Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čínská auta zkrásní. Značky loví ve velkém designéry v Evropě

Vzhled prodává, platí to pro předměty běžné spotřeby i drahé věci, jako je osobní auto. Čínské automobilky si to dobře uvědomují, a proto loví zkušené designéry u evropských konkurentů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30i30ř88í 75D14v63o88ř94á88k 5708463258390

Proč lovit designéry.Stačí kopírka.

0/0
24.3.2014 20:35

M11a51r39t87i78n 86P76e11t11r 6283222938569

Časy se pomalu ale jistě mění... Dřív jeli v Číně jako gigantická kopírka a dnes tam má čím dál více firem špičkové vývojové o designérské oddělení. A jak firmy bohatnou, tak si pomalu stahují opravdu uznávané odborníky i z Evropy a Ameriky... Je jen otázkou času, kdy doženou třeba Jižní Koreu. Ještě to bude trvat, ale jednou to přijde...

0/0
24.3.2014 20:51
Foto

M41i70r77o82s11l23a32v 91S70t33e95i93n34e13r 1945645868193

BMW barok vypadá jinak, než Brilliance H530. Já zde vidím velmi podobnou masku, jakou mají novější Škody.

Průlom na evropský trh může vzniknout pouze přes dobře organizovanou síť servisů a značkových obchodníků- možná přes Volvo, možná také ale docela nová organizace. Dacia třeba by bez Renaulta neměla šanci, Korejci si také vybudovali slušné zázemí.

0/0
24.3.2014 20:00


P93e97t91r 25M23a77l96i34š84k85a 6241295281703

Můžete prskat na Čínské značky jak chcete, stejně se budou prodávat jako třeba Dacia. A nezapomeňte, že největší trh s auty je momentálně v Číně.

0/0
24.3.2014 19:34

R62a20d16o56s34l20a87v 44K12l16a19u80d16a 5914838614732

To je pěkná pitomost.  Dacia je Renault, řada modelů využívá jeho technologii, pochopitelně i prodejní síť a servis je společný a velmi rozšířený. Co může nabídnout Čína? Zatím vůbec nic.

0/0
24.3.2014 20:04

M15i45c40h13a10l 58S48n54o63p14e14k 7871478155557

kdo na to mít nebude, koupí si holt auto z číny, taková už je realita

+1/0
24.3.2014 19:23

P14e76t33r 71M92a87l17i62š97k15a 6631895191133

U nás zas tak moc levnější nebudou.

+1/0
24.3.2014 19:28

T95o89m42á10š 34H50a23l81u39z59a 6193573186788

Je vidět velký progres. Jak jednou říkali v TopGear, když testovali čínský auta: "Podívejte se na to, co produkovali před 5-ti lety a co dnes. Jak to asi bude vypadat za dalších 5 let?". Stejně nás ta Čína jednou sežere za živa a jednou se to otočí a ještě budem MY (nebo naše děti, možná pra-děti nebo prapraděti) pracovat pro ně. Já se v automobilové komunitě nějak nepohybuju, vidím spíš do elektroniky a hlavně do oblasti chytrých telefonů a tam je ten čínský pokrok tak vysoký, že dokážou vyprodukovat telefon na úrovni Hi-End zařízení za poloviční cenu, než je tomu u renomovaných značek.

Co se týče crash testů, tak tady článek na zamyšlení (pro posměváčky):

http://jalopnik.com/why-the-chinese-qoros-3s-euro-crash-test-victory-is-a-1383336053

+3/0
24.3.2014 12:52

J55i82ř39í 23S67c13h34w12a24c60h 5896799267384

jenže do krásnýho kabátku musí být i kvalitní "střeva", cena čínskýho dělníka taky roste.... to už bude cenově úplně někde jinde, než dnes....viz Quoros

+3/0
24.3.2014 13:15

J77a14n 93P93a58v44e59l18k23a 3557461804151

Maji vedle Indii, kde bude prace levna jeste dlouho.

