Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čínská auta zkrásní. Značky loví ve velkém designéry v Evropě

Vzhled prodává, platí to pro předměty běžné spotřeby i drahé věci, jako je osobní auto. Čínské automobilky si to dobře uvědomují, a proto loví zkušené designéry u evropských konkurentů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64i79ř11í 84D65v65o31ř83á53k 5638413188660

Proč lovit designéry.Stačí kopírka.

0/0
24.3.2014 20:35

M67a72r84t48i27n 14P51e52t95r 6903252488899

Časy se pomalu ale jistě mění... Dřív jeli v Číně jako gigantická kopírka a dnes tam má čím dál více firem špičkové vývojové o designérské oddělení. A jak firmy bohatnou, tak si pomalu stahují opravdu uznávané odborníky i z Evropy a Ameriky... Je jen otázkou času, kdy doženou třeba Jižní Koreu. Ještě to bude trvat, ale jednou to přijde...

0/0
24.3.2014 20:51
Foto

M15i63r97o23s61l59a28v 52S42t52e82i30n39e67r 6608714663935

BMW barok vypadá jinak, než Brilliance H530. Já zde vidím velmi podobnou masku, jakou mají novější Škody.

Průlom na evropský trh může vzniknout pouze přes dobře organizovanou síť servisů a značkových obchodníků- možná přes Volvo, možná také ale docela nová organizace. Dacia třeba by bez Renaulta neměla šanci, Korejci si také vybudovali slušné zázemí.

0/0
24.3.2014 20:00

P26e68t30r 89M21a75l20i45š71k33a 6371225821193

Můžete prskat na Čínské značky jak chcete, stejně se budou prodávat jako třeba Dacia. A nezapomeňte, že největší trh s auty je momentálně v Číně.

0/0
24.3.2014 19:34

R68a26d74o26s29l54a49v 79K58l47a25u39d41a 5644968734822

To je pěkná pitomost.  Dacia je Renault, řada modelů využívá jeho technologii, pochopitelně i prodejní síť a servis je společný a velmi rozšířený. Co může nabídnout Čína? Zatím vůbec nic.

0/0
24.3.2014 20:04

M91i33c34h31a32l 31S84n72o86p47e51k 7231568285157

kdo na to mít nebude, koupí si holt auto z číny, taková už je realita

+1/0
24.3.2014 19:23

P40e10t20r 70M50a85l55i46š48k75a 6881705521953

U nás zas tak moc levnější nebudou.

+1/0
24.3.2014 19:28

T45o77m80á74š 59H53a30l58u84z47a 6933523416568

Je vidět velký progres. Jak jednou říkali v TopGear, když testovali čínský auta: "Podívejte se na to, co produkovali před 5-ti lety a co dnes. Jak to asi bude vypadat za dalších 5 let?". Stejně nás ta Čína jednou sežere za živa a jednou se to otočí a ještě budem MY (nebo naše děti, možná pra-děti nebo prapraděti) pracovat pro ně. Já se v automobilové komunitě nějak nepohybuju, vidím spíš do elektroniky a hlavně do oblasti chytrých telefonů a tam je ten čínský pokrok tak vysoký, že dokážou vyprodukovat telefon na úrovni Hi-End zařízení za poloviční cenu, než je tomu u renomovaných značek.

Co se týče crash testů, tak tady článek na zamyšlení (pro posměváčky):

http://jalopnik.com/why-the-chinese-qoros-3s-euro-crash-test-victory-is-a-1383336053

+3/0
24.3.2014 12:52

J67i12ř37í 45S90c95h34w11a63c85h 5126429157774

jenže do krásnýho kabátku musí být i kvalitní "střeva", cena čínskýho dělníka taky roste.... to už bude cenově úplně někde jinde, než dnes....viz Quoros

+3/0
24.3.2014 13:15

J87a81n 55P42a23v30e90l11k72a 3417801674601

Maji vedle Indii, kde bude prace levna jeste dlouho.

