Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

VIDEO: Projížďka nejlepším taxi světa. Indickou automobilovou fosilií

Zatímco v západním světě je model po pěti, sedmi letech ve výrobě zastaralý, v Indii běží čas o dost pomaleji. Hindustan Ambassador je žijící automobilová fosilie. A taky nejlepší taxík na světě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MV

Jo jo, krasna cena. Indie, Emiraty nebo treba Thajsko jsou zeme, kde by mne nenapadlo premyslet nad tim, zda si vzit na kratkou trasu taxi nebo jit pesky. Kdyz clovek nejede sam, tak to vyjde levneji nez MHD. V CR si taxika dopreji tak 2x do roka :-) Navic nejde jen o cenu za km, ale i nastupni sazbu. V uvedenych zemich je velmi nizka a nebo je v cene 1km zdarma.

0 0
možnosti
PM

S těmito taxíky, tenkrát v barvě černo - žluté, jsem se v Indii vozil již v letech 1967-9. Již tenkrát byly modelově starší, ale nedokážete si představit, co zvládly. Dnes se konají soutěže, kolik lidí se nacpe do nějakého modelu auta. Tenkrát v Ránčí (Indie) běžně tímto taxíkem jezdilo 8-10 Indů, a to ještě ani nemusel být žádný v kufru, což bylo úplně běžné. Když jsme s rodiči potřebovali taxíka, první na mávnutí zastavil, a protože často měl spolujezdce - někdy zákazníka, někdy kamaráda - ta spolujezdec, byť zákazník, ukázněně "zahučel do kufru, taxikář nás odvezl a když jsme vystoupili, "vypustil" spolujezdce, která usedl na své původní místo, a jeli dál.

A jen málo k tehdejším cenám: Taxi z místa, kde jsme bydleli, do centra města - cca 4 km - stálo 4 rupie, v tehdejším kursu 20Kč;-D

6 0
možnosti
JV

J90i53ř90í 16V37o63g12e98l

22. 3. 2014 9:59

20 předrevolučních korun ale není tak málo. To je jako by dnes ty 4 Km stály 200 Kč, což mi na rozvojovou zemi přijde skoro dost. Pro ně to musel být super výdělek.

9 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...