes. Jak to asi bude vypadat za dalších 5 let?". Stejně nás ta Čína jednou sežere za živa a jednou se to otočí a ještě budem MY (nebo naše děti, možná pra-děti nebo prapraděti) pracovat pro ně. Já se v automobilové komunitě nějak nepohybuju, vidím spíš do elektroniky a hlavně do oblasti chytrých telefonů a tam je ten čínský pokrok tak vysoký, že dokážou vyprodukovat telefon na úrovni Hi-End zařízení za poloviční cenu, než je tomu u renomovaných značek.

Co se týče crash testů, tak tady článek na zamyšlení (pro posměváčky):

http://jalopnik.com/why-the-chinese-qoros-3s-euro-crash-test-victory-is-a-1383336053

+3/0
24.3.2014 12:52

J32i79ř14í 25S68c78h11w82a38c70h 5206339967674

jenže do krásnýho kabátku musí být i kvalitní "střeva", cena čínskýho dělníka taky roste.... to už bude cenově úplně někde jinde, než dnes....viz Quoros

+3/0
24.3.2014 13:15

J83a91n 10P46a83v24e37l61k25a 3257971484301

Maji vedle Indii, kde bude prace levna jeste dlouho.

0/0
24.3.2014 19:43

R55a65d65i75m 62H75o98r10č42i19č92k77a 7566697693642

Je to napsáno v tom článku, lidé kupují podle designu. A v tom je ta potíž, kdyby se zákazník zajímal také o techniku, kterou za své peníze kupuje, nemohl by si nikdy koupit Kiu, Hyundai, Dacii apod.

+4/0
24.3.2014 12:41

L10á98ď54a 96V15r68a33n53ý 7648948648467

Nesouhlasím s Dacii, tam je sice starší ale vyzkoušená technika a na nic si nehraje.

Korejci to je naleštěná bída.

0/0
24.3.2014 12:44

E18d51a 52S10t53á80r61e61k 6816144542566

Myslíte například ty rzí prolezlé karosérie staré sotva a tři čtyři roky, s logem Dacie?

0/0
24.3.2014 19:23

L43á91ď83a 91V67r37a90n46ý 7808908548597

Pokud je známo, byly to první modely bez pozinku. Dnes dělají pozink a problém nemají. A i kdyby tak co na nic si nehrají a je to klasická spotřebka.

Sice to není moje cílová skupina ale přesto jim fandím.

0/0
24.3.2014 21:47

E96d49a 75S58t59á96r52e18k 6206144452956

Bože bože... jak dlouho se tady budou ještě držet ta hloupá klišé o korejských autech? Jel jste v některém z posledních modelů? Víte já si moc dobře vzpomínám jak jsme před více než deseti lety koukali s despektem na korejskou elektroniku a dnes? Vsadím se, že i u vás senajdou nějaké výrobky třeba od Samsungu či LG...

0/0
24.3.2014 19:21

J11i50ř34í 55D26v88o13ř47á26k 5498523588340

Kdyby to byly "poslední" modely,svezl bych se rád.

+1/0
24.3.2014 20:37

E41d69a 72S36t37á55r70e70k 6616544922826

Můžete jmenovat tu špatnou techniku např. u Kie Ceed, která se ve stotisícovém testu německého motoristického magazínu Auto Bild umístila v top10 a za sebou nechala mnoho např. Německých modelů včetně VW.

0/0
24.3.2014 19:45

J22a85r33o54s56l13a35v 80D79o55m71e36k 6499213349736

Já měl KIU Rio combi. Po 100 000 to byla samá porucha a servis KIA byl u nás hroznej. Pak jsem koupil jetého Forda. Už 5 let s ním jezdím bez závad.

Prostě Koreu a Francouze nechci. Radši tuctové, ale spolehlivé auto s nízkou spotřebou.

U Číny si ale myslím, že jejich auta budou brzy hodně dobrá a nebál bych se toho.

0/0
24.3.2014 20:26

M65a56r59t32i36n 15M11i71k21o48l47á76š18e50k 7390780723

Nechápu proč se někteří zdejší diskutéři vyjadřují o čínských automobilkách posměšně, vždyt ve stejné situaci byli kdysi kupříkladu korejské značky a dneska je lidi normálně kupují. Předpokládám, že to samé během několika let zvládne i Čína...