0/0
24.3.2014 19:43

R90a93d93i21m 82H40o98r82č52i32č33k76a 7506107713872

Je to napsáno v tom článku, lidé kupují podle designu. A v tom je ta potíž, kdyby se zákazník zajímal také o techniku, kterou za své peníze kupuje, nemohl by si nikdy koupit Kiu, Hyundai, Dacii apod.

+4/0
24.3.2014 12:41

L28á49ď43a 69V95r53a60n54ý 7258628588437

Nesouhlasím s Dacii, tam je sice starší ale vyzkoušená technika a na nic si nehraje.

Korejci to je naleštěná bída.

0/0
24.3.2014 12:44

E94d74a 26S66t31á32r29e20k 6296654772966

Myslíte například ty rzí prolezlé karosérie staré sotva a tři čtyři roky, s logem Dacie?

0/0
24.3.2014 19:23

L85á38ď93a 61V70r69a81n92ý 7598458348377

Pokud je známo, byly to první modely bez pozinku. Dnes dělají pozink a problém nemají. A i kdyby tak co na nic si nehrají a je to klasická spotřebka.

Sice to není moje cílová skupina ale přesto jim fandím.

0/0
24.3.2014 21:47

E95d46a 45S93t50á42r66e66k 6766494482566

Bože bože... jak dlouho se tady budou ještě držet ta hloupá klišé o korejských autech? Jel jste v některém z posledních modelů? Víte já si moc dobře vzpomínám jak jsme před více než deseti lety koukali s despektem na korejskou elektroniku a dnes? Vsadím se, že i u vás senajdou nějaké výrobky třeba od Samsungu či LG...

0/0
24.3.2014 19:21

J56i17ř19í 29D76v51o77ř97á82k 5658723198250

Kdyby to byly "poslední" modely,svezl bych se rád.

+1/0
24.3.2014 20:37

E66d91a 53S91t76á49r44e38k 6906394342846

Můžete jmenovat tu špatnou techniku např. u Kie Ceed, která se ve stotisícovém testu německého motoristického magazínu Auto Bild umístila v top10 a za sebou nechala mnoho např. Německých modelů včetně VW.

0/0
24.3.2014 19:45

J82a26r78o33s20l39a18v 87D55o15m24e62k 6719733819926

Já měl KIU Rio combi. Po 100 000 to byla samá porucha a servis KIA byl u nás hroznej. Pak jsem koupil jetého Forda. Už 5 let s ním jezdím bez závad.

Prostě Koreu a Francouze nechci. Radši tuctové, ale spolehlivé auto s nízkou spotřebou.

U Číny si ale myslím, že jejich auta budou brzy hodně dobrá a nebál bych se toho.

0/0
24.3.2014 20:26

M56a38r22t80i72n 83M34i74k73o23l83á72š97e21k 7280250783

Nechápu proč se někteří zdejší diskutéři vyjadřují o čínských automobilkách posměšně, vždyt ve stejné situaci byli kdysi kupříkladu korejské značky a dneska je lidi normálně kupují. Předpokládám, že to samé během několika let zvládne i Čína...

0/0
24.3.2014 12:22

L94á91ď68a 60V29r59a54n42ý 7108368218867

To, že to kupují je jejich blbost, protože zákazníci těchto automobilek jsou zrovna ti co nejvíce doplatí na zavírání evropských továren.

Pokud začnou kupovat i "Čínu" můžou se jít rovnou pást nebo dělat robota do montovny.

+1/0
24.3.2014 12:37

J39o39s15e75f 62P44o44l10á21č13e20k 8413536576467

Jestli to budete kupovat, tak se nedivte, že za chvíli nebude mít co jíst..