0/0
24.3.2014 19:43

R20a50d35i33m 56H42o23r88č80i73č60k35a 7606987203762

Je to napsáno v tom článku, lidé kupují podle designu. A v tom je ta potíž, kdyby se zákazník zajímal také o techniku, kterou za své peníze kupuje, nemohl by si nikdy koupit Kiu, Hyundai, Dacii apod.

+4/0
24.3.2014 12:41

L26á87ď56a 21V24r79a95n64ý 7478208288357

Nesouhlasím s Dacii, tam je sice starší ale vyzkoušená technika a na nic si nehraje.

Korejci to je naleštěná bída.

0/0
24.3.2014 12:44

E75d11a 63S13t19á37r73e90k 6236604782846

Myslíte například ty rzí prolezlé karosérie staré sotva a tři čtyři roky, s logem Dacie?

0/0
24.3.2014 19:23

L72á63ď97a 10V81r80a86n69ý 7908898958257

Pokud je známo, byly to první modely bez pozinku. Dnes dělají pozink a problém nemají. A i kdyby tak co na nic si nehrají a je to klasická spotřebka.

Sice to není moje cílová skupina ale přesto jim fandím.

0/0
24.3.2014 21:47

E92d21a 49S94t69á38r67e18k 6316944632146

Bože bože... jak dlouho se tady budou ještě držet ta hloupá klišé o korejských autech? Jel jste v některém z posledních modelů? Víte já si moc dobře vzpomínám jak jsme před více než deseti lety koukali s despektem na korejskou elektroniku a dnes? Vsadím se, že i u vás senajdou nějaké výrobky třeba od Samsungu či LG...

0/0
24.3.2014 19:21

J71i95ř32í 50D70v46o84ř13á36k 5778353518260

Kdyby to byly "poslední" modely,svezl bych se rád.

+1/0
24.3.2014 20:37

E96d63a 65S39t41á65r83e20k 6676874262266

Můžete jmenovat tu špatnou techniku např. u Kie Ceed, která se ve stotisícovém testu německého motoristického magazínu Auto Bild umístila v top10 a za sebou nechala mnoho např. Německých modelů včetně VW.

0/0
24.3.2014 19:45

J33a94r52o31s21l76a50v 68D44o94m19e83k 6639283309526

Já měl KIU Rio combi. Po 100 000 to byla samá porucha a servis KIA byl u nás hroznej. Pak jsem koupil jetého Forda. Už 5 let s ním jezdím bez závad.

Prostě Koreu a Francouze nechci. Radši tuctové, ale spolehlivé auto s nízkou spotřebou.

U Číny si ale myslím, že jejich auta budou brzy hodně dobrá a nebál bych se toho.

0/0
24.3.2014 20:26

M21a21r65t43i24n 53M53i41k13o52l91á63š96e30k 7610380443

Nechápu proč se někteří zdejší diskutéři vyjadřují o čínských automobilkách posměšně, vždyt ve stejné situaci byli kdysi kupříkladu korejské značky a dneska je lidi normálně kupují. Předpokládám, že to samé během několika let zvládne i Čína...

0/0
24.3.2014 12:22

L34á53ď23a 88V60r14a65n57ý 7108568618687

To, že to kupují je jejich blbost, protože zákazníci těchto automobilek jsou zrovna ti co nejvíce doplatí na zavírání evropských továren.

Pokud začnou kupovat i "Čínu" můžou se jít rovnou pást nebo dělat robota do montovny.

+1/0
24.3.2014 12:37

J55o55s76e47f 63P66o55l75á59č82e18k 8513976896177

Jestli to budete kupovat, tak se nedivte, že za chvíli nebude mít co jíst..