0/0
24.3.2014 12:22

L11á33ď15a 90V61r92a93n94ý 7548988598887

To, že to kupují je jejich blbost, protože zákazníci těchto automobilek jsou zrovna ti co nejvíce doplatí na zavírání evropských továren.

Pokud začnou kupovat i "Čínu" můžou se jít rovnou pást nebo dělat robota do montovny.

+1/0
24.3.2014 12:37

J26o64s11e15f 58P46o86l88á46č33e88k 8583276536847

Jestli to budete kupovat, tak se nedivte, že za chvíli nebude mít co jíst..

0/0
24.3.2014 11:40
Foto

J91i85ř43í 12K47w31o95l69e48k 5323507598659

Jako Evropané máme delší inženýrskou tradici, lepší přehled o dění ve světě o přehled o kultuře i vytříbenější vkus. Bohužel, pomalu se ale u nás ztrácí ale schopnost opravdu tvrdě makat. Pracovní víkendy, přesčasy a zapálené týmy, které vedly k nejlepším evropským výsledkům, jsou už dnes velkou vzácností. Navíc ten zbytek iniciativy se topí v lepkavé hmotě nesmyslné byrokracie. Zatímco u nás se čeká na papíry od ochranářů (jen papírování kolem výrobní haly může trvat více než rok), čínský výrobce už chrlí první výrobky na trh. Zatímco se u nás rozjede výroba, Číňan už obsadil část světového trhu a právě uvádí levný, ale vylepšený nový výrobek.

+8/0
24.3.2014 9:43

M96a39r41t20i55n 71K60o58p30e22c16k44ý 3808417859224

Nepochopil jste současné trendy. Číňané a Asijci obecně nic nevymýšlejí. Kupují ty "zapálené týmy", pracující i o "pracovních víkendech" v Evropě. Koncepční, vývojové, designové, vlastně všechny, kde je potřeba mozek. Korejci a Japonci dokonce už to dokonce ani nevyrábí. Je směšné, že by se k nám dovážela asijská auta nějakou lodí - vše vzniká tady, dělají to výhradně Evropané, v případě korejských automobilek například Češi a Slováci podle německého zadání. Stejným směrem půjde určitě i Čína. Volvo koupili i z toho důvodu, aby podobná auta začala časem jezdit po světě i pod čínskými názvy, i když vymýšlená a vyráběná v Americe a Evropě.

0/0
24.3.2014 9:56

M86a81r11t12i74n 50K19o61p22e26c85k77ý 3428147449204

Jinými slovy - Asijci si postupně kupují svět, nepotřebují ho dobývat vojensky a přesto jim bude patřit. Důsledky si netroufnu odhadnout, naplno je poznají až další generace.

+3/0
24.3.2014 9:59

M24a46r38e79k 35H59r26u17b96y 6227412361228

Problem je prave ta akceschopnost - pripada mi, ze v evropskych firmach sedi na klicovych mistech spis ucetni nez vizionari :-/

+1/0
24.3.2014 11:04

L89á41ď85a 25V37r61a20n62ý 7778638948637

Zapomněl jste dodat za zlomek dnešní ceny. Prostě dojde ke srovnání životní úrovně. V Evropě bude v lepším případě stagnovat. V Číně pujde nahoru.

Problémem pro Evropu, že jakmile dostatečně posílí čínský (potažmo asijský) trh, evropský klesne na významu.

0/0
24.3.2014 12:43
Foto

J90i10ř93í 59K43w71o51l78e11k 5983697278489

Martin Kopecký: ono to je trochu složitější. Asie dokáže efektivněji vyrábět i v Evropě, protože zde vždy zavádějí přísný výrobní "vojenský dril" (viz. Korejci implantovaná výroba v Nošovicích a Kolíně). Vývoj jim trochu drhne, protože dobré nápady se nedají naplánovat. Proto dnes už využívají vývoj v Evropě a Americe - zde jsou jak vývojáři, tak i šéfové lokální. Ano ve finále je "malá Korea" skutečně na mnoha místech v Evropě.

Co nám však brání postupovat zde stejnými metodami? Peníze? Stále jich máme v Evropě dost. Skutečný problém je ono pracovní nasazení a účetními a akcionáři brzděná odvaha k velkým projektům. Chybí široká podpora moderních trendů v podnikání, kdy zajímavý projekt je schopen u nás zabrzdit třeba jen jeden přespříliš aktivní byrokrat. Plavání jde snadněji v plavkách než v zimníku. A nepomůže, že k tomu zimníku dostanete nafukovací rukávky.