0/0
24.3.2014 11:40
Foto

J93i94ř47í 91K78w89o34l94e19k 5623357398839

Jako Evropané máme delší inženýrskou tradici, lepší přehled o dění ve světě o přehled o kultuře i vytříbenější vkus. Bohužel, pomalu se ale u nás ztrácí ale schopnost opravdu tvrdě makat. Pracovní víkendy, přesčasy a zapálené týmy, které vedly k nejlepším evropským výsledkům, jsou už dnes velkou vzácností. Navíc ten zbytek iniciativy se topí v lepkavé hmotě nesmyslné byrokracie. Zatímco u nás se čeká na papíry od ochranářů (jen papírování kolem výrobní haly může trvat více než rok), čínský výrobce už chrlí první výrobky na trh. Zatímco se u nás rozjede výroba, Číňan už obsadil část světového trhu a právě uvádí levný, ale vylepšený nový výrobek.

+8/0
24.3.2014 9:43

M96a63r86t82i54n 66K32o58p82e79c78k82ý 3878577299744

Nepochopil jste současné trendy. Číňané a Asijci obecně nic nevymýšlejí. Kupují ty "zapálené týmy", pracující i o "pracovních víkendech" v Evropě. Koncepční, vývojové, designové, vlastně všechny, kde je potřeba mozek. Korejci a Japonci dokonce už to dokonce ani nevyrábí. Je směšné, že by se k nám dovážela asijská auta nějakou lodí - vše vzniká tady, dělají to výhradně Evropané, v případě korejských automobilek například Češi a Slováci podle německého zadání. Stejným směrem půjde určitě i Čína. Volvo koupili i z toho důvodu, aby podobná auta začala časem jezdit po světě i pod čínskými názvy, i když vymýšlená a vyráběná v Americe a Evropě.

0/0
24.3.2014 9:56

M11a18r26t75i21n 63K92o43p91e22c96k71ý 3198497899574

Jinými slovy - Asijci si postupně kupují svět, nepotřebují ho dobývat vojensky a přesto jim bude patřit. Důsledky si netroufnu odhadnout, naplno je poznají až další generace.

+3/0
24.3.2014 9:59

M77a80r57e55k 93H58r42u78b57y 6347442221668

Problem je prave ta akceschopnost - pripada mi, ze v evropskych firmach sedi na klicovych mistech spis ucetni nez vizionari :-/

+1/0
24.3.2014 11:04

L23á94ď11a 75V74r44a61n27ý 7228178858987

Zapomněl jste dodat za zlomek dnešní ceny. Prostě dojde ke srovnání životní úrovně. V Evropě bude v lepším případě stagnovat. V Číně pujde nahoru.

Problémem pro Evropu, že jakmile dostatečně posílí čínský (potažmo asijský) trh, evropský klesne na významu.

0/0
24.3.2014 12:43
Foto

J93i49ř62í 54K34w85o72l40e87k 5343207768719

Martin Kopecký: ono to je trochu složitější. Asie dokáže efektivněji vyrábět i v Evropě, protože zde vždy zavádějí přísný výrobní "vojenský dril" (viz. Korejci implantovaná výroba v Nošovicích a Kolíně). Vývoj jim trochu drhne, protože dobré nápady se nedají naplánovat. Proto dnes už využívají vývoj v Evropě a Americe - zde jsou jak vývojáři, tak i šéfové lokální. Ano ve finále je "malá Korea" skutečně na mnoha místech v Evropě.

Co nám však brání postupovat zde stejnými metodami? Peníze? Stále jich máme v Evropě dost. Skutečný problém je ono pracovní nasazení a účetními a akcionáři brzděná odvaha k velkým projektům. Chybí široká podpora moderních trendů v podnikání, kdy zajímavý projekt je schopen u nás zabrzdit třeba jen jeden přespříliš aktivní byrokrat. Plavání jde snadněji v plavkách než v zimníku. A nepomůže, že k tomu zimníku dostanete nafukovací rukávky.

+1/0
24.3.2014 13:02

A28l17o58i83s 96S62t39a57r31ý 3349989117702

Takže nakonec čínská auta budou vypadat evropsky a evropská čínsky.

0/0
24.3.2014 9:33
Foto

J42i73ř55í 95K59w67o49l69e93k 5643927268139

To vysvětluje proč tehdejší Mazdy (2006) vypadaly jako dnešní Renaulty (prapodivné bublinovaté beztvary). Laurens Van den Acker není zase taková hvězda. Až Ikuo Makeda dal posledním modelům opravdu šmrnc. Takže pro Mazdu Laurensův odchod není tragedii, ba naopak!