0/0
24.3.2014 11:40
Foto

J33i58ř14í 47K74w57o54l29e93k 5763397318599

Jako Evropané máme delší inženýrskou tradici, lepší přehled o dění ve světě o přehled o kultuře i vytříbenější vkus. Bohužel, pomalu se ale u nás ztrácí ale schopnost opravdu tvrdě makat. Pracovní víkendy, přesčasy a zapálené týmy, které vedly k nejlepším evropským výsledkům, jsou už dnes velkou vzácností. Navíc ten zbytek iniciativy se topí v lepkavé hmotě nesmyslné byrokracie. Zatímco u nás se čeká na papíry od ochranářů (jen papírování kolem výrobní haly může trvat více než rok), čínský výrobce už chrlí první výrobky na trh. Zatímco se u nás rozjede výroba, Číňan už obsadil část světového trhu a právě uvádí levný, ale vylepšený nový výrobek.

+8/0
24.3.2014 9:43

M61a76r65t52i96n 78K44o96p46e86c59k65ý 3938827679734

Nepochopil jste současné trendy. Číňané a Asijci obecně nic nevymýšlejí. Kupují ty "zapálené týmy", pracující i o "pracovních víkendech" v Evropě. Koncepční, vývojové, designové, vlastně všechny, kde je potřeba mozek. Korejci a Japonci dokonce už to dokonce ani nevyrábí. Je směšné, že by se k nám dovážela asijská auta nějakou lodí - vše vzniká tady, dělají to výhradně Evropané, v případě korejských automobilek například Češi a Slováci podle německého zadání. Stejným směrem půjde určitě i Čína. Volvo koupili i z toho důvodu, aby podobná auta začala časem jezdit po světě i pod čínskými názvy, i když vymýšlená a vyráběná v Americe a Evropě.

0/0
24.3.2014 9:56

M69a14r47t62i24n 58K34o51p51e24c92k96ý 3108577529864

Jinými slovy - Asijci si postupně kupují svět, nepotřebují ho dobývat vojensky a přesto jim bude patřit. Důsledky si netroufnu odhadnout, naplno je poznají až další generace.

+3/0
24.3.2014 9:59

M37a34r26e97k 16H52r98u11b20y 6727362211278

Problem je prave ta akceschopnost - pripada mi, ze v evropskych firmach sedi na klicovych mistech spis ucetni nez vizionari :-/

+1/0
24.3.2014 11:04

L87á18ď62a 71V60r29a16n34ý 7828968468287

Zapomněl jste dodat za zlomek dnešní ceny. Prostě dojde ke srovnání životní úrovně. V Evropě bude v lepším případě stagnovat. V Číně pujde nahoru.

Problémem pro Evropu, že jakmile dostatečně posílí čínský (potažmo asijský) trh, evropský klesne na významu.

0/0
24.3.2014 12:43
Foto

J41i10ř54í 64K50w98o45l39e16k 5783667578519

Martin Kopecký: ono to je trochu složitější. Asie dokáže efektivněji vyrábět i v Evropě, protože zde vždy zavádějí přísný výrobní "vojenský dril" (viz. Korejci implantovaná výroba v Nošovicích a Kolíně). Vývoj jim trochu drhne, protože dobré nápady se nedají naplánovat. Proto dnes už využívají vývoj v Evropě a Americe - zde jsou jak vývojáři, tak i šéfové lokální. Ano ve finále je "malá Korea" skutečně na mnoha místech v Evropě.

Co nám však brání postupovat zde stejnými metodami? Peníze? Stále jich máme v Evropě dost. Skutečný problém je ono pracovní nasazení a účetními a akcionáři brzděná odvaha k velkým projektům. Chybí široká podpora moderních trendů v podnikání, kdy zajímavý projekt je schopen u nás zabrzdit třeba jen jeden přespříliš aktivní byrokrat. Plavání jde snadněji v plavkách než v zimníku. A nepomůže, že k tomu zimníku dostanete nafukovací rukávky.

+1/0
24.3.2014 13:02

A74l63o60i48s 61S13t84a96r39ý 3339369837432

Takže nakonec čínská auta budou vypadat evropsky a evropská čínsky.

0/0
24.3.2014 9:33
Foto

J38i95ř33í 79K12w50o28l61e86k 5213977558559

To vysvětluje proč tehdejší Mazdy (2006) vypadaly jako dnešní Renaulty (prapodivné bublinovaté beztvary). Laurens Van den Acker není zase taková hvězda. Až Ikuo Makeda dal posledním modelům opravdu šmrnc. Takže pro Mazdu Laurensův odchod není tragedii, ba naopak!