+1/0
24.3.2014 13:02

A16l55o50i85s 66S53t96a30r85ý 3149959467552

Takže nakonec čínská auta budou vypadat evropsky a evropská čínsky.

0/0
24.3.2014 9:33
Foto

J88i17ř57í 13K82w60o26l40e94k 5353167138629

To vysvětluje proč tehdejší Mazdy (2006) vypadaly jako dnešní Renaulty (prapodivné bublinovaté beztvary). Laurens Van den Acker není zase taková hvězda. Až Ikuo Makeda dal posledním modelům opravdu šmrnc. Takže pro Mazdu Laurensův odchod není tragedii, ba naopak!

0/0
24.3.2014 9:29

L96á63ď69a 20V39r86a54n20ý 7228368568317

No současné Renaulty jsou více než povedené (pokud si odmyslím ty co převzali od Samsungu). Já je považuji za současnou designerskou špičku současného trhu.

0/0
24.3.2014 12:40
Foto

J23i18ř95í 47K13w72o73l39e75k 5153327228919

To myslíte tento?

http://3d-car-shows.com/wp-content/uploads/2012/09/New-Renault-Clio.jpg

0/0
24.3.2014 13:05

M21i23l65a32n 89Š25v54a59g60r49o43v33s31k43ý 9842179685438

Včera jsme se jenom smáli, dnes už začínáme být zticha a zítra budeme bědovat.

+5/0
24.3.2014 9:23

M96a45r75t35i38n 12Č31e97r87n13ý 7391884671

Ono to hlavně není jen o designu, ale také o kvalitě. Čína pokud má vyrábět pro někoho, nemá problém s dodržením postupů, materiálů atd atd, ale pokud něco dělá čistě ve své režii, tak je zájem jediný a tím je co největší zisk na úkor kvality.

0/0
24.3.2014 8:34

M87a64r87t26i94n 43K95o56p14e66c16k67ý 3588457969684

Jistě, ukázkovým příkladem je například nyní již čínské Volvo. :-)

0/0
24.3.2014 9:38

R49a51d94i89m 96K63a77l93a75s 2460396922861

Že se nějaká konkurenceschopná značka v budoucnu objeví je jisté, číslo neznám, ale nejspíše půjde o dvě až tři automobilky, ale že by převálcovali evropský trh si nemyslím. To je běh na hodně dlouhou trať.

0/0
24.3.2014 8:26

V92a55c71l57a20v 54M64e42d78e96k 5891732105115

to může být různé. Určité segmenty trhu jsou konzervativní, jinde se projevují nacionalistické tendence (nejen škodovka u nás - ale i poměr německých aut v Německu a francouzských ve Francii), ale v mnohých částech trhu se poměrem cena/výkon budou mít šanci prosadit.

0/0
24.3.2014 11:40
Foto

J87a71c68h32y44m 72B62r89z43e89z46i71n96a 6679339482103

je to jen otázka času.... Čína nakonec porazí všechny trhy a to nejen v automobilech, ta velikost trhu a výrobní kapacita je prostě někde jinde a EU nebo USA nemůže dlouhodobě konkurovat. 

A jinak.. Kia se po stránce designu fakt líbí, rozhodně nejhezčí z asijských aut (i když zůstávám fandou audi)

+3/0
24.3.2014 1:21

P67e58t27r 20M79i22c21h85a87l 2860244831182

Mýlíš se, trh není všechno. Nesmíš zapomenout na vývoj A to je problém. Jakmile Číňani nebudou mít od koho kopírovat, dostanou se do situace člověk, který sice má kopírku, barevnou, s vysokým rozlšením, ale nemá co by si okopíroval.

+2/−1
24.3.2014 3:49

V26l91a16s89t77i92m86i74l 69T70e51n30c92e81r 4230290177920

Proč by v budoucnu kopírovali, když už vědí, jak na to.

+1/0
24.3.2014 7:24

L45u21d72v51í72k 41G51a70j60d88o19š33í85k 2735123284152

Říká vám něco vývoj? Vědí jak dělat to co je TEĎ na trhu. V budoucnu budou jiné technologie, postupy atd. A nedělejte si iluze - nebudou to Číňani, kdo ty nové postupy vymyslí.

