- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jo jo, krasna cena. Indie, Emiraty nebo treba Thajsko jsou zeme, kde by mne nenapadlo premyslet nad tim, zda si vzit na kratkou trasu taxi nebo jit pesky. Kdyz clovek nejede sam, tak to vyjde levneji nez MHD. V CR si taxika dopreji tak 2x do roka Navic nejde jen o cenu za km, ale i nastupni sazbu. V uvedenych zemich je velmi nizka a nebo je v cene 1km zdarma.
S těmito taxíky, tenkrát v barvě černo - žluté, jsem se v Indii vozil již v letech 1967-9. Již tenkrát byly modelově starší, ale nedokážete si představit, co zvládly. Dnes se konají soutěže, kolik lidí se nacpe do nějakého modelu auta. Tenkrát v Ránčí (Indie) běžně tímto taxíkem jezdilo 8-10 Indů, a to ještě ani nemusel být žádný v kufru, což bylo úplně běžné. Když jsme s rodiči potřebovali taxíka, první na mávnutí zastavil, a protože často měl spolujezdce - někdy zákazníka, někdy kamaráda - ta spolujezdec, byť zákazník, ukázněně "zahučel do kufru, taxikář nás odvezl a když jsme vystoupili, "vypustil" spolujezdce, která usedl na své původní místo, a jeli dál.
A jen málo k tehdejším cenám: Taxi z místa, kde jsme bydleli, do centra města - cca 4 km - stálo 4 rupie, v tehdejším kursu 20Kč
20 předrevolučních korun ale není tak málo. To je jako by dnes ty 4 Km stály 200 Kč, což mi na rozvojovou zemi přijde skoro dost. Pro ně to musel být super výdělek.