0/0
24.3.2014 9:29

L31á37ď75a 87V81r38a95n23ý 7198548518737

No současné Renaulty jsou více než povedené (pokud si odmyslím ty co převzali od Samsungu). Já je považuji za současnou designerskou špičku současného trhu.

0/0
24.3.2014 12:40
Foto

J44i45ř42í 42K44w69o30l37e66k 5643167438819

To myslíte tento?

http://3d-car-shows.com/wp-content/uploads/2012/09/New-Renault-Clio.jpg

0/0
24.3.2014 13:05

M98i64l16a32n 23Š75v49a49g15r57o63v68s63k45ý 9542549475248

Včera jsme se jenom smáli, dnes už začínáme být zticha a zítra budeme bědovat.

+5/0
24.3.2014 9:23

M85a78r38t38i16n 82Č28e54r76n38ý 7351274641

Ono to hlavně není jen o designu, ale také o kvalitě. Čína pokud má vyrábět pro někoho, nemá problém s dodržením postupů, materiálů atd atd, ale pokud něco dělá čistě ve své režii, tak je zájem jediný a tím je co největší zisk na úkor kvality.

0/0
24.3.2014 8:34

M71a69r54t98i39n 41K17o86p40e74c33k93ý 3398847789744

Jistě, ukázkovým příkladem je například nyní již čínské Volvo. :-)

0/0
24.3.2014 9:38

R16a84d82i21m 27K90a56l13a70s 2350106482941

Že se nějaká konkurenceschopná značka v budoucnu objeví je jisté, číslo neznám, ale nejspíše půjde o dvě až tři automobilky, ale že by převálcovali evropský trh si nemyslím. To je běh na hodně dlouhou trať.

0/0
24.3.2014 8:26

V31a72c21l78a39v 98M96e93d89e54k 5251152175975

to může být různé. Určité segmenty trhu jsou konzervativní, jinde se projevují nacionalistické tendence (nejen škodovka u nás - ale i poměr německých aut v Německu a francouzských ve Francii), ale v mnohých částech trhu se poměrem cena/výkon budou mít šanci prosadit.

0/0
24.3.2014 11:40
Foto

J47a62c15h21y53m 42B74r11z32e50z43i52n54a 6779969942683

je to jen otázka času.... Čína nakonec porazí všechny trhy a to nejen v automobilech, ta velikost trhu a výrobní kapacita je prostě někde jinde a EU nebo USA nemůže dlouhodobě konkurovat. 

A jinak.. Kia se po stránce designu fakt líbí, rozhodně nejhezčí z asijských aut (i když zůstávám fandou audi)

+3/0
24.3.2014 1:21

P15e16t48r 44M52i59c82h60a55l 2790774211932

Mýlíš se, trh není všechno. Nesmíš zapomenout na vývoj A to je problém. Jakmile Číňani nebudou mít od koho kopírovat, dostanou se do situace člověk, který sice má kopírku, barevnou, s vysokým rozlšením, ale nemá co by si okopíroval.

+2/−1
24.3.2014 3:49

V37l95a21s82t58i65m17i30l 87T93e62n56c70e87r 4380940557510

Proč by v budoucnu kopírovali, když už vědí, jak na to.

+1/0
24.3.2014 7:24

L25u91d59v55í10k 10G58a13j19d54o38š92í86k 2945333204552

Říká vám něco vývoj? Vědí jak dělat to co je TEĎ na trhu. V budoucnu budou jiné technologie, postupy atd. A nedělejte si iluze - nebudou to Číňani, kdo ty nové postupy vymyslí.

0/−1
24.3.2014 9:58

M16i56r42e93k 48R39a60d83o28s53t81n95ý 5870937311596

To si nemyslím. Čína už patří k zemím, které se dostaly do vesmíru. Budou-li mít zisky, tak budou moci investovat do výzkumu.