0/0
24.3.2014 9:29

L98á58ď48a 35V34r70a89n98ý 7128258548677

No současné Renaulty jsou více než povedené (pokud si odmyslím ty co převzali od Samsungu). Já je považuji za současnou designerskou špičku současného trhu.

0/0
24.3.2014 12:40
Foto

J38i20ř32í 69K45w28o37l54e33k 5253397658429

To myslíte tento?

http://3d-car-shows.com/wp-content/uploads/2012/09/New-Renault-Clio.jpg

0/0
24.3.2014 13:05

M38i60l19a32n 58Š23v93a90g80r59o40v98s81k98ý 9732409795438

Včera jsme se jenom smáli, dnes už začínáme být zticha a zítra budeme bědovat.

+5/0
24.3.2014 9:23

M71a39r50t90i39n 39Č46e33r28n74ý 7871574751

Ono to hlavně není jen o designu, ale také o kvalitě. Čína pokud má vyrábět pro někoho, nemá problém s dodržením postupů, materiálů atd atd, ale pokud něco dělá čistě ve své režii, tak je zájem jediný a tím je co největší zisk na úkor kvality.

0/0
24.3.2014 8:34

M43a19r68t91i41n 39K89o79p65e41c73k46ý 3388717389464

Jistě, ukázkovým příkladem je například nyní již čínské Volvo. :-)

0/0
24.3.2014 9:38

R80a91d44i94m 93K12a86l68a78s 2910226882741

Že se nějaká konkurenceschopná značka v budoucnu objeví je jisté, číslo neznám, ale nejspíše půjde o dvě až tři automobilky, ale že by převálcovali evropský trh si nemyslím. To je běh na hodně dlouhou trať.

0/0
24.3.2014 8:26

V91a12c64l64a72v 39M81e97d49e53k 5901732195275

to může být různé. Určité segmenty trhu jsou konzervativní, jinde se projevují nacionalistické tendence (nejen škodovka u nás - ale i poměr německých aut v Německu a francouzských ve Francii), ale v mnohých částech trhu se poměrem cena/výkon budou mít šanci prosadit.

0/0
24.3.2014 11:40
Foto

J91a10c73h94y81m 38B58r75z82e97z23i73n88a 6549709202863

je to jen otázka času.... Čína nakonec porazí všechny trhy a to nejen v automobilech, ta velikost trhu a výrobní kapacita je prostě někde jinde a EU nebo USA nemůže dlouhodobě konkurovat. 

A jinak.. Kia se po stránce designu fakt líbí, rozhodně nejhezčí z asijských aut (i když zůstávám fandou audi)

+3/0
24.3.2014 1:21

P53e52t98r 30M46i69c73h80a72l 2980974931932

Mýlíš se, trh není všechno. Nesmíš zapomenout na vývoj A to je problém. Jakmile Číňani nebudou mít od koho kopírovat, dostanou se do situace člověk, který sice má kopírku, barevnou, s vysokým rozlšením, ale nemá co by si okopíroval.

+2/−1
24.3.2014 3:49

V51l13a38s76t51i86m91i47l 92T91e87n42c35e81r 4660580647910

Proč by v budoucnu kopírovali, když už vědí, jak na to.

+1/0
24.3.2014 7:24

L53u78d43v13í29k 66G27a71j63d14o30š11í64k 2595773884142

Říká vám něco vývoj? Vědí jak dělat to co je TEĎ na trhu. V budoucnu budou jiné technologie, postupy atd. A nedělejte si iluze - nebudou to Číňani, kdo ty nové postupy vymyslí.

0/−1
24.3.2014 9:58

M70i70r60e76k 28R33a94d16o58s17t42n13ý 5430917241236

To si nemyslím. Čína už patří k zemím, které se dostaly do vesmíru. Budou-li mít zisky, tak budou moci investovat do výzkumu.