0/−1
24.3.2014 9:58

M37i55r14e60k 43R69a16d79o83s56t49n37ý 5910277141736

To si nemyslím. Čína už patří k zemím, které se dostaly do vesmíru. Budou-li mít zisky, tak budou moci investovat do výzkumu.

Pokud budeme USA a Evropu považovat za vyspělý svět, tak musí změnit hodnoty, protože dlouhodobě to je neudržitelný ...

+2/0
24.3.2014 11:33

M66a17r90t72i15n 29K63o26p46e51c26k23ý 3808607289444

Budeš se divit, ale také evropští vývojáři se dají koupit. Například v koncernu Kia-Hyundai už jsou téměř samí Evropané ve všech sférách, dělají design, motory i vývoj - jsou tedy všude kromě nejvyššího vedení. :-)

+1/0
24.3.2014 9:41

R29a78d94o24s78l46a40v 59K39l81a66u60d67a 5234218604272

Vyrobil kvalitní a bezpečné auto je hodně drahá sranda. Tam v podstatě záleží na každém šroubku. Číňané už pochopitelně mají taková auta, jenže už tam chybí jejich jediný trumf.  Nižší cena. Té sice můžou dosáhnout u modelů vyšších tříd, ale zase který Evropan by svoje Audi vyměnil za čínské auto. Navíc nemají síť funkčních servisů.

+3/0
24.3.2014 7:49

M15a80r98t45i21n 23K64o50p84e95c27k33ý 3648637699754

Co je to čínské auto? Brzo bude takové národnostní dělení úplně nesmyslné. Například korejské Hyundai se vyrábí na Moravě, design a motory se vyvíjí v Německu. Celého výrobního procesu od A do Z se neúčastní žádný Korejec. Ten jen sedí na balíku peněz a usmívá se. To je asi jako kdyby nějaký Číňan financoval výrobu filmu, který by pak natočil Tarantino, hráli tam Travolta a Thurman, odehrával se na Floridě - mluvilo by se pak snad o čínském filmu nebo dokonce o úspěchu čínské kinematigrafie?

+1/0
24.3.2014 9:47

R87a19d56o96s35l78a51v 37K54l42a54u89d81a 5584848824122

Čínské auto je auto vyrobené čínskou firmou v Číně. Pochopitelně že čínská firma může vlastnit klidně Škodovku, nebo Mercedes. Jakmile by ale výrobu přestěhovala do Číny, znamenalo by to její konec v Evropě. Číňané pochopitelně chtějí vyrábět v Číně, musí nakrmit miliardu hladových krků.

0/0
24.3.2014 12:22

L12á29ď43a 22V62r30a42n82ý 7118248958547

Ano pak by se mluvilo o čínském filmu.

0/0
24.3.2014 12:46

P62e21t57r 12M96i97c47h32a51l 2690174541292

"Potěmkinova" auta. Tři namátkové důvody, proč čínské auto nekupovat:

1. http://www.youtube.com/watch?v=g5SRyG6UR2A

2. http://www.youtube.com/watch?v=_ULm6QrC428

3. http://www.youtube.com/watch?v=aTxbbvCf3zY

+3/−2
24.3.2014 1:10

H92y83n68e32k 94Z94d24e67n48ě80k 4602669551544

Tohle taky stojí za shlédnutí ...

https://cs-cz.facebook.com/media/set/?set=a.10150374010108164.377154.273279393163&type=1&comment_id=19242035&offset=0&total_comments=3#!/media/set/?set=a.10150374010108164.377154.273279393163&type=1&comment_id=19242035&offset=0&total_comments=3

+1/0
24.3.2014 1:44

P95e93t76r 92M95i50c22h58a86l 2900774341562

Náhodou, to je celkem praktické. Když to začne hořet, člověk ví, že mu bude stačit smetáček a lopatka. :-)

0/0
24.3.2014 3:47

T86o84m64á79š 76H72a15l17u10z49a 6983413916108

Nevím, ale záběry 7 let starý mi nepříjdou úplně směrodatný.. 

Tohle je trošku aktuálnější:

http://jalopnik.com/why-the-chinese-qoros-3s-euro-crash-test-victory-is-a-1383336053

+1/0
24.3.2014 12:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.