Pokud budeme USA a Evropu považovat za vyspělý svět, tak musí změnit hodnoty, protože dlouhodobě to je neudržitelný ...

+2/0
24.3.2014 11:33

M33a35r95t12i77n 49K21o81p10e61c97k75ý 3598117749604

Budeš se divit, ale také evropští vývojáři se dají koupit. Například v koncernu Kia-Hyundai už jsou téměř samí Evropané ve všech sférách, dělají design, motory i vývoj - jsou tedy všude kromě nejvyššího vedení. :-)

+1/0
24.3.2014 9:41

R46a77d81o88s98l18a30v 53K30l93a25u81d14a 5304228664432

Vyrobil kvalitní a bezpečné auto je hodně drahá sranda. Tam v podstatě záleží na každém šroubku. Číňané už pochopitelně mají taková auta, jenže už tam chybí jejich jediný trumf.  Nižší cena. Té sice můžou dosáhnout u modelů vyšších tříd, ale zase který Evropan by svoje Audi vyměnil za čínské auto. Navíc nemají síť funkčních servisů.

+3/0
24.3.2014 7:49

M71a97r23t53i37n 16K31o22p48e76c62k18ý 3678517169454

Co je to čínské auto? Brzo bude takové národnostní dělení úplně nesmyslné. Například korejské Hyundai se vyrábí na Moravě, design a motory se vyvíjí v Německu. Celého výrobního procesu od A do Z se neúčastní žádný Korejec. Ten jen sedí na balíku peněz a usmívá se. To je asi jako kdyby nějaký Číňan financoval výrobu filmu, který by pak natočil Tarantino, hráli tam Travolta a Thurman, odehrával se na Floridě - mluvilo by se pak snad o čínském filmu nebo dokonce o úspěchu čínské kinematigrafie?

+1/0
24.3.2014 9:47

R50a25d49o69s34l26a74v 58K56l54a94u10d94a 5414848194252

Čínské auto je auto vyrobené čínskou firmou v Číně. Pochopitelně že čínská firma může vlastnit klidně Škodovku, nebo Mercedes. Jakmile by ale výrobu přestěhovala do Číny, znamenalo by to její konec v Evropě. Číňané pochopitelně chtějí vyrábět v Číně, musí nakrmit miliardu hladových krků.

0/0
24.3.2014 12:22

L40á47ď88a 48V63r38a60n91ý 7868188148527

Ano pak by se mluvilo o čínském filmu.

0/0
24.3.2014 12:46

P77e98t52r 21M68i55c12h60a21l 2180414391662

"Potěmkinova" auta. Tři namátkové důvody, proč čínské auto nekupovat:

1. http://www.youtube.com/watch?v=g5SRyG6UR2A

2. http://www.youtube.com/watch?v=_ULm6QrC428

3. http://www.youtube.com/watch?v=aTxbbvCf3zY

+3/−2
24.3.2014 1:10

H13y23n88e85k 42Z27d18e92n96ě20k 4792519661264

Tohle taky stojí za shlédnutí ...

https://cs-cz.facebook.com/media/set/?set=a.10150374010108164.377154.273279393163&type=1&comment_id=19242035&offset=0&total_comments=3#!/media/set/?set=a.10150374010108164.377154.273279393163&type=1&comment_id=19242035&offset=0&total_comments=3

+1/0
24.3.2014 1:44

P43e79t40r 60M95i60c17h62a17l 2700504541302

Náhodou, to je celkem praktické. Když to začne hořet, člověk ví, že mu bude stačit smetáček a lopatka. :-)

0/0
24.3.2014 3:47

T22o65m19á58š 15H51a80l50u76z47a 6463353206278

Nevím, ale záběry 7 let starý mi nepříjdou úplně směrodatný.. 

Tohle je trošku aktuálnější:

http://jalopnik.com/why-the-chinese-qoros-3s-euro-crash-test-victory-is-a-1383336053

+1/0
24.3.2014 12:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.