Pokud budeme USA a Evropu považovat za vyspělý svět, tak musí změnit hodnoty, protože dlouhodobě to je neudržitelný ...

+2/0
24.3.2014 11:33

M43a16r49t24i18n 98K18o20p34e25c37k42ý 3718907329824

Budeš se divit, ale také evropští vývojáři se dají koupit. Například v koncernu Kia-Hyundai už jsou téměř samí Evropané ve všech sférách, dělají design, motory i vývoj - jsou tedy všude kromě nejvyššího vedení. :-)

+1/0
24.3.2014 9:41

R57a91d61o87s92l40a75v 60K20l17a23u17d20a 5384608704382

Vyrobil kvalitní a bezpečné auto je hodně drahá sranda. Tam v podstatě záleží na každém šroubku. Číňané už pochopitelně mají taková auta, jenže už tam chybí jejich jediný trumf.  Nižší cena. Té sice můžou dosáhnout u modelů vyšších tříd, ale zase který Evropan by svoje Audi vyměnil za čínské auto. Navíc nemají síť funkčních servisů.

+3/0
24.3.2014 7:49

M85a51r26t70i48n 88K62o71p51e66c93k17ý 3678727859254

Co je to čínské auto? Brzo bude takové národnostní dělení úplně nesmyslné. Například korejské Hyundai se vyrábí na Moravě, design a motory se vyvíjí v Německu. Celého výrobního procesu od A do Z se neúčastní žádný Korejec. Ten jen sedí na balíku peněz a usmívá se. To je asi jako kdyby nějaký Číňan financoval výrobu filmu, který by pak natočil Tarantino, hráli tam Travolta a Thurman, odehrával se na Floridě - mluvilo by se pak snad o čínském filmu nebo dokonce o úspěchu čínské kinematigrafie?

+1/0
24.3.2014 9:47

R19a30d84o98s61l35a49v 74K73l63a97u90d94a 5124238854762

Čínské auto je auto vyrobené čínskou firmou v Číně. Pochopitelně že čínská firma může vlastnit klidně Škodovku, nebo Mercedes. Jakmile by ale výrobu přestěhovala do Číny, znamenalo by to její konec v Evropě. Číňané pochopitelně chtějí vyrábět v Číně, musí nakrmit miliardu hladových krků.

0/0
24.3.2014 12:22

L71á43ď14a 80V65r85a53n72ý 7348318888197

Ano pak by se mluvilo o čínském filmu.

0/0
24.3.2014 12:46

P65e12t49r 49M31i93c28h40a84l 2390344251752

"Potěmkinova" auta. Tři namátkové důvody, proč čínské auto nekupovat:

1. http://www.youtube.com/watch?v=g5SRyG6UR2A

2. http://www.youtube.com/watch?v=_ULm6QrC428

3. http://www.youtube.com/watch?v=aTxbbvCf3zY

+3/−2
24.3.2014 1:10

H95y74n35e64k 79Z55d63e79n31ě89k 4112529201384

Tohle taky stojí za shlédnutí ...

https://cs-cz.facebook.com/media/set/?set=a.10150374010108164.377154.273279393163&type=1&comment_id=19242035&offset=0&total_comments=3#!/media/set/?set=a.10150374010108164.377154.273279393163&type=1&comment_id=19242035&offset=0&total_comments=3

+1/0
24.3.2014 1:44

P63e97t54r 88M10i27c85h63a96l 2940504551802

Náhodou, to je celkem praktické. Když to začne hořet, člověk ví, že mu bude stačit smetáček a lopatka. :-)

0/0
24.3.2014 3:47

T28o66m46á85š 13H79a64l88u89z77a 6473693516428

Nevím, ale záběry 7 let starý mi nepříjdou úplně směrodatný.. 

Tohle je trošku aktuálnější:

http://jalopnik.com/why-the-chinese-qoros-3s-euro-crash-test-victory-is-a-1383336053

+1/0
24.3.2014 12